Anneli Auer medioissa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MikaK kirjoitti:
La Touko 22, 2021 1:15 pm
persearska kirjoitti:
To Touko 20, 2021 5:23 pm
Olen pahoillani jos mielipiteeni aiheutti sinulle henkilökohtaista tuskaa keskustelupalstalla osiossa, jonka aiheena on Anneli Auer medioissa. Kerroin, miten mediaesiintyminen yksistään sai minut uskomaan henkilön epärehellisyyteen. Koen ammattini puolesta kertyneen laajan ihmistuntemuksen perusteella, että osaan analysoida ihmisten käytöstä näkemäni perusteella. Auer ei ole missään vaiheessa näkemissäni haastatteluissa käyttäytynyt puolisonsa raa’alla murhalle menettäneen lesken tavoin. Kaiketi hän pinoaa myös tunteensa, kuten kodin tavarapaljouden.
Tuonhan näkee jo siinä sairaalapedillä seuraavana aamuna tehdyssä haastattelussa jossa Anneli vienosti hymyilee ja toteaa kuinka tekijä halusi tehdä tämän nimenomaan Jukalle. Kasvoilta näkyy ikään kuin helpotus että hänestä on päästy eroon. Ei ole surevan lesken käytöstä ei. Sen vielä ymmärtää että tapahtumapaikalla olisi niin shokissa ettei käyttäytyisi miehensä menettäneen uhrin tapaan. Tämänkin panivat jo ensimmäisenä paikalle tulleet poliisit merkille mutta seuraavana päivänä luulisi jo olevan tunteet "normalisoitunut". Kuinka moni muutenkaan ilmeenkään värähtämättä ja tunnettakaan näyttäen sanoo lapsilleen "minä se varmaan isälle tämän tein kun ei siellä ketään muutakaan ollut" samalla kun lapsi itkee vieressä (normaalit tunteet ja niiden ilmaisu). Kuinka moni vakavaan henkirikokseen kuten murhaan Suomessa syyllistynyt on muutenkaan antanut väärän tunnustuksen? Ja ei, tähän ei riitä selittelyt kuinka "ilkeä poliisi painosti". Tuollaista ei vaan tapahdu. Toki täydellinen kylmyys ja tunteettomuus ei todista murhaan mutta antaa viitteitä aihetodisteena mihin henkilö ehkä on kykenevä ilmeenkään värähtämättä.
Saanko tiedustella teiltä muutamalta syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittajalta, miksi koette vielä vuosien jälkeen tärkeäksi levittää julkisella keskustelupalstalla aivan kamalia valheita ja hämärryttää yhä uudelleen ja uudelleen sellaisilla vääristyineillä asioilla, jotka teille on moneen kertaa selkokielellä selvitetty? Ettekö aikuisina ihmisinä ymmärrä, että teidän tietyt tekonne ovat rikoslain mukaisesti rangaistavia tekoja? Toivoisin todellakin viranomaispäähän riittäviä resursseja, joilla tällaiseen käyttäytymiseen voitaisiin tehokkaasti puuttua. Ei sitä kuitenkaan harrasta kuin muutamien henkilöiden verkosto, joka olisi käsittääkseni haluttaessa nopeasti selvitettävissä. Toivottavasti jokainen kantaa vastuunsa siitä, mitä täällä murhainfossa kirjoittaa ja jättää valheiden jankkaamisen sikseen.

Mahtaisiko muuten Ulvilan murhan oikea tekijä pitää Jukka S. Lahden kuvaa vielä tänäkin päivänä esillä piironkinsa päällä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Olen ymmärtänyt että oikeudessa syyttömäksi todettua henkilöä ei saa väittää syylliseksi.

Mutta juttuun liittyviä asioita ja yksityiskohtia ymmärtääkseni saa käsitellä ja niistä keskustella. Samoin luvallisesti saa tuoda esille seikkoja jotka ovat epäedullisia epäiltynä olleen kannalta. Siis samalla tavoin kuin luvallisesti voi tuoda esille epäiltynä olleen kannalta edullisia seikkoja.

Ymmärtääkseni henkilön käyttäytymisestä ja olemuksesta voi myös keskustella. Esimerkiksi siitä pitääkö sitä tavanomaisena, vai ei.

Jos esittämäni ei pidä paikkaansa, on tästäkin jutusta aika vähän puhuttavissa.

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Bou »

Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 22, 2021 2:08 pm
MikaK kirjoitti:
La Touko 22, 2021 1:15 pm
persearska kirjoitti:
To Touko 20, 2021 5:23 pm
Olen pahoillani jos mielipiteeni aiheutti sinulle henkilökohtaista tuskaa keskustelupalstalla osiossa, jonka aiheena on Anneli Auer medioissa. Kerroin, miten mediaesiintyminen yksistään sai minut uskomaan henkilön epärehellisyyteen. Koen ammattini puolesta kertyneen laajan ihmistuntemuksen perusteella, että osaan analysoida ihmisten käytöstä näkemäni perusteella. Auer ei ole missään vaiheessa näkemissäni haastatteluissa käyttäytynyt puolisonsa raa’alla murhalle menettäneen lesken tavoin. Kaiketi hän pinoaa myös tunteensa, kuten kodin tavarapaljouden.
Tuonhan näkee jo siinä sairaalapedillä seuraavana aamuna tehdyssä haastattelussa jossa Anneli vienosti hymyilee ja toteaa kuinka tekijä halusi tehdä tämän nimenomaan Jukalle. Kasvoilta näkyy ikään kuin helpotus että hänestä on päästy eroon. Ei ole surevan lesken käytöstä ei. Sen vielä ymmärtää että tapahtumapaikalla olisi niin shokissa ettei käyttäytyisi miehensä menettäneen uhrin tapaan. Tämänkin panivat jo ensimmäisenä paikalle tulleet poliisit merkille mutta seuraavana päivänä luulisi jo olevan tunteet "normalisoitunut". Kuinka moni muutenkaan ilmeenkään värähtämättä ja tunnettakaan näyttäen sanoo lapsilleen "minä se varmaan isälle tämän tein kun ei siellä ketään muutakaan ollut" samalla kun lapsi itkee vieressä (normaalit tunteet ja niiden ilmaisu). Kuinka moni vakavaan henkirikokseen kuten murhaan Suomessa syyllistynyt on muutenkaan antanut väärän tunnustuksen? Ja ei, tähän ei riitä selittelyt kuinka "ilkeä poliisi painosti". Tuollaista ei vaan tapahdu. Toki täydellinen kylmyys ja tunteettomuus ei todista murhaan mutta antaa viitteitä aihetodisteena mihin henkilö ehkä on kykenevä ilmeenkään värähtämättä.
Saanko tiedustella teiltä muutamalta syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittajalta, miksi koette vielä vuosien jälkeen tärkeäksi levittää julkisella keskustelupalstalla aivan kamalia valheita ja hämärryttää yhä uudelleen ja uudelleen sellaisilla vääristyineillä asioilla, jotka teille on moneen kertaa selkokielellä selvitetty? Ettekö aikuisina ihmisinä ymmärrä, että teidän tietyt tekonne ovat rikoslain mukaisesti rangaistavia tekoja? Toivoisin todellakin viranomaispäähän riittäviä resursseja, joilla tällaiseen käyttäytymiseen voitaisiin tehokkaasti puuttua. Ei sitä kuitenkaan harrasta kuin muutamien henkilöiden verkosto, joka olisi käsittääkseni haluttaessa nopeasti selvitettävissä. Toivottavasti jokainen kantaa vastuunsa siitä, mitä täällä murhainfossa kirjoittaa ja jättää valheiden jankkaamisen sikseen.

Mahtaisiko muuten Ulvilan murhan oikea tekijä pitää Jukka S. Lahden kuvaa vielä tänäkin päivänä esillä piironkinsa päällä?
Ilmeisesti mahtaa jos olet niin läheinen, että tiedät näin tapahtuvan. Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, ettei Anneli Aueria ole missään todettu syyttömäksi puolisonsa murhaan. On todettu, että jäi riittävä epäilys siitä, että murhasi.
Sen sijaan syylliseksi ilman valituslupaa on todettu harvinaisen kovalla tuomiolla pefofiiliksi ja pahoinpitelijäksi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti:
La Touko 22, 2021 9:42 pm

Ilmeisesti mahtaa jos olet niin läheinen, että tiedät näin tapahtuvan. Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, ettei Anneli Aueria ole missään todettu syyttömäksi puolisonsa murhaan. On todettu, että jäi riittävä epäilys siitä, että murhasi.
Sen sijaan syylliseksi ilman valituslupaa on todettu harvinaisen kovalla tuomiolla pefofiiliksi ja pahoinpitelijäksi.
Jos minä olisin sinä, Bou, niin miettisin hetken verran, kannattaisiko minun härkäpäisesti jatkaa syyttömän ihmisen vainoamista vai ei. Minulla itselläni on rauha sydämessä ja hyvä olla, koska tiedän, että puolustan täysin syytöntä ihmistä ja koko ajan tapahtuu eri puolilla sellaisia asioita, että voin luottaa asioiden kulkevan toivottuun suuntaan. Sanoisin sinulle, Bou, että koskaan ei ole liian myöhäistä pyytää anteeksi tekojaan sellaiselta ihmiseltä, jota on väärinkohdellut tai loukannut. Toivon elämääsi kaikkea hyvää, sillä se mitä saat, ei ole ainakaan minulta pois.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1093
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 22, 2021 2:08 pm
Saanko tiedustella teiltä muutamalta syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittajalta, miksi koette vielä vuosien jälkeen tärkeäksi levittää julkisella keskustelupalstalla aivan kamalia valheita ja hämärryttää yhä uudelleen ja uudelleen sellaisilla vääristyineillä asioilla, jotka teille on moneen kertaa selkokielellä selvitetty? Ettekö aikuisina ihmisinä ymmärrä, että teidän tietyt tekonne ovat rikoslain mukaisesti rangaistavia tekoja? Toivoisin todellakin viranomaispäähän riittäviä resursseja, joilla tällaiseen käyttäytymiseen voitaisiin tehokkaasti puuttua. Ei sitä kuitenkaan harrasta kuin muutamien henkilöiden verkosto, joka olisi käsittääkseni haluttaessa nopeasti selvitettävissä. Toivottavasti jokainen kantaa vastuunsa siitä, mitä täällä murhainfossa kirjoittaa ja jättää valheiden jankkaamisen sikseen.

Mahtaisiko muuten Ulvilan murhan oikea tekijä pitää Jukka S. Lahden kuvaa vielä tänäkin päivänä esillä piironkinsa päällä?
Kerro vielä se rikoslain pykälä jonka mukaan syyllistytään rikokseen tulkitsemalla julkisessa dokumentissa olevan henkilön käyttäytymistä. Niinpä, ei taida olla. Suomessa on hyvin voimakas perustuslakiin perustuva sananvapaus joka on voimassa myös keskustelupalstoilla. Sen sijaan toista perusteetta rikoksesta syyttävä syyllistyi aiemmin herjaukseen josta tuomittiin enimmillään vankeutta. Nykyään nimikkeenä taitaa olla kunnianloukkaus uudessa rikoslaissa. Toivoisin viranomaisille riittäviä resursseja jotta tällaiseen voitaisiin tehokkaasti puuttua.

Auer on syytön murhaan viimeisimmän hovioikeuden tuomion perusteella äärimmäisen niukasti äänin 2-1. Tämä on hovioikeuden mielipide. Mutta tämä oli vain viimeisin tuomio. Yhteensä taitaa puolet käräjä- ja hovioikeuden tuomareista olla pitänyt häntä miehensä murhaajana, ei lainkaan syyttömänä. Ja hänet on tuomittu kärkäjäoikeudessa Suomen oloissa mittavaan 7 vuoden tuomioon lukuisista seksuaalirikoksista ja muutamasta pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta. Hän on julkisesti myöntänyt läpsineensä ja tukistaneensa lapsiaan (=pahoinpitely). Myöhemmin hovioikeus korotti tuomiota kuudella kuukaudella ja katsoi Auerin syyllistyneen myös kolmeen törkeään pahoinpitelyyn. Kaikesta yritettiin luikerrella vapaaksi valittamalla korkeimpaan oikeuteen ja ties minne ihmisoikeustuomioistuimeen mutta tämä ei onnistunut eli näytön on ollut oltava todella vahva tässä asiassa.

Saahan joku pitää syyttömänäkin se on jokaisen oma mielipide. Itse en sen sijaan arvosta ihmisiä jotka syyllistyvät (törkeisiin) rikoksiin etenkin kun nämä seksuaalirikokset ja pahoinpitelyt kohdistuvat viattomiin lapsiin mutta se on vaan minun mielipide.

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Bou »

Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 22, 2021 11:07 pm
Bou kirjoitti:
La Touko 22, 2021 9:42 pm

Ilmeisesti mahtaa jos olet niin läheinen, että tiedät näin tapahtuvan. Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, ettei Anneli Aueria ole missään todettu syyttömäksi puolisonsa murhaan. On todettu, että jäi riittävä epäilys siitä, että murhasi.
Sen sijaan syylliseksi ilman valituslupaa on todettu harvinaisen kovalla tuomiolla pefofiiliksi ja pahoinpitelijäksi.
Jos minä olisin sinä, Bou, niin miettisin hetken verran, kannattaisiko minun härkäpäisesti jatkaa syyttömän ihmisen vainoamista vai ei. Minulla itselläni on rauha sydämessä ja hyvä olla, koska tiedän, että puolustan täysin syytöntä ihmistä ja koko ajan tapahtuu eri puolilla sellaisia asioita, että voin luottaa asioiden kulkevan toivottuun suuntaan. Sanoisin sinulle, Bou, että koskaan ei ole liian myöhäistä pyytää anteeksi tekojaan sellaiselta ihmiseltä, jota on väärinkohdellut tai loukannut. Toivon elämääsi kaikkea hyvää, sillä se mitä saat, ei ole ainakaan minulta pois.
Katsos kun asia on sillätavalla, että sinun tietosi Auerin syyttömyydestä on yhtä lailla härkäpäistä, itse asiassa aika järjenvastaista johonkin tunteeseesi perustuvaa väittämistä. (Ellet sitten ollut siellä paikalla silminnäkijänä tms) Minun näkemystäni sen sijaan tukee se, että usea käräjäoikeuden tuomari on ollut kanssani samaa mieltä, mutta Suomessa ei näköjään tuomita, vaikka yleisen käsityskyvyn mukaan teko olisi ollut mahdotonta ulkopuolisen suorittaa annetussa aikajanassa ja jättämättä mitään tosiasiallisia jälkiä, niin kuin dna:ta. Kyllä minäkin toivon sinun kaltaisillesi kaikkea hyvää. Tosin voisin olla helposti aivan päinvastaista mieltä, jos joku samalla raivopäisyydellä puolustaisi jotakuta, joka olisi tehnyt pahaa minun läheiselleni.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti:
Su Touko 23, 2021 9:54 pm
Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 22, 2021 11:07 pm
Bou kirjoitti:
La Touko 22, 2021 9:42 pm

Ilmeisesti mahtaa jos olet niin läheinen, että tiedät näin tapahtuvan. Kuinka monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, ettei Anneli Aueria ole missään todettu syyttömäksi puolisonsa murhaan. On todettu, että jäi riittävä epäilys siitä, että murhasi.
Sen sijaan syylliseksi ilman valituslupaa on todettu harvinaisen kovalla tuomiolla pefofiiliksi ja pahoinpitelijäksi.
Jos minä olisin sinä, Bou, niin miettisin hetken verran, kannattaisiko minun härkäpäisesti jatkaa syyttömän ihmisen vainoamista vai ei. Minulla itselläni on rauha sydämessä ja hyvä olla, koska tiedän, että puolustan täysin syytöntä ihmistä ja koko ajan tapahtuu eri puolilla sellaisia asioita, että voin luottaa asioiden kulkevan toivottuun suuntaan. Sanoisin sinulle, Bou, että koskaan ei ole liian myöhäistä pyytää anteeksi tekojaan sellaiselta ihmiseltä, jota on väärinkohdellut tai loukannut. Toivon elämääsi kaikkea hyvää, sillä se mitä saat, ei ole ainakaan minulta pois.
Katsos kun asia on sillätavalla, että sinun tietosi Auerin syyttömyydestä on yhtä lailla härkäpäistä, itse asiassa aika järjenvastaista johonkin tunteeseesi perustuvaa väittämistä. (Ellet sitten ollut siellä paikalla silminnäkijänä tms) Minun näkemystäni sen sijaan tukee se, että usea käräjäoikeuden tuomari on ollut kanssani samaa mieltä, mutta Suomessa ei näköjään tuomita, vaikka yleisen käsityskyvyn mukaan teko olisi ollut mahdotonta ulkopuolisen suorittaa annetussa aikajanassa ja jättämättä mitään tosiasiallisia jälkiä, niin kuin dna:ta. Kyllä minäkin toivon sinun kaltaisillesi kaikkea hyvää. Tosin voisin olla helposti aivan päinvastaista mieltä, jos joku samalla raivopäisyydellä puolustaisi jotakuta, joka olisi tehnyt pahaa minun läheiselleni.
Puolustaisitko sinä ystävääsi, joka olisi kirjoitettu syylliseksi rikoksiin, jotka on tehnyt joku muu? Entä tyytyisitkö katsomaan sivusta, jos omaa äitiäsi väitettäisiin pedofiiliksi, vaikka hän ei olisi koskaan tehnyt sinulle mitään pahaa?

Olisi tietysti mielenkiintoista, jos joku toimittaja kävisi haastattelemassa näitä Anneli Auerin tuominneita käräjäoikeuden tuomareita ja kysyisi heidän mielipidettään tapauksesta nykytiedoilla.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1932
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Pieni liekki kirjoitti:
Su Touko 23, 2021 11:42 pm
Bou kirjoitti:
Su Touko 23, 2021 9:54 pm
Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 22, 2021 11:07 pm


Jos minä olisin sinä, Bou, niin miettisin hetken verran, kannattaisiko minun härkäpäisesti jatkaa syyttömän ihmisen vainoamista vai ei. Minulla itselläni on rauha sydämessä ja hyvä olla, koska tiedän, että puolustan täysin syytöntä ihmistä ja koko ajan tapahtuu eri puolilla sellaisia asioita, että voin luottaa asioiden kulkevan toivottuun suuntaan. Sanoisin sinulle, Bou, että koskaan ei ole liian myöhäistä pyytää anteeksi tekojaan sellaiselta ihmiseltä, jota on väärinkohdellut tai loukannut. Toivon elämääsi kaikkea hyvää, sillä se mitä saat, ei ole ainakaan minulta pois.
Katsos kun asia on sillätavalla, että sinun tietosi Auerin syyttömyydestä on yhtä lailla härkäpäistä, itse asiassa aika järjenvastaista johonkin tunteeseesi perustuvaa väittämistä. (Ellet sitten ollut siellä paikalla silminnäkijänä tms) Minun näkemystäni sen sijaan tukee se, että usea käräjäoikeuden tuomari on ollut kanssani samaa mieltä, mutta Suomessa ei näköjään tuomita, vaikka yleisen käsityskyvyn mukaan teko olisi ollut mahdotonta ulkopuolisen suorittaa annetussa aikajanassa ja jättämättä mitään tosiasiallisia jälkiä, niin kuin dna:ta. Kyllä minäkin toivon sinun kaltaisillesi kaikkea hyvää. Tosin voisin olla helposti aivan päinvastaista mieltä, jos joku samalla raivopäisyydellä puolustaisi jotakuta, joka olisi tehnyt pahaa minun läheiselleni.
Puolustaisitko sinä ystävääsi, joka olisi kirjoitettu syylliseksi rikoksiin, jotka on tehnyt joku muu? Entä tyytyisitkö katsomaan sivusta, jos omaa äitiäsi väitettäisiin pedofiiliksi, vaikka hän ei olisi koskaan tehnyt sinulle mitään pahaa?

Olisi tietysti mielenkiintoista, jos joku toimittaja kävisi haastattelemassa näitä Anneli Auerin tuominneita käräjäoikeuden tuomareita ja kysyisi heidän mielipidettään tapauksesta nykytiedoilla.
Puolustaisin, mutta tässä tapauksessa Anneli nyt vaan sattuu olemaan syyllinen. Mistä tiedät että se oli joku muu? Ja en katsoisi sivusta jos äitiäni väitettäisiin pedofiiliksi, mutta Anneli on tästä jo tuomittu... Mikä tässä on niin vaikeaa. Tämä "Annelismi" on kohta jo kuin kultti.. ihmiset uskoo sokeasti eikä nää tosiasioita.

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Bou »

Samaa mieltä siitä, että jokin kultti-tyyppinen fanatismi ajaa näitä henkeen ja vereen puolustajia. Sitä mietin, että kehtaavatko aidosti ihmisten ilmoilla niin kuin esim työpaikoillaan tuoda näitä näkemyksiään esiin vai liittyykö nämä hommat johonkin pedofiiliringin sekoiluihin.
Ja mikä mahtoi olla alkusyy murhaan? Pedofiilihommien paljastuminen? Kasvatusasiat, jotka eivät olleet mieleen?

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10803
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Jaguaari kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 2:12 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Su Touko 23, 2021 11:42 pm
Bou kirjoitti:
Su Touko 23, 2021 9:54 pm


Katsos kun asia on sillätavalla, että sinun tietosi Auerin syyttömyydestä on yhtä lailla härkäpäistä, itse asiassa aika järjenvastaista johonkin tunteeseesi perustuvaa väittämistä. (Ellet sitten ollut siellä paikalla silminnäkijänä tms) Minun näkemystäni sen sijaan tukee se, että usea käräjäoikeuden tuomari on ollut kanssani samaa mieltä, mutta Suomessa ei näköjään tuomita, vaikka yleisen käsityskyvyn mukaan teko olisi ollut mahdotonta ulkopuolisen suorittaa annetussa aikajanassa ja jättämättä mitään tosiasiallisia jälkiä, niin kuin dna:ta. Kyllä minäkin toivon sinun kaltaisillesi kaikkea hyvää. Tosin voisin olla helposti aivan päinvastaista mieltä, jos joku samalla raivopäisyydellä puolustaisi jotakuta, joka olisi tehnyt pahaa minun läheiselleni.
Puolustaisitko sinä ystävääsi, joka olisi kirjoitettu syylliseksi rikoksiin, jotka on tehnyt joku muu? Entä tyytyisitkö katsomaan sivusta, jos omaa äitiäsi väitettäisiin pedofiiliksi, vaikka hän ei olisi koskaan tehnyt sinulle mitään pahaa?

Olisi tietysti mielenkiintoista, jos joku toimittaja kävisi haastattelemassa näitä Anneli Auerin tuominneita käräjäoikeuden tuomareita ja kysyisi heidän mielipidettään tapauksesta nykytiedoilla.
Puolustaisin, mutta tässä tapauksessa Anneli nyt vaan sattuu olemaan syyllinen. Mistä tiedät että se oli joku muu? Ja en katsoisi sivusta jos äitiäni väitettäisiin pedofiiliksi, mutta Anneli on tästä jo tuomittu... Mikä tässä on niin vaikeaa. Tämä "Annelismi" on kohta jo kuin kultti.. ihmiset uskoo sokeasti eikä nää tosiasioita.
No jos uhri itse on aikuisena korkeimpaan oikeuteen lähettänyt vetoomuksen, että hänelle ei ole mitään tehty, eikä tiedä muillekaan tehdyn, niin luulisi senkin jotain vaikuttavan. Tässä on siis keissi, jossa väitetystä seitsemästä uhrista neljä on vannonut, ettei mitään ole tapahtunut, ja mistä ei ole todisteena kuin kolmen pikkulapsen aivan mielikuvitukselliset kertomukset, joista tuomarit on uskoneet vain "ytimen": jotain on varmaan tapahtunut, vaikka jutut onkin epäuskottavia ja monessa kohdin voidaan todistaa vääriksi.

Luepa kirja Saatananpalvonnan monet kasvot ja vertaa niitä Auerin pojan kertomuksiin...

Tai säästä aikaa ja lue parhaat palat kirjoittamastani kirjasta. Kyllä se sokea usko on ollut tässä jutussa ihan muualla.


Tässä jutussa harmittaa se, että Aueria syylliseksi uskovat eivät lue niitä perusteluja, minkä takia jotkut eivät usko häntä syylliseksi. Tämä on ihan epätoivoista saman jankkaamista koko ajan, kun "vastapuoli" kieltäytyy kuuntelemasta. Te kuvittelette, että tästä jutusta ei tiedetä mitään, ja kaikki on vain arvailua ja uskoa. Mutta tästä tiedetään PALJON enemmän kuin te tiedätte. Ihan järkeviä, oikeita asioita.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1932
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Mikä siinä on oikeasti vaikea ymmärtää että nämä uhrit ovat kautta aikojen peruneet sanoja tai kyseenalaistanut näyttöä? Pelko? Tässäkin tapauksessa ei painoa anneta vain sanoille vaan kiistattomille todisteille. Niille edes Annelikulttilaiset ei voi mitään. Nyt herää kysymys pitääkö nämä Annelistit pelastaa vai antaa hukkua? Turhauttavaa kun aivot ei toimi näillä kunnolla. Arviointikyky nolla. Säälittää kyllä älyttömästi oikeasti. Kadotetut. En ole uskonnollinen mutta jostain nämä tarvisivat apua. Tai Anneli, jos sillä olisi omatunto, sanoisi että anteeksi vain mutta tein teistä vitsin.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jaguaari kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 8:06 pm
Mikä siinä on oikeasti vaikea ymmärtää että nämä uhrit ovat kautta aikojen peruneet sanoja tai kyseenalaistanut näyttöä? Pelko? Tässäkin tapauksessa ei painoa anneta vain sanoille vaan kiistattomille todisteille. Niille edes Annelikulttilaiset ei voi mitään. Nyt herää kysymys pitääkö nämä Annelistit pelastaa vai antaa hukkua? Turhauttavaa kun aivot ei toimi näillä kunnolla. Arviointikyky nolla. Säälittää kyllä älyttömästi oikeasti. Kadotetut. En ole uskonnollinen mutta jostain nämä tarvisivat apua. Tai Anneli, jos sillä olisi omatunto, sanoisi että anteeksi vain mutta tein teistä vitsin.
Lyö pöytään ne sinun kiistattomat todisteesi, jos sinulla sellaisia on. En usko, että Annelilla olisi mitään sitä vastaan, jos esimerkiksi sijaisvanhemmat tulisivat julkisuuteen kertomaan kuinka heidät saatiin uskomaan syytön ihminen syylliseksi murhaan ja pedofiilisiin tekoihin. Oletko valmis kuuntelemaan Annelin aikuistuneita lapsia, jos he rohkaistuvat joskus heihin kohdistetuista asioista julkisesti kertomaan?

Mitä apua koet minun tarvitsevan? Otan mielelläni neuvoja vastaan, kuinka saan nopeammin hoidettua kaikkia niitä projekteja, jotka ovat elämässäni vireillä niin työpaikalla kuin muuallakin. Eniten minua pelottavat ihmiset, jotka luulevat tietävänsä tekemiseni paremmin kuin minä itse ja toitottelevat uskomuksiaan pitkin kyliä. Tuskin sinä tiedät Annelinkaan tekemisistä yhtään mitään.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2890
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Jaguaari kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 8:06 pm
Mikä siinä on oikeasti vaikea ymmärtää että nämä uhrit ovat kautta aikojen peruneet sanoja tai kyseenalaistanut näyttöä? Pelko? Tässäkin tapauksessa ei painoa anneta vain sanoille vaan kiistattomille todisteille. Niille edes Annelikulttilaiset ei voi mitään. Nyt herää kysymys pitääkö nämä Annelistit pelastaa vai antaa hukkua? Turhauttavaa kun aivot ei toimi näillä kunnolla. Arviointikyky nolla. Säälittää kyllä älyttömästi oikeasti. Kadotetut. En ole uskonnollinen mutta jostain nämä tarvisivat apua. Tai Anneli, jos sillä olisi omatunto, sanoisi että anteeksi vain mutta tein teistä vitsin.

"Niille edes Annelikulttilaiset ei voi mitään."

Jaguaari, voisitko tarkentaa:
  • Oletko sitä mieltä, että annelikulttilaisia ovat kaikki ne minfon keskustelijat, joita kiinnostaa keissi kuin keissi jos siinä on tarpeeksi purtavaa, ja jotka haluavat pohtia Ulvila-keissiäkin nyt jo viranomaistenkin tiedossa olevien - hälytyskelloja soitattavien - uusien seikkojen takia, ja jotka siis minfolaisuteliaisuuden riivaamina miettivät, mikä mahtaa olla näiden uusien tietojen vaikutus vaikkapa Ulvila-keississä tapahtumakulkuihin ja rikosprosessiin?

HUOM! Sinänsä on kyllä oikein ja aiheellista muistaa koko ajan, miten vakavista rikoksista Ulvila-keississä on kyse, ja juuri tähän seikkaanhan Jaguaarin esille nostama huolikin liittyy, kun hän kysyy: "Mikä siinä on oikeasti vaikea ymmärtää että nämä uhrit ovat kautta aikojen peruneet sanoja tai kyseenalaistanut näyttöä? Pelko?"
Kolme loogikkoa meni baariin. Baarimikko kysyi:
Laitetaanko kaikille olutta?
Ensimmäinen vastaa:
En tiedä.
Toinen vastaa:
En tiedä.
Kolmas vastaa:
Kyllä!

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Bou »

On nyt aika offtopic, mutta onkohan näitä kulttilaisia nyt kuitenkaan pilvin pimein? Taitaa olla useampi saman surullisen hahmon multinicci, joka aktivoituu aina samaan aikaan.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Anneli Auer medioissa

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti:
Pe Heinä 02, 2021 6:19 pm
On nyt aika offtopic, mutta onkohan näitä kulttilaisia nyt kuitenkaan pilvin pimein? Taitaa olla useampi saman surullisen hahmon multinicci, joka aktivoituu aina samaan aikaan.
En henkilökohtaisesti tiedä Annelin taustajoukoista ketään, joka kirjoittaisi murhainfossa kahdella eri nimimerkillä. Tiedän kyllä monta Annelin syyttömäksi tietävää henkilöä, jotka auttavat asioiden hoitamisessa kohti tavoiteltuja päämääriä. He eivät tosin täällä netin aika raadollisilla keskustelupalstoilla kirjoittele, mikä on täysin ymmärrettävää.

Pidätkö sinä, Bou, itseäsi jonkin kultin edustajana, kun haluat tämän tyyppisiä asioita nostaa esille? Olen ystävystynyt Ulvilan murhatapauksen myötä vuosien varrella useamman ihmisen kanssa. Emme me käsittääkseni mitään kulttia muodosta, mutta kenties tätä nykyä ystäväpiirin, jolla on samoja kiinnostuksen kohteita ja saman tyyppinen elämän arvopohja. On ollut avartavaa huomata, kuinka monipuolisesti Ulvilan murhatapauksen selvittämättömyys on tuonut tietoa jakamaan eri alojen osaajia. Harmi vaan, että ns. vastapuolella ei ole ollut vuosiin mitään annettavaa näihin asioihin. Käsittääkseni Taran poistuttua tältä palstalta ei ole kukaan tuonut mitään uutta näkökulmaa siltä suunnalta, vaan on jatkettu syyttäjän virheellisiksi todettujen johtopäätösten levittämistä.

Syyllistäjät voisivat esittää teorian, kuinka Ulvilan murhaaja teki tekonsa. Ei siinä tarvitse hokea kenenkään nimeä tai nimiä, vaan yksinkertaisesti kertoa, miten tekijä sai aikaan tietyt jäljet murhapaikalla ja minne hän piilotti käyttämänsä astalon sekä vereentyneet vaatteensa.

Sori, että viestini näköjään oli myös Boun lailla offtopicia.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin