Jukka Sakari Lahti (1955-2006)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuolemannaakka kirjoitti:No yleensä eri uskontosuuntaukset ovat aika tarkkoja siitä, että levittävät vain "omaa" kirjallisuuttaan. Helluntailaisten teokset eivät välttämättä ihan kirjakauppatavaraa ole muutenkaan. Luterilaisilla ei ole aina kovin hyvää käsitystä "hellareista".

Mutta siis: Jukan velipuoli oli syvästi uskonnollinen ja antoi kirjan, josta Jukka laakista suuttui ja poistui päivällisiltä. On tämä jotenkin erikoinen tilanne kuitenkin. Ei Jukan ja velipuolen välit ole voineet kovin hyvät olla ennen tätä tapaamistakaan. Ei nyt kukaan "normaalisti" tuolla tavalla reagoi, vaikka saisi Koraanin lahjaksi.
Mutta jospa kirjan 'teema' oli sellainen, että Jukka tunnisti sen heti, koska oli joutunut samojen asioitten kanssa tekemisiin ennenkin? Kenties saman henkilön kanssa? Todennäköisesti. Olivathan he sentään jo tunteneet vsta -89. 'Itsepäinen sanan saattaja ei jättänyt Jukkaa rauhaan' vaan kokeili taas kerran josko saisi Jukkaan otetta, 'kauan kadoksissa olleesta lampaan' lempeään syleilyynsä ja Herran haltuun, eli hyvässä tarkoituksessa tietenkin - eikö se mene usein näin. Onhan Jukka voinut tietää tästä velipuolesta jo ennestäänkin jotain.. jotain sellaista ettei tuntenut syytä itse ottaa yhteyttä.

Velipuoli puski päälle - kiltisti tehty tietenkin, antaa joulahjan jollekin jonka sielusta on ollut jo vuosia huolissaan. Mutta.. Kysymys, miksi väkisin, tyrkyttää (sitä se on!.. tiedän tästä jotakin), vaikka varmaan jo tiesi, että Jukka ei tällaisesta pitänyt. Reaktiota ei voi muuten ymmärtää. Minusta ihan normaali reaktio.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

DrHouse kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti: Joo, mutta älykkäät ja korkeastikoulutetut eivät tee uskonnosta mitään numeroa. Sellaisen, joita nämä asiat eivät kiinnosta, ei tarvitse mitenkään erityisesti osoittaa kaikille, että asiat eivät kiinnosta. Jos uskonnolla ei ole mitään tarttumapintaa ihmisen mielessä, ei sitä osaa sen kummemmin vihatakaan. Ne, jotka tulenpalavasti uskontoa vastustavat, ovat usein jonkun uskonnollisen "trauman" kokeneita, eli tulevat esim voimakkaasti uskonnollisesta perheestä tai koulun vaikutuspiiristä. Vastustus on aina reagointia koettuun uhkaan. Ehkä siihen, että joku on yrittänyt väkisin käännyttää johonkin suuntaan. Kantansa päättäneille (muut) uskonnot eivät ole mikään uhka, eikä niitä tarvitse erityisesti vastustaa. Itse vastustan vain periaatteen tasolla, mutten ala missään kirkoissa riehumaan.

Itse en ole rippikouluakaan käynyt, mutta ei tuota mitään vaikeuksia käydä vaikkapa jumalanpalveluksessa, ja olen kerran tänä vuonna käynytkin yhdessä julkiuskovaisen ystäväni kanssa. Ei se minulta mitään vie tai minuun vaikuta. Ei minun tarvitse ehdoin tahdoin alkaa mieltäni osoittamaan tällaisessa tilanteessa, niinkuin ei hänenkään tarvitse ehdoin tahdoin alkaa minua käännyttämään. Voi kunnioittaa toisen tapoja ja antaa ihmisen olla sellainen kuin on. Ei ole pakko loukata toista silloin, kun ei ole pakko.

Sitäpaitsi virsien laulaminen on ihan kivaa=)
Bullshit, olipa naurettava yleistys :) , olen itse korkeasti koulutettu, teoriassa olen älykäs ainakin testien mukaan, en ole kokenut uskonnon suunnalta uhkaa, olen radikaali ateisti. Uskonto niminen instituutio on syöpä joka salakavalasti tuhoaa ihmiskunnan.

Jos joku sukulainen antaisi minulle uskonnollisen opuksen kyläilykäynnillä se olisi tasan tarkkaan viimeinen kerta kun kyseisen sukulaisen kanssa olen missään tekemisissä.
Just näin. Uskonto tai uskonnottomuus on jokaisen henkilökohtainen yksityisasia eikä sitä tarvitse kenellekään tuputtaa. Jos kiinnostaa niin kirjaa voi lainata kun siltä tuntuu. Mä en myöskään koe Jukan reaktiota erityisen ihmeellisenä.
Rouva Piilopoliisi
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 10:51 am

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

Omiin sukulaisiinsa saa suuttua ihan perustellusti ja ihan mistä tahansa syystä.
Itse olen suuttunut omaan äitiini/isääni/anoppiini/sisaruksiini ja poistunut samasta tilasta. En usko olevani ainoa, jolta on joskus otsasuoni kiristynyt jonkun sukulaisen höperyyksistä. :roll:

Siis hyvin voin kuvitella, että joku helluntailainen sukulainen jaksaa ärsyttää, varsinkin jos itse on omalta puoleltaan tehnyt sen selväksi, ette ole sanasta niin kiinnostunut.

Minusta tässä ei siis ole mitään outoa, aivan normaalia sukudynamiikkaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja skoone »

MollyMalone kirjoitti: Just näin. Uskonto tai uskonnottomuus on jokaisen henkilökohtainen yksityisasia eikä sitä tarvitse kenellekään tuputtaa. Jos kiinnostaa niin kirjaa voi lainata kun siltä tuntuu. Mä en myöskään koe Jukan reaktiota erityisen ihmeellisenä.
Minä taas uskoisin, että Jukka suuttui siitä, että tää seitsemän lapsen isä, hänen vasta aikuisena tapaamansa velipuolensa antoi tuollaisen halvan lahjan. Jukka ehkä itse oli ostanut kalliit lahjat veljen perheelle ja sai tuollaisen hänelle itselleen "arvottoman" kirjan vastalahjaksi?
Muista lähdekritiikki!
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Jollain tasolla ymmärrän, että JL saattoi pimahtaa velipuolelleen jatkuvasta uskontosävytteisestä vyörytyksestä. On ihmisiä, jotka ovat niin aatteensa/ideologiansa/elämän filosofian/uskontonsa pauloissa, että ns. normaali kanssakäyminen rasittaa. Jokainen kontakti tuollaisen ihmisen kanssa on vain sitä hänen agendan esiintuomista ja jatkuvaa 'käännytystä'. Monen lähipiiristä, perheestä tai suvusta löytyy näitä oman 'aatteensa' pakosyöttäjiä. Eikä ne aatteet rajoitu vain uskontoon, vaan mihin tahansa änkyräjulistukseen. Esimerkkeinä vaikkapa poliittinen hihhulointi ja 'käännytystyö'. Rauhallisimmaltakin ihmiseltä saattaa käämit kärytä, jos joka ikisessä välissä asia kuin asia tai tilanne kuin tilanne käännetään ja väännetään sellaiseksi, että ollaan taas samassa jankutuksessa ja pakkokäännytystilanteessa.
Älä oleta
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Tara »

Severin A kirjoitti:Jollain tasolla ymmärrän, että JL saattoi pimahtaa velipuolelleen jatkuvasta uskontosävytteisestä vyörytyksestä. On ihmisiä, jotka ovat niin aatteensa/ideologiansa/elämän filosofian/uskontonsa pauloissa, että ns. normaali kanssakäyminen rasittaa. Jokainen kontakti tuollaisen ihmisen kanssa on vain sitä hänen agendan esiintuomista ja jatkuvaa 'käännytystä'. Monen lähipiiristä, perheestä tai suvusta löytyy näitä oman 'aatteensa' pakosyöttäjiä. Eikä ne aatteet rajoitu vain uskontoon, vaan mihin tahansa änkyräjulistukseen. Esimerkkeinä vaikkapa poliittinen hihhulointi ja 'käännytystyö'. Rauhallisimmaltakin ihmiseltä saattaa käämit kärytä, jos joka ikisessä välissä asia kuin asia tai tilanne kuin tilanne käännetään ja väännetään sellaiseksi, että ollaan taas samassa jankutuksessa ja pakkokäännytystilanteessa.
Velipuoli oli ollut 'alalla' varmaan jos silloin kun hän oli saanut tietää, että Jukka Lahti on hänen velipuolensa, 1989, jolloin tavanneet ensimmäisen kerran yhteisen isän hautajaisissa. Tuskinpa tuo joulu 2005 oli ensimmäinen kerta kun velipuoli halusi antaa 'lahjoja'. Lapsille myös?

Keille muille sukulaisille oli niitä tarjonnut? Millä tavalla oli itse käyttäytynyt jo aiemmin sukulaisten yhteisissä tilaisuuksissa?

Mitähän lahjoja muut sukulaiset olivat saaneet? Lapset? Jos joku käyttäytyy kuten tuo velipuoli, niin vanhasta kokemuksesta tiedän, että keskusteleminen tällaisten henkilöitten kanssa heidän valitsemistaan aiheista on täysin turhaa, varsinkaan jos 'hyväntahtoinen' tarjoilu jatkuu selvästä 'ei kiitos' pyynnöstä huolimatta. Hyödytöntä...keskusteleminen ns onnistuu vain evankeloijan ehdoilla, kuulijasta tulee 'lammas' jota evankeloija haluaa paimentaa. He eivät lopeta muuten kuin että kuulija pyörähtää kantapäillään, avaa oven ja sulkee sen perässään.

Yksi ainoa elämä on evankeliointikirja, mainoksen mukaan jonkinlainen johdatus 'uskon ensiaskeleille'. Takakannen tekstistä ei voi erehtyä:
Yksi ainoa elämä
Nousiainen Tapio

Uusi painos tulossa! elokuu 2012

Lakit. tri, teol. kand. Tapio Nousiainen kirjoittaa ihmisen ainutkertaisesta elämästä. Synnymme ihmisiksi vain kerran, koemme nuoruuden ja työiän haasteineen vain kerran. Jokainen hetki on arvokas, jokainen ihminen on arvokas.
Nousiainen on pohtinut syvästi ihmiselämän arvoituksellisuutta ja ristiriitoja. Hän kirjoittaa matkatoverina ja uskaltaa kysyä: Mitä tämän jälkeen? Miten meidän on käytettävä elämämme?
Tapio Nousiainen vastaa henkilökohtaisesti. Vastaukset perustuvat itse koettuun, kuultuun ja nähtyyn. Hän tuntee myös Jumalan sanan selkeän linjan: elämä jatkuu rajan tuolla puolen, mutta elämän suunta varmistetaan tässä ajassa.
Kysymys on sinun elämästäsi — siitä ainoasta.
Uudistettu laitos evankeliointikirjallisuuden klassikosta, joka ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1980. Tämä on 25. painos.(yli 930 000 kpl)! Kirjan kieliasu on uudistettu, mutta raamatunlainaukset ovat edelleen vuoden 1933 VT ja vuoden 1938 UT raamatunsuomennoksista.


Kuva

Noitten evankeloijien joukossa on niitä jotka ensin vuodattavat päällesi mettä ja hunajaa, hivelevät sinua lämmöllä ja lempeydellä, kunnes alat tukehtua. Ja niin pian kun saavat sinusta kunnollisen otteen, katkaisevat kaulasi ja vaihtavat pääsi toiseen. Huom, kuvainnollinen ilmaus!! Suorittavat aivopesun.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Nää pari viimeistä sivua oli taas hauskoja, kun olin ihan samaa mieltä kaikkien kanssa, mutta kaikki olivat eri mieltä minun kanssani :lol:

Just pääsen paasaamasta, että Jukkaa on täytynyt "käännyttää" aikaisemminkin, koska muuten hän tuskin olisi reagoinut noin vahvasti saamaansa lahjaan, niin tulee 3-4 nimimerkkiä ja kertoo, että olen väärässä, koska Jukkaa on varmaan käännytetty ennenkin ja siksi hän tuohtui! :D

Joskus voisi lukea sen mitä toinen kirjoittaa, eikä vain kirjoittajan nimimerkkiä...

Harmi, etten tämän vuoden kolmannen bannini takia pystynyt vastaamaan tähän ketjuun viikkoon. Laskeskelin tuossa muuten, että olen tämän vuoden bannitilastossa kunnioitettavalla toisella tilalla yhdessä Siru83:n kanssa, edelläni vain Sirpa neljällä osumallaan! Ja kun muistetaan Sirun ärtyisä luonteenlaatu ja Sirpan valtava tuotanto ja heidän aktiivinen kiusaamisensa Lautamies-osiossa, jonka sivuuttaminen suuttumatta vaatii erityisesti Sirpalta aivan yli-inhimillisiä hermoja, olen varmaankin koko palstan pahin häirikkö. Pitäisi kyllä perustaa Lautamiehiin myös joku Naakka-ketju, koska olen varmaan pilannut monta ketjua, ja häiritsen, trollaan, haukun ja kirjoittelen asiattomuuksia alinomaa.

Todella ihmeellistä on, että ensimmäiset 1v4kk, jotka palstalla kirjoittelin ihan samalla tyylillä ja (osin) -sanomallakin, selvisin ihan ilman banneja. Sisäisen häirikköni ulospääsy on vienyt aikaa.

Tässäkin viestissä taas puolet off topickia... :shock:
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:
Mutta jospa kirjan 'teema' oli sellainen, että Jukka tunnisti sen heti, koska oli joutunut samojen asioitten kanssa tekemisiin ennenkin? Kenties saman henkilön kanssa? Todennäköisesti. Olivathan he sentään jo tunteneet vsta -89. 'Itsepäinen sanan saattaja ei jättänyt Jukkaa rauhaan' vaan kokeili taas kerran josko saisi Jukkaan otetta, 'kauan kadoksissa olleesta lampaan' lempeään syleilyynsä ja Herran haltuun, eli hyvässä tarkoituksessa tietenkin - eikö se mene usein näin. Onhan Jukka voinut tietää tästä velipuolesta jo ennestäänkin jotain.. jotain sellaista ettei tuntenut syytä itse ottaa yhteyttä.

Velipuoli puski päälle - kiltisti tehty tietenkin, antaa joulahjan jollekin jonka sielusta on ollut jo vuosia huolissaan. Mutta.. Kysymys, miksi väkisin, tyrkyttää (sitä se on!.. tiedän tästä jotakin), vaikka varmaan jo tiesi, että Jukka ei tällaisesta pitänyt. Reaktiota ei voi muuten ymmärtää. Minusta ihan normaali reaktio.
Olin kanssasi ihan samaa mieltä, et vain huomannut varmaankaan lukea ensimmäistä viestiäni tarkasti.
Jukan reaktio on normaali, mikäli ko. velipuoli tai muu taho oli jo monta kertaa aikaisemmin hänelle tyrkyttänyt jotain uskonnollista materiaalia. Hän oli asiaan ns. kypsynyt, ja siksi suuttui, kun taas tuli samaa tavaraa. Tämähän oli koko kirjoitukseni pointti.

Jos kyseessä oli ensimmäinen kerta, niin kyseessä ei ole mielestäni normaali reaktio, vaan erittäin huonoa, äkkipikaista ja outoa käytöstä. Mutta kyllä tämmöisiäkin ihmisiä on, tietysti. Täälläkin jo yksi kirjoittaja ilmoitti reagoivansa vastaavaan lahjaan suuttumalla.

Ja mielestäni, jos Jukkaa on joku uskovainen tullut "kiroamaan", niin onhan Jukalla täytynyt joku kosketus uskonnollisiin yhteisöihin olla. Mites muuten ko. uskovainen olisi tiennyt hänen kimppuunsa käydä? Eikö vaan?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jos kaikki eksyneet lampaat piti saada mukaan Jumalan suureen suunnitelmaan?

WINCLUBBER

TIISTAI, 20. MARRASKUUTA 2007

WinClub / WinCapita osa Jumalan suurta suunnitelmaa!

Jumalalla on monia keinoja auttaa meitä uskovia tässä kovassa maailmassa, jossa välillä tuntuu saatanan päässeen jo niskan päälle. Uskovat kautta maailman ovat saaneet todistaa niin ihmeparantumisia kuin muunkinlaisia Jumalan konkreettisia vastauksia rukouksiin.
Nyt Jumala on taas keksinyt uuden tavan helpottaa häneen uskovien raskasta vaellusta täällä maallisessa maailmassa. Hän on lähettänyt luoksemme profeetat tukemaan meitä uskossamme ja varsinkin kamppailussa maallisesta rahasta, jonka vallan alle niin monet meistä ovat joutuneet alistumaan.

Jumalan tahto on vapauttaa meidät palkkatyön pakosta, saatanallisen palkkatyön orjana olemisesta jotta voisimme käyttää aikamme ja voimamme hänen palvelemiseensa. Winclub tulee vapauttamaan meidät rahan vallasta, jotta voisimme työskennellä entistä paremmin hänen päämääriensä toteuttamiseen. Jotta voisimme levittää rakkautta ja uskoamme lähimmäisillemme ja olla näin osa Jumalan armeijaan taistossa saatanaa vastaan.
Winclub on kerho johon mukaan lähteneitten uskovien sijoitukset tuottavat Jumalan armosta ja hänen profeettojensa koodaamaan FXTraderin avulla. WinClub tuottaa sijoitusten pääoman moninkertaisesti vuosittain ja mahdollistaa palkkatyöstä irtautumisen.

FXTrader on hyvä osoitus Jumalan voimasta ja tieteen heikkoudesta sen alla. WinCLubin jatkuvasti voitollinen valuuttakauppahan on tiedemiesten ja muiden skeptikkojen mukaan mahdotonta. Sama tilanne toistuu myös esimerkiksi vakavasti sairaiden uskovaisten ihmeparantumisten kohdalla. Jumalalla on voima tehdä tieteellisestä mahdottomuudesta totta ja tällä kertaa hänen armonsa kohdistuu valuuttakauppaan käyttäen FXTraderin kehittäjiä ja WinClubin perustajia armonsa välikappaleena.

WinClub on esimerkki suuresta sydämestä ja lähimmäisenrakkaudesta. Jos ei-vanhurskas olisi saanut käsiinsä FXTraderin signaalien kaltaisen lahjan hän olisi pitänyt sen visusti itsellään. WinCLubin tilanteessa perustajat ovat seuranneet Jumalan tahtoa kanssaihmisten rakastamisesta ja jakavat hänen armostaan saadun rahantekokoneen meidän muiden uskovien kanssa.

Jumala ei kuitenkaan päästä meitä WInClubin jäseniä tälläkään kertaa ilman koettelemuksia. WinClubin jäsenyys vaatii vankkaa uskoa hänen korkeutensa hyvyyteen, sillä WinClubin jumalalta lahjana saamia valuuttakauppavoittoja ei tietenkään voi maallisin keinoin todistaa.
Raamattu lupaa, että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Ei siis tarvitse osata edes lukea ja ymmärtää monimutkaisia dogmeja ollakseen kelvollinen taivaaseen.

Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja." (Matt. 18:1-6, 10)

Kuten taivaan valtakuntaan pääsyn, niin myös WinClubissa menestymisen ehtona on lapsenomainen usko. Tämä on usko, joka kyseenalaista liikaa vaan uskoo Jumalan hyvyyteen ja WinClubiin täydestä sydämestään. Tämä ei ole helppoa, sillä saatanan lähettämät skeptikot tekevät kaikkensa uskomme horjuttamiseksi. Hyvä WinClubilainen ei kysy liikaa kysymyksiä siitä mistä rahat tulevat ja miten FXTrader toimii, vaan keskittyy elämään vanhurskasta elämää ja jakamaan lähimmäisenrakkautta. Jumala koettelee meitä aikansa, mutta lopulta, Jumalan päättäessä jakaa meille voittomme Clubista, me uskovaiset saamme palkkiomme ja pelastuksen rahan aiheuttamasta orjuudestamme.
http://winclub-wincapita.blogspot.com.e ... uurta.html
Alethes doksa meta logu
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Uskoi sitten piruun tai jumaliin niin sillä ei ole hevon helvekkoakaan tämän murhajutun kanssa tekemistä. Jättäkää vainaja rauhaan koska hän ei voi puolustautua tai selitellä uskonasioitaan. Kaikilla on oikeus uskonvapauteen ja surman motiivina on jokin muu kuin mielipide tai uskonasia.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

annijatta kirjoitti:Uskoi sitten piruun tai jumaliin niin sillä ei ole hevon helvekkoakaan tämän murhajutun kanssa tekemistä. Jättäkää vainaja rauhaan koska hän ei voi puolustautua tai selitellä uskonasioitaan. Kaikilla on oikeus uskonvapauteen ja surman motiivina on jokin muu kuin mielipide tai uskonasia.
Jaa-a... taisi olla pääsyyttäjä Valkama, jonka mukaan eräänä motiivina voisi olla saatananpalvonta? Yritän vain taustoittaa uhrin mahdollisia kytkentöjä johonkin uskonnolliseen, eli jumalan- tai saatananpalvontaan. Kovin huonoja muitakaan motiiveja täällä on kukaan keksinyt tähän mennessä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Väitätkö että velipuolella on ollut motiivi pukeutua huppariksi ja murhata kun Jukka loukkaantui hänen kirjalahjastaan eikä suostunut ottamaan sitä vastaan. No kirjoitelkaa asian vierestä jos argumentit itse asiasta loppui. Kävikö mielessä että joku saatoi suuttua Jukalle että hän käytti väärän värisiä sukkia?
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

annijatta kirjoitti:Väitätkö että velipuolella on ollut motiivi pukeutua huppariksi ja murhata kun Jukka loukkaantui hänen kirjalahjastaan eikä suostunut ottamaan sitä vastaan. No kirjoitelkaa asian vierestä jos argumentit itse asiasta loppui. Kävikö mielessä että joku saatoi suuttua Jukalle että hän käytti väärän värisiä sukkia?

Voe voe.
En väitä.
Väitän, että Jukalla oli jostain syystä keskimääräistä traumaattisempi suhde uskonnollisuuteen, ja hän oli jossain tilanteessa , ehkä useinkin joutunut jonkinlaiseen kähinään uskovaisten piirien kanssa ja heille mielipiteensä melko selkeästi julki tuonut.

Ehkäpä omien tai AA:n sukulaisten kanssa, koska en usko, että hän työssään kovin aktiivisesti olisi uskovaisten kanssa tekemisissä ollut. Välit ovat voineet olla velipuoleen ja mahdollisiin muihin sukulaisiin huonot, eikä AA:n ja Jukan yhteenmeno ja "isättömän" lapsen synty ja muu sählinki varmasti tätä juopaa ollut omiaan vähentämään. Käytös viittaa jopa siihen, että Jukka olisi voinut olla jonkin uskonnollisen yhteisön entinen jäsen.

Joku taisi jopa vihjata, että AA:n suvussa olisi julkiuskovaisia. Tämä sopisi kuvaan, eli "sukunsa hylkäämä" parivaljakko, joka menee närkästystä tuottaen naimisiin, eikä ole suvun kanssa liikoja tekemisissä. Välit niin huonot, että vierailultakin poistutaan suuttuneena yhden kirjan takia.

Kyökkipsykologiaa, katsos=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja annijatta »

No niin asiaan. Perheväkivaltaa. Anneli kun isompi oli kiusas ja rääkkäs pienempiään. Jukka uskalsi uhakailla avioerolla ja jopa pakata matkalaukut mutta ähäkutti ei päässy kapsäkkiensä kans ulko-ovesta ulos kun tuli halosta päähän ja puukosta pitkin pernaa.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
porilainen
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2008 10:56 pm

Re: Jukka S. Lahti

Viesti Kirjoittaja porilainen »

Jukka S. Lahden tekemä diaesitys on vieläkin netissä:

http://www.worklifeability.fi/aineisto/ ... rointi.pdf
Vastaa Viestiin