Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja kuolema »

turumurre kirjoitti: Sanottakoon nyt vielä kerran tähän loppuun, mielipiteeni kuunnellusta hätäkeskusnauhoitteesta (pureutumatta yksityiskohtiin).
Litterointiin verrattuna se kertoi ja vahvisti käsitystäni Auerin todellisesta hädästä. Se vahvisti käsitystäni myös tyttären todellisesta hädästä. Hätä ja avun tarve oli aitoa alusta loppuun. Yllättävää oli se miten paljon siellä molemmat itkeskelivät. Hätäkeskusnauhoitteesta kuuluu Lahden avunpyyntöjä Annulleen, näitä kaikkia Tuija Niemi ei ole huomioinut.
Mitä olen nyt lukenut viestejäsi nauhan kuulemisesi jälkeen, niin mielestäni et suhtaudu tähän tapaukseen lainkaan objektiivisesti. Ennen nauhan kuulemista minulla oli sellainen käsitys, että saattaisit pohtia asioita jollain tasolla analyyttiseltä pohjalta, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että haluat selittää tallennetta vain ITSELLESI parhaalla tavalla. Tarkoittaa siis sitä, että vaikka Anneli olisi kertonut jo ihan muuta, niin tunnut tietävän asioita enemmän kuin itse Anneli. Jopa nauhalla kuullut naiset vaihtuvat miehiksi, yms...

Minusta olisi hienoa keskustella nauhan sisällöstä siten, että siitä voitaisiin argumentoida faktapohjaisesti ja kokonaisvaltaisesti koko nauhan sisältöä. Olen itse vain silkasta uteliaisuudesta mukana tässä, joten minulla ei ole intohimoja mihinkään suuntaan. Haluaisin enemmän kuin mielelläni kuulla asiallisia teorioita, joita voitaisiin punnita puoleen ja toiseen.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja turumurre »

kuolema kirjoitti:
turumurre kirjoitti: Sanottakoon nyt vielä kerran tähän loppuun, mielipiteeni kuunnellusta hätäkeskusnauhoitteesta (pureutumatta yksityiskohtiin).
Litterointiin verrattuna se kertoi ja vahvisti käsitystäni Auerin todellisesta hädästä. Se vahvisti käsitystäni myös tyttären todellisesta hädästä. Hätä ja avun tarve oli aitoa alusta loppuun. Yllättävää oli se miten paljon siellä molemmat itkeskelivät. Hätäkeskusnauhoitteesta kuuluu Lahden avunpyyntöjä Annulleen, näitä kaikkia Tuija Niemi ei ole huomioinut.


Mitä olen nyt lukenut viestejäsi nauhan kuulemisesi jälkeen, niin mielestäni et suhtaudu tähän tapaukseen lainkaan objektiivisesti. Ennen nauhan kuulemista minulla oli sellainen käsitys, että saattaisit pohtia asioita jollain tasolla analyyttiseltä pohjalta, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että haluat selittää tallennetta vain ITSELLESI parhaalla tavalla. Tarkoittaa siis sitä, että vaikka Anneli olisi kertonut jo ihan muuta, niin tunnut tietävän asioita enemmän kuin itse Anneli. Jopa nauhalla kuullut naiset vaihtuvat miehiksi, yms...

Minusta olisi hienoa keskustella nauhan sisällöstä siten, että siitä voitaisiin argumentoida faktapohjaisesti ja kokonaisvaltaisesti koko nauhan sisältöä. Olen itse vain silkasta uteliaisuudesta mukana tässä, joten minulla ei ole intohimoja mihinkään suuntaan. Haluaisin enemmän kuin mielelläni kuulla asiallisia teorioita, joita voitaisiin punnita puoleen ja toiseen.


:) No no kuolema, nyt musta tuntuu ettet ole lukenut mun kirjoituksiani aikaisemmilta ajoilta ollenkaan, olen sentään kirjoitellut täällä 2,5vuotta... :) ...eikä kokonaisajatukseni ole muuttunut, sen näkee tuosta alusta... Se on rehellinen mielipiteeni Vahvistunut se on tuosta Auerin ja tyttären aidosta hädästä kuten senkin tuon esiin.

Ilmeisesti 'kärtät' mielipidettä siitä nauhasta sillattii että kuuluuko sieltä tappelun ääniä jne...
Nauhan kuunteleminen ei tässä suhteessa muuttanut ajatuksiani koska onhan se moneen kertaan todettu ettei sieltä kuulu kaikkea sellaista mitä jotkut ajattelevat että pitäisi kuulua. Asetelmat on tässä suhteessa ihan muuttumattomat mitä ne on olleet jo 2,5 vuotta.

Vaikka tiedän että Niemen litteroinnissa ja työskentylyssäkin voi olla epätäsmällisyyksiä, niin enhän nyt sentään voi olettaa että alan kuulla sieltä jotain mitä yleisesti on jo oikeuasteissakin puhuttu.
Kaikenlaisia ääniä kuitenkin taustalta kuuluu , eikä kukaan pane päätänsä pantiksi mitä ne yksilöitynä ovat (tai no, laittoihan Niemikin osakopinoita Lahden piikkiin, mistähän hän nekin tietää...).

Oikeuden päätöksessä tämä kokonaisuutena selvitetään hyvin, siis nämä 'äänien puuttumiset'

Se, että hätäkeskuspuhelutallenteelta ei kuulu ulkopuolisen tekijän puhetta taikka selviä kamppailun, lasin päällä kävelyn tai terassin oven ikkuna-aukosta poistumisen ääniä, kuten ZD:n mukaan rekonstruktiotallenteilta kuuluu, viittaa siihen, että ulkopuolista tekijää ei ole ollut. Mainittujen äänten puuttuminen tallenteelta ei kuitenkaan sulje pois ulkopuolisen tekijän mahdollisuutta ottaen huomioon edellä selostetut, tallennusjärjestelmän ominaisuuksiin ja rekonstruktio-olosuhteiden alkuperäisistä poikkeamiseen liittyvät seikat. Kun Jukka Lahden surmaaminen on joka tapauksessa tapahtunut hätäkeskuspuhelun aikana, lasin päällä kävelemisen ja selvien kamppailun äänten puuttuminen alkuperäiseltä tallenteelta on ilmeisesti johtunut siitä, etteivät äänet ole tallentuneet mainitulle tallenteelle. Toisaalta ZE:n selvityksestä ilmenneet, puhelun taustalta vielä Anneli Auerin puhelimeen paluun jälkeen kuuluneet äänet viittaavat siihen, että talossa on voinut olla ulkopuolinen tekijä.(tummennus tm)
http://www.oikeus.fi/55277.htm


Kun mietitte sitä että pitäisi kuulua, niin samalla teidän pitää miettiä myös sitä mitä sieltä pitäisi kuulua:
Eli Auerin lasinpäällä kävelyä. Ei sieltä kuulu, miksi ? Vastaus sekin löytyy tuosta oikeuden perusteluista...

Viittaat siihen että kuulen tuon (k)uole sanan toisin. Kyllä minä naisen äänet tunnistan ja mielestäni se ei kuulosta naiselta, rehellisesti sanottuna. Pyysin perustelemaan selkeällä esityksellä miksi mielestäsi olen väärässä, en ole vielä sellaista esitystä nähnyt. 8) Muuten lisäänkin siihen vielä yhden seikan: kerro myös millä tavoin se kuole-sanan lausuman etäisyys puhelimesta näkyy niissä analyyseissä.
Jos sanot ettei sitä pystytä niillä määrittelemään, niin silloinhan siinä ollaan kuulon varassa, ihan samoin kuin tuon (k)uole-sanankin kanssa. Mielestäni, kuten olen ilmaissutkin, kuulen että se olisi lausuttu siellä takkahuoneessa ja että on käskevä sävy. Eikö tämän jo pitäisi osoittaa että objektiivisesti näitä tulkitsen :evil: .

Objektiivisesti olen myös esittänyt että on kaksi mahdollisuutta, joko Auer on syytön (näin rehellisesti uskon) -> se kuole ääni on jonkun muun (mikäli se nyt on sieltä takkahuoneesta). Koska 'kahdessa paikassa' ei voi saman aikaan olla...
Jos Auer on syyllinen -> niin on taustanauha ainoa mahdollinen ja tämä (k)uole on nauhoitettu, 2:08-repliikki ei voi olla nauhoitettu ja sitten soitettu aidossa tilanteessa.

Mielestäni ei siis ole mahdollista että Auer on syyllinen ilman taustanauhaa. Ja pelkästään tähän taustanauhaan myös syyttäjät tulevat nojaamaan. Puolustus taas tulee nojaamaan siihen että tälläiset kuin tää kuole-sana onkin jonkun muun...

Tarkempaan hätäkeskusnauha-mielipiteenvaihtoon ei nyt ole kiiruun takia mahdollisuutta, mutta ehkä joskus myöhemmin. Toisaalta ilmapiirikin parhaillaan on niin sakeaa tämän ympärillä, jopa ihan älyttömine heittoineen, ettei sinne omilla mielipiteillä ole kauhiasti haluakaan juuri nyt...

*

Tärkein asia joka nyt tässä kuumassa nauhakeskustelussa kokonaan unohtuu, tai pitäisikö sanoa että se halutaan unohtaa, on se että tämä hätäkeskusnauha oli vain yksi todiste muiden joukossa ja tämäkin kuten hovin perusteluista voi lukea, osittain viittaa syyttömyyteen. Kaikki muut useat seikat puhuivat sen puolesta että Auer on syytön. Nämä on kaikkien syytä muistaa....

turumurre
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Turrelle ylempään:

Voi toki olla, että on mennyt paljonkin ohi täällä. Sitä en kiistä. :)

Tuohon todisteluun (k)uole:sta kuvittelin, että Alpon esitys spektristä ja sen tulkitsemisesta kattoi tämän? Siksi en lähtenyt itse puhumaan samaa asiaa useampaan kertaan...

Ja missään nimessä en muita todisteita halua hyllyttää, vaan koska nauha on ainoa konkreettinen, jolla voidaan spekuloida perustuen edes jonkinlaiseen faktaan, niin se on siksi mielenkiintoisin todiste. Kaipaisin todellakin myös niitä alkuperäisiä ensimmäisiä kuvia surmapaikalta.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

turumurre kirjoitti:
Kun mietitte sitä että pitäisi kuulua, niin samalla teidän pitää miettiä myös sitä mitä sieltä pitäisi kuulua:
Eli Auerin lasinpäällä kävelyä. Ei sieltä kuulu, miksi ?
Hyppäsi, pomppasi, loikkasi? Näitähän kuuluu nauhalla. Siitä taustasta on kyllä vaikea erottaa jos kun AA on astunut jokusen lasimurun ja palasen päälle, kun hän on vältellyt sitä oven läheisyyttä jossa oli suuri kasa lasia. Siinä oven edessä, sisä- tai ulkopuolella, liikkuessa selkeitä lasiääniä olisi pitänyt kuulua. AA väisti ne, mutta niitä ei voinut väistää jos kulki rikotusta ikkunasta ulos.

Voihan tietty olla että AA on liikkunut pesuhuoneen kautta, astunut takan vieressä olleelle tasolle, ja sitten häke-puhelun päätteeksi käynyt korjaamassa JL:n asentoa, ja ehkä pyyhkinyt ovesta verta. Hmm. Tai ehkä JL:n asento häke-puhelun aikana mahdollisti kulkemisen pesuhuoneen kautta, ja häke-puhelun loputtua AA siirsi uhria siihen asentoon mistä löydettiin. Vaihtoehtoja on monia. Mutta sitä huppis-vaihtoehtoa ei ole nauhalta löytynyt.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Eli Auerin lasinpäällä kävelyä. Ei sieltä kuulu, miksi ? Vastaus sekin löytyy tuosta oikeuden perusteluista...
Hyppasi, pomppasi, loikkasi. Kulki pesuhuoneen kautta, tai kaytti askelmina vaatteita. Jalassa olleissa kumppareissa oli sen verran pehmea pohja, etta vaimensi aanen kun lasi enemmankin upposi kuin liukui ja kirskui?

Tai lattialla ei ollut silloin viela lasia kun Anneli haarasi siella.
Ehka tama ei oikeasti kaynyt takkahuoneessa Hake-puhelun aikana.
Kopinat tuli nauhalta ja jalassa oli Haken aikaan vain paksut sukat. Jne jne.

Annelin astalointireissu olisi joka tapauksessa vaatinut vain pari kolme edestakaista askelta. Hupun olisi 70 kertaa pistellakseen, Jukka sankyyn ja taas lattialle kiskoakseen ja astaloa kayttaakseen ynna ikkunasta poistuakseen pitanyt liikkua huoneessa paljon enemman.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Afrodite
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2013 5:48 pm

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja Afrodite »

-
”…ku oikeus päättää että onko joku syyllinen tai syytön, niin sehän perustuu tämmösiin päättävän elimen ja näiden ihmisten niinku omaan tunnetilaan ja tämmöseen... se on inhimillistä toimintaa...” -JV
pataseiska
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 11:36 am

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja pataseiska »

Ihan by the way, mistähän Auer on sen asianajajansa repäissyt?
Koitin googlettaa yhteystietoja, vaan eipä ollut saatavilla.
Ei löydy luettelosta.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

pataseiska kirjoitti:Ihan by the way, mistähän Auer on sen asianajajansa repäissyt?
Koitin googlettaa yhteystietoja, vaan eipä ollut saatavilla.
Ei löydy luettelosta.
Kuinka pahassa pulassa olet sillä Manner lienee nyt aika varattu.
http://www.brander-manner.fi/fi/henkilosto.html

Olisiko kirjoitusvirhe selityksenä koska google on täynnänsä ko asianajajan tietoja ja kuvia.

Asianajaja, varatuomari Juha Manner
Asianajotoimisto Brander & Manner Oy, Rauma
puhelinneuvonta arkipäivisin puh. (02) 824 0618, fax (02) 824 0781,
email juha.manner @ brander-manner.fi
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Anneliin myönteisesti suhtautuvien ketju

Viesti Kirjoittaja CSI »

rantakoski kirjoitti: Voihan tietty olla että AA on liikkunut pesuhuoneen kautta, astunut takan vieressä olleelle tasolle, ja sitten häke-puhelun päätteeksi käynyt korjaamassa JL:n asentoa, ja ehkä pyyhkinyt ovesta verta. Hmm. Tai ehkä JL:n asento häke-puhelun aikana mahdollisti kulkemisen pesuhuoneen kautta, ja häke-puhelun loputtua AA siirsi uhria siihen asentoon mistä löydettiin. Vaihtoehtoja on monia. Mutta sitä huppis-vaihtoehtoa ei ole nauhalta löytynyt.

Helpoin selitys kyllä on (jos kerran pohjaolettama on AA teki temput), ettei AA siellä koskaan käynytkään vaan puhuu palturia jälleen kerran. Siksi ei mitään ääniäkään syntynyt...

Tämä on itseasiassa se kaikkein loogisin teoria kaiken soutamisen ja huopaamisen jälkeen.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Vastaa Viestiin