Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ekman
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: To Syys 15, 2011 5:52 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ekman »

Jokuvaalle sanoisin,että aika ja ajan kuluminen on melko suhteelinen käsite riippuen esim.avuntarpeesta.Jos on kova kiire saada apua paikalle niin odottaminen tuntuu pitkältä,Annukin taisi ilmoittaa noin aikoja.En ota nyt kantaa syyllisyyteen vaan yleensä.Baarissa jos odottaa kuskia niin johan aika menee kuin siivillä.
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

^Ekman, olen aivan samaa mieltä. Siksipä esitinkin aika-arvioissani, että todellinen ajankulu on voinut olla jotain aivan muuta kuin AA:n ilmoittama arvio. Sitä seikkaa mahdollinen arviointivirhe ei kuitenkaan poista, etteikö poliisipartion kanssa käydyn puhelun jälkeen olisi ollut aivan liian vähän aikaa suorittaa AA:n väittämä pulssinkokeilureissu poliisien vastaanottamisen lisäksi - poliisithan ilmoittivat, että AA oli asunnon edessä heille viittilöimässä. AA ei lennähtänyt juosten ovelle. Puheluiden ajankohdat on kirjattu ylös. Hätäkeskuksen ja poliisipartion kellojen eriaikaisuuteen en usko. Viranomaisilla lienee käytössään muitakin ajannäyttäjiä kuin mummon kaappikello.
skoone kirjoitti:
jokuvaan kirjoitti:Joskus minfon alkuaikoina tästäkin kuvasta keskusteltiin. Tuloksena oli, että kuvassa on JL eikä AA.
...siro käsi kahvalla, päällä pinkki pusero ja ohut, naisten napituksella - reiät oikealla, napit vasemmalla - varustettu jakku :roll: . Täti Dublinista?

Valehtelusta: AA:n ja lapsen tapahtumakuvaukset ja aika-arviot surmayöltä eivät käy yksiin eivätkä voi pitää paikkaansa. Mitä AA teki lopetettuaan poliisipartion kanssa käymänsä puhelun - ja millä aikataululla? Se mielentilatutkimuksessa todettu seikka, ettei henkilö ole patologinen valehtelija EI MILLÄÄN TAVALLA POISSULJE VALEHTELEMISEN MAHDOLLISUUTTA.

Turha kuvitella, ettei mielentilatutkimuksessa puhtaat paperit saanut henkilö voisi valehdella ja sortua rikoksiin. Sairaudentila on voinut olla myös akuutti: henkilö on kyennyt unohtamaan tai sulkemaan sairaudentilan aikaiset tapahtumat reaalimaailman ulkopuolelle; hän kokee itsensä syyttömäksi, on mieleltään stabiili eikä kärsi diagnosoitavasta sairaudesta. Se päänsisäinen möykky vain kummittelee.

Miksei lapsi (huoneestaan eteisaulaan palattuaan) nähnyt "huppumiestä", jota äiti juoksi karkuun ja jota vastaan isä taisteli samalla hetkellä takkahuoneessa? Miksei lapsi puhunut sanaakaan siitä, kuinka äiti oli pyyhältänyt puukotettuna "huppumiestä" karkuun lapsen ohi, puhutellut lasta, varoittanut murhaajasta ja mennyt SITTEN soittamaan hätäkeskukseen? Ei, lapsi puhui vain soittamassa olleesta äidistä ja lattialla maanneesta isästä. Muita ihmisiä ei näkynyt.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

jokuvaan kirjoitti: Valehtelusta: AA:n ja lapsen tapahtumakuvaukset ja aika-arviot surmayöltä eivät käy yksiin eivätkä voi pitää paikkaansa. Mitä AA teki lopetettuaan poliisipartion kanssa käymänsä puhelun - ja millä aikataululla? ...

Mitä tarkoitat? Perustele. Minäkin voin heittää jonkin lauseen esim että 'jokuvaan' onkin 'kukavaan' ja väitän että se pitää paikkaansa. Asian kun perustelee niin sillä voisi olla enemmän katetta.
Olen huomannut että heität yleensäkin noita lauseitasi ottamatta yhtään huomioon että täällä on valistuneitakin lukijoita jotka halunnevat faktapohjaisia PERUSTELUITA!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

jokuvaan kirjoitti:
skoone kirjoitti:
jokuvaan kirjoitti:Joskus minfon alkuaikoina tästäkin kuvasta keskusteltiin. Tuloksena oli, että kuvassa on JL eikä AA.
...siro käsi kahvalla, päällä pinkki pusero ja ohut, naisten napituksella - reiät oikealla, napit vasemmalla - varustettu jakku :roll: . Täti Dublinista?
Niinpä, tuosta juuri keskusteltiin, että JL oli melko pienikokoinen mieheksi, mielestäni tuon käden "malli" ei ole naismainen... Ja etp:n sukulaiskertomusten mukaan, JL oli tosi tarkka pukeutumisessaan. Maailmalla näkee usein miehillä pinkkejä puseroita :)

Ja tuo mies- ja naisnapitus. Luulenpa: a) että nykyaikana tuolla ei ole merkitystä (olen itse käyttänyt miestenpusakoita esimerkiksi) ja b) miten kävis, jos kääntäis kuvan peilikuvaksi?

Minun mielestäni tuo kuva ei todista QAAn elintavoista mitään.
Muista lähdekritiikki!
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

turumurre kirjoitti:
jokuvaan kirjoitti: Valehtelusta: AA:n ja lapsen tapahtumakuvaukset ja aika-arviot surmayöltä eivät käy yksiin eivätkä voi pitää paikkaansa. Mitä AA teki lopetettuaan poliisipartion kanssa käymänsä puhelun - ja millä aikataululla? ...

Mitä tarkoitat? Perustele. Minäkin voin heittää jonkin lauseen esim että 'jokuvaan' onkin 'kukavaan' ja väitän että se pitää paikkaansa. Asian kun perustelee niin sillä voisi olla enemmän katetta.
Olen huomannut että heität yleensäkin noita lauseitasi ottamatta yhtään huomioon että täällä on valistuneitakin lukijoita jotka halunnevat faktapohjaisia PERUSTELUITA!
Sulla jäi Turre tuossa kiireessäsi vastaamatta tuohon valehtelu/mielentilatutkimus -oikaisuun jonka sait vääristä väitteistäsi tutkimuksen sisällöstä.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Muuan juttu putkahti mieleeni eilen. Annelin erikoinen ja eri yhteykjussä esille tullut 'huolettumuutta' osoittava asenne:

Valehtelusta sekä Jukan saamista uhkauksista

Annelin manipuloiva tapa kertoa asioita 'antamalla ymmärtää' on oma lukunsa. Heti ensimmäisessä kuulustelussa veti höplästä Joutsenlahtea. Anneli 'antoi ymmärtää', että Jukka oli saanut jotain uhkauksia. Tie vaik ois ollut joku Hannu..

Minusta on outoa, ettei Anneli samassa yhteydessä ilmaissut, että olisi itse huolestunut asiasta, selosti vain, että ei hän oikein tarkemmin tiedä kun ei Jukka niitä uhkauksia ottanut vakavasti tmv..

Eikö perheen äitiä ollut kiinnostanut tietää mistä oli noissa 'uhkauksissa kysynys'?? Aivan kuin ei tuollaiset aviopuolison henkeä koskeneet uhkaukset koskisi koko perhettä, lapsia ja myös Annelia itseään?

Olen aika varma, että jos jotain uhkauksia oli ollut, ne olivat peräisin sylttytehtaalta, ei Luvatalta.
JJ tarttui syöttiin. Se oli tarkoituskin, viedä tutkinta harhaan. Annelilla ohjat käsissä alusta alkaen. Niin se oli. Jukka ja Anneli elivät kumpikin omaa elämäänsä. Annelilla on kenties jo ajat sitten ennen surmayötä ollut eri intressit kuin Jukalla.

Valehtelija voi toimia niin kuin Anneli, antaa faktoille merkityksiä aina tarpeen mukaan, ja tarina sen kun elää..Rouva ei tajunnut räyhän ollessa käynnissä, että kai hänen miehensä häntä hänen lempinimellään huusi eikä ketään Hannua. Viiden vuoden päästä, FINNvoxin, vai mikä se oli, häkenauhan käsittelyn jälkeen, AA kertoi, että niin, Jukka huusi häntä nimeltä useaan kertaan, eli huusi apua, kuitenkin. Mutta JJ.lle oli tarpeen lausua, että Jukka ei huutanut apua - Antoiko hän tällä Jukka ei huutanut apua JJ:n ymmärtää miksei mennyt auttamaan Jukkaa ja sitä ettei tullut mieleen mitään kättä pidempää?? - Kai se huusi saadakseen tietää oonks mä viel hengissä ..se oli niin hirveän väsynytkin ja pieni mies, että ei se olisi mua pystynyt puolustamaan, jos se tappaja olisi minutkin halunnut tappaa.. (ei sanatarkka lainaus)
Mutta tässä ei nyt ollut mitään varsinaista uutta tässä loppukaneetin esimerkissä. Vastaavia kummallisuuksia Annelin kertomuksista kuitenkin löytyy vaikka kuinka.

Mutta ne uhkausjutut on kyllä ihan soopaa.. ei voi olla muusta kyse kuin Annelin suunnitelmista.
Jos olen väärässä voin leipoa yhden pääkallokakun ja syödä sen.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

^Kiitos, Tara, ajatuksista, joihin on helppo yhtyä.
skoone kirjoitti: Niinpä, tuosta juuri keskusteltiin, että JL oli melko pienikokoinen mieheksi, mielestäni tuon käden "malli" ei ole naismainen... Ja etp:n sukulaiskertomusten mukaan, JL oli tosi tarkka pukeutumisessaan. Maailmalla näkee usein miehillä pinkkejä puseroita :)

Ja tuo mies- ja naisnapitus. Luulenpa: a) että nykyaikana tuolla ei ole merkitystä (olen itse käyttänyt miestenpusakoita esimerkiksi) ja b) miten kävis, jos kääntäis kuvan peilikuvaksi?

Minun mielestäni tuo kuva ei todista QAAn elintavoista mitään.
Ilmaukseni "faktatietoa" AA:n elintavoista sisälsi lainausmerkit ja oli osoitettu niille, joiden mielestä kaikki, mitä AA milläkin foorumilla ilmaisee, on FAKTAA :lol:. Rouvan Perhekerho - etenkin huumoriosasto - on täynnä ironiaa ja sarkasmia. Tai tiedä siitä huumorista... It takes to two tango. Huooh. Ettei vain olisi Skoone tehnyt ihan lämpimikseen tikusta asiaa.Kuva

Skoonen iloksi otan kantaa tuohon napitusasiaankin. JSL on toki pienikokoinen, mutten ole kuullut edes homo- tai metroseksuaalien käyttävän yleisesti naisille leikattuja yläosia - julkitransuksi en sentään rohkenisi JSL:a leimata. Niissä naisten vaatteissa kun tuppaa olemaan liian pienet olkapäät, rintakiilat ja vyötäröä korostava leikkaus. JSL oli kohtuullisen lihaksikas ja leveäharteinen, (vaikka lyhyt). Ja kyllä, kuvan voi aina kääntää peilikuvaksi! Kuvitella; olen joskus jopa itse tehnyt tämän kovaa teknistä osaamista - not - vaativan tempun! Auerin kätösiä voi tarkastella kuvahaulla. Eivät ne hirvittävän sirot ole - naisen käsiksi.
Kuva.
Kuva: IS

AA:n valehteluväitteistä suivaantuneille: AA:n ja lapsen tarinoiden yhteensopimattomuudesta olen kirjoittanut aiemmissa viesteissä useaan otteeseen. Olen keskittynyt olennaisimpiin, heti surmayön jälkeen annettuihin kuvauksiin, jotka on kirjattu oikeuspöytäkirjoihin. Sieltä sopii kaivella niitä perusteluita ja antaa oma arvio poliisipartiopuhelun jälkeisistä tapahtumista aikatauluineen, kuten moneen otteeseen olen pyytänyt.

Yksi peruste oli edellisessä viestissä: lapsi ei nähnyt "huppumiehen", isänsä ja äitinsä yhteistappelua, äitinsä pakoa takkahuoneesta rintaan saadun pistovamman jälkeen tai äidin soittamaan menoa, vaikka äiti omassa kertomuksessaan kertoi törmänneensä lapseen eteisaulassa ENNEN hätäkeskuspuhelua, puhutelleensa lasta, käyneensä avaamassa oven ja menneensä vasta sitten soittamaan.

Lapsi ei myöskään vahvistanut kertomuksissaan äitinsä tarkkaan selostamaa pulssinkokeilureissua surmatyön jälkeen. Konstaapelin mukaan lapsi oli kiinni ulkona viittilöineessä äidissään, kun virkavalta tuli paikalle. Missä lapsi muisti olleensa (tai kertoi äitinsä olleen) tätä ennen, siis heti poliiseilta tulleen puhelun jälkeen? Onko hänen muistikuviaan kirjattu esim. esitutkintapöytäkirjoihin?

Väärän henkilön tunnistaminen tunnistusrivistä on myös valheellinen todistus, vaikkakin yleinen ko. valintatilanteessa. AA sortui siihen.

Lapsi kertoi kuulemisissa, ettei heillä riidelty koskaan. Väite on osoittautunut voimakkaasti väritetyksi. AA:n puolustajien mukaan Auerin "tunnustuskertomuksessaan" kuvailema perheriita (esikoisen kohtelusta juontuneine motiiveineen ja tarkkoine keittiökuvauksineen) oli täysin fiktiivinen kertomus tai "vain muistikuva surmayötä aiemmasta riidasta". Mutta eihän heillä riidelty! AA:n kuvailemat lasten kylmät suihkut ja tukistamiset, todistajien kuvaamat hiirenpapanat ja kuvottavat sotkut ovat kaiketi olleet seurausta perheen auvoisesta yhteiselosta; marsipaaninpunaisesta perheonnelasta.
huppuhiiri
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 1:48 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

skoone kirjoitti: Minun mielestäni tuo kuva ei todista QAAn elintavoista mitään.
Ei varmaan sinänsä hänen elintavoistaan, mutta hän on valinnan tehnyt ja kuvatekstin kirjoittanut - sivuilla kun ei muita ylläpitäjiä ollut, vain ulkopuolisia kirjoittajia satunnaisesti, mutta tuskin kun kyse on AA:n oman perheen reissusta.

Jollain tavalla aika lapsellisen rehvaakkaana pidän hänen tapaansa suodattaa ja valikoida sisältöä LAPSIPERHEsivuille... viittauksia kaikenlaisiin "aikuisten juttuihin", alkoholiin ja seksiin (ne isänpäivätoiveet ja oli toisen reissun yhteydessä mm. jotain cancan-tytöistä), bikinikuvat yms.

Koko sivusto kaikkine keskustelupalstan pervojuttuineen antaa hyvin arveluttavan ja ristiriitaisen kuvan ylläpitäjästä. Kyseessä oli kuitenkin hänelle tärkeä bisnes, hänellä oli ekonomin koulutus ja hänet on moneen kertaan fiksuksi mainittu. Miksi siis arvostelukyky pettää niin pahoin, että päästää ja itse laittaa LAPSIPERHEsivustolle sellaista materiaalia joka sinne selvästikään ei sovi...

Jollain tapaa ylemmyydentuntoinen käsitys hänestä syntyy, ei siis pelkästään sivujen vaan kaiken perusteella. Hän saa arvostella ikävään sävyyn julkisesti lapsiaan, häntä pitää uskoa mutta hänen ei tarvitse mitään vakuutella, hän osaa tehdä verijälkitestejä, hän saa päättää ihan itse mitä sivuilleen laittaa.
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Korjaus edelliseen viestiini: "it takes two to tango", tietenkin. Painovirhepaholainen...Kuva
Sopisi myös Perhekerhon uudeksi logoksi.

Aileen Wuornoksen jäähyväishaastattelussa on paljonpuhuva toteamus kohdassa 6:49 - 6:58. http://www.youtube.com/watch?v=yFBcjII3QAE
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

jokuvaan kirjoitti: Skoonen iloksi otan kantaa tuohon napitusasiaankin. JSL on toki pienikokoinen, mutten ole kuullut edes homo- tai metroseksuaalien käyttävän yleisesti naisille leikattuja yläosia - julkitransuksi en sentään rohkenisi JSL:a leimata. Niissä naisten vaatteissa kun tuppaa olemaan liian pienet olkapäät, rintakiilat ja vyötäröä korostava leikkaus. JSL oli kohtuullisen lihaksikas ja leveäharteinen, (vaikka lyhyt). Ja kyllä, kuvan voi aina kääntää peilikuvaksi! Kuvitella; olen joskus jopa itse tehnyt tämän kovaa teknistä osaamista -
Kuten ruotsalaiset sanoo "jag skiter i" sun mun iloiseksitekemisyrityksiisi.

Kehottaisin katsomaan muitakin kyseiseltä matkalta esiintuotuja (!) kuvia. Miten sillä JLlla on samannäköinen pusakka muissakin kuvissa?

Sananlaskua vähän soveltaen "kauneus ja kaikki muukin on näkijän silmässä".
Muista lähdekritiikki!
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

skoone kirjoitti:
Kuten ruotsalaiset sanoo "jag skiter i" sun mun iloiseksitekemisyrityksiisi.

Kehottaisin katsomaan muitakin kyseiseltä matkalta esiintuotuja (!) kuvia. Miten sillä JLlla on samannäköinen pusakka muissakin kuvissa?


Ojdå, nu tog du bladet från munnen. Miksi suhtaudut viesteihini niin vihamielisesti ja käytät karkeaa kieltä? Olisit laittanut kommenttisi Lautamiehiin. Tämän vastineen laitan vielä tänne, mutta siirryn jatkossa Kackelsbergiin, jos tästä yhdentekevästä o.t. -kuvasta tulee näin hirrrrrveen pitkä polemiikki. Etkö voi myöntää olevasi ehkä väärässä? Kiitos kuitenkin kehotuksesta. Se oli turha.

Olen katsonut muitakin kyseiseltä matkalta esiintuotuja kuvia. Tarkasti. JSL:n ja Irish coffee -kuvan jakun ainoa yhdistävä tekijä on beige väri. Muissa kuvissa näkyvä JSL:n puvuntakki on tavallinen miesten irtotakki, jossa on leveät kääntöliepeet miehustassa (= isot kääntökaulukset, jotka jatkuvat vatsalle asti). Yksityiskohdat näkyvät parhaiten Dublin-matkan "kansikuvassa", jota voi halutessaan suurentaa ja terävöittää kuvankäsittelyohjelmalla.

Irish coffee -kuvan takki on ohut naisten (pellavasekoitteinen) safarijakku, jossa on rintataskut, pienet kaulukset ja helmiäisnapit. Voin olla väärässäkin, mutta aika tarkkaan tuntuisi vaatetuksesta saavan selvän. Kulkivat ilmeisesti unisex-värityksessä, AA ja JSL. Ketä kiinnostaa?

Jos se jakku osoittautuisi JSL:n tyttömäiseksi kesäjakuksi, niin miksei herrasmies olisi voinut lainata kahvituokion ajaksi jakkuaan palelevan rakkaansa harteille?

<lägger locket på>
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

skoone kirjoitti:
Kuten ruotsalaiset sanoo "jag skiter i" sun mun iloiseksitekemisyrityksiisi.
"jag skiter i" kääntyy yleensä "(siitä) minä viis veisaan".

Safarjakuissa on muuten kangasta tummemmat saumat esim taskuissa, näkyvissä.

Hyvää jatkoa vaan "analyyseillenne".
Muista lähdekritiikki!
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

jokuvaan kirjoitti:...
AA:n valehteluväitteistä suivaantuneille: AA:n ja lapsen tarinoiden yhteensopimattomuudesta olen kirjoittanut aiemmissa viesteissä useaan otteeseen. Olen keskittynyt olennaisimpiin, heti surmayön jälkeen annettuihin kuvauksiin, jotka on kirjattu oikeuspöytäkirjoihin. Sieltä sopii kaivella niitä perusteluita ja antaa oma arvio poliisipartiopuhelun jälkeisistä tapahtumista aikatauluineen, kuten moneen otteeseen olen pyytänyt.
...
Lapsi ei myöskään vahvistanut kertomuksissaan äitinsä tarkkaan selostamaa pulssinkokeilureissua surmatyön jälkeen. Konstaapelin mukaan lapsi oli kiinni ulkona viittilöineessä äidissään, kun virkavalta tuli paikalle. Missä lapsi muisti olleensa (tai kertoi äitinsä olleen) tätä ennen, siis heti poliiseilta tulleen puhelun jälkeen? Onko hänen muistikuviaan kirjattu esim. esitutkintapöytäkirjoihin?
...


Mikäs tässä pulssinkokeilu yrityksessä hiertää. Tämähän on selvitetty jo monta kertaa.
Vai hiertääkö se ettei lapselta kysytty kävikö äitinsä kyseisellä reissulla puheluiden jälkeen (miten olisi voitukaan/älyttykään kysyä koska lasta haastateltiin 12 tunnin kuluttua surmasta ja Annelia vasta myöhemmin). Ja mikä ristiriita se on jos ei kysytä? Häh?
Lapsi on kertonut kysyttäessä , silloin kun hän itse oli ollut puhelimessa, menikö äiti pesuhuoneen kautta katsomaan. "Ei mennyt" - Aivan oikea ristiriidaton vastaus.

Jos taas hiertää se ettet usko koko pulssinkokeilureissua niin tässä on faktaa:

Kuva

Oheinen rekokuva todentaa tilannetta joka surmatalossa oli. Ja tämä rekokuva vahvistaa juuri sen mitä Anneli on kertonutkin:

etp, Annelin kuulustelu 2.12.2006
-... mä kyl sit kävin molempien kautta viel kattomassa siellä. Ens mä
kävin sieltä olohuoneen kautta, mut se oli täynnä lasia se huone, ni en mä
viittiny lähemmäs mennä. Sit mä kiersi sieltä kodinhoitohuoneen kautta ,
kylppärin kautta. Ja katoin viel sieltä sitte, ni mä näin, et Jukka makas siel
ihan paikoillaan ja silmät auki semmosen kuolleen näkösenä. Ja sit mä
ajatteli, et mun pitäs jostai kokeilla tuntuiks pulssi, mut en mä sit sieltä
ylettynyt ku olkapäähä asti, ja mä en siit sit, otin käteni pois ja en sit halunnu
enempää koskee.




Eli tuttu tilanne Annelille, joten hänen on täytynyt käydä oven takana pulssinkokeilu-reissulla. Ei hän muuten tuota ylettymistä voisi tietää noin 'millilleen' tietää.

Lisäksi Anneli tuon kuulustelupätkän jatkoksi kertoo että:

Ja sit, tota noini, mä lähdin seuraavaks sinne ... no ko mä huitasi? käteni sit
mul tuli toho (huokaus) verta käteeni ja sit mä meni sinne ovelle, ovi oliki sit
jo auki, ko mä oli siel käyny ja kattomaa, odottamaa, et sit tota noini, oliks
se ambulanssi sitte vai poliisiauto mikä tuli ensimmäisenä, ja kun mä näin,
et ne lähtee kiertää sinne, ja kirosi siel, et kiertää viel koko sen Tähtisentie
ympäri. Mut sit ne ilmeisest näki, ko mä heilutin siellä, ja lähti tänne päin.


-Kehottaisin huomiomaan tuon: "mul tuli toho (huokaus) verta käteeni.."
-Ja sen ajankäytön joka hänellä oli käytettävissä ennen poliisien tuloa (Hovi: < 2min).
Anneli Auerin kertomus täsmää erittäin hyvin ajankäyttöön puheluiden loputtua.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti:...
Olen aika varma, että jos jotain uhkauksia oli ollut, ne olivat peräisin sylttytehtaalta, ei Luvatalta.
JJ tarttui syöttiin. Se oli tarkoituskin, viedä tutkinta harhaan. Annelilla ohjat käsissä alusta alkaen. Niin se oli. Jukka ja Anneli elivät kumpikin omaa elämäänsä. Annelilla on kenties jo ajat sitten ennen surmayötä ollut eri intressit kuin Jukalla.

Valehtelija voi toimia niin kuin Anneli, antaa faktoille merkityksiä aina tarpeen mukaan, ja tarina sen kun elää.....


Minä taas sanoisin että: Valehtelija voi toimia niin kuin Tara, antaa faktoille merkityksiä aina tarpeen mukaan, ja tarina sen kun elää.....

Tiedät nimittäin Jukka Lahden sisarusten kuulusteluita tarkkaan läpi käytyäsi, että hänen sisarukusensa puhuivat siitä että nimenomaan Jukka on heille kertonut häneen kohdistuneista uhkauksista. Vai väitätkö ettet tiennyt? Jos niin, niin sitten tarkistellaan sitä väitettä.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Valhalla kirjoitti:Vähän jo säälittää ampua koko ajan turren illusiot alas - mutta ei auta. Niin väärin ne usein menee.


Ai jaa?
Sulle kun taivaan pappa ei ole siunannu aseeksi kuin kolmenlinjan torrakon, niin ethän sinä mihinkään osu, etkä ennenkään ole osunut. Hyppivää oravaa voit korkeintaan säikytellä...

Asiapitoinen vastaukseni on siirretty oikeammalle osastolle:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 12#p470112

-
Lukittu