HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Moi,

Vastasinkin jo aiemmin "zem" nimimerkin postaukseen. Ei muuta lisättävää kuin että "zem" kirjoittaa sinänsä hyviä esimerkkejä sisällön muutoksista, jotka on mahdollista esittää jatkossa vieläkin selkeämmin ääniesimerkein kuin mitä aiemmin postitettu. Se että "zem" jättää ääniesimerkit ja myös tarkat ajat merkitsemättä ei ole pelkkää nimimerkkinsä laiskuutta.

Yhtä sutjakkaasti voisin postittaa tästä satunnaisen esimerkin tutkimuksista:

"hei onks siel joku_tulkaa äkkii mu iskä voi huonos(t)"

https://www.sendspace.com/pro/dl/jiai9f

Tässä sisältö ei muutu, mutta herää kysymys: Voisiko tuo kuulostaa Auerin omalta ääneltä vaiko absoluuttisella varmuudella lapsen ääneltä?

Tällaiset pienet yksityiskohdat ja tietysti muu materiaali kokonaisuudessaan on syytä jättää jatkossa asiantuntijoiden selvitettäväksi, kansalaisvelvollisuus suorastaan.

- DC

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Digi-Columbo kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 2:26 am
Nimimerkki "damfin" kirjoittaa:

"Eli tuossa pähkinänkuoressa se syy miksi sanon että sen nauhan analysoinnissa ei ole juurikaan järkeä ellei pystytä vahvistamaan ja perustelemaan sitä seikkaa että ne äänet olisivat pystyneet siirtymään tähtisentieltä hätäkeskukseen."

DC vastaa:

Mitä tarkoittaa "juurikaan järkeä" - jotenkin hyvin valikoivaa tutkimista? Eikös epäilty itse ja jotkin muut foorumilaiset ole epäilleet mm. (k)-uole sanan lisäämistä nauhalle jälkikäteen. Kyllähän materiaali pitää tutkia kokonaisuudessaan. (Esim. aiemmin postittamani löydös "nyt mää kävelen sinne päin"... eikös tuon olisi voinut sanoa vaikka se huppis?)
Vaikka häke-nauhalta ei löytyisi mitään taustaääniä, ei se sulje pois sitä etteikö epäilty olisi voinut käyttää taustanauhaa, ja toisaalta vaikka sieltä häke-nauhalta löytyisi taustaääniä, ei se riitä todisteeksi taustanauhan käytöstä ellei pystytä todistamaan että äänet olisivat voineet siirtyä puhelinlinjoja pitkin auerin asunnolta hätäkeskukseen.

Joko tuo nyt selventäisi sitä miksi häke-nauhan syvällisempi tutkiminen on järjetöntä ellei ensin tutkita ja todisteta sitä olisivatko äänet voineet siirtyä siihen häke-nauhalle. :roll:

Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Moi,

Nimimerkin "damfin" postauksissa on jokin tolkku, mutta nimimerkin "zem" perään toivoisi moderaattoreidenkin katsovan koska hän vain sekoittaa postittaen aiemmin käsiteltyjä asioita uudelleen ilman edes linkkejä alkuperäisiin ääninäytteisiin.

Lisäksi nimimerkki "zem" postitti mm. seuraavan nimissäni:

"hetkonen, misä toine takavalo o =
????????"

Kuten kysymysmerkit osoittavat, tuo on hänen omia kuulohavaintojaan. En ole tällaista esimerkkiä postittanut. Jotain täsmällisyyttä kirjoitteluusi "zem".

Esimerkiksi vireen muutoksia pitäisi kuunnella aina ääniesimerkein ja mielellään ainakin pari kertaa peräkkäin. Tässä "zemille" malliksi, sisällön muutos käy selväksi. Tuossa lapsen osuudessa olisi vielä nostettava virettä koska siinä on nyt hiukan Auermainen "klangi" eikö totta? Menisikö lapsen ääni sitten jo liian kirkkaaksi tai heliseväksi (verrattuna muualla tallenteella esiintyviin kohtiin). Tutkisit vaikka tuollaisia asioita epämääräisten kommenttiesi sijasta.

esim1_turkuun_asiaa_tuija_niemel

https://www.sendspace.com/pro/dl/t3l33r

esim2_nyt_mää_haluun_antaa_sul_puukon_asiaa_tuija_niemel

https://www.sendspace.com/pro/dl/4rcbl1

Ps. Olen päättänyt että postitan tänne sen silmälaseja koskevan esimerkin tuloksen ja tarkan paikan. Silloin varmaan silmät ja korvat vihdoin aukenee.

- DC

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Mielenkiintoisia havaintoja DC:llä. Ei noissa Tähtisentieltä soitettujen puhelujen ääninäytteissä ainakaan maallikon korvin kuunnellen voi mitenkään olla vakuuttunut että puhelimessa on yhdeksänvuotias tyttö. Ne vähintäänkin jättävät auki muitakin vaihtoehtoja.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

damfin kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 7:36 am
Joko tuo nyt selventäisi sitä miksi häke-nauhan syvällisempi tutkiminen on järjetöntä ellei ensin tutkita ja todisteta sitä olisivatko äänet voineet siirtyä siihen häke-nauhalle. :roll:
Tässä keississä kylläkin KAIKKI tutkinen on järjetöntä - ja hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa.

Koska mikään ei tule enää muuttumaan miksikään. Move on.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 11:59 am
Mielenkiintoisia havaintoja DC:llä. Ei noissa Tähtisentieltä soitettujen puhelujen ääninäytteissä ainakaan maallikon korvin kuunnellen voi mitenkään olla vakuuttunut että puhelimessa on yhdeksänvuotias tyttö. Ne vähintäänkin jättävät auki muitakin vaihtoehtoja.
Ymmärrätkö asiakokonaisuuksia? Onko sinulla lainkaan käsitystä, mitä kaikkea DC on vuosien varrella puuhastellut tietotekniikan parissa, millä tavoin hänen tekemisensä kytkeytyvät Aueriin ja Ulvilan murhatutkintaan yms.? Onko sinulla edes käsitystä siitä, missä vaiheessa Auer on ensimmäisen kerran tullut tietoiseksi äänitutkija Tuija Niemen olemassaolosta ja minä ajankohtana Tuija Niemi on ensimmäisen kerran saanut Ulvilan häketallenteen kuunneltavakseen? Aidolla häketallenteella ei varmasti ole mitään mainintaa Tuija Niemestä tai joistain Lahden silmälaseista.

Kertaus on opintojen äiti, joten muistutan vielä kertaalleen, että Anneli Auerin ja hänen läheistensä taikka kenen tahansa muun ihmisen vainoaminen on rikollista toimintaa. Pidetään keskustelu asiallisena eikä päästetä mielikuvitusta laukalle.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

PerttiKotos
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Marras 21, 2019 6:10 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PerttiKotos »

Joosua kirjoitti:Mielenkiintoisia havaintoja DC:llä. Ei noissa Tähtisentieltä soitettujen puhelujen ääninäytteissä ainakaan maallikon korvin kuunnellen voi mitenkään olla vakuuttunut että puhelimessa on yhdeksänvuotias tyttö. Ne vähintäänkin jättävät auki muitakin vaihtoehtoja.
Olen täysin samaa mieltä, sillä muitakin vaihtoehtoja on!
Digi-Columbo kirjoitti: esim1_turkuun_asiaa_tuija_niemel
https://www.sendspace.com/pro/dl/t3l33r
Hänen mielestään tuossa näytteessä sanotaan "Turkuun asiaa Tuija Niemel"

Latasin tuon äänitiedoston, muutin hieman virettä ja mielestäni siinä nuori tyttö aivan selvästi sanoo "Tulkaa äkkii, mun iskä voi huonost!"
https://www.sendspace.com/file/bnzxqe

Muutin lisää virettä ja nopeutta ja yllättäen löysin miehisen äänen sanovan "Tulkaa äkkii, mun iskä voi huonost!"
https://www.sendspace.com/file/xdlcgv

Olisiko Jukalla ollut joku salattu poika vai miten muuten tuon miehen äänen voisi selittää? Digi-Columbon kannattaa ehdottomasti tutkia tuota ääninauhaa edelleen!
Ironia on vaikea laji, mutta yritän tehdä parhaani.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

PerttiKotos
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Marras 21, 2019 6:10 pm
----

Ihanko tätä HÄKE ketjua varten joku vanha nikki loi uuden bulvaanin?

Mahtaa käydä 'syämmenpäälle' :-)
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 7:02 pm
Joosua kirjoitti:
To Joulu 05, 2019 11:59 am
Mielenkiintoisia havaintoja DC:llä. Ei noissa Tähtisentieltä soitettujen puhelujen ääninäytteissä ainakaan maallikon korvin kuunnellen voi mitenkään olla vakuuttunut että puhelimessa on yhdeksänvuotias tyttö. Ne vähintäänkin jättävät auki muitakin vaihtoehtoja.
Ymmärrätkö asiakokonaisuuksia? Onko sinulla lainkaan käsitystä, mitä kaikkea DC on vuosien varrella puuhastellut tietotekniikan parissa, millä tavoin hänen tekemisensä kytkeytyvät Aueriin ja Ulvilan murhatutkintaan yms.? Onko sinulla edes käsitystä siitä, missä vaiheessa Auer on ensimmäisen kerran tullut tietoiseksi äänitutkija Tuija Niemen olemassaolosta ja minä ajankohtana Tuija Niemi on ensimmäisen kerran saanut Ulvilan häketallenteen kuunneltavakseen? Aidolla häketallenteella ei varmasti ole mitään mainintaa Tuija Niemestä tai joistain Lahden silmälaseista.

Kertaus on opintojen äiti, joten muistutan vielä kertaalleen, että Anneli Auerin ja hänen läheistensä taikka kenen tahansa muun ihmisen vainoaminen on rikollista toimintaa. Pidetään keskustelu asiallisena eikä päästetä mielikuvitusta laukalle.
Tässä keskustellaan äänitekniikasta ja miltä joku ääni kuulostaa. Kuinka tämä voidaan liittää vainoamiseen?

Tässä on hyvä esimerkki annelistien ajatusmaailmasta. Jokainen joka ei ole halukas myötäilemään heidän mielipiteitään, on ehdottomasti väärässä ja häntä on alettava uhkailemaan että saataisiin hänetkin ajattelemaan samoin. Sitten ollaan niin objektiivista, tasapuolista ja taitavaa rikostutkintaa ettei paremmasta väliä. Tämä kuvaa hyvin annelistien asenteita.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6415
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Sitähän tää on ollut, ihan samaa kastia kuin erään Veijon toimintaa.
Häkenauha kun on tärkeä todiste, kun on ainut live mikä on jäänyt tosta yöstä talteen, sitä on syytäkin tonkia.
Lisäksi on sanottu yhden suusta, että häke tilannetta olis väärennetty?

Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Olen kuunnellut tallennetta Youtubesta ja havainnut kaksi kohtaa, jossa olen kuulevinani
puheita, joita ei litteroinneissa ole mainittu. Toki kyseisistä kohdista on saattanut olla spekulaatioita esim.
tässä ketjussa, en vain jaksa alkaa satoja sivua lukemaan.

1:07,5-1:08,1 Miesääni sanoo: "mitä vittua?". Tältä se kuulostaa korviini ja että lauseen sanoo Jukan kimpussa oleva murhaaja. Vai onko kyseessä
kuitenkin jokin laahausääni? En ole 100% varma kuulemastani.

2:18,7-2:19 Naisääni sanoo: "hyvänen aika" (pahoittelevalla äänellä). En oikein usko, että sanoja on Anneli. Voisiko kyseessä olla häke-virkailija?
Lause kuulostaa tulevan kauempaa eli murhapaikalta ehkä. Vai onko kyseessä ei-ihmisääni? Jälleen olen epävarma kuulemastani.

Ahaa
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 12:52 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ahaa »

Alkinto kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 4:09 pm
Olen kuunnellut tallennetta Youtubesta ja havainnut kaksi kohtaa, jossa olen kuulevinani
puheita, joita ei litteroinneissa ole mainittu. Toki kyseisistä kohdista on saattanut olla spekulaatioita esim.
tässä ketjussa, en vain jaksa alkaa satoja sivua lukemaan.
Samanlaisia ajatuksia. Mäkin oon kuullu kohdassa 2:18 jotain, mitä ei ole annelin blogitekstissä eikä taida olla poliisinkaan
sanelun
puruissa.
Ghost hunting kirjoitti:
La Joulu 07, 2019 1:27 pm
Häkenauha kun on tärkeä todiste, kun on ainut live mikä on jäänyt tosta yöstä talteen, sitä on syytäkin tonkia.
Lisäksi on sanottu yhden suusta, että häke tilannetta olis väärennetty?
Ihmetystä herättävästi uhri sanoo kesken kaiken: "vaimo", mutta ei jatka. Oisko tajunnan
rajamailla?
https://www.dropbox.com/s/ciclgeay1tcjj ... c.mp3?dl=0

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Alkinto kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 4:09 pm
Olen kuunnellut tallennetta Youtubesta ja havainnut kaksi kohtaa, jossa olen kuulevinani
puheita, joita ei litteroinneissa ole mainittu. Toki kyseisistä kohdista on saattanut olla spekulaatioita esim.
tässä ketjussa, en vain jaksa alkaa satoja sivua lukemaan.

1:07,5-1:08,1 Miesääni sanoo: "mitä vittua?". Tältä se kuulostaa korviini ja että lauseen sanoo Jukan kimpussa oleva murhaaja. Vai onko kyseessä
kuitenkin jokin laahausääni? En ole 100% varma kuulemastani.

2:18,7-2:19 Naisääni sanoo: "hyvänen aika" (pahoittelevalla äänellä). En oikein usko, että sanoja on Anneli. Voisiko kyseessä olla häke-virkailija?
Lause kuulostaa tulevan kauempaa eli murhapaikalta ehkä. Vai onko kyseessä ei-ihmisääni? Jälleen olen epävarma kuulemastani.
Tuon ensiksi esille ottamasi kohdan alkuvaiheilla ajassa 1:06-1:07 kuulen ulkopuolisen miehen sanomana: "Häivy". En kuule tuossa kohdassa mainitsemaasi miesääntä sanomassa: "Mitä vittua?". Noilla paikkeilla kuuluva laahaava ääni johtuu käsittääkseni sängyn siirtymisestä pois alkuperäiseltä paikaltaan, kun tappaja repii Jukkaa sängyltä lattialle.

En mene poissulkemaan tuota jälkimmäisessä kohdassa kuulemaasi naisäänellä sanottua: "hyvänen aika", mutta en voi sitä vahvistaakaan. Olen omaan litterointiini kirjannut tuohon kohtaan jossain vaiheessa toteamuksen "Tuntematon nainen?", koska minusta on vaikuttanut, että jostain kuuluu erittäin vaimeana naisen puhetta. En tosin kuule tuossa kohtaa sanottuna muuta kuin "nui vaa" eikä se itsessään tarkoita mitään.

Oletko verrannut kuulemaasi Tampereen yliopiston hypermedialaboratorion analyysiin, joka on tehty tammikuussa 2008, ennen kuin Annelin syyllistäminen pääsi valloilleen?

https://niinaberg.com/2015/09/16/hatapu ... -analyysi/
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Pieni liekki kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 5:35 pm
Oletko verrannut kuulemaasi Tampereen yliopiston hypermedialaboratorion analyysiin, joka on tehty tammikuussa 2008, ennen kuin Annelin syyllistäminen pääsi valloilleen?

https://niinaberg.com/2015/09/16/hatapu ... -analyysi/
Olen verrannut ja siitäkin syystä epäillyt kuulemaani kun kyseinen litterointi ei tue kuulemaani.

Mielenkiintoinen on myös kohta n. 2:50 kun kuuluu murhaajan(?) sanomana "saatana!"
Tuonhan on moni muukin kuullut ja sen täytynee olla joko murhaaja tai häken taustalta/poliisiradiosta.

Ahaa
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 12:52 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ahaa »

Alkinto kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 4:09 pm
Olen kuunnellut tallennetta Youtubesta ja havainnut kaksi kohtaa, jossa olen kuulevinani
puheita, joita ei litteroinneissa ole mainittu.

1:07,5-1:08,1 Miesääni sanoo: "mitä vittua?". Tältä se kuulostaa korviini ja että lauseen sanoo Jukan kimpussa oleva murhaaja.
Siinä on joku lyhkänen äänne, mutta ei MV-lehti mainosta :D . 1:14 kuulin kyllä aluksi VITTU, mutta se onkin "TUTTU":

https://www.dropbox.com/s/4fqzehpgs5x1e ... a.wav?dl=0

Vastaa Viestiin