HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

huippumies kirjoitti:
Jos lapsi on tottunut, ei huutoa välttämättä tule.... Itse yhden kerran huusin isälle, että perkele (tuollaisen jälkeen) ja painuin ulos. Muuten iskut otettiin ihan hiljaa vain vastaan....
Jooh, sekin on mahdollista. Tiedän kyllä, että kipukynnys ja tottumus etenkin pienellä lapsella voi venyä varsin korkealle. Näin niinkuin yleisesti sanon tämän.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

kuolema kirjoitti:Loistavaa Tara. Nyt sitten omia käsityksiä homman kulusta, niin minäkin voin alkaa avautumaan enemmän. Ja muut kanssa, nyt kuuntelemaan se nauha, niin päästään tässä jutussa täysin uudelle tasolle! :)
Mulla on rasitteena se että olen tehnyt aika radikaaleja tulkintoja jo melkein 2,5 vuotta..

Minun pitää vain yrittää 'laittaa sivuun' se että olin lähes littroinnin ensilukemalta varma, että Auer valehtelee häkeen, että tappaja itse siinä soittaa ja hokee puhelimeen kaikkea mutta ei ilmaise oikeasti hätää, todellista huolta puolisonsa hengen vaaran vuoksi. Ei mainitse miehensä nimeä, ei puhuttele miestään.. puhui paljon mutta henkilökohtainen suhde omaan puolisoon ei käy ilmi hänen vuorosanoistaan. Selostaa omia ehtimisiään, juoksemisiaan sekä sitä missä itse oli milloinkin - aivan kuin häneltä joku olisi jo kysynyt, että missäs hän itse oli ja mitä teki. Toisteli sitä että tyyppi rikkoi ikkunan ja tuli sieltä sisään...jne

Mun olis kuunneltava nauha vielä n sata kertaa, ja joka kerta 'alottaa alusta', tyhjästä. Kestää hieman ennen kuin saan sulateltua sen mitä ihan itse 'aistin'.. jos se nyt on mahdollista enää.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
mi.xi
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 4:20 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja mi.xi »

Hienoa,täällähän on tapahtunut vähän uutta. Nimim. kuolema on kuunnellut kuuluisan nauhan ja ainakin minulle avautui uusia asioita,esim. tytön "Blaah,onko vastattava puhelimeen"-asenne.
Kuolema on kuullut Hollywoodmaisen läiskähdyksen. Olisiko se mahdollisesti Auerin etukäteen tallentamaa "mäiskintä"-tuotantoa? Voisiko olla mahdollista? Tai sitten Lahden putoaminen sängystä verta valuvana lattialle?
Kuuluiko Auerin ääni jossain kohtaa tulevan kuin kulman takaa - olisiko hänellä ollut silloin huppu päässä tytärtä varten?

Nimim. Kuolemannaakka on näköjään kääntynyt syyllisyyden puolelle,hyvä kuvaus häneltä mahdollisesta tapahtumien kulusta.

Se oli minulle uusi asia että Auer meni koettamaan uhrin pulssia vasta poliisin soitettua hänelle,olen ollut siinä luulossa että tämä kokeilun uskottelu tapahtui jo aiemmin ja poliisin pyynnöstä hän olisi vain kurkannut makuuhuoneen ovelta että eloton on.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

mi.xi kirjoitti:Hienoa,täällähän on tapahtunut vähän uutta. Nimim. kuolema on kuunnellut kuuluisan nauhan ja ainakin minulle avautui uusia asioita,esim. tytön "Blaah,onko vastattava puhelimeen"-asenne.
Kuolema on kuullut Hollywoodmaisen läiskähdyksen. Olisiko se mahdollisesti Auerin etukäteen tallentamaa "mäiskintä"-tuotantoa? Voisiko olla mahdollista? Tai sitten Lahden putoaminen sängystä verta valuvana lattialle?
Kuuluiko Auerin ääni jossain kohtaa tulevan kuin kulman takaa - olisiko hänellä ollut silloin huppu päässä tytärtä varten?

Nimim. Kuolemannaakka on näköjään kääntynyt syyllisyyden puolelle,hyvä kuvaus häneltä mahdollisesta tapahtumien kulusta.

Se oli minulle uusi asia että Auer meni koettamaan uhrin pulssia vasta poliisin soitettua hänelle,olen ollut siinä luulossa että tämä kokeilun uskottelu tapahtui jo aiemmin ja poliisin pyynnöstä hän olisi vain kurkannut makuuhuoneen ovelta että eloton on.
Jaa no... en mene sanomaan, että tuossa oli kyseessä se pulssinkoettelu, ei sitä missään varsinaisesti sanota, itse asiassa. Menikö sitten useamman kerran paikalle. Sinänsä en jaa Pardonin ihmetystä, miksei AA mennyt takkahuoneeseen: hänhän olisi sotkenut jäljet, eihän rikospaikalle SAA mennä. Yhtä hyvin olisivat kaikki kääntäneet asian AA:n kannalta huonoksi, jos hän olisi sinne mennyt Jukkaa kaulailemaan. Ilman muuta olisi kannattanut mennä, syyllisenä.

Enkä minä ole kääntynyt AA:n syyllisyyden puolelle, yritän vain pohtia asioita monesta eri näkökulmasta. AA:lla on niin paljon kaikkea muutakin lavastettavaa, että ultravaikeasta suorituksesta on kyse. Lavastuksiakaan ei voi vain sivuuttaa sanomala, että "sit se vähän lavasti jälkiä", vaan kyllä kaikki pitää selvittää. Ei niihin lavasteisiinkaan aikaa paljon ollut, koska ei esim Jukan veritahrat ikkunassa mitään ruskeaksi kuivuneita olleet. Puukoniskutkin vielä vuosivat raportin mukaan verta:

Samasta raportista:
”Elottoman näköinen miesuhri makasi vertavuotavana selällään sängyn vieressä jalkojen ollessa osittain sängyn alla. Uhrin läheisyydessä oli lisäksi halko, jonka toinen pää oli veressä. Uhrin pään alla oli verilammikko. Uhrin vatsan seudulla oli havaittavissa useita vertavuotavia pistojälkiä, sekä kasvoihin kohdistuneet iskut olivat vaurioittaneet uhrin kasvoja.
Uhrin sijainti kuvattiin välittömästi, jonka jälkeen sairaankuljetushenkilöstö päästettiin tarkastamaan uhrin tila. Uhrissa ei ollut elonmerkkejä.”
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:Naakka, sanot että Jukka ei pyydä 'huppua' lopettamaan. Mutta eihän Jukka tiedä, että 'huppuanneli' aikoo vielä jatkaa. Tuskin hän myöskään tietää tai uskoo, että Anneli todellakin tappaa hänet. Mitään tappelun ääniä ei kuulu kun Anneli on puhelimessa, vaan Annu-huutoja sekä valitusta, ähkinää yms, näitä, sekä huutoa että tule auttamaan.
Tarkoitinkin, että tämä on AA:n kannalta epäilyttävää, koska mikäli huppis olisi Jukan kimpussa, luulisi tämän jossain vaiheessa huutavan jotain Lopeta tms -tyylistä. Toisaalta ei tuo Jukan ääntely nyt ihan vaan sängyllä lepäämiseltäkään vaikuta ja siinä kuitenkin jotain Jukalle puhelun aikana tapahtuu.

Ja siinä ei ole järkeä, että AA olisi luullut Jukan kuolleen jo ennen kuin hän alkaa mitään lavastelemaan. Ei semmoiset lavasteet läpi mene, että uhri on kuollut jo tuntia aikaisemmin. Ei kukaan semmoisia usko. Eikä semmoinen lavastus liioin, että soittaa apua, vaikka taustalta ei kuulu mitään, ja sitten Jukka pelastaa päivän heräämällä kuolleista juuri sopivasti. Se ei vain ole uskottavaa.

Jukan huudotkin on kummallisia ja hän selvästi liikuu paljon, vaikka liikkumisen luulisi olevan viimeksi mielessä kun on saanut 5 syvää iskua kylkeen, perna hajalla ja kymmeniä iskuja kaikkialle muualle. Luulisi, että siinä lähinnä makaisi sykkyrässä paikallaan ja yrittäisi estää, ettei sisuskalut valu maahan ja taistelisi tajuttomuutta vastaan. Jäljet eivät myöskään sinänsä tue jukan liikkumista, mutta hän sitten kuitenkin kovasti kolistelee siellä lattialla yksinään. Se on outoa.

Huppis/AA -syyllisyysolettamissa on se ero, että jos AA on syyllinen, on Jukan täytynyt saada kaikki iskunsa jo puhelua ennen. Sen sijaan huppis voi tuikkia niitä koko puhelun ajan, myös silloin, kun Jukka on tajuton eikä huuda. Itse asiassa, kyllähän nuo matalat iskut viittaavat siihen, ettei uhri ole pistänyt lainkaan kampoihin. Eikä 5 syvää puukoniskua saatuaan kyllä pistäkään kampoihin, se on selvä juttu.

Tara: taisi tuo nauha sinuunkin jonkinlaisen vaikutuksen tehdä? Ei ihan niin laiskaa näyttelyä kuin odotit?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Î Ei niin suurta vaikutusta kuin ajattelin etukäteen.

Ei nyt enää, kun olen ollut mukana pyörittelemässä asiaa näinkin kauan.

Mutta kuten jo sanoin muistaakseni, minun täytyy jatkaa kuuntelua.. Epäilen kyllä että nauha ei tule muuttamaan käsitystäni. Annelista olisi voinut tulla keskinkertainen näyttelijä, - on se sellainen viilipytty, mutta mitä siellä kuoren alla on, on toinen asia. Se tuskin nauhaa kuuntelemalla selviää.

Mä vain haluan saada kästyksen mitä 'sanoja ym muita ääniä, ihmisen tai mekaanisia itse pystyn erottamaan. Se ei käy käden käänteessa. Katson myöhemmin onko mulla jotain sellaista sanottavaa mitä ei jo ole sanottu..

:shock: Hyi kaameeta, helikopteri lentää meidän talon ympärillä.. hirveä kuinka pelästyin..maisemakuvaajat?? mediheli?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tuo tyton rauhallisuus siina puhelimeen kutsuttaessa on aina ollut musta yksi niista vahvimmin huppua vastaan puhuvista seikoista.

Tassa ensin patka Annelin ekasta meriselityksesta tuulikaappiin juoksuistaan, sairaalassa 2.12. 2006 JJ:lle ( etp JPEG818, tummennus minun):

AA: Mun mielesta siina vaiheessa ko ma lahdin... pois niin ne ei ollu viela siin kohtaaa mihin Jukka jai, siihe kylpyhuoneen oven eteen, vaan ne oli niinko lahempana takkaa ja siit mista han tuli sisalle siin kohtaa. Ja ma sit jostai mul on mielikuva et ma olis sit niinko oven ja sen valista loikannu. Ja oisko siina jotain lasinpaloja jalanpohjas hiuka tuntunu, mut ei siin kohta kauheesti jaanyt miettimaan, et mist tast nyt juoksee vaan juoksee pakoon.

JJ: Joo-o

AA: Ja sit tota, nii maa siin vaihees, taa mun vanhin tytar oli hereilla, han oli siel eteisessa. Ni ma sanoin et taal on joku tappaja, et juoskaa akkia ulos, ja ma luultavast avasi itte sen...

JJ: ulko-oven

AA: Joo sen siis senpuoleisen ulko-oven, et menkaa ulos, mut ei ne kyl mihinkaan menneet ja sit sen jalkeen ma tota soitin sinne 112.
----
(snip --keskustelua miksi Anneli soitti lankapuhelimesta ja missa se on)
----
JJ: Elikka monta lasta oli hereilla?

AA: OO... ma en tieda, oliks naa pienemmat siina vaihees. Myohemmin kun toi (poika) ku kavi taalla ni se sanoi, et han oli tai tuli siit puhe, et ma huusin siin, ma kavi sit myohemmin sile rosvolle--talle--mika murhamies han sitte oli, ni jotai huutamassa
Mita ma en oikein muista, mita ma huusi, jotai lopeta tai tammost mut (poika) muisti, et ma olisi huutanut, et tappaja, tappaja tai tammost. Mut (poika) ehka muistaa sen ko ma huusi et taal on joku tappaja menkaa ulos, et siin...

JJ: Ennen sita puhelua jo.

AA: Se oli ennen sita puhelua ko ma...

JJL Elikka avasit oven lapsille ja pyysit heita menemaan ulos ja sen jalkeen lahdit soittamaan...

AA: Joo


JJ: Kavitko siina valissa katsomassa viela mita siella tapahtuu?

AA: Eee..siina valissa ma en kaynyt, mutta sielta kuului semmosta tappelun aanta ja ma muistan, et kuulu sita Jukan huutoakin jo siina. Mut ainaski siina vaiheessa sitte, ko ma olin, sielt vastas joku nainen sielta 112:sta.

JJ: Joo-o

AA: Ni sielt kuulu sita semmosta maiskinnan aanta ja Jukka huusi semmost kivusta


Huom. siis etta tytto on hereilla ja paikalla ekasta pakoonlahdosta lahtien, Annelin mukaan. Ulko-ovi on jo auki (mista myohempi oven avaus sitten?), jotta lapset paasevat tappajaa pakoon ulos mutta Anneli ei ole tassa viela pahkaillyt ulkona rapulla minuuttikaupalla, etta mita tekee silla aikaa kun Jukkaa vuodatetaan sangylla ja tytto ilmeisesti jaa tappaja-huudoista huolimatta yksin palloilemaan huoneensa ja takkahuoneen valille.

Vertauksena sitten kuoleman vaikutelmat Hake-nauhalta:
4. Lapsen äänistä en erottanut tallenteelta mitään ennen 1.34, jolloin lapsi ehtii juuri aloittaa sanomaan jotain i-kirjaimella alkavaa huudahdusta. (Mielleyhtymäni tässä kohtaa: Oman huoneensa ovelta lapsi huutaisi "isiii?"). Tämä ei kuitenkaan ehdi kuulua loppuun, sillä tuo huudahdus katkeaa lähes samantien TOTAALIHILJAISUUTEEN. Joku on ehdottanut Nicen "liian hiljaisen puhelun aikakatkaisu"-ominaisuutta, mutta ei ne äänet ennen tätä taukoa olleet yhtään sen hiljaisempia kuin muutenkaan koko puhelun aikana.

5. Ajassa 1:24 alkaa lähes tasan tarkka kahden sekunnin tauko (muutama sekunnin sadasosa yli).

6. Ajassa 1:36 alkaa äänite taas kuulumaan ja suoraan Annelin kommentti, joka osoitettu sekä Häkelle, että lapselleen: "hei mun täytyy ny, REISKAA?!*" (* Lapsen nimi muutettu. :))

- Lapsi vastaa tuohon "kirkkaalla, kimeällä ja reippaan kuuloisella äänellä" huutaen (huoneensa ovelta?) "Ni?"

- Annu kysyy: "tuuksä tänne puhelimeen?"

- Lapsi vastaa (lähempänä puhelinta) vähän vaisummalla ja "ehkä vähän kuin pitkästyneellä ja ei enää niin kirkkaalla ja kimeällä äänellä", "joo.". Kuulostaa minun korvaan sellaiselta, että vaimoke huutaisi minulle "Hei *kuolema* voiksä lähtee heittään noi roskapussit ulos ja ajaa nurmikon?" -> "njooo".

- Anneli: "mä meen katto..." (en itse kirjoittanu muistiin näitä selkeitä sanoja, koska nämähän ovat jossain litteroinnissa anyway).


http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 25#p484611
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Heippa vaan kaikille! Uutena täällä kommentoimassa, tosin lueskellut olen näitä ketjuja jo iät ja ajat.

En nyt lähde spekuloimaan sen kummemmin kuka, mitä, milloin ja missä, mutta itsekin äitinä totean että minun on kertakaikkisen mahdoton uskoa kenenkään ulkopuolisen murhamiehen riehuneen talossa niin että äiti olisi vieläpä itse säntäillyt suuntaan tai toiseen ja jättänyt yhden lapsista puhumaan HÄKEen murhaajan teutaroidessa miestä kuoliaaksi toisessa huoneessa.

Uskallanpa myös väittää, että jokainen äiti lähtisi ensisijaisesti herättämään ja kiikuttamaan tenaviaan ulos talosta eikä vallankaan päästäisi yhtäkään lapsista lähellekään aluetta jossa murhaaja on isän kimpussa. Uskallanpa jopa väittää, että lähes satavarmasti äiti kuin äiti olisi jopa jäänyt itse sinne talon ulkopuolelle varmistamaan että lapset taatusti pysyvät pois siltä vaarallisimmalta, tässä tapauksessa talon sisätilat, alueelta.

Ja niin, kovin kovin merkilliseltä tuntuu sekin että äiti olisi häke-puhelun aikana päästänyt lopulta lapsen tarkistamaan onko murhaaja poistunut vai ei huoneeseen jossa lapsen isää on juuri raivoisasti hakattu.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

ulkosuomalainen kirjoitti: AA:Ja sit tota, nii maa siin vaihees, taa mun vanhin tytar oli hereilla, han oli siel eteisessa. Ni ma sanoin et taal on joku tappaja, et juoskaa akkia ulos, ja ma luultavast avasi itte sen...
JJ: ulko-oven

AA: Joo sen siis senpuoleisen ulko-oven, et menkaa ulos, mut ei ne kyl mihinkaan menneet ja sit sen jalkeen ma tota soitin sinne 112.
----

JJ: Elikka avasit oven lapsille ja pyysit heita menemaan ulos ja sen jalkeen lahdit soittamaan...
Lainausta lyhennelty. Kiitos us kun kaivoit esiin. Siinä se taas tulee ilmi että ei Anneli ole ensimmäisten kuulustelujen ja puhuttelujen aikaan vielä missään minuuttikaupalla miettinyt että mitä pitäis tehdä vaan kertoo menneensä aika suoraan puhelimeen. Tässä sanoo käyneensä avaamassa oven ja huutaneensa lapsille, paljonko aikaa lasketaan siihen kuluneeksi? Korkeintaan 20 sek? Ja sitten soitto häkeen. Aikataulun venytys tuli ajankohtaiseksi vasta kun tajusi että verijäljet ei täsmää lainkaan kertomukseen. Miksi viaton ihminen valehtelee?

Toinen ristiriita, Anneli kertoo avanneensa oven. Siis ulko-oven. Kuka sen sitten sulkee (ja koska, ei puhelun aikana ainakaan) jos Anneli taas puhelun aikana sen avaa?
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja cicero »

Niin ja miksi se huppis ei karkaa siitä avatusta ulko-ovesta tai lapset...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
huppuhiiri
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 1:48 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

Kuolemannaakka kirjoitti:Sinänsä en jaa Pardonin ihmetystä, miksei AA mennyt takkahuoneeseen: hänhän olisi sotkenut jäljet, eihän rikospaikalle SAA mennä. Yhtä hyvin olisivat kaikki kääntäneet asian AA:n kannalta huonoksi, jos hän olisi sinne mennyt Jukkaa kaulailemaan. Ilman muuta olisi kannattanut mennä, syyllisenä.
Aiemmin olet korostanut ettei AA olisi millään pystynyt huomioimaan liikkeitään ja puiheitaan tulevan varalle, mutta tässä kohtaa uskot kuitenkin että AA on osannut välttää rikospaikkaa ettei vain sotkisi jälkiä.

Kuinka moni ajattelee tuossa tilanteessa rikospaikan jälkiä? Syytön AA ei olisi tiennyt millainen hupparijahti on edessä, miksi hän siis olisi osannut etukäteen niin ehdottomasti varoa sotkemasta jälkiä. Aivan yhtä hyvinhän hän olisi voinut olettaa että huppumurhaaja piileksii edelleen jossain tontin puskissa. Poliisien saavuttua ei mitään reaktiota menkää nyt hyvän tähden etsimään se mies, tuolla se varmaan hiippailee vieläkin, tuskin on kauaksi ehtinyt. AA vain totesi että tuli sisään, mäiski äänettä, hyppäsi ulos ja katosi sen jälkeen kuin tuhka tuuleen.
huppuhiiri
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 1:48 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

Kuolemannaakka kirjoitti: Jukan huudotkin on kummallisia ja hän selvästi liikuu paljon, vaikka liikkumisen luulisi olevan viimeksi mielessä kun on saanut 5 syvää iskua kylkeen, perna hajalla ja kymmeniä iskuja kaikkialle muualle. Luulisi, että siinä lähinnä makaisi sykkyrässä paikallaan ja yrittäisi estää, ettei sisuskalut valu maahan ja taistelisi tajuttomuutta vastaan. Jäljet eivät myöskään sinänsä tue jukan liikkumista, mutta hän sitten kuitenkin kovasti kolistelee siellä lattialla yksinään. Se on outoa.
Luulisi ja luulisi. Nauhalta kuuluu avunpyyntöjä, uusimman (kuoleman) tulkinnan mukaan myös pyytäkää... (ei mikään pyyjääpää). Ja se sana auto. Pyytäkää auto, jos vedetään mutkat suoriksi :lol: Kuolemanhädässä olevat ihmiset varmaan käyttäytyvät eri tavoin, luonteensa mukaisesti, ja jos on ollut kova hätä siitä että tuleeko apu ajoissa niin ymmärrän liikkumisen, turhankin. Kolinaa ahtaassa huoneessa teutaroinnista tulee väkisinkin, varsinkin jos jalat ovat jumissa sängyn alla. En tiedä mikä on ollut sängyn rakenne, mutta monissa puisissa perussängyissä on keskellä tukijalka, joka voi siirtää koko sänkyä jos siihen jalka osuu ja sängyllä ei ole painoa.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ja jatkoa Annelin ekasta kuulustelusta -- tama seuraavasta juoksusta eli ekasta Hake-puhelun aikaan. Edella Anneli on kertonut kuinka Jukka huusi Annua tai Hannua ja han lahti katsomaan ja huppu hatisti karkuun.


JJ: Mitas sitten tapahtui, se tuli sinua kohti?

AA: Joo, no sit ma juoksin, tota, sinne kuistille. Mietin, etta mita ma nyt tee. En ma voi tasta lahtea, lapset o siel sisalla, mihkaa lahtea ja ei mul edes avainta ollut, ni ma kurkkasi sinne sit takasin, siel ei nakyny mitaan. Ma meni sisaa, han oli mennyt sit takasin sinne. Ma luule, et siin oli se puhelin ... auki, ma meni sit takasi puhelimeen. Mee (tytto) oli kans vaan aikaa siin puhelimes paivystamas, et jos siel sanotaa jotain.



(etp JPEG820)

Aiti on siis juuri juossut puhelimessa olleen tyton ohi (tata perassa mahdollisesti seuraavasta puukkomiehesta varoittamatta) etukuistille pahkailemaan. Avaintakaan ei ollut. Tama kertomus toisaalta tasmaa tyton kertomaan jossa aiti tuli kerran takkahuoneelta ja meni ulos ja tuli sen jalkeen puhelimeen.


Ja viela se toinen hatistyskerta tahan lisaykseksi ( jatkuu suoraan edellisten repliikkien jalkeen):

A: Ja tota siin sit, ei taa puhelu yhtaan edistyny. Jossain kohtaa sanottiin et nyt o lahetetty tanne sitte.
JJ: Joo-o. Silloinko se tuntui hirvean pitkalta se aika sinusta?
AA: Tuntui hyvin pitkalta ja kyl se taytyy ollaki aika pitka se aika, ko ma menin sinne sit viela toisen kerran. Ma en oo ihan varma, et olik se siina valissa sitte, et enne ku poliisit soitti. Taa sit sano, et nyt voi katkasta, et poliisit sit seuraavaks soittaa...
AA: ...et tota noi nii, kuitenki se oli kans samanlainen juttu, et Jukka huus sielta ja ma menin sinne, ja sit taas taa heti valittomasti lahti peraan hatamaa mua pois, ja palas takasi sinne.



Jos tama tapahtui vasta Hake-puhelun jalkeen, Jukka on ollut viela huutelukunnossa silloinkin.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ke Heinä 04, 2012 7:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

nuusku-nella kirjoitti: Lainausta lyhennelty. Kiitos us kun kaivoit esiin. Siinä se taas tulee ilmi että ei Anneli ole ensimmäisten kuulustelujen ja puhuttelujen aikaan vielä missään minuuttikaupalla miettinyt että mitä pitäis tehdä vaan kertoo menneensä aika suoraan puhelimeen. Tässä sanoo käyneensä avaamassa oven ja huutaneensa lapsille, paljonko aikaa lasketaan siihen kuluneeksi? Korkeintaan 20 sek? Ja sitten soitto häkeen. Aikataulun venytys tuli ajankohtaiseksi vasta kun tajusi että verijäljet ei täsmää lainkaan kertomukseen. Miksi viaton ihminen valehtelee?
Tässä kohtaa täyty myös muistaa, että Annelin mukaan ikkunan rikkomisen jälkeen on tapahtunut pystypaini. Koska nauhan tausta on aluksi täysin hiljainen, on tämä pystypaini täytynyt tapahtua ennen hätäpuhelun soittoa. Kysymys kuuluu: Kuinka kauan tämä pystypaini kesti?

Seuraavaksi Jukkaa on pistetty teräaseella vajaat 70 kertaa eripuolille vartaloa. Jukka on aluksi pystynyt jopa hieman laittamaan vastaan. Kokeilkaa ottaa keittiöstänne leipäveitsi käteen ja huitokaa sillä ihan pelkkää ilmaa n. 70 kertaa. Tunnetteko tämän jälkeen kätenne väsyneen? Siis pelkän ilman huitomisesta... Kauanko meni aikaa? ...Kuvitelkaa sen jälkeen tuikkaavanne samat iskut kiinteään lihaan ja luuhun (tai koittakaa sian ruhoon). Liukastakaa veitsen kahva tuoreella verellä ennen kuinalatte hakkaamaan ruhoa. Onnistutteko tikkaamaan enää samalla nopeudella kuin pelkkää ilmaa? Entä alkoiko käsi väsyä kun liukas verinen veitsi alkoi lipeämään kädestä jatkuvasti? Jäikö veitsi kertaakaan kiinni syvemmän piston kohdalla ja kului aikaa veitsen irroittamiseen? Näiden useiden kymmenien veitsen iskujen on niin ikään täytynyt tapahtua ennen hätäpuhelua, sillä taustalta ei kuulu minkäänlaista veitsellä sohimista tai Jukan tuskanhuutoja veitsen iskuista, vaikka huoneesta muuten kuuluukin hyvin pienetkin äänet myöhemmin puhelun aikana. (Jukka on myös voinut olla tajuton osan aikaa puukotuksesta)

Nyt tämän jälkeen kuuluu kysymys: Anneli kertoo tulleensa puhelimeen avattuaan etuoven. Onko etuoven aukaisuun mennyt yhtä pitkä aika, kuin pystypainiin ja Jukan rei'ittämiseen? Jos pystypaini on ollut nopeasti ohi, siihen on mennyt ehkä minuutti... Jos steroidi-kasvuhormoni-terminaattori-surmaaja on tehnyt puukoniskut kerran sekunnissa (mikä on täysin utopistisen vähän), niin siihen olisi mennyt noin minuutti. Eli yhteensä minimissään kaksi minuuttia on Anneli avannut etuovea ja näpyttänyt puhelimeen 112:sta... Todellisuudessa tuollainen pystypaini voisi kestää muutaman minuutin ja puukotukseen menisi aikaa vähintäänkin kymmenisen minuuttia. Eli arvioidaan nyt alakanttiin, niin 10-15min on kulunut siitä kun tappaja on tullut sisään ja Anneli on soittanut Häkeen. Mihin tuo 10-15min on mennyt? Mikäli Jukka on yhtään pistänyt vastaan ja pystypainiakin on pystytty jatkamaan, niin tuo 15min jää lyhykäiseksi ja kesto on voinut olla vieläkin pidempi. Tätä myös tukee patologin todistus haavojen synnystä (voineet tulla ajanjaksolla useista minuuteista tuntiin). Eli todisteiden mukaan pahimmillaan jopa TUNTI on voinut mennä puukotuksesta siihen, että häkeen on soitettu ja poliisi on päässyt paikalle. (pään haavat ovat olleet valuvat poliisin mukaan).

Tämä haitari on pitkä: 2min - 60min. (Ja koska tottakai oikeusvaltiossa syytön kunnes toisin todistetaan, niin tietenkään tuota 60min maksimiaikaa ei kukaan voi käyttää syytettyä vastaan, koska nopeamminkin on kaikki voinut tapahtua). Mutta jo tuo 2min pistää miettimään, mihin se aika on käytetty? Tämä erä menee mielestäni: 1 - 0 : syyttäjä - anneli.
nuusku-nella kirjoitti: Toinen ristiriita, Anneli kertoo avanneensa oven. Siis ulko-oven. Kuka sen sitten sulkee (ja koska, ei puhelun aikana ainakaan) jos Anneli taas puhelun aikana sen avaa?
Nauhalta ei minun korvaani kuulu, että kukaan avaisi ovea. On totta, että litteroinnissa lukee näin ja litteroinnin takana on vankka ammattitaito. Olisi hienoa, jos joku muu pystyisi tätä kohtaa tarkastelemaan ja kuuntelemaan, että pystyttekö te muut kuulemaan tätä oven avausta. Minä en kuule. Tässä kohtaa Anneli korjaa potin.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

kuolema -- voisiko se sun siina parin askelen jalkeen kuulema kolahtava kaksoisaani olla millaan se Tuijan tarkoittama oven avaus?

Ja olethan nahnyt ne ekojen rekojen juoksukappyrat kuvina -- ne oli taalla joskus?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vastaa Viestiin