HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Gerbera kirjoitti:Ymmärtääkseni äänet takkahuoneesta alkaa kuulua kovemmalla tuntemattoman "miten mä pääsen linjoil" jälkeen. Voisiko tässä kohdassa kuitenkin Anneli pähkäillä ...miten mä pääsen ton noi? ja aukaista kodinhoitohuoneen oven? Selittäisi taustanauhaa paremmin noita äänen vaihteluita.
Annelin äänikuva on tunnistettavissa joten tuntematon on tuntematon ( tai häkeen osoitettu ).
matahari
Jack Bauer
Viestit: 932
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 11:29 am
Paikkakunta: Pori

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matahari »

Missä tämä häke-nauha on kuunneltavissa?
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Nyt kun kuoleman laittamaa häken äänimaailmaa tulkkaan niin nousee kokoajan ajatus esiin, että Jukka olisi jollain lailla jumissa. Haavat toki pitävät ihmistä jollain tasolla paikoillaan, mutta vaikuttaisi siltä ettei Jukka pääsisi liikkumaan oikeastaan ollenkaan. Nyt hetki sitten pamahti aivan uusi ajatus mieleeni ja en nyt muistaisi, että tästä olisi puhuttu. Mitä jos Jukan päällä olisi ollut se sänky. Patja veriläikät olisivat siis voineet tulla ilman makaamista. Sängyn siirtymisen ääniä kuuluu melko usein nauhalta.

En nyt spekuloi enempää tästä kun en ole varma ollaanko tästä missään vaiheessa keskusteltu.
Muistaako kukaan....?
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikasso »

No tuohon yllä olevaan, sängyssä tosin on nuo päädyt.....ehkei sitten kuitenkaan sen alle voi jumittua, jää sitä liikkumistilaa liikaa. :oops:
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Valhalla kirjoitti:Klamg -ääneen. Veitsi, astalo, pakastimen luukut... Takan hiilihangot. Keittiön aterimien laatikko ( veitset ). Vasara tasolla. Onhan näitä aihepiirissä esiintulleita.
Hitto. Mitä enemmän tuota kuuntelee, niin se voisi olla joku ontto muovinen putkikin tms. hehheh... Kuulostaa edellämainittuja enemmän joltain tietokoneen antamalta varoitusääneltä kun virhedialogi pamahtaa ruudulle. =) Kaikuu, eli ei pitäisi olla häkestä tuleva ääni...
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10833
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Pohdin yöllä flunssassa klo kahteen saakka tätä nauhaa ja yritin tosissani keksiä jonkun tavan, jolla AA voisi olla syyllinen. Asetin seuraavat kriteerit:

1. teoria ei saa sisältää fyysisiä/ajallisia mahdottomuuksia. Siis ei voi olla astaloniskuja kohdassa 2+min, koska AA ei ehdi takaisin puhelimen lähettyville muutamassa sekunnissa.
2. Ei voi olla "tulevaisuutta ennustavia" lavastuksia, eli lavastuksia, jotka ovat riippuvaisia Häke-tauosta, eikä Jukan heräämisestä (oletan, että tämä oli AA:lle yllätys, vaikkakin tähän liittyy hyvin outo asia, eli miksi AA sitten huutaa Häkelle, että tappelu on käynnissä, jos luulee, että Jukka on kuollut)
3. Ei voi olla lapsen tietoista valehtelua tai osallistumista tapahtumiin tai että hän on nähnyt mitään raskauttavaa.

Löysin ehkä yhden, periaatteessa hyvin yksinkertaisen mahdollisuuden. Kiittäkää minua sitten, anti-annelit=)

Idea on se, että 1:55 juoksu on aito, ja AA juoksee ulos ja tulee sen jälkeen puhelimeen. Hän ei iske Jukkaa kohdassa 2:03, eikä murahda "Kuole" iskiessään. Hän on lyönyt jo aikaisemmin Jukan suun murskanneen iskun ennen puhelua, ja kuvitellut, että mies kuolee siihen. Isku on lyöty takkahuoneessa olevalla hiilihangolla, joka on kääritty muovikassiin niin, ettei hanko vereenny. Hanko on jätetty huoneeseen oikealle paikalleen.

Sen sijaan: AA poistuu puhelimesta 1:43 ja antaa sen lapselle ja lähtee kohti takkahuonetta. Hän huutaa hämäykseksi "Lähtikse jo?" olohuoneesta, takkahuoneen oviaukon lähellä. Jukka vastaa tähän huutaen täysillä "Tule auttaan", koska on kuullut AA:n kysymyksen, ja ehkä jopa nähnyt AA:n. AA ottaa hiilihangon ja samalla kun karjaisee kaikin voimin "Mitätön!" (tai mitä nyt sitten huutaakin... järkevintä olisi huutaa jotain vähän viattomampaa), iskee Jukkaa kerran päähän. Iskun ääni peittyy huudon alle.

Astalon on oltava pitkä, että AA ylettyy lyömään melko pitkältä, eikä roiskuva veri tahri häntä. Kyseessä on myös yksi ainoa lyönti ohimoon, eikä ekasta lyönnistä vielä roisku pahasti. Jukka on kenties istuvassa asennossa sängyn päätytolpan vieressä (siinä missä oli se isompi verilammikko).
AA lyö vain kerran nopeasti, kiroaa, koska homma on inhottava, laskee astalon maahan takkahuoneen puolelle ja juoksee pois ja ulos.

Nauhalla huomataan, että Jukka yökkää heti huudon jälkeen, juoksun aikana ja alkaa sitten valittaa pahasti. Isku ei ole tappava (ei se aivoihin mennyt), mutta roiskii verta, ja saa Jukan kaatumaan. maahan kohdassa 2:02 ja hänen päänsä iskeytyy maahan kopsahtaen. Hän yrittää vielä nousta, mutta ei jaksa ja pää kopsahtaa uudestaan.

Samaan aikaan AA palaa sisälle ja tuulikaapissa mutisee itsekseen "Ei se vieläkään kuole" / "Eikö se millään kuole", kun kuulee, että Jukka yhä huutaa. Kokemus on ollut kamala, eikä itkua todellakaan tarvitse näytellä (vaikka kirjoissa ja elokuvissa murhaajat aina ovat piinkovia ja suorastaan nauttivat murhaamisesta, niin toisen ihmisen tappaminen iljettävällä tavalla on kamala kokemus...itku on epätoivoa siitä, että on itse epätoivoisessa tilanteessa, joka on lähtenyt käsistä, ja uhri kärsii ja kaikki on kamalaa ja veristä ja haluaisi, että kaikki loppuisi).

AA:n "öhkäisy" tuulikaapissa: ottiko kengät jalasta tai vetikö jotain päälle/päältä? Mielestäni hänellä ei puhelun alussa voi olla mitään suojavarusteita, kun hän ei sellaisia tiedä tarvitsevansa, eikä hän mielestäni ehdi sellaisia mistään päälleen taikomaan matkalla takkahuoneeseen. Kengät voi olla jalassa.

Tämän jälkeen AA yksinkertaisesti menee uudestaan lyömään Jukkaa ja huutaa iskiessään "Hei lopeta!", ja siihen iskuun Jukka kuolee, eli parin vaimean höpinän jälkeen hiljenee tyystin. Tässä on vaaran paikka: AA:n täytyy ottaa astalo mukaansa. Voisiko hän kääriä sen tuomaansa muovipussiin takkahuoneen rajalla? Yksi pisara putoaa maahan ja hän astuu epähuomiossa sen päälle. Verimäärä on niin pieni, että se kuivuu melkein sijoilleen ja loppuhiven pyyhkiytyy mattoon, jota ei tutkita.

AA juoksee taas ulos ja jemmaa astalon pusseineen "jonnekin" (sadevesikaivo?... no, kyllä se oikeasti tarkastettu olisi, ja astalohan olisi siellä vielä tänäkin päivänä) ja laittaa ehkä päällään olleen suojatakinkin samaan pussiin. Tähän hänellä ei ole kuin vajaa 10 sekuntia, joten kovin lennokkaita piilotuspaikkoja ei kannata keksiä. Mutta toisaalta: puheluiden loputtua hän ehtii ehkä vielä jemmaamaan astalon pusseineen jonnekin vähän parempaan paikkaan.

Sitten AA palaa puhelimeen, ja on luonnollisesti sikäli muissa maailmoissa, ettei paljon rekisteröi enää esim tytön liikkeitä ja puheita. Hämärästi tajuaa, että Jukka vihdoin lakkaa valituksensa ja huudahtaa tämän puhelimeen.

Poliisien puhelun saatuaan ja poliisin pyydettyä häntä katsomaan Jukkaa (pulssinkokeilu oli siis YK Laakkosen pyyntö, ei mikään AA:n oma keksintö), hän menee kokeilemaan pesuhuoneen raosta niinkuin pitääkin. Kädet hän pesee, muttei huomaa, että on jossain vaiheessa kietonut kädet ympärilleen, ja sormenpäistä on hihojen takapuolelle tullut Jukan verta.


Tällee. Ei tarvita taustanauhoja, ei lavastajalapsia. Se kyllä tarvitaan, että lapsi kuvittelee poistujan, ja onhan tuossa jonkun verran muitakin hiukan "sovittelua" vaativia kohtia. Muun muassa se, ettei murskautuneella suulla pysty lausumaan t-kirjaimia yms joita Jukka ahkerasti tuntuu toistavan nauhan aikana.

Mutta lähdetäänkö anti-annelistit tällä eteenpäin?=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

^ Ihan yksi kysymys vaan Naakka-armas, miksi se Anneli taas on tuulikaapissa? Ei siitä ole mitään näyttöä että on sinne juossut missään vaiheessa.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10833
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

nuusku-nella kirjoitti:^ Ihan yksi kysymys vaan Naakka-armas, miksi se Anneli taas on tuulikaapissa? Ei siitä ole mitään näyttöä että on sinne juossut missään vaiheessa.
Hehheh=) Arvasin, että vaikka kirjoittaisin hyvän tavan, jolla AA voisi olla syyllinen, niin vastakaikua ei tule=) Teillä menee pasmat sekaisin.

Siksi se olisi siellä tuulikaapissa, kun se on kaikkein järkevintä, kun pitää juosta huppista karkuun, se kuulostaa siltä, kuin AA olisi tuulikaapissa ja lisäksi juoksemalla ulos AA pystyy kätkemään kamoja ja vetämään henkeä ja pyyhkimään veriä käsistä niin, ettei tyttö näe.

Lavastus ei saa ola liian monimutkainen, koska muuten sitä ei muista. Pitää mennä mahdollisimman paljon oman kertomuksen mukaan ja tuottaa oikeat aidot äänet.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Häkepuhelun litterointi ensimmäiseltä sivulta, lisäilen kommentteja väliin.


Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.

Eli tässä kohtaa ilmeisesti ensimmäisen kerran kuuluu Jukan ääni, Kuoleman kertoman mukaan nauhan alussa ei kuulu tappelun tai kamppailun ääniä. Minusta on ilmeistä että Jukka on ollut tajuton tähän asti.

0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.

Tässä Anneli kertoo juosseensa puhelimeen kun pääsi, ei kerro että pakeni takkahuoneesta, huusi lapsille ja seisoskeli miettimässä mitä tekisi vaan juoksi puhelimeen heti kun pääsi. Oleellista aikajanan kannalta.

0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?

Alkaako tässä kohtaa enenevissä määrin huolestuttamaan Jukan tajuissaan olo? Kuulee että Jukka yrittää liikkua ja puhua.

0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)

Tähän kohtaan sopisi mielestäni kokonaisuutena kurkottelu takkahuoneen suuntaan, kysymys "lähtikse jo" suunnattu ehkä enemmän häkeen tai Jukalle toivoen että tämä vastaisi jotain "sopivaa". (Riski siihen että Jukka huutaisi esim siinähän sinä murhaaja edelleen seisot on aika pieni)

1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).

Jukka puhuu enenevissä määrin, pelkona että saa huudettua jotain oleellista ja todella raskauttavaa?

1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...

Anneli lähtee puhelimesta, luuri mahdollisesti jo lapsella ja Anneli näköetäisyydellä lapsesta selittää soittaneensa poliisille. Voi siis olla jo menossa johonkin suuntaan.

1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)

Onko Anneli tämän ajan Jukan kimpussa?

1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).

Ei ole selvää että Anneli juoksi sinne tuulikaappiin, siitä on vain Annelin sana. Saattoi juosta pesuhuoneen kautta takkahuoneeseenkin napaten samalla jotain mukaansa.

2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)

Kuoleman kuulokokemuksen mukaan Anneli on samassa tilassa Jukan kanssa Uolevia huudellessaan.

2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?

Tässä kohtaa Anneli kävelee pois takkahuoneesta, vaimeilla askelilla toivoen etteivät ne kuulu häkeen vaikka siellä joku kuuntelisikin?

2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).

Tässä jälleen yli 10 sekunnin pätkä jolloin Annelin liikkeistä ei ole varmuutta.

2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?

Anneli ottaa puhelimen.

2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.

Anneli kertoo juosseensa ulos, ei kuitenkaan koe minkäänlaista uhkaa itselleen koska tietää että "se aikoo tappaa mun mieheni". Miksi piti karkuun juosta jos aikoo tappaa vain Jukan? Ja jos joku uhka on niin miten ihmeessä voi antaa lapsen seisoskella vieressä?

3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.

Kummallista sanailua, Anneli ei tunnu pelkäävän lainkaan huppista eikä pidä lainkaan mahdollisena että huppis voisi mennä talossa muihinkin huoneisiin.



Otin lopun häkepuhelusta pois kun en siihen kommentoinut, muutenkin jo pitkä kirjoitus. Minusta tuo vaan on ihan mahdollinen ja siinä on aikaa hoitaa murha loppuun. Ei huoneesta toiseen todellakaan juokse tai kävele montaa sekuntia ja aikaisemmin olen jo spekuloinut olisiko osa iskuista voinut tulla esim kengästä, potku on nopea isku ja "helppo" askelten välissä.

Anneli on poissa puhelimesta n minuutin, sinä aikana kuuluu yksi juoksu (ei välttämättä tuulikaappiin, en tiedä kenen mielestä se Naakan mukaan kuulostaa siltä että menee tuulikaappiin mutta nauhan kuullut Kuolema ei ainakaan tätä vahvistanut), muutamat askeleet joiden suunnasta ei myöskään varmaa tietoa sekä muutama Annelin kommentti joista Kuoleman mukaan ainakin osa lausuttu samassa tilassa Jukan kanssa. Mihinkään lavastuksiin yms ei tarvitse aikaa jäädä koska suurin osa on tehty jo ennen puhelua.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Siksi se olisi siellä tuulikaapissa, kun se on kaikkein järkevintä, kun pitää juosta huppista karkuun, se kuulostaa siltä, kuin AA olisi tuulikaapissa ja lisäksi juoksemalla ulos AA pystyy kätkemään kamoja ja vetämään henkeä ja pyyhkimään veriä käsistä niin, ettei tyttö näe.
Huppista ei ole - ei mitään näyttöä.

Miltä Naakka kuulostaa tuulikaapissaolo - noin kontra muihin vaihtoehtoihin?

Kamojen kätkentä kiitos poliisien harrastajaryhmän - ei ollut kovin haastavaa eikä näin välttämättä tapahtunut ulos.

Ja mitä tyttöön tulee - on erityisen auki se mitä kaikkea tyttö näki saati kertoi.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Heinä 04, 2012 1:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kuolemannaakka kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:^ Ihan yksi kysymys vaan Naakka-armas, miksi se Anneli taas on tuulikaapissa? Ei siitä ole mitään näyttöä että on sinne juossut missään vaiheessa.
Hehheh=) Arvasin, että vaikka kirjoittaisin hyvän tavan, jolla AA voisi olla syyllinen, niin vastakaikua ei tule=) Teillä menee pasmat sekaisin.

Siksi se olisi siellä tuulikaapissa, kun se on kaikkein järkevintä, kun pitää juosta huppista karkuun, se kuulostaa siltä, kuin AA olisi tuulikaapissa ja lisäksi juoksemalla ulos AA pystyy kätkemään kamoja ja vetämään henkeä ja pyyhkimään veriä käsistä niin, ettei tyttö näe.

Lavastus ei saa ola liian monimutkainen, koska muuten sitä ei muista. Pitää mennä mahdollisimman paljon oman kertomuksen mukaan ja tuottaa oikeat aidot äänet.
No voi anteeksi. Mutta kun en usko Annelin ajatelleen että lavastaa nauhaa varten yhtään mitään. Joko hänen piti juosta hakemaan/tekemään jotain ja selitti sen häken korville viattomaksi tai koitti lavastaa häken korville huppiksen paikalla olon. Kenen mielestä se kuulostaa siltä kuin Anneli olisi tuulikaapissa?

Ja edelleen, Anneli teki mitä teki ja sitten selitteli ne mitä muisti tehneensä eli juoksut ja yhden huudon.

Joko pian kerrot missä välissä Jukka vuoti verta sängyssä minuuttien ajan kun häkepuhelussakin Anneli kertoo juosseensa soittamaan kun pääsi, ei kerro että odotteli ensin että pystypaini saatiin loppuun ja Jukka ehti sängyssä makoilla?
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Kuolemannaakka kirjoitti: Tällee. Ei tarvita taustanauhoja, ei lavastajalapsia. Se kyllä tarvitaan, että lapsi kuvittelee poistujan, ja onhan tuossa jonkun verran muitakin hiukan "sovittelua" vaativia kohtia. Muun muassa se, ettei murskautuneella suulla pysty lausumaan t-kirjaimia yms joita Jukka ahkerasti tuntuu toistavan nauhan aikana.
Puhuit aiemmin vaatetuksesta: Ainakaan mitään kertakäyttösadetakin kahinoita ei puhelimeen kuulu missään vaiheessa... =)

Mitä tulee T-kirjaimiin, niin HUOM! Niitähän ei todellisuudessa nauhan taustalta kuulu varsinaisesti lainkaan. Ja vaikka joku sellaisen siellä muodostaisikin, niin kirjainta ei voi kovin helposti erottaa "tyhjästä" (koska taustakohina, kapea taajuusalue, jne). Tämän takia olen kokoajan puhunut vain pehmeistä ja kovista konsonanteista, joita voi täydennellä paikoilleen. Kun turpavärkki on paskana, niin tokihan siinä ihminen yrittää jollain kompsensoida puuttuvan kirjaimen. Esim. yrittämällä tuottaa niitä enempi kurkusta: "dule angu auddaa", "gule angu auggaa"... Ja äänitteellä asiat kuulostavat sitten enempi "u-e a-ng-u au--aa".
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Jokin hyvin merkittävä asia tähän sänkyyn mielestäni liittyy. Voisko olla mahdollista, että toinen sängyn jalka olisi esim. Jukan naaman päällä...myös mahdollinen leukaluitten/ kasvonosien rikkoaja. En nyt kovin yksityisseikkoihin kajoa, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10833
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Valhalla kirjoitti:
Siksi se olisi siellä tuulikaapissa, kun se on kaikkein järkevintä, kun pitää juosta huppista karkuun, se kuulostaa siltä, kuin AA olisi tuulikaapissa ja lisäksi juoksemalla ulos AA pystyy kätkemään kamoja ja vetämään henkeä ja pyyhkimään veriä käsistä niin, ettei tyttö näe.
Huppista ei ole - ei mitään näyttöä. Miltä Naakka kuulostaa tuulikaapissaolo? Kamojen kätkentä kiitos poliisien harrastajaryhmän - ei ollut kovin haastavaa eikä näin välttämättä tapahtunut ulos. Ja mitä tyttöön tulee - on erityisen auki se mitä kaikkea tyttö näki saati kertoi.
No voi että kun on vaikeaa =D Saan teidät käännytettyä pian pro-leiriin=)
Ei ole huppiksesta mitään suoraa näyttöä nauhalla, mutta kun AA kerran poliisille väittää, että juoksi huppista pakoon, niin eihän hänen nyt kannata juosta ympäri taloa, jos hän voi juosta, niinkuin sanoo... Siinähän hän samalla hämää myös lasta. Kun se juoksu kuulostaa ihan siltä, että juoksisi ulos, eikä mikään estä juoksemasta, niin miksi tästä pitää tehdä joku ylimaallinen minuutissa kehitetty lavastusten lavastus, jossa osataan jo äänimaisemakin suunnitella siinä juoksun aikana lennossa.

Tätä justiinsa yritin selittää eilen, että jos AA on sanonut juosseensa huppista karkuun, niin hänellä ei ole muuta mahdollisuutta, koska hänen pitää saada aikaan äänet, jotka tuntuvat alkavan takkahuoneesta ja menevän ulos. Täman karkuunjuoksun äänet on pakotettuja, pakollisia. Ne ei saa mennä väärin missään kohtaa, vaan niiden pitää olla oikeat, oikeassa järjestyksessä ja sopia vielä tallennusvälineen sijaintiinkin. Muualla AA voi kävellä paljon vapaammin, mutta tuo juoksu täytyy olla oikein, koska muuten se ei mene kuunnellessa läpi.

Mutta miten vaan, kunhan mietiskelin=) Helpoin vaihtoehto olisi se, että Jukassa on jo kaikki kolme iskua, ja hän kuolee ihan omin päin yksikseen, eikä AA:n tarvitse tehdä mitään. Mutta kun ei niiden iskujen jälkeen jutella kovasti. Minusta tämä nauha on todellakin mysteeri. AA ei käyttäydy kummallisesti eikä ristiriitaisesti suhteessa kertomukseen: siis hänen kertomuksensa ja äänet sopivat täysin yhteen ja tarina on yksinkertainen hänen omien liikkeidensä mukaan. Lapsikaan ei käyttäydy kovin erikoisesti. Mutta JUKKA käyttäytyy: hän ei käske huppista lopettamaan, mutta toisaalta hän ei syytä AA:takaan ja hänen huutonsa ovat kummallisia, erilaisia kovia huutoja, vaikka voisi kuvitella, että olisi jotain aiaiaisaatana-tyyppistä valitusta, eikä tuollaista karjuntaa, joka vähän väliä taukoaa kokonaan ja ihme kolistelua. Jukan täytynee menettää tajuntaansa vähän väliä ja herätä aina huutamaan...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Voi Naakka, Naakka. Uutta tietoa minulle on, että pulssinkokeilu olisi poliisin pyyntö. Näinkö on? Olen aina miettinyt, että mitä se siellä omituisessa paikassa kuikeloi pulssia. Nyt jos näin on, niin on selvää, että AA ei ole kokeillut mitään pulssia ja on vain yhdistänyt keskenään kaksi välttämätöntä osaa: veriset hihat ja poliisin pyynnön.

Koko pesuhuonekäynti, jossa ojennellaan kättä takkahuoneeseen, josta ei tiedä onko siellä joku vai ei, on turha ja lisäksi mahdoton. Nauhan kuunnellut kuolema on sitä mieltä, että AA:lla on kengät jalassa. Eikä sekään haittaa vaikka ei olisi. Oman kuvauksensa mukaan AA on kuullut takkahuoneesta mäiskintää, jota ei nauhalla kuulu. JL:n huutoja kyllä. Olisi luontevaa mennä takkahuoneeseen ihan oikeata reittiä - sitä kautta selviäisi kaikki ja voisi vielä kerran pyrähtää pakoon jos on tarpeen. Ymmärrän toki, että sitä kautta jos menisi, niin miten selittäisi hihansuiden vereentymisen. Silloin pitäisi olla veressä kokonaan, jos vaikka oikeasti olisi kumartunut uhrin yli ja koittaisi tyrehdyttää verenvuotoa, puhella uhrille, koittaa selvittää missä tilassa tämä on. Mutta niinpä vain meillä on tämä veretön versio, hihansuita lukuunottamatta.

Voisitko Naakka ystävällisesti olla käyttämättä kaikista pöhköimpiä anti-annelistien teorioita? Huolimatta syyttäjän uusista "tiedoista" mikään ei viittaa mihinkään taustanauhaan. En olisi myöskään varma mistään kilvestä. En ymmärrä, miksi kaikesta pitää tehdä niin helkkarin monimutkaista ja ilman varmaa näyttöä.

Itse veikkaisin, että vaikka surmaaja olisi kuinka kylmäverinen tahansa, niin hän ei tykkää lyödä päätä murskaksi ja katsoa samalla. Puukotuksetkin ovat tapahtuneet suurelta osin (vaiko peräti kaikki?) paidan läpi. Saattaa olla, että iskutkin annetaan jonkin kankaan/pyyhkeen päältä, niin että ei tarvitse katsoa, mihin osui. - Tämä että teon jäljet eivät näy päälle (ei myöskään typerät ristikuviot) on minusta yksi teon tunnusmerkkejä. Ajatus siitä, että uhrin on tarkoitus menehtyä verenhukkaan, tuntuu minusta luontevimmalta ja astalointi on tekijälleenkin vastenmielinen teko, jota hän ei oikeastaan haluaisi tehdä. Tekee kuitenkin, sillä ainoalla tavalla, jossa voi välttää näkemästä iskujen tehoa välittömästi.
Vastaa Viestiin