Surmavälineet: veitsi ja astalo

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Itse kallistun enemmän vasaran puolelle. AA "tunnustuksessaan" kertoo joitain sellaisia asioita mitä poliisi ei johdatellut. Tarkemmin niitä erittelemättä ja muistamatta, kuitenkin, AA pitää vasaraa mahdollisena ja mahdollisena sitä että on pessyt vasaran samalla kun pessyt kädet. HÄKE-nauhalla kuullaan myös se metallinen kumahdus ja kolahdus. No voihan se olla että saunakivestä lähtee sellainen ääni. Pään vammat tosiaan ovat kyllä selkeällä sorkkapäällä aiheutettu.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Pään vammat tosiaan ovat kyllä selkeällä sorkkapäällä aiheutettu.
Mielenkiintoinen tieto kun avannut lääkäri oli sitä mieltä, että halkokin olisi käynyt astaloksi jos pysyisi kädessä. Jotain vipuvartista piti siksi todennäköisempänä. Mäkinen taas veikkasi retkikirvestä.

Oletko nähnyt oikean kuvan jossain vai vakuutuitko etp:n siannahkaan tehdyista rei'istä?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
huppuhiiri
Remington Steele
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 1:48 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja huppuhiiri »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Pään vammat tosiaan ovat kyllä selkeällä sorkkapäällä aiheutettu.
Mielenkiintoinen tieto kun avannut lääkäri oli sitä mieltä, että halkokin olisi käynyt astaloksi jos pysyisi kädessä. Jotain vipuvartista piti siksi todennäköisempänä. Mäkinen taas veikkasi retkikirvestä.
Kyllä näppylähanskoilla varmaan jo aika pitävän otteen halosta saa.

Minua miellyttää kovasti ajatella että mitään kadonnutta astaloa ei ole. Perheriidoissa yleensä käytetään käsillä olevia välineitä. Paistinpannulla päähän, kuumaa hernekeittoa kasvoille; muistan joskus lukeneeni tällaisen pikku-uutisen, vaimo aiheutti miehelleen vammoja hernekeitolla... 8)
Black Widow
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 12:42 am

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Black Widow »

Kristallipalloni taas täällä pikkuisen seitin peitossa, mutta taipuisin tulkitsemaan, että jotain vasaran näköistä siellä mäiskinnässä käytettiin. Tosin vasaran käyrä naulanirroituspää on sitten taiteenlajinsa saada silleen tiukilla jäljillä ilman repimisjälkeä ihoon. Tosin jos uhrissa ei enää juurikaan veri virrannut, mikseipä olisi mahdolliset.
Mutta se metallinen kilahduskolahdus ennen puhelimeen palaamistaan vaan vahvistaa tätä, kun AA nakkasi astalon varmaan talteen.

Toisekseen ne halot siinä takan kupeella oli jotenkin niin rääpäleen näkösiä. Jos vielä sattuisivat olemaan vuosia sisätilalämmössä, puu lienee niin kuivaa, että luulisi sen tikkuuntuneen sen verran kun sellaisella runnoisi täydellä voimalla kallon luusta lävitse. Toki niitä on voitu viskoa suutuspäissään? Hajotettu sitä lasia paremman puutteessa lisää kun vasara oli piilossa jo ja lavastusta mietittiin samalla kun Jukka makasi verta vuotaen sängyllä (ilmeisesti poikittain, jalat lattialla tjtn, jos koettaisi hahmotella ne suurimmat vammat ja suurimmat verilammikot patjassa = kylki ja pää...).
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Minustakin se vasara on todennäköisin. Arvelen, että sillä on voitu lyödä sekä ennen puhelua että sen jälkeen.

Perustelu: AA:n raivo keskellä häke-puhelua, kun luuri on tytöllä, on aina tuonut mieleen, että on yritetty tappaa uhria ja se ei suostu millään kuolemaan.

Koska syviä veitseniskuja ei ole enempää, arvelisin että tekijä on arvellut niiden riittävän. Pinnallisten iskujen syyksi olen arvellut ajatusta, että mitä enemmän haavoja, sitä varmemmin kuolee verenhukkaan. Oletan, että ensimmäisen kerran JL:n kuolema on näyttänyt varmalta veitsikäsittelyn jälkeen. Hän on ollut tajuton, vaikuttanut siltä että kuolee.

Jossain vaiheessa kesken lavastusten tai vaikka juuri ennen häke-puhelua JL on kuitenkin vironnut. Hetkellä jolloin ikkunalavastus on ollut joko kesken tai sitten valmis. Tällöin on käytetty vasaraa. Miksi ei veistä? Siitä on kärki poikki ja ehkä tekijän ajatus on, että veitsi toisi kenties liikaa huutoa taloon, jos sitä ennen on ollut pitkään suht hiljaista. Mitä nyt on lavastusta askarreltu.

Siispä vasaralla taju pois ja varmaan enemmänkin. Samalla ajatus: tähän sen on pakko kuolla. Silti: puhelun alun jälkeen uhri virkoaa jälkeen ja alkaa puhua selkeitä sanoja. Silloin tulee kiire. Sama vasara, joka on siinä välissä puhdistettu, otetaan uudelleen käyttöön. Muu juoksentelu liittyy suojaukseen.

Tällä kertaa vasaraa ei enää ole aikaa huolellisesti puhdistaa, joten se pitää hävittää. Se menee siihen nippuun, jonka piilottamista on täällä spekuloitu pakastimesta vaatekasoihin ja roskiksiin. Roskikset ovat ihan mahdollisia, koska lavastusajatukseen on varmaan jo alunperin kuulunut että jos jotain surman jäljiltä löytyy, sen pitää löytyä talon ulkopuolelta - näin voidaan sanoa että se on siellä huppumiehen jäljiltä. Ei se mikään iso nyytti minusta ole eikä sen tarvitse mennä samaan roskikseen mihin aiempien vereentyneiden vaatteiden.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Pään vammat tosiaan ovat kyllä selkeällä sorkkapäällä aiheutettu.
Mielenkiintoinen tieto kun avannut lääkäri oli sitä mieltä, että halkokin olisi käynyt astaloksi jos pysyisi kädessä. Jotain vipuvartista piti siksi todennäköisempänä. Mäkinen taas veikkasi retkikirvestä.

Oletko nähnyt oikean kuvan jossain vai vakuutuitko etp:n siannahkaan tehdyista rei'istä?
Halkoa todennäköisempänä piti pidempää vipuvarrellista sorkkapäällä varustettua esinettä.

Siannahkaan tehty vertailujälki on pidetty vammoihin parhaiten sopivana. Ruumiinavauksessa on mitattu kallovammojen syvyys, pituus ja leveys, sorkkien välin leveys jne. On voitu tehdä muitakin vertailujälkiä, mutta se sorkkaraudalla tehty valikoitunut etp-papereihin koska muistuttanut eniten uhrissa olleita jälkiä.
Pardon kirjoitti:Tällä kertaa vasaraa ei enää ole aikaa huolellisesti puhdistaa, joten se pitää hävittää. Se menee siihen nippuun, jonka piilottamista on täällä spekuloitu pakastimesta vaatekasoihin ja roskiksiin. Roskikset ovat ihan mahdollisia, koska lavastusajatukseen on varmaan jo alunperin kuulunut että jos jotain surman jäljiltä löytyy, sen pitää löytyä talon ulkopuolelta - näin voidaan sanoa että se on siellä huppumiehen jäljiltä. Ei se mikään iso nyytti minusta ole eikä sen tarvitse mennä samaan roskikseen mihin aiempien vereentyneiden vaatteiden.
Poliisihan alkoi tutkia roskiksia vasta joitakin päiviä murhan jälkeen. Silloin katsottiin päällimmäiset pussit. Mitä se tarkoittaakaan, kovin ylimalkaisesti kerrottu. Kai jonkun naapurin roskikseenkin oli katsottu. Lähistöllä oli myös rivitalon roskis. Olisiko AA kerennyt HÄKE-puhelun jälkeen kippaamaan jotain roskikseen - hyvinkin mahdollista. Sekin mahdollista että piilotti vasaran pakastimeen josta kuljetti sen ulos 4.12. muovipussissa muiden tavaroiden seassa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

rantakoski kirjoitti:Sekin mahdollista että piilotti vasaran pakastimeen josta kuljetti sen ulos 4.12. muovipussissa muiden tavaroiden seassa.
Voisitko joskus antaa lähteen tälle 4.12. muovipussikäynnille? Minua häiritsee, kun olet tehnyt asiasta aivan oma-alotteisesti faktan. Missään virallisessa yhteydessä ei ole mainittu kyseistä päivämäärää.
Eimi
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:43 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Eimi »

Astalon hävitys olisi onnistunut myös siitä rikotusta ovi-ikkunasta heittämällä. Kaava-alueella okt-tontit ovat sen verran pieniä, ettei tarvitse kummoinen heittovoima olla että lentäisi tontilta. Eikä silloin koirakaan tontilta hajuja saisi välttämättä. Ja jos astalo olisikin löytynyt, niin selityksenä tietenkin: huppikselta pudonnut.

Olen pohtinut myös sitä, oliko tytön havainto huppiksesta sittenkään täysin väärä. Jos äiti menikin mustassa hupparissa ikkunasta, hupparin alla hävitettävää todisteaineistoa (huppishan oli isovatsainen).

Ei prkl, pieni pää menee kyllä ihan pyörälle kun miettii eri vaihtoehtoja! :shock:
I thought that I was in heaven but I was sure surprised
Heaven help me, I didn't see the devil in your eyes
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Jos oletetaan lavastus, joka on tapahtunut ajan kanssa ja jossa joka tapauksessa käydään ulkona, tuntuisi luontevalta ajatukselta hävittää puukotuksessa vereentyneitä kamppeita talon ulkopuolelle. Ei ole oikein mitään hyvää selitystä sille, jos pakastimesta löytyisi jokin iso verinen suojakangas. Huppis ei voi sitä sinne pistää. Roskiin voi.

Tällaiseen reissuun voi jopa käyttää pari minuuttia. Jos oletetaan, että uhri on maannut tajuttomana ja tekijä on luullut että kohta hengettömänäkin. Luontevinta olisi tehdä tämä käynti, sitten kun lavastus on mahd. pitkällä tai valmis tai silloin jos kuistilla lavastetaan jotain ja on siis jo menty ulos.

Toisella kertaa - siis kesken puhelua - aikaa ei juuri ole. Ensin tekijän pitää varoa, että ei vereenny sillä aikaa ei ole kuin käsien pesuun. Tämä käänne on muutenkin odottamaton ja voi tuottaa tunteen, että tämä ei nyt välttämättä onnistu. Pääasia on tehdä jotain nopeasti. Sikäli pakastin, oma roskis tai naapurin roskis on ihan mahdollisia paikkoja. Jälleen pätee se, että talon ulkopuolella - jos ne sieltä vaikka löytyisivät - ne olisivat edelleen sovitettavissa huppumiestarinaan.

AA:lle juoksentelu talon ulkopuolella olisi ihan hyvin selitettävissä joko hupun pakenemiseksi tai yritykseksi katsoa, että minne tämä on poistumassa. Jos siis joku näkisi tai jälkiä jäisi tai vaikka lapset kertoisivat.

Jos nyt ajatellaan sitä omaa roskista, niin sairaalassa AA on varmasti miettinyt, että missä määrin hän itse on tässä nyt epäiltynä, puhuttiin siitä tai ei. Jos hän nyt on menossa talolle ja oikeasti hänellä olisi jotain pakastimessa, niin on vaikea uskoa, että hän jättäisi ne omakätisesti roskikseen. Mistä hän tietää, että hän saa heittää jotain pois ilman että sitä tarkistetaan. Varmasti tuossa tilanteessa epäilisi ratsaustakin: että annetaan tulla vapaasti, mutta sitten tuleekin joku joka tarkistaa, mitä talosta lähti.

Tämä lienee yksi aatos. Toisaalta jos talossa jotain on, niin vaikea sitä on sinnekään jättää. Silloin rohkea kai luottaisi tuuriin ja ottaisi pois. Riskinä kiinnijäänti, mutta jos tästä jäisi kiinni niin siitäkin jäisi kiinni, että tavaroita ei koita viedä pois.

Mutta - jos talossa ei ole enää mitään myttyä, ei pakastimessakaan. Minusta varsinkin tässä tapauksessa - kun älykäs tekijä on saanut pari päivää funtsia - hän voisi hyvinkin mennä pakastimelle tieten tahtoen. Juuri siksi, että se on epäilyttävää ja jos hänet tarkistetaan niin epäilyiltä menee pohja. Jos hänen roskiin viemänsä pussi tarkistetaan, niin sekin vie epäilyjä pois. Koska siellä ei ole mitään raskauttavaa.

Veisikö AA jotain roskikseen, jos hän olisi aiemmin - surmayönä - piilottanut nimenomaan siihen roskikseen jonkin nyytin? Vaikkapa aivan roskiksen pohjalle? Miksipä ei. Näin AA saisi syyn katsoa roskikseen, että miltä se näyttää: onko tyhjennetty jätefirman tai poliisin toimesta.

Tämä ei olisi minusta erityisen epäilyttävää. Jos AA tosiaan veisi sinne vain roskia, niin tuskinpa se johtaisi siihen että koko roskis tutkitaan tästä syystä huolellisesti. Tutkittaisiin kai (jos joku vaikka salaa seuraisi), että mitä se sinne vei.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

rantakoski kirjoitti: Halkoa todennäköisempänä piti pidempää vipuvarrellista sorkkapäällä varustettua esinettä.

Siannahkaan tehty vertailujälki on pidetty vammoihin parhaiten sopivana. Ruumiinavauksessa on mitattu kallovammojen syvyys, pituus ja leveys, sorkkien välin leveys jne. On voitu tehdä muitakin vertailujälkiä, mutta se sorkkaraudalla tehty valikoitunut etp-papereihin koska muistuttanut eniten uhrissa olleita jälkiä.
Tarkoitukseni ei ole saivarrella vaan pitää muutkin mahdolliset astalot kuin sorkkapäiset vielä tapetilla toistaiseksi. Siksi kerran vielä uusiksi HO:n päätöksestä, mitä avannut lääkäri sanoi astalosta:
Ruumiinavauksen suorittaneen oikeuslääkäri ZG:n kertomuksesta ilmenee, että poissuljettavissa ei ole ollut, että Jukka Lahden päähän kohdistuneet, hänen välittömään kuolemaansa johtaneet iskut olisi annettu halolla. Puheena olevat pään vammat olisi kuitenkin voitu aiheuttaa tehokkaammin tekovälineellä, joka olisi ollut painavampi ja jonka vipuvarsi olisi ollut pitempi.

Keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion lausunnosta 8.12.2009 ilmenee, että Jukka Lahden päässä oikean ohimon kohdalla ja hieman ylempänä hiusrajassa olleet kaksi rinnakkaista jälkeä olivat sopineet tyypiltään esimerkiksi sorkkaraudan sorkkapäällä aiheutetuiksi.

Satakunnan keskussairaalan avaushuoneelta laaditun valokuvaliitteen valokuvista tekemiensä havaintojen sekä muun edellä selostetun näytön perusteella hovioikeus toteaa olevan varsin epätodennäköistä, että Jukka Lahden päähän kohdistuneet, hänen välittömään kuolemaansa johtaneet iskut olisi annettu halolla. Todennäköisemmin tekoväline on ollut jokin sorkkapäällä varustettu esine.


Tummennukset minun. Jos oikein luen, sorkkapäinen tekoväline ei ollut avanneen lääkärin ehdotus vaan rikoslabran. Huom. viela, etta HO sanoo "todennäköisemmin" ei siis todennäköisimmin.

Itselleni on kutkuttava ajatus, että tekoväline jäi jotenkin selvästi näkyviin tai helppoon piiloon niinkuin esim. tuo nyt puheena ollut kiuaskivi tai vaikka halkopinon taakse tipautettu hiilihanko. Joku kivi on jotenkin kummitellut koko ajan näissä tarinoissa: Anneli puhui jostain pihakivestä ja lapsikin jossain (muistaakseni--??) viittasi johonkin väärässä paikassa olevaan kiveen.

Samalla lailla viimeinen (=astalointivaiheen) suojavaate olisi saattanut yksinkertaisesti jäädä takkahuoneeseen. Jos sitä veristä kenganjälkeä ei huomattu, miten mitään muutakaan veristä vaatetta olisi verisessä huoneessa ihmetelty.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Konsta Apeli
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: La Syys 17, 2011 4:17 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Konsta Apeli »

^^
Pardon´illa on tuossa yllä joka rivi painavaa asiaa. Noinhan sen pitää mennä jos tosiaan aattelee ettei Anneli ollut mistään varma, ennenkuin sai näiltä hutkijoilta tukea äkkiä keksittyyn huppisteoriaan.

Us:lla myös hyvä tuo kivijuttu. Sehän on aikalailla kääntämättä koko pihakivi. En ainakaan tämän vuoden aikana, mitä olen Minfoa seurannut ole siihen kiveen vielä päätäni iskenyt. (he he)
Ceterum Censeo
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Palaan tässä vielä siihen aamulla ehdottamaani kiuaskiviteoriaan. Suoritin yksinkertaisen kotirekon ja tulin tulokseen, että kiuaskivessä on riittävästi painoa ja särmää kuvatunlaista jälkeä tehdäkseen. Vipuvarren puuttumiskysymyksessä mieleeni juolahti vanha kunnon Niksi-Pirkka -idea: sukkahousut. Mikäli kiuaskiven sujauttaa sukkahousuihin tai sukan sisään, lyöntiteho kasvaa ja isku suuntautuu kaaressa haluttuun kohteeseen. Tällöin lyönti tulisi tosin alakierteenä, ei ylhäältäpäin. Myönnän, etten ole hahmotellut tätä vaihtoehtoa tämän pidemmälle. Jukka on todennäköisesti tässä vaiheessa ollut siis kasvot alasuuntaan kallistumassa eli hän on kaatunut vatsalleen. Tämä on luonnollisesti puhdasta spekulaatiota, enkä ole huomannut Annelin Perhekerho-sivustolla askarrelleen mitään sukkahousuihin liittyvää.

Kiuaskivellä on voinut myös rikkoa ikkunaa.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Tara »

Konsta Apeli kirjoitti:^^
Pardon´illa on tuossa yllä joka rivi painavaa asiaa. Noinhan sen pitää mennä jos tosiaan aattelee ettei Anneli ollut mistään varma, ennenkuin sai näiltä hutkijoilta tukea äkkiä keksittyyn huppisteoriaan.

Us:lla myös hyvä tuo kivijuttu. Sehän on aikalailla kääntämättä koko pihakivi. En ainakaan tämän vuoden aikana, mitä olen Minfoa seurannut ole siihen kiveen vielä päätäni iskenyt. (he he)
Löysin vanhan postini, jossa on siteeraus siitä kohdasta etp:tä 2009, jossa tyttö itse mainitsee kiven. Kivestä ei keskustella enää myöhemmissä kuulusteluissa sen enempää kuin tuossa näkyy. Harmi. Minusta tyttö on voinut kuulla tuon jutun 'siirtyneestä kivestä - niinku varotuksesk' vain äidiltään, jälkeen päin. Tyttö on tuskin itse tehnyt tuollaista salapoliisin työtä ennen surmaa..tyttö on ollut äidin hoteissa 2006-2009. Nythän me tiedetään aika varmasti että Anneli oli ohjeistanut lapsia..
tässä ote mun vanhasta postista, maaliskuu 2011:

Tara:
--refer->K: Onko jokin tietty asia, mitä lapsi ei halua kertoa?

K: Jos jostain asiasta ei halua muistaa mitään niin poliisista se kuulostaa epäilyttävältä. L on sanonut
tilakuuntelussa äidille, ettei paljastanut tarkkaan sellaisia pikkuseikkoja.

K: Se on se salaisuus mää niinko vänkään.

K: Eli poliisille on syntynyt käsitys tilakuuntelun kautta, että lapsi ei ole kertonut kaikkia niin.. kaikkea mitä hän tietää.
(<--osittain referaattia nuo puhuttajien kysymykset)

siteerausta etp 2009 syksy:
L: No en mää tiä esimerkiks mitä te sanoitte niistä verisist jalanjäljist tai siit jutust mä en tie mä en ollu siit sanonu mitään koska mä en tarkkaan muista mä en kai mä sit kai sielt sit oli niitä sit siel tota en mä tiä joskus aikaisemmin se oli ehkä meidän terassil joku kivi siirtyny johonki kohtaa mä en tiä mut en mää siitäkää en mä tiä mist se oli mä ajattelin et ei se oo mikää ... en ei varmaan ollu en mää En mää tiä sit no yhes kohtaa tai en mää tiedä, äiti sanoi myöhemminku mää en ollu ku mää olin niin pelästyny niin äiti sano sen jälkeen ku mä olin eka haastattelu sillon vuonna 2006 ollu tai en mä muista oliks se 2007 ihan sama mut nii sit äiti sano et se oli huussu et juoskaa ulos koska äiti oli pelänny jos se murhaaja tekee meille jotain mut mää en ollu kuullu tiä mää en ollu kai kuullu sitä mää en sit tiä en mää muista mitää muut pikku seikkoi.

K: Yy Tota Mikä se kivijuttu oli kivi siirty

L: Siis en mä tiiä no mää ajattelin ehkä se käyny siirtämäs sitä kivee vaikka varotukseks tai jotai mä en tiiä. Se oli aika painava se kivi se oli terassill

K: tota jos mä viel mietin sitä et että et M(toinen puhuttelijoista) pohtii sitä että sää olisit sanonut äidille että oot sanonut äidille että et mää en paljastanut kaikkia yksityiskohtia niin tota sii tulee sellanen olo tunne että salaista tai ei kerrota tai paljastettais jotakin mikä olis niinkun mistä olis teille haittaa tai äidille niin tuleeks semmosia yksityiskohtii mielee

L: Ei mää kerroi kaiken ainakin semmosen tärkeet pikkuseikat on vaan semmosii
----------------------------------------------------
PS:Löysin toisenkin postin jossa tuo sama siteeraus on myös, siellä on etp-numerot! 654-655

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 99#p356099

tuossa vanhasa postissa on myös alussa lainaus Annelin kivipuheista, ne laattakivet kukkaruukun alla, jotka mainitsi JJ:lle 2.12.2006, et ootteks käyny katsomassa onks ne paikoillaa (veijari :mrgreen: !!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

^^ Hyvähän se on että kaikki kivet käännetään :)
Mariacka kirjoitti:
rantakoski kirjoitti:Sekin mahdollista että piilotti vasaran pakastimeen josta kuljetti sen ulos 4.12. muovipussissa muiden tavaroiden seassa.
Voisitko joskus antaa lähteen tälle 4.12. muovipussikäynnille? Minua häiritsee, kun olet tehnyt asiasta aivan oma-alotteisesti faktan. Missään virallisessa yhteydessä ei ole mainittu kyseistä päivämäärää.
No en väitä sitä faktana, vaan olen perustanut päivämäärän todennäköisyydelle. Varmuudella tiedetään että AA on käynyt talolla noin kaksi viikkoa surman jälkeen - siis varmuudella siten mitä virallisiin papereihin on merkitty päivämääräksi. Kuitenkin tiedetään myös varmasti AA:n käyneen talolla jo tuon kahden viikon aikana useasti, mutta tarkkoja päivämääriä ei ole. Tiedetään AA:n sairaalasta päästyään (pääsi sairaalasta 4.12.) menneen talolle sosiaalityöntekijän kanssa hakemaan pakastimesta jäätelöä sekä hakemaan lapsille vaatteita - kumpiakin turvatalolle vietäväksi. Onko AA käynyt sairaalan jälkeen ensin turvatalolla ja sitten surmatalolle vai sairaalasta suoraan surmatalolle, ei ole tietoa. AA:n käynti ajoittuisi silloin 4.12. tai 5.12. On myös muita lausuntoja esm. että poliisin 5-8 päivää surman jälkeen tehdyä tutkintaa ennen rouva olisi jo käynyt talolla. Sekä jokin muistikuva minulla jostain että AA olisi käynyt toistamiseen talolla 6.12. Saisinkohan kaivettua näitä jostain esille.. haku löytää päivämääriä heikosti..

Kiistatonta on:
- AA käynyt surman jälkeisen kahden viikon sisällä talolla useasti
- Kävi talolla sairaalasta päästyään (pääsi sairaalasta 4.12.)

Todennäköistä on:
- AA kävi talolla 4.-8.12. kaksi kertaa

Mahdollista on tai jokseenkin todennäköistä:
- AA kävi talolla ensimmäisen kerran 4.12.

Edelleen: Ilmeisesti AA kävi talolla yksinäänkin melko aikaisessa vaiheessa. Surmataloa ei eristetty. AA:lla oli vapaa liikkuvuus sairaalasta päästyään. Pääsi lähtemään turvatalosta kaupungille asioille jne. En tiedä ratsattiinko turvatalossa. Ei tiedetä veikö sos.työntek. AA:n turvataloon vai jättikö jonnekin? Ja AA kippasi jotain bussipysäkin roskikseen.. No se on varmaa että sos.työntek. tarjoutui myös odottamaan autossa kun AA hakee lapsille jäätelöä ja vaatteita turvataloon vietäväksi. Lapset olivat olleet turvatalossa jo viikonlopun ja ilmeisesti AA:n piti hakea lapsille muitakin vaatteita. Tiedä sitten ~ AA:n käyntejä surmatalolla ei kirjattu ylös koska ei pitänyt olla mitään syytä miksi rouvan tekemisiä olisi syynätty.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo

Viesti Kirjoittaja Tara »

Veristi kirjoitti:Palaan tässä vielä siihen aamulla ehdottamaani kiuaskiviteoriaan. Suoritin yksinkertaisen kotirekon ja tulin tulokseen, että kiuaskivessä on riittävästi painoa ja särmää kuvatunlaista jälkeä tehdäkseen. Vipuvarren puuttumiskysymyksessä mieleeni juolahti vanha kunnon Niksi-Pirkka -idea: sukkahousut. Mikäli kiuaskiven sujauttaa sukkahousuihin tai sukan sisään, lyöntiteho kasvaa ja isku suuntautuu kaaressa haluttuun kohteeseen. Tällöin lyönti tulisi tosin alakierteenä, ei ylhäältäpäin. Myönnän, etten ole hahmotellut tätä vaihtoehtoa tämän pidemmälle. Jukka on todennäköisesti tässä vaiheessa ollut siis kasvot alasuuntaan kallistumassa eli hän on kaatunut vatsalleen. Tämä on luonnollisesti puhdasta spekulaatiota, enkä ole huomannut Annelin Perhekerho-sivustolla askarrelleen mitään sukkahousuihin liittyvää.

Kiuaskivellä on voinut myös rikkoa ikkunaa.
PS: tähän alkuun tällä kertaa

Muuta kivistä:
Sauna kuulema jollain lailla tarkistettiin, näin muistan, mutta tietenkään sieltäkään ei mitään löynyt. Muuten kiuaskivi on ihan varteenotettava, esim käsivarteen,sen 'päähän', tosi kätevästi, noihin viiteen ulokkeeseen.

Sitäkin on joskus pohdittu, että tosiaan jotain kiveä olisi voinut käyttää, ja sitten heittää sen jo yöllä jonnekin vain ojaan, vaikka tien toiselle puolelle, sadevesikaivoon, naapurin tontille ym.. kuistilta tai terassin ikkunasta, tai kiertäessään talon - (esim silloin kun Anneli oli kertomansa mukaan ensimmäisen kerran huomannut tytön aulassa) sisälle takaisin, jos oli vaikka oli itse ollut ulkona silloin, kun lapsi oli käynyt takkahuoneessa, nähnyt isän vatsallaan sekä veitsen. Ja äitiä ei siis silloin näkynyt - ja kuten lapsen ekan puhuttelun voi ymmärtää, lapsi olisi jo silloin nähnyt jonkun tumman hupun selän, menossa juuri ikkunasta..

(sehän ei minusta IMO edelleenkään ole täysin selvää, että se alun alkaen olisi ollut niin, että lapsi olisi nähnyt hupun vasta sen jälkeen kun oli ollut puhelimessa, ja sitten mennyt katsomaan - Minä uskon että se hirveä kirkaisu liittyy siihen, että nyt hän näki, että isä on kuollut, ja varmaan aika kauhean näköinen. Verta paljon näkyvissä ainakin. Joka tapauksessa ensimmäisessä puhuttelussaan lapsi ei ollut vielä puhunut puhelimessa olemisestaan mitään, kun jo kertoi, että kolmannella kerralla (vimaplla kerralla), kun oli ensin mennyt toisen kerran jälkeen omaan huoneeseensa ja tullut hetken päästä takaisin, niin silloin olisi nähnyt sen miehen..mutta aaah, Turre kyllä voi nyt herätä, vaikka kuolleista se heräisi kun näkee nämä rivit .. hyvä hyvä!! en sillä.. :D

Jokin kivi on saattanut olla myös terassin oven pidikkeenä, meillä ainakin on joka ulko-oven luona oikein kauniita (pyöreitä) kiviä.
Viimeksi muokannut Tara, Ma Kesä 04, 2012 12:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Vastaa Viestiin