Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Tuskin on poliisin toiminta rikollista, jos yrittää saada kuulusteltavan puhumaan sivu suunsa. Se on kuulustelutekniikkaa. Rikollista olisi painostaa tunnustamaan tai käyttää väkivaltaa tunnustuksen saamiseksi tai evätä avustajan käyttö. AA:n kohtelu on ollut asiallista peite-Seppoa lukuunottamatta. Riittävän älykkäänä henkilönä hän on kyllä tiennyt, mitä tekee tai on tekemättä.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja padlock »

peikonlehti kirjoitti:Tuskin on poliisin toiminta rikollista, jos yrittää saada kuulusteltavan puhumaan sivu suunsa. Se on kuulustelutekniikkaa. Rikollista olisi painostaa tunnustamaan tai käyttää väkivaltaa tunnustuksen saamiseksi tai evätä avustajan käyttö. AA:n kohtelu on ollut asiallista peite-Seppoa lukuunottamatta. Riittävän älykkäänä henkilönä hän on kyllä tiennyt, mitä tekee tai on tekemättä.
Kuulusteltavalle valehtelu on kiellettyä, tämä sanotaan selvästi laissa. Kuulusteltavaa on myös johdateltu, ja hänelle on syötettytarina murhaa edeltäneestä riidasta.

Esitutkintalaki:
24 §
Kuulusteltavaa on kohdeltava rauhallisesti ja asiallisesti. Tunnustuksen tai määrättyyn suuntaan käyvän lausuman saamiseksi kuulusteltavalta ei saa käyttää tietoisesti vääriä ilmoituksia, lupauksia tai uskotteluja erityisistä eduista, uuvuttamista, uhkausta, pakkoa taikka muita kuulusteltavan ratkaisuvapauteen, tahdonvoimaan, muistiin tai arvostelukykyyn vaikuttavia sopimattomia keinoja tai menettelytapoja.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Esimerkki siitä mihin kuulustelijan antamat väärät tiedot johtavat on Amandan ja Annelin yhteinen video. Dramatiikka syntyy siitä, että äidille on valehdeltu, että hänen tyttärensä olisi perunut puheensa siitä, että hän näki murhaajan. Anneli vakuutta anteeksiantoaan Amandan "virheestä" jota koskaan ei ollut tapahtunut. Tätä hämminkiä käytettiin hyväksi kun Amandaa kuulusteltiin seuraavan kerran 2009-12-08.

Anneli teki heinäkuussa 2012 tukintapyynnön kuulustelijoiden lukuisista väärinkäytöksistä. Se asia ei ole liikahtanutkaan - vaan nyt käydään oikeutta sillä perustalla, jonka virheellset kuulustelut ovat antaneet.

Esimerkinä on, että yllä mainittua videota käyttän todistuksena siitä, että Anneli oisi tunnustanut murhan. Tilanetta ei koskaan olisi syntynyt jos Annelille ei olisi valehdeltu, että tytär oli kieltänyt nähneensä murhaajan.
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

No nyt kun rupesit jänkkäämään, niin yksilöi väitteesi.

Mitä AA:lle luvattiin? Alennusta tuomioon? Lahjakortti Stockmannille?
Mikä väärä ilmoitus hänelle annettiin? Olemme löytäneet murha-aseen ja siinä ovat sormenjälkesi?
Miten häntä uuvutettiin? Pidettiinkö hereillä väkisin?

Rajanveto sallitun jallittamisen ja johdattelun välillä voi olla joskus veteenpiirretty viiva, mutta tässä tapauksessa tunnustus tehtiin ensin kuulustelussa ja kirjattiin ylös. Eikö olisi ollut viimeistään siinä vaiheessa syytä kieltäytyä allekirjoittamasta asiaa koskevaa dokumenttia ja vedota esim. väsymykseen/uupumukseen.

Lisäksi samainen tunnustus annettiin vanhimmalle tyttärelle. Kukahan silloin painosti ja uhkaili?

Teoria riidasta taitaa olla ihan AA:n omaa tuotantoa.
Polly
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:04 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Polly »

sisotalo kirjoitti:Esimerkki siitä mihin kuulustelijan antamat väärät tiedot johtavat on Amandan ja Annelin yhteinen video. Dramatiikka syntyy siitä, että äidille on valehdeltu, että hänen tyttärensä olisi perunut puheensa siitä, että hän näki murhaajan. Anneli vakuutta anteeksiantoaan Amandan "virheestä" jota koskaan ei ollut tapahtunut. Tätä hämminkiä käytettiin hyväksi kun Amandaa kuulusteltiin seuraavan kerran 2009-12-08.

Anneli teki heinäkuussa 2012 tukintapyynnön kuulustelijoiden lukuisista väärinkäytöksistä. Se asia ei ole liikahtanutkaan - vaan nyt käydään oikeutta sillä perustalla, jonka virheellset kuulustelut ovat antaneet.

Esimerkinä on, että yllä mainittua videota käyttän todistuksena siitä, että Anneli oisi tunnustanut murhan. Tilanetta ei koskaan olisi syntynyt jos Annelille ei olisi valehdeltu, että tytär oli kieltänyt nähneensä murhaajan.
Siis ymmärränkö nyt oikein: Äiti tunnusti murhan vain sen takia että tytär kielsi nähneensä murhaajaa. Että äiti on siis täysin syytön kaikkeen.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Polly kirjoitti:Siis ymmärränkö nyt oikein: Äiti tunnusti murhan vain sen takia että tytär kielsi nähneensä murhaajaa. Että äiti on siis täysin syytön kaikkeen.
Ymmärsit täysin väärin. Anneli Auer ei ole koskaan tunnustanut murhaa. Poliisin painostuksen ja valehtelun johdosta hän väsyneenä arvoi olevan mahdollista, että olisi surmannut Jukan, muttei kyennyt kertomaan tekotapaa tai motiivia siihen, eikä muutenkaan muistanut yksityiskohtia ilman kuulustelijan johdattelua. Hovioikeus totesi, että kyseessä ei ole tunnustus ja kertomuskin on täysin tehtailtu poliisin toimesta.

Semmoista touhua poliisilta, joka yritti pimittää oikeudelta syyttömyyttä tukevia todisteita ja toimii muutenkin lähes rikollisella tavalla.

Nyt on kolme poliisia todistanut oikeudessa, että surmapaikkaa tutkittiin vain pintapuolisesti ja päällisinpuolin. Ihmetyttää, että moisia tolvanoita ei ole potkittu pellolle. Todistavat ihan oikeudessa, etteivät he suorittaneet kunnolla heille annettuja työtehtäviä, vaikka kyseessä oli murhatutkimus! Mitä helvettiä tuollaisilla poliiseilla kukaan tekee?

Ai niin, terveisiä Korsikalta. Nythän siellä ovat mm. Valhalla ja Tara. Terveisiä heillekin :D
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Nyt kun on tullut ilmi että Joutsenlahti on valehdellut ja uhkaillut liivijengeillä, nousee paljon kysymyksiä.
Mitä kaikkea JJ on tehnyt? Onko vaikuttanut todistajiin ja todisteisiin? Miksi poliisin koneelta "katosi" kaikki ulvila-digikuvat? Miksi Porvoossa "ei muisteta" JL puhelua?
Lista jatkuu...

Manner sitävastoin toimii avoimesti oikeussalissa. Harmittaa vaan kun hän sai läpi, ettei AA:n äitiä alunperin kutsuttu todistamaan kun oli Mannerin mielestä niin vanha. Minfossa on ollut mainintaa että Manner olisi saanut läpi, ettei oikeuden porukan mene Tähtisentielle taloon pyörimään, kyllä kannattaisi mennä.

Paljon on nyt kysymyksiä ilmassa, Joutsenlahti on avain moneen entuudestaan hämärään asiaan.
fränkkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:19 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Ei pelkästää herättänyt kysymyksiä, vaan nimenomaan ristiriitoja. Hyvää asiassa on se, että polliisilla on rohkeutta tuoda esille nämä asiat, se on kakku kahvin paikka asemalla ja jokaisella työpaikalla. Työ on työtä. Poliisin pitääkin uskaltaa puuttua tälläisiin uhkauksiin, se on selvä. Mutta mites on sitten meidän aikuisten. Salissa on aikuisia ihmisiä niin *aatanasti, jos jonkunlaista asian tuntijaa, onko niin, että kaikille oma ura on näin *elvetin tärkeä?. Voiko nyt unohtaa aikuisen vastuun ja sysätä sen lapsille. Minusta ristiriita on tässä. Kyllä minä tiedän mitä varten oikeuslaitos on, mutta kuitenkin. Munattu on ja pahasti, jos näin on. Päätös tulee joka tapauksessa, joskus.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Siirrän tämän täältä tänne toiseen osioon koska ei liity 'Oikeudenkäyntipäivien seurantaketjuun' juurikaan.
alpo holisti kirjoitti:...
Mitäs kiukuttelet!
(mistä lainasit ton ASKEL EI RIITÄ!) ei ollut mun tekstissä,
(Ennakkoasenne teki tepposet?)
Jos joku tämän väärän lainauksesi vasikoi,
niin en sitten ollut minä ja vetoan, että antakaa jo olla.
Keskustellaan mieluummin!

Katsokaas se VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=jJ6EJs0Biyo
Siinä näkyy henkilön katseala, ja yläkuvassa sijainti.
Puhelimen johdon pituus mahdollisti ko liikkumisen.
Puutarhan ovi näkyy jo puhelinpöydän päästä.
Valokuvat kertovat saman.
VIDEOSSA todetaan nimenomaan sama kuin itsekin esität:
Puhelimen kohdalta ei puutarhan ovea näy,
Lisäsin vain: Jos siirtyy hieman niin sitten näkyy. Etäisyydet ovat lyhyet. (vrt. ovi 70 cm)

Pitäisikö näitä piilottaa? En usko sellaiseen puolustukseen. Syyttäjää on turha aliarvioida.
Mallissani sama pohja, johon itse vakuutit mallisi tehneen.
Itse kieltäydyit jakamasta kuvaasi, etkä edes kertonut millä ohjelmalla kuvasi on tehty!
Mitä tässä pitää pelätä? Auer on edelleen syytön, eikä mitään savuasetta ole tullut esiin!

Minä puolestani jaoin ja voin vieläkin jakaa ilmaisohjelma Sweet home 3D fileet halukkaille.
Ohjelma on helppokäyttöinen ja sillä voi kulkea talossa miten haluaa.
Jos joku jaksaa väkertää siitä kauniimman kakun, niin sehän on ihan ok.


Postin alkuosan ihmeellisiin 'väärälainaus-syytöksiin' vastaus lautamiehissä

Videosi on tehty osittain väärin ja harhaanjohtavasti. Olet puhelimesta lähtijän sijoittanut liikkumaan osittain puhelintason sisään:

Kuva

Jos nyt mietit todellista elämää niin eihän käytännössä näin tapahdu. Kyseinen tasohan oli vielä ylipursuvasti täynnä kaikenlaista tavaraa. Yhtä hyvinhän olisit voinut tehdä videosi siten että puhelimesta lähtijä olisi jättänyt luurin siihen kojeen vierelle ja siirtynyt seinän läpi tuulikaappiin ihmettelemään... Siis oleellisia reaaliteetteja kaipaan esityksiisi.

Aikaisemmin kysyin myös vastaavaa tarkistusta jossa näkyisi aito kuva ja 3d-mallistasi kaappaamasi päällekkäin, siten kun itse osoitin mallini olevan tiptop:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 60#p580960

Mallisi näyttää toki olevan oikein, päädyimmehän samaan lopputlokseenkin (kun ollaan tuulikaapin nurkalla, siitä näkee terassin oven), mutta ihan samoin itse olen joutunut osoittamaan (sinullekin) esittämäni asioiden paikkaansa pitäävyden. Nyt on sinun vuorosi tehdä samoin...

ps. Oma 3d-mallini on tehty peruspohjaltaan tosiaankin viralliseen pohjapiirrokseen, mutta sen lisäksi asioiden paikkaansa pitävyydet on tarkistettu muista lähteistä. Hyvä esimerkki tarkistamisesta ja korjaamisesta (3D-malliini) on se th/mh takka joka oli alkuperäiseen väärin piirretty.

Se millä oma mallini on tehty, ei ole oleellinen asia eikä näin ollen kuulu käsiteltävään aiheeseen. Tämähän on vähän sama asia kun joku peräisi vastausta siihen minkälaisella näppiksellä olen tekstini kirjoittanut...
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

padlock kirjoitti: Kuulusteltavalle valehtelu on kiellettyä, tämä sanotaan selvästi laissa. Kuulusteltavaa on myös johdateltu, ja hänelle on syötettytarina murhaa edeltäneestä riidasta.

Esitutkintalaki:
24 §
Kuulusteltavaa on kohdeltava rauhallisesti ja asiallisesti. Tunnustuksen tai määrättyyn suuntaan käyvän lausuman saamiseksi kuulusteltavalta ei saa käyttää tietoisesti vääriä ilmoituksia, lupauksia tai uskotteluja erityisistä eduista, uuvuttamista, uhkausta, pakkoa taikka muita kuulusteltavan ratkaisuvapauteen, tahdonvoimaan, muistiin tai arvostelukykyyn vaikuttavia sopimattomia keinoja tai menettelytapoja.
Mitä noista asioista miellät poliisin tehneen Annelille kuulustetaessa? Kun kuulustelija on puhunut tyttärestä, onko hänen kenties TIETOISESTI valehdellut jostain asiasta?

Annelille on tarjottu asianajaja (joka on ilmoittanut, että päämiestään voi kuulla ilman häntä),

En itse kamalasti kyllä löydä moitteen sijaa, muuta kuin että poliisi ei onnistunut puristamaan totuutta pihalle..? :)

*spekulaatiovaroitus: Alla oleva tekstini sisältää omia spekulaatioitani ja mietteitäni osittain KÄRJISTETTYNÄ, ja menevät hyvinkin pitkälle, koska tämä on asia, mikä on jäänyt itseäni pohdituttamaan! Be warned. Totuus voi myös olla jotain muuta! Tarkoitukseni ei ole mustamaalata ketään esitetyistä henkilöistä, vaan tämä on yksi useista päättelyketjuistani ja "henkilöille upotetut ajatukset ja vuorosanat" alla ovat täysin omasta päästäni, julkisuuteen valuneiden lukuisten tiedonmurusten valossa spekuloituja ja teorioituja tapausta koskien. Huomautan myös, että en ole mustavalkoinen asian suhteen, vaan tämä on vain YKSI MONISTA langoista - eli te, jotka olette poteroissanne lukinneet valmiiksi sen yhden ainoan oikean vastaushaaran, niin lukekaa juuri tämä lause ainakin kolmeen kertaan ennen kuin vastaatte - eli tämä ei ole minun päässäni todellakaan absoluuttinen ja ainoa totuus, vaan yksi vaihtoehto. Keskustelua - ei väittelemistä - ok? *

Eli tässä tämä yksi teoriani, Padlockin tekstin innoittamana:

Annelia on kuulusteltu vain päiväsaikaan, inhimillisiä aikoja ja hän on saanut riittävän lepoajan. Onko Anneli nukkunut yönsä putkassa huonosti? No aivan varmasti on - joka ikinen ihminen nukkuu pahnoilla huonosti oli syyllinen tai syytön - ja tottakai taatusti jos syyllisyys ja pelko totuuden tulemisesta esille jäytää takaraivossa! "mitä keksisin, miten kierrän tuonkin poliisin kysymyksen, pitäisikö vedota mustaan möykkyyn sielussa, vaiko olla muistamatta mitään", jne... [fakta]: Anneli on niin kuulustelijan kuin kuulusteltavan itsensä mielestä ollut ihan täysissä rumiin ja sielun voimissa (tuskin kovin hilpeä tunne on ollut, muttei siis ole halunnut keskustelua lopettaakaan).

Oikeudessa kuulluissa puheissa Anneli petasi jo veljelleen sitä, että hän aikoo kertoa kaiken, oli pahoillaan ja halusi kantaa vastuun teostaan - jos pääsisi vaikka pikaistuksissa tehdyllä tapolla. "Lähti vähän lapasesta toi riita, tai no en tiedä lähtikö, sillä olen pohtinut tätä loputulosta kyllä jo pidemmän aikaa. Jukasta oli päästävä eroon pilaamasta mun ja L1:n hyvää yhteistä teinielämää. Ollaan sielunkumppaneita ja lapseni varttuu kokoajan vain enemmän ja enemmän kaltaisekseni ja me ollaan bestikset. Kyllä, yritin parhaani mukaan siinä tunnissa parissa lavastaa hätäsen teeman ja se menikin jopa vuosia poliisille läpi, mutta sitten ne pirut alkaa päästä jyvälle ja murha kun ei vanhene koskaan... ihme möly nousee vuosien jälkeen, vaikka vaan yks ukko on kuollu. Me oltais jo nyt kokonaan unohdettu tää, kuten heti sairaalassa sanoin ja jatkettu lasten kanssa elämää ilman Jukkaa, niinku häntä ei olisi ollutkaan. Miks niiden piti se JJ heivata pois, niin mukava ja symppis, vaikkei sillä ollutkaan samanlaista kroppaa ja luultavasti yhtä isoa ja tanassa seisovaa mulk*ua kuin peite-Sepolla".

Eli paska tsägä: Joutsenlahti jopa lähetteli epäiltyjen kuvia, kyyditsi leskirouvaa pikkuasioilla kaupungille virka-aikana ja virka-autolla, tuntien ajaessaan suurta sympatiaa yläpäässä ja pientä kihelmöintiä ja kiristystä alapäässä: "olemmehan me molemmat tässä kokeneet erot ja muut. Jos peiteseppokin sai erek*:n niin kyllä mäkin sen haluisin Annelin kanssa kokea; *ttu oon kuitenkin omapäisellä ja säännöistä mitään piittaamattomalla Harry "Dirty Harry" Callahan -toiminnallani pelastanut jopa yhdessä keississä ihmishenkiä ja jos oltais menty tavallisilla poliisin toimitavoilla, niin olisivat KUOLLEET! Oon sankari, s*tana! Pitäkää se mielessä!! Plus että ku Paatero on mun kummisetä, niin ei mua paikallispoliisipäällikkö voi mihinkään heivaa, joten imekää sitä middlefingeriä tai tulee liivijengit hakkaan ja sen jälkeen nostan vielä sairaalassa makaaville passipoliisipaskoille syytteet niskuroinnista 'da päällikköö' vastaan! Mua ei voita kukaan - ei ees Oidipus, sillä mä en peilejä tai vedenpintojen heijastuksia kattele! Noh, asiaan, Annelilla ihanat kuvat kotisivuilla ja niin vastaanottavan oloisena. Voisin olla aika valloittava, ku mullakin kerran tätä mainetta sankaripoliisina on ja Paatero seivaa taustalla. Rupateltiin tuossa automatkoilla samalla jutun etenemisestä: Nää on kyllä virka-asioita, mutta et sitten minulta ole kuullut, mutta meillä on tutkinnassa tällaisia haaroja ja ne verijäljet siinä kohtaa niin me kyllä ollaan mietitty tällaista... Ja veren kuivuminen tuli esille yhdellä tiimiläiseltä. Ihan hyvä idea oli siltä konstaappelilta, mutta äijällä oli jonkinlainen asennevamma ja kehtas sua pitää mahdollisena tekijänä!!1!11!! Takaan, että niin kauan kun mä tässä jutussa oon, niin voit olla huoleti - sua ei tulla kiusaamaan poliisin toimesta. Oon pitänyt tästä huolen *kröhöm* auktoriteetillani [jota mulla tietenkin on, kuten "Seppoon" verrattuna myös vähintään kaks kertaa yhtä pitkää ja suonikasta alapäässäkin]").

Ja kun Anneli vihdoin tunnusti (ollessaan ilman asianajajaanta) ja Manner kuulee Annelilta tästä asiasta: "Joo Annu, nyt tehdään sillee, että sä vedät ton sun mustan möykkys takas! Ei tällee hei, mitä me sovittiin viime tapaamisella, häh?! Periaatteessa meidän olis hyvä pelata nyt tappotuomioo ja hätävarjelun liioittelua, jolloin istuisit 4v vankilas ja toiset neljä ehdonalaises, mutta oon toiminu asianajajana sillee aika v*tun pitkään, niin voin kertoo, että jos me mennään vetään tonne oikeussaliin toi "musta möykky, tapoin itsepuolustukseksi vajaalla 70 veitseniskulla ja vaihdoin tekovälinettä ja vielä häkepuhelun aikana kävin muksauttaas paistinpannulla aivot raadosta pihalle ettei se kituis enempää, niin sä ET TODELLAKAAN pääse tapolla ja neljän vuoden päästä ulos, vaan ne pitää sitä murhana. Sun olis kandennu sillä veitsellä viiltää ennemmin kurkku auki heti ja puolet vähemmän puukoniskuja, niin se olis ollut tappo. Nyt me kiistetään tää kokonaan, koska sua joka tapauksessa odottais elinkautinen tästä keissistä, vaikka mitä paskaa puhuttais, joten tää on tupla tai kuitti ja onneks Sulla oli toi Joutsenlahti tossa vetämässä hommaa, niin saatat hyvin päästä tästä. Niin sanoit litteroinnin mukaan tuol sairasvuoteella, että sullon jotain säätöjä olemas? Koska jos sellasia on, niin tavallaan me voidaan niiden avulla aikakin pidentää tätä tutkintaa ja oikeudenkäyntiprosessia ja toki valtio kustantaa parhaassa tapauksessa sitten osan jos voitetaan joku välietappi. Eli mitä pidemmälle tää etenee, niin $itä $ii$timmälle ja varmemmalle tää kuulo$taa, ko$ka $ä i$tut $itä lopulli$ta tuomioo$ tutkintavankeude$$a anyway ja $e vähennetään $iitä ja MEHÄN TAI$TELLAAN LOPPUUN A$TI!. ".

Että tällaisia olen YHTENÄ scenaariona ajatellut? Onko ihan päätöntä ajattelua?

Joka tapauksessa yksi on varmaa: itsekin välillä tarvitsen lakipalveluita. JOS Anneli vapautuu syytöksistään, niin harkitsen vakaasti lakipalveluiden kilpailuttamista ja mahdollisesti jos edes enää järkevään hintaan saa, niin tiedätte keneltä niitä pyydän. Tässä ei myöskään ole vastakkain ideologia SYYLLINEN vai SYYTÖN. Asianajaja on (tai ainakin aina oman asianajajani toivon olevan) henkilö, joka tulee minun palkkaamakseni ja edustaa minua. Minusta esim. Norjassa Breivikin asianajaja oli täysi urpo: hän antoi lehdistölle heti kommenteja , "kuinka häntä kuvottaa tehtävä". Ei tällainen ole asianajajan tehtävä. Asianajajan ROOLI on PUOLUSTAA ASIAKASTAAN VIIMEISEEN ASTI. Piste. AINOA POIKKEUS, mitä tästä sallitaan, on se, että asianajaja itse ilmoittaa ESTEELLISYYTENSÄ KYSEISEN HENKILÖN PUOLUSTAMISEEN, joko laissa määritetyistä jääviyssuhteista riippuen tai sitten kunnian, omantunnon tai vakaumuksen takia. Tällöin asianajaja korvataan uudella henkilöllä, jolla ei ole tällaisia siteitä. Hyvin yksinkertaista.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Vastaus TM:lle

eli mitat on riittävän oikein, HYVÄ!
Älä ole huolissasi:
Takkakin on laitettu haluammallasi tavalla, ovien suunnat katsottu kuvista jne.

En ryhdy vääntämään tuota sekunnin osaa,
jossa hiirellä vasta raahataan mallia hyllyn päähän.
Lukija päätelköön, mikä on oleellista.

Puolustajana sanoisin, ettei ovi näy ennenkuin henkilö on hyllyn päädyn puolella.
Siitähän tässä on kysymys. Matka mm. on lyhyt (adjektiivi) (50-80 cm?)

Realiteetit ovat nämä.

Se miten"vaikeaa" puhelinta on siirtää onkin adjektiivijoukkio.

Olen kertonut, perustellut ja näyttänyt, kuinka VIDEO on tehty.
Monet valokuvat osoittavat saman.
Avoimuutta korostaakseni laitoin animointiin pikkukuvan,
jossa henkilön liikkuminen näkyy myös 2D:nä.

Kuva
Sisotalolle: punaisessa ympyrässä on henkilö, jonka katseala näkyy alakuvassa.

ja video vielä tässä, ettei itse asia mene sivuraiteille:
http://www.youtube.com/watch?v=jJ6EJs0Biyo

Tässä puolestaan VIDEO, joka kuvaa karkuun juoksua.
Äänenä juoksu parketilla. Askelajoitus on sama kuin HÄKE nauhalla.
http://www.youtube.com/watch?v=3aPthy1PYUg
Viimeksi muokannut alpo holisti, To Loka 03, 2013 3:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kuolema »

turumurre kirjoitti:ps. Oma 3d-mallini on tehty peruspohjaltaan tosiaankin viralliseen pohjapiirrokseen, mutta sen lisäksi asioiden paikkaansa pitävyydet on tarkistettu muista lähteistä. Hyvä esimerkki tarkistamisesta ja korjaamisesta (3D-malliini) on se th/mh takka joka oli alkuperäiseen väärin piirretty.

*snippiä jokapuolelta, kysyn vain tästä*
Onko KUKAAN yrittänyt saada kunnan rakennusvalvonnasta heillä epäilemättä olevia DWG-kuvia tai oikeaa pohjapiirrosta. TOTTAKAI tuohonkin olisi voitu rakennushetkellä tehdä muutoksia, mutta jos mennään virallisen kaavan mukaan, niin vain sisäseinien muutos on luvallista jälkeenpäin, sillä ulkopuoli tarvitsee kunnan luvituksen. Ei tarvitsisi väitellä näistä. Poliisin piirros oli "suuntaa-antava". Jos sen pohjalle kaikki täällä olevat todisteet on rakennettu, niin heitot ovat pahimmillaan mitattavissa senteissä, ei muutamassa millissä. Jo pelkästään lattialaatoituksessa muutamalla "ei-mittaan poltetulla" laatalla saadaan metrin matkalla jo vajaan sentin - tai jopa sentin heitto.

Itse tosin en näe niitä pikkusenttejä tärkeäksi oikeastaan missään muussa väittelyssä, kuin tuossa ikkunasta kulemisessa. Nääs jos se huppis oli mies, niin ne nyytit oli siellä terävää lasia vasten. Ihmettelen vaan, että miksi nerokas huppis olisi tässä vaiheessa potentiaalisesti mokannut ja jättänyt itsestään RUNSAAN verijäljen kun pallit haavoittuvat lasiin...

Edit: Ja jos kommentoijat eivät tienneet, niin knoppitietona miehen genitaalialueen verenkierto on hyvin runsasta. Ongelma muiden runsaasti verta vaativien PINNALLISTEN osien (kuten pää) kanssa on, että sukuelimiä suojaa vain niiden positio jalkovälissä ja suonet ovat hyvin hauraasti suojassa. Lisäksi sukukalleuksien verenvuotoon vaikuttaa ratkaisevasti maan painovoima, jonka ansiosta esim. kivespussiin tuleva viilto vuotaa verta nopeasti ja kohtuullisen runsaasti, verrattuna esimerkiksi käteen tai vaikkapa reiteen tulevaan viiltoon. Näin ollen pallinsa loukanneen huppumiehen verta olisi täytynyt jäädä lasiin, mikäli näin on käynyt.

On itseasaissa suoranainen ihme, mikäli huppumies EI ole loukannut itseään tuossa maagisessa uloshypyssä, ellei hän sitten ole levitoinut itseään siitä aukosta ulos.
Martti
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Martti »

Huppumiehellä on muiden ominaisuuksiensa lisäksi (onhan hän mm. näkymätön, hiljainen, mahakas mutta ketterä, yksijalkainen, DNAta omaamaton, hajujälkiä jättämätön) teräspallit, ei vuoda veri, vaikka vähän lasin päälle istahtaa.

Vaan ihan vakavasti ottaen en usko, että siitä ikkunasta on kukaan sen kummosemmin tullut sisälle kuin mennyt uloskaan. Edelleenkin mietin sitä, että AA on sanonut, että aikaa kesti siinä lasin rikkomisessa, että MKSI ihmeessä ei siinä vaiheessa soiteta hätänumeroon (toinen) ja etsi jotain kättä pidempää vaikka sen takkapuun (toinen)? Seisotaan vain tumput suorina ja odotellaan, kas kun eivät pullakahveja tulijalle keitelleet. Ja en edelleenkään osta sitä ajatusta, että hätäkeskukseen ei soitettu, koska ei tiedetty mitä tapahtuu ja kuka sieltä on tulossa...ELLEI tähän perheeseen säännöllisesti tullut veraita edellä mainitulla tavalla ja eivät voineet tietää tuleeko sieltä naapurin Rane, appiukko vai huppumies.
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Tyttärelläni on samanlainen ikkuna terassinovessaan. Mieheni ja poikani ovat siinä 188-192 atleettisia, eivät kylläkään mahakkaita. Ikkunaan oli tullut särö joten kysyin kyseisiltä miehenpuolilta että jos olisitte tuolla lukkojen takana ja raivoissanne ja haluaisitte sisään niin että mitenkä tulisitte. Potkaisisivat oven sisään jos eivät saisi lasin rikkomisen jälkeen ovea auki sisäpuolen kahvasta. Eivät missään nimessä edes yrittäisi kivuta lasisäröjen keskeltä.
Nyt ilmeisesti ovi aukeni ulospäin, joten rikkipotkaiseminen vaikeutuu, mutta ulosmentäessä olisi helpompi juttu.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Ristiriitoja todistuksissa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Martti kirjoitti:Edelleenkin mietin sitä, että AA on sanonut, että aikaa kesti siinä lasin rikkomisessa, että MKSI ihmeessä ei siinä vaiheessa soiteta hätänumeroon (toinen) ja etsi jotain kättä pidempää vaikka sen takkapuun (toinen)?
No kun eihän tämä tällainen että joku tulee ikkunasta sisään tappoaikeissa ole ihmisen arkikokemukseen mahtuva asia, edes silloin kun sitä edeltää uhkailu. Eri juttu jos Jukalle ja Annelille olisi selostettu etukäteen että tänä iltana tulee ikkunasta mies puukon kanssa ja tappaa Jukan. Ne on siinä sängyllä ja rupeaa kuulumaan meteliä. Ensin aivot lyö pitkään tyhjää jo sen parissa mikä ihme tuo ääni on. Sitten seuraavaksi kelataan sitä että mikä on tämän merkitys ja löytyykö järkiselitys. Ja vielä senkin jälkeen ensimmäisellä sijalla tuskin on se ajatus että muutaman minuutin päästä joku on kuollut.
Vastaa Viestiin