Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Joosua kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 11:52 pm Hupsista.

No, sattuuhan sitä :D
No niinpä.

Aika aikaansa kutakin - ^^^"keskiviikko 2. marraskuuta 2016"^^^ - sanoi pässikin kun päätä leikattiin.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

LexVeritas kirjoitti: La Huhti 01, 2023 2:00 pm ja toisessa äänipätkässä joku sanoo ensin

"Joo haloo"

ja sitten joku sanoo

"Nii tulkaa"
Joo, nuo minäkin kuulen aivan samalla tavalla. Tuossa jälkimmäisessä pätkässä nimenomaan metsästän noita taustalla kuuluvia ääniä joista ensimmäinen on mielestäni miehen ja jälkimmäinen naisen.

Kysynkin tässä nyt samalla että mistä voi ladata hätäpuhelutallenteen mahdollisimman alkuperäisen ja laadukkaimman version? Tällä hetkellä tutkin YouTubesta ladattua äänitiedostoa. Voisin olettaa että sen laatu on huonompi kuin alkuperäisen yleiseen jakoon tulleen tallenteen.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4083
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

litter kirjoitti: Su Huhti 02, 2023 11:13 pm
LexVeritas kirjoitti: La Huhti 01, 2023 2:00 pm ja toisessa äänipätkässä joku sanoo ensin

"Joo haloo"

ja sitten joku sanoo

"Nii tulkaa"
Joo, nuo minäkin kuulen aivan samalla tavalla. Tuossa jälkimmäisessä pätkässä nimenomaan metsästän noita taustalla kuuluvia ääniä joista ensimmäinen on mielestäni miehen ja jälkimmäinen naisen.

Kysynkin tässä nyt samalla että mistä voi ladata hätäpuhelutallenteen mahdollisimman alkuperäisen ja laadukkaimman version? Tällä hetkellä tutkin YouTubesta ladattua äänitiedostoa. Voisin olettaa että sen laatu on huonompi kuin alkuperäisen yleiseen jakoon tulleen tallenteen.
En osaa sanoa, mistä sen saisi ladattua.

Mutta siitä ensimmäisestä pätkästä vielä. En itse asiassa ole ennen kuullut muissa äänitteissä niin selvästi "Annua":

" ...to ...Hälytyyys....Tuu Annu vaa tänne apuun!"

Miten itse kuulet sen?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

LexVeritas kirjoitti: Su Huhti 02, 2023 11:36 pm Mutta siitä ensimmäisestä pätkästä vielä. En itse asiassa ole ennen kuullut muissa äänitteissä niin selvästi "Annua":

" ...to ...Hälytyyys....Tuu Annu vaa tänne apuun!"

Miten itse kuulet sen?
Nuo kyseiset äänet minä kuulen näin:
-sua
-sänkyyn nyt!
(a)pua tule tänne apuun

"Sänkyyn nyt" kohdalla kuulen mielestäni haitarioven vetämistä muistuttavan äänen.
litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

Edellistä vielä pohtien. Muistanko oikein että asunnossa oli matkalaukkuja näkyvillä? Kohdassa 1:28 oleva ääni voisi myös olla kun matkalaukkua siirretään laattalattialla (tai lattialla jossa on saumoja) ja lopuksi laukun kahva napsahtaa laukkuun kiinni. Itseasiassa juuri ennen tuota ääntä puhelimessa oleva hengähtää sopivasti aivan kuin valmiina siirtämään laukkua. Onko tätä kohtaa koskaan analysoitu tarkemmin?
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2949
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

litter kirjoitti: La Huhti 15, 2023 10:47 am Edellistä vielä pohtien. Muistanko oikein että asunnossa oli matkalaukkuja näkyvillä? Kohdassa 1:28 oleva ääni voisi myös olla kun matkalaukkua siirretään laattalattialla (tai lattialla jossa on saumoja) ja lopuksi laukun kahva napsahtaa laukkuun kiinni. Itseasiassa juuri ennen tuota ääntä puhelimessa oleva hengähtää sopivasti aivan kuin valmiina siirtämään laukkua. Onko tätä kohtaa koskaan analysoitu tarkemmin?
Ei tuommoista saa sanoa. Lattialla oleva matkalaukku nimittäin tukee sitä että pariskunnan välit olivat riitaisat, mihin joidenkin ulkopuolisten kertomuskin viittaa, ja toinen oli muuttamassa pois. Pitää korostaa sitä että välit olivat kunnossa ja läheiset eikä mitään muuttoa ollut kumpikaan edes ajatellut.
Jotain muuta siinä lattialla oli, eikö ollutkin.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Missä on Pieni liekki?

Menny ja jäänny jo ihan mahottomaksi lörinäksi nuo Joosuankin heitot kun Pieni liekki ei ole täällä esittämässä lisäkysymyksiä ja kehottelemassa täsmällisyyteen vastauksissa.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2949
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

ässähai kirjoitti: La Huhti 15, 2023 3:30 pm Missä on Pieni liekki?

Menny ja jäänny jo ihan mahottomaksi lörinäksi nuo Joosuankin heitot kun Pieni liekki ei ole täällä esittämässä lisäkysymyksiä ja kehottelemassa täsmällisyyteen vastauksissa.
Siis oliko pariskunta sittenkin eroamassa? Tähän ajatukseen, samoin kuin riitaisiin väleihin voi helposti päätyä kun esimerkiksi Lahden kurssikaverin todistusta lukee. Samoin kuin sekin että Tähtisentiellä olikin valot yöllä päällä, toisin kuin A.A. kertoo.

Minä olen vain lukenut palstan kovien rikostutkijoiden vakuutteluja ettei mitään matkalaukkuja tai riitaisia välejä ollut ollenkaan ja olen jättänyt todistelut omaan arvoonsa. Mutta onko asia siis ihan toisin? Jos on niin toki korjaan "heittoni".

Minäkin olen ihmetellyt missä Pieni liekki on? Onkohan hänellä kovasti kiireitä? Vai onko hän kenties tullut aivan toisiin ajatuksiin tämän keissin suhteen?
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sörsse »

"Kyöpeli
Site Admin
Nimimerkki Pieni Liekki
Viesti To Maalis 23, 2023 11:27 pm

Nimimerkki Pieni Liekki tuomitaan kuukaudeksi pienelle liekille.
Syynä jatkuva OT ja moderaattoreille niskurointi."

Siis palannee ruotuun jäähyltä n. viikon kuluttua.
viewtopic.php?t=38010

Edit: lisätty tuomioistuimen linkki
Viimeksi muokannut sörsse, La Huhti 15, 2023 6:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Joosua kirjoitti: La Huhti 15, 2023 4:36 pm
ässähai kirjoitti: La Huhti 15, 2023 3:30 pm Missä on Pieni liekki?

Menny ja jäänny jo ihan mahottomaksi lörinäksi nuo Joosuankin heitot kun Pieni liekki ei ole täällä esittämässä lisäkysymyksiä ja kehottelemassa täsmällisyyteen vastauksissa.
Siis oliko pariskunta sittenkin eroamassa? Tähän ajatukseen, samoin kuin riitaisiin väleihin voi helposti päätyä kun esimerkiksi Lahden kurssikaverin todistusta lukee. Samoin kuin sekin että Tähtisentiellä olikin valot yöllä päällä, toisin kuin A.A. kertoo.

Minä olen vain lukenut palstan kovien rikostutkijoiden vakuutteluja ettei mitään matkalaukkuja tai riitaisia välejä ollut ollenkaan ja olen jättänyt todistelut omaan arvoonsa. Mutta onko asia siis ihan toisin? Jos on niin toki korjaan "heittoni".

Minäkin olen ihmetellyt missä Pieni liekki on? Onkohan hänellä kovasti kiireitä? Vai onko hän kenties tullut aivan toisiin ajatuksiin tämän keissin suhteen?
En tiedä onko matkalaukkuja ollut olohuoneessa, mutta minulla on sellainen muistikuva, että Anneli olisi jossain puolustellut niiden esilläoloa sillä, että ovat jääneet lattialle edellisen matkan jälkeen (ulkomaan matka)
litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

Minulle jutun taustat eivät ole tuttuja ja totta puhuen keskityn mieluummin kuva- ja äänitodisteiden analysointiin kuin mahdollisten motiivien ja suurempien kuvioiden spekulointiin.

Poistin miesäänen taajuuskorjaimella ja laitoin muutaman kerran toistoa että ääninäytteestä saa kiinni. Epäilin alunperin siis haitariovea/suihkuverhoa mutta olisiko matkalaukku kuitenkin parempi arvaus? Minusta kuulostaa siltä kuin laukkua rullataan lattialla ja lopuksi kahva napsahtaa alas.



edit: tämä ääni siis kuuluu hätäpuhelutallenteen kohdassa 1:28
erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Joosua kirjoitti: La Huhti 15, 2023 4:36 pm
ässähai kirjoitti: La Huhti 15, 2023 3:30 pm Missä on Pieni liekki?

Menny ja jäänny jo ihan mahottomaksi lörinäksi nuo Joosuankin heitot kun Pieni liekki ei ole täällä esittämässä lisäkysymyksiä ja kehottelemassa täsmällisyyteen vastauksissa.
Siis oliko pariskunta sittenkin eroamassa? Tähän ajatukseen, samoin kuin riitaisiin väleihin voi helposti päätyä kun esimerkiksi Lahden kurssikaverin todistusta lukee. Samoin kuin sekin että Tähtisentiellä olikin valot yöllä päällä, toisin kuin A.A. kertoo.

Minä olen vain lukenut palstan kovien rikostutkijoiden vakuutteluja ettei mitään matkalaukkuja tai riitaisia välejä ollut ollenkaan ja olen jättänyt todistelut omaan arvoonsa. Mutta onko asia siis ihan toisin? Jos on niin toki korjaan "heittoni".

Minäkin olen ihmetellyt missä Pieni liekki on? Onkohan hänellä kovasti kiireitä? Vai onko hän kenties tullut aivan toisiin ajatuksiin tämän keissin suhteen?
Miten mestari lavastajalta unohtui, että ulkomaan matkalta purkamatta jääneet matkalaukut voi kääntyä häntä vastaan. Lavastajalta joka pystyi häkepuhelun aikana liikkumaan takkahuoneessa jälkiä jättämättä, häivyttämään jääkiekko kassillisen murhassa käytettyjä tarvikkeita ränniin. Sitten joku poliisikoulun pääsykokeessa pompannut vartija selvittää tämän kaiken.
Lukekaa nuita vanhoja postauksia, matkalaukuista on jauhettu kuten kaikesta muustakin.
erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

litteriltä kysyisin mitä kuulet ajassa 1:06 ja heti sen jälkeen ?
Siis puhtaalla kuuntelulla ei hidastusia ei taustan korjauksia.
litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

erämaaetsivä kirjoitti: La Huhti 15, 2023 8:50 pm litteriltä kysyisin mitä kuulet ajassa 1:06 ja heti sen jälkeen ?
Siis puhtaalla kuuntelulla ei hidastusia ei taustan korjauksia.
Tuossa kohtaa kuuluu yhteydessä matala napsahdus (tämä sama napsahdus kuuluu muutamassa muussakin kohtaa tallennetta) ja heti sen jälkeen kuulen näin:
... kun se on mennyt (napsahdus, ehkä ovi) EI (tämä kuuluu voimakkaammin)

kohdassa 1:08
Sänkyyn NYT
Kohdassa 1:09 toinen ääni vastaa
Ee-en, minä en haluu

Aiemmin kuulin tuon 1:06 kohdan "kun se on/ei mennyt kii" mutta nyt tajusin että se loppu voisikin liittyä siihen 1:08 kohtaan, eli kun ovi aukeaa niin joku sanoo toruvasti "Ei, sänkyyn nyt!"
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sörsse »

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 15#p322025

Kuvassa vasemmalla ylhäällä on nuo kaksi matkalaukkua
Kuva mitkä Annelin mukaan olivat jääneet purkamatta aiemmin, (paluu 30.11.06), tehdyn ulkomaan matkan jälkeen.
Tuolla on myös jauhettu matkalaukuista
https://www.hejac.com/forum/viewtopic.p ... =580#p3562
Käräjäoikeus 2010:
-Todistaja 5: Vanhempi rikoskonstaapeli, tutki rikospaikkaa.
- "Yleensäkään koko asunto ei ollut normaalin perheen asunto. Tavaraa oli mieletön määrä epämääräisissä kasoissa. Hommat oli jätetty kesken - alettu purkaa matkalaukkua, mutta jätetty kesken."
Talon pohjakuva:
https://img.ilcdn.fi/ULTziFgrwVmFT_QNFb ... 81af53.jpg
Vastaa Viestiin