Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

Kuolemannaakka, Boisman tukehtui omaan vereensä, kuolettavat puukonpistot, henkitorveen ja keuhkovaltimoon. Lahden varsinainen kuolinsyy oli vakava kallovamma. Lahden puukonpistojen syvyydet, muistakseni yksi oli siis syvin pisto tuo 20 cm. En kuitenkaan vielä osta näillä tiedoilla esittämääsi pystypainitanssia. En myöskään ota kantaa tuohon rehellisyysnäkemykseesi ja siihen kuka on se viisain ja kaunein Ulvilan kirjoittaja. Enkä myöskään tykkää siitä, että kirjoittajia luokitellaan ja herjataan mediauskovaisiksi. Tärkeintä minulle on se, että itse tiedän missä mennään. En tarvitse sihen toisten neuvoja ja opetuksia. Sen voin sanoa, että aineistoon perehtyminen on minulle tärkeää. Mutta minun ei kait tarvitse tehdä tiliä siitä, kuinka monta tuntia on ajastani vierähtänyt Ulvilan aineiston parissa. Tuskin se ketään kiinnostaakaan.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Misri kirjoitti:Boisman tukehtui omaan vereensä, kuolettavat puukonpistot, henkitorveen ja keuhkovaltimoon. Lahden varsinainen kuolinsyy oli vakava kallovamma. Lahden puukonpistojen syvyydet, muistakseni yksi oli siis syvin pisto tuo 20 cm. En kuitenkaan vielä osta näillä tiedoilla esittämääsi pystypainitanssia. En myöskään ota kantaa tuohon rehellisyysnäkemykseesi ja siihen kuka on se viisain ja kaunein Ulvilan kirjoittaja. Enkä myöskään tykkää siitä, että kirjoittajia luokitellaan ja herjataan mediauskovaiseksi. Tärkeintä minulle on se, että itse tiedän missä mennään. En tarvitse sihen toisten neuvoja ja opetuksia. Sen voin sanoa, että aineistoon perehtyminen on minulle tärkeää. Mutta minun ei kait tarvitse tehdä tiliä siitä, kuinka monta tuntia on ajastani vierähtänyt Ulvilan aineiston parissa. Tuskin se ketään kiinnostaakaan.
No jos kerron sinulle faktatietona, että uhrin molempien keuhkojen läpi oli lyöty fileerausveitsi, niin missä vaiheessa se mielestäsi on tapahtunut? Kun siis Lahden kuolinsyy oli se ohimoon uponnut sorkkapäinen astalo.

Sinähän kaiketi uskot, että Lahti piristyi yllättävästi puhelun aikana,ja Auer meni hänet astaloimaan? Missä vaiheessa nuo keuhkopistot (unohtamatta niitä kahta juurta myöten sisään mennyttä pernapistoa) annettiin? Täytyyhän sinulla joku teoria olla, kun olet varma murhaajastakin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

No jos kerron sinulle faktatietona, että uhrin molempien keuhkojen läpi oli lyöty fileerausveitsi, niin missä vaiheessa se mielestäsi on tapahtunut? Kun siis Lahden kuolinsyy oli se ohimoon uponnut sorkkapäinen astalo.
Tarkoitatko Lahtea vai Boismania?
Vietiinkö Lahti röntgeniin siellä opduktiossa? Kukahan siitä osaisi sanoa?
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Misri kirjoitti:Kuolemannaakka, Boisman tukehtui omaan vereensä, kuolettavat puukonpistot, henkitorveen ja keuhkovaltimoon. Lahden varsinainen kuolinsyy oli vakava kallovamma. Lahden puukonpistojen syvyydet, muistakseni yksi oli siis syvin pisto tuo 20 cm. En kuitenkaan vielä osta näillä tiedoilla esittämääsi pystypainitanssia. En myöskään ota kantaa tuohon rehellisyysnäkemykseesi ja siihen kuka on se viisain ja kaunein Ulvilan kirjoittaja. Enkä myöskään tykkää siitä, että kirjoittajia luokitellaan ja herjataan mediauskovaisiksi. Tärkeintä minulle on se, että itse tiedän missä mennään. En tarvitse sihen toisten neuvoja ja opetuksia. Sen voin sanoa, että aineistoon perehtyminen on minulle tärkeää. Mutta minun ei kait tarvitse tehdä tiliä siitä, kuinka monta tuntia on ajastani vierähtänyt Ulvilan aineiston parissa. Tuskin se ketään kiinnostaakaan.
Minua kyllä kiinnostaa paljonko palstalaiset aikaa käyttää, äänitutkija columbokin oli kuulemma 2v 24/7 analysoinut häkenauhaa, itse en ole perehtynyt juuri lainkaan mutta huijarit oon aina hyvin tunnistanut ja heidän metodinsa!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

kekkuli12345 kirjoitti:
Misri kirjoitti:Kuolemannaakka, Boisman tukehtui omaan vereensä, kuolettavat puukonpistot, henkitorveen ja keuhkovaltimoon. Lahden varsinainen kuolinsyy oli vakava kallovamma. Lahden puukonpistojen syvyydet, muistakseni yksi oli siis syvin pisto tuo 20 cm. En kuitenkaan vielä osta näillä tiedoilla esittämääsi pystypainitanssia. En myöskään ota kantaa tuohon rehellisyysnäkemykseesi ja siihen kuka on se viisain ja kaunein Ulvilan kirjoittaja. Enkä myöskään tykkää siitä, että kirjoittajia luokitellaan ja herjataan mediauskovaisiksi. Tärkeintä minulle on se, että itse tiedän missä mennään. En tarvitse sihen toisten neuvoja ja opetuksia. Sen voin sanoa, että aineistoon perehtyminen on minulle tärkeää. Mutta minun ei kait tarvitse tehdä tiliä siitä, kuinka monta tuntia on ajastani vierähtänyt Ulvilan aineiston parissa. Tuskin se ketään kiinnostaakaan.
Minua kyllä kiinnostaa paljonko palstalaiset aikaa käyttää, äänitutkija columbokin oli kuulemma 2v 24/7 analysoinut häkenauhaa, itse en ole perehtynyt juuri lainkaan mutta huijarit oon aina hyvin tunnistanut ja heidän metodinsa!
Häkenauhaa en ole kuunnellut kuin kaksikertaa. :oops: Ulvila aineiston lukemiseen ja tallentamisiin meni kyllä aikaa, jaksottain niitä lueskelin ja tallensin, melkein kuukausi siinä kaikenkaikkiaan taisi aikaa mennä. Bodomin-surmat on kuitenkin minulle se ykkösjuttu täällä minfossa, Ulvila keskustelu on ns. sivuharratus. :P
Viimeksi muokannut Misri, La Touko 14, 2016 12:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Elizzza kirjoitti:
No jos kerron sinulle faktatietona, että uhrin molempien keuhkojen läpi oli lyöty fileerausveitsi, niin missä vaiheessa se mielestäsi on tapahtunut? Kun siis Lahden kuolinsyy oli se ohimoon uponnut sorkkapäinen astalo.
Tarkoitatko Lahtea vai Boismania?
Vietiinkö Lahti röntgeniin siellä opduktiossa? Kukahan siitä osaisi sanoa?
Lahtea tarkoitan. Hänellä oli siis 4 syvää pistoa: yksi vasemman kainalon edestä sivulle keuhkoon, toinen selän oikealta puolelta melko ylhäällä toiseen keuhkoon ja kaksi vierekkäin olevaa pistoa vasemmassa kyljessä melko alhaalla, vinosti ylöspäin pernaan osuen. Kaikki muut pistot ja haavat olivat suht pinnallisia (max muutaman sentin syvälle).
Ei käytetty röntgeniä, ilmeisesti sellaista laitetta ei Porissa ollut.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

kekkuli12345 kirjoitti: Minua kyllä kiinnostaa paljonko palstalaiset aikaa käyttää, äänitutkija columbokin oli kuulemma 2v 24/7 analysoinut häkenauhaa, itse en ole perehtynyt juuri lainkaan mutta huijarit oon aina hyvin tunnistanut ja heidän metodinsa!
Toukokuusta 2010 lähes päivittäin, viestejä tästä aiheesta ainakin 5500.

Eli mennyt vähän turhankin runsaaksi, mutta uskoisin, että asia on hallussa. Jos tämä keissi olisi loppunut järkevästi jo vuosia sitten, tuskin täällä palstalla roikkuisin, koska ennen tätä juttua en edes tiennyt mistään murha.infosta, eikä sinänsä mikään alibi-tyylinen aineisto kauheasti kiinnosta. Huomasin vain, etteivät syyttäjän väitteet voi pitää paikkaansa, ja oikeudenmukaisuus on mulle tärkeä asia. Puoli vuotta meni asian selvittämiseen, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut käytännössä mitään mielipidettä tai yksityiskohtaa muuttaa, enkä tietääkseni ole todistettavasti ollut väärässä juuri missään arvailuissani (saa kaivaa, jos löytää). Moni asia, jonka olen arvaillut jo vuosia sitten, on myöhemmin osoittautunut juuri siksi. Esim hovin 2015 tuomio on kuin suoraan näppikseltäni vuodelta 2013. Ja tottakai on, eihän aineiston perusteella oikeasti voi muihin päätelmiin päätyä. Jos päätyy, ei ole lukenut tarpeeksi hyvin.

Aueria tai muita asianosaisia en tunne, eivätkä he sinänsä minua paljon kiinnostakaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Kuolemannaakka kirjoitti: Eli mennyt vähän turhankin runsaaksi, mutta uskoisin, että asia on hallussa. Jos tämä keissi olisi loppunut järkevästi jo vuosia sitten, tuskin täällä palstalla roikkuisin, koska ennen tätä juttua en edes tiennyt mistään murha.infosta, eikä sinänsä mikään alibi-tyylinen aineisto kauheasti kiinnosta. Huomasin vain, etteivät syyttäjän väitteet voi pitää paikkaansa, ja oikeudenmukaisuus on mulle tärkeä asia. Puoli vuotta meni asian selvittämiseen, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut käytännössä mitään mielipidettä tai yksityiskohtaa muuttaa, enkä tietääkseni ole todistettavasti ollut väärässä juuri missään arvailuissani (saa kaivaa, jos löytää). Moni asia, jonka olen arvaillut jo vuosia sitten, on myöhemmin osoittautunut juuri siksi. Esim hovin 2015 tuomio on kuin suoraan näppikseltäni vuodelta 2013. Ja tottakai on, eihän aineiston perusteella oikeasti voi muihin päätelmiin päätyä. Jos päätyy, ei ole lukenut tarpeeksi hyvin.

Aueria tai muita asianosaisia en tunne, eivätkä he sinänsä minua paljon kiinnostakaan.
Kaikki kunnia naakalle ja murrelle. Te olette tämän tapauksen parhaimmat asiantuntijat ja tietäjät. Ilman teitä ja Ninaa Anneli saattaisi istua syyttömänä vankilassa. Kertakaikkisen hienoa työtä. Minulta teille syvä kumarrus ja hatunnosto!

Ja teille vajaccilan pelleille ja Santaojan perseennuolijoille toivotan oikein surkeaa ja katkeraa loppuelämää. Anneli on syytön ja sillä sipuli :)
Unensieppaaja
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:38 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Unensieppaaja »

Pneumothorax näkyy rtg-kuvissa, sen vakavuutta/laajuutta voidaan näin arvioida. Rtg-Kuva ei paljasta isketyn haavan syvyyttä. Keuhkon läpäisevän iskun syvyys ei ole oleellista, ellei isku lävistä koko keuhkoa tai muita elimiä samalla. Jos näin olisi tapahtunut Aueri ei olisi puhunut häkepuhelussa niinkin selvästi. Vakava imarinta kehittyy ajan kanssa vakavammaksi. Joten olettaisin veitseniskun tapahtuneen ajallisesti lähellä soitettua häkepuhelua.

Ilmarinnassa keuhkoista ei tule ilmaa ulos, kuin ilmapallosta sen puhjettua. Ilma keuhkoista joudutaan imemään pois pleuradreenin (keuhkoimun) avulla. En tiedä onko Annelilla tällaista ollut, näkyisi varmaan sairaalakuvista?

Sentin levyisen iskun olettaisi johtavan imun käyttöön, tällöin imua ei voida kyllä poistaa heti seuraavana päivänä. Jos imua ei ole ollut, päättelisin vamman olleen lievä ja parantuneen itsestään lisähapen ja haavasidoksen avulla. Sidos voi lievissä vammoissa riittää estämään ilmarinnan kehittymisen vakavammaksi. Keho on itseä tehokkaasti korjaava luonnonihme!
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Kuolemannaakka:
Ei käytetty röntgeniä, ilmeisesti sellaista laitetta ei Porissa ollut.
Oho! Porissa ei ole röntgeniä! On melkoinen kehitysmaa.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

Elizzza kirjoitti:Kuolemannaakka:
Ei käytetty röntgeniä, ilmeisesti sellaista laitetta ei Porissa ollut.
Oho! Porissa ei ole röntgeniä! On melkoinen kehitysmaa.
Kyllä Satakunnan keskussairaalasta sentään löytyy tarvittavat röntgtenlaitteet, tavallisimpiin
keuhkojen, luuston ja hampaiden kuvauksiin.
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Unensieppaaja kirjoitti:Pneumothorax näkyy rtg-kuvissa, sen vakavuutta/laajuutta voidaan näin arvioida. Rtg-Kuva ei paljasta isketyn haavan syvyyttä. Keuhkon läpäisevän iskun syvyys ei ole oleellista, ellei isku lävistä koko keuhkoa tai muita elimiä samalla. Jos näin olisi tapahtunut Aueri ei olisi puhunut häkepuhelussa niinkin selvästi. Vakava imarinta kehittyy ajan kanssa vakavammaksi. Joten olettaisin veitseniskun tapahtuneen ajallisesti lähellä soitettua häkepuhelua.

Ilmarinnassa keuhkoista ei tule ilmaa ulos, kuin ilmapallosta sen puhjettua. Ilma keuhkoista joudutaan imemään pois pleuradreenin (keuhkoimun) avulla. En tiedä onko Annelilla tällaista ollut, näkyisi varmaan sairaalakuvista?

Sentin levyisen iskun olettaisi johtavan imun käyttöön, tällöin imua ei voida kyllä poistaa heti seuraavana päivänä. Jos imua ei ole ollut, päättelisin vamman olleen lievä ja parantuneen itsestään lisähapen ja haavasidoksen avulla. Sidos voi lievissä vammoissa riittää estämään ilmarinnan kehittymisen vakavammaksi. Keho on itseä tehokkaasti korjaava luonnonihme!
Eipä ole letkuja näkynyt joten ilmarinta on ilmeisesti ollut pienempi kuin sentti. Aivan hyvin on siis mahdollista että kyseessä on 1-2cm tissipisto joskaan tiedot ei riitä vielä saamaan asiaan varmuutta. Tulipa mieleen halosta myös kysymys, miksi halkoa on käytetty aseena? onko sorkkarauta ollut jo "ei saatavilla". Miksei sitten viimeistely edes veitsellä jos jukka virkoaa viimeisen kerran, vai onko veitsi jo aseteltu paikoilleen ja siihen ei voi enää koskea?
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Mitenkäs ne rahaliikenteet oli, lähinnä jukan tililtä muistan joskus että olisi joku säännöllinen 400€ käteisnosto ollut. Kun näitä tarua ihmeellisempiä aarniojuttujakin on ollut niin olisko kuitenkin käynyt niin että anneli olisi ne jukan kortilla nostanut ja käyttänyt huumeisiin(ja huumeissa outoihin seksitaipumuksiin), jukka olisi asian ja jonku huumepoliisimiehen saanut selville ja seurannut mihin rahansa viedään, tehnyt ilmoituksen murrosta poliisille jotta saisi jonkun henkilön nalkkiin. Vastaaja onkin kuulunut johonkin huumetynnyrijengiin ja yrittänyt saada jukkaa lopettaan asian jauhaminen, jukka on kertonut asiasta vain puputille ja yhdelle poliisille ja puhelun vastaaja on järjestänyt annelin kanssa asiat kuntoon. Tämän jälkeen poliisit hommaavat joutsenlahden etsimään huppumiedtä.
kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

kekkuli12345 kirjoitti:Mitenkäs ne rahaliikenteet oli, lähinnä jukan tililtä muistan joskus että olisi joku säännöllinen 400€ käteisnosto ollut. Kun näitä tarua ihmeellisempiä aarniojuttujakin on ollut niin olisko kuitenkin käynyt niin että anneli olisi ne jukan kortilla nostanut ja käyttänyt huumeisiin(ja huumeissa outoihin seksitaipumuksiin), jukka olisi asian ja jonku huumepoliisimiehen saanut selville ja seurannut mihin rahansa viedään, tehnyt ilmoituksen murrosta poliisille jotta saisi jonkun henkilön nalkkiin. Vastaaja onkin kuulunut johonkin huumetynnyrijengiin ja yrittänyt saada jukkaa lopettaan asian jauhaminen, jukka on kertonut asiasta vain puputille ja yhdelle poliisille ja puhelun vastaaja on järjestänyt annelin kanssa asiat kuntoon. Tämän jälkeen poliisit hommaavat joutsenlahden etsimään huppumiedtä.
Lainaan nyt itseä ettei homma rönsyile mutta jos siis auerin tapauksessa kyse onkin motiivin peittelystä. Porvoon poliisikytkösten kautta tehty loistava suunnitelma poliisin avulla, jukkaa muka uhkailtu / toinen katoaa ja toinen kuolee, tekaistut tunnistukset yhdessä poliisin kanssa, tutkinnan ohjaus pois annelista huumehörhöjen kanssa mainetta niittäneen poliisin avulla. Tai jopa järjestetyllä apurilla silmät kaukana toisistaan ja anneli yllättyikin kun poliisillakin oli silmät kaukana toisistaan ja ymmärsi olevansa hyvässä seurassa.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Monta kertaa ameriikkalaisissa rikosdokkareissa (Frii-kanava) uhrin omaiset ovat sanoneet näin, kun tekijä on löytynyt ja tuomittu: - Nyt sai N.N. oikeutta. - Olemme tyytyväisiä että vihdoinkin N.N. saa levätä rauhassa, kun sai oikeutta.

Ulvila-casessa on jatkuvasti pohdittu, saiko AA oikeutta. Onko pohdittu, saiko Jukka oikeutta? Tämä ajattelumalli lienee Suomessa vieras?
Mielestäni Jukalla olisi pitänyt olla koko ajan asianajaja, sama asianajaja. Tämä ei taida olla systeemissämme mahdollista?
AA:lla oli koko ajan sama asianajaja, Manner.
Jukan asiassa väki vaihtui vilkkaasti, Jukalle oikeutta hakivat poliisit jotka vaihtuivat, syyttäjät jotka vaihtuivat ja monituiset tuomarit. Entäpä jos Jukkaa olisi edustanut koko ajan sama, tietty lakimies, läpi prosessin? Ensi hetkistä alkaen.
Uskon että silloin Jukka olisi saanut oikeutta.
En tiedä, onko tämä mahdollista missään valtiossa.
Vastaa Viestiin