Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti:
Ke Elo 07, 2019 7:48 pm

Annelistien mielifraaseja on totuudenvastaisesti julistaa, että "oikeus totesi Annelin syyttömäksi". Ei todennut. Totesi enemmänkin vain, että "näyttö ei riitä langettavaan tuomioon".
Onko olemassa annelisteja? Jos sattuisi olemaan, niin onko kyseessä kansanryhmä. Miten kansanryhmä määritellään?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti:
Pe Helmi 18, 2022 9:33 am
CSI kirjoitti:
Ke Elo 07, 2019 7:48 pm

Annelistien mielifraaseja on totuudenvastaisesti julistaa, että "oikeus totesi Annelin syyttömäksi". Ei todennut. Totesi enemmänkin vain, että "näyttö ei riitä langettavaan tuomioon".
Onko olemassa annelisteja? Jos sattuisi olemaan, niin onko kyseessä kansanryhmä. Miten kansanryhmä määritellään?
On olemassa. Ei ole kansanryhmä vaan mielisairauden ilmenemismuoto.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

minakoss
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 10:52 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja minakoss »

Mikä on tällaisen netistä löytyvän "Murha.infon Tiimin" idea?

FB:ssä Anneli Auer fan clubin ylläpitäjä kertoo olevansa Kati Nieminen ja hän kirjoittaa:
- Ulvilan Surma Kirjan voi ladata tästä linkistä turvallisena pdf:nä
Posted by *Murha.infon Tiimi* on January 23rd, 2021
2. laajennettu painos Kuolemannaakalta


Onko murha.infossa siis joku TIIMI jatkuvasti paikalla valvomassa sivua? Soittelemassa puheluita ja lähettämässä torppauskirjeitä rahastoille, uhreille sekä parjauksia ja uhkailuja milloin millekin taholle?

Hejacista (ja murhainfostakin) löyty tällainen uhkaus, jonka eräs kirjoittaja on saanut e-postiinsa:

tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon. Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...


Mitähän Susanna Komulainen tarkoittaa sanalla "taistella"?
Hän kirjoittaa omalla nimellään 2.11. 2016 Auerin blogissa:
- Minä olen mukana taistelemassa, että Suomessa on vielä rehellisilläkin ihmisillä oikeus elää.

Tiimikö näitä soittoja ja tekstejä harrastaa. Aika rajua on...laillista?
Uskaltaakohan tänne enää kirjoittaa ollenkaan!

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
/.../ Tiimikö näitä soittoja ja tekstejä harrastaa. Aika rajua on...laillista?
Uskaltaakohan tänne enää kirjoittaa ollenkaan!
Vaikka en kuulu mihinkään tiimiin enkä seiso kenenkään joukoissa, niin vastaan kysymykseesi:
Uskalla pois vaan - kirjoottele! - niin täällä muutkin tekee.

Lisäksi totean, vaikket minulta asiaa kysynyt, että kaikki puhelinsoittoni ja kirjoittamani tekstit ovat sekä rajuttomia että laillisia, ja sellaisiksi myös todistettavissa.

*
Olkoon Voima kanssanne - ja tämä toivotus erityisesti teille jotka väsymättä vuosi toisensa jälkeen viitsitte availla prosessin hikisiä umpisolmuja.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Mikä on tällaisen netistä löytyvän "Murha.infon Tiimin" idea?

FB:ssä Anneli Auer fan clubin ylläpitäjä kertoo olevansa Kati Nieminen ja hän kirjoittaa:
- Ulvilan Surma Kirjan voi ladata tästä linkistä turvallisena pdf:nä
Posted by *Murha.infon Tiimi* on January 23rd, 2021
2. laajennettu painos Kuolemannaakalta


Onko murha.infossa siis joku TIIMI jatkuvasti paikalla valvomassa sivua? Soittelemassa puheluita ja lähettämässä torppauskirjeitä rahastoille, uhreille sekä parjauksia ja uhkailuja milloin millekin taholle?
Voisitko laittaa linkin, mistä löytyy tuo viittaamasi sivusto? Mielelläni kävisin siihen tutustumassa tarkemmin. En ole itse rekisteröitynyt Faceen, joten en edes tiennyt tuollaisen sivuston olemassaolosta enkä sitä pikagooglettamisella löytänyt. Valitettavasti en osaa vastata Murha.infon Tiimistä esittämiisi kysymyksiin, koska ainakaan minä en ole ollut tällaisesta tiimistä tietoinen.
minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Hejacista (ja murhainfostakin) löyty tällainen uhkaus, jonka eräs kirjoittaja on saanut e-postiinsa:

tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon. Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Olen useampaan kertaan täällä murhainfossa todennut, että en hyväksy kenenkään kiusaamista tai vainoamista. Olen todella pahoillani siitä, että tara, kuten moni muukin, on joutunut erilaisten uhkailujen kohteeksi sen takia, että on ollut kiinnostunut Ulvilan murhatapauksesta ja on osallistunut sen tiimoilta käytyihin keskusteluihin. Toivottavasti tara on tehnyt aikanaan rikosilmoituksen häneen kohdistetuista uhkailuista.
minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Mitähän Susanna Komulainen tarkoittaa sanalla "taistella"?
Hän kirjoittaa omalla nimellään 2.11. 2016 Auerin blogissa:
- Minä olen mukana taistelemassa, että Suomessa on vielä rehellisilläkin ihmisillä oikeus elää.

Tiimikö näitä soittoja ja tekstejä harrastaa. Aika rajua on...laillista?
Uskaltaakohan tänne enää kirjoittaa ollenkaan!
Olisin kiinnostunut tietämään, miten olet osannut poimia tuhansien sivujen joukosta nimenomaan edellä olevan lainauksen ja miksi olet irrottanut sen asiayhteydestään tänne murhainfoon. Meni jokunen hetki, ennen kuin löysin alkuperäisen lähteen kirjoitukselle Anneli Auerin blogista:

https://anneliauerkirjoittaa.blogspot.c ... ikeus.html
Susanna Komulainen
keskiviikko 2. marraskuuta 2016 klo 23.08.00 UTC+2:

"Sinä ja lapsesi olette joutuneet miehesi kuoleman jälkeen äärimmäisen julman kohtelun uhreiksi. Toivon, että kaikki vielä selviää ja muuttuu paremmaksi.

Minä olen mukana taistelemassa, että Suomessa on vielä rehellisilläkin ihmisillä oikeus elää. Järjen valoa toivon niille henkilöille, joilla on mahdollisuus puuttua perheellesi aiheutettuihin vääryyksiin."
Näytti tuolla sivustolla olevan kaiken kaikkiaan 64 kommenttia, jotka liittyivät Anneli Auerin kirjoitukseen koskien korkeimman oikeuden tekemää hänen ja monen muun epäoikeudenmukaiseksi kokemaa päätöstä. Jos satuit lukemaan Annelin kirjoituksen, niin ehkä sinulle valkeni, miksi Susanna Komulainen oli käyttänyt omassa kommentissaan taistella-sanaa. Ainakin minulle asia kävi sieltä selväksi.

Toivon, että ihmiset uskaltavat kirjoittaa kokemistaan epäkohdista myös jatkossa. Murhainfon olen itse kokenut ihan asialliseksi kanavaksi kirjoittaa ajatuksiaan ja kommentoida toisten kirjoituksia. Kannattaa olla yhteydessä suoraan poliisiin, jos on joutunut epäasiallisten henkeen ja terveyteen kohdistuvien uhkailujen maalitauluksi. Ainakin omalta osaltani on todettava, että poliisi selvitti asianmukaisesti ne törkeät uhkailut, joita minuun kohdistettiin joitakin vuosia sitten. Poliisin asiaan puuttumisen jälkeen kyseisen kaltainen kiusaaminen väheni huomattavasti.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

Minua kiinnostaisi tietää onko kylpyhuoneesta otettu valokuvia tutkinnan yhteydessä? Erityisesti kiinnostaa oliko suihkussa vedettävä verhoa?

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bou »

litter kirjoitti:
To Maalis 30, 2023 10:16 pm
Minua kiinnostaisi tietää onko kylpyhuoneesta otettu valokuvia tutkinnan yhteydessä? Erityisesti kiinnostaa oliko suihkussa vedettävä verhoa?
Näitä olisi kiinnostava nähdä uudelleen. Sinne oli ilmeisen vaikea mennä kun oli niin täynnä tavaraa, mutta muistan lukeneeni merkinnän joidenkin paikkojen olleen muihin verrattuna poikkeuksellisen puhtaita. Koko talohan oli saastaisen likainen. Kylppäristä on kyllä pari kuvaa ainakin mutta suihkuverhosta en muista merkintää.
Syytetyn kertomalla tavalla ei ole ollut mahdollista koskettaa uhria kylpyhuoneen puolelta takkahuoneeseen. Omasta verisestä paidasta olisi ollut pakko jäädä jälkiä oven kylppärin puolelle ja uhrin verisestä päästä oven takkahuoneen puolelle. Näitä jälkiä ei ollut. Miksi annumamma valehteli tämänkin?

Säfööri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: To Marras 24, 2022 10:31 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

Miksi Joutsenlahden tiimin ja rekon ovenrako oli erilainen. Vahingossa oli nämäkin alkuperäiset mittaukset ja naispuolisen tutkijan kuva jääneet myöhemmässä vaiheessa pois esitutkintamateriaalista. Selkeästi tutustut materiaaliin, mutta samalla pyrit jatkuvasti vääristelemään todettua.
Kiltein kissi tapetaan aina ensimmäisenä

litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

Säfööri kirjoitti:
Pe Maalis 31, 2023 7:20 pm
Miksi Joutsenlahden tiimin ja rekon ovenrako oli erilainen. Vahingossa oli nämäkin alkuperäiset mittaukset ja naispuolisen tutkijan kuva jääneet myöhemmässä vaiheessa pois esitutkintamateriaalista. Selkeästi tutustut materiaaliin, mutta samalla pyrit jatkuvasti vääristelemään todettua.
Millä tavalla ovenrako erosi aiemmasta? (Vilpitön kysymys, sillä olen toistaiseksi tutkinut tapausta vain pelkän hätäpuhelunauhoitteen kautta.)

Säfööri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: To Marras 24, 2022 10:31 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

litter kirjoitti:
Pe Maalis 31, 2023 8:13 pm
Säfööri kirjoitti:
Pe Maalis 31, 2023 7:20 pm
Miksi Joutsenlahden tiimin ja rekon ovenrako oli erilainen. Vahingossa oli nämäkin alkuperäiset mittaukset ja naispuolisen tutkijan kuva jääneet myöhemmässä vaiheessa pois esitutkintamateriaalista. Selkeästi tutustut materiaaliin, mutta samalla pyrit jatkuvasti vääristelemään todettua.
Millä tavalla ovenrako erosi aiemmasta? (Vilpitön kysymys, sillä olen toistaiseksi tutkinut tapausta vain pelkän hätäpuhelunauhoitteen kautta.)
Vasta uuteen oikeudenkäyntiin saatiin todistajaksi alkuperäisen rikostutkimuksen tehnyt ja lapinniemi-
kuvan ottanut Matti Mäkinen, joka todisti, että murhayönä ovi aukeni 27 senttiä ja kuva tämän todistaa.

Oikeus totesi 2015: ”MM:n mukaan ovi on rekonstruktiossa avautunut vain 19 senttimetriä, kun ovea oli
ollut mahdollista avata todellisissa olosuhteissa 27 senttimetriä. Ovi on siten avautunut kahdeksan
senttimetriä vähemmän rekonstruktiossa kuin tositilanteessa. Rekonstruktiotallenteen ja poliisin
ensipartion sekä teknisen rikostutkinnan ottamien valokuvien vertaaminen toisiinsa osoittaa, että MM:n
havainto on oikea. Teknisen rikostutkinnan valokuvista ilmenee edellä todetulla tavalla myös, että ovi oli
yöllä 1.12.2006 kyetty avaamaan siten, että oven raosta oli ollut mahdollista osoittaa taskulampulla lattialla
oven edessä maannutta Jukka Lahden ruumista”. Auerin kertomus koskettamisesta oli siis mahdollinen.

Edellä oleva pätkä on nimimerkki Kuolemannaakan teoksesta sivulta 90 alkavasta pätkästä. Itse olen myöskin tutkinut asiaa aika lyhyen aikaa. Naakan teos on mielestäni asiallisesti tehty ja skeptikkona olen tarkistanut oikeuslähteistä ja muusta materiaalista asioiden paikkansapitävyyttä. Ristiriitaisuuksia ei ole tullut ainakaan toistaiseksi vastaan. Linkin teokseen löydät mm. Kuolemannaakan kirjoittamien postauksien alareunasta.
Kiltein kissi tapetaan aina ensimmäisenä

Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bou »

Ei ole oikeastaan kovin paljon väliä mikä cm määrä ovi oli mahdollista avata juuri murhan jälkeen ettei se osunut uhrin veriseen päähän niin, ettei päästä jäänyt verijälkiä oveen. Ongelma on se, ettei kylpyhuoneessa kurkottelevan rouvan olisi ollut mitään järkeä koettaa siellä kylpyhuoneessa könytä takkahuoneen puolelle niin, ettei omasta t-paidastaan joka siinä vaiheessa olisi pitänyt olla jo verinen, ei tartu jälkeä (pitää siis könytä pitäen ovesta kiinni niin, ettei se liiku liikaa uhrin päähän päin eikä toisaalta myös osu omaan rintakehään. Kokeilkaapa huviksenne roikkua ovessa tuolla tavoin. Ei se mitään, että halutaan pitää kuulijaa pilkkanaan ja puhua ihan järjettömiä mutta rajansa nyt kaikella.
Tämä outo varmasti kovin taidokas ja aikaavievä könyäminen siis aviomiehen ollessa hengenvaarassa…oven toisella puolen. Just joo. Vale.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 9:07 pm
minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Mikä on tällaisen netistä löytyvän "Murha.infon Tiimin" idea?

FB:ssä Anneli Auer fan clubin ylläpitäjä kertoo olevansa Kati Nieminen ja hän kirjoittaa:
- Ulvilan Surma Kirjan voi ladata tästä linkistä turvallisena pdf:nä
Posted by *Murha.infon Tiimi* on January 23rd, 2021
2. laajennettu painos Kuolemannaakalta


Onko murha.infossa siis joku TIIMI jatkuvasti paikalla valvomassa sivua? Soittelemassa puheluita ja lähettämässä torppauskirjeitä rahastoille, uhreille sekä parjauksia ja uhkailuja milloin millekin taholle?
Voisitko laittaa linkin, mistä löytyy tuo viittaamasi sivusto? Mielelläni kävisin siihen tutustumassa tarkemmin. En ole itse rekisteröitynyt Faceen, joten en edes tiennyt tuollaisen sivuston olemassaolosta enkä sitä pikagooglettamisella löytänyt. Valitettavasti en osaa vastata Murha.infon Tiimistä esittämiisi kysymyksiin, koska ainakaan minä en ole ollut tällaisesta tiimistä tietoinen.
minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Hejacista (ja murhainfostakin) löyty tällainen uhkaus, jonka eräs kirjoittaja on saanut e-postiinsa:

tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon. Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Olen useampaan kertaan täällä murhainfossa todennut, että en hyväksy kenenkään kiusaamista tai vainoamista. Olen todella pahoillani siitä, että tara, kuten moni muukin, on joutunut erilaisten uhkailujen kohteeksi sen takia, että on ollut kiinnostunut Ulvilan murhatapauksesta ja on osallistunut sen tiimoilta käytyihin keskusteluihin. Toivottavasti tara on tehnyt aikanaan rikosilmoituksen häneen kohdistetuista uhkailuista.
minakoss kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 5:03 pm
Mitähän Susanna Komulainen tarkoittaa sanalla "taistella"?
Hän kirjoittaa omalla nimellään 2.11. 2016 Auerin blogissa:
- Minä olen mukana taistelemassa, että Suomessa on vielä rehellisilläkin ihmisillä oikeus elää.

Tiimikö näitä soittoja ja tekstejä harrastaa. Aika rajua on...laillista?
Uskaltaakohan tänne enää kirjoittaa ollenkaan!
Olisin kiinnostunut tietämään, miten olet osannut poimia tuhansien sivujen joukosta nimenomaan edellä olevan lainauksen ja miksi olet irrottanut sen asiayhteydestään tänne murhainfoon. Meni jokunen hetki, ennen kuin löysin alkuperäisen lähteen kirjoitukselle Anneli Auerin blogista:

https://anneliauerkirjoittaa.blogspot.c ... ikeus.html
Susanna Komulainen
keskiviikko 2. marraskuuta 2016 klo 23.08.00 UTC+2:

"Sinä ja lapsesi olette joutuneet miehesi kuoleman jälkeen äärimmäisen julman kohtelun uhreiksi. Toivon, että kaikki vielä selviää ja muuttuu paremmaksi.

Minä olen mukana taistelemassa, että Suomessa on vielä rehellisilläkin ihmisillä oikeus elää. Järjen valoa toivon niille henkilöille, joilla on mahdollisuus puuttua perheellesi aiheutettuihin vääryyksiin."
Näytti tuolla sivustolla olevan kaiken kaikkiaan 64 kommenttia, jotka liittyivät Anneli Auerin kirjoitukseen koskien korkeimman oikeuden tekemää hänen ja monen muun epäoikeudenmukaiseksi kokemaa päätöstä. Jos satuit lukemaan Annelin kirjoituksen, niin ehkä sinulle valkeni, miksi Susanna Komulainen oli käyttänyt omassa kommentissaan taistella-sanaa. Ainakin minulle asia kävi sieltä selväksi.

Toivon, että ihmiset uskaltavat kirjoittaa kokemistaan epäkohdista myös jatkossa. Murhainfon olen itse kokenut ihan asialliseksi kanavaksi kirjoittaa ajatuksiaan ja kommentoida toisten kirjoituksia. Kannattaa olla yhteydessä suoraan poliisiin, jos on joutunut epäasiallisten henkeen ja terveyteen kohdistuvien uhkailujen maalitauluksi. Ainakin omalta osaltani on todettava, että poliisi selvitti asianmukaisesti ne törkeät uhkailut, joita minuun kohdistettiin joitakin vuosia sitten. Poliisin asiaan puuttumisen jälkeen kyseisen kaltainen kiusaaminen väheni huomattavasti.
Hupsista.

No, sattuuhan sitä :D

litter

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja litter »

Kuolemannaakan opus on vaikuttava. Ymmärrän nyt kuinka puutteellisesti murhapaikan dokumentointi ja litterointi oli aikoinaan tehty. Kun lähdin tekemään omaa litterointiani tein päätöksen olla lukematta mitään kuulustelukertomuksia. Ainoat tietoni tapauksesta olivat murhan jälkeen julkaistut uutisartikkelit iltapäivälehdissä ja myöhemmin Lehdon dokumenttielokuva jonka olen katsonut Yle Areenasta kun se aikanaan sinne ilmestyi (2015 paikkeilla julkaistu Areenassa). Sen jälkeen en ollut tapauksesta mitään lukenut. Ainoa oletukseni oli että talossa on ulkopuolinen hupparimies.

Alkuasetelmani oli siis, että Jukka Lahden kimpussa oli henkilö joka tahtoi hänelle pahaa. Kuuntelin ääniraitaa ja kyllähän siellä miesääni kuuluu. Litteroin ensin kaikki olettamani miehen äännähdykset. Minun oli vaikea erottaa mahdollisia Jukan ja hupparimiehen ääntelyä toisistaan. Tallenteessa on kuitenkin pari kohtaa jossa kuuluu selkeästi keskustelua.

Lasta kehotetaan mielestäni menemään sänkyyn ("Sänkyyn nyt!") pariin otteeseen tallenteen aikana. Mietin ensin että oliko Jukka ja hupparimies takkahuoneessa ja Jukka oli ikään kuin antautunut kohtalolleen ja käski lasta/lapsia pois ettei heidän tarvitse todistaa loppunäytelmää. Tutkin litterointia tällä ajatuksella mutta se ei lopulta oikein asettunut kohdilleen.

Kun Anneli poistuu puhelimesta, kuuluu ovien availua. Ainakin yhdessä näistä ovista kuuluu terävä napsahdus joka on mielestäni ilmiselvästi pesutilojen ovi (huonekaikukin täsmää). Olen ymmärtänyt että Anneli on kertonut menneensä puhelimesta takkahuoneeseen suorinta reittiä. Minusta kuitenkin kuulostaa että Anneli kulkee kodinhoitohuoneen kautta kylpyhuoneeseen. Ja jos ei kulje, niin kuka niitä ovia availee?

Jos minun pitäisi tehdä pelkästään kuulemani perusteella tiivistetty arvio mitä puhelun aikana tapahtui niin tässä tulee:
-hupparimies ja uhri ovat kylpyhuoneessa
-yksi lapsista (oletuksena 2. vanhin lapsi) yrittää päästä kurkkimaan mitä siellä tapahtuu
-taustanauhaa käytetään mutta se ei kuulu odotetulla tavalla
-sisäpuhelin on käytössä mutta senkin käytössä tapahtuu joku moka (josta johtuu että kylpyhuoneen keskustelut tulevat läpi)
-juuri ennen loppunäytöstä utelias lapsi livahtaa löylyhuoneeseen
-lapset ajetaan pois kylpyhuoneesta (juoksuaskelia)
-uhri siirretään lopulta vetämällä takkahuoneeseen
-hupparimies poistuu terassin ovesta (2:40 paukahtaa kiinni sisempi ovilehti, 2:42 paukahtaa ulompi)

Moni varmasti pitää taustanauha/sisäpuhelin -teoriaa naurettavana ajatuksena (ja sitähän se onkin, miksi kaikki tuo vaiva kun asian olisi voinut tehdä helpomminkin) mutta se on mielestäni ainoa mikä selittää puhelun outoudet.

Tällä kertaa kysyn teiltä, mitä te kuulette näissä kohdissa?


Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^En ota tuohon muuhun kantaa mutta ensimmäisessä äänipätkässä joku huutaa mielestäni:

" No ...Hälytyyys....Tuu Annu vaan tänne apuun!"

ja toisessa äänipätkässä joku sanoo ensin

"Joo haloo"

ja sitten joku sanoo

"Nii tulkaa"
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

LexVeritas kirjoitti:
La Huhti 01, 2023 2:00 pm

"Joo haloo"
On ihmisiä jotka saa käsittämättömän raivarin jos niitten soittamaan puheluun sanoo "joo haloo". Näin olen kuullut.

Tulkitsen niin käyneen tässäkin puhelussa. Tai sitten joku kuullut että joohaloo-puhelu tallennetaan ja saanut siitä vaan raivarin jolla ei ole ollut mitään rajaa. Harmi että edelleen on sellainen tilanne oikeusvaltio Suomessa, että kaikilla valvovilla viranomaisorganisaatioilla ei riitä asioiden selvittelyissään rahaa näihin tarpeellisiin puhelulitterointeihin. Hommien hoitaminen jää sitten kotisalapoliiseille, ja tuomiotkin näiden "ammattitaidon" mukaisia, ja uhrien lukumäärä sen kun vaan jatkaa kasvuaan

Vastaa Viestiin