TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Digi-Columbo kirjoitti:
Ti Loka 08, 2019 4:53 pm

Ps. Kerrohan "Kuolemannaakka" kuuletko kohdan 1:46 samoin kuin "Susku London"? Ellet, niin auttaisitko häntä litteroinnissa. Eli sopikaa nyt edes peruslitterointi oikein, muutoin vaikuttaa siltä että "Kuolemannaakka" on asiassa päälikkö ja sanelee mikä sopii teoriaansa ja mitä meidän kaikkien pitää kuulla. Asialla lienee merkitystä myös tapahtumainkulkujen, aikajanojen tai vaikkapa rakennustieteellisten pohjapiirustustenkin kannalta. Nyt on mahdollisuus pohtia kuka sanoo "mite mä pääsen linjal" ja miksi. Liittyykö esimerkiksi häke-tallenteessa oleva tauko tähän asiaan, olivatko linjat kadonneet (ja kuinka pitkäksi aikaa) vaikka niillä piti pysyä tms?

- DC
Ei Kuolemannaakka ole koskaan väittänyt tutkineensa hätäpuhelua yhtä perusteellisesti, kuin esim. minä. Emme tiedä mitkä vehkeet hänellä, tai monella muullakaan on käytössään. Olen myöskin todennut jo aikoja sitten, että kuulotesti voisi olla hyväksi, pelkät vehkeetkään eivät riitä.

Minä en edelleenkään lataa koneelleni kenenkään prosessoimia suhinoita, joten keskustelu kanssasi on hedelmätöntä.

SK:ssa 31.03.2010 kyseinen kohta oli ilmeisesti KRP:n Tuija Niemen litteroinnista:

Tuntematon: Mite mä pääse linjoi (Huomautus: Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä tytön sanomalta, kuuluuko Häkestä?)

Mitä tuo kertoisi häkevirkailijasta? Sekoileeko hän? Eikö hän tiedä miten päästä (poliisin kanssa) linjoille?
Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Eiks nyt olisi ihan loogistakin, että Anneli selittäisi tytölle, miksi hänen pitää olla puhelimessa tyhjällä linjalla....
Kun tyttö kerran kysyy, että mitä hän sanoo, koska luulee, että hänen pitäisi puhua jonkun kanssa (kun ei tietenkään voi etukäteen tietää, ettei virkailija siellä puhelimessa sillä hetkellä ole). Kun normaalisti puhelimessa puhutaan jonkun kanssa.

Eikä myöskään tyttö puhelimeen tultuaan ala kyselemään, että haloo, kuka siellä, täällä Amanda... koska on kuullut Annelin selityksen.

Soitin poliisille, siel sanottiin et täytyy pysyä linjalla...

Niinkuin sanottiinkin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Meri-Mari
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Ke Elo 14, 2019 11:44 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Meri-Mari »

Täällä keskustelua mm. Auerin hätäpuhelusta. On vain tilaajille, mutta nyt voi saada 2 viikkoa ilmaista lukuaikaa, tai sai ainakin vielä eilen.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006267444.html

Poliisiviestinnän lehtori Roosa Rentola on tutkinut hätäpuheluita, kirjakin ilmestyy ensi viikolla. On jaotellut hätäpuheluista tuntomerkkejä, mistä voisi päätellä, onko soittaja syytön vai itse tekijä. Auerista puhelusta kysyttäessä kuitenkin vain tyytyy hymyillen toteamaan, että syytteet on hylätty ja asia on loppuun käsitelty.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Meri-Mari kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 12:14 pm
Täällä keskustelua mm. Auerin hätäpuhelusta. On vain tilaajille, mutta nyt voi saada 2 viikkoa ilmaista lukuaikaa, tai sai ainakin vielä eilen.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006267444.html

Poliisiviestinnän lehtori Roosa Rentola on tutkinut hätäpuheluita, kirjakin ilmestyy ensi viikolla. On jaotellut hätäpuheluista tuntomerkkejä, mistä voisi päätellä, onko soittaja syytön vai itse tekijä. Auerista puhelusta kysyttäessä kuitenkin vain tyytyy hymyillen toteamaan, että syytteet on hylätty ja asia on loppuun käsitelty.
Eli taas perinteinen "onhan se murhaaja, mutta kun ei nyt saatu tarpeeksi todistusaineistoa, niin täytyy vaan vihjailla" -selitys. Näitähän on lehdistä tavattu lukea.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Moi,

"Susku London" kirjoittaa tutkineensa hätäpuhelua perusteellisesti (tai ainakin perusteellisemmin kuin "Kuolemannaakka" jonka kanta jää epäselväksi).

Häke-tallenteen kohdan 1:46 tilanne on yhä se, että "Susku London" kuulee:

" me pysytään sen linjoil"

Kaikki muut (jotka kuulevat lähes identtisellä tavalla) ovat hänen mielestään väärässä.

Summa summarum:

Minä, Tuija Niemi, Tampereen Yliopiston litteroija, sekä mm. nimimerkit "turumurre", "Pieni Liekki" ja muut ovat väärässä ja "Susku London" oikeassa.

Uskomatonta, mutta voikohan olla tottakaan?

- DC

Ahaa
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 12:52 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Ahaa »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 11:14 am
Eiks nyt olisi ihan loogistakin, että Anneli selittäisi tytölle, miksi hänen pitää olla puhelimessa tyhjällä linjalla....

::::: >

Soitin poliisille, siel sanottiin et täytyy pysyä linjalla...

Niinkuin sanottiinkin.
Ei todellakaan sano "pysyä" tai "pysytään" linjalla, vaan: "Miten mä pääsen linjoil"
Ihan ihme huuhata väittää muuta

Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Digi-Columbo kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 3:19 pm
Moi,

"Susku London" kirjoittaa tutkineensa hätäpuhelua perusteellisesti (tai ainakin perusteellisemmin kuin "Kuolemannaakka" jonka kanta jää epäselväksi).

Häke-tallenteen kohdan 1:46 tilanne on yhä se, että "Susku London" kuulee:

" me pysytään sen linjoil"

Kaikki muut (jotka kuulevat lähes identtisellä tavalla) ovat hänen mielestään väärässä.

Summa summarum:

Minä, Tuija Niemi, Tampereen Yliopiston litteroija, sekä mm. nimimerkit "turumurre", "Pieni Liekki" ja muut ovat väärässä ja "Susku London" oikeassa.

Uskomatonta, mutta voikohan olla tottakaan?

- DC
Joillakuilla on parempi sävelkorva kuin toisilla. Omaani olen harjoittanut monikerroksisen musiikin, sekä myös eri kielten parissa. Erotan ja tunnistan päällekkäisiä ääniä erittäin hyvin.

Tunnustan, että kyseinen kohta on hyvin vaikeaselkoinen. Tuossa kohdassa puhelimen luuri on siirtymässä äidiltä tyttärelle, ja mikrofonin asento on osoittanut pois puhujasta, sekä on ollut hetken mahdollisesti myös peitossa.

Tuija Niemi on tehnyt oletuksen, että häken henkilö sanoo jollekulle "miten mä pääsen linjoil"? (Tässä kohtaa tunnustan tehneeni myös sentraalisantran hommia nuoruudessani, eli olen yhdistänyt niin kotimaisia, kuin ulkomaisia puheluita).

JOS Tuija Niemen litterointi olisi oikein, niin MIKSI häken henkilö kyselisi moista? Eikö hän osaa työtään? Onko hän ensimmäistä iltaa vastaamassa hätäpuheluihin, ja menee paniikkiin? Eikö hän osaa yhdistää poliisille? Tämä häken henkilö jätti perheenäidin minuutiksi langoille roikkumaan, kun hän yhdisteli linjoja? Vai kävikö hän vessassa?

Häke oli juuri siirretty Tampereelta Poriin kokoomuslaisen sisäministeri Anne Holmlundin määräyksestä, ja sitten häke tekee vuosisadan mokan. Häkessä työskentelee lisäksi poliiseja. Olisivatko kaikenlisäksi paikallisia poliiseja Porista, jotka ovat peitelleet kaikkia omia mokiaan, vierittäen syyn neljän pienen lapsen äidin niskoille. Et sanonut sitä, et tehnyt tätä, et osannut toimia oikein, olet omituinen, olet syyllinen...

Pidän kuitenkin edelleen kiinni siitä, että tuossa kohdassa Anneli sanoo tyttärelleen syyn miksi hänen tulee pysyä linjoilla.
Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 1:37 pm
Meri-Mari kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 12:14 pm
Täällä keskustelua mm. Auerin hätäpuhelusta. On vain tilaajille, mutta nyt voi saada 2 viikkoa ilmaista lukuaikaa, tai sai ainakin vielä eilen.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006267444.html

Poliisiviestinnän lehtori Roosa Rentola on tutkinut hätäpuheluita, kirjakin ilmestyy ensi viikolla. On jaotellut hätäpuheluista tuntomerkkejä, mistä voisi päätellä, onko soittaja syytön vai itse tekijä. Auerista puhelusta kysyttäessä kuitenkin vain tyytyy hymyillen toteamaan, että syytteet on hylätty ja asia on loppuun käsitelty.
Eli taas perinteinen "onhan se murhaaja, mutta kun ei nyt saatu tarpeeksi todistusaineistoa, niin täytyy vaan vihjailla" -selitys. Näitähän on lehdistä tavattu lukea.
Minä jäin Hesarin artikkelin luettuani sellaiseen käsitykseen, että Roosa Rentola pitäisi Ulvilan hätäpuhelun soittajaa syyttömänä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Ahaa
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 12:52 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Ahaa »

Susku London kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 6:01 pm
Joillakuilla on parempi sävelkorva kuin toisilla. Omaani olen harjoittanut monikerroksisen musiikin, sekä myös eri kielten parissa.
< : : : >
Pidän kuitenkin edelleen kiinni siitä, että tuossa kohdassa Anneli sanoo tyttärelleen syyn miksi hänen tulee pysyä linjoilla.
Olen pienin liekin kanssa täydellisen samaa mieltä. Miten mä --- ja linjoil - sanojen välissä on kaksitavuinen sana "PÄÄ - SEN". Kolmea tavua 1. PY - 2. SY - 3. TÄÄN ei konsonanttialkuineen kohtaan sovi ja viimeinenkin tavu on erittäin lyhyt, vertaa "PÄÄ - SEN". On kohtuutonta vaatia hädänalaisen puhuvan kirjakieltä. Lingvistitutkijakin toteaa saman. Tämä on logiikkaa, ei päinvastoin. Susku ei katso kuin kuolemanaakan tiedostoja ja ilmeisesti aijaa- kuvia (turunmurteen?). Laitan liittteeksi omani. Katsokoon ken kiinnostuu. "MONIKERROKSINEN MUSIIKKI" ei mulle avautunut, ellei kirjoittajan tarkoitus ollut hienostella usean äänen päällekkäisyydellä. ("monikerroksinen" musiikki ei tätä ole)
https://aijaa.com/tlXyLK

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja CSI »

Useimmat Hollywood filmitkin perustuvat tositapahtumiin.

Harvoin ne kuitenkaan tositapahtumia värittämättä ja muuttelmatta esittävät.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 1:37 pm
Eli taas perinteinen "onhan se murhaaja, mutta kun ei nyt saatu tarpeeksi todistusaineistoa, niin täytyy vaan vihjailla" -selitys. Näitähän on lehdistä tavattu lukea.

Näinhän se asia on ja siihen on annelistinkin (0.8% väestöstä) tyytyminen.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ahaa kirjoitti:
Susku London kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 6:01 pm
Joillakuilla on parempi sävelkorva kuin toisilla. Omaani olen harjoittanut monikerroksisen musiikin, sekä myös eri kielten parissa.
< : : : >
Pidän kuitenkin edelleen kiinni siitä, että tuossa kohdassa Anneli sanoo tyttärelleen syyn miksi hänen tulee pysyä linjoilla.
Olen pienin liekin kanssa täydellisen samaa mieltä. Miten mä --- ja linjoil - sanojen välissä on kaksitavuinen sana "PÄÄ - SEN". Kolmea tavua 1. PY - 2. SY - 3. TÄÄN ei konsonanttialkuineen kohtaan sovi ja viimeinenkin tavu on erittäin lyhyt, vertaa "PÄÄ - SEN". On kohtuutonta vaatia hädänalaisen puhuvan kirjakieltä. Lingvistitutkijakin toteaa saman. Tämä on logiikkaa, ei päinvastoin. Susku ei katso kuin kuolemanaakan tiedostoja ja ilmeisesti aijaa- kuvia (turunmurteen?). Laitan liittteeksi omani. Katsokoon ken kiinnostuu. "MONIKERROKSINEN MUSIIKKI" ei mulle avautunut, ellei kirjoittajan tarkoitus ollut hienostella usean äänen päällekkäisyydellä. ("monikerroksinen" musiikki ei tätä ole)
https://aijaa.com/tlXyLK
Sävelkorvastani en sano mitään kun musiikkia en niin syvällisesti ole ikinä harrastanut, pelkkää kuuntelua... mutta minun normaali korvani sanoo että tuossa kuuluu "Sitten mä pääsin linjal" (digicolumbon äänileikkeestä kuuntelemalla) eli olisiko lause josta tuo on irroitettu mennyt tuota kuolemannaakan versiota hieman mukaille, "soitin poliisille... sitten mä pääsin linjal" joka voisi olla tytölle tokaistu hieman harmistunut kommentti siihen että oli joutunut linjalle odottamaan.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6415
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Nyyt löytyi vihdoinkin tämän alan kirja mihin aion perehtyä ja lukaista. Miten väärennetään hätäpuheluita? No vaikka vastaajalla :mrgreen: :mrgreen:

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

1. Virkailija pyytää Aueria pysymään linjalla, eli "älä mee pois"
2. Auer odottelee ja kuuntelee kun Jukka huutaa häntä apuun
3. Mitä tehdä? Miten voi mennä apuun ja pysyä puhelimessa, yhtä aikaa?
4. Kutsumalla Amanda puhelimeen ja menemällä itse apuun
5. Amanda ei tiedä, mitä virkailija on Auerille puhelimessa sanonut
6. Kun Anneli pyytää häntä puhelimeen, hän kysyy tietysti, että mitä hänen pitäisi sinne sanoa
7. Täytyyhän Annelin joku selitys hänelle antaa, miksi puhelimessa ei ole ketään ja miksi Amandan pitää kuitenkin olla siellä linjalla odottamassa

8. Mitä tarkoitusta palvelisi tässä kohtaa Annelin joku itsekseen ihmettely "miten mä pääsen linjoille?" =)) Minne helvetin linjoille Annelin tässä pitäisi päästä ja miksei hän vastaa Amandan kysymykseen? "Mä soitan poliisille, sielt pyydettiin että miten mä pääsen linjoille". Mikä lause tämmöinen on?

9. Vai vastasiko hän sittenkin Amandalle, ja jotain ihan järkevää?

Kuulkoon nyt kuka mitäkin, mutta Annelin lauseen tarkoitus on se, että hän kertoo Amandalle, miksi tämän pitää odottaa tyhjällä linjalla. Ja Amanda tuntuu vastaukseen tyytyvän, koska ei ala esittäytymään puhelimeen tai kyselemään, kuka siellä. Eli ilmeisesti sai vastauksen kysymykseensä, joten ehkä hän kuitenkin kuuli Annelin sanovan jotain linjoilla pysymisestä tms. ja me jälkikäteen erittäin vaimeasti kuuluvaa lausetta kuuntelevat kuulemme väärin. Annelin vastaushan ei kuulu loppuosastaan, koska hän on antanut puhelimen ja luuri on toiseen suuntaan eikä tallenna hänen ääntään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: TAUSTANAUHA ... Syyttäjän uusi näyttö

Viesti Kirjoittaja CSI »

KN, seliseli. Vuodesta toiseen. Taukoamatta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Vastaa Viestiin