Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Bou »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Maalis 27, 2023 11:42 pm
^Mielenkiintoista.

1:46 Uhri: Pyyjä äippää (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: Mite mä pääse linjoi
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakki.
1:48 Uhri: Kyhä knows (kyhä nous)
Niin, että tässä uhri pyytää tyttöä pyytämään äitiä avuksi. Tai pyytää pyytämään äippää lopettamaan. Pyytää armoa?
Tuon mite mä pääsen linjoi olen uskonut tulleen häkestä läpi. Ja edelleen, että vähä voit auttaaki. Ei vaikuta ulkopuolista olleen talossa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Bou kirjoitti:
Ke Maalis 29, 2023 10:43 pm
LexVeritas kirjoitti:
Ma Maalis 27, 2023 11:42 pm
^Mielenkiintoista.

1:46 Uhri: Pyyjä äippää (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: Mite mä pääse linjoi
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakki.
1:48 Uhri: Kyhä knows (kyhä nous)
Niin, että tässä uhri pyytää tyttöä pyytämään äitiä avuksi. Tai pyytää pyytämään äippää lopettamaan. Pyytää armoa?
Tuon mite mä pääsen linjoi olen uskonut tulleen häkestä läpi. Ja edelleen, että vähä voit auttaaki. Ei vaikuta ulkopuolista olleen talossa.
Voi uhri myös komentaa pyytämään häppää tai jotakuta häippää(mään paikalta). Lopuksi tässä katkelmassa toteaa Kyhän tietävän tai nousevansa.
Sen sijaan, että uhri sanoisi "Kylhän nousen", tai "Kyl mä nousen" , se voi olla myös " Kylhä, no usein" tai "Kyhä, nousen."

1:46 Uhri: Pyydä häppää.
1:46 Tuntematon: Mitä mä - pää - Selin joi.
1:48 Uhri: Nou hätä, voit auttaa kii.
1:48 Uhri: Kyhä...Nousen.

Mielestäin tuo katkelma kesken oletetun kiihkeän tappamisen on jotensakin kaiken kaikkiaan täysin absurdin kuuloinen. Mutta täytyy toisaalta huomioida, että tappamistilanne noissa olosuhteissa saattaa todellakin olla melko absurdi.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Final solution: 1:46 ---> 1:48

Uhri: Pyydä äippää - No vähä voi auttaa kii Kyheröisen.
Tuntematon: Mite mä pääse linjoil?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

litter

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja litter »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Maalis 27, 2023 11:42 pm
^Mielenkiintoista.

1:46 Uhri: Pyyjä äippää (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: Mite mä pääse linjoi
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakki.
1:48 Uhri: Kyhä knows (kyhä nous)
Todella kiehtovaa lukea miten eri tavoin äänitettä voi tulkita.

Oma ehdotukseni:
Mies: Se on vielä täällä!
Nainen: Kysy mikä sen nimi on (tässä kohtaa muistaakseni kuulen myös lapsen yksitavuisen äännähdyksen taustalla, mahdollisesti "mee")
Mies: Tulehan Annu auttaa (-ki ääni tulee mielestäni pesutilan oven (esim. kodinhoitohuone->kylpyhuone) aukaisusta)
Mies: Myöhäs oot!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Erilaisia versioita piisaa.

1:46 -1:48 Uhri: Syytä äippää, no vähä voi auttaa kii kyl, hää nous.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

litter

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja litter »

Edellistä viestiäni kirjoittaessa en ollut ääniraidan äärellä ja siitä jäi yksi aika oleellinen kuulemani ääni pois. Kun mies sanoo "Tulehan Annu auttaa/auttamaan" niin tavun "-taa/tamaan" kanssa samaan aikaa kuuluu lapsen vastaus "tulee". Tämä on helposti tuotavissa paremmin esiin taajuuskorjaimella koska lapsen ääni kuuluu eri sävelkorkeudessa kuin miehen ääni.

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

sörsse kirjoitti:
Ti Maalis 21, 2023 4:12 pm
↑ ↑
Sarina kirjoitti:
Ti Maalis 21, 2023 1:14 pm
Eka kertaa rohkaistun kirjoittamaan Ulvila-osioon,juttua olen seurannut enemmän ja vähemmän vuosien varrella. Aineistoa on tolkuton määrä ja ristiriitaisuuksia sitäkin enemmän.
.
.
.
Näin itsekin oletan tapahtumien edenneen ja samoin hänet elinkautiseen vankeusrangaistukseen tuominneet käräjäoikeuden tuomarit: 2010 ja 2013, sekä hovioikeuden tuomari Hagar Nordström (2015).
Mutta kun on semmonen pykälä, että syytteen hyväksyminen edellyttää, että sitä tukevan näytön tulee olla niin vakuuttavaa, ettei asiassa jää varteenotettavaa epäilyä, (utom rimligt tvivel; beyond reasonable doubt), syytetyn syyllistymisestä syytteessä kuvattuun tekoon.
Tämän mukaisesti syyksi lukevaan tuomioon ei riitä vielä se, että syytetyn syyllisyydestä on esitetty vahvempi näyttö kuin hänen syyttömyydestään. Riittävää ei siten ole myöskään se, että syytteessä kuvattu tapahtumainkulku ja syytetyn syyllisyys on todennäköisempi kuin jokin muu vaihtoehtoinen syytetyn syyttömyyteen viittaava tapahtumainkulku. Riittävää ei ole myöskään, että tuomari itse vakuuttuu syytetyn syyllisyydestä.
Jos todistusaineiston perusteella ei voida riittävällä varmuudella poissulkea syytteeseen nähden vaihtoehtoisia tapahtumainkulkuja ja jos nämä vaihtoehtoiset tapahtumainkulut riittävät muodostamaan varteenotettavan epäilyn syytetyn syyllisyydestä.
Epäselvässä näyttötilanteessa asia on ratkaistava syytetyn eduksi.
Niin kuin tässä tapauksessakin on tehty. MOT.
Yleisellä tasolla asia on juuri kuten esität. Täsmennyksenä juuri tähän tapaukseen (Hovioikeus):

"Kun lisäksi on erittäin epätodennäköistä, että Anneli Auer olisi hätäkeskuspuhelun jälkeisessä lyhyessä ajassa voinut lavastaa olosuhteet ulkopuoliseen tekijään viittaaviksi" ja "syytteen tueksi esitetty näyttö ei riitä osoittamaan, että Anneli Auer olisi surmannut Jukka Lahden"

Hovioikeus siis katsoi, että Anneli Auerin syyllisyydestä jäi varteenotettava epäily. Perusteli asiaa siten, että sen mielestä syyttömyys on todennäköisempää kuin syyllisyys. Eli vahvempi peruste kuin pelkkä "varteenotettava epäily".

Ai mikä on oma mieipiteeni?

Suosittelen katsomaan netistä kuvia, jotka otettu talosta "tapahtuma-aikoina". Ei tarvitse ole psykologi ymmärtääkseen, että jotain on ollut aivan (anteeksi ranskani) helvetin paljon pielessä. Korostan: helvetin paljon pielessä.

Uskon kuitenkin "huppiksen" suorittaneen teon. Mikä on mahdollinen "Annelin osuus" tekoon, niin sitä ei tiedetä, eikä todennäköisesti saada koskaan tietää. Voi toki olla, että osuutta ei ole lainkaan.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Suosittelen katsomaan netistä kuvia, jotka otettu talosta "tapahtuma-aikoina". Ei tarvitse ole psykologi ymmärtääkseen, että jotain on ollut aivan (anteeksi ranskani) helvetin paljon pielessä. Korostan: helvetin paljon pielessä.
Kuvien perusteella talossa ei mielestäni ole ollut "tapahtuma-aikoina aivan helvetin paljon pielessä" - siellä tehtyä henkirikosta lukuun ottamatta. Olen nähnyt taloja, joissa on ollut aivan helvetin paljon enemmän pielessä. Korostan: aivan helvetin paljon enemmän pielessä.

Oven- ja ikkunanpielessä on kyllä verta mutta ei mielestäni helvetin paljon.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti:
La Huhti 01, 2023 10:37 pm
Suosittelen katsomaan netistä kuvia, jotka otettu talosta "tapahtuma-aikoina". Ei tarvitse ole psykologi ymmärtääkseen, että jotain on ollut aivan (anteeksi ranskani) helvetin paljon pielessä. Korostan: helvetin paljon pielessä.
Kuvien perusteella talossa ei mielestäni ole ollut "tapahtuma-aikoina aivan helvetin paljon pielessä" - siellä tehtyä henkirikosta lukuun ottamatta. Olen nähnyt taloja, joissa on ollut aivan helvetin paljon enemmän pielessä. Korostan: aivan helvetin paljon enemmän pielessä.

Oven- ja ikkunanpielessä on kyllä verta mutta ei mielestäni helvetin paljon.
Parempiakin on, mutta tässä nopeasti hakemalla:

https://www.hejac.com/forum/viewtopic.p ... start=6910

692: 3 viesti

Näyttää aivan normaalilta asunnolta? Selvästi elämänhallinta ollut helvetin paljon pielessä.

"Olen nähnyt taloja, joissa on ollut aivan helvetin paljon enemmän pielessä. Korostan: aivan helvetin paljon enemmän pielessä."

Ottaen toimintasi kokonaisuutena minfossa huomioon (/"piirtynyt" profiili), niin tämä on mahdollista. Se ei silti muuta alkuperäisväitettäni lainkaan.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Mitens nämä Hejacin jutut nyt liittyvät tähän käsillä olevaan aiheeseen, eli siihen, että mielestäsi talossa on kuvien perusteella "aivan helvetin paljon pielessä" (oletan, että tarkoitat, että henkirikoksen lisäksi)?

Voisitko vähän avata kirjoittamaasi? Mikä siellä on mielestäsi niin helvetin paljon pielessä elämänhallinnan kanssa?

Tarkoitatko, että on suuri todennäköisyys, että Auer murhasi miehensä, koska tämä kieltäytyi siivoamasta/tiskaamasta?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti:
La Huhti 01, 2023 11:11 pm
^Mitens nämä Hejacin jutut nyt liittyvät tähän käsillä olevaan aiheeseen, eli siihen, että mielestäsi talossa on kuvien perusteella "aivan helvetin paljon pielessä" (oletan, että tarkoitat, että henkirikoksen lisäksi)?

Voisitko vähän avata kirjoittamaasi? Mikä siellä on mielestäsi niin helvetin paljon pielessä elämänhallinnan kanssa?

Tarkoitatko, että on suuri todennäköisyys, että Auer murhasi miehensä, koska tämä kieltäytyi siivoamasta/tiskaamasta?
Juurihan kirjoitin, etten usko Auerin murhanneen miestään, mutta osallisuudesta ei tiedetä. En jaksaisi kirjoittaa uudestaan, kun on jo alunperin ihan selkeästi muotoiltu.

https://www.hejac.com/forum/viewtopic.p ... start=6910

692: 3 viesti

Kyllä tällä pitäisi mielestäni ymmärtää viesti Hejacin ketjussa, johon viittaan. Myös se, että netistä löytyy enemmän (ja parempiakin kuvia), ilmenee viestistäni.

"Tarkoitatko, että on suuri todennäköisyys, että Auer murhasi miehensä, koska tämä kieltäytyi siivoamasta/tiskaamasta?"

Yritän nyt muotoilla niin yksinkertaisesti kuin osaan: Suomessa perhe erittäin harvoin elää tuollaisessa sikolätissä/epäjärjestyksessä. Kertoo sen, että elämänhallinta helvetin paljon pielessä. Muuta siitä ei voi suoraan päätellä.

Voisi ajatella myös niinkin, että Jukka S. Lahdessa jotakin pielessä kun tuollaisessa sikolätissä on elänyt. Ehkäpä hallinnut elämäänsä yleisestikin heikosti ja sekaantunut johonkin, jonka takia murhattu ilman Auerin vaikutusta asiaan. Tämä siis sellaisena voi-si-jaaritteluna, joka on minusta turhaa jaarittelua.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, Su Huhti 02, 2023 12:28 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Ja siis vielä selvyyden vuoksi: minä olen vakuuttunut, että ns. "huppumies" on teon suorittanut ja poliisin olisi syytä tapausta tutkia.

Lisäksi uskon täysin, että lex verisurelle sikolättiasunto saattaa olla jollain tapaa normaalia (ei kiinnosta onko). Tässä kuitenkin muille:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000115874.html

"He pohtivat jo tuolloin, oliko tämä merkki jonkinlaisesta elämänmuutoksesta, joka olisi tapahtunut jo ennen veritekoa.

- Kodinhoitohuoneessa vaikutelma oli normaalista poikkeava. Likaisia vaatteita lyöty yhteen isoon kasaan, kertoi vanhempi rikoskonstaapeli.

Tavaraa oli hänen mukaansa epämääräisissä kasoissa ympäri asuntoa. Keittiössä oli "mieletön määrä" tyhjiä ketsuppipulloja, vessassa tyhjiä paperirullia."

" Onko tapahtunut elämässä jotain, mikä voisi selittää tapahtuneen, jo ennen tekoa? Liikuin avoimin mielin laidasta laitaan, hän kuvaili sotkun herättämiä ajatuksia.

Nykyään eläkkeellä oleva rikosylikonstaapeli puolestaan kertoi, että ulkoapäin järjestys oli normaali.

- Sisällä järjestys oli erilainen. Esimerkiksi vaatekaapissa oli noin 15 tyhjää dödö- tai deodoranttipurkkia vaatteiden joukossa.

Hänelle syntyi mielikuva, ettei viimeisen puolen vuoden tai vuoden aikana asunnossa ollut siivottu."

"Myös kolmas poliisi, vanhempi rikoskonstaapeli, vahvisti, että asunto oli hyvin epäsiisti. Työhuoneen lattialle oli pinottu tavaraa niin, että siellä pystyi liikkumaan vain pientä käytävää pitkin. Ruokapaketteja oli ympäri asuntoa ja kukkaset olivat kuolleet."

""Yleensäkään koko asunto ei ollut normaalin perheen asunto. Tavaraa oli mieletön määrä epämääräisissä kasoissa. Hommat oli jätetty kesken - alettu purkaa matkalaukkua, mutta jätetty kesken."

""Mieleen on jäänyt vielä semmoinen, kun tekninen tutkija totesi perushuoneesta, että täällähän on hiirenpaskaa."

Syntyy ainakin minulle vaikutelma, että olisi muutakin jäänyt tekemättä kuin astioiden tiskaaminen.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Selittäisitkö nyt miten tämä Annelin ja Jukan kotona ilmennyt likaisuus/tiskaamattomuus mahdollisesti kytkeytyy Jukan murhaan?

(Tästä samasta aiheesta on keskusteltu vuosikaudet pääsemättä puusta pitkään...)
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Huhuu. Mikäli olisi järkevää vetää mitään johtopäätöksiä asunnossa vallinneesta "aivan helvetin paljon pielessä olosta" niin
mielestäin epäjärjestys viittaisi lähinnä siihen, että Auer ei ainakaan murhan aikaan olisi ollut erityiseen suunnitelmallisuuteen kykenevä tyyppi. Asunnon sottaisuus viittaisi siis pikemminkin syyttömyyteen kuin tukisi syyttäjän esittämää teoriaa monimutkaisista esivalmisteluista murhan toteuttamiseksi. Toisaalta voitaisiin myös väittää murhan olleen niin suurissa määrin suunnitelmallinen, että antaakseen itsestään huolimattoman ja suunnittelemiseen kykenemättömän vaikutelman, Auer olisi lopettanut siivoamisen tarkoituksellisesti.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti:
Su Huhti 02, 2023 12:57 am
^Selittäisitkö nyt miten tämä Annelin ja Jukan kotona ilmennyt likaisuus/tiskaamattomuus mahdollisesti kytkeytyy Jukan murhaan?

(Tästä samasta aiheesta on keskusteltu vuosikaudet pääsemättä puusta pitkään...)
Kyllä tämä pitäisi mielestäni mennä vähemmälläkin jakeluun.

Tavallisen ihmisen tavallinen koti ei ole kaaos-sikolätti, jossa näyttää siltä, että ei olisi siivottu puoleen vuoteen/vuoteen. Eihän sinne voi kutsua vieraitakaan.

Jos ihmisen koti näyttää siltä kuin Tähtisentiellä tapahtuma-aikoina näytti, niin en minä ainakaan ihmettele, että tältä näyttävä koti on niiden kotien joukossa, jossa tapahtuu murha.

"Tästä samasta aiheesta on keskusteltu vuosikaudet pääsemättä puusta pitkään...)" Olen täysin samaa mieltä ja lisäksi sanoisin, että lähes kaikki ketjut etenkin Ulvila/Bodom alla ovat sellaisia.

Minä en usko Ulvilan tapaukseen selviämiseen yleisestikään (poliisi ei asiaa edes tutki). Vielä vähemmän siihen, että selviäisi täällä minfossa. Tietysti voidaan jaaritella sanooko joku kohdassa 1,34 pöh vai kenties puh (tai huh?), mutta ei se mihinkään johda.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Vastaa Viestiin