Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Skloddi kirjoitti:
Ke Marras 02, 2022 6:30 pm
Nice shirt kirjoitti:
Pe Loka 28, 2022 9:01 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 26, 2022 8:25 pm

Taitaa tosiaan olla niin, että ainoastaan murhaaja tietää motiivin. Jos muutkin olisivat motiivista selvillä, niin murhaaja taitaisi olla jo telkien takana. Ulvilan murhaaja on pilannut useamman ihmisen elämän, joten toivoisin, että poliisi toimittaisi heppulin tiilenpäitä lukemaan. Todennäköisyys sille, että murhaaja ilmiantaisi itsensä taitaa olla aika pieni. Mikä lienee prosenttiosuus sille, että murhaaja on seinäkiistäjä?
Tuskin antaa enää itseänsä ilmi. Pystynyt jo elämään 16-vuotta tekonsa kanssa.
"Lasten suusta kuulee totuuden" sanoo vanha suomalainen sanonta. Näin tulee tässäkin tapauksessa käymään, ennemmin tai myöhemmin.
Toivon mukaan ennemmin.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

VilijonkkaX
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: La Syys 19, 2020 6:57 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja VilijonkkaX »

Detective1 kirjoitti:
To Loka 27, 2022 7:11 pm
Kissaihminen kirjoitti:
Ke Loka 26, 2022 11:35 pm
VilijonkkaX kirjoitti:Vähän vaikeaa taitaa olla tutkia, kun ei löytynyt jälkiä, joita tutkia.

Olen sitä mieltä, että uhri kuoli perheriidan lopputulemana. Itsekin voisin räjähtää ja suuttua kunnolla, jos minua veitsellä huitaistaisiin.
Todennäköisesti riita on laantunut lopulta lapsen käydessä ensimmäisen kerran paikalla. Sitten miehen mentyä nukkumaan rouva ei olekaan osannut leppyä ja rauhoittua, vaan on halunnut kostaa aiemmat lyönnit. Raivo saanut yliotteen. Itsekin, erittäin rauhallinen, jopa flegmaattisen oloinen, ja hyvin ystävällinen nainen, saatan raivostua aivan äärimmilleen jostain itseeni kohdistuvasta rajojen loukkauksesta. Kerran, ajat sitten, meinasin lyödä vasaralla miesystävääni, joka sätti minua päättömästi eikä suostunut poistumaan. Onneksi en lyönyt.
Toivottavasti tuo lainaus meni oikein sinun kirjoittamaksi. Ei löytynyt jälkiä joita tutkia?
Jälkiä löytyi paljon, mutta jos lähden aluksi hieman toisesta suunnasta. Monet kuvittelevat, että esim. lääkärit ja rikostutkijat ovat joitain superneroja. Tuo ei pidä lainkaan paikkaansa, sillä he ovat ihan tavallisia ihmisiä ja päätyneet ammattiinsa opiskelun kautta.

Kuvittele olevasi rikostutkija ja saavut paikalle, jossa ikkuna on rikottu säpäleiksi ja uhrin verta on seiniä myöten ja samalla huomaat veristen jalanjälkien menevän kohti ikkunaa.
Kuva

[Kuva

Myös rikotun ikkunan väleissä on uhrin verta, sitä löytyy myös kuistilta ja sisäseinästä ikäänkuin joku olisi mennyt ikkunasta ulos.
Kuva
Poliisin rekostruktio mahdollisesta poistumisesta.
Kuva

Olihan näitä jälkiä paljon muitakin, mutta tietysti tavallisia rikostutkijoita nerokkaammat nettitutkijat eivät olisin epäilleet ketään ulkopuolista, vaan olisivat heti pidättäneet vaimon ;) Näiden lähes 16 vuoden aikana vaimoa syyllistävät eivät ole keksineet yhtään teoriaa siitä, kuinka hän sen teki. Minä olen kyllä yrittänyt ihan oikeasti ja ihan tosissani, mutta en vaan osaa.

Niinpä lupaan oikeasti lähettää 100 € kirjekuoressa henkilölle, joka kertoo tällä palstalla kuinka vaimo sen teki. Ota haaste vastaan!
On se kumma kun Suomen johtavat rikostutkijat (Huom. Naakkaa ja muita tämän saitin Auer-intoilijoita, ei lasketa tähän ryhmään) ovat sitä mieltä, että ulkopuolista tekijää ei ollut. Samoin totesi myös FBI ja samaa mieltä taitaa olla suurin osa tavallisista kansalaisistakin. Myös monia teorioita on esitetty kuinka tämä murha/tappo olisi tapahtunut. Yleensä se yksinkertaisin ratkaisu on se oikea. Voi ihan siellä pienessä mielessään miettiä, miksi ja miten joku suorittaisi murhan tällä tavalla kuin se tehtiin (ei DNA:ta, ei ääntä, välineet, lukuiset pintapuoliset naarmut, ajankohta, paikka, tunkeutumistapa, ym. ja kaikki muut omituisuudet). Olisi sen Lahden helpommallakin saanut listittyä.
Nimenomaan. Minä olen kertonut, kuinka vaimo sen teki. Lähetänkö tilinumeron? :D
Suosittelisin dekkaristin uraa toisinnäkijöille. Huimia tarinoita syntyisi.
Jäljet jäivät tosiaan terassin tuntumaan. Niitä ei löytynyt tontin rajoiltakaan muistelen. Eli: tekijä oli talosta kotoisin.

VilijonkkaX
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: La Syys 19, 2020 6:57 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja VilijonkkaX »

Nice shirt kirjoitti:
To Marras 03, 2022 4:11 pm
Skloddi kirjoitti:
Ke Marras 02, 2022 6:30 pm
Nice shirt kirjoitti:
Pe Loka 28, 2022 9:01 am


Tuskin antaa enää itseänsä ilmi. Pystynyt jo elämään 16-vuotta tekonsa kanssa.
"Lasten suusta kuulee totuuden" sanoo vanha suomalainen sanonta. Näin tulee tässäkin tapauksessa käymään, ennemmin tai myöhemmin.
Toivon mukaan ennemmin.
Ihan hiljattainkin on ollut esillä tiededokumentteja meidän kaikkien muistin pettämisestä ja sen värittymisestä. Julia Korkmanin haastattelussa hän kertoi lasten suuresta taipumuksesta miellyttää. Olihan se näiden lasten kohdalla esillä jo aiemmin. Mutta ei vain mene palstan AA- hurmioituneelle perille.
Kuten kirjoitin aiemmin, olen pahoillani rouvan puolesta, vaikka uskonkin hänen päätyneen väsyksissään ja pitkittyneen kriisin sekä ilmeisen rajun riidan päätteeksi tällaiseen tekoon. Ei varmaankaan ole ollut läheskään sielun voimissaan.
Muuten, uhrissahan oli hirveä määrä haavoja ja iskun jälkiä. Jos tekijä olisi tullut tarkoituksellisesti tappamaan, hän olisi pystynyt paljon siistimpään tekoon eli paljon vähäisemmän riehumisen kautta onnistunut. Nythän uhrissa taisi olla myös iso määrä ns. pintahaavoja, mikä kertoo, että uhri on pystynyt pistämään vastaan tai tekijä on kuitenkin ollut melko heikkovoimainen. Ei sellainen riko ikkunaa hiljaa, tunkeudu siitä haavoittumatta ja pysty tekoonsa kenenkään pystymättä puolustautumaan. Sori, mutta ootta väärässä.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

VilijonkkaX kirjoitti:
To Marras 17, 2022 4:36 pm


Nimenomaan. Minä olen kertonut, kuinka vaimo sen teki. Lähetänkö tilinumeron? :D
Suosittelisin dekkaristin uraa toisinnäkijöille. Huimia tarinoita syntyisi.
Jäljet jäivät tosiaan terassin tuntumaan. Niitä ei löytynyt tontin rajoiltakaan muistelen. Eli: tekijä oli talosta kotoisin.
Vilkaisin viestihistoriasi enkä löytänyt sieltä että olisit selvittänyt miten AA olisi voinut teon suorittaa.

Mitä tarkoitat ettei tontin rajoilta löynyt jälkiä? Kyllä paikalle tuotu koira löysi hajujäljen paikasta, jossa ei normaalisti liikuta. Piha-aluetta ei edes tutkittu koiralla, koska poliisi ja pelastushenkilöstö oli liikkunut siellä ja siten sotkenut mahdolliset jäljet. Tämä on harmillista, mutta ei olisi ollut mitenkään vältettävissä. Ja esimerkiksi ensihoidon oli ehdottoman pakko mennä uhrin luo, koska heidän velvollisuutensa on ensisijaisesti auttaa uhria, ja kun ilmeni että mitään ei voi tehdä, kuului heidän todeta uhri kuolleeksi. Sitä toimenpidettä ei voi kukaan muu tehdä, kuin terveydenhoitohenkilöstö.

Suosittelen Vilijonkkaa tutustumaa Vaasan hovioikeuden tuomioon, jossa sekä syyttäjän että puolustuksen näyttö on käyty läpi ja arvioitu ammattituomarien toimesta. Kyseinen case on kulkenut kaksi kertaa käräjä- ja hovioikeuden kautta eli on käsitelty harvinaisen perusteellisesti.

Voit toki yrittää osoittaa, mitkä asiat ja mitkä näytöt on mielestäsi arvioitu hovioikeuden tuomiossa "väärin". Palataa sitten asiaan.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Amandan mukaan mustassa hupparissa oli lukenut jotain tekstiä
Tämä oli minulle uusi, tai ainakin unohtamani asia.
Amandalta voisi kysyä, mikäli mahdollista, olisiko kenties mahdollista, että hupparin selkäpuolella luki esim. Hooligan tai Everlast.

Kuva

Tai:

Kuva

Ilmeisestihän Anneli Auer ei ole kertonut nähneensä hupparin etupuolella mitään tekstiä (?)
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

VilijonkkaX kirjoitti:
To Marras 17, 2022 4:42 pm

Ihan hiljattainkin on ollut esillä tiededokumentteja meidän kaikkien muistin pettämisestä ja sen värittymisestä. Julia Korkmanin haastattelussa hän kertoi lasten suuresta taipumuksesta miellyttää. Olihan se näiden lasten kohdalla esillä jo aiemmin. Mutta ei vain mene palstan AA- hurmioituneelle perille.
Koeta hetki miettiä, keitä henkilöitä Annelin nuoremmat lapset halusivat tarinoillaan miellyttää. Ja vastaus on?
VilijonkkaX kirjoitti:
To Marras 17, 2022 4:42 pm
Kuten kirjoitin aiemmin, olen pahoillani rouvan puolesta, vaikka uskonkin hänen päätyneen väsyksissään ja pitkittyneen kriisin sekä ilmeisen rajun riidan päätteeksi tällaiseen tekoon. Ei varmaankaan ole ollut läheskään sielun voimissaan.
En usko, että kukaan, joka on pahoillaan Annelin puolesta, harrastaisi hänen syyttelyään täällä julkisella keskustelupalstalla. Anneli menetti itselleen rakkaan henkilön ulkopuolisen tappajan tekojen seurauksena. Perheenisän murha ja vuosikausien ajojahti syyttömiä henkilöitä kohtaan on jättänyt todennäköisesti loppuelämän arvet useamman henkilön sisimpään.
VilijonkkaX kirjoitti:
To Marras 17, 2022 4:42 pm
Muuten, uhrissahan oli hirveä määrä haavoja ja iskun jälkiä. Jos tekijä olisi tullut tarkoituksellisesti tappamaan, hän olisi pystynyt paljon siistimpään tekoon eli paljon vähäisemmän riehumisen kautta onnistunut. Nythän uhrissa taisi olla myös iso määrä ns. pintahaavoja, mikä kertoo, että uhri on pystynyt pistämään vastaan tai tekijä on kuitenkin ollut melko heikkovoimainen. Ei sellainen riko ikkunaa hiljaa, tunkeudu siitä haavoittumatta ja pysty tekoonsa kenenkään pystymättä puolustautumaan. Sori, mutta ootta väärässä.
Miten sinun mielestäsi Anneli onnistui rikkomaan ikkunan ja kapuamaan rikkomastaan ikkunasta sisälle punaisessa t-paidassaan ilman, että hän sai haavoja lasinsirpaleista itseensä? Jos Jukka S. Lahden surmasi järjestäytyneeseen rikollisuuteen kytkeytynyt edustaja, niin voisiko verkoston mahdollisia edustajia olla myös täällä murhainfon kirjoittajien keskuudessa. Vai onko ihminen vaan taipuvainen tekemään jostain sopivasta henkilöstä syyllistä, jos ei parempaakaan tarjokasta ole saatavilla?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Onkohan Anneli koskaan kertonut huppumiehen asusteissa näkyneen mitään tekstiä?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

LexVeritas kirjoitti:
To Marras 17, 2022 10:34 pm
^Onkohan Anneli koskaan kertonut huppumiehen asusteissa näkyneen mitään tekstiä?
Muistikuvieni mukaan hän ei ole kertonut mistään teksteistä asusteissa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Pieni liekki kirjoitti:
To Marras 17, 2022 11:22 pm
LexVeritas kirjoitti:
To Marras 17, 2022 10:34 pm
^Onkohan Anneli koskaan kertonut huppumiehen asusteissa näkyneen mitään tekstiä?
Muistikuvieni mukaan hän ei ole kertonut mistään teksteistä asusteissa.
Mutta hän ei nähnytkään tekijän selkää. Muistelin että Amandan mukaan teksti oli selässä, eli näkyi poistuessa. Eihän Amanda nähnyt tekijästä kuin selän pääosin.

Voi tietysti olla, että oli vaan joku kuvio tai kuvitelmakin. Mutta jos ei muuta keksitä, niin voihan alkaa etsimään mustaa/mustanruskeaa hupullista 100% polyesteritakkia, jossa lukee selässä Luvata tai PotaTri :)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Marras 18, 2022 12:51 pm
Pieni liekki kirjoitti:
To Marras 17, 2022 11:22 pm
LexVeritas kirjoitti:
To Marras 17, 2022 10:34 pm
^Onkohan Anneli koskaan kertonut huppumiehen asusteissa näkyneen mitään tekstiä?
Muistikuvieni mukaan hän ei ole kertonut mistään teksteistä asusteissa.
Mutta hän ei nähnytkään tekijän selkää. Muistelin että Amandan mukaan teksti oli selässä, eli näkyi poistuessa. Eihän Amanda nähnyt tekijästä kuin selän pääosin.

Voi tietysti olla, että oli vaan joku kuvio tai kuvitelmakin. Mutta jos ei muuta keksitä, niin voihan alkaa etsimään mustaa/mustanruskeaa hupullista 100% polyesteritakkia, jossa lukee selässä Luvata tai PotaTri :)
Arvelinkin, ettei Anneli ole ehkä nähnyt huppumiehen selkää missään vaiheessa. Hän olisi siis nähnyt huppumiehen ainoastaan itseensä päin kääntyneenä tai sivulta. Onko Anneli kertonut, ettei ole nähnyt huppumiehen selkää missään vaiheessa, vai onko väitteessäsi "Mutta hän ei nähnytkään tekijän selkää" kyseessä oma tulkintasi siitä, miksei Anneli ole nähnyt mitään tekstiä hupparissa?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Minua on mietityttänyt, että erään litteraation mukaan uhri on puukottelun ja muun hakkaamisen lomassa lausahtanut:

"Tuleha Annu auttaan"

Jospa se kuitenkin olisi esim:

"Tule - Hannu - Auttaan"

Annua (eikä Hannua) ei siis erikseen olisikaan pyydetty tulemaan auttamaan, vaan yleisesti ihan ketä tahansa (paitsi Hannua, jonka uhri toteaa jo olevan paikalla).

Oliko Hannulla jotain osuutta tapahtumiin? Raija Muukkosen henkirikostutkinta käynnistettiin uudelleen keväällä 2007. Rissanen tunnusti teon uudelleen (ensimmäisen kerran jo v. 1991) ja pääsi lopultakin istumaan elinkautista.

Kuva

Kuvauskulmaa vähän toisenlaiseksi, parta ja lasit pois, huppu päähän ja silleen.

Kuva
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

VilijonkkaX kirjoitti:
To Marras 17, 2022 4:42 pm
Nice shirt kirjoitti:
To Marras 03, 2022 4:11 pm
Skloddi kirjoitti:
Ke Marras 02, 2022 6:30 pm


"Lasten suusta kuulee totuuden" sanoo vanha suomalainen sanonta. Näin tulee tässäkin tapauksessa käymään, ennemmin tai myöhemmin.
Toivon mukaan ennemmin.
Ihan hiljattainkin on ollut esillä tiededokumentteja meidän kaikkien muistin pettämisestä ja sen värittymisestä. Julia Korkmanin haastattelussa hän kertoi lasten suuresta taipumuksesta miellyttää. Olihan se näiden lasten kohdalla esillä jo aiemmin. Mutta ei vain mene palstan AA- hurmioituneelle perille.
Kuten kirjoitin aiemmin, olen pahoillani rouvan puolesta, vaikka uskonkin hänen päätyneen väsyksissään ja pitkittyneen kriisin sekä ilmeisen rajun riidan päätteeksi tällaiseen tekoon. Ei varmaankaan ole ollut läheskään sielun voimissaan.
Muuten, uhrissahan oli hirveä määrä haavoja ja iskun jälkiä. Jos tekijä olisi tullut tarkoituksellisesti tappamaan, hän olisi pystynyt paljon siistimpään tekoon eli paljon vähäisemmän riehumisen kautta onnistunut. Nythän uhrissa taisi olla myös iso määrä ns. pintahaavoja, mikä kertoo, että uhri on pystynyt pistämään vastaan tai tekijä on kuitenkin ollut melko heikkovoimainen. Ei sellainen riko ikkunaa hiljaa, tunkeudu siitä haavoittumatta ja pysty tekoonsa kenenkään pystymättä puolustautumaan. Sori, mutta ootta väärässä.
Minä olen jo aikaisemmin sanonut, että en tiedä tekijää. En siis ole missään "puolella". En ole Annelisti tai anti-Annelisti. Minulle tapaus on avoin. Kuten Bodom, JFK jne.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mitä Anneli Auer on esitutkintapöytäkirjan mukaan puhunut Hannuista:

A:..öö, Jukka sit huus, et "Annu" tai sit ko niinko mä oon täs sanonu, et mä o myös saattanu "Hannu" mitä se huus. Mut mitä mä tietysti siin kohtaa tulkitsin, et se huus Annu, koska mua kutsutaan Annuks ja menin sinne kattomaa ja sit tää, ku mä tuli siihe näköyhteytee ni tää mies sielt hyökkäs mua kohti...

----

A: Ja sit, sitä mä mieti, et miks hän huus sitä, Annua. Et tota, mitä hänel sit oli mieles, et haluks hän vain nähdä, et mä oon hengis vai oliks hänel mieles jotain...
JJ: Tunneks ketään Hannua? Onko joku perhetuttava tai oletko seurustellut jonkin Hannun kanssa tai?
A: Ei, ei.
JJ: Joo.
JJ: Ei ole sellaista, et olis perhe, lähipiirissä ketään, semmosta Hannua?

----

A: Et joku ihan kaikkisen vanha kaveri nimeltä Hannu, joku Jukal varmaa on, mut et niinko, tää oli joku kaveri, joskus, jostai Turusta päin.
JJ: Mikä tää Hannu o? Mimmone kaveri se o?
A: joku häne lapsuuden ystäväns, eikä häl ol mitää niinko yhteyttä.
JJ: Ei o ketää niinko...
A: Se ainoo Hannu, mikä mul niinko Juka tutuist tule mielee, mut et siel töissähä voi kans ol Hannui, mut voi olla, et se oli iha vain Annu, mitä hän huusi.
JJ: Joo,o.
A: Ja hän huusi sit viel toise kertaa. En muista huusiks hän sillonki Annuu vai Anneloo tai jottai, apua hän ei huutanu. Mut Annuu hän huus,jostain syystä. Ja mä meni silloin sinne kattomaa.

----

A: No sitä määkin olen miettiny sitä et ku Jukalt pysty enää kysymään ett ku Jukkakaa ei mitää niinku sanonu paitsi huus kivusta ja sit se Annu tai Hannu.

----

Erikoista näissä on mm. se, että Anneli Auerin käsitys murhan tapahtuessa oli, ettei Jukka huutanut lainkaan apua, vaan hänellä saattoi Auerin mukaan olla jotakin muuta mielessä.

ts.

Anneli Auer pohtii, missä tarkoituksessa Jukka olisi kuolinhetkillään mahdollisesti huutanut vaimoaan Annua - siis Annelia. Erikoista mielestäni on mm. se, että Anneli Auer sulkee pois sen vaihtoehdon, että Jukka olisi huutanut hänen nimeään avunpyyntötarkoituksessa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jukan murhasi isokokoinen, vähintään 180 senttimetriä pitkä mies. Hän oli vatsakkaan näköinen muttei varsinaisesti ylipainoinen. Mies omasi leveähkön nenän. Silmät hänellä olivat ennemminkin vähän etäällä toisistaan kuin ihan nenäkuopassa. Posket olivat pyöreät. Murhaaja oli tavallisen näköinen murhan aikaan vuonna 2006 keski-ikäinen mies, ehkä nelikymppinen, ehkä jopa viisikymppinen, mahdollisesti vähän elähtänyt kolmekymppinen. Hän liikkui joka tapauksessa ketterästi.

Kulmakarvoista ja suusta ei silminnäkijöillä ole havaintoja. Anneli on arvellut, että joko ne olivat piilossa tai niin huomaamattomia, että niistä ei ole jäänyt muistikuvaa. Murhaaja oli pukeutunut tummiin, vartalonmyötäisiin vaatteisiin, joita Anneli ei osannut kuvailla tarkemmin. Murhaajan kasvoista oli vain keskiosa näkyvissä eikä Anneli osannut sanoa mitään silmien väristä eikä siitä, oliko Jukka mahdollisesti tuntenut miehen. Anneli ei häntä tuntenut.

Tunsitko tai tunnistaisitko kenties sinä murhaajan?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1258
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Marras 18, 2022 12:51 pm
Pieni liekki kirjoitti:
To Marras 17, 2022 11:22 pm
LexVeritas kirjoitti:
To Marras 17, 2022 10:34 pm
^Onkohan Anneli koskaan kertonut huppumiehen asusteissa näkyneen mitään tekstiä?
Muistikuvieni mukaan hän ei ole kertonut mistään teksteistä asusteissa.
Mutta hän ei nähnytkään tekijän selkää. Muistelin että Amandan mukaan teksti oli selässä, eli näkyi poistuessa. Eihän Amanda nähnyt tekijästä kuin selän pääosin.

Voi tietysti olla, että oli vaan joku kuvio tai kuvitelmakin. Mutta jos ei muuta keksitä, niin voihan alkaa etsimään mustaa/mustanruskeaa hupullista 100% polyesteritakkia, jossa lukee selässä Luvata tai PotaTri :)
Onkohan Lahden perheessä, Jukan tai Annelin rekissä, mahtanut tuolloin olla hupparia, missä on lukenut selässä jotain?
Esim Luvata tms.

Vastaa Viestiin