Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Kuviotapetti kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 7:00 pm
LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 5:39 pm
Surmaa ei välttämättä oltu suunniteltu lainkaan.

Luulisin, ettei poliisilla ole ollut mitään käsitystä millainen ääni Jukka Lahdella oli. Luultavimmin ei ole edes kysytty keneltäkään, onko nauhan ääni mielestään Lahden.
Haluttomuus myöntää vastanneensa Jukka Lahden soittoon Porvoossa voi liittyä juuri tähän seikkaan.
Nyt tipuin kyydistä lähes kokonaan. Jos murhaa ei ole suunniteltu, miten Anneli on saanut huppiksen mukaan salaliittoon? Meinaatko, että, kun Anneli näki murhamiehen tulevan sisään, hän ajatteli: " Vau mikä tilanne saada mies pois päiviltä. Lähdempä leikkiin mukaan, ja näyttelen osuuteni. Sitten olen päässyt hankalasta miehestä eroon? Vai mitä tarkoitat Lex Veritas? Kerro ihmeessä. Olen utelias kuulemaan.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Olen utelias kuulemaan miten salaliitto muodostui, kun sitä ei oltu juuri yhtään suunniteltu. Minusta se ei vaikutakkaan mitenkään mahdolliselta.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 6:41 pm


Uskosi hovioikeuden loppupäätelmiin vaikuttaa horjumattomalta.

Oletan siksi, että Auer on mielestäsi syyllistynyt lapsiinsa kohdistuneisiin seksuaali- ja väkivaltarikoksiin (mm. törkeisiin raiskauksiiin, törkeisiin lapsen seksuaalisiin hyväksikäyttöihin ja törkeisiin pahoinpitelyihin), joista Turun hovioikeus langetti hänelle 7,5 vuoden vankeusrangaistustuomion.
Äläpäs olettele liikoja. Lue itse hovioikeuden tuomio vuodelta 2015, siinä on punnittu myös lasten kertomusten uskottavuutta. Serituomio on salainen joten siihen on mahdoton perehtyä. Suosittelen selvittämään aiemmista kommenteistani mitä mieltä olen kyseisestä tuomiosta, se asia ei kuulu tähän.

Hovioikeuden tuomio 2015 on erittäin seikkaperusteisesti käynyt läpi toiselle oikeudenkäyntikierrokselle tuodun näytön puolesta ja vastaan. Se on uuvuttavan pitkä, mutta mikäli tämä tapaus kiinnostaa, niin se todellakin kannattaa lukea läpi (ja ymmärtää myös lukemansa - tiedän tämän jälkimmäisen asian olevan haastavampi osuus, kuin itse lukeminen :))

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Serituomio on salainen joten siihen on mahdoton perehtyä. Suosittelen selvittämään aiemmista kommenteistani mitä mieltä olen kyseisestä tuomiosta, se asia ei kuulu tähän.
Mielestäni kuuluu, vaikka sinun mielestäsi ei kuulu, vaikka suositteletkin mielipiteesi selvittämistä asiaan liittyen. Suosittelen sinulle itsellesi omien mielipiteidesi selvittämistä itsellesi itseksesi ennen kuin suosittelet muille niiden selvittämistä.
Mielestäni olisi epäkiintoisaa tutustua mielipiteisiisi sellaisesta, mihin sinun on ollut mahdotonta perehtyä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Tulipahan mieleeni sapelienne kalistelusta Jussi Tapanin kommentti hovioikeuden ratkaisusta.

2015:
Professori: Oikeus perusteli Auerin vapauttamisen erittäin hyvin

Anneli Auerin vapauttaminen Ulvilan murhasyytteistä saa rikosprofessorilta kiitosta. Päätös perusteltiin niin hyvin, että professori ei usko syyttäjän valituksen läpimenoon korkeimmassa oikeudessa.

YRJÖ HJELT
19.2.2015 16:58

Turun yliopiston rikosoikeuden professori Jussi Tapani pitää Anneli Auerin vapauttamista murhasyytteistä hieman yllättävänä. Tästä huolimatta Tapanin mielestä Vaasan hovioikeus perusteli tuomionsa erittäin hyvin ja perusteellisesti.
2022: Jussi Tapani

Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Olen pettynyt, kun Lex Veritas, ei perustele miten salaliitto syntyy ilman sitä edeltä suunnittelematta. :(
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Kuviotapetti kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 11:43 pm
Olen pettynyt, kun Lex Veritas, ei perustele miten salaliitto syntyy ilman sitä edeltä suunnittelematta. :(

Salaliitto voi syntyä ilman, että sitä suunniteltaisiin edeltä. On salaliitto, kun esim. ennalta suunnittelemattoman rikoksen jälkeen siihen osalliset jättävät jotain oleellista rikokseen liittyvää tarkoituksellisesti kertomatta.

Esimerkiksi rautakangesta:

Rikospaikalla olivat henkilöt A ja B.

A ja B tunsivat toisensa. A väittää, ettei tuntenut B:tä, joka ei koskaan kerro olleensa paikalla.

Salaliitto!

Esimerkkini kuvailema salaliittomalli on erittäin salainen salaliitto, koskapa kyseisessä salaliittomallissa mukana olevat salaliittolaiset eivät välttämättä ole sopineet keskenään mistään salaliitosta etu- eikä jälkikäteenkään, vaan toteutunut suunnittelematon salaliitto rakentuu keskinäiselle sanattomalle sopimukselle oman sekä yhteisen edun ymmärtämisestä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 29, 2022 12:10 am
Kuviotapetti kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 11:43 pm
Olen pettynyt, kun Lex Veritas, ei perustele miten salaliitto syntyy ilman sitä edeltä suunnittelematta. :(

Salaliitto voi syntyä ilman, että sitä suunniteltaisiin edeltä. On salaliitto, kun esim. ennalta suunnittelemattoman rikoksen jälkeen siihen osalliset jättävät jotain oleellista rikokseen liittyvää tarkoituksellisesti kertomatta.

Esimerkiksi rautakangesta:

Rikospaikalla olivat henkilöt A ja B.

A ja B tunsivat toisensa. A väittää, ettei tuntenut B:tä, joka ei koskaan kerro olleensa paikalla.

Salaliitto!

Esimerkkini kuvailema salaliittomalli on erittäin salainen salaliitto, koskapa kyseisessä salaliittomallissa mukana olevat salaliittolaiset eivät välttämättä ole sopineet keskenään mistään salaliitosta etu- eikä jälkikäteenkään, vaan toteutunut suunnittelematon salaliitto rakentuu keskinäiselle sanattomalle sopimukselle oman sekä yhteisen edun ymmärtämisestä.
Hyvä kun perustelit. Kiitos :). On vain erittäin vaikea ymmärtää sekä uskoa että tämäkään esimerkki olisi tullut kyseeseen Annelin ja Jukan tapauksessa. Jos Auerilla oli huonot välit mieheensä, miten hän saisi kokea sellaisen "onnenpotkun" että joku vielä tappaisikin miehen hänen puolestaan..ja tappajalla todennäköisesti pitäisi olla erittäin itsekäs motiivi, tai asialla ammattitappaja jolle on maksettu aikamoisen suuri määrä rahaa. Että näin. Tai tietysti orastava romanssi murhaajan ja Auerin välillä olisi jonkinlainen motiivi..mene ja tiedä.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Eräs käyttäytymistieteen asiantuntija totesi minulle jokin aika sitten, että hän ei olisi lainkaan ihmeissään, vaikka tulisi esiin Ulvilan murhaajan kirjoitelleen muina miehinä täällä meidän kanssamme murhainfossa vuosien saatossa. Itse en ainakaan ihmettelisi sitä, jos kävisi ilmi, että Suomi24:llä kirjoittava Auerin ja muutaman muun henkilön vainoaja olisi jollainlailla syvällisemmin kytköksissä Ulvilan murhatapaukseen tai siihen liittyviin asianosaisiin.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Marras 29, 2022 8:21 am
Eräs käyttäytymistieteen asiantuntija totesi minulle jokin aika sitten, että hän ei olisi lainkaan ihmeissään, vaikka tulisi esiin Ulvilan murhaajan kirjoitelleen muina miehinä täällä meidän kanssamme murhainfossa vuosien saatossa. Itse en ainakaan ihmettelisi sitä, jos kävisi ilmi, että Suomi24:llä kirjoittava Auerin ja muutaman muun henkilön vainoaja olisi jollainlailla syvällisemmin kytköksissä Ulvilan murhatapaukseen tai siihen liittyviin asianosaisiin.
Olen käytännössä varma että tälläkin foorumilla on kirjoitellut / kirjoittelee henkilö joka pitäisi saada oikeuden eteen Ulvilan murhasta. Mutta mitä siitä. Ei ole mitenkään rajattua kuka tänne saa kirjoitella.

Mutta jotkut vainoajat, joista täällä houritaan, ovat toinen asia ja ne kertovat enemmän sellaisista henkilöistä jotka niitä kuvittelevat olevan.

Detective1
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2021 10:28 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Detective1 »

Eiköhän tuo ole päivänselvää, että murhaaja viihtyy ja kirjoittelee palstalla. Todennäköisesti jopa kahdella nimimerkillä. Lisäksi on muutama hännystelijä, jotka ovat haukkana myötäilemässä häntä.

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2410
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Marras 29, 2022 8:21 am
Eräs käyttäytymistieteen asiantuntija totesi minulle jokin aika sitten, että hän ei olisi lainkaan ihmeissään, vaikka tulisi esiin Ulvilan murhaajan kirjoitelleen muina miehinä täällä meidän kanssamme murhainfossa vuosien saatossa. Itse en ainakaan ihmettelisi sitä, jos kävisi ilmi, että Suomi24:llä kirjoittava Auerin ja muutaman muun henkilön vainoaja olisi jollainlailla syvällisemmin kytköksissä Ulvilan murhatapaukseen tai siihen liittyviin asianosaisiin.
Mutta eikö hän ottaisi silloin suuren riskin? Siis kirjoitellessaan muina miehinä? Silloinhan hän olisi ylimielinen ja tehnyt jo kenties virheen.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Kuviotapetti
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 5:47 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Kyllä murhaajaa kiinnostaa mitä hänestä kirjoitetaan. On utelias. Ei ehkä palaa kirjaimellisesti rikospaikalle. Mutta täällä on kuvioissa todennäköisesti. Kumpa tietäisi millä nimimerkillä?

Palstan säännöistä poimittua:
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.

Palataanpas takaisin otsikon aiheeseen t:mode
"Vain hyvät kuolevat nuorena".

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2410
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Minkähän takia Jukka Lahden sisko epäili jo silloin alussa, että Jukkaa on saatettu kiristää.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014100118710476
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joudutaan sitten vissiin odottamaan pitkälle ensi kevääseen, ennen kuin Docendo julkaisee Pauli Kuusirannan Ulvilan murhaa koskevan kirjoituksen. Selviääköhän julkaistavasta kirjasta vastaus viestiketjun otsikon mukaiseen kysymykseen vai saammeko me täällä murhainfossa tai jossain muualla valmista aikaiseksi sitä ennen?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin