Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Huomasin että kuuluisa häkenauha löytyy Suomi24 keskusteluista:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12158390

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Bias »

Kova kiusaus olisi kuunnella nauha, mutta arvostan yöuniani niin paljon, että taitaa olla viisasta jättää väliin.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

rantakoski kirjoitti:Huomasin että kuuluisa häkenauha löytyy Suomi24 keskusteluista:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12158390
Sen verran on tullut vääristelyjäsi luettua, että itse ainakin suhtaudun suurella varovaisuudella ja varaukselle kaikkeen, mitä nettiin postaat. Miettikääs vähän, ennen kuin menette näitä rantakosken linkkejä aukomaan.

rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Mitä? Häh. Linkki on Suomi24 foorumin henkirikoskeskusteluihin.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

rantakoski kirjoitti:Mitä? Häh. Linkki on Suomi24 foorumin henkirikoskeskusteluihin.
Josta löytyy postaamasi häke-nauha...

rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Mielestäni ei ole mitenkään hyvä tilanne että nauha on internetissä saatavilla, mutta koska se on täytyy nauhaan suhtautua uudella tavalla.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

rantakoski kirjoitti:Mielestäni ei ole mitenkään hyvä tilanne että nauha on internetissä saatavilla, mutta koska se on täytyy nauhaan suhtautua uudella tavalla.
Millä tavalla siihen täytyy suhtautua? Ei sillä, että aikoisin linkkisi avata, mutta mielenkiinnosta.

rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Täytyy suhtautua uudestaan nauhaan koska se on netissä saatavilla, ainoa hyvä puoli minkä siitä keksin on se että nauhahan kuullaan tänä vuonna noin 6kk päästä Lehdon dokumentissa "leipoja-askartelija perheenäiti oikeusjärjestelmän hampaissa". "Eihän tässä ole kuollut kuin yksi ihminen".

Instigator
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:52 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Instigator »

Varoituksen sanana kaikille, että klikkaamalla linkkiä, jonka takaa häkenauha löytyy, tulee koneelle myös kaikenlaista muuta roskaa (rekisterinputsausohjelmaa yms.), selaimen aloitussivu muutetaan ja muuta "mukavaa". Ylimääräisen roinan saa kyllä poistettua, jos ei ole tietokoneiden kanssa ihan käsi. Nauhasta kiinnostuneille suosittelen ennemmin tarttumaan nimimerkkien täällä esittämiin tarjouksiin toimittaa nauha. Ainakin nimimerkki "Nätti_Jussi" on tarjoutunut lähettämään häkenauhan.

Itse nauha on kyllä sama kuin keskustelupalstoilla aikaisemmin liikkunut versio. Sen alkuperäisyydestä minulla on omat epäilykseni, mutta kyllä siitä kokonaiskuvan saa tapahtuneesta.

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Bias »

Instigator kirjoitti:
Itse nauha on kyllä sama kuin keskustelupalstoilla aikaisemmin liikkunut versio. Sen alkuperäisyydestä minulla on omat epäilykseni, mutta kyllä siitä kokonaiskuvan saa tapahtuneesta.
Jos nauha olisi feikki, ei siis alkuperäinen tallenne, niin eihän siitä mitään kokonaiskuvaa oikeasta tilanteesta silloin saa. Se on silloin pelkkä radiokuunnelma.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Instigator
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:52 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Instigator »

^ Täsmennän siis, että en epäile ko. tallenteen olevan täysin feikki. En vain usko sen olevan alkuperäinen, suodattamaton versio. Tässä versiossa esim. "uole" hyppää niin vahvasti silmille (tai tässä tapauksessa korville), että sitä ei mielestäni missään tapauksessa ole voinut missata ensikuulemallakaan. Sitä vastoin monet tahot (ml. KRP:n äänitutkija) ovat kertoneet, etteivät ole aluksi kuulleet tuota "uole"-kohtaa. Tämä viittaisi jonkinnäköiseen suodatukseen ainakin tuolla kohdalla hallussamme olevaa äänitettä.

annaanna

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Jaan edellä kirjoittaneen käsityksen, tosin korvakuulolta.
Ihmeen kauan aikaa kului ennenkuin vuoto tapahtui. Eräilläkin nimimerkeillä tänne rekkauduttu ja pyydetty nauhoitetta, ilmeisesti onnistanut viimein. Siellä on yhden ihmisen kuolinkamppailu ja lapsen hätä kaiken kansan kuunneltavana. Toisaalta ei pitäisi olla, mutta toisaalta hyvä näin. Toki se alkuperäinen tämän lisäksi pitäisi sitten kuultavana olla myös.

Missä vika, kun en seurauksia klikkauksesta edes huomannut? Ehkä mulla kädettömällä on ollut rekisterinputsausohjelma jo kauan. Mikä on rekisterinputsausohjelma?

Instigator
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:52 am

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Instigator »

annaanna kirjoitti:Missä vika, kun en seurauksia klikkauksesta edes huomannut? Ehkä mulla kädettömällä on ollut rekisterinputsausohjelma jo kauan. Mikä on rekisterinputsausohjelma?
Minulle tuli ainakin viisi erillistä ohjelmaa, jotka sitten poistin ladattuani äänitteen. Hyvä vain, jos sinulle ei tullut (voi olla esim. että speedysharen premium-version haltijalle niitä ei ladata tai tietoturvaohjelmistosi blokkasi niiden lataamisen kokonaan). Tuskin niissä ohjelmissa mitään vaarallista on, mutta ne ovat tyypillisiä "etsin 'virheitä' koneestasi ja mainostan sinulle sitten maksullista MUST-HAVE-premium-versiota 'virheiden' korjaamiseksi. Rahastusyrityksiä vain, ei sen vaarallisempaa, kai.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Mun hallussa olevasta hätäpuhelusta sen verran, että olen saanut sen sisotalolta vuosi sitten. Tiedostonimeltään liite 32.wav

Sitä en tiedä, mistä sisotalo on puhelun itselleen saanut.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

rantakoski
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1479
Liittynyt: La Touko 12, 2012 5:39 pm

Re: Ulvilan surman hätäpuhelu netissä kuultavana

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Osaako joku sanoa, esim. Alpo, että onko Suomi24:ssa oleva nauha sama kuin mikä Minfossa pyörinyt?

Vastaa Viestiin