Ulvilan surman todelliset rikolliset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Ulvilan surman todelliset rikolliset

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Ulvilan surman todellisia rikollisia ovat poliiseista ainakin SANTAOJA, KUUSIRANTA ja muut jotka olivat vääntämässä syytöntä syylliseksi eli myöskin se ns.Joutsenlahden entinen naisystäväpoliisi ja äänitutkija TUJA NIEMI-LAITINEN.

Lisäksi rikokseen ovat syyllistyneet syyttäjät HELI HAAPALEHTO, KALLE KULMALA ja ei niin vähäisimpänä JORMA VALKAMA.

Kaikkien naurama, kiistelemä ja ja monien tulkintojen äiti. HÄKENÄÄNITALLENNE TODISTAA Auerin syyttömäksi.

Tallenteelta kuuluu selvästi Jukka Lahden surmanneet astaloniskut ajassa 02:39.35 ja ajassa 02:41.95 ja auer ottaa puhelimen kuulokkeen käteensä ja aloittaa sanoilla, "ehit auttaan".
Ääni on erittäin tuskainen ja hätää täynnä, tämän voi jokainen kuulla ja Auer siis ottaa kuulokkeen KÄTEENSÄ AJASSA 02:42.25 eli ajassa 02:42.25 (pisteen jälkeinen aika on sekunnin kymmenesosia).

Miten Joku voi olla astaloimassa takkahuoneessa ja olla sen jälkeen vain 0.40 sekunnin päästä puhumassa puhelimessa, tämä edellä mainittu on sula mahdottomuus ja joka ei usko, niin kokeilkoon itse.

Mitään muuta selitystä noille vähän yli kahden sekunnin välin tapahtuville kopsahduksille ei ole.
Lisäksi äänien kuuluvuus osoittaa niiden tulevan kauempaa kuin ihan puhelimen läheltä eli tilanne huomioiden, nuo kopsahdukset eivät voi olla mitään muuta kuin Jukka Lahden surmanneiden iskujen äänet.

Huomioitavaa on se, että jälkimmäinen kopsahdus alkuperäisessä on selvästi heikommin kuultavissa, mutta kun vahvistaa ääntä, niin alkaa kuulumaan, se ensimmäinen kopsahdus kuuluu selvästi Amandan lauseiden välissä.

Nyt yksinkertainen kysymys, KUKA NUO KOPSAHDUKSET AIHEUTTAA?

Yhtä yksinkertainen vastaus: Kopsahdukset aiheuttaa Jukka Lahden surmannut ulkopuolinen ja hänen käyttämänsä astalo, SORKKARAUTA.

(muoks.) laitanpa ne tallenteet tähän linkkinä, jotta jokainen jolla ei ole tallennetta voi ne kuunnella: https://www.dropbox.com/s/4gfsmk01nvij1 ... i.wav?dl=0 ja kopsahdukset peräkkäin vertailtavana äänestä https://www.dropbox.com/s/fye91xi4kpzhs ... s.wav?dl=0

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Nyt kun niin moni on lukenut, uskaltamatta kommentoida tosiseikkojen vastaista, niin minun pitää kiittää todellista suuntaa joka sai minut kiinnittämään huomion noihin ääniin ja hän on nimimerkki sisotalo, siis joka ainoana uskaltaa esiintyä täysin omana itsenään.

Hänen kivenkova väitteensä siitä, että surmaaja olisi poistunut ajakohdassa 02:40 seudulla ja ääni mikä kuuluu siitä vahvistaisi asian.

Ryhdyttyäni tarkemmin kuuntelemaan tuota kohtaa ja ennakkoon kuuluvia sanoja, joista olen jo aikaisemmin täällä kirjoittanut siitä, ettei voi poistuminen tuona ajankohtana olla mahdollista ja että Amanda olisi tuolloin nähnyt poistujan selän mennessään äitiään vastaan ojentaen kuuloketta, oli selkeässä ristiriidassa sanomisien kanssa, koska tärkeintähän tässä on se juurikin mitä tallenteelta kuuluu ja ei kuulu, tai siis pikemminkin, kyllä kuuluu, mutta jostain kumman syystä ei kuulu kuin vaimennetusti, sitä en tiedä mistä johtuu, mutta anyway, kun vähän ns. "kuulumattomuutta" vahvistaa eli nostaa desibelejä, niin johan alkaa kuulumaan.

Kiinnitin siis huomioni tuohon ensinnä yksittäiseen "kolahdukseen" ja ihmettelin sen kaiullisuutta ja sitä, että miten tuota voidaan pitää terassille hyppäämisen jälkiäänenä, koska äänihän olisi täysin erilainen, pikemminkin onttomaisen lautainen ja huomattavasti vaimeampi, johtuen selkeästi äänen kantautumisesta isohkosta ikkuna-aukosta eli ääniaallot olisivat joutuneet nouseen ylöspäin ja kerääntynyt ikkuna-aukkoon kaikki, josta ne olisi esteet "kiertäen" (aikaisemmin ilmaisin sarkastisuutta tietylle taholle, mutta ohi meni, kohteen ymmärtämättömyydestä johtuen) kuuluneet puheluun, jos kyseessä olisi ollut terassille hyppäämisen ääni.

Kuunnellessani tarkemmin tuota kohtaa, siis aikajaksoa 02:20 - 02:55, huomasin erittäin vaimean kopsahdus äänen juuri ennen kuin Aueri ottaaa kuulokkeen käteensä.

Mietein ensin tuota ääntä todelliseksi terassille tulon ääneksi ja että sisotalo olisikin tarkoittanut tuota ääntä, mutta näin se ei ollutkaan, vaan vahvistin tuon äänen paremmin kuuluvaksi, sitä en yhtään tiedä miksi tuo samankaltainen kuin ensimmäinenkin kopsahdus on, oli huomattavasti vaimeampi kuin ensinnä kuultava, mutta en vaivaa sillä päätäni, koska joku muu taho saa sillä vaivata, koska viitteitä siihen miksi olisi vaimeampi, on selkeä ja sen voi kategorioida ryhmään, "ääniä ulkopuolisesta ei kuulu" ja tiettyy tahoon.

Vahvistaessani ja kuunnellessani noita kahta niin erittäin samankaltaista kopsahdusta joista jälkimmäisen loppu on hieman tussahdusmainen, aivan kuin jokin antaisi periksi ja päättelin ettei nuo äänet millään voi olla poistumis ääniä, koska tuolloinhan poistujan olisi pitänyt hypätä ovea vasten tai aukkoon tavalla, että oven ala- tai yläosa olisi antanut selkeästi periksi ja kimmahtanut takaisin karmia vasten, mutta ääni ei ole senkaltainen, vaan voin sanoa sen selkeimmin olevan kopsahduksen ja koska molemmissa kopsahduksissa on havaittavissa selkeää kaikumaisuutta, ne ei voi tulla muuta kuin takkahuoneesta ja loppupäätelmäni oli, että mitään muuta ääntä ne ei ole kuin Jukka Lahden päähän kohdistuneet kaksi viimeisintä astaloniskua.

Tästä sitten kuunnellessani muita ääniä, havaitsin ennen Aueri ensimmäistä sanomistaan, "ehit auttaan" eli Auer oli siinä uskossa, että apu on ihan sekunneissa jo paikalla, mutta toisin kävi, niin sitä ennen tuota sanomista kuului ns. "rutinaa", kuunnellessani sen tarkemmin ja yhdistin asioita, niin se ei voinut olla muuta ääntä kuin, että Auer tuolla kohtaa ottaa kuulokkeen käteensä ja sitä ennen, noin 0,4 sekuntia ennen kuuluu se viimeisin kopsahdus, eli miten joku voi olla takkahuoneessa vain vajaata sekuntia kopsauttelemassa takkahuoneessa ennen kuin ottaa kuulokkeen käteensä, EI MITENKÄÄN KOSKA SE ON SULA MAHDOTTOMUUS ja täten se kertoo selkeästi sen, että Auer on syytön ja todellinen surmaaja se siellä kopsauttelee.

Erimieltä olevat voivat alkaa tekstaamaan.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

nihlist kirjoitti:Nyt kun niin moni on lukenut, uskaltamatta kommentoida tosiseikkojen vastaista, niin minun pitää kiittää todellista suuntaa joka sai minut kiinnittämään huomion noihin ääniin ja hän on nimimerkki sisotalo, siis joka ainoana uskaltaa esiintyä täysin omana itsenään.

Hänen kivenkova väitteensä siitä, että surmaaja olisi poistunut ajakohdassa 02:40 seudulla ja ääni mikä kuuluu siitä vahvistaisi asian.

Ryhdyttyäni tarkemmin kuuntelemaan tuota kohtaa ja ennakkoon kuuluvia sanoja, joista olen jo aikaisemmin täällä kirjoittanut siitä, ettei voi poistuminen tuona ajankohtana olla mahdollista ja että Amanda olisi tuolloin nähnyt poistujan selän mennessään äitiään vastaan ojentaen kuuloketta, oli selkeässä ristiriidassa sanomisien kanssa, koska tärkeintähän tässä on se juurikin mitä tallenteelta kuuluu ja ei kuulu, tai siis pikemminkin, kyllä kuuluu, mutta jostain kumman syystä ei kuulu kuin vaimennetusti, sitä en tiedä mistä johtuu, mutta anyway, kun vähän ns. "kuulumattomuutta" vahvistaa eli nostaa desibelejä, niin johan alkaa kuulumaan.

Kiinnitin siis huomioni tuohon ensinnä yksittäiseen "kolahdukseen" ja ihmettelin sen kaiullisuutta ja sitä, että miten tuota voidaan pitää terassille hyppäämisen jälkiäänenä, koska äänihän olisi täysin erilainen, pikemminkin onttomaisen lautainen ja huomattavasti vaimeampi, johtuen selkeästi äänen kantautumisesta isohkosta ikkuna-aukosta eli ääniaallot olisivat joutuneet nouseen ylöspäin ja kerääntynyt ikkuna-aukkoon kaikki, josta ne olisi esteet "kiertäen" (aikaisemmin ilmaisin sarkastisuutta tietylle taholle, mutta ohi meni, kohteen ymmärtämättömyydestä johtuen) kuuluneet puheluun, jos kyseessä olisi ollut terassille hyppäämisen ääni.

Kuunnellessani tarkemmin tuota kohtaa, siis aikajaksoa 02:20 - 02:55, huomasin erittäin vaimean kopsahdus äänen juuri ennen kuin Aueri ottaaa kuulokkeen käteensä.

Mietein ensin tuota ääntä todelliseksi terassille tulon ääneksi ja että sisotalo olisikin tarkoittanut tuota ääntä, mutta näin se ei ollutkaan, vaan vahvistin tuon äänen paremmin kuuluvaksi, sitä en yhtään tiedä miksi tuo samankaltainen kuin ensimmäinenkin kopsahdus on, oli huomattavasti vaimeampi kuin ensinnä kuultava, mutta en vaivaa sillä päätäni, koska joku muu taho saa sillä vaivata, koska viitteitä siihen miksi olisi vaimeampi, on selkeä ja sen voi kategorioida ryhmään, "ääniä ulkopuolisesta ei kuulu" ja tiettyy tahoon.

Vahvistaessani ja kuunnellessani noita kahta niin erittäin samankaltaista kopsahdusta joista jälkimmäisen loppu on hieman tussahdusmainen, aivan kuin jokin antaisi periksi ja päättelin ettei nuo äänet millään voi olla poistumis ääniä, koska tuolloinhan poistujan olisi pitänyt hypätä ovea vasten tai aukkoon tavalla, että oven ala- tai yläosa olisi antanut selkeästi periksi ja kimmahtanut takaisin karmia vasten, mutta ääni ei ole senkaltainen, vaan voin sanoa sen selkeimmin olevan kopsahduksen ja koska molemmissa kopsahduksissa on havaittavissa selkeää kaikumaisuutta, ne ei voi tulla muuta kuin takkahuoneesta ja loppupäätelmäni oli, että mitään muuta ääntä ne ei ole kuin Jukka Lahden päähän kohdistuneet kaksi viimeisintä astaloniskua.

Tästä sitten kuunnellessani muita ääniä, havaitsin ennen Aueri ensimmäistä sanomistaan, "ehit auttaan" eli Auer oli siinä uskossa, että apu on ihan sekunneissa jo paikalla, mutta toisin kävi, niin sitä ennen tuota sanomista kuului ns. "rutinaa", kuunnellessani sen tarkemmin ja yhdistin asioita, niin se ei voinut olla muuta ääntä kuin, että Auer tuolla kohtaa ottaa kuulokkeen käteensä ja sitä ennen, noin 0,4 sekuntia ennen kuuluu se viimeisin kopsahdus, eli miten joku voi olla takkahuoneessa vain vajaata sekuntia kopsauttelemassa takkahuoneessa ennen kuin ottaa kuulokkeen käteensä, EI MITENKÄÄN KOSKA SE ON SULA MAHDOTTOMUUS ja täten se kertoo selkeästi sen, että Auer on syytön ja todellinen surmaaja se siellä kopsauttelee.

Erimieltä olevat voivat alkaa tekstaamaan.
Pitääpä hoeman korjata tätä omaani, tai siis oikeammin lisätä koska aikaisempaa ei ole tarvetta korjailla.

Piti tutkia lisää ääniä tallenteella ja venyttää aikamääreitä koska aloin miettiin, että Jukka Lahtea oli lyöty neljästi, eikä vain kaksi kertaa, joten ääniä pitäisi siis olla enempikin ja niinhän niitä olikin, ensimmäinen ei ollut ihan heti tunnistettavissa koska osittain jäi häkehenkilön puheen alle, samoin kuin viimeisinkin ja joka on erittäin paljon samankaltainen kuin on kaksi edellistäkin, vain ensimmäinen on erillainen, mutta kun katsoo lyöntien välejä tai oikeammin äänien kuulumisen välejä, niin voi hyvin päätellä myöskin ensimmäisenkin isku-ääneksi.

Ensimmäinen iskuääni kuuluu ajassa 02:37.75, toinen kuuluu ajassa 02:39.35, kolmas 02:41.95 ja viimeisin ja heikoin ja jää osittain puheen alle kuuluu 02:47.32 ja mitä ilmeisimmin varmistus ja testauslyönti onko enään hengissä koska kuuluvuudeltaan on myöskin heikoin.

Mutta mikä mielenkiintoisinta, on se häkehenkilön taustalta kuuluva ihmellinen lollotus ja joku sen tapainen, vaikka kuuluu erittäin heikosti on se kuultavissa sanojen välissä "mä, me voidaa, mä kyselen vähän lisätietoja" (säätäkää volumeja vähän isommalle niin kuulette ja keskittykää tausta ääniin) on vähän kuin "aaa jaa aaa haaa aaa" vähän vaikea erottaa sitä ja tuon jälkeen kuuluu viel isku tai vähän kuin tuo ääni loppuisi siihen iskuun.

Ensimmäisestä iskusta voi sanoa että se erottuu kaikista noista muista, tussahdusta muistuttavasta äänestään ja vähän kuin rusahtavasta, ei ole niin terävä kuin kaksi seuraavaa.

Luulin itsekkin ensin tuota ääntä vain kuulokkeen osumisena johonkin pehmeään, kun vahvistin, niin on kuultavissa sama etäisyysmäisyys kuin muissakin eli ääni ei tule läheltä puhelinta kuten ei muutkaan.

Tässä https://www.dropbox.com/s/d7ztjk22b2deu ... s.wav?dl=0 koko pätkä ladattavaksi, ja kyseiseen kohtaan ei ole tehty mitään muita muutoksia kuin, kopsahduskohtia on vahvistettu eli nostettu ns. desibeli-arvoja ja puhe ääntä varovasti alennettu, viimeistä en oikein pystynyt vahvistaan koska jää puheen alle, mutta on erotettavissa kyllä.

On huomioitava se, että Auer on puhelimessa tai ottaa juuri kuulokkeen käteensä kun erittäin vähän ennen kuuluu kopsahdus ja Auer on puhelimessa kun kuuluu viimeisin.

Päätelkää itse, onko Auer syyllinen vaiko syytön.

Nyt haluan vastauksia.

Vareksenpoikanen
Martin Riggs
Viestit: 649
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Kyseiset äänet on aiheuttanut joku muu kuin Anneli Auer - minun mielestäni.

Laitan tähän Tuija Niemen (niin väitetään että olisi tämän tekijä) litteroinnin hätäkeskustallenteesta, vaikka se on jo monta kertaa täällä esitetty.
Kun se on tässä samalla sivulla niin on helpompi verrata nihlist.in havaintoihin.

Vain viimeinen kopsahdus puuttuu Niemen litteroinnista. Minä kuulin sen, ja sen jälkeen tulee jokin sana, josta en saa selvää.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ollaan aika heikoilla, jos oikeudessa voitetaan tai hävitään kymmenesosasekunnttien perusteella. Kymmenesosa sekunnilla voidaan voittaa tai hävitä Olumppiakultaa mutta voitto ja häviäminen perustuukin silloin paremmuuteen. Oikeuden tuomio langettavana, pitäisi perustua selvään näyttöön syyllisyydestä, tai mikäli näyttöä ei ole pitää tuomion olla vapauttava.

Kukaan muu kuin minä ei ole tunnustanut että nauhalla kuuluu myös se kun moottori käynnistyy. Mikä moottori? Sitä en tiedä, mutta se kuuluu ihan lopussa, kuuluminen alkaa juuri ennen, ennenkuin häkevirkailia sano toistonsa: (04:12) "Nonni me voidaan lopettaa." Tässäkin huomaa sen litteroinnin vajavuuden. Molemmat häke-virkailijan sanomat "Nonni" on jätetty pois niin sanotusta Niemen litteroinnista.

Tässä on vuonna 2013 julkaistu Tuija Niemen litterointi.
Näin surmayönä kello 2.43(.22) alkanut puhelu eteni:

0:00 Häke: Hätäkeskus
0:01 Anneli: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:03 Häke: Mi-mikä?
0:04 Anneli: Joku tuli ikkunast sisään.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Anneli: Ulvila
0:08 Häke: Ulvila, jooh
0:10 Anneli: Tähtisentie viiskytneljä.
0:11 Häke: Anteeksi mikä?
0:12 Anneli: Tähtisentie
0:14 Häke: Joo-o
0:15 Anneli: Viiskytneljä
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Anneli: On.
0:17 Häke: Mitä siellä tapahtuu?
0:19 Anneli: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla?
0:23 Jukka: Auuu (valittaa)
0:24/0:26 Anneli: Kyllä./ Heti.
0:25 Jukka: Auuu
0:27/0:29 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla./Tunneksä sitä?
0:27 Jukka: Auuu
0:30 Anneli: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
0:36 Anneli: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teitä monta siellä?
0:39 Anneli: Meil on myös neljä lasta.
0:41 Häke: Neljä lasta?
0:42 Anneli: Kyllä
0:43 Häke: Jaaha., odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä mene pois.
0:43 Jukka: Aihh (yninää, valitusta)
0:47 Anneli: En.
0:50 Jukka: Aii (laahaava ääni)
0:52 Anneli: Nopeesti.
0:53 Jukka sanoo joko: ”Tuu jo” tai ”huijaa”.
0:54 Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.
0:56 Jukka: (naksahdus) Öhh (kolahdus). Ähh.
0:59 Anneli: Meni, lähtikse mies jo?
1:01 Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu)
1:02 Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen)
1:06-1:11 Jukka: Äihh. Häivy (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äääh. Auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Anneli: Onks joku tulossa jo?
1:15 Jukka: Öh…
1:18 Jukka: …auto.
1.25 Jukka: Oh. Eih.
1:28/1:30 Jukka: Hälytyys…/tule(e) tänne apuun.
(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan).
1:36 Anneli: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: *
1:39 Anneli: Tuuksä tänne puhelimee.
1:40 Jukka: Agh (valittaa)
1:41 Anneli: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: *
1:43 Anneli: Mä soitan poliisil, sil pyydettii et.
1:46 Jukka: (pyyjääpää)
1:46 (Tuntematon: Mite mä pääse linjoi (Huomautus: Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä tytön sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Jukka: No vähä voit auttaakii.
1:50 Jukka: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus).
1:51 Anneli: Lähtikse jo (kuuluu hiljempää kuin Jukan ääni).
1:52 Jukka: Tu(l)e auttaa.
1:54 Anneli: Mitäkö, pitääkö (huutaa raivokkaasti).
1:55 Jukka: (yökkäilee, ähkäisy)
1:56/1:57-2:00 Anneli: Vittikö/(juoksuaskelia, oven aukaisu)
2:00 Jukka: Aagh (valittaa).
2:02 Jukka: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi). (Kolahdus keskellä).
2:03 Anneli: …uole (kaksitavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa).
2:03/04 Jukka: (vaimea kopsahdus). Lala.
2:05/06 Anneli: Öh (voimakkaan ponnahdusen aiheuttama äännähdys).
Anneli: …
2:07/2:09 Anneli: (vaimeita askelia). Tuleeksielt kettää.
2:10 Lapsi: * (taustalla Jukan valitusta).
2:17 Tuntematon: …(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni)
2:18-2:19 Lapsi: *
2:22 Jukka: Aih.
2:22/23 Anneli: Hei lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:24-2:27 (Tuntematon: askelien ääniä)
(Vuoden 2010 litteroinneissa oli vielä tämä: 2:25/26 Tuntematon: -Aja)
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27/28 Jukka: Se jäi.
2:28 Lapsi: * (Jukan valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nyte?
(Jukan puheääntä ei enää kuulu)
2:35 Lapsi: *
2:36 Häke: Voiskos äiti puhuu?
2:38 Lapsi: * (kolahdus).
2:39 Lapsi: * (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:43 Anneli: Onksielt tulos joku.
2:44/2:47 Häke: Joo, mä oon apuu hälyyttäny. Mä voidaan ny. Mä vähän kyselen lisätietoja./Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa?
2:50 Anneli: Jo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Anneli: Hajotti meiän ton,/se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel.
2:58/3:00 Anneli: Mä olen täl, mä juoksin äske/ulos, et mä meen sinne, se lähti juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilasse sun mies siel nyt on?
3:10 Anneli: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:13 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:15-3:17 Lapsi: *
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Anneli: Älä itke (lapsi) hei siel.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
3:21 (Lapsi *)
3:26/3:29 Anneli: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en./ Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on? Missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, ei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai.
3:37 Anneli: En tiedä. Siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
3:39 Anneli: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: *
3:42 Anneli: Se lähti jo vai?
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voi sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta+
3:47 Anneli: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo
3:54 Anneli: Semoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Ihan vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Ihan vieras?
3:59 Anneli: Jooh (taustalla lapsen itkua). Tulkaa nopeesti.
4:01 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Anneli: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On amblanssi onkans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Anneli: Joo.
4:12 Häke: Täst tavoittaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt (lapsi *). Me voidaan lopettaa, poliisit soittaa.
4:16 Anneli: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Anneli: Heihei.
(Tallennus päättyy)

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Vareksenpoikanen. kirjoitti:Kyseiset äänet on aiheuttanut joku muu kuin Anneli Auer - minun mielestäni.

Laitan tähän Tuija Niemen (niin väitetään että olisi tämän tekijä) litteroinnin hätäkeskustallenteesta, vaikka se on jo monta kertaa täällä esitetty.
Kun se on tässä samalla sivulla niin on helpompi verrata nihlist.in havaintoihin.

Vain viimeinen kopsahdus puuttuu Niemen litteroinnista. Minä kuulin sen, ja sen jälkeen tulee jokin sana, josta en saa selvää.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ollaan aika heikoilla, jos oikeudessa voitetaan tai hävitään kymmenesosasekunnttien perusteella. Kymmenesosa sekunnilla voidaan voittaa tai hävitä Olumppiakultaa mutta voitto ja häviäminen perustuukin silloin paremmuuteen. Oikeuden tuomio langettavana, pitäisi perustua selvään näyttöön syyllisyydestä, tai mikäli näyttöä ei ole pitää tuomion olla vapauttava.

Kukaan muu kuin minä ei ole tunnustanut että nauhalla kuuluu myös se kun moottori käynnistyy. Mikä moottori? Sitä en tiedä, mutta se kuuluu ihan lopussa, kuuluminen alkaa juuri ennen, ennenkuin häkevirkailia sano toistonsa: (04:12) "Nonni me voidaan lopettaa." Tässäkin huomaa sen litteroinnin vajavuuden. Molemmat häke-virkailijan sanomat "Nonni" on jätetty pois niin sanotusta Niemen litteroinnista.
Poistin lainauksestani tuon litteroinnin, koska sitä ei tarvita tässä minun tekstissäni koska se ei liity siihen.

Eli se viimeisin, kahta ennemmin muistuttava kopsahdus kuuluu sillä kohtaa, ennen kuin Aueri aloittaa puhumisen ja jos on audacity käytettävissä on tuo viimeisimmän kopsahduksen kuuluminen helpoin saada esiin ja se kuuluu jakamassani pätkässä kohdassa 9.98 -- 10.42 aika keskellä sanaa "tietoni".

Viittaan tässä samalla aikaisempiin viesteihini, että ne ajat mitkä olen ilmaissut, koskevat siis ainoastaan koko tallenteen aikoihin (audacity) ei siis kun avaa nuo pätkät jotka olen levittänyt koska niissä on siis aivan eri ajat.

Voihan vareksenmunat :wink: :) , ei kun siis vareksenpooikaa, en ole räpeltelyissäni ehtinyt vielä niin pitkälle, mutta tsekkaan tuon kohdan 4:12.

Täällä jo aikaisemmin hyvin monelle ilmaisin sen, että älkää kuunnelko pelkästään sitä mitä kuuluu, vaan kuunnelkaa myös sitä mitä ei kuulu, eli vahvistakaa kuulumattomia kohtia ja kuunnelkaa uudelleen, mutta mitä ilmeisimmin ei monenkaan kohdalla ole "huono" neuvoni uponnut ns. järjettömiin.

Mutta tästä jatketaan, eli uhrin loppusurmaamishetki on taltioitunut tarkoin tallenteelle.

Nyt vain miten sen parhaiten esittää puolustukselle tai krhm, ns. poliisille ja onkokaan suomessa tai yleensäkään porissa poliisia vai kuuluvatko kaikki tähän suomessa täysin laillisesti toimivaan ja suomen suurimpaan rikollisjärjestöön avustajineen, joita täälläkin murhainfossa on pyörinyt ja pyörii.

muoks, virheet ja poisto erehdyksestäni vareksenpojan aikailmaisusta. lisä muoks alla.

Kuuntelin tuon kohdan ja en millään ilveellä saa tuolle kohtaan moottorin käynnistymistä, vaan Auerin helpottuneen uloshenkäyksen ja sen jälkeen häkehenkilön sanat "no nii" ja siinä välissä ja sen loputtuakin kuuluu Auerin sisäänhengitysveto.

Kuuntele itse, vahvistin noin 10desibeliä sitä kohtaa. https://www.dropbox.com/s/cmiosbpy0fawr ... i.wav?dl=0
Viimeksi muokannut nihlist, Ma Tammi 19, 2015 10:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Tara »

Aina vain toistuu tämä sama virhe.

Merkitään Tuija Niemen kirjoittaneen litterointiin tähän kohtaan, että askeleet, jotka kuuluvat olisivat "tuntemattomia"!
Vareksenpoikasen postissa:
Î Î http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=661887#p661887
2:24-2:27 (Tuntematon: askelien ääniä)
Näinhän asia ei ole koskaan ollut, vaan virhe on jäänyt elämään jossain iltalehdessä olleesta jonkun toimittajan laatimasta litteroinnista julkistamista varten.

Vielä kerran (varmaan viidestoista kerta kun tarkennan ja oikaisen tämän älyttömän virheen, - joka siis ei ole Tuija Niemen käsialaa)

Sarakkeeseen, johon Niemi on merkinnyt puhujan nimen silloin, kun hän on nauhalta kuuluvat äänen perusteella voinut tämän nimetä. Mutta silloin kun puhujaa ei ole voinut nimetä, on Niemi kirjoittanut tähän sarakkeeseen vain kysymysmerkin.

Vertaa edellä kysymysmerkkiä ja sen kanssa samalla rivillä olevia sanoja '(n)ui vaa'/erittäin vaimea ääni.

kyseisessä kohdassa lukee sarakkeessa kysymysmerkin kanssa samalla rivillä sana 'Aja'.

Kysymysmerkki viittaa tähän AJA-sanaan, ei askeleisiin, jotka on merkitty kuuluviksi edelliselle riville. Askeleitten kohdalla ei ole kysymysmerkkiä! Kuka siellä on liikeellä? Yhdet askeleet kuuluvat, mutta ei toisia askeleita niitten kanssa.
Kumpi 'liitelee ilmassa'? - Auer vai huppumies?


Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Tara kirjoitti:Aina vain toistuu tämä sama virhe.

Merkitään Tuija Niemen kirjoittaneen litterointiin tähän kohtaan, että askeleet, jotka kuuluvat olisivat "tuntemattomia"!
Vareksenpoikasen postissa:
Î Î http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=661887#p661887
2:24-2:27 (Tuntematon: askelien ääniä)
Näinhän asia ei ole koskaan ollut, vaan virhe on jäänyt elämään jossain iltalehdessä olleesta jonkun toimittajan laatimasta litteroinnista julkistamista varten.

Vielä kerran (varmaan viidestoista kerta kun tarkennan ja oikaisen tämän älyttömän virheen, - joka siis ei ole Tuija Niemen käsialaa)

Sarakkeeseen, johon Niemi on merkinnyt puhujan nimen silloin, kun hän on nauhalta kuuluvat äänen perusteella voinut tämän nimetä. Mutta silloin kun puhujaa ei ole voinut nimetä, on Niemi kirjoittanut tähän sarakkeeseen vainkysymysmerkin.

Vertaa edellä kysymysmerkkiä ja sen kanssa samalla rivillä olevia sanoja '(n)ui vaa'/erittäin vaimea ääni.

kyseisessä kohdassa lukee sarakkeessa kysymysmerkin kanssa samalla rivillä sana 'Aja'.

Kysymysmerkki viittaa tähän AJA-sanaan, ei askeleisiin, jotka on merkitty kuuluviksi edelliselle riville. Askeleitten kohdalla ei ole kysymysmerkkiä! Kuka siellä on liikeellä? Yhdet askeleet kuuluvat, mutta ei toisia askeleita niitten kanssa.
Kumpi 'liitelee ilmassa'? - Auer vai huppumies?


Kuva
Voihan nyt tärinät, hold you'rs horses tara.

Pitää kuunnella korvillaan asioita ja yhdistellä ne loogisesti, tuo kohta mitä olet oikonut jo alusta lähtien, on todellisuudessa näin, vaikkei siltä äkkikuulemalta kuullostaisi koska se kuuluu tavallaan kahteen kertaankin ja yhdistyy Auerin sanomaan, tai oikeammin huutamaan "hei lopeta" ja johonka tuo vitsiniekkana, viittaan aikaisempiin vitsikkäisiin sanomisiinsa, itseään pitävä surmaaja vastaa sanoilla "aha, aijaa" vaikkei se tallenteella suoraan kuultuna siltä kuullosta, mutta noin se vaan tuolla on kun sen kuuntelee ja viitsii nähdä vähän vaivaa ja siksihän se on litteroitu vaan "aja" sanaksi vaikkei todellisuudessa niin olekkaan. Kuunnelkaapa kaikki hieman tarkemmin, en viitsi vielä tässä vaiheessa tuota kohtaa laittaa tänne, ehkä sitten myöhemmin.
Oho, nyt tuli kardinaalivirhe, laitoin vahingossa taran niin kovin rakastaman tilkesanan tuonne, nyt ilmaisin itseni ihan patologiseksi valehtelijaksi ja noitavainoojaksi, pahoitteluni.

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mitä kummaa, en lausunut mitään nihlistin edellä selostamista asioista.

Pointtihan oli vain se, että taas kopioitiin tänne se yksi ja sama virhe, se jonka mukaan askelten äänien kohdalle, 2:25, Niemi olisi merkinnyt sanan 'tuntematon'! Kun ei ole, niin ei ole kyseessä mitkään tuntemattomat askeleet.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Tara kirjoitti:Mitä kummaa, en lausunut mitään nihlistin edellä selostamista asioista.

Pointtihan oli vain se, että taas kopioitiin tänne se yksi ja sama virhe, se jonka mukaan askelten äänien kohdalle, 2:25, Niemi olisi merkinnyt sanan 'tuntematon'! Kun ei ole, niin ei ole kyseessä mitkään tuntemattomat askeleet.
Olen oppinut sitten ihan väärin, koska olen oppinut sen, että kysymysmerkki tarkoittaa aina tuntematonta tekijää, esim. ääni "mikä tuo ääni on? Kuka tuon äänen tekee?" eli tuntematon tekijä, aivan kuin aritmetiikassakin on x,y, z tai zy ja noita kirjaimiahan ja yhdistelmiä riittää.

Eli kuten me maalaiset ilmaisemme, "tuntematon tekijä" eli kysymysmerkki on tarkoitettu ettei askeltajaa, sanojaa tiedetä, joten se on tuntematon tekijä. Vastaukseni olkin hiukka pitkä ja ohitti kylläkin hämärryttäjästä johtuen otsikon ja ketjun aiheen.

Voitaisiinko sopia, että ketjun aiheesta keskustellaan eikä aleta mitään oikomaan, oikomiset omaan osastoonsa ja ketjun aiheesta voi oikoa ketjussa, mutta muut oikomiset sitten vaikka öö-mappiin.

(muoks. virhe)

Frankie
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ke Touko 09, 2012 5:45 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Niin, turhahan sitä on selkeitä virheitä oikoa, kakkaa tuuttiin vaan niin valkoinenkin on mustaa. Oletko nuhalist koskaan lukenut alkuperäistä esitutkintapöytäkirjaa/kirjoja ?

Vareksenpoikanen
Martin Riggs
Viestit: 649
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Tara kirjoitti:Aina vain toistuu tämä sama virhe.

Merkitään Tuija Niemen kirjoittaneen litterointiin tähän kohtaan, että askeleet, jotka kuuluvat olisivat "tuntemattomia"!
Vareksenpoikasen postissa:
Î Î http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=661887#p661887
2:24-2:27 (Tuntematon: askelien ääniä)
Näinhän asia ei ole koskaan ollut, vaan virhe on jäänyt elämään jossain iltalehdessä olleesta jonkun toimittajan laatimasta litteroinnista julkistamista varten.
Hyvä kun korjasit. Ja ihan hyvä kun jaksat kiihkotta tehdä sen. Tuo Sinun postaamasi Niemen litterointi päättyy siihen kriittiseen kohtaan, jonka jälkeen on se neljäs kopsahdus.

nihlist kirjoitti:
"Ensimmäinen iskuääni kuuluu ajassa 02:37.75, toinen kuuluu ajassa 02:39.35, kolmas 02:41.95 ja viimeisin ja heikoin ja jää osittain puheen alle kuuluu 02:47.32 ja mitä ilmeisimmin varmistus ja testauslyönti onko enään hengissä koska kuuluvuudeltaan on myöskin heikoin."

Minun "imuroimassani" versiossa nuot kuuluvat kaikki ja sen viimeisen kopsahduksen jälkeen tai yhteydessä on jokin lyhyt sana. Tosin heikosti kuuluva, mutta lapsen sana se ei ole.

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tämä nyt mene ihan pipariksi. Ikuisten vatkaajien ketju kackelissa olisi tälle oikea paikka.

Sille riville, jolla lukee askelten ääniä, ei ole merkitty kysymysmerkkiä. Auerin raivokas huuto 'hei lopeta! on merkitty edelliselle riville.
ääni, joka on merkitty näitä seuraavalle riville kirjainyhdistelmällä a+j+a eli aja, kuuluu aivan eri klangilla kuin muut nauhalta kuuluvat ihmisäänet, Annelin, tytön tai Jukan (sekä häkehenkilön) äänet.

Eikö sen jonkun mielestä ollut ulkona odottaneesta autosta, jossa tapon suorittaneen avustajat odottivat tai jotain?? Ja vaikka mitä .. minulle aivan samantekevää.

Minun mielestä on ihan ok, että Auer siellä juoksi ja kiljui. Hän ei sanontu aja, JUkka se ei myöskään ole, eikä se ole tyttö - kuuluisiko häken päästä, siitä huoneesta jossa häkehenkilöt istuvat koneillaan ja antavat tai välittävät ohjeita soittajille. Toiset voivat olla eri mieltä. Ihan sama minulle.

Jos huppu olisi ottanut niin monta askelta kuin tuossa kohdassa kuuluu, niin hän olisi ehtinyt aika pitkälle olohuoneeseen asti. Silloin tytön olisi ollut pakko nähdä huppu juoksemassa äidin perään. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Auer juoksi yksin. Siltä se kuulosti. Ainoa mistä en voi olla varma: mistä pisteestä minne AA juoksi ja missä puhelin sillä hetkellä sijaitsi.

Tyttö sanoi, että "se ei juossut yhtään pitkälle. Jos se olis juossu niin mä olisin nähnyt sen" . "Mä en mitään nähnyt sitä" (2009, ei sanatarkka, mutta periaatteessa näin tyttö on kertonut). Yksi henkilö juoksi ja sen tyttö kertoi nähneensä: äidin joka tuli 'lujaa' takkahuoneesta päin jne..( jotain se juoksi sielt taas.. vai miten se sen sanoi.. ja meni katsomaan että joko ne poliisit tulee tmv)

Nyt loppu tämä vatkaaminen.
Jatkakoot muut.

En muistaakseni ole pakottanut ketään olemaan samaa mieltä kanssani. Minua vain kummastuttaa kun aina vain laitetaan tänne se sama lehdissä ollut litterointi, kun ei suostuta myöntämään edes kaikkein tyhmintä virhettä siinä (siis sitä joka ei ole Niemen tekemä).

En ole myöskään koskaan väittänyt, että tuo yksi Niemen tekemä litterointi olisi oikein. Uskomatonta vänkäämistä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Tara »

Vareksenpoikanen
Hyvä kun korjasit. Ja ihan hyvä kun jaksat kiihkotta tehdä sen. Tuo Sinun postaamasi Niemen litterointi päättyy siihen kriittiseen kohtaan, jonka jälkeen on se neljäs kopsahdus.
ei se siihen pääty! Jossakin tuolla häke-nauha ketjussa on ne kaikki sivut. Mutta nyt en jaksa niitä enää etsiä.

Auer siellä aukaisee esim jääkaapin oven, mitä nyt sitten puuhailikaan (vähän ennen kuin palaa puhelimeen), ja jääkaapilta lähtiessään läimäsee jääkaapin oven sulkeutumaan, ja sen takia se 'iskun ääni' kuuluu nauhalla hieman ennen kuin Auer sanoo puhelimeen ensimmäiset sanansa:
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus)... nämä siis luetaan nykyisin tappajan iskujen änniksi!
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Vareksenpoikanen
Martin Riggs
Viestit: 649
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

nihlist kirjoitti:
Voihan vareksenmunat :wink: :) , ei kun siis vareksenpooikaa, en ole räpeltelyissäni ehtinyt vielä niin pitkälle, mutta tsekkaan tuon kohdan 4:12.

Kuuntele itse, vahvistin noin 10desibeliä sitä kohtaa. https://www.dropbox.com/s/cmiosbpy0fawr ... i.wav?dl=0
Joo kuuntelin tuon vahvistuksen mutta se oli huonompi kuin mun koneellani oleva, ja siks toiseks se moottorin ääni alkaa kuulua jo siinä kohdassa kun häke sano: "...mist sä soitat. Non ni me voidaan lopettaa."

Eli tummenetussa kohdassa, ja kuuluu selvästi.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Ulvilan surman todelliset rikolliset.

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Tara kirjoitti:Tämä nyt mene ihan pipariksi. Ikuisten vatkaajien ketju kackelissa olisi tälle oikea paikka.

Sille riville, jolla lukee askelten ääniä, ei ole merkitty kysymysmerkkiä. Auerin raivokas huuto 'hei lopeta! on merkitty edelliselle riville.
ääni, joka on merkitty näitä seuraavalle riville kirjainyhdistelmällä a+j+a eli aja, kuuluu aivan eri klangilla kuin muut nauhalta kuuluvat ihmisäänet, Annelin, tytön tai Jukan (sekä häkehenkilön) äänet.

Eikö sen jonkun mielestä ollut ulkona odottaneesta autosta, jossa tapon suorittaneen avustajat odottivat tai jotain?? Ja vaikka mitä .. minulle aivan samantekevää.

Minun mielestä on ihan ok, että Auer siellä juoksi ja kiljui. Hän ei sanontu aja, JUkka se ei myöskään ole, eikä se ole tyttö - kuuluisiko häken päästä, siitä huoneesta jossa häkehenkilöt istuvat koneillaan ja antavat tai välittävät ohjeita soittajille. Toiset voivat olla eri mieltä. Ihan sama minulle.

Jos huppu olisi ottanut niin monta askelta kuin tuossa kohdassa kuuluu, niin hän olisi ehtinyt aika pitkälle olohuoneeseen asti. Silloin tytön olisi ollut pakko nähdä huppu juoksemassa äidin perään. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Auer juoksi yksin. Siltä se kuulosti. Ainoa mistä en voi olla varma: mistä pisteestä minne AA juoksi ja missä puhelin sillä hetkellä sijaitsi.

Tyttö sanoi, että "se ei juossut yhtään pitkälle. Jos se olis juossu niin mä olisin nähnyt sen" . "Mä en mitään nähnyt sitä" (2009, ei sanatarkka, mutta periaatteessa näin tyttö on kertonut). Yksi henkilö juoksi ja sen tyttö kertoi nähneensä: äidin joka tuli 'lujaa' takkahuoneesta päin jne..( jotain se juoksi sielt taas.. vai miten se sen sanoi.. ja meni katsomaan että joko ne poliisit tulee tmv)

Nyt loppu tämä vatkaaminen.
Jatkakoot muut.

En muistaakseni ole pakottanut ketään olemaan samaa mieltä kanssani. Minua vain kummastuttaa kun aina vain laitetaan tänne se sama lehdissä ollut litterointi, kun ei suostuta myöntämään edes kaikkein tyhmintä virhettä siinä (siis sitä joka ei ole Niemen tekemä).

En ole myöskään koskaan väittänyt, että tuo yksi Niemen tekemä litterointi olisi oikein. Uskomatonta vänkäämistä.
Ahaa, eli mennäänpä sarakkeeseen aikakohta 2:31 siellä on häken lausumana tällöin vain "apua on jo tulossa" eli tuossa sarakkeessa muu ei olekkaan häken sanoma vaan jonkun muun, näin taran logiikalla ajatellen, jos kysymysmerkki tarkoittaa sarakkeessa pelkästään vain tuota "aja" sanaa, eikä sitten muuta, niin näinhän se on sitten tulkittava joka sarakkeessa.

Kyseessä on kohta siis josta haluttiin mielipiteitä, EI SIIS VÄÄNTÖÄ JOSTAIN MILLÄ EI OLE MITÄÄN VITUN MERKITYSTÄ KOPSAHDUKSIIN JOITA KUULUU KUN AUERI ON PUHELIMESSA ELI aiheuttaako nuo neljä selkeää kopsahdusta Auer vaiko uhria tappava tuntematon henkilö, selkeään kysymykseen yhtä selkeä vastaus eikä mitään oravanvikinöitä

Sitten toiseen aiheeseen, eli ketjun tarkoitukseen ja limanuljaskojen syöttämiseen joita palstoille eksyy silloin tällöin eli älkää syöttäkö limaisia trolleja, jos niillä ei ole mitään oikeata sanottavaa, tällä en tarkoita taraa tällä kertaa.

Mitä taas tulee äänihutkijan litterointiin, niin sillä saa juomari santamaa pyyhkäistä homeet pois alapäästään, on sen verran paskapaperin arvoinen tuo litterointi, että sitä ei olisi alkujaankaan kenenkään pitänyt tuoda tänne ja saatikka edes pahassa mielessäänkään tukeutua "pohdinnoissaan" siihen, sen verran paljon siellä on virheitä tai sitten se kertoo sen totuuden, että alkuperäinen tallenne on pitempi ja olen sen täällä kertonutkin sen olleen 19 sekuntia pitempi mitä nyt on julkisuuteen tullut.

Päättely, kun avaan sen häketallenteen audacityssä, niin tuo kopsahdus, mikä ilmeisesti on äänihutkijan ensimmäinen litteraatio tuosta tallenteesta, on litteraatiossa merkitty olemaan tuo kopsahdus ajassa 02:46.00, ei siinä mitään, ehkä noin on ollutkin ihan alkuperäisessä tallenteessa, mutta mikä ihmeellisintä, minulla se kuitenkin on audacityssä kohdassa 02:39.35 ja loppuu 02:39.47.

Onko siis minun hallussa oleva tallenne lyhyempi, vaiko missä mättää jos äänihutkijan litteraation mukaan tuo "kolahdus" oikeammin selkeä iskukopsahdus, on siis myöhemmin?????

Taralle sama kysymys kuin oli tuolla ylempänä, eli tähän, aiheuttaako nuo neljä selkeää kopsahdusta Auer vaiko uhria tappava tuntematon henkilö, selkeään kysymykseen yhtä selkeä vastaus eikä mitään oravanvikinöitä, eli vastauksia KIITOS

Vastaa Viestiin