2023: Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

Pieni liekki kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 2:31 pm
Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 1:30 pm Omasta puolesta murhaspeku saa jäädä tähän.
Miksi et ole valmis spekuloimaan ulkopuolisesta murhaajasta ja siitä, kuinka hän murhasi Jukka S. Lahden? Pelottaako tässä totuudenmukaisessa skenaariossa sinua jokin?

Olen vuosien varrella joutunut monelle ihmiselle toteamaan, että kannattaa olla varovainen, jos alkaa tutkimaan Ulvilan murhaa ja etsimään oikeaa tekijää. Sen verran on nimittäin tullut erilaisia asioita vuosien kuluessa koettua, että helppoa ei ole ollut syyttömiksi tietämieni ihmisten tukijoukoissa seisominen. Silti en ole ajatellut antaa periksi, vaan haluan seurata, saadaanko väärät seri-tuomiot purettua. Sijaisvanhempia en pidä syyllisinä, vaan yhtälailla uhreina kuin muitakin asianosaisia. Uskon, että Annelin veli käänsi takkinsa siskonsa asiassa yleisön painostuksesta sekä luottamuksesta poliisiin ja muihin syyttäjän asiantuntijoihin.
Koittakaa nyt päättää, saanko spekuloida vai en? En vain jaksa. Sanoin, mitä mnulla on sanottavaa. En todellakaan pelkää, että minua aletaan vainoamaan.
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 3:43 pm
Pieni liekki kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 2:31 pm
Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 1:30 pm Omasta puolesta murhaspeku saa jäädä tähän.
Miksi et ole valmis spekuloimaan ulkopuolisesta murhaajasta ja siitä, kuinka hän murhasi Jukka S. Lahden? Pelottaako tässä totuudenmukaisessa skenaariossa sinua jokin?

Olen vuosien varrella joutunut monelle ihmiselle toteamaan, että kannattaa olla varovainen, jos alkaa tutkimaan Ulvilan murhaa ja etsimään oikeaa tekijää. Sen verran on nimittäin tullut erilaisia asioita vuosien kuluessa koettua, että helppoa ei ole ollut syyttömiksi tietämieni ihmisten tukijoukoissa seisominen. Silti en ole ajatellut antaa periksi, vaan haluan seurata, saadaanko väärät seri-tuomiot purettua. Sijaisvanhempia en pidä syyllisinä, vaan yhtälailla uhreina kuin muitakin asianosaisia. Uskon, että Annelin veli käänsi takkinsa siskonsa asiassa yleisön painostuksesta sekä luottamuksesta poliisiin ja muihin syyttäjän asiantuntijoihin.
Koittakaa nyt päättää, saanko spekuloida vai en? En vain jaksa. Sanoin, mitä mnulla on sanottavaa. En todellakaan pelkää, että minua aletaan vainoamaan.
Heität tänne niin villejä juttuja, ettei niitä saa sopimaan todistus aineistoon mitenkään. Oletko lainkaan tutustunut jälkiin ym tutkimuksiin? Rakenna spekulaatiosi niihin sopivaksi. On helppo väittää, että Anneli on tehnyt sitä tai tätä, mutta jos sillä ei ole mitään pohjaa, niin ei siihen voi kukaan uskoa.
Taikatalvi2013
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2023 7:36 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Taikatalvi2013 »

Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 1:30 pm Omasta puolesta murhaspeku saa jäädä tähän.
Hyvä niin. Ihmettelen, miksi et käy lukemassa aineistoja, kuten mainitsin, Vaasan hovioikeuden tuomio kertoo ja arvioi yksityiskohtaisesti jokaista verijälkeä, kuitulöydöstä, murha-asetta, jne, mitä kukin olisi missäkin vaiheessa ehtinyt tehdä, mitkä asiat ovat mistäkin syystä mahdottomia. Saisit vastauksia moneenkin kysymykseen, eikä tarttisi heitellä noita ideoita, jotka on jo sataan kertaan mahdottomiksi todettu. Jos oikeasti haluat tietää ja olet kiinnostunut, miksi et aloita kaikkein selkeimmistä lähdemateriaaleista.

Kuolemannaakankin teksti on hyvä, siinä on paljon faktoja koottuna.

Joo, ja lapsista, vaikka eivät lue palstaa, ei meidän aikuisten tarvitse levitellä perättömiä juttuja 9-vuotiaasta - mustamaalaaminen "selän takanakin" on kiusaamisen muoto - lukee näitä palstoja kuka hyvänsä. Ei tässä oikeasti tarvita minkään negatiivisen mielialan nostattamista, Auerin lapsilla on varmasti tekemistä muutenkin.
Feija Fakta
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Loka 22, 2020 2:43 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Feija Fakta »

Kuuntelin juuri Auerin kirjan. Itse murhajuttua minulla ei ole kompetenssia arvioida, mutta nämä sivujuonteet ovat aivan totaalista sekoilua.

Huoh, jo yli kymmenen vuotta sitten tuntui, että nyt tässä jutussa lähtee Helkama Raisu käsistä ja todella lujaa. Toivottavasti tämä juttu harjataan lainkäytöllisen uskottavuuden nimissä juurta jaksain.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9157
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 3:43 pm
Pieni liekki kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 2:31 pm
Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 1:30 pm Omasta puolesta murhaspeku saa jäädä tähän.
Miksi et ole valmis spekuloimaan ulkopuolisesta murhaajasta ja siitä, kuinka hän murhasi Jukka S. Lahden? Pelottaako tässä totuudenmukaisessa skenaariossa sinua jokin?

Olen vuosien varrella joutunut monelle ihmiselle toteamaan, että kannattaa olla varovainen, jos alkaa tutkimaan Ulvilan murhaa ja etsimään oikeaa tekijää. Sen verran on nimittäin tullut erilaisia asioita vuosien kuluessa koettua, että helppoa ei ole ollut syyttömiksi tietämieni ihmisten tukijoukoissa seisominen. Silti en ole ajatellut antaa periksi, vaan haluan seurata, saadaanko väärät seri-tuomiot purettua. Sijaisvanhempia en pidä syyllisinä, vaan yhtälailla uhreina kuin muitakin asianosaisia. Uskon, että Annelin veli käänsi takkinsa siskonsa asiassa yleisön painostuksesta sekä luottamuksesta poliisiin ja muihin syyttäjän asiantuntijoihin.
Koittakaa nyt päättää, saanko spekuloida vai en? En vain jaksa. Sanoin, mitä mnulla on sanottavaa. En todellakaan pelkää, että minua aletaan vainoamaan.
Minusta on ok spekuloida murhaajasta, jos jätät Annelin näiden spekulointien ulkopuolelle. Hänet on syyttömäksi todettu, ja ainakin minä olen ymmärtänyt poliisin puheista, että jos murhatutkinta vielä jonain päivänä avataan, niin Anneli on rajattu epäiltyjen joukon ulkopuolelle. Toivoisin, että poliisi sanoisi tämän asian myös julkisesti ja pyytäisi reilusti Annelin perheeltä anteeksi kyseenalaisia tekojaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Pieni liekki kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 7:14 pm
Anna Nymfi kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 3:43 pm
Pieni liekki kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 2:31 pm
Miksi et ole valmis spekuloimaan ulkopuolisesta murhaajasta ja siitä, kuinka hän murhasi Jukka S. Lahden? Pelottaako tässä totuudenmukaisessa skenaariossa sinua jokin?

Olen vuosien varrella joutunut monelle ihmiselle toteamaan, että kannattaa olla varovainen, jos alkaa tutkimaan Ulvilan murhaa ja etsimään oikeaa tekijää. Sen verran on nimittäin tullut erilaisia asioita vuosien kuluessa koettua, että helppoa ei ole ollut syyttömiksi tietämieni ihmisten tukijoukoissa seisominen. Silti en ole ajatellut antaa periksi, vaan haluan seurata, saadaanko väärät seri-tuomiot purettua. Sijaisvanhempia en pidä syyllisinä, vaan yhtälailla uhreina kuin muitakin asianosaisia. Uskon, että Annelin veli käänsi takkinsa siskonsa asiassa yleisön painostuksesta sekä luottamuksesta poliisiin ja muihin syyttäjän asiantuntijoihin.
Koittakaa nyt päättää, saanko spekuloida vai en? En vain jaksa. Sanoin, mitä mnulla on sanottavaa. En todellakaan pelkää, että minua aletaan vainoamaan.
Minusta on ok spekuloida murhaajasta, jos jätät Annelin näiden spekulointien ulkopuolelle. Hänet on syyttömäksi todettu, ja ainakin minä olen ymmärtänyt poliisin puheista, että jos murhatutkinta vielä jonain päivänä avataan, niin Anneli on rajattu epäiltyjen joukon ulkopuolelle. Toivoisin, että poliisi sanoisi tämän asian myös julkisesti ja pyytäisi reilusti Annelin perheeltä anteeksi kyseenalaisia tekojaan.
En sanoisi, että Annelia tarvitsisi jättää spekulaatioiden ulkopuolelle. Murha ei vanhene koskaan, joten niin kauan kuin se on ratkaisematta, niin syyllinen on vapaana jossain. Spekulaatiot jatkukoon, mutta kyllä niiden olisi sovittava tutkimustuloksiin, jotta spekulaatiossa olisi jotain järkeä.
Ei siitä Annelista kyllä syyllistä saa tähän tapaukseen mitenkään. Itsekkin olen ollut montaa mieltä tässä matkan varrella, mutta vaikea Annelia on saada sopimaan näihin tutkimustuloksiin. Ja monet niistä asioista on sellaisia, mitä ei varmasti ole pystynyt ennakolta huomioimaan, jos jonkin näköistä lavastusta ajattelee.
MikaK
Theo Kojak
Viestit: 1100
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Tuskinpa näitä tuomioita tullaan kovin helpolla purkamaan jos edes otetaan käsittelyyn eikä välttämättä ole syytäkään. Aineisto on toki pitkälti salaista mutta oli tässä muutakin kuin seksuaalirikoksia mm. pahoinpitelyitä ja törkeitä pahoinpitelyitä. Ja muutakin näyttöä kuin vain lasten kertomuksia. Lapsissa oli havaittu kymmeniä ellei toistasataa arpea. Tuollainen määrä ei selity millään luonnollisella haaverilla. Jos seksuaalirikokset hylättäisiinkin niin jäisi Anneli Auerin törkeitä pahoinpitelyitä mahdollisesti vielä jäljelle.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

Olen minä aikoinaan lukenut murha-infoa. Kommentoin viimeksi 2014, joten niihin aikoihin olen lopettanut lukemisen. Siis 9 vuotta sitten. En jaksa käydä kaikkea uudelleen läpi. Muistan kyllä ajatelleeni silloin, että kaikkea ei ole käyty läpi. Sehän on, mikä ketäkin kiinnostaa tutkia ja mihin kukakin lukija tarttuu. Osa jäänyt kiistelemään, osa päätynyt omien ajatusrakennelmiensa kautta muodostamaan oman kuvansa.

Jotenkaan Niskasaaren blogi ei yhtään houkuttele. Tyyli tai joku tökkii jo heti.

Mitä nyt olen patologisista valehtelijoista oppinut jo nuorena, että he mainostavat aina juuri päinvastaista asiaa, mikä on totuus. En väitä kenenkään täällä olevan patologinen valehtelija, kun en ole ketään profiilia ja sanomisiaan seurannut sillä silmällä. Sanon tämän vain yleisesti, että en ihan heti usko kaikkea mitä esitetään totena. Edes näistä lapsi-uutisista nyt. Enkä yleensä lähde uimaan samaan suuntaan kuin muut, vaan haluan pitää kaikki näkökulmat avoinna, kunhan seri-tapauksestakin on oikeutta uudelleen käyty.

Tähän tietenkin vaikuttaa se, että en ole koskaan luottanut Aueriin ihmisenä. Mietin taas Ylen Perjantai ohjelman haastattelua katsoessani, että mikä siinä leuassa jäkittää, mitä pitää sisällään. Ihan kuin kasvojen keskiosa liikkuisi ja puhuisi maskina jotain. Hän puhuu, että ihmisillä on mielikuva jostain Annelista, mikä ei ole totta ja sitten on todellinen Anneli. On kyllä arvoituksellinen hahmo. Mikä on totuus? (Tämän takia olisi kiintoisaa tietää, onko autisti ja jäykkyyden takana se syynä, vai mikä.)

Mutta ei minulla nyt ole enempää sanottavaa.
K42
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2023 8:11 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja K42 »

MikaK kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 9:10 pm Tuskinpa näitä tuomioita tullaan kovin helpolla purkamaan jos edes otetaan käsittelyyn eikä välttämättä ole syytäkään. Aineisto on toki pitkälti salaista mutta oli tässä muutakin kuin seksuaalirikoksia mm. pahoinpitelyitä ja törkeitä pahoinpitelyitä. Ja muutakin näyttöä kuin vain lasten kertomuksia. Lapsissa oli havaittu kymmeniä ellei toistasataa arpea. Tuollainen määrä ei selity millään luonnollisella haaverilla. Jos seksuaalirikokset hylättäisiinkin niin jäisi Anneli Auerin törkeitä pahoinpitelyitä mahdollisesti vielä jäljelle.
Nämä 'arvet' ovat tosiaan lähes täysin näkymättömiä ja havaittu menetelmällä, joka ei sovellu lainkaan käyttötarkoitukseen. Menetelmä, jota ei ollut silloin kokeellisesti arvioitu, ja jota nykyisin on ja tiedetään, ettei se todellakaan sovellu tällaiseen.

Ymmärrettävästi on todella vaikea uskoa, että vain kertomusten perusteella olisi tuomio tullut, mutta tältä se kaikinpuolin vaikuttaa.
Mikään somaattinen havainto ei osoita siihen, että tällaista hyväksikäytttöä tai väkivaltaa olisi ollut lainkaan. Somaattinen todistusaineisto sopii sen sijaan näihin nykyisiin kertomuksiin täysin, kuten sopivat jo silloin. Kuten olemme kuulleet Santtilan, Finnilän, Korkmanin ym. ym. useita kertoja todenneen?
Rautalangasta: nuo 'arvet' eivät todista yhtään mitään mistään.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

MikaK kirjoitti: Su Maalis 05, 2023 9:10 pm Tuskinpa näitä tuomioita tullaan kovin helpolla purkamaan jos edes otetaan käsittelyyn eikä välttämättä ole syytäkään. Aineisto on toki pitkälti salaista mutta oli tässä muutakin kuin seksuaalirikoksia mm. pahoinpitelyitä ja törkeitä pahoinpitelyitä. Ja muutakin näyttöä kuin vain lasten kertomuksia. Lapsissa oli havaittu kymmeniä ellei toistasataa arpea. Tuollainen määrä ei selity millään luonnollisella haaverilla. Jos seksuaalirikokset hylättäisiinkin niin jäisi Anneli Auerin törkeitä pahoinpitelyitä mahdollisesti vielä jäljelle.
Hankala kuvitella että oikeus ei purkaisi. Sehän johtaisi automaattisesti siihen, että salaiset asiakirjat julkistetaan. Nehän on jo nyt kaikkien merkittävien medioitten hallussa. Voi sitä kritiikin määrää, jos tuomioita ei purettaisi nyt kun ne on julkisesti kyseenalaistettu niin monen eri tahon toimesta.
Pärinää ja pauketta vuodesta 1962 lähtien. Paha pahoille 8)
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9157
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Luulen, että Annelin lapsista kukaan ei ole tosiasiallisesti missään vaiheessa halunnut haastaa äitiään tai hänen entistä miesystäväänsä oikeuteen. Viranomaiskoneisto on vaan ruksuttanut lasten ympärillä ja tuskin lapsilta on enää mitään kysytty näihin asioihin liittyen syksyn 2011 jälkeen. Jos nuoremmat lapset olisivat saaneet pitää yhteyttä äitiinsä, siskoonsa ja isovanhempiinsa, niin tällaista hirveää sotkua ei varmaan olisi päässyt syntymään. Toivon, että aikuistuneita lapsia kuunnellaan korkeimmassa oikeudessa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Mahtaa olla hyvät välit lapsilla ja sijaisvanhemmilla! Tuntuu että ne ovat olleet alaikäisinä täysin tossujen alla ja nyt uskaltavat vasta avautua.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9157
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Svimba kirjoitti: Ma Maalis 06, 2023 3:56 am Mahtaa olla hyvät välit lapsilla ja sijaisvanhemmilla! Tuntuu että ne ovat olleet alaikäisinä täysin tossujen alla ja nyt uskaltavat vasta avautua.
Sijaisvanhemmat ovat tehneet virheitä, mutta he ovat myös olleet aikanaan haasteellisessa tilanteessa ottaessaan Annelin neljä lasta huolehdittavakseen. Annelikaan ei tuolloin ymmärtänyt, mitä riskejä tällaiseen sijoittamiseen sisältyy. Sijaisvanhemmat olivat lapseton pariskunta ja yhtäkkiä heillä oli iso lapsikatras huollettavanaan. Tämä on aika monimutkainen aihe ja toivon, että siitä käydään asiakeskustelua sosiaalihuollon ja muiden viranomaisten kesken.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Jatketaan: en usko että tuomio puretaan. Suomi on niin poliisi-valtio, ei varmana suostu myöntämään tehneensä virheitä ja ns. menettämään kasvonsa.
Toivottavasti olen väärässä.
Olen koko ajan pitänyt Jenssiä ja Annelia syyttöminä seri-juttuihin.
Ja se Seppo homma, tosi törkeetä, miten tollasen jutun jälkeen voi Anneli ikinä (ja lapset) luottaa keneenkään?
Tuntuu muuten siltä että media on nyt kääntänyt kelkkansa ja pitää Annelia syyttömänä seri-juttuihin.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2943
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Sinänsä on, kuten moni on todennutkin, ihan loogsta että lapset muuttavat tarinoitaan nyt kun nuorin on täyttänyt 18 vuotta. Ei tätä ennen, esimerkiksi esitutkinnan aikana tai oikeudenkäynnin aikana ole ollut mahdollista ymmärtää tai edes aavistaa että syyttömäksi tiedetty äiti ja miesystävä joutuvat vankilaan. Eikä lapset ole ymmärtäneet sitä edes käräjäoikeuden päätöksen jälkeen. Ei semmoista voi ymmärtää eikä siitä ole tietenkään kukaan mitään hiiskunut. Eikä tätä vankilassa äitiä katsomassa käydessäkään ole pystynyt tajuamaan että mutsi istuu linnassa eikä suuremmin nauti siitä.

Mutta nyt lapset tietenkin kertovat totuuden. Tätä ei ole pienintäkään syytä epäillä. Nuorimman 18-vuotissyntymäpäivä antoi ymmärryksen. Aikaisemmin sitä ei ole ollut. Näin sisaruksilla asia yleensä meneekin. Ennenkuin nuorinkin on täysi-ikäinen niin kaikki ovat ihan typeriä, vaikka olisi isotkin ikäerot. Helppo uskoa tämä mekanismi. Ja kun tuomioi perustuu lasten puheisiin ja johonkin omituiseen lamppupällistelyyn ja siinä huomattuun pariin naarmuun, on selvää että KKO purkaa tuomion. Ja tottakai muutama miljoona korvauksia kaikille. Tosin raha ei tietenkään voi olla vaikuttamassa mitään kenenkään ajatuksissa. Se on selvää. Tuskin kukaan edes huolisi mitään rahaa.

Olisi hyvä että KKO samalla linjaisi että kaikki seksuaalirikostuomiot joissa näyttö osittain perustuu uhrin kertomaan, ilman muuta purettaisiin jos kertomus muuttuisi. Onhan hyvin tavallista että kun kuluu aikaa niin muistikuvat muuttuvat aivan täysin. Itse asiassa tällainen on täysin normaalia.

Kiinnostavaa odottaa tuomion kumoamista, ja varsinkin sitä kuinka sen jälkeen jo annettujen tuomioiden kanssa toimitaan, sekä sitä kuinka paljon uhrin puheille voidaan antaa painoarvoa. Etukäteen voisi veikata että tämmöinen ei tietenkään johda mihinkään mittavampiin purkuihin, ja puheille annetaan suurempi painoarvo kun ne on niin muuttumattomia.
Vastaa Viestiin