Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
lehtori
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 10:45 pm

Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja lehtori »

Kirjan julkaisemispäivää on ilmeisesti siirretty vuodella. Aiemmin julkaisupäiväksi oli merkitty 19.10.2023. Tietääkö kukaan onko tässä Anneli Auer itse ollut edes myötämielisenä vai miten Palmén aikoo kertoa ”Anneli Auerin tarinan”?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

lehtori kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 12:25 am Kirjan julkaisemispäivää on ilmeisesti siirretty vuodella. Aiemmin julkaisupäiväksi oli merkitty 19.10.2023. Tietääkö kukaan onko tässä Anneli Auer itse ollut edes myötämielisenä vai miten Palmén aikoo kertoa ”Anneli Auerin tarinan”?
Itselläni on ollut jo kuukausien ajan Palménin kirja varauksessa kirjastossa ja olin tehnyt tuon saman huomion, että kirjan julkaisuvuosi oli muuttunut vuodeksi 2024 aiemmin mainitun julkaisuvuoden 2023 sijaan. Ehkä kirjan tekijä on halunnut seurata, miten Annelin tarina etenee, koska luulisi tämän syksyn aikana asiassa jotain edistystä tapahtuvan.

Käsittääkseni Annelilla on ihan hyvä käsitys Tiia Palménista toimittajana, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Anneli on ainakin toistaiseksi ollut erilaisista toimittajien projekteista itse erossa. Olen ymmärtänyt, että Anneli toivoo, että hän ja hänen läheisensä saavat olla rauhassa julkisuudelta ja että viranomaiset saavat työrauhan hoitaa väärien seri-tuomioiden purkamisen pois päiväjärjestyksestä.

Toivomus on jo pidempään ollut, että Ulvilan murhan esitutkintojen asianmukaisuus tutkittaisiin riippumattoman tahon toimesta ja että Jukka S. Lahden murhatutkinta käynnistettäisiin uudelleen. Omasta mielestäni vähimmäisvaatimus olisi, että viranomaistahojen toimesta tullaan julkisuuteen antamaan tiedote, että Annelilla ja hänen lapsillaan ei ole mitään tekemistä perheenisän murhan suunnittelussa tai itseteossa. Murha on ollut perheelle tuntemattoman, ulkopuolisen mieshenkilön tekemä ja tätä henkilöä ei ole toistaiseksi tavoitettu eikä Annelin vainoajaringin jäseniä ole tietääkseni selvitetty.
VUSZATN9
Nikke Knakkertton
Viestit: 190
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2023 11:16 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja VUSZATN9 »

Viranomaistoiminta perustuu lakiin ja tietääkseni nykyiset lait ja säädökset eivät tunne menettelyä jossa viranomaiset antavat synninpäästöjä.

Anneli Auer vaikuttaa mm. haastatteluissa puhuvat totta ja useat asiat tukevat hänen syyttömyyttään ja onhan hänet oikeudessa syyttömäksi todettu.

Ihmisten mielipiteen jakaantuvat asioissa varmaan suunnilleen normaalijakauman mukaan ja tässä tapauksessa keskihajonta on ymmärrettävistä syistä niin suuri että aina tulee olemaan merkittävä määrä ihmisiä jotka uskovat Anneli Auerin syyllisyyteen.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ehkä Palmen luki muita aiheesta tehtyjä kirjoja ja alkoi ajattelemaan, ettei tämä välttämättä olekaan niin selvä juttu kuin tuomiot ja sanomalehdet lukemalla voisi päätellä. Toivotaan ainakin.
Toivoisin Annelin menevän mukaan tähän projektiin tai ainakin Mannerin kirjaan, jos semmoinen joskus tulee.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tiia Palmen ei nauti minun arvostustani sitten pätkääkään, joten en odota mitään ihmeellistä myöskään kirjalta. Se tosin on ihan arvostettavaa että nyt kun SERI-caseen on tullut merkittävä käänne, on laittanut projektin holdiin, joten on ihan mahdollista että sitten aikoinaan on tulossa myös ihan asiallinen kirjakin.

Henkilökohtaisesti en odota että AA lähtee mukaan enää mihinkään julkaisuprojektiin, mielestäni hän ansaitsisi elämän ilman julkisuutta ja mahdollisuuden rakentaa aikoinaan katkenneet ihmissuhteet uudelleen. Menetettyjä vuosia tämä tietenkään ei tuo takaisin, mutta mahdollisimman hyvän jatkon hän kyllä ansaitsee, ilman että paparazzit pörrää ympärillä.
MikaK
Theo Kojak
Viestit: 1104
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja MikaK »

VUSZATN9 kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 9:49 am Anneli Auer vaikuttaa mm. haastatteluissa puhuvat totta ja useat asiat tukevat hänen syyttömyyttään ja onhan hänet oikeudessa syyttömäksi todettu.

Ihmisten mielipiteen jakaantuvat asioissa varmaan suunnilleen normaalijakauman mukaan ja tässä tapauksessa keskihajonta on ymmärrettävistä syistä niin suuri että aina tulee olemaan merkittävä määrä ihmisiä jotka uskovat Anneli Auerin syyllisyyteen.
Jopa niin "syyttömäksi" että useat käräjäoikeuden tuomarit olisivat lähettäneet Annelin leivättömän pöydän elinkautiseen vankeuteen. Näillä tuomareilla on varmasti ollut myös tuomioon perustelunsa ja näyttönsä murhasta eikä vain se että he ovat "keskihajonnan toisella puolella".

Häntä ei ole mitään syytä "julistaa syyttömäksi" millään julkisella ilmoituksella vaan pikemminkin jatkaa murhan tutkintaa ja kerätä lisää näyttöä. Suomessa murha ei vanhene koskaan joten uuden näytön edessä häntä voitaisiin syyttää siitä uudelleen.
deimos
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Syys 01, 2023 11:14 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja deimos »

Ainakin Satakunnan käräjäoikeuden jälkimmäistä päätöstä lukemalla voi havaita, että syytteen hyväksyvät tuomarit ovat perustaneet arvionsa virheelliseen näytönarviointiin. Silloin on lähdetty siitä, että tapauksessa on vain kaksi toisensa poissulkevaa tapahtumankulkua (tätä myös Kuusiranta esittää kirjassaan). Ajatuksena lienee ollut, että sulkemalla toinen pois, todistetaan toisen olemassa olo, vaikka näinhän se ei ole. Se jättää vielä auki sen kysymyksen, että poliisi ei ole kyennyt selvittämään ulkopuolisen osuuttaa tekoon. AA olisi pitänyt poliisin tutkimuksissa jotenkin kytkeä tekoon ja osoittaa hänen tehneen sen eikä vain tyytyä siihen, että poliisi ei löytänyt todisteita ulkopuolisesta.

Jos haluaa näytön arvioinnista katsoa tarkemmin, Vaasan hovioikeus selittää sen ymmärrettävästi ratkaisussaan 19.2.2015 nro 15/107766.

Muistaakseni Manner on uhonnut jossain haastattelussa, että hänen kirjansa olisi tulossa keväällä 2024. Palmenin kirjasta en tiedä. Toivotaan, että molemmat kirjat tulevat sitten, kun ovat ottaneet huomioon (toivottavasti) viimeisetkin käänteet.
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 464
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 5:25 am
lehtori kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 12:25 am Kirjan julkaisemispäivää on ilmeisesti siirretty vuodella. Aiemmin julkaisupäiväksi oli merkitty 19.10.2023. Tietääkö kukaan onko tässä Anneli Auer itse ollut edes myötämielisenä vai miten Palmén aikoo kertoa ”Anneli Auerin tarinan”?
Itselläni on ollut jo kuukausien ajan Palménin kirja varauksessa kirjastossa ja olin tehnyt tuon saman huomion, että kirjan julkaisuvuosi oli muuttunut vuodeksi 2024 aiemmin mainitun julkaisuvuoden 2023 sijaan. Ehkä kirjan tekijä on halunnut seurata, miten Annelin tarina etenee, koska luulisi tämän syksyn aikana asiassa jotain edistystä tapahtuvan.

Käsittääkseni Annelilla on ihan hyvä käsitys Tiia Palménista toimittajana, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Anneli on ainakin toistaiseksi ollut erilaisista toimittajien projekteista itse erossa. Olen ymmärtänyt, että Anneli toivoo, että hän ja hänen läheisensä saavat olla rauhassa julkisuudelta ja että viranomaiset saavat työrauhan hoitaa väärien seri-tuomioiden purkamisen pois päiväjärjestyksestä.

Toivomus on jo pidempään ollut, että Ulvilan murhan esitutkintojen asianmukaisuus tutkittaisiin riippumattoman tahon toimesta ja että Jukka S. Lahden murhatutkinta käynnistettäisiin uudelleen. Omasta mielestäni vähimmäisvaatimus olisi, että viranomaistahojen toimesta tullaan julkisuuteen antamaan tiedote, että Annelilla ja hänen lapsillaan ei ole mitään tekemistä perheenisän murhan suunnittelussa tai itseteossa. Murha on ollut perheelle tuntemattoman, ulkopuolisen mieshenkilön tekemä ja tätä henkilöä ei ole toistaiseksi tavoitettu eikä Annelin vainoajaringin jäseniä ole tietääkseni selvitetty.
Tässä taas nähdään yksi totuus.Ketään ei ole vielä tuomittu (AA) Lukuunottamatta.Suomen oikeuslaitosesta voidaan olla erimieltä,tai ainakin minä olen.Joten kummastuttaa sinun yksipuolinen kanta.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Seri-tuomioiden purku ei ratkaise mitenkään Jukka S. Lahden murhaa.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 4:09 pm Seri-tuomioiden purku ei ratkaise mitenkään Jukka S. Lahden murhaa.
Olet oikeassa, mutta se voisi vauhdittaa poliisia muuttamaan Kuusirannan aikaisia käsityksiään Ulvilan murhaajasta ja lopettaa Annelin ja hänen vanhimman tyttärensä syylliseksi kirjoittamisen tekoihin, jotka on tehnyt toistaiseksi tuntemattomaksi jäänyt mies.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikapäivät2020 kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 2:34 pm
Tässä taas nähdään yksi totuus.Ketään ei ole vielä tuomittu (AA) Lukuunottamatta.Suomen oikeuslaitosesta voidaan olla erimieltä,tai ainakin minä olen.Joten kummastuttaa sinun yksipuolinen kanta.
Minusta olisi syytä tutkia esitutkintojen asianmukaisuus ja syyt, jotka johtivat syyttömän ihmisen ajojahtiin. Annelin ajojahtihan ei ole edelleenkään päättynyt, vaan on valitettavasti voimissaan, kuten voit nähdä esimerkiksi netin keskustelupalstoilta.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

deimos kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 2:03 pm ...
Muistaakseni Manner on uhonnut jossain haastattelussa, että hänen kirjansa olisi tulossa keväällä 2024. Palmenin kirjasta en tiedä. Toivotaan, että molemmat kirjat tulevat sitten, kun ovat ottaneet huomioon (toivottavasti) viimeisetkin käänteet.
Toivottelen onnea molemmille kirjaprojekteille. Mannerin kirja taitaa olla ilmestymässä ensi keväänä - ainakin näin muistelen itsekin kuulleeni.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 10:56 am Ehkä Palmen luki muita aiheesta tehtyjä kirjoja ja alkoi ajattelemaan, ettei tämä välttämättä olekaan niin selvä juttu kuin tuomiot ja sanomalehdet lukemalla voisi päätellä. Toivotaan ainakin.
Toivoisin Annelin menevän mukaan tähän projektiin tai ainakin Mannerin kirjaan, jos semmoinen joskus tulee.
Luulen, että Mannerilla on aika monen tahon tuki kirjaprojektilleen, sillä hän on tehnyt mielestäni lähestulkoon mahdottomassa tilanteessa töitä oikeudenmukaisuuden ja totuuden eteen. En tiedä, miksi Annelia yritettiin niin hanakasti kirjoittaa syylliseksi miehensä murhaan.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 5:25 am Olen ymmärtänyt, että Anneli toivoo, että hän ja hänen läheisensä saavat olla rauhassa julkisuudelta ja että viranomaiset saavat työrauhan hoitaa väärien seri-tuomioiden purkamisen pois päiväjärjestyksestä.
Miten tähän sinun käsitykseesi Auerin toiveesta sopii se, että on otettu aineiston kera yhteyttä Helsingin Sanomiin ja annettu haastatteluja? Sen purkuhakemuksen voinee laittaa vireille ilman, että kertoo lehdistölle.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tiia Palménin ”Anneli Auer” -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

taavetti kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 8:49 pm
Pieni liekki kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 5:25 am Olen ymmärtänyt, että Anneli toivoo, että hän ja hänen läheisensä saavat olla rauhassa julkisuudelta ja että viranomaiset saavat työrauhan hoitaa väärien seri-tuomioiden purkamisen pois päiväjärjestyksestä.
Miten tähän sinun käsitykseesi Auerin toiveesta sopii se, että on otettu aineiston kera yhteyttä Helsingin Sanomiin ja annettu haastatteluja? Sen purkuhakemuksen voinee laittaa vireille ilman, että kertoo lehdistölle.
Ehkä sillä tavalla toimien on haluttu välttää niitä asiattomia spekulaatioita, joita muutoin aiheen ympärillä velloisi.
Vastaa Viestiin