Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Lukittu
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olen aiemminkin väen vängällä vääntänyt Puputin takaisin tähän ketjuun.
Ja minulla on siihen syyni:
Minusta on uskomatonta, että kaksi opiskelutoveria vuosien takaa kuolisi sattumalta hämärissä olosuhteissa vuorokauden sisällä.

(Täällä espoossa ukkostaa todella kovaa )
:shock:


Minusta poliisin tutkintalinja on erittäin hatara, jos he sulkevat tapaus-Puputin kokonaan pois sillä perusteella, että DNA ei täsmännyt.

Minä luulisin, että Puputin liittyessä asiaan, liittyy tapaukseen kolmaskin henkilö. Ja juuri tuo kolmas henkilö on minusta se, jota tässä nyt etsitään.

Puputti alkoi Lahden murhaa seuranneena iltana voida pahoin ravintolassa ja ilmoitti lähtevänsä kotiin.

Saiko Puputti puhelun, jossa kuuli Lahden kuolemasta?

Miksi Puputti lähti täysin väärään suuntaan?

Hukuttautuiko Puputti peloissaan itse vai auttoiko häntä joku?

Mitä yhteistä näillä kahdella herralla on muuta kuin sama opiskelu paikka aikanaan?
Yhteisiä busineksia opiskeluaikoina?
Yhteisiä naisia?

Minusta Puputtia ei pidä pitää syyllisena vaan jonkin laisena yhteytenä murhaajaan.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

MissHolmes kirjoitti:Minusta on uskomatonta, että kaksi opiskelutoveria vuosien takaa kuolisi sattumalta hämärissä olosuhteissa vuorokauden sisällä.
Nyt on pakka pistää oikein rämisten OT:n puolelle, tehdäkseni erään pointin - uskomattomien sattumien kiistattoman olemassaolon - selväksi:

Minusta on uskomatonta, että olen töissä yrityksessä joka työllistää alle kymmenen henkilöä ja että samaan yritykseen on osunut töihin etunimikaimani (etunimeni ei ole niitä kaikista yleisimpiä), jonka aviomies toimii samassa ammatissa kuin oma mieheni (ammatti ei ole myöskään lähellekään niitä kaikista yleisimpiä). Yrityksemme toimiala ja puolisoidemme ammatti eivät liity mitenkään toisiinsa. Avomieheni ammattisamis asuu myös seinänaapurissamme, puolisonaan nainen jonka sukunimi on se, joksi minun sukunimeni usein (=aina) erheellisesti luullaan (ei Virtanen :D).

Entisessä työpaikassani puolestaan oli töissä nainen, joka oli vast'ikään muuttanut seudulle kotipaikkakunnaltaan parin sadan kilometrin päästä pääkaupunkiseudusta. Ilmeni, että kotipaikkakunnallaan hän oli, samassa työssä toimiessaan, tutustunut mieheni sisareen, joka oli tuolla paikkakunnalla muutaman kuukauden komennuksella.

Taannoin ilmeni, että parhaan ystäväni avomies on itseasiassa appeni parhaan ystävän poika (ovat myöskin toiselta paikkakunnalta kotoisin).

Riittääkö jo? :)

P.S. Perkele, missaan taas kovan ukonilman :evil:
Viimeksi muokannut joey, Pe Elo 01, 2008 4:04 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

MissHolmes kirjoitti: Minusta poliisin tutkintalinja on erittäin hatara, jos he sulkevat tapaus-Puputin kokonaan pois sillä perusteella, että DNA ei täsmännyt.

Minä luulisin, että Puputin liittyessä asiaan, liittyy tapaukseen kolmaskin henkilö. Ja juuri tuo kolmas henkilö on minusta se, jota tässä nyt etsitään.

Puputti alkoi Lahden murhaa seuranneena iltana voida pahoin ravintolassa ja ilmoitti lähtevänsä kotiin.

Saiko Puputti puhelun, jossa kuuli Lahden kuolemasta?

Miksi Puputti lähti täysin väärään suuntaan?

Hukuttautuiko Puputti peloissaan itse vai auttoiko häntä joku?

Mitä yhteistä näillä kahdella herralla on muuta kuin sama opiskelu paikka aikanaan?
Yhteisiä busineksia opiskeluaikoina?
Yhteisiä naisia?

Minusta Puputtia ei pidä pitää syyllisena vaan jonkin laisena yhteytenä murhaajaan.
Pitkälti olen samoilla linjoilla. Toinen tapetaan aamuyöstä ja toinen hukkuu saman päivän iltana. Vähän on kummallista todella.
Muista lähdekritiikki!

silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Hei joey! (where are you going with that gun in your hand
Kyllä täytyy kompata Miss Holmesia ja skoonea, koskapa olen hyvinkin samoilla linjoilla tuon Puputtiyhteyden kanssa. Sattumia maailmaan mahtuu monia, mutta maamme mittakaavassa tälläiset sattumat alkavat olla epäilyttäviä. Opiskeluaikainen yhteys, lähekkäinen kuolinajankohta ja kuolintapa nyt tulevat ensinnä mieleen. Enkä maininnut edes mahdollista sukupuolista suuntautuneisuutta.

Eihän Puputti varmaankaan ole Lahden murhaaja, mutta juurikin se henkilö, jonka avulla voitaisiin löytää puuttuva tekijä. Kuoliko P omatoimisesti/tapaturmaisesti vai autettuna? Sitä emme taida saada tietää koskaan.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Komppaan edellisiä ja olen myös alkanut kallistua Puputti-yhteyden kannalle siksi, etteivät muut tutkintalinjat ole tuottaneet tulosta.

Kuten aiemminkin olen sanonut, uskon Puputin olleen ensisijainen kohde, ja hänen paljastaneen tietonsa Lahdelle, joka tästä syystä surmattiin. Puputti sai ehkä tyrmäystippoja ravintolassa, ja joutui sitten kotimatkalla "kyydityksen" uhriksi. Mutta tämä skenaario on tietysti vain yksi vaihtoehto.

Yksi asia, jonka toivoisin poliisin myös tarkistaneen: oliko Puputti käynyt lääkärin lähetteellä laboratoriossa hieman ennen Lahden murhaa?
Every ship must sail a world.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

ABC kirjoitti:^
Yksi asia, jonka toivoisin poliisin myös tarkistaneen: oliko Puputti käynyt lääkärin lähetteellä laboratoriossa hieman ennen Lahden murhaa?
Mielenkiintoinen pointti. Koston ymmärtäisi, jos...
Muista lähdekritiikki!

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

skoone kirjoitti:
ABC kirjoitti:^
Yksi asia, jonka toivoisin poliisin myös tarkistaneen: oliko Puputti käynyt lääkärin lähetteellä laboratoriossa hieman ennen Lahden murhaa?
Mielenkiintoinen pointti. Koston ymmärtäisi, jos...
Arvasin, että ajattelette heti tuota. Mutta en tarkoittanut sitä. 8)
Every ship must sail a world.

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Puputti näyttää tasaisin väliajoin nousevan esiin tässä jutussa vaikka jotkut ovat kovasti sitä mieltä, että koko Puputti voitaisiin unohtaa lopullisesti.

Mutta onhan mielenkiintoista, että
mies lähtee huonovointisuuteen vedoten pois pikkujouluista ja päätyy veteen täysin toisella suunnalla missä kotinsa on. Hän ei myöskään ollut tippaakaan humalassa. Olen käsittänyt, että Puputti oli absolutisti?
On varmaan ihan luonnollista, että Puputti tulee roikkumaan jutussa koska yleisölle ei ole missään vaiheessa kerrottu mitään järkeenkäypää syytä siihen, etteikö P:llä kuitenkin voisi olla jotain osuutta tapahtumiin. Ei sellaista syytä joka kertakaikkiaan laittaisi pisteen pohdinnoille.

Tyrmäystipoistakin jauhetaan aina välillä, mutta eikös se olisi paljastunut tutkimusten yhteydessä.

ABC:n labrakyselyä mietiskelen tässä...

Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Itse en usko enää Puputin liittyvän tapaukseen.

Mitä tuohon ABC:n labraviittaukseen tulee.... itsekin kävi kolme kirjainta mielessä, mutta toki ajatuksena on ehkä ollut jokin muu letaalimpi tapaus, josta sitten epätoivo kumpusi..... vai kuinka on Aakkoset ?

Ajoittaisin motiivin syntyneen viim. 10 kk:n ajalle ennen surmaa ja minusta olisi mielenkiintoista tietää paikallisilta, luvatalaisilta etc. mihin uhri oli tuona aikana keskittynyt.

Ahkerana luennoitsijana uhrilla saattoi tietysti olla myös salasuhde, jonka mahdollisti kotimaan matkailu luentopaikoille....

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ehei, Matula, edelleen hakoteillä... 8)
Every ship must sail a world.

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

ABC kirjoitti:^
Kuten aiemminkin olen sanonut, uskon Puputin olleen ensisijainen kohde, ja hänen paljastaneen tietonsa Lahdelle, joka tästä syystä surmattiin.
Ei tunnu uskottavalta, että jos Puputti olisi ensisijainen kohde, niin Lahti tapettaisiin ennen Puputtia. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että tappaja asuu lähempänä Ulvilaa kuin Helsinkiä.
Minä uskon, että jos nyt P mitenkään liittyy tapaukseen, niin Lahti oli ehdottomasti ensisijainen kohde. Sen puolesta puhuu tappamistapa.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Matula kirjoitti:Itse en usko enää Puputin liittyvän tapaukseen.
Jes, liittoutukaamme!

Aakkoset, etsäviitsisitsä valaista, kun ei me pöljät keksitä millään :D Itsekin ajattelin HIViä, enkä keksi lainkaan mitä muuta voisit hakea takaa.

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Mietin hivit ja aidsit ja dna:t, mutta ei vielä valjennut mitä ABC ajoi takaa...

Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Ehkä goriongonadotropiinipitoisuus...... :D :D :D :D

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Hui olkoon. Olisiko P ollutkin nainen???
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lukittu