Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Elpukka
Remington Steele
Viestit: 235
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 4:39 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Vai, että kotisivu hömppää.
Mun mielestä kotiäidiltä 42 000 on varsin mukavasti tuloa!
Ja vaikka Auerin ideologia olis jonkun mielestä kuinka ihmeellistä ja hanurista, niin aika paljon käyttäjiä kuitenkin kyseisellä sivustolla (miljoona kärpästä ei voi olla väärässä?).

Pelottavan henkilökohtaisesti joku täällä ottaa Annelin mielenlaadun pohdinnat ja varsinkin sen, että etsitään jonkunlaista oikeutusta.
Luultavasti suurin osa murhista/tapoista/pahoinpitelyistä tehdään jostakin syystä, aina se syy ei ole kovinkaan hyvä...
Eikä tämmöisen spekuloinnin pitäisi kenenkään ahteria kaivaa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

No HUHHUH
Onneksi en koskaan ole törmännyt livessä kehenkään yhtä omahyväiseen naamaan (se entinen hymy) ja sekopäiseen ideanikkariin. huhuh..
Annelilla nähdäkseni todellakin on tulevaisuutta. Esimerkiksi teurastajille markkinoitava "Anneli"-retkikirves voisi olla todella suosittu. Mainoslauseeseen voisi sorvailla vaikka: "Tällä kun täräyttää viimeisen niitin otsalohkoon, niin kituminen loppuu siihen paikkaan!" Kuvassa voisi olla sitten hymyilevä Anneli, jopa vähän samanlainen hymy kuin Mona-Lisalla. Varma hitti!
Minä taas en haluaisi törmätä...
Näihin.
Mikä niissä nettisivuissa kaihertaa, sieltä on ihan turha etsiä totuutta.
Sivustot on erittäin ansiokkaasti tehty.
hellämustapääfinnilä
Martin Beck
Viestit: 834
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 8:52 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Chopper kirjoitti:Kaoottinen koti siis tarkoittaa että nainen on masentunut,hah hah. Ihme ajattelutapa :roll:
Minä se olin joka tuon ajatuksen toi esiin. Spekulaatioiden esittäminen täällä ei tietääkseni ole kiellettyä.

Jos vähänkään on tietoa masennukseen liittyvistä 'oheisilmiöistä', ei pidä ihmeellisenä sitä että yksi niistä on kodin jääminen hoitamatta. Itsehän Auer piti itseään kotiäitinä, siihen omasta mielestäni yleensä liittyy myös kodista huolehtiminen lasten lisäksi. Ainakin itse olen näin yrittänyt toimia. Normaalia kotiäidille ei myöskään ole se että lapset ovat saaneet elää kuin pellossa, niinkuin jmit sanoi.

Nämä ovat vain mielipiteitä.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Niin ja sun pointti oli? Minullakin lienee oikeus omaan mielipiteeseeni ja spekulointiin sekä niiden ilmaisemiseen :roll:

Mikä ja mitä on normaalia ja kuka sen määrittelee? Tekeekö asiasta normaalin jos enemmistö on sitä mieltä tai tekee ja toimii jonkun tietyn odotuksen mukaisesti?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
hellämustapääfinnilä
Martin Beck
Viestit: 834
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 8:52 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Chopper kirjoitti:^ Niin ja sun pointti oli? Minullakin lienee oikeus omaan mielipiteeseeni ja spekulointiin sekä niiden ilmaisemiseen :roll:
Juurikin näin.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1923
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Mikä niissä nettisivuissa kaihertaa, sieltä on ihan turha etsiä totuutta.
Sivustot on erittäin ansiokkaasti tehty."

Kyseisten kotisivujen tekijä on tehnyt murhan. Lisäksi faktana tiedossa on, että kyseinen henkilö on käyttänyt valtaosin hereilläoloaikansa netissä ko. kotisivujen parissa muokaten niitä.

Eikö ole aika ymmärrettävää, että jollekkin ihmiselle tulee mieleen, että sivuilta löytyisi jotain mikä taustoittaisi tekoa ja kertoisi millainen arvomaailma ko. henkilöllä on?

Miten muuten on, jos oikeasti Annelilla on ollut paljon hengenheimolaisia tai ainakin Annelin juttuja siinä määrin järkevinä pitämiä rouvia, että ovat ostaneet Annelin palveluja, niin pitääkö tässä nyt huolestua ihan tosissaan? Edustaako Anneli vain jäävuoren huippua? Onko Anneli kenties rakentanut jonkinlaisen kultin, johon kuuluu olenaisena osana, että laitetaan ukko kylmäksi? Annelin teksteistä on todellakin luettavissa, että kaikki murot eivät ole Annulla kulhossa. Mitä kertoo ihmisestä se, että liittyy tällaiseen yhteisöön tai edes tilaa palveluja ko. henkilöltä?

Edelleenkään ei muuten ole mitenkään osoitettu mistä Annelin tulot ovat peräisin. On hyvin mahdollista, että kotisivubisneksestä ei ole tullut euroakaan verotettavaa tuloa. Kaikista huolestuttavinta on, jos tulot ovat siitä peräisin.

Suhtautuminen väkivaltarikoksiin ja erityisesti yhteiskunnan tapa ummistaa silmänsä naisen väkivallalta on suhteessa ihmisoikeusopimuksiin ihmisoikeusrikos. Mätä on suomalaisessa yhteiskunnassa niin syvällä, että kotimaisin voimin asia ei tule ratkeamaan. Toivottavin olisi jonkinlainen kansainvälinen rikostuomioistuin, johon istutettaisiin syytetyn penkille Setavallan presidentti ja valtioneuvoston jäsenet. Lisäksi heidän tulisi saada asianmukaista psykiatrista hoitoa. Terve ihminen ei jaottele kansalaisia hyviin ja pahoihin sukupuolen perusteella. Rikosoikeudellisessa mielessä katson, että vastuulliset ovat terveitä.
Tinilii
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2008 2:18 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

jmit kirjoitti:
Miten muuten on, jos oikeasti Annelilla on ollut paljon hengenheimolaisia tai ainakin Annelin juttuja siinä määrin järkevinä pitämiä rouvia, että ovat ostaneet Annelin palveluja, niin pitääkö tässä nyt huolestua ihan tosissaan? Edustaako Anneli vain jäävuoren huippua? Onko Anneli kenties rakentanut jonkinlaisen kultin, johon kuuluu olenaisena osana, että laitetaan ukko kylmäksi? Annelin teksteistä on todellakin luettavissa, että kaikki murot eivät ole Annulla kulhossa. Mitä kertoo ihmisestä se, että liittyy tällaiseen yhteisöön tai edes tilaa palveluja ko. henkilöltä?
Tuskin on valtaosalla käyttäjistä ollut mitään tietoa itse ylläpitäjän ideologiasta. Internet on täynnä vauva/perheaiheisia sivustoja täynnä erilaisia käyttäjiä. Se että käydään sivuilla keskustelemassa samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa, siis odottaessasi vauvaa, sinua kiinnostaa muiden odotus. Ollessani kotiäiti sinua kiinnosta muidenkotiäitien ajatukset. Sekö on huolestuttava merkki, kuinka paljon on hengenheimolaisia? Entä autoista pitävät miehet, jotka viihtyvät autofoorumeilla?

Huolestuttavaa kertakaikkiaan. Nuo sivut sinänsä ovat ihan tavallinen yhteisö äitejä. Tuonlaisia yhteisöjä on vaikka kuinka paljon. Puhut kuin se oli ollut joku lahko koko sivusto ja sen käyttäjät.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja skoone »

turumurre kirjoitti: Mikä niissä nettisivuissa kaihertaa, sieltä on ihan turha etsiä totuutta.
Sivustot on erittäin ansiokkaasti tehty.
Olen ihmetellyt sitä, että kuka on/oli Lahden oman firman Julius -nettisivuston ylläpitäjä? Kunhan ei vaan AA olisi ollut siinäkn mukana? Julius on vieläkin netissä (tai ainakin vielä puoli vuotta sitten).
Muista lähdekritiikki!
mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Kyllä minäkin jonkinlaisen masennuksen tai vähintään tylsistymisen puolelle kallistun pohdinnoissani AAn ajatusmaailmasta. Virtuaalielämässä täydellinen äiti (siis niin täydellinen, että harva yhdenkään lapsen kanssa jaksaa olla NIIN täydellinen äiti), mutta tosielämässä ei yltänyt itse kiillottamalleen tasolle ja se alkoi nyppiä.

Ja mitä tulee tuohon sivustolla käymisestä/ylläpitäjän ideologiasta, niin oma mielenkiintoni sivustolle on lähtenyt alunperin googlelöydön kautta: AAn sivuilla on kivoja ideoita lastenkutsujen järjestämiseen ja puolivalmiit kutsukortit tulostettavaksi ;)

Mutta siis, kyllä perheellisellä yleensä on jonkinlainen halu pitää yleissilmäys kodista siistinä. Johtuen siitä että kotiäidin sosiaalinen elämä ei ole välttämättä kovin aktiivista, niin on kiva pyytää vaikka leikkipuistosta äitejä kahville. Mutta milläs pyydät jos kämppä on niin sekainen että itseäkin ällöttää? Mistä tulikin mieleeni, voisiko tämä olla syynä että AA oli "eristäytyvä"?

Jos kyökkipsykologisoidaan taas oman navan kautta, niin ainakin itellä on niin, että jos on kummallakin perheen aikuisista niin kiirettä muiden asioiden parissa, ettei siivousta ehdi normaaliin tapaan (lasten kuitenkin sotkiessa normaaliin tapaan), niin kyllähän sitä yleensä alkaa nipistää siivousaikaa vaikka yöunista. on niin ärsyttävän ahdistavaa elää keskellä sekamelskaa. jos muutamakin päivä jää ilman että kukaan ehtii siivota, niin siinä vaiheessa edessä olevan työn määrä on jo niin suuri, että pelkkä ajatuskin itkettää. Siinä kohtaa tulee helposti karjaistua vähän kovemmallakin äänellä (joten jos on henkisellä puolella käsittelemättömiä "juttuja", niin kai tossa kohtaa käsirysykin voisi tulla eteen... Tosin sitä puukon mukaan ottamista ei voi selittää millään.

^ja skoone, tarkoitatko tätä http://www.kolumbus.fi/jukka.lahti/ (löyty googlella jukka s lahti)
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja skoone »

mysteerin miettijä kirjoitti:
^ja skoone, tarkoitatko tätä http://www.kolumbus.fi/jukka.lahti/ (löyty googlella jukka s lahti)
Tätä tarkoitan nimenomaan, siinäkin on se Tähtisentien osoite. Sivustolla oleva huumoriosio käännettiin Perhekerhon sivuille keväällä 2007.

Ja pienenä anekdoottina voin mainita, että Juliuksen työhuumori-linkistä joutui venäläis/virolaisperäiselle vaimonvälityssivustolle. - Tästä oli juttua muinoin, enkä minä ollut ainoa, jolle näin kävi.
Muista lähdekritiikki!
annah
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Helmi 02, 2010 1:23 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja annah »

mysteerin miettijä kirjoitti:Kyllä minäkin jonkinlaisen masennuksen tai vähintään tylsistymisen puolelle kallistun pohdinnoissani AAn ajatusmaailmasta. Virtuaalielämässä täydellinen äiti (siis niin täydellinen, että harva yhdenkään lapsen kanssa jaksaa olla NIIN täydellinen äiti), mutta tosielämässä ei yltänyt itse kiillottamalleen tasolle ja se alkoi nyppiä.

Mutta siis, kyllä perheellisellä yleensä on jonkinlainen halu pitää yleissilmäys kodista siistinä. Johtuen siitä että kotiäidin sosiaalinen elämä ei ole välttämättä kovin aktiivista, niin on kiva pyytää vaikka leikkipuistosta äitejä kahville. Mutta milläs pyydät jos kämppä on niin sekainen että itseäkin ällöttää? Mistä tulikin mieleeni, voisiko tämä olla syynä että AA oli "eristäytyvä"?

Jos kyökkipsykologisoidaan taas oman navan kautta, niin ainakin itellä on niin, että jos on kummallakin perheen aikuisista niin kiirettä muiden asioiden parissa, ettei siivousta ehdi normaaliin tapaan (lasten kuitenkin sotkiessa normaaliin tapaan), niin kyllähän sitä yleensä alkaa nipistää siivousaikaa vaikka yöunista. on niin ärsyttävän ahdistavaa elää keskellä sekamelskaa. jos muutamakin päivä jää ilman että kukaan ehtii siivota, niin siinä vaiheessa edessä olevan työn määrä on jo niin suuri, että pelkkä ajatuskin itkettää. Siinä kohtaa tulee helposti karjaistua vähän kovemmallakin äänellä (joten jos on henkisellä puolella käsittelemättömiä "juttuja", niin kai tossa kohtaa käsirysykin voisi tulla eteen... Tosin sitä puukon mukaan ottamista ei voi selittää millään.
Tuo on ihan täyttä yleistystä. Miksi on jokin perusedelletys, että kun on perheellinen, niin haluaa pitää yleissilmäyksen kotona siistinä? Tämä jotenkin sotii aika syvästi mun ajatusmaailman kanssa; miksi esimerkiksi sinkkuna asuessa monilla on sotkuistakin sotkuisemmat asunnot ja sitä ei pidetä kovinkaan ihmeellisenä (vaikka aikaa varmasti olisi enemmän siivota kuin perheellisenä), mutta heti kun tulee perheenlisäystä niin pitäisi muuttua joksikin kodin hengettäreksi? Eipä mua ole ainakaan häirinnyt, jos ystävälläni on ollut sotkuista, enkä ole liiemmin itsekään välittänyt kotini siisteydestä kun olen ystäviäni kylään pyytänyt. Elämässä on tärkeempiäkin asioita, ei jaksa itkettää joku kodin sotkuisuus. (Enkä minäkään ole masentunut, jos niin epäilet :wink: ) Eikä mun mielestä kodin siisteydellä ja lapsenkasvatuksella ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kun minä olin lapsi, oli meilläkin välillä koti kuin kaatopaikka ja silti olen saanut parhaimman mahdollisen kasvatuksen, paljon rakkautta ja hellyyttä. Ihan kuin täydellisen äidin perusedellytys olisi kodin kunnossapito, eikä oikeastaan se lasten kasvatus. :roll:

Ihmiset ovat erilaisia. Jos sinä ja sata muuta olette tätä mieltä, ei tarkoita että minä ja kymmenen muuta olisimme väärässä. Enemmistö ei ole yhtä kuin normaalit ihmiset.

Poistin tähän asiaan kuulumattomat osat viestistäsi.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^Aamen,ei mitään lisättävää. Luulin jo olevani jotenkin poikkeava kun arvostan ihmisiä ihan ihmisinä,en sen perusteella miten he siivoavat kotinsa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
hellämustapääfinnilä
Martin Beck
Viestit: 834
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 8:52 pm

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

^En ole huomannut kenenkään täällä väittäneen, ettei ihminen joka haluaa asua sotkuisessa kodissa olisi ihmisenä aivan yhtä arvostettava kuin kotinsa siistimpänä pitävä. Myöskään masennus tai muut mt-ongelmat eivät tee ihmisestä yhtään vähemmän arvokasta.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
annah
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Helmi 02, 2010 1:23 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja annah »

hellämustapääfinnilä kirjoitti:^En ole huomannut kenenkään täällä väittäneen, ettei ihminen joka haluaa asua sotkuisessa kodissa olisi ihmisenä aivan yhtä arvostettava kuin kotinsa siistimpänä pitävä. Myöskään masennus tai muut mt-ongelmat eivät tee ihmisestä yhtään vähemmän arvokasta.
"Virtuaalielämässä täydellinen äiti (siis niin täydellinen, että harva yhdenkään lapsen kanssa jaksaa olla NIIN täydellinen äiti), mutta tosielämässä ei yltänyt itse kiillottamalleen tasolle ja se alkoi nyppiä."
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Annah, naulan kantaan. Ilmeisesti kuitenkin ne kulissit ja miltä kaikki näyttää ulkoisesti on joidenkin mielestä onnellisen perheelämän ja hyvän kasvatuksen tunnusmerkit :roll:
Syntyneet räyhäämään
Lukittu