Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Belker »

Aikuisten kesken tämä juttu pitäisi jo hoitaa.

Mitenkähän murtuneiksi ja mieleltään hajonneiksi poliisit ja syyttäjät aikovat ajaa lapset? Eikö tule yhtään mieleen, millaista on elää maailmassa, jossa...

... kotona voi olla taas kerran salakuuntelulaitteita
... mukava isäkandidaatti koettaa saada äidin elinkautiseen linnaan, koska on valepukuinen poliisisetä
... jokainen oma tuumailupiirros isän kuolemasta voi merkitä äidin joutumista linnaan
... ei voi olla varma, tuleeko tänään kotietsintä (usein aikuiset järkyttyvät, jos kerrankin kotiin on murtauduttu, joten kyllä kodin koskemattomuus lapsillekin on tärkeää, ainakin kolmen kotietsinnän jälkeen)
... joutuuko sijoitukseen uudestaan ja minne
... näkeekö sisaruksia
... lähteekö äiti tutkintavankeuteen taas vuodeksi.


Miettikääpä, mitä normaali psykologi tai psykiatri sanoo asiakkaalle, joka kertoisi pelkäävänsä näitä asioita? Lapsille nuo jutut ovat jo olleet totta ja ei kun uutta putkeen vain. Jääräpäät jatkavat, lapset hajoavat. Onneksi olkoon.

Nämä lastenrääkkääjät ilmeisesti kuvittelevat, että ihmistaimi on sellainen, ettei se loukkaannu tai hajoa mistään viranomaistoimista. No, jos on itse vanhempana ollut niin umpiluu, ettei inhimillistä tuskaa tajua, niin otetaan sitten kylmä käteisesimerkki:

- Neljä lasta mielenterveyspotilaina, puolet vaikeita, lopun ikäänsä. Kustannukset kunnalle ja valtiolle yli 100 000 vuodessa, kun ansionmenetykset summataan. Kokonaismenetykset 3-8 miljoonaa eliniän aikana. - Ehkä tunnetyhjä virkamies voisi edes tällaisena kolkkona esimerkkinä ymmärtää, että lasten elämät ovat tärkeitä.

Jättäisivät jo ne lapset rauhaan: tässä tulee jo paljon enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Tottahan syyllistä tutkitaan ja yksityiskohdat pengotaan, mutta on pikkulapsillekin jokin lapsuus ja järki päähän jätettävä.

matahari
Jack Bauer
Viestit: 932
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 11:29 am
Paikkakunta: Pori

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja matahari »

Minä luotan kyllä lastensuojeluviranomaisten arviointikykyyn lasten asioissa, joten turha sitä on täällä siunailla mitä lapset MAHDOLLISESTI ajattelevat koko rumbasta. Me emme sitä tiedä. Saattavat olla jopa erittäin onnellisia uudessa kodissaan eikä ollenkaan äidiltään raastettuja parkoja.

Jos joku lapsista on avautunut, ruvetaan itkemään ettei lapsosia herrantähden saa painostaa jne.
Jospa se on aivan vapaaehtoista ja omasta aloitteesta tullutta lisä infoa tapahtumiin. Helpottavaa varmasti purkaa tuntojaan. Sitä alkoi tulla kyllä odotettua nopeammin. Veikkasin jo kauan sitten että jossain vaiheessa joku puhuu. Eikä ne puheet vielä tähän lopu, nyt ne vasta alkoivat. Odotellaan....

Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Lapset nyt oli muutamien metrien päässä kun isä murhattiin ja silvottiin. Oikeuden mukaan vanhin ainakin osin jopa näki teon. Lapset ovat lisäksi sekä omaisia että uhreja. Eivätkä he ole neljän ryhmä vaan neljä yksilöä. Miten heidät voi täysin säästää tai miten totuuden etsintä olisi heidän etujensa vastaista. Traumat on jo olemassa - oleellista on hoidetaanko niitä.

Olisiko heidän etujensa mukaista jos heidän äitinsä onkin syyllinen mutta saa olla vapaana ja holhousoikeuksin. 70 veitseniskua. Kallon murskaaminen.


Ja huomaatteko. Ei kukaan. Ei täälläkään. Ei edes Anneli - elätä sitä toivonkipinää, että lasten kertomukset johtaisivat huppumiehen kiinnisaamiseen. Annelin normaalireaktiohan olisi, että lapset sittenkin kuulivat huppumiehestä jotakin.

Mutta ei. Sepon pippeli Annelilla on mielessä ja lastensa höpöhöpö -tarinat.

Selvän Näkijä
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 4:54 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Selvän Näkijä »

Olen seurannut tätä tapausta ja näitä kirjoituksia lähes alusta saakka, keskustelun rönsyillessä välillä jo humoristisiinkin ulottuvuuksiin hiljaa ja vaiti pysynyt, mutta asioita pohtinut. Nyt, viimeaikaisen luonnearviokeskustelun kannustamana on sanottava:

Miettikääs ihmiset viimein sitä yksinkertaista vaihtoehtoa, että Auer nyt vaan ON luonteeltaan ja persoonaltaan tuollainen kuin on, pidättyväinen, hillitty, asiakeskeinen, (yli)järkevä, analyyttinen, realistinen, jähmeähkö, just cool. Ei-tunneihminen, kriittinen, itsensä hallitseva, suojautuva, vetäytyvä - puhumattakaan siitä, miten paljon media ja muu höykytys ovat vielä lisää saaneet kuoreensa vetäytymään. Miksi ihmisiä yritetään aina väkisin sovittaa tuttuihin, tavanomaisimpiin muotteihin? Meitä on joka junaan ja kaikki menevät perille.

En yritä mitenkään Aueria diagnosoida, mutta ei voi olla huomaamatta, että käytös, reagointitapa, suhtautumis- ja asennemaailma ovat hänellä hyvin samankaltaisia kuin henkilöillä, joilla on (lievä) Aspergerin syndrooma. Älyä riittää, mutta tunnemaailma on aivan omanlaisensa ja pääosin muilta piilossa.

Niin tai näin, mielestäni persoonaan kohdistuvat äärimmäiset arvostelut ja mollaamiset olisi tässäkin tapauksessa syytä jättää oman pään sisälle tai korkeintaan kahvipöytäkeskusteluihin, ei julkiseksi retosteluksi. Vai haluaisitteko itse omaa luonnettanne keskustelupalstoilla revittävän ja haukuttavan? Asiat asioina. Kyseessä on murhatutkinta eikä psykoanalyysi.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ei, ei. Anneli nyt vaan on murhaaja, ja on sanomattakin selvää, ettei murhaaja voi rakastaa lapsiaan, eikä välitä heistä tuon taivaallista. Murhaajat eivät myöskään itke julkisesti.
Tämän olen päätellyt Ilta-sanomista poimimieni tiedon kultajyvästen avulla, oman pääni kautta suodattaen.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Aivan. Kyseessä on murhatutkinta ja ANNELILLA tuntuu riittävän märehtimistä ja tunneskaalaa itseensä kohdistuviin asioihin mutta hän ei pyri esimerkiksi suojelemaan lapsiaan mitenkään eikä millään tavalla. Mieleeni tulee enemmänkin Norjan massamurhaaja Breivik ja hänen päänsisäiset ongelmansa.

Olen viime aikoina miettinyt vanhimman lapsen paikkaa tässä koko tapahtumaketjussa. Olen enemmänkin kauhuissani ajatuksesta että Anneli on surman/häkepuhelun aikana käyttänyt hyväkseen lastaan joka luultavasti miettii sitä että on ollut äitinsä "apuna" surmassa tilanteessa jossa aivot eivät kauhusta kankeana toimi kunnolla vaan ensimmäinen ajatus on totella äitiä. Silloin on varmasti kova pelko siitä että joutuu tuomituksi teoista joihin ei ole itse vastuullinen ja tulee suojeltua henkilöä jota itse asiassa ei halua suojella.

Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No joku ajattelee, että aika cool ja tunteeton täytyykin olla: 70 veitseniskua, kallon murskaus - käsien pesu ja poliisia odottamaan.

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Tähän asti meillä on ollut Annelin kertomuse heidän perhe-elämästään ja täällä on naurettu ties mille analyyseille huushollista yms.
Nyt kuitenkin lehdessä lukee, että perheessä on ollut vakavia ongelmia.

Anneli kertoi Jukan vieneen lapsia suihkuun rangaistusmielessä. Mitä hän on itse tehnyt? Se kuullaan varmaan jossain vaiheessa. En usko, että se enää sitten naurattaakaan.

Ja minä sanon, että ei tämä nainen päästään ihan normikauraa ole.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Tähän asti meillä on ollut Annelin kertomuse heidän perhe-elämästään ja täällä on naurettu ties mille analyyseille huushollista yms.
Nyt kuitenkin lehdessä lukee, että perheessä on ollut vakavia ongelmia.

Anneli kertoi Jukan vieneen lapsia suihkuun rangaistusmielessä. Mitä hän on itse tehnyt? Se kuullaan varmaan jossain vaiheessa. En usko, että se enää sitten naurattaakaan.

Ja minä sanon, että ei tämä nainen päästään ihan normikauraa ole.
Kyllä täällä suurin osa on tuon Annelin näytöksen läpi nähnyt - ja hyvin analyyttisestikin. Täällä vain on hyvin äänekäs vaikkakin pieni Annelin puolestapuhujajoukko joka ottaa asian varsin henkilökohtaisena.

Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

En tiedä, onko näillä Auerin symppaajilla siskoja joilla on lapsia. Itse olen eno useammalle natiaiselle ja tunnen sekä lapset että siskoni hemmetin hyvin. Jos jotain vakavaa tapahtuisi, niin en varmasti ilman 100% varmaa tietämystäni olisi siskoani viemässä linnaan.

Ei voi enää kuin ihmetellä, että jotkut vieläkin jaksavat kuvitella jonkun ulkopuolisen mahdollisuuteen. Auerin velikin, lasten eno myös manipuloitu sekä aivopesty vai?

Hellittäkää jo hyvät ihmiset. Mutta toisaalta jatkakaa toki, mielenkiintoista luettavaa!

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Samaa mieltä. On tässä riittävästi draamaa.
Lasten ja osittain invalidin aviomiehen pahoinpitelyä, lapsien uhkailua jos puhuvat, 70 veitseniskua, ja murskattu pääkallo. En haluaisi nyt olla vanhimman lapsen asemassa. En edes halua ajatella, mikä on hänen osuutensa tapahtumiin. Hän on ala-ikäinen, joten tuomiota ei tule.
Ei mennyt kuin Strömsössä.
Anneli repi koko perheensä kappaleiksi. Miehensä kirjaimellisesti, ja lapsensa henkisesti. Tältä alkaa näyttää. Avioeron uhka ja huoltajuuskiista tässä täytyy olla taustalla. Kun en saa omiksi, niin tuhoan.
Nyt taitaa olla sitten luvassa keskiviikkona televisiossa oppimateriaalia poliisikoulun tutkintalinjalle. Esirippu.
Kun pelaa kovilla panoksilla, niin tappio saattaa myös olla traaginen.
En silti sano, että todisteet välttämättä tulevat riittämään. Ihan pienestä en kyllä usko esimerkiksi oman veljen sotaan lähteneen.

Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Myrskylintu kirjoitti: Anneli repi koko perheensä kappaleiksi. Miehensä kirjaimellisesti, ja lapsensa henkisesti.
No siinä on kyllä kuukauden kiteytys. Oli siinä Annelilla vielä Seponkin heppi hyppysissä mutta Seppo selvisi hengissä.

Sen sijaan toivoisin, että ensimmäiset tutkijat ja JJ saisivat kanssa osansa koska ovat osiltain vastuussa siitä, mitä lapset tuon illan jälkeen ovat joutuneet kokemaan.

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Tara »

Rankasti spekulatiivinen ajatus: Lapset eivät halunneet enää asumaan äidin luo, kun asiasta on tullut hovin jälkeen heidän kanssaan puhetta. Oli pakko avata suu, kun eivät vain halunneet enää... Tässäkö avautumisen syy? Lasten selitys sille, mikseivät halua. Kun pullon korkki on auennut, niin tässä ollaan. Korkkia ei enää saa kiinni.

Mahtaako AA saada lukeakseen myös lasten kuulustelut? Hän on kyllä heidän äiti, mutta ei huoltaja.
'Ihan outoja kysyivät', oli AA:n mukaan esik sanonut. Mutta mitä? Yllättäviä varmaan.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Tähän asti meillä on ollut Annelin kertomuse heidän perhe-elämästään ja täällä on naurettu ties mille analyyseille huushollista yms.
Nyt kuitenkin lehdessä lukee, että perheessä on ollut vakavia ongelmia.

Anneli kertoi Jukan vieneen lapsia suihkuun rangaistusmielessä. Mitä hän on itse tehnyt? Se kuullaan varmaan jossain vaiheessa. En usko, että se enää sitten naurattaakaan.

Ja minä sanon, että ei tämä nainen päästään ihan normikauraa ole.
Lehdessä luki jo vuosi sitten, että Anneli on syyllinen, kaksi vuotta sitten, että ulkopuolinen murhaaja oli syyllinen.
Se, mitä lehdessä lukee, ei useinkaan ole totta.
Mistä näitä tietoja olisi jälkeenpäin tullut, kun ei niitä massiivisissa kuuluteluissakaan kukaan kertonut? Mistä Auerin veli tietäisi talon asioista mitään, kun ei tainnut kuin ehkä kerran pari edes Tähtisentiellä vierailla?
Ei ole mitään sen enempää kuin lasten kertomukset. Siis näiden nuorimpien lasten, joista vanhin oli 7 vuotias, ja nuorin taisi olla kahden, kun asiat tapahtuivat.

Nytkö NÄMÄ kertomukset ovatkin jumalan sanaa, mutta kukaan ei uskonut vanhemmat tytön kertomusta, koska kuulemma niin nuori keksii omasta päästään ja hänet on manipuloitu?

Mua ärsyttää ihan hirveästi se mustavalkoisuus mitä ihmiset harrastaa. Hirveää asioiden yksinkertaistamista aina. Semmoisella ei oikea dekkari pärjää, vaan analyyttisyys ja puolueettomuus pitäisi olla johtotähtenä 8)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:Rankasti spekulatiivinen ajatus: Lapset eivät halunneet enää asumaan äidin luo, kun asiasta on tullut hovin jälkeen heidän kanssaan puhetta. Oli pakko avata suu, kun eivät vain halunneet enää... Tässäkö avautumisen syy? Lasten selitys sille, mikseivät halua. Kun pullon korkki on auennut, niin tässä ollaan. Korkkia ei enää saa kiinni.

Mahtaako AA saada lukeakseen myös lasten kuulustelut? Hän on kyllä heidän äiti, mutta ei huoltaja.
'Ihan outoja kysyivät', oli AA:n mukaan esik sanonut. Mutta mitä? Yllättäviä varmaan.
No voi vaikuttaa teini-ikäisestä oudolta, jos kysellään, että rakensitteko äidin kanssa kilven laudoista ja nauhotitteko iskän kuolinkamppailua...

Tara, mites nyt näihin valemuistojen tuottamiseen suhtautuu lasten ikä (oliko 2v nuorin tapahtuma-aikana?) ja kulunut aika ja se, että he ovat olleet kaiken aikaa poissa Annelin vaikutuspiiristä?
Nytkö he ovatkin tähtitodistajiasi, nuo reippaat lapset? Vanhin vaan on kieroutunut.

Semmosta rehellistä otetta kaipaisi, että asia, josta joskus on todisteltu näin, ei voikaan olla vähän ajan päästä niin, kun se omiin oletuksiin sopii.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Lukittu