Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kirjoittaisitko julkisuuten näin jos olettaisit, että Anneli syytön miehensä murhaan? Vastaan itse: Et kirjoittaisi. Minusta ei ole yhdentekevää mitä nettiin kirjoitetaan
Olen kirjoittanut täysin sen mukaan minkä vaikutelman tai mitä tietoja olen saanut. En mitään raflaavaa. Mutta jos mielestäni Anneli vaikuttaa kylmältä, empatiaa tuntemattomalta ja epäuskottavalta niin tietenkin täällä sellaisen voi ilmaista. Samoin sen, jos annetun tiedon varassa hän vaikuttaa tyystin syylliseltä tai rikospaikka- ja esitutkinnan tehneet ammattitaidottomilta. Sellaisenkin mielipiteen voi täällä ilmaista. Jos katsot prosentteja niin aika monen mielestä Anneli vaikuttaa syylliseltä. Eri asia sitten tuomitaanko häntä - enää.

Tahdittomuus on eri asia, enkä sitä ole mielestäni tehnyt. Oletko eri mieltä? Mutta en minä Annelin paapomistakaan ymmärrä. Ja juuri Annelin käytöksen ja lausuntojen vuoksi - hän nyt ei vain lainkaan vakuuta. Ja mielestäni on täysin oikein, että tähän oikeusprosessiin suhtaudutaan kriittisesti.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1926
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja jmit »

Reorrava,

Kirjoitit: ""En usko, että Annelilla on ollut hepposia perusteita, JOS on miehensä surmannut. Eihän ketään tietysti tappaa saa....mutta kyllä minun sympatiat on kumminkin Annelin puolella. Jos hän on sen tehnyt, niin on todella ollut rankka elämä......toivottavasti kukaan ei tästä nyt raivostu, mutta näin on sympatiat Annelille."

Tuon kirjoituksesi perusteella oletin, että sympatiasi ovat Annelin puolella vaikka tämä olisi murhaaja. Mielestäni varsin kohtuullinen oletus, kun asian itse sanot niin suoraan kuin sen nyt ylipäätänsä voi sanoa. Sitten sinä olet sitä mieltä, että olen vetänyt mutkat suoriksi johtopäätöksineni.

Minulla on kaikkien kirjoitusteni johtotähtenä se, että tutkinnan ensimmäinen johtaja Juha Joutsenlahti on tomppeli ja valtiomme on perheväkivallan tutkimisen osalta täysin rikollisten käsissä. Oikeutta jaetaan sen mukaan mitkä vehkeet tekijällä on jalkojensa välissä. Jos Annu olisi tapettu ja Jukka olisi sanonut, että huppupäinen nainen tuli ikkunasta, niin poliisi olisi nauranut suoraan päin naamaa. Millään ympäripyöreällä kaikkia sympatiseeraavalla kirjoittelulla ei ole tässä maailmassa saatu vielä ikinä mitään merkityksellistä aikaiseksi. Jos haluaa yhteiskunnan vallitsevaan järjestykseen muutoksen on pakko haastaa, niin se vaan menee.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tuohon huppuhiiren kommenttiin "ainahan ne jyrkimmät laidat kavahduttavat" tekee tästä Ulvila-ketjusta elävän ja kiinnostavan. En koe, että yksikään kirjoittajista olisi tunteeton tai moraaliton. Oikeastaan pointti on juuri siinä. Syyllisyyden ja syyttömyyden spekulaatiot hipovat rajoja ja ei voi oikeastaan enää sanoa kumpi menee yli rajan, todennäköisesti molemmat.

Tietoa on ollut runsaasti alun rikostapahtumasta ja julkisuus ei ainakaan asiaa pimentoon vie ja se tietää keskustelupalstoille lisää keskustelun aiheita.

Toivon mukaan Auer tulevassa ohjelmassa 45 minuuttia puhuu lähimmäisistään eikä vain omasta menetyksestä. Sitä empaattisuutta ja rakkaitten puolesta puhumista odottaa varmaan suurin osa tällä palstalla.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja onneksi ohjelma on jo nauhoitettu, ettei opastettuna ala höpöttämään mitään tyyliinsä kuulumatonta ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 10:58 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

MissHolmes kirjoitti:Ja onneksi ohjelma on jo nauhoitettu, ettei opastettuna ala höpöttämään mitään tyyliinsä kuulumatonta ;)
Usko pois, Miss Holmes, on Anneli taatusti käynyt katsomassa vinkkejä keskustelupalstoilta, täältäkin, ellei peräti keskustelijana. Harmi vaan Annelin kannalta, että empatiaa ei pysty uskottavasti näyttelemään. Empatiakykyinen ihminen osaa erottaa aidon empatian näytellystä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Komppaan reorravaa (olen itsekin muutaman palstasentin aiheesta kirjoittanut) ja mietin samalla, miksi Aueria syytetään sen ominaisuuden puutteesta, mitä ei tunnu aina itseltäkään löytyvän.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mariacka kirjoitti:Komppaan reorravaa (olen itsekin muutaman palstasentin aiheesta kirjoittanut) ja mietin samalla, miksi Aueria syytetään sen ominaisuuden puutteesta, mitä ei tunnu aina itseltäkään löytyvän.
Eihän kukaan ole Annelia sinuun verrannut. Ja tottahan se on, että A:n asenne on varsin kuivakka varsinkin Jukan ja lasten suhteen. Moni ei vain pysty tuota käytöstä istuttamaan tuohon tilanteeseen.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 10:58 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Tuonne ylemmäksi Mariackalle kommentoin, että sympatiat saa se, joka ne ansaitsee.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valhalla kirjoitti:
Mariacka kirjoitti:Komppaan reorravaa (olen itsekin muutaman palstasentin aiheesta kirjoittanut) ja mietin samalla, miksi Aueria syytetään sen ominaisuuden puutteesta, mitä ei tunnu aina itseltäkään löytyvän.
Eihän kukaan ole Annelia sinuun verrannut. Ja tottahan se on, että A:n asenne on varsin kuivakka varsinkin Jukan ja lasten suhteen. Moni ei vain pysty tuota käytöstä istuttamaan tuohon tilanteeseen.
Ei ole, enkä ole niin sanonutkaan.

Ihmettelen vaan, kun ne muutamat kirjoittajat, jotka eniten peräänkuuluttavat Auerilta empatiaa (jota eivät ole lehtikuvien ja -tekstien perusteella löytäneet), ovat itse etunenässä mollaamassa Aueria, vailla pienintäkään omatunnon pistosta tai empatianhiventä.

Maailma ja ihmiset eivät ole mustavalkoisia. Pahoissakin ihmisissä on jotain hyvää ja kaikkein parhaimmissakin jotain pahaa. Eivät ne omat heikkoudet poistu eikä oma erinomaisuus kohene sillä, että kaikki törky kaadetaan yhden ihmisen niskaan, olipa hän syyllinen tai ei.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tarkoitatko mua Mariacka? Niin vain on että odotan Auerilta empaattisuuden osoitusta loppuun saakka tämän keissin kohdalla.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

pikasso kirjoitti:Tarkoitatko mua Mariacka? Niin vain on että odotan Auerilta empaattisuuden osoitusta loppuun saakka tämän keissin kohdalla.
Et ollut mielessäni tuossa joukossa. Mutta kun kerran aloitit, niin minkälainen olisi se empaattisuuden osoitus, mitä odotat? Toisin sanoen: millä tavoin median pitäisi se uutisoida?

En itse usko, että kaikki Auerin sanoma saati tuntema on meille viestitetty. Pikemminkin hänen kommenttejaan ja tekemisiään on todennäköisesti muokattu jonkin verran kunnon lööppien saamiseksi. Niiden perusteella Auer ei ole sääli- tai sympatiapisteiden kerääjä.

Verrataan vaikka Vantaan Petikossa miehensä tappaneensa viiden lapsen äitiin, joka "antoi surunsa näkyä" julkisesti niin facebookissa kuin kuuleman mukaan muuallakin. Tämä siis ennen kiinni jääntiä. Pitäisikö tällä perusteella Vantaan äitiä pitää syyttömänä?
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Hyvä Mariacka sä näet syyspilvien seasta poutaset ehkä.

Jos tätä Ulvilaa ei ratkaista niin taidan etsiä jotain muuta harrastusta esmes kirjastoa. Lukemattomia kirjoja :mrgreen:
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 10:58 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Pikasso: Ulvila ratkaistaan, on vain ajan kysymys milloin. Tekijä tulee saamaan rangaistuksensa teostaan.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack
Viestit: 551
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 10:58 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Varmasti tulee houkutus nähdä myös pahoissa ihmisissä jotain hyvää. Mutta kuka muistaisi uhria ja antaisi sympatiat hänelle?
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Rouva_Etsivä kirjoitti:Varmasti tulee houkutus nähdä myös pahoissa ihmisissä jotain hyvää. Mutta kuka muistaisi uhria ja antaisi sympatiat hänelle?
Sanoisin uhreja. Jukan kärsimykset loppui, mutta omaisten ja etenkin lasten jatkuvat.
Lukittu