Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Vespa velutina kirjoitti:Juurihan minä tuossa pari viestiä ylempänä sen kirjoitin: Hesarin toimittaja, joka näki alkuperäisen tunnustusvideon oikeudenkäynnissä menneellä viikolla, kirjoitti näkemästään, että tyttö kysyy: miksi te rikoitte sen ikkunan? Näin siis alkuperäisessä videossa. Jonka sisotalokin on nähnyt.
Rautalangasta väännettynä: poliisi valehteli sanoessaan, että tyttö kysyy miks sä rikoit sen ikkunan?
Asia on tarkistettu alkuperäisestä videosta joten linkitykset joihinkin aikaisempiin keskusteluihin ovat täysin turhia. Vaikka niitä linkitettäisiin tuhat kertaa.
Eri asia sitten, miksi poliisin täytyy valehdella. Etenkin kun jää siitä nolosti kiinni.
Luitkos myös iltalehden kommentoijan kritiikin videon äänentoistosta. Sanoi että vaikea kuulla mitä sanotaan.Tuomareilla ja asianosaisilla on paperit joista voivat tarkentaa. Liekös sanomien toimittajallakin ollut se litterointi paperi nokan alla ja väärinkäsitys jäänyt kun ei tiennyt että tämä asia korjattiin edellisessä oikeudenistunnossa. Jäänyt väärä sanamuoto siihen litterointiin, siis ei ole korjattu.
Yksi selitys ei tarvitse kuitenkaan olla se oikea.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Videolla lapsen on vaikea uskoa asiaa, sillä lapsi itse sanoo nähneensä jonkun ulkopuolisen tekijän. Lapsi myös ihmettelee videolla, miksi isä ja äiti olisivat rikkoneet ikkunan.
http://www.hs.fi/kotimaa/Anneli+Auer+la ... 7065088167

Eli Vespa viittaa naihin toimittajan tulkintoihin? Eipa tuo mun muistaakseni noin selvasanaisesti sanonut, etta naki "jonkun ulkopuolisen tekijan." Eika litteroinnissa todella puhuta "isasta ja aidista" ikkunaa rikkomassa.

Lienee kysymys tulkintaerimielisyydesta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Se huono äänentoisto-video on eri video. Siinä Annelia kuulustellaan silminnäkijänä ja yksin. Näitä alkupään videoita. En tiedä onko näitä huonoja äänentoistovideoita sitten useampiakin. Sisotalo varmaan tietää, jos kerran on käynyt kuuntelemassa.
Se tyttärelle tunnustus-video on tehty vuonna 2009 ja todennäköisesti tallennettu teknisesti erityisen hyvin, kun kerran syyttäjän avaintodiste oli ekoilla murhakäräjillä.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Vespa velutina
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Eräs minun mielestäni enemmän syyttömyyttä puoltava seikka ovat myös nämä viisi viikkoa murhan jälkeen takkahuoneesta löytyneet housut. Ja niissä ollut verinen kengänjälki.
Senhän on pakko olla Annelin lavastama, jos kämpässä ei ollut ulkopuolista. Eihän hän lavastaessaan voinut tietää, ettei housuja "löydetä" heti.
Lavasteeksi omituinen. Ihan kuin olisi ponnistanut arkulta vaikkei oikeasti mene reiästä ulos ja vielä myöhemmin kertoo, että tekijä poistui aitomalla eikä karmille astumalla.
Siis lavasteeksi vielä soveltuisi, jos Anneli itse olisi könynnyt reiästä ulos, mutta jos hän ei ole hajottamastaan ikkunasta koskaan ulos mennyt niin miksi on lavastanut kengän kuvan housuihin?
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Vespa, et sitten pysty mistään ajattelemaan kuin joko tai. Eihän nopea suht spontaani tai tapahtumiin sovellettu lavastuskaan suju ns yllätyksettä, kommelluksitta.

Sitäpaitsi saattoi olla, että Anneli ei edes ajatellut huppumiespeitetarinan menevän läpi. Halusipa vain siirtää "syyllisyyttä" ja puida asiaa sitten tuonnenpana poliisien hoivissa eikä tuoreeltaan lasten silmien alla. Ehkä esikoisen rooli sekin arvelutti.

Sitten huomasi, että satu meneekin kun kuumille kiville ja rupesi sitä edelleen kehittämään. Kunhan sai todisteet siivottua.
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ihan perusasiaa: Auer ei ole kertomansa mukaan nähnyt huppumiehen poistuvan.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Taas menee Vespalla vahan sinnepain. Eihan Anneli koskaan itse kertonut nahneensa hupun poistumista. Lapsihan oli ainoa, joka siita todistaa. Tama ei sitten tiennyt kertoa aidin kuvittelemalla tavalla miten mies poistui.

Housut ovat ensipartion kuvissa paikassa, josta huppu ei mun uskoakseni olisi voinut millaan ponnistaa mennessaan lapsen kuvaamalla tavalla ulos. Kukaan myohemmissa rekoissa ikkunasta aitonut ei edes yrittanyt aitoa niin sivusta vaan suoraan ikkunan edesta, lasikasasta.

Poliisin ekoissa rekoissa ( ilmeisesti juuri silta kaynnilta, jolloin housuista loytyi verijalki) "huppu" ponnistaa arkulta, paljas veitsi farkun takataskussa tokottaen.

Mun mielesta ne kenganjaljet olisivat itse asiassa voineet tulla vaikka kesken verityon, joskus alkupuukotuksen jalkeen, jos Anneli on ollut ulkona rikkomassa ikkunaa Jukan tai omat popot jalassa ja joutunut tulemaan hiljentamaan raittiiseen ilmaan ja meluun herannytta Jukkaa. Tuli vaikka etukautta sisaan mutta joutui poistumaan ikkunasta kun kuuli tyton oven aukeavan. Juoksi sitten naapurin roskikselle dumppaamaan popot ja ruskean vaatteen ja hanskat ja tuli sukkasillaan ja paitasillaan etuovesta sisalle. Talloin tytto yhytti eteisessa. Esimerkiksi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tämä esimerkki litteroitien vaarallisuudesta on tärkeä koska nyt on tarkoitus, että Aurin pojan videota ei saada katsoa, vaan siitä tehdystä litteroinnista on valittu 30 sivua joka on yleisölle julkista. Kirjoitin asiasta Poriin ja sain vastauksen, että asiaan palataan kun tullaan siihen kohtaan. Minulla on ehdotus. Tehdään siitä osasta viedota, joka on yleisölle julkinen audio nauhoitus, jonka julkisuudessa ei ole ongelmia ja jossa on mahdoton fuskata.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

poistamanai toisto
Viimeksi muokannut sisotalo, La Elo 24, 2013 11:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gerbera
Remington Steele
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 12:00 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja Gerbera »

Väärästä litteroinnista Annelin ja tytön tapaamisella "tunnustuskerralla"
Mä kun ymmärrän jo tuosta Mannerin pyynnöstä saadusta vastauksesta, että oikea muoto on TE

S-------, kuulustetuluissa käytetty muoto -miks TE rikoitte sen ikkunan?
Litteroija -Miks SÄ rikoit sen ikkunan?

Oikea muoto on ns. S--------:n muoto
(eli TE)
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mainittakoon nyt tuohon propagandan sekaan, että kaikki mitkä on litteroitu katsotaan oikeudessa alkuperäistallenteilta. Litterointi liittyy esitutkintaan. Tämä on sitten vaikeata joillekin - esitutkintapk palvelee syyteharkintaa. Kaikki käydään oikeudessa suullisesti läpi ( Manner läsnä ). Poikkeuksen tekee vain lasten kuulemiset.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Gerbera kirjoitti:Oikea muoto on ns. S--------:n muoto (eli TE)
Siinä lukee "Oikea muoto on nk. S------------:n muoto." Litteroija oli nk. S---------------. Se toinen S taisi olla ryk. S-----------. Ed.sivulta löytyy kuka sitten sanoi te ja kuka sä.
Mun mielestä nk. S oli litteroinut että 'sä' ja ryk.S oli toisessa kuulustelussa puhunut 'te'.
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja zem »

Asiasta toiseen: palaan vielä Taran viestiin (toissapäivänä & missä ketjussa - tämän viestin aihe kuitenkin tämä ketju):
Pisti silmään blogistin kuvitus. Siellä esitetään liukumajälki kengän syrjän jättämänä jälkenä. Sitähän se onkin, se hänen lataamansa kuva: poliisin rekonstruktiossa tekemä kengän syrjän jälki. Alkuperäistä jälkeä siellä ei näy, sitä jossa näkyy neljä kaartuvaa veriviirua + himmeänä erottuva peukalon jälki sivummalla (oikean käden jälki) - minun mielestäni aivan kuin sormenpäillä vedetty.
Liukumajälki poikkeaa käsittääkseni (ja ketsuppikokeiden tuloksena) siinä mielessä painetusta jäljestä, että esim. kengänpohjan kohokuviot (tai vaikka sormenpäällä vedetyt jäljet) pyyhkiytyvät puhtaiksi, sen sijaan nestemäinen aines ”aurautuu” tai pursuaa urien tai sormenvälien kohdille. Samoin aines liukumisen mukana työntyy liukumajäljen etuosaan. Näin on nähdäkseni käynyt myös tuossa olohuoneesta löytyneessä liukumajäljeksi alkujaan tulkitussa jäljessä.

Kuva

Asunnon jälkiä vastaavan kengänpohjan kantapäässä uria on viisi, mikä vastaa verijuovien määrää (neljä viivaa + yksi lyhyempi sivussa).

Kuva

Tämän lisäksi Häke tallenteella kuullaan n. ajassa 2:26,5 – 2:26,8 ”ähkäisy” kesken pakojuoksun, mikä viittaa siihen, että takaa-ajaja liukastuu.

Kuva

Nämä todisteet tukevat toisiaan (liukastumisjälki, ähkäisy). (Tuossa kuva, luonnollisesti kuultavissa myös, joskaan ei mukana Niemen littaraatiossa.)

Ja ne tukevat myös Auerin ja tytön kertomuksia tilanteesta:
... et tota noi ni, kuitenki se oli kans samalaine juttu, et Jukka huus sieltä, ja
mä menin sinne, ja sit taas tää heti välittömästi lähti perään hätämää mua
pois, ja palas takasi sinne. (Auerin puhuttelu 2.12.2013.)
M: Kun sun äiti juoksi tuolta tuolta tota noin sitä murhaajaa pakoon niin näik sää sen perässä?
A: En Mää luulen et murhaaja pysähty niinku se ei niinku kauaa seurannu äitii
M: Mihin se perustuu et miks sä uskot niin?
A: No jos olis jahdannu äitii pitempää nii kai se olis sit jahdannu tänne asti niin mää olisin nähny senki mut ei se sit kauaa jahdannu. Koska mää en nähny sitä mää näin vaan ??? ( Tyttären puhuttelu 16.9.2009.)
Jäljen lavastaminen olisi mahdollisen rajoissa, samoin kertomuksen keksiminen takaa-ajavasta hupparista. Jutun ”syöttäminen” tyttärelle lyhyessä ajassa – no joo.

Mutta se, että Häke-tallenteelta kuuluu kaiken lisäksi liukastumiseen viittaava ähkäisy? Olisi viimeistelyssään sellainen lavastustaidon huippusuoritus, että en osta... (ähkäisy sellainen keuhkojen tyhjentymisen ääni, että ei juoksua jatkavan Auerin).

PS: Sen sijaan "selkeän jäljen" (punainen alue) kohdalla ei ole tapahtunut liukumaa, vaan kengän kantapään painosta johtuva joustaminen, mikä osoittaa että astuja on ollut painava (voitaisiin mielestäni jopa mitata).
Kuva

PS II: Esim Ulkosuomalaiselle kaikella ystävyydellä: jokaisesta havainnostani Häke-tallenteella - niinkuin "ähkäisystä - olen tallentanut erillisen tiedoston, joskaan en julkikuuluville laita....
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Vastaus ainoastaan ketjun otsikkokysymykseen. Ruumiin löytöpaikka viittaisi "nurkkaan ahdistettuun tilanteeseen". Jos pariskunta olisi tapellut keskenään, voisi kuvitella miehen päässeen liikkumaan makuuhuoneesta edes jonkin verran muuallekin talossa?? Miten A. olisi muka voinut niin voimalla ahdistaa miehen nurkkaan?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
mikaelk

Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

poepporoo kirjoitti:Vastaus ainoastaan ketjun otsikkokysymykseen. Ruumiin löytöpaikka viittaisi "nurkkaan ahdistettuun tilanteeseen". Jos pariskunta olisi tapellut keskenään, voisi kuvitella miehen päässeen liikkumaan makuuhuoneesta edes jonkin verran muuallekin talossa?? Miten A. olisi muka voinut niin voimalla ahdistaa miehen nurkkaan?
A oli aika paljon isokokoisempi. Aika äkkiä saattaa JL olla siinä tilassa, ettei liiku minnekkään enää. Yksi iskukin voi riittää.
Vastaa Viestiin