Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Onko tietoa oliko niitä ruskeita kuituja löytynyt lattialle sinkoutuneista lasinpaloista vai vain oven karmeihin jääneistä?

Saatan nyt kysyä olemattomia vakijengin mielestä. Kahlannut olen ketjut ja moneen kertaan, mutta ne Ulvila-paperit puuttuu. Meikäläinen kuin mappi Ö ja kaipaa asiatietoja.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Kuva
Jos JL olisi edes hieman, tönäissyt tunkeutujaa, olisi kaverilla saattanut olla aika rouheet reiät hupussa...kenties niskassa.

Kuva
..."Jukka seisoi ovella"...halkopino on selän takana...pelkkä tönäisykin olisi ollut tehokas...
käsiin lyöminen olisi saattanut avata haavat...mutta JL vain odotteli?

Kuva
...kankeat poliisit, ei osaa harpata...?...rekossa tosin väitetään koehenkilöitä urheileviksi...
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Sotaharjoitus kuvassa 2. Riu`ulla :mrgreen:

Taidan saadan pannin heti alkuun kun oma huumori karkaa etten sanoisi..en sano. :)
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Kuva
...tämä kaveri oli 186 sm...pääsi sisään, mutta ei mahtunut ulos...
1. "vähintään 180-190 ja roteva"
2. "Tosi iso...se vaan harppas..."

Jatkossa lie pienennettävä miestä,
mutta samalla pidettävä huolta, että on kuitenkin tarpeeksi ISO. :wink:
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Kehtaisi poliiseja kiusata tai saattaa häpeään ei sitä, vaan kyllä tässä kaiketi haluttiin suurta yleisöä miellyttää ennenminkin.
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

hellämustapääfinnilä kirjoitti:
hanneli kirjoitti:mikähän se terassinovi-ikkunan tarkka koko on, kun uteliaisuudesta kokeilin mennä 44x56 kokoisesta ikkuna-aukosta sisään alareuna oli 110cm maasta, laitoin pihatuolin alle ja tuosta aukosta mahtui niinkuin tyhjää vaan, eikä ollut edes tiukkaa, vaikken ole riisitautinen (niinkuin sanotaan)
Oliko sinulla minkälainen korkeus ikkunasta lattiaan?

Tähtisentiellä muistaakseni ikkuna-aukon alareunasta oli noin 104 cm terassilaudoitukseen, ja muutama cm lasia siihen päälle eli ehkä 106-107 cm. Sisäpuolella lattia-ikkunaväli noin 94 + pari cm lasia, eli noin 96-97 cm. Suurinpiirtein.

Keskellä alhaalla lasia oli vielä korkeammalti:
awa kirjoitti: Kuva oven alakarmista:
Kuva[/
Ikkuna-aukko taisi olla noin 58x119 cm, lasia kaikilla sivuilla, runsaammin ylhäällä.
Oven ikkunan mitat ovat 58x117 cm.

Miksi poliisit eivät käyttäneet rekonstruktiossa huppareita? Huppu valahtaa väkisinkin silmille ikkunasta könytessä IMO. Kansallisteatterikin voisi olla kiinnostunut vatsakkaasta mutta kissaakin ketterämmästä miehestä joka suunnilleen liitää ikkunasta äänettömästi ja ei edes hajoita huteraa muovituolia laskeutuessaan massastaan huolimatta. Fysiikan lait ovat olleet kovasti koetuksella Ulvilassa :roll: surmayönä.
Hys hys!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Poliisin särkemä ja kulkema ovi-ikkuna ei ollut Tähtisentien ovesta. Luulen, että useimmat tämän oivaltavatkin.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Kuva
rekossa kukaan ei astunut alareunalla oleviin kaareviin lasin osiin.
Muutkin lasipalat aika haastavia...

Kuva
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Näenkö oikein että poliisilla on kädessä hitsaushanskojen paksuiset nahkahanskat tms?
Hys hys!
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

...onneksi on
jordelius
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 5:42 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja jordelius »

alpo holisti kirjoitti:...onneksi on
Niinpä...nuo terävät lasipiikit tekevät kyllä selvää jälkeä käsistä....puhumattakaan jalasta kun sillä ponnistetaan lasipiikkisestä alakarmista.
Mutta koska näkymätön huppupää osasi vielä aavamaisesti leijuakin niin mitään vahinkoa ei sitten tullutkaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuli tässä mieleen, että olikohan oven sisäpuolinen kahva verinen? Näyttää siinämäärin vaivalloiselta tuo ikkunasta kulkeminen, että luulisi hupparimiehen yrittäneen avata ovi kahvasta. Vai oliko tuokin kahva pyyhitty?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Skorpioni
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2009 12:25 am

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Toivottavasti osaan riittävän tarkasti selittää mitä tarkoitan noh yritetään kuitenkin, itseäni on koko ajan ihmetyttänyt se että automaattisesti ajatellaan mahdollisen tunkeutujan astuneen kokopainollaan muovituolin päälle joka ei sekään ole mahdotonta, mutta itse ajattelisin hänen käyttäneen sitä lähinnä tueksi käsille koskapa ainakin yhdessä kuvassa takapihalta näkyy että vaikka terassi onkin alempana kuin lattia asunnonsisäpuolella on ulkopuolella samassa tasossa betoninen "kynnys" joten toisella kädellä tulea tuolista ja toisella oven karmista ja sama toisinpäin ulos tultaessa vaikeaa mutta ehkei mahdotonta. :roll:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja awa »

Alle 235 cm pitkä heppu ei oven rikotusta ikkunasta sisään astu - ilman - että käyttää koroketta.

Muovituoli on hyvin hutera tuki millekään "parkour" suoritukselle.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
hanneli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: La Touko 29, 2010 3:37 pm

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja hanneli »

poliisien rekonstr.kokeessa ikkuna-aukon korkeus oli muistaakseni 10cm matalampi kuin alkuperäises. Kun menee sillä tyylillä, että vie toisen jalan ensin sisään, pääsee uskomatt. pienestä luukusta. Onhan ihminen sentään "halki" maasta haarukkaan asti. Ja se sisäänmeno siltä tuolilta tähtisentiellä onnistuu kevyesti,sisältä ulospäin on varmaan vaikeampi, pitkäjalkainen saattaa kyllä mennä siitä ihan että rikottu alareuna jää haarain väliin,koska sisäpuolelta aukon alareunaan on lyhempi matka kuin terassilla,mutta sinne päin pompataan ja jos ikkunapielistä kevennetään painoa niin ei kai se mahdotontakaan ole, mutta tämä on spekulointia
Lukittu