Mitäs minä sanoin

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

No mikäs se raja olisi Pikasson mielestä?
Turren mielestä yks miljoona voisi olla sopiva raja.
Suomen valtiohan on ihan perusrikas. Syydetään niitä tukimiljardeja aiheettomiin kohteisiinkin, eeuun rapamaille ...
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No valtionkonttori ei ole Anneliin ihan niin ratki-ihastunut kuin turre - joten eiköhän se kymmenissä tuhansissa ole. Taisi turren summassa olla hieman tämän palstan lisää kun ei ole missioon uskottu.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

No, ajatteleppa vaikka omakohtaisesti niin, että sinua syyttömänä pidettäisiin pari vuotta telkien takana, siihen lätkäistään elinkautinen linnatuomio. Sinulla on 4 alaikäistä lasta jotka ovat huoltajaa vailla koska olet istumassa syyttömänä. Sinua on vakoiltu tila/telekuunteluin. Sinua on vakoiltu myös muutama kuukausi peitelyylin toimesta. Vakoilua on kohdistettu myös sinun lapsiisi. Yrityksesi menee myös nurin tapauksen johdosta. Naamasi on tuttu aina minne menetkin, nyt ja tulevaisuudessa...
Mikä olisi sinun mielestäsi kohtuullinen korvaus väärinmenettelystä?
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kyllähän parissa vuodessa normaalipalkkainen ekonomi tienaa hyvinkin satatonnia, ja sitten muut kivut ja säryt ja häpeät päälle. Tuskinpa tuossa rahat pajonkaan lämmittää sinänsä.
Anneli nyt ei töissä ollut varsinaisesti (mitä sitten yrityksestä tienasi, sitä en tiedä), mutta eiköhän tuohon summaan tule jotain "sivistyslisää" kuitenkin.

Ihmettelen, ellei sadoissa tuhansissa liikuta. Toisaalta, ei tainnut Gustafsson saada kovinkaan paljon. Mutta ei ollut kahta vuotta vangittunakaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No sinne sadan tuhannen tienoille tuosta varmaan tuntipalkan voi laskea, mutta täytyy myös ottaa huomioon verottomuus. Jossakin vaiheessa joku juristi laski, että tunnustaminen ( aiheutti itse itselleen vahinkoa ) saattaa pudottaa maksua mutta hovin päätöksen mukaan tuota ei huomioitane.

Hovi tuntuu paikoin ratkoneen eri jutun kuin käräjät: lääkärin lausunto on muuttunut, samoin aikataulu muuttui 16-minuuttiseksi ja taas toisaalta Annelin lavastusaikataulu 2-minuuttiseksi. Monia muutoksia asiantuntijoiden ja poliisin lausuntoihin jotka oli käräjillä toisin mutta joiden muuttumista hovi ei perustellut.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valhalla kirjoitti:Hovi tuntuu paikoin ratkoneen eri jutun kuin käräjät: lääkärin lausunto on muuttunut, samoin aikataulu muuttui 16-minuuttiseksi ja taas toisaalta Annelin lavastusaikataulu 2-minuuttiseksi. Monia muutoksia asiantuntijoiden ja poliisin lausuntoihin jotka oli käräjillä toisin mutta joiden muuttumista hovi ei perustellut.
Ei kai lääkärin lausunto miksikään muuttunut, alunperin taisi kuulua niin, että aikaa on kulunut kymmenistä minuuteista useampiin kymmeniin minuutteihin. Hovi asettui lyhemmän ajan kannalle kun käräjäoikeus. Tulkintakysymys.

Lavastusaikataulusta on täällä kymmeniä kommentteja, ml. omani. Hätäpuhelun päättymisen jälkeen tuli pari minuuttia kestävä poliisin puhelu, johon Auer vastasi. Monta minuuttia ei peseytymiselle, paidan pukemiselle, itsensä puukottamiselle, veitsen ja käsien pesulle sekä tappovälineen kätkemiselle jäänyt. Mahdoton tehtävä, vaikka kaikki muu lavastus olisi tehty etukäteen.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mariacka kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Hovi tuntuu paikoin ratkoneen eri jutun kuin käräjät: lääkärin lausunto on muuttunut, samoin aikataulu muuttui 16-minuuttiseksi ja taas toisaalta Annelin lavastusaikataulu 2-minuuttiseksi. Monia muutoksia asiantuntijoiden ja poliisin lausuntoihin jotka oli käräjillä toisin mutta joiden muuttumista hovi ei perustellut.
Ei kai lääkärin lausunto miksikään muuttunut, alunperin taisi kuulua niin, että aikaa on kulunut kymmenistä minuuteista useampiin kymmeniin minuutteihin. Hovi asettui lyhemmän ajan kannalle kun käräjäoikeus. Tulkintakysymys.

Lavastusaikataulusta on täällä kymmeniä kommentteja, ml. omani. Hätäpuhelun päättymisen jälkeen tuli pari minuuttia kestävä poliisin puhelu, johon Auer vastasi. Monta minuuttia ei peseytymiselle, paidan pukemiselle, itsensä puukottamiselle, veitsen ja käsien pesulle sekä tappovälineen kätkemiselle jäänyt. Mahdoton tehtävä, vaikka kaikki muu lavastus olisi tehty etukäteen.
no mites tämä, kun muistetaan, että Annelilta huppumiehen tunkeutumisesta kesti n. minuutti mennä puhelimeen:
Anneli Auer on hovioikeudessa kertonut, että hänen arvionsa mukaan aikaa ikkunan rikkomisesta aiheutuneiden äänten kuulumisesta poliisin saapumiseen paikalle oli kulunut noin kaksikymmentä minuuttia. Hätäkeskuspuhelutallenteelta ilmenee, että kello 2:47 Anneli Auer oli kysynyt A:lta, "oliks se viel siel", johon tämä oli vastannut, että "joo se lähti". Riidatonta on, että poliisipartio oli ollut tapahtumapaikalla kello 2:51. Mikäli Anneli Auerin arvioima aika pitää paikkansa, ulkopuolisella tekijällä olisi ollut noin kuusitoista minuuttia aikaa tulla sisään taloon, tappaa Jukka Lahti ja poistua talosta.
ja hovin lyhykäinen perustelu:
Anneli Auerinkaan arviota tapahtumiin kuluneesta ajasta ei voida pitää erityisen luotettavana, kun otetaan huomioon, että ajan kulumista on yleensäkin vaikeaa arvioida luotettavasti. Hovioikeus katsoo, että ajan kuluminen huomioon ottaen ei ole mahdotonta, että ulkopuolinen tekijä on tappanut Jukka Lahden.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ma Heinä 04, 2011 11:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Äsh, korjaan ensin virheeni. Aikaa Lahden surmaamiseen oli siis oikeuslääkärin lausunnon mukaan kulunut vähintään kymmenen minuuttia, jopa useampi kymmenminuuttinen. Voin toki muistaa sanamuodon väärin. Kai kuusitoista minuuttia tuohon haarukkaan sopii.

Toisaalta en usko Auerin katsoneen aikaa kellosta. Hovioikeuden päätöksessä sanotaan myös, että aikaa on yleensäkin vaikea arvioida.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

niin, kyllähän tuo sitä tarkoittaa - että tarvittaessa Annelin lausuntojen tulkinnoissa joustetaan ja toisin paikoin niitä pidetään perusteina. Käräjä puolestaan kiinnitti enemmän huomionsa lausuntojen ristiriitoihin nimenomaan raskauttavina.

Hyvin oleellista on sallia yli 10 minuutin toleranssi surmassa ja aikajanassa mutta kuitenkin kieltää se lavastusajasta. Olkoonkin, ettei lavastusaika asiaa ratkaissut mutta kertoo lähestymistavasta.

Syyttäjä on aika aseeton noilla todisteilla jos Anneli saa valita lähestysmistavan suhteessa kuhunkin todisteeseen ilman, että niitä tarkastellaan keskenään.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valhalla kirjoitti:niin, kyllähän tuo sitä tarkoittaa - että tarvittaessa Annelin lausuntojen tulkinnoissa joustetaan ja toisin paikoin niitä pidetään perusteina. Käräjä puolestaan kiinnitti enemmän huomionsa lausuntojen ristiriitoihin nimenomaan raskauttavina.
Niinhän täälläkin on jo pari vuotta tehty.

Tosin täällä motiivia on etsitty jopa toisten kirjoittamista jutuista :D

Mutta on olemassa kiistattomat tosiasiat ja sitten tulkittavissa olevat asiat. Kiistatonta (dokumentoitua) on esim. se, että poliisi väitti Auerille lasten kertoneen riidasta, vaikkei näin ollut tapahtunut. Sen jälkeen Auerilta saatiin "tunnustus", mikä ei ollut kovinkaan vakuuttava.

Hovioikeus teki oikean päätöksen, olkoon totuus mikä tahansa. Se on nyt vain kestettävä.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mariacka kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:niin, kyllähän tuo sitä tarkoittaa - että tarvittaessa Annelin lausuntojen tulkinnoissa joustetaan ja toisin paikoin niitä pidetään perusteina. Käräjä puolestaan kiinnitti enemmän huomionsa lausuntojen ristiriitoihin nimenomaan raskauttavina.
Niinhän täälläkin on jo pari vuotta tehty.

Tosin täällä motiivia on etsitty jopa toisten kirjoittamista jutuista :D

Mutta on olemassa kiistattomat tosiasiat ja sitten tulkittavissa olevat asiat. Kiistatonta (dokumentoitua) on esim. se, että poliisi väitti Auerille lasten kertoneen riidasta, vaikkei näin ollut tapahtunut. Sen jälkeen Auerilta saatiin "tunnustus", mikä ei ollut kovinkaan vakuuttava.

Hovioikeus teki oikean päätöksen, olkoon totuus mikä tahansa. Se on nyt vain kestettävä.
Varmasti näin koska todisteet eivät riittäneet. Kyselinkin tuossa perusteiden suhteen jotta itse tapahtumiinkin tulisi lisäselvyyttä tai edes eri oikeusasteiden tulkintoihin.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja pikasso »

turumurre kirjoitti:No mikäs se raja olisi Pikasson mielestä?
Turren mielestä yks miljoona voisi olla sopiva raja.
Suomen valtiohan on ihan perusrikas. Syydetään niitä tukimiljardeja aiheettomiin kohteisiinkin, eeuun rapamaille ...

Rahallinen korvaus ei välttämättä korjaa mitään, joskin korvaa. Nyt olisi kaikkein tärkein asia saada lapset ja äiti hyvän elämän alkuun ja sitä tukien yhteiskunnan taholta. Kohtuutta on myös pysyä poissa julkisuudesta jo ihan lastenkin tähden ja muita läheisiä ajatellen.

Kohtuus on monitasoisempaa kuin rahakysymys, näin ajattelee Pikasso alias minä nimimerkin takaa.
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Matula »

ALUSTA ASTI olen ollut sita mielta, etta Anneli on syyton.


Mutta totuus on nyt selva. Anneli on syyton.
MissHolmes,


MITAS MINA SANOIN .... :mrgreen: :mrgreen:
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
ruusutarha
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 4:21 am

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja ruusutarha »

Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Viimeista naurua ei olla viela kuultu.
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Kyl tää on jo paketis...

Syyttäjäkään ei enää lähde viemään tätä eteenpäin (tm mielipide), syystä että hänen ainoasta ja tärkeästä todisteestaan tuli ns kakkosluokan 'todiste'. Toisin sanoen hovin kanta oli se, että tämä häkenauhatodiste voi olla niin tai näin. Ja suurin osa muista todisteista puhuivat syyttömyyden puolesta.
Ja häkenauhakin 'syyllisyyden' puolesta vain siksi, että AA oli juuri silloin pois puhelimen luurista (59s), kun JL:n sanotaan kuolleen. Mutta tämä häkenauhakin todisteena vesittyy sillä, että tehdyissä lisäselvityksissä havaittiin että häkenauhatallenteesta ei välttämättä, nauhan laadun takia, kuulu ulkopuolisen olemassaoloa vaikka siellä olisi ollutkin, eikä kaikkia ääniä pystytä yksilöimään, ja tunnistamattomia ääniä kuului myös sen jälkeen kun AA oli palannut puhelimeen.
Myös muut syyttömyyttä osoittavat seikat mitätöivät tätä häkenauhaa todisteena.

Valhalla täällä on itkenyt käräjä-/ hovituomioiden erilaisuutta. Suuri vaikutus tähän oli se, että vasta hovissa puolustus pääsi tasoihin syyttäjän kanssa. Puolustus sai kaikki mahdolliset tutkintamateriaalit käyttöönsä joita ei vielä käräjäkäsittelyssä ollut tai puolustus ei ollut kerennyt niihin perehtymään koska ne oli jätetty pois esitutkintamateriaalista.

Oma vaikutuksensa oli myös peitetoiminnasta selvinneillä seikoilla, lukekaapas tarkkaan hovin perustelut tältäkin osin.
http://www.oikeus.fi/55277.htm
Vastaa Viestiin