Mitäs minä sanoin

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Ekonomille motiivi tekoihin on suurella todennäköisyydellä raha. Mitä olisi tilille kilahtanut avioeron jälkeen? Leskenä AA saa leskeneläkkeen ja lapset lapseneläkkeen. Avioerossa olisi voinut pudota pohja pois pullan tuoksuisesta mammasta, jos esim. JL olisi hakenut lasten huoltajuutta ja saanut sen (esim. AA:n harjoittaman lasten fyysisen kurittamisen vuoksi). Leskenä ei myöskään tarvitsisi jakaa omaisuutta, vaan kaikki jää lesken hallintaan. Raha, joskus varsin pienenäkin määrältään, on aiheuttanut henkirikoksia...

Ei, en edelleenkään usko AA:n syyttömyyteen. Tuolla perhekunnalla on luurankoja kaapissa, heti siinä JL:n tuhkauurnan vieressä :mrgreen:
Älä oleta
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Joskus vuosia sitten kun tein kierroksen Tähtisentiellä kiinnitin heti huotmiota siihen että talot oli rakennettu ympyrään. Jo silloin kävi mielessä, että jokin lahko täällä asuu.
Nyt näyttää siltä, että koko noitapiiri on ollut iskemässä tikarejaan Lahteen kukin vuorollaan.
Selvisi nyt viimeinkin miksei kukaan lähistöltä kuullut sinä yönä mitään. :roll: :lol:
Totuus
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS, PORI TUTKINTARYHMA 1 13.01.2010, SALATTU

Partio 211 ajaessa paikalle yk Laakxxxxn soitti ilmoittajan puhelinnumeroon. ...
...Anneli Auer kertoi talossa nyt olevan hiljaista ja Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
Tää vaan ei mene Valkamalle 'kaaliin'..., kuten ei monelle täälläkään...
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

turumurre kirjoitti:
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS, PORI TUTKINTARYHMA 1 13.01.2010, SALATTU

Partio 211 ajaessa paikalle yk Laakxxxxn soitti ilmoittajan puhelinnumeroon. ...
...Anneli Auer kertoi talossa nyt olevan hiljaista ja Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
Tää vaan ei mene Valkamalle 'kaaliin'..., kuten ei monelle täälläkään...
Laakxxxnen ei sitten älynnyt kertoa talon emännälle reittiä miehensä luo, ettei juutu ovenrakoon. Tommosia ne on huolimattomat poliisit. Eivät keskity.

Toisaalta Anneli itsekin totesi, että ihme häly nousi vain yhden ihmisen kuolemasta.
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tää vaan ei mene Valkamalle 'kaaliin'..., kuten ei monelle täälläkään...
Varsinkaan kun samainen poliisi itse ei sellaista kerro omassa raportissaan pyytaneensa.

Tuossa johdannossahan ei ole muutenkaan mitaan epatarkkuuksia esim. mittojen yms osalta... eihan?

Onko sulla Turre muuten enaa himmeleihin olkia jaljella nyt ollenkaan kuin olet viimeaikoina kayttanyt niita niin ahkerasti seka olkiukkojen rakentamiseen etta niihin takertumiseen. Oletat ilmeisesti jonkun niista katkaisevan vastapuolen karsivallisyydelta selan? Aika alkaa olla lahella, kaikkien teidan kanssa.

Ja kun Mitas-mina-sanoin - ketjussa kerran ollaan --hirvea hata koko pro-Annelisti porukalla sekoittaa keskustelua nyt kun se Hake-nauhan kuuleminen osoitti juuri sen mita ma olen kolmatta vuotta sanonut: paatelmien teko nauhaa kuulematta, pelkan litteroinnin perusteella, oli silkkaa ajanhukkaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

paatelmien teko nauhaa kuulematta, pelkan litteroinnin perusteella, oli silkkaa ajanhukkaa.
Aika hankalaa tuo päätelmien teko on nauhaankin kuunnellen. Luulenkin, että ne päätelmät tehdään nauhaa ja lapsia kuunnellen. Imeisesti juurikin niitä neljää piestyä, ahdisteltua ja raiskattua.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre kirjoitti:
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS, PORI TUTKINTARYHMA 1 13.01.2010, SALATTU

Partio 211 ajaessa paikalle yk Laakxxxxn soitti ilmoittajan puhelinnumeroon. ...
...Anneli Auer kertoi talossa nyt olevan hiljaista ja Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
Tää vaan ei mene Valkamalle 'kaaliin'..., kuten ei monelle täälläkään...
Turre hyvä, tuossa samassa 13.01.2010 etp-paperissa, josta sinä lainaat yhden rivin kerrotaan muutakin, kuten esimerkiksi:

Auerin mukaan makuuhuoneessa tapeltiin vielä

etp 025, 13.10.2010 (se mikään salattu enää ole, sen koko 800 sivun spaketin salaus vapautettiin keväällä 2010)

Anneli Auerin ja hälytyskeskuksen välinen puhelu katkesi *) jossain vaiheessa Hetkeä myöhemmin yk Laak**** soitti numeroon ja puhelun alku vaiheessa Anneli Auerin mukaan makuuhuoneessa vielä tapeltiin. Puhelun alkuvaiheessa yk Laakkonen kuuli taustalta hälinää....
...
siis silloin kuului jotain hälinää, kun Auer itse ei vielä ollut tullut puhelimeen, sillä Laa******n soittaessa kohteeseen lapsi (sana lapsi oli vedetty jälkeenpäin yli ja kynällä oli kirjoitettu sen yläpuolelle JOKU) joku vastasi ensin puhelimeen, ja linjalta kuului lapsen ääntä ja jotain krahinaa ja vasta sen jälkeen oli Laak**** puhunut aikuisen kanssa, Anneli Auerin kanssa.

pienellä fontilla on referaattia molempien partiopoliisien, Laa*****n sekä hänen työparin Hä****n kuulusteluista 11.12.2006, etp 207 ja 218.

Niin, ja Auer on myös Joutsenlahdelle sanonut, että poliisien soiton aikana vielä kuului tappelun ääniä. Mutta häkenauhalla lapsi sanoo joo, se lähti, ja Anneli sanoi 3:42 Epäilty: Se lähti jo vai? Ja sitten Auer selostaa niitä näitä, kunnes häken pitää sanoa, että voiskohan jo lopettaa. Huppu meni, mutta Annelilla ei kiirettä. Poliisit soittaa kohta, ja sitten tappelun ääniä kuulukin taas uudestaan! :shock: Eli lainasin samaa etp:tä kuin Turre!

Ja Valkaman pitäisi nää kaikki uskoa mitä Anneli on sanonut??


*) häkepuhelu ns 'katkesi' silloin, kun häke sanoi, että me voidaan nyt lopettaa.. ja Auer sanoi heihei.

edi: joo, tuli referaatin pätkä siis niitten molempien, ensimmäisen partiopoliisiparin v 2006 kuulustelusta.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti: Varsinkaan kun samainen poliisi itse ei sellaista kerro omassa raportissaan pyytaneensa.

Kyllä nää käräjillä todisteltiin. ja Auer muuten keittiön lattialla maatessaan (kun alkoi pyörtymään) kertoi toiselle ensipartion poliisille että 'tehtävä suoritettu', ts että kävi tarkistamassa miehensä tilan...


ulkosuomalainen kirjoitti:Tuossa johdannossahan ei ole muutenkaan mitaan epatarkkuuksia esim. mittojen yms osalta... eihan?

Ei ollut mikään Johdanto-osa,vaan tutkintailmoitus.
Siis tämä (muistatkohan nyt varmasti...):
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS
Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
ulkosuomalainen kirjoitti:...hirvea hata koko pro-Annelisti porukalla sekoittaa keskustelua

Toin juuri eri saiteille paljon uutta tavaraa, ainakin uusimmille lukijoille...
Kerronko jotain Auerin tutkintapyynnöstä sulle...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

^ Voi pienta. No nuo sun oljet vain ohenevat -- se on nimenomaan vuonna 2010 tehdyn tutkintailmoituksen selostusosasta. Sama, jossa on lueteltu kaikki todistajat ja takavarikot yms. Huom erikoisesti paivamaara -- tammikuu 2010. Vertaa alkuperaisiin raportteihin vuodelta 2006. Ja mita Tara postasi edella sen tarkkuudesta.

Tarkoitat Mannerin pyyntoa tutkia poliisin tekemisia? Ei tarvitse, olen lukenut.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Varsinkaan kun samainen poliisi itse ei sellaista kerro omassa raportissaan pyytaneensa.

Kyllä nää käräjillä todisteltiin. ja Auer muuten keittiön lattialla maatessaan (kun alkoi pyörtymään) kertoi toiselle ensipartion poliisille että 'tehtävä suoritettu', ts että kävi tarkistamassa miehensä tilan...


ulkosuomalainen kirjoitti:Tuossa johdannossahan ei ole muutenkaan mitaan epatarkkuuksia esim. mittojen yms osalta... eihan?

Ei ollut mikään Johdanto-osa,vaan tutkintailmoitus.
Siis tämä (muistatkohan nyt varmasti...):
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS
Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
ulkosuomalainen kirjoitti:...hirvea hata koko pro-Annelisti porukalla sekoittaa keskustelua

Toin juuri eri saiteille paljon uutta tavaraa, ainakin uusimmille lukijoille...
Kerronko jotain Auerin tutkintapyynnöstä sulle...
Annelia hoitanut ambulanssisairaanhoitaja kertonut *):
etpk 314 - 20.3.2012
Asunnossa Auer valitti janoa ja hänelle tuli huono olo. Hän kävi itse juomassa. Jossakin vaiheessa hän meni itse lattialle makuuasentoon ja nostimme hänen jalkojaan ylös. Auer ei kuitenkaan vaikuttanut shokkiselta. Poliisi on tehnyt päätelmän, että nyt se meinas pyörtyä. Aikaisemmin toistelit täällä jatkuvasti että Auer pyöryili keittiössä. Ei muuten tainnut pyöryä... jankuta sinä vaan.. Mutta jos oli vähän huono olo, niin ei siinä mitään ihmeellistä. On se ollut tosi tukala tilanne. Vieläkin varmaan jännitti, enkä ihmettele, että heikotti.

Auer oli sanonut käyneensä tarkistamassa.

Auer on sanonut, että poliisien soittaessa takkahuoneessa vielä tapeltiin.
Auer oli tätä ennen sanonut, että nyt hiljeni, ja että se lähti jo.

Kun Auer on jotakin sanonut, niin siinä se.. :mrgreen: .

Mitään uutta et nyt kylläkään tänne tuonut.

*) hejacissa enemmän noista ambulanssisairaanhoitajien kertomuksista (+ sairaalahenkilökunnan), kun tänne oikein uskalla mitään pidempiä posteja laittaa.
Viimeksi muokannut Tara, Ti Marras 13, 2012 1:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:^ Voi pienta. No nuo sun oljet vain ohenevat -- se on nimenomaan vuonna 2010 tehdyn tutkintailmoituksen selostusosasta.
Väitit hädissäsi Johdannoksi, paikkauksesi ei oikein onnistunut... :lol: Se on edelleen tutkintailmoitus...
Mutta hyvää tässä on se, että uudetkin lukijat tietävät nyt että Auer pyydettiin poliisin toimesta menemään sinne 'pulssinkokeilureissulleen, ja että Auer keittiön lattialla maatessaan kertoi näin sitten tehneensäkin. Hyvää on myös se ettei nimim. ulkosuomalainen enää tule väittämään että ei tiennyt...

Käyhän muuten lukemassa muutakin tärkeää, niin muistat sitten nuokin:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... U*#p514956
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

ETP 218, ko konstan raportti vuodelta 2006-- paivatty 11.12.2006.

Matkalla kohteeeseen soitin kohteeseen ja juttelin puhelimessa ilmoittajan AA kanssa. Ilmoittaja sanoi minulle, että joku tuntematon mies oli tunkeutunut heidän asuntoonsa ja oli alkanut puukottamaan miestään. Kysyin ilmoittajalta mikä miehen tila on nyt. Ilmoittaja sanoi, etta miehensa vaikuttaa elottomalta. Kysyin onko tekijä vielä paikalla, tähän ilmoittaja vastasi, että nyt on hiljaista, tekijä on todennäköisesti poistunut paikalta. Hän ei enää kuullut mitään ääniä, tämä oli hänen arvionsa. Puhelumme alussa kuulin lapsen ääntä taustalla sekä jotakin krahinaa mikä lakkasi saman tien. En tiedä mistä tämä krahina tuli, mahdollisesti puhelimen liikkumisesta. Muuta en kuullut puhelumme aikana, mitään muuta taustaääntä en erottanut. Puhelumme kesti noin pari minuuttia.

Ja Turre vaittaa taas kerran, etta poliisi on vain tuossa unohtanut kertoa, etta itse asiassa kaski Annelin kayda katsomassa Jukkaa, etta tama lahti puhelimesta ja kavi taiteilemassa pulssia ovenraosta ( ensin oman kertomuksensa mukaan olohuoneen kautta yritettyaan mutta kun siella oli lasia), pesi katensa ja palasi puhelimeen muttei maininnut nakohavainnoistaan mitaan (niista elottomisat silmista) vaan pelkastaan kuulohavainnoistaan.Sen lisaksi ehti viela antaa ne tuntomerkitkin poliisille ja kysella kauanko poliisilla viela mene -- kaikki tuon parin minuutin puhelun aikana.

Viela ihmeellisenmmin myos poliisin partiokaveri unohti mainita omassa raportissaan vuodelta 2006 , etta ilmoittaja poistui puhelun aikana tarkistamaan miehensa vointia.

Uskoo taas ken tahtoo. Menee taas Turrelta niin sirpoiluksi etta koen myotahapeaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti: Uskoo taas ken tahtoo. Menee taas Turrelta niin sirpoiluksi etta koen myotahapeaa.
Ei tää oo uskon asia, papereissa seisoo...ja oikeudessa käsiteltynä, kertoo 'maakansa' :P
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS
Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
Miten tää nyt niin sun voimille ottaa... Pitihän tämä sun tietää...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Vastaus oli jo kakkelissa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

turumurre kirjoitti:- - -
Et-ptk: TUTKINTAILMOITUS
Anneli Auer kävi tarkistamassa miehensä kuntoa yk Laakxxxxn pyynnöstä.
- - -
Ei lue: ´Kävi puhelun aikana tarkistamassa miehensä kuntoa´. Todennäköisesti meni jotenkin näin: AA ilmoitti JJ:lle: ´Oh ja voih (säären vilautus), mää muistaakseni kävin sit kattomas sitä mun miestä sieltä pesuhuoneen kautta. Minul on sellainen mielikuva... oijoi, vähän huippaa..., voiksää officer Joutsenlahti vähän tukea mun niskaa? Joo, nii, et se oli joskus siin ennen ku poliisi tuli. Siel oli niinku hiljenny, muistaakseni, ja se tais se Xaakkonen pyytääkii, et jos mää niinku kävisin´.

Siitä sitten kiltisti kirjattiin raporttiin Annun kertomaa. Vai onko pesuhuonekäynti videolla? Löytyikö reissun vahvistavia verijälkiä?
Vastaa Viestiin