Mitäs minä sanoin

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1909
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja jmit »

Käräjäoikeuden tuomion loppukaneetti kuuluu seuraavasti:

"Todisteina suurin näyttöarvo on oikeuden mukaan äänitutkijan kertomuksella ja hätäkeskuspuhelulla sekä niistä tehdyllä johtopäätöksellä, että puhelun aikana asunnossa ei ollut ketään ulkopuolista."

Juuri tätä olen toitottanut. Riittää, että todistetaan, että paikalla ei muita ollut. Vieläkö tästä asiasta pitää vängätä?

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mielestäni ei. Tässä se oli.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Severin A »

:roll: Onko tämä nyt sitten lällälällää-topiikki?
Älä oleta

mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

:lol:
hihhih. Onkohan tää ainakin tämän osion ainoa "henkilökohtainen" ketju? :D
Joka tapauksessa oikeassa olet. Jos paikalla ei ollut muita, ei se kukaan muu voinut olla.

surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 978
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Olisin kieltämättä taipuvainen uskomaan niin että olemattomat huppumiehet voivat tehdä vain olemattomia rikoksia.

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tara »

Severin A kirjoitti::roll: Onko tämä nyt sitten lällälällää-topiikki?
hah-hah.. hyvä!

On tämä varmaan vähän sellainen.. :lol: Kyllä tekisi mieli sanoa vielä uudelleen, että 'Koko se puhelinsoitto häkeen on 'ulkopuolisen tappajan läsnäolon demonstraatiota' ..lällällää..jne(Tara 7.4.2010) Siinä koko juttu ja loput jossain Niuvanniemessä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Frank Nolla
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: La Huhti 10, 2010 8:10 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Frank Nolla »

jmit kirjoitti:Käräjäoikeuden tuomion loppukaneetti kuuluu seuraavasti:

"Todisteina suurin näyttöarvo on oikeuden mukaan äänitutkijan kertomuksella ja hätäkeskuspuhelulla sekä niistä tehdyllä johtopäätöksellä, että puhelun aikana asunnossa ei ollut ketään ulkopuolista."

Juuri tätä olen toitottanut. Riittää, että todistetaan, että paikalla ei muita ollut. Vieläkö tästä asiasta pitää vängätä?
Herää enää kysymys, miksi tutkimuksissa kesti niin kauan. Yhden hätäkeskuspuhelun tarkkaan kuuntelemisessa kolme vuotta? Kolmisen vuotta tosiaan pidettiin varmana, että nauhalla kuuluu ulkopuolisen ääniä, joten ehkei tapaus niin selvä olekaan? :wink:

jmit
Vic Mackey
Viestit: 1909
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja jmit »

Ehkäpä meillä oli tomppeli tutkinnan johtajana aluksi ja asia sai aivan uuden käänteen heti kun tomppeli siirrettiin sivuun. Taitaapi juttu olla aika selvä.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

jmit kirjoitti:Vieläkö tästä asiasta pitää vängätä?
en kyllä ymmärrä minkälainen suhari avaa tällaisia ketjuja,kun foorumille ei saisi ala-aste ikäiset edes kirjautua.. :roll:

varsinkaan kun edessä on varmasti hovi sekä kenties korkeinkin vielä,niin tässä ei ole mitään varmaa edelleenkään,korkeimmassa on ennenkin lyöty alempien oikeusasteiden tuomioita nurin...
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

Tarkastaja Karppanen

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Karppanen »

DollariExpress kirjoitti: varsinkaan kun edessä on varmasti hovi sekä kenties korkeinkin vielä,niin tässä ei ole mitään varmaa edelleenkään,korkeimmassa on ennenkin lyöty alempien oikeusasteiden tuomioita nurin...
Nyt on hyvä muistaa, ettei kyse ole paljon parjatusta lautamieskokoonpanossa päätöksiä tekevästä käräjäoikeuden tuomioistuimesta, vaan kolmen ammattituomarin kokoonpanosta, jota johti Satakunnan käräjäoikeuden laamanni. Koulutuksen ja ammattitaidon - ehkä myös kokemuksen - osalta tämä jutun käsitellyt kokoonpano ei häviä hovioikeuden kokoonpanolle.

Käsittelyn venymisen kannalta oleellinen asia on kuitenkin se, että sanoisinko historiallisena rajatapauksena Ulvila saa varmasti valitusluvan KKO:sta.

fariseus
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:21 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja fariseus »

Kaikella kunnioituksella aloittajaa kohtaan, tämä aloitus tuntuu hiukan turhalta.

Tutkiskelija
Jane Marple
Viestit: 1029
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:55 pm
Paikkakunta: Ulkomaa

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Miten ihmeessä muutaman minuutin pitkästä hätäpuhelusta voi päätellä ketä asunnossa silloin oli. Kuinka voidaan päätellä että keille äänet kuuluvat pelkästään kuuntelelemalla nauhaa. Asunnossa on voinut olla henkilöitä vaikka heidän ääniään ei kuulu nauhalta.

Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Tutkiskelija kirjoitti:Miten ihmeessä muutaman minuutin pitkästä hätäpuhelusta voi päätellä ketä asunnossa silloin oli. Kuinka voidaan päätellä että keille äänet kuuluvat pelkästään kuuntelelemalla nauhaa. Asunnossa on voinut olla henkilöitä vaikka heidän ääniään ei kuulu nauhalta.
Ja tämä asiantuntijalausunto pohjaa...mihin?
Älä oleta

Avatar
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1440
Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Tutkiskelija kirjoitti:Miten ihmeessä muutaman minuutin pitkästä hätäpuhelusta voi päätellä ketä asunnossa silloin oli.
Tästä olisi varmaan parempi keskustella tuolla HÄKE "nauha"-ketjussa..
..saapa nähä..

jordelius
Susikoski
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 5:42 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja jordelius »

Severin A kirjoitti:
Tutkiskelija kirjoitti:Miten ihmeessä muutaman minuutin pitkästä hätäpuhelusta voi päätellä ketä asunnossa silloin oli. Kuinka voidaan päätellä että keille äänet kuuluvat pelkästään kuuntelelemalla nauhaa. Asunnossa on voinut olla henkilöitä vaikka heidän ääniään ei kuulu nauhalta.
Ja tämä asiantuntijalausunto pohjaa...mihin?
ohhhoh......etpä olen ihan nykytutkimuksen ajan tasalla...nyt eletään vuotta 2010...sori

Vastaa Viestiin