Mitäs minä sanoin

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

turre: Valhalla täällä on itkenyt käräjä-/ hovituomioiden erilaisuutta.
ei vaan erojen perusteluita, mutta räksytä sinä nyt vaan tunnossas.
BessMarvin
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 9:37 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja BessMarvin »

Ei tämä vapautus sitä tarkoita, etteikö Anneli tekoa tehnyt, oikeus vaan totesi syyttömäksi, koska näyttö ei riittänyt.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

BessMarvin kirjoitti:Ei tämä vapautus sitä tarkoita, etteikö Anneli tekoa tehnyt, oikeus vaan totesi syyttömäksi, koska näyttö ei riittänyt.
Syyttömäksi syytteisiin. Ja kieltämättä syytteet olivat varsin kevyet johtuen todisteaineiston olemattomuudesta - kiitos rikospaikatutkinnan ja myös tunnustuskuulusteluiden puutteiden.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Oikeus totesi kuitenkin perusteluissaan, että oli kiistatonta, että Jukka kuoli puhelun aikana, ja asiantuntijoiden mukaan myös se, että viimeisen, aivoihin ulottuneen iskun saatuaan Jukka ei olisi pystynyt tuottamaan ääntä, ja koska Jukka tuotti ääntä ja lopullisesti vaikeni Annelin ollessa puhelimessa, ei Anneli voinut antaa viimeistä iskua.

Näin ollen hän olisi todisteiden mukaan nimenomaan syytön.

Todisteita syyllisyydestä ei löytynyt, mutta todisteita syyttömyydestä löytyi paljon.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Hovioikeuden johtopäätökset

Se, että hätäkeskuspuhelutallenteelta ei kuulu ulkopuolisen tekijän puhetta taikka selviä kamppailun, lasin päällä kävelyn tai terassin oven ikkuna-aukosta poistumisen ääniä, kuten ZD:n mukaan rekonstruktiotallenteilta kuuluu, viittaa siihen, että ulkopuolista tekijää ei ole ollut. Mainittujen äänten puuttuminen tallenteelta ei kuitenkaan sulje pois ulkopuolisen tekijän mahdollisuutta ottaen huomioon edellä selostetut, tallennusjärjestelmän ominaisuuksiin ja rekonstruktio-olosuhteiden alkuperäisistä poikkeamiseen liittyvät seikat. Kun Jukka Lahden surmaaminen on joka tapauksessa tapahtunut hätäkeskuspuhelun aikana, lasin päällä kävelemisen ja selvien kamppailun äänten puuttuminen alkuperäiseltä tallenteelta on ilmeisesti johtunut siitä, etteivät äänet ole tallentuneet mainitulle tallenteelle. Toisaalta ZE:n selvityksestä ilmenneet, puhelun taustalta vielä Anneli Auerin puhelimeen paluun jälkeen kuuluneet äänet viittaavat siihen, että talossa on voinut olla ulkopuolinen tekijä.

Koska Jukka Lahden kuolemaan johtanut isku on annettu sinä aikana, kun Anneli Auer ei ole ollut puhelimessa, hovioikeus katsoo, että hätäkeskuspuhelutallenteelta ilmenevät seikat kokonaisuutena puhuvat pikemminkin syytteen puolesta kuin sitä vastaan.
Hyvin huonosti hovi perusteli sen, miksi oli heidän mielestään kiistatonta Jukan kuolema puhelun aikana. Olisi luullut, että tuo on helppo kyseenalaistaa jos syyttäjä olisi voinut vaihtaa tapahtumaolettamaansa. No - ei voi, ellei valita. Eikä voi valittaa, ellei esitä jotakin uutta.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Matula kirjoitti:ALUSTA ASTI olen ollut sita mielta, etta Anneli on syyton.


Mutta totuus on nyt selva. Anneli on syyton.
MissHolmes,


MITAS MINA SANOIN .... :mrgreen: :mrgreen:
Niin just! :D :D :D Eikä minkäänlaista näyttöä syyllisyydestä, vai? Ja lapsukaisilla kaikki hyvin.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

turumurre kirjoitti:Kyl tää on jo paketis...

Syyttäjäkään ei enää lähde viemään tätä eteenpäin (tm mielipide), syystä että hänen ainoasta ja tärkeästä todisteestaan tuli ns kakkosluokan 'todiste'. Toisin sanoen hovin kanta oli se, että tämä häkenauhatodiste voi olla niin tai näin. Ja suurin osa muista todisteista puhuivat syyttömyyden puolesta.
Ja häkenauhakin 'syyllisyyden' puolesta vain siksi, että AA oli juuri silloin pois puhelimen luurista (59s), kun JL:n sanotaan kuolleen. Mutta tämä häkenauhakin todisteena vesittyy sillä, että tehdyissä lisäselvityksissä havaittiin että häkenauhatallenteesta ei välttämättä, nauhan laadun takia, kuulu ulkopuolisen olemassaoloa vaikka siellä olisi ollutkin, eikä kaikkia ääniä pystytä yksilöimään, ja tunnistamattomia ääniä kuului myös sen jälkeen kun AA oli palannut puhelimeen.
Myös muut syyttömyyttä osoittavat seikat mitätöivät tätä häkenauhaa todisteena.

Valhalla täällä on itkenyt käräjä-/ hovituomioiden erilaisuutta. Suuri vaikutus tähän oli se, että vasta hovissa puolustus pääsi tasoihin syyttäjän kanssa. Puolustus sai kaikki mahdolliset tutkintamateriaalit käyttöönsä joita ei vielä käräjäkäsittelyssä ollut tai puolustus ei ollut kerennyt niihin perehtymään koska ne oli jätetty pois esitutkintamateriaalista.

Oma vaikutuksensa oli myös peitetoiminnasta selvinneillä seikoilla, lukekaapas tarkkaan hovin perustelut tältäkin osin.
http://www.oikeus.fi/55277.htm
On kyllä mielenkiintoista kuinka tähän murhaan palataan. Nyt aika on tiukalla tämänkin esitutkinnan kanssa joka hyväksikäyttörikoksien kanssa on menossa ( jonka etp:tä muuten emme saa ). Kuitenkin luulen, että on KHO päätös valituksen suhteen mikä tahansa niin Jukan murhaankin vielä käsittelyjä tulee. Aineistoa voi kertyä jo nyt tässä tutkinnassa. Tai KHO heittää asian takaisin alempiin oikeusasteisiin.
Arska
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:14 am

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Arska »

Mariacka kirjoitti:Mutta on olemassa kiistattomat tosiasiat ja sitten tulkittavissa olevat asiat. Kiistatonta (dokumentoitua) on esim. se, että poliisi väitti Auerille lasten kertoneen riidasta, vaikkei näin ollut tapahtunut. Sen jälkeen Auerilta saatiin "tunnustus", mikä ei ollut kovinkaan vakuuttava.
Minun nähdäkseni lapset valehtelivat kuulusteluissa vanhempien riidasta niin huonosti, että vähän hölmömpikin rikosylikonstaapeli kyllä oivalsi, mistä oli kyse.
Arska
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:14 am

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Arska »

Valhalla kirjoitti:KHO päätös valituksen suhteen .... KHO heittää asian takaisin alempiin oikeusasteisiin.
KKO. Se on KKO. Ei KO. Ei ko. Ei KHO. KKO.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tara »

Perhekerho.netin Hauskaa-sivulta löytyy vitsivalikoima, koonnut Anneli Auer (P. Rauserin kirjasta-joku standup-koomikko):

Pari esimerkkiä Auerin luettelosta:

Kuva

Annumamma: Kun on saanut lapsen ensimmäistä kertaa kotiinsa, ajatuksissa vilisee potentiaalisia vaaroja. Voin pudottaa hänet. Voin pudottaa jotain hänen päälleen. Voin kierähtää hänen päälleen unissani... On uskomatonta, miten moni asia voi mennä vikaan. Niinpä laadin lyhyen listan vastaisen varalle:"



• Voit ottaa liikaa söpöjä vauvakuvia paljaspeppuisesta vauvastasi ja vaihtaa hänen asentoaan niin monta kertaa että hänet on vietävä saamaan ensiapua maton aiheuttamiin palovammoihin.
• Voit piipata hänen napaansa sormella, jossa on rikkinäinen kynsi, ja puhkaista hänet.
• Voit kylvettää häntä liian kylmässä vedessä
• Voit vahinkossa koskettaa hänen pippeliään sillä tavalla, että kolmekymmentä vuotta myöhemmin hän kirjoittaa kirjan, jossa sinut häpäistään maanlaajuisesti.


...
Mikä tahansa näistä voi tapahtua.
Mutta onneksi en murehdi turhia.


korostus yllä sanassa 'voi' Annelin, kursiivilla perhekerhon sivulla
-- Paul Reiser, kirjasta Lapsekas parisuhde,


edit: Mitä yritin sanoa: Joskus vuosi sitten yritin sanoa jotain, että äidillä jonka mielestä nuo ovat hauskoja vitsejä on väkivaltaisia fantasioita myös lastensa suhteen, vaikka ne eivät alunperin olekaan Aurin itsensä keksimiä.. tms. Ei sillä väliä. Nyt sanoisin, että 'sadisti'.- us valisti hieman tuon 'huumorin lajin' kontekstia, USA:ssa. Reiser tekee rankkaa pilaa, komiikan keinoin, amerikkaisista ylihuolehtivaisista äideistä .. muistaakseni jotenkinn noin. Auerin konteksti ei kuitenkaan ole enää sama kuin Raiserilla. Todellisuus on tarua ihmeellisempi.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Minusta sulla on Tara ollut monia hyviä pointteja, mutta tämä ei ole yksi niistä. Vaikka kyseessä on pikkuasia, niin minua ihmetyttää, että tällaisten kokonaisvaltaisten nettisivujen tarjonnasta koitetaan löytää ties mitä.

Tuosta pätkästä: "Hulluna sinuun (Mad About You) oli Paul Reiserin ja Helen Huntin tähdittämä tilannekomediasarja. Tarina kertoi tuoreesta avioparista Paul ja Jamie Buchmanista New Yorkissa. Ohjelmaa tehtiin NBC:lle vuosina 1992–1999, seitsemän tuotantokauden ajan. Sarjassa näytteli myös Frendeistä tunnettu näyttelijä Lisa Kudrow Ursula Buffayn roolissa.
Sarja on voittanut neljä Golden Globe -palkintoa sekä 32 muuta palkintoa.
"

Paul Reiser on tullut tunnetuksi erittäin menestyksekkään sitcomin kautta, jossa aiheena nimenomaan parisuhde. Hänet tunnetaan nimenomaan tästä sarjasta: "Paul Reiser (born March 30, 1957) is an American stand-up comedian, actor, television personality, author, screenwriter and musician. He is most widely known for his role on the long-running television sitcom Mad About You."

Sarja on tunnettu sekä jenkeissä että täällä. Reiser teki muutakin siinä kuin näytteli: oli luomassa sarjaa ja siinä oli hänen musiikkiaan. Kun Helen Hunt toisaalta on myöhemmin Oscarilla palkittu näyttelijä, niin minusta ei ole Amerikan maassa ihme, jos tällainen kohtuullisen menestynyt näyttelijä-standupkoomikko-kirjoittaja-muusikko tekee parisuhdeasioista vielä lisää matskua. Oli se hyvää tai ei, niin jos se on myynyt USA:ssa, niin eiköhän se kelpaa täälläkin.

Eli jos joku sitä nyt siirtää Suomen oloihin, niin en ymmärrä, miksi se olisi sen kummempaa kuin Mad about You -sarjan esittäminen Suomen televisiossa.

En edes usko, että Auer on Reiserin kirjaa lukenut. Ehkä hän on löytänyt siitä jotain internet-matskua ja kääntänyt sivuilleen. Silti - onko huumori näin vakava asia? Vaikka Auer itse ei taida olla mikään humoristi, niin eikö Reiser sinusta yhtään passaa tällaisille sivuille?
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Tara »

^ pardonille:

Noh, minun mielestä tässä tapauksessa Auerin valikoimat vitsit ovat makaabereja.

Jostain syystä olin niistä lähes samaa mieltä yli vuosi sitten. En ollut ihan yksin. Silloin ne olivat IMO lähinnä mauttomia, osa niistä oli ällöttäviä, osa nostatti kulmakarvoja jne. Sielu ei sietänyt tänne oudoimpia edes laittamaan näkyville.

Mutta nyt ne ovat tosi kummallisia.. Mä vaan olen sitä mieltä niistä. Ei voi mittää. - Ehkä hiukan paremmin ymmärsin niitä silloion, jollain tavalla, kun us kertoi niitten kontekstista siellä USA:ssa.

Joku voisi laittaa gallupin! Kuka tykkää ja mitä Annelin vitsivalikoimasta perhekerhon Hauskaa sivulla.. Äänestä paras vitsi! Tai laita ruksi ruutuun, 1) ihkuja, 2)ihan kivoja, 3)tykkään vähän, 4)en tykkää yhtään, 5)kuvottavia, 6) EVVK

(huono vitsi..) :oops: :lol:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Tara kirjoitti:^ pardonille:

Noh, minun mielestä tässä tapauksessa Auerin valikoimat vitsit ovat makaabereja.

Jostain syystä olin niistä lähes samaa mieltä yli vuosi sitten. En ollut ihan yksin. Silloin ne olivat IMO lähinnä mauttomia, osa niistä oli ällöttäviä, osa nostatti kulmakarvoja jne. Sielu ei sietänyt tänne oudoimpia edes laittamaan näkyville.

Mutta nyt ne ovat tosi kummallisia.. Mä vaan olen sitä mieltä niistä. Ei voi mittää. - Ehkä hiukan paremmin ymmärsin niitä silloion, jollain tavalla, kun us kertoi niitten kontekstista siellä USA:ssa.

Joku voisi laittaa gallupin! Kuka tykkää ja mitä Annelin vitsivalikoimasta perhekerhon Hauskaa sivulla.. Äänestä paras vitsi! Tai laita ruksi ruutuun, 1) ihkuja, 2)ihan kivoja, 3)tykkään vähän, 4)en tykkää yhtään, 5)kuvottavia, 6) EVVK

(huono vitsi..) :oops: :lol:
Tuollainen huumori ei ole erityisen kestävää. Toisten vitsien toistaminen harvoin on muutenkaan. Silloin kun sähköpostilistat olivat jotain uutta, niin ihan tolkun ihmiset (kaiken maailman esimiehet jopa) saattoivat lähetellä mielestään hassuja tekstinpätkiä ja kuvia kymmenille muille. Nykyisin niin ei vissiin tee Halla-ahokaan, kun netin ja facebookin yms. pysyvyys on tiedostettu.

Ei mulla ole sulle mitään syvällistä viestiä. Se mitä olen sivuihin tutustunut, niin päteviltä ovat näyttäneet. Sen enempää painoa en sille pane. Minusta voi olla vaikka kuinka kivat perhesivut ja tekijä roisto tai sitten ei. Ja sitä en tiedä, onko niissä keskusteluissa ollut kivaa. Jokuhan sanoi, että AA olisi hyvin jyrkästi reagoinut vastaväitteisiin. Koitan nyt vain arvioida, mitä näen ja suhteuttaa sen johonkin nettitodellisuuteen.
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja Severin A »

"Ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli..." Tämä tuli ensimmäisenä mieleen tuosta AA:n lainaamasta vitsistä.
Älä oleta
jokuvaan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 5:59 pm

Re: Mitäs minä sanoin

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

AA on tietoisesti valinnut ja asetellut Perhekerhoon huomattavan määrän lainattuja ja itse laatimiaan kaksimielisyyksiä sekä joitakin nakukuvia. Kaikki seksuaalisuuteen viittaava lisää kävijämäärää.

Turha siinä on kenenkään mistään hyvästä huumorintajusta tai synnytyskuvien ´opetuksellisesta annista´ lässyttää. AA ei ole pedagogi, lääkäri, biologi eikä psykologi. Rouva on ekonomi.
Vastaa Viestiin