Vasemmisto yleensä ja Vasemmistoliitto

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Valdovas kirjoitti:Mukavaa, että tämän foorumin lievästi sanottuna aneemiseen poliittiseen keskusteluun tulee vähän sisältörikkaampiakin postauksia olkoonkin, että lainatavarana.
Harmi ettei ollut homoista mitään... Olin niin odottanut, että tämä äärimmäisen tärkeä aihe olisi otettu esille - varsinkin kun vasemmisto suhtautuu samaan aikaa myötämielisesti islamiin ja homoihin ja kun nämä kaksi asiaa eivät sopeudu keskenään, niin kuinka mahtaa käydä?

Miksi työnväenluokan odotetaan automatic olevan vasemmistolaisia ja kannatavan työ- ja tuotantovälineiden sosialisointia? Toki alkaa jo tuntua siltä, että pankit pitäisi sosialisoida...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

taavetti kirjoitti:
Kiiski Vastaranta kirjoitti:Minulla taas ei tuttavapiirissä yhtään ainoata naista joka arvostaisi millään tapaa feministejä
Saatan olla väärässä, mutta kirjoituksiesi perusteella oletan tuttavapiirissäsi olevan henkilöitä, jotka halveksivat esim. toisen uskontokunnan ja muista maista tulleiden kansalaisten käytöstä mm. sen vuoksi, kuinka he suhtautuvat naisiin. Kukaan ei kuitenkaan hyväksy feminismiä/feministiä?
Arvaan, että tällaisissa tapauksissa nimenomaan äärifeminismi on samaistettu feminismiin. Feminismiä käytetään nykyisin sovinismin vastineena, mutta sitä se ei minun mielestäni ole. Itse käsitän feminismin tasa-arvon puolustamiseksi: naisille kuuluvat samat oikeudet ja velvollisuudet, kuin miehillekin. Sovinismi sen sijaan on aate, jonka mukaan naisten ominaisuudet edellyttävät heille tietynlaista yhteiskunnallista roolia, joka on erilainen kuin miehillä. Olen varma, että jos asian esittää näin, niin sinunkin tuttavapiiristäsi, Kiiski, löytyy feministejä.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

MEG kirjoitti:Ruukinmatroonan vuodatus on sekava ja ristiriitainen.
Miten on ymmärrettävä "vasemmiston petos" ?
Olisiko siis palattava aikoihin jolloin puolueohjelmat sisälsivät Marxilaisia kliseitä pankkien ja tuotantolaitosten sosialisoimisesta. Vasemmistopuolueiden objektiivinen merkitys historiassamme oli hyvinvointivaltion rakentaminen. Mutta työntekijäin eläke, vuosiloma, sairasvakuutus ja peruskoulu y.m. uudistusten voimaansaattamisen jälkeen ei suurempia projekteja enää ollut.
Nykyisten vasemmistopoliitikkojen puheet ovat paljolti sekavaa korulauseiden hokemista (Urpilainen :roll: ) mutta ei heitä mielestäni voi mistään "työläisten pettämisestä ja hylkäämisestä" syyttää.
Mikä olisi se työväestön poliittinen visio ja yhteiskunnallinen ohjelma , joka pitäisi toteuttaa?
Jos joku tietää, niin tuokoon julki.
Aloittaa voisi seuraavilla toimenpiteillä:
- Silppu- ja pätkätöistä tulisi tehdä kalliimpia kuin vakituisen työntekijän palkkaamisesta, jotta määräaikaisuuksilla ei voitaisi kiristää työntekijöitä ja jotta ihmiset voisivat turvata toimeentulonsa ja suunnitella elämäänsä.
- Välistävetäjät eli henkilöstövuokraus tulisi kieltää kokonaan.
- Palkaton tai työmarkkinatuella tapahtuva työ"harjoittelu" eli orjatyö tulisi kieltää kokonaan: työstä on saatava palkkaa, jolla elää.
- Alin työttömyyskorvaus ja minimisairauspäiväraha tulisi kuulua kaikille, jotka oman ilmoituksensa mukaan ovat työmarkkinoiden käytettävissä, ts. yrittäjyysjaksojen ja opiskelutaukojen ym. takia ei ihmistä saisi jättää ilman perusturvaa. Myöskään puolison tulojen ei kuulu vaikuttaa aikuisen ihmisen henkilökohtaiseen perusturvaan.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja MEG »

Doctor Lecter kirjoitti:
Miksi työnväenluokan odotetaan automatic olevan vasemmistolaisia ja kannatavan työ- ja tuotantovälineiden sosialisointia? .
No sitähän juuri tarkoitan, ettei kukaan enää nykyään kannata sosialisointia. Mutta mikä sitten on nykyvasemmiston väitetty petos. itse puhuisin näköalattomuudesta. Ei feminismin tapaisten juttujen kannattaminen ole miltään muulta ryhmältä mitään pois.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Damien »

Doctor Lecter kirjoitti:Olin niin odottanut, että tämä äärimmäisen tärkeä aihe olisi otettu esille - varsinkin kun vasemmisto suhtautuu samaan aikaa myötämielisesti islamiin ja homoihin ja kun nämä kaksi asiaa eivät sopeudu keskenään, niin kuinka mahtaa käydä?
Ei mitenkään.Hyvinhän nuo tähänkin asti ovat omalla sarallaan pärjänneet.
Kumpikaan kun ei mahda olla vielä pariinsataan vuotaan Suomessa valtaväestön "se juttu". :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

devil_doll kirjoitti:Lienee paikallaan antaa myös vastapuolelle, siis Ruukinmatruunan kritisoijalle, puheenvuoro:
http://actuspurunen.blogspot.com/2010/0 ... andaa.html
Jaa, pitänee kai tasapuolisuuden vuoksi lausua muutama sana tästäkin. Tosin se on sen verran puuroista tajunnanvirtaa yhdistettynä melkoiseen poleemiseen paatokseen, että siinä on varsin vähän tarttumapintaa rationaaliseen keskusteluun. Yritän nyt kuitenkin nostaa muutaman pointin siitä:
Rauno Räsänen, Kriitikko, Satiirikko, Propagandisti ja Philosophi kirjoitti: Lopputulokseksi saadaan irvokas yhdistelmä lähes skientististä uskoa objektiiviseen tieteeseen ja 'pragmaattis-fanaattista' kampanjointia evoluutiobiologisesti perustellun psykologis-egoistisen 'objektiivisuuden' puolesta - esim. kieltämällä mm. kapitalismin ei-ideologisuus.
Tuo kohta tietysti ns. avaa pelin eli paljastaa kirjoittajansa asenteen niin evolutiivista biologiaa kuin tiedettä kohtaan ylipäätään, varsinkin silloin kun se tuottaa hänen näkökulmastaan "vääriä" tuloksia. Mitään kovin objektiivista ja analyyttistä tekstiä ei siten ole juuri odotettavissa, ja tässä kirjoittaja ei tosiaan petä odotuksia kuten jatkosta ilmenee... :mrgreen:
Populistis-elitistisen propagandistin, joka vetoaa kaikessa vain lailliseen (oikeutta toteuttavaan muttei tiukasti ottaen oikeudenmukaiseen) proseduuriin, kanssa ei kannata keskustella, koska hän ei suostu tunnustamaan ääneen että samalla, kun väittää edustavansa totuutta, hän ei kuitenkaan tule kertoneeksi, että tuo totuus implikoi nihilismin ja fasismin eli oikeutetun ja jopa systemaattisen vähemmistöjen, vähäosaisten ja heikompien syrjinnän.
Retorisesti komea virke, mutta ei perustele mitenkään itseään.
Ja yhä silti tämä tyyppi haluaa, että minä esim. äänestäisin häntä vaaleissa (eli uskoisin hänen subjektiivisten intressiensä ilmentävän totuutta myös minun kohdallani), kuten toivovat vaikkapa syvästi inhoamani Ben Zyskovits ja Kimmo Sasi, nuo Kokoomuksen monetaristis-teknokraattiset verikoirat.
Sinänsä tietysti reilua kertoa oma positionsa avoimesti, mutta ei erityisen tyylikkäällä tai sivistyneellä tavalla henkilökohtaista vihapuhetta tirskuen ja jopa henkilön nimen ilmeisen tarkoituksellisesti väärin kirjoittaen (po. Zyskowicz).
Tulkoon sanottua vielä kerran joskin toisin sanoin, että juuri tämä saarnaavaksi propagandaksi ja demagogiaksi muuttunut robottimainen faktoihin juuttuminen todistaa - ei ainoastaan ajattelun yksipuolisuudesta vaan jopa suorastaan persoonallisuuden kapeutumisesta.

Takkiraudan käyttämä muodollinen argumentaatio ja hänen psyykkinen mentaliteettinsa ovat mielenkiintoisella tavalla yhtä aikaa sekä yhteneviä että aivan kuin kahdesta eri maailmasta kumpuavia. Takkirautahan yrittää osoittaa, että hänen 'subjektiivisesti koettuihin objektiivisiin faktoihin' perustuva nihilisminsä on universaali totuus. Tästä seuraa argumenttien ja faktojen tasolla, että silloin myös hänen oman persoonallisuutensa täytyy olla perimmältään vain yksi tämän universaalin nihilismin tuotos, joka kuitenkin pystyy reflektoimaan ko. nihilismin kielellisesti.

Mutkat suoriksi oikoen sanottuna: Takkirauta ei nihilismistään johtuen voi olla yhtään mitään (paitsi ehkä zombie kuten tulemme näkemään), eikä häntä kannata ottaa vakavasti, koska hän on buddhalaisella sosiaalidarwinismillaan tuhonnut kaikki perspektiivit - niin ontologiset kuin eettis-poliittiset (ja silti hänen äänensä on autoritaarinen ja omahyväisen egoistinen).

Samalla Takkirauta on siis tehnyt faktoista psyykkisen, juridisen ja poliittisen puolustusmekanismin, jolla hän yrittää oikeuttaa ja suojata traumaattisen psyykensä fobiat. Nuo fobiat voivat olla itsessään järkevästi perusteltuja, mutta kun niillä ryhdytään systemaattisesti ja pakkomielteisesti (mutta epäsuorasti mystifioiden) puolustamaan jotain universaalin totuuden propagandaa, käy selväksi, että Takkiraudan konemaiseksi transformoitunutta, mekaanis-hedonistista elämänkatsomusta sävyttää pelonsekainen ressentimentti (ihmishalveksunta) eikä suinkaan buddhalainen altruismi (mitä ikinä sellainen sitten voisi nihilismin lähtökohdista edes olla).

En kuitenkaan mene tämän pitemmälle ad hominem-päättelyissäni vaan väitän, että diskurssin tasolla Takkiraudalla on syytä pelätä argumentatiivis-kategorisesta väistämättömyydestä seuraavia asioita, joista yksi on nihilismin (antifoundationalismina) kohtalokas vaikutus argumenttiemme uskottavuuteen ja toisaalta subjektiivisuuden ja nihilismin keskinäisen yhteensopivuuden mahdottomuus.
No, aika pitkälle hän kyllä tuossa jo ehtii, ja ylläolevastakin on jo pitkät pätkät jätetty pois. Tuo loppu onkin sitten puhdasta käsitekikkailua ilman sen kummempaa päätä tai häntää. Pitkälti tuollaista kieltä käyttäenhän Alan Sokal sen kuuluisan postmodernit pseudoälyköt nolanneen pilansa toteutti! :mrgreen:
Kaikki fyysiset ja metafyysiset osat alkavat kuitenkin synkronoida keskenään, kun huomataan, että tässä todellakin, ihan oikeasti, liikutaan nihilistisen mystifikaation eli teknokraattisen propagandan narsistis-autoritaarisen patologian zombie-maailmassa, jossa Takkiraudan kaltaiset kapitalismin ja protofasismin vampyyrit ovat tulleet tyhjyydestään imemään elossaolevien viattomien verta (energiaa, työvoimaa) pitääkseen kapitalismin pyörät pyörimässä. :mrgreen:

Siten subjekti osoittautuu vampyyriksi (elävä kuollut), jonka ainut nihilis-amoraalinen intentio (psykologinen egoismi) on riistää (kyseessä on ei-ideologinen riisto - haha) kapitalismin vaihtoperiaatteella niitä, jotka eivät ole onnistuneet yrityksissään päästä hyväksikäyttämään toisia - noita tavallisia työtä tekeviä ihmisiä.

Todella karmea elämänka/u/tsomus. Mutta mitä hemmetin tekemistä buddhalaisuudella on kapitalismin kanssa? Vai onko sen, jolle subjekti näyttäytyy pelkkänä harhana moraalisesti helpompi kusettaa ei-todellista olentoa - toista ihmistä? - Tämä on ehkä vielä karmeampi elämänka/u/tsumus kuin syvästi tekopyhä kalvinismi, tuo kristinuskon häpeäpilkku.
Heh heh, täytyy antaa Rauno Räsäselle krediittiä hänen poeettisesta retoriikastaan, mutta jos joku yrittää löytää ylläolevasta jotain järkeä, voi kyllä pettyä aikalailla. Ehkä se ei toisaalta ole tarkoituskaan, vaan pelkkä fiilistely ja (väärin)käsitys, että tuossa oli jotain syvällistä mukana... 8)
Pitää kuitenkin oivaltaa, että populaation/lajin olemassaolon jatkuvuus ei ole päämäärä, joka pitää saavuttaa vaan yhtä aikaa sekä automaattinen että sattumasta riippuvainen prosessi - evoluutio toiminnassaan.
Yllättäen ihan täysipäinen virke kaiken soopan joukossa. Rane osaa sentään yllättääkin! :D
Sillä jos päämäärää ei missään muodossa oleteta, prosessin kognitiivinen mielekkyys (fenomenologisesta nyt puhumattakaan) haihtuu kuin savuna ilmaan. Jäljelle jää pluralistinen kaaos, jossa vain matemaattiset fyysikot 'tietävät' (koordinaatistojensa, animaatioittensa ja konstruktioittensa kautta), mistä perspektiiv/e/istä kosmos nähdään 'oikeasta suunnasta'. Mutta se maailma ei ole enää ihmisen maailma.
Mutta tässä ane kaikesta näennäisoppineesta käsiteakrobatiastaan huolimatta paljastuukin yllättävän konservatiiviseksi ajattelijaksi. Hänkin siis tarvitsee jonkin metafyysisen "elämäntarkoituksen" kaikkien perinteisten uskovien tapaan. Ei kauhean rohkeaa tai radikaalia sanoisin... :mrgreen:
'So what' sanoisi Kari Enqvist tähän, mutta pysyköön Enqvist minun puolestani lopullisesti siellä, minne hän kuuluukin: kuolleena mutta loistavana tähtenä taivaalla - ihmisenä en häntä enää kuitenkaan pidä).
Hm, en tiedä onko Kari ylläolevaa lukenut, mutta aika paksua tekstiä nimetystä henkilöstä kuitenkin. No, se on tietysti sen verran absurdia, että aika hyvän huumorintajun omaava Enqvist todennäköisesti vastaisi ylläolevaan juuri sen alussa mainitulla tavalla... 8)
Lacanilaisessa strukturalismissa lähtökohtana on myös tyhjyys, mutta ei mikään empiirisesti havainnoitu/koettu tyhjyys kuten fysiikassa ja/tai buddhalaisuudessa, koska tyhjyys ei yksinkertaisesti ole havaittavissa/koettavissa oleva ominaisuus. Kuvata sen tietysti kuten sanottu symbolisesti voi, mutta symbolit itsessään ovat reifikoituneita fiktioita, elleivät ne mene genealogisesti itse kokemisemme alkuun ja pyri kuvaamaan sen ydintä ainoalla mahdollisella tavalla eli struktuurista seuraavana välttämättömyytenä.
Heh heh, tuosta voisi lähinnä sanoa, että se tekee täydellisesti oikeutta Lacanille ja hänen tunnetusti selkeäsanaiselle argumentaatiolleen. Voisi ehkä sanoa, että sitä saa mitä tilaa... :D
Biologi vetoaa heti tietämättömyyttämme ihmetellen geeneihin ja hormooni-entsyymin vaikutukseen, mutta nyt ei kysytä sitä, mikä 'rauhanen' aiheuttaa mitäkin psykosomaattisia vaikutuksia vaan sitä, voinko ymmärtää haluni loppuun asti minkäänlaisen syyn, objektin tai representaation muodossa?

Vastaus on ei. Niin halu viettinä kuin sen kohde tai syykin jäävät perimmältään tuntemattomiksi, sillä onhan jotakuinkin mieletöntä tai ainakin kategorista väärinymmärrystä puhua minulle geeneistä ja rauhasista saati hiukkasista ja aalloista yritettäessä vastata kielellisesti siihen: mikä on vietin/halun perimmäinen lähtökohta.
Tyypillistä antibiologismia siis, mutta ei kauhean vankoin argumentein. Tuo hänen ilmeisesti ilmeisenä pitämänsä väite sulaa kyllä aika lailla olemattomiin, jos vähänkin alkaa pohtia, miksi me nyt ylipäätään toimimme ja käyttäydymme niinkuin teemme.
Tyhjyyden mielen voi kuitenkin ymmärtää (ei ainoastaan matemaattisesti reifikoida, jolloin se itse asiassa kadotetaan), ja tämän vuoksi onkin jälleen syytä opiskella biologian, fysiikan ja matematiikan ohella/sijasta hieman lisää lacanilaista strukturalismia.
Juu, siitä vain, jos kokee, että siitä jotain apua maailman ymmärtämiseen on! :D

Lacanilla on muuten muitakin varsin kiintoisia ymmärtäjiä, sattumaako sitten vai ei... :mrgreen:

Kuva

- http://personal.inet.fi/business/molari/
- http://personal.inet.fi/business/molari/Lacan.pdf

Kuva

Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

taavetti kirjoitti:
Kiiski Vastaranta kirjoitti:Minulla taas ei tuttavapiirissä yhtään ainoata naista joka arvostaisi millään tapaa feministejä
Saatan olla väärässä, mutta kirjoituksiesi perusteella oletan tuttavapiirissäsi olevan henkilöitä, jotka halveksivat esim. toisen uskontokunnan ja muista maista tulleiden kansalaisten käytöstä mm. sen vuoksi, kuinka he suhtautuvat naisiin. Kukaan ei kuitenkaan hyväksy feminismiä/feministiä?
Ystäväpiirissäni on ihmisiä jotka kammoksuvat/inhoavat/halveksivat ihan miten vaa kaikkia lahkoja, uskontoja, ryhmiä jne. joissa kohdellaan naisia, lapsia, miehiä jne. huonosti, riippumatta siitä minkä värisiä he ovat ja mistä maailman kolkasta he ovat kotoisin. Siis ihan tasapuolisesti kuinka niissä kohdellaan ihmisiä, ei pelkästään naisia, feministit taas eivät näe mitään muuta kuin naisten ja tyttöjen alistamista kaikkialla.
Mutta se että feministeille ja tälläisille taaveteille on tabu jos joku on ulkomailta kotoisin oleva kuuluu johonkin eksoottiseen uskonlahkoon ja kaiken lisäksi on erivärinen eikä sitä eksotiikan värinää voi kuin huokaillen taivastella, ihailla ja ymmärtää ymmärtämisen perään, on kaikken tuhoisinta niitä kaikken heikompia kohtaa.
Minulle mikään edellä mainituista ei ole koskaan ollut tabu ja siitä olen myös maininnut ties kuinka monta kertaa, mutta nämä samat taavetit siitä jankuttaa, kauhistelevat ja syyttelevät kuinka uskallan loukata heille jotain niin pyhää kuin ulkomaanelävä tai sieltä tullut ja vielä eri uskontoon ja kulttuuriin kuuluvaa.
devil_doll kirjoitti:
taavetti kirjoitti:
Kiiski Vastaranta kirjoitti:Minulla taas ei tuttavapiirissä yhtään ainoata naista joka arvostaisi millään tapaa feministejä
Saatan olla väärässä, mutta kirjoituksiesi perusteella oletan tuttavapiirissäsi olevan henkilöitä, jotka halveksivat esim. toisen uskontokunnan ja muista maista tulleiden kansalaisten käytöstä mm. sen vuoksi, kuinka he suhtautuvat naisiin. Kukaan ei kuitenkaan hyväksy feminismiä/feministiä?
Arvaan, että tällaisissa tapauksissa nimenomaan äärifeminismi on samaistettu feminismiin. Feminismiä käytetään nykyisin sovinismin vastineena, mutta sitä se ei minun mielestäni ole. Itse käsitän feminismin tasa-arvon puolustamiseksi: naisille kuuluvat samat oikeudet ja velvollisuudet, kuin miehillekin. Sovinismi sen sijaan on aate, jonka mukaan naisten ominaisuudet edellyttävät heille tietynlaista yhteiskunnallista roolia, joka on erilainen kuin miehillä. Olen varma, että jos asian esittää näin, niin sinunkin tuttavapiiristäsi, Kiiski, löytyy feministejä.
Miksi sinäkin feministiseen tapaan yrität väittää että tasa-arvon kannattajat ovat ”oikeasti feministejä? Ja juuri tämän takia suurimmalta osalta yksikään tuntemani nainen ei halua olla näiden ”tasa-arvo on oikeasti feminismiä” kiilusilmien kanssa missään tekemisissä.
Tasa-arvo on tasa-arvoa ja feminismi feminismiä
No täytyy korjata sen verran edellistä kun oikein mietin niin olen seurustellut mitä ilmeisemmin kahden feministin kanssa ja tuttavapiirissäni tullut muutama ero melko varmojen feministien takia.
Ihan se takia kuin nämä melko varmat feministit alkoivat suurin piirtein kellottaa kuinka kauan he olivat tehnyt kotitöitä imuroinut, siivonnut, pessyt pyykkiä, mönkinyt kukkapenkeissä jne.
Kun mä tein keikkahommia pitkin Suomen joissa tehtiin noin 12-16h päiviä ja kun tuli viikoloppuina himaa niin nää melko varmat feministit aloitti melko nopeasti itkun ja kitinän kun he yksin joutuvat tekemään niin ja niin paljon, enkä mä tee tarpeeksi (kait sitä olis pitäny hajota kahteen paikkaa).
Aikani tätä käsittämätöntä kitinää kuunneltuani kysyin et mitä sit tehdään, alanko mä maksaa sulle palkkaa siitä et sä täällä hääräät ja askartelet omia juttujas vai kysytkö sä palkankorotusta työnantajaltasi sillä perusteella et sä teet lyhyempää päivää ku mä mutta sä teet kotiaskareita tällä hetkellä enemmän ku mä, mutta niiden koti puhteiden takia sun pitäis tienata yhtä paljon kun mä? No en alkanut maksaa palkaa eikä nää melko varmat feministit kysyneet palkan korotuksia pomoiltaa sillä verukkeella et ne tekee omia askareitaan kotona vaan pakattiin kamat ja lähdettiin eriteitä kulkemaa.
Tämä on juuri sitä feminististä propagandaa hömppää naisen € on 80centtiä mitä ne syöttää ja joihin niiden nykypäivän kitinät suuntautuu. Vai missä on lasikatot ja muut missä oikeasti syrjitään naisia sukupuolen takia siis täällä koto Suomessa.
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja taavetti »

No voi rassukkaa. ihan käy sääliksi. Ja kaikesta tuotstakin voimme syyttää kymmentä pientä neekeripoikaa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Jopas on tylsänpitkä jutustelu tää! Ilmeisesti jokin on toisin kuin sata vuotta sitten? Ei vaan kiinnosta enää mikä.

Hopalong Cassidy
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:28 am

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Hopalong Cassidy »

En jaksanut lukea tuota, mutta oliko se jotain vihervasemmisto piipitystä vai ihan asiatonta?

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kyllähän vasemmistolla voisi paremmin mennä, jos sen johdossa olisi oikeasti vähäosaisuudesta ja pienipalkkaisuudesta jotain tietäviä, eikä pelkkiä kermaperseitä.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

devil_doll kirjoitti:Kyllähän vasemmistolla voisi paremmin mennä, jos sen johdossa olisi oikeasti vähäosaisuudesta ja pienipalkkaisuudesta jotain tietäviä, eikä pelkkiä kermaperseitä.
Kermapersuja...?? :mrgreen:

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

^ Varmasti niitäkin on. Itse tosin ajattelin lähinnä Arhinmäkeä ja Urpilaista.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Vasen laita vuotaa
Tiistai 14.6.2011 klo 21.14 (päivitetty klo 23.44)

Jo kolme vasemmistoliiton hallitusneuvottelijaa jättänyt Säätytalon.

Yrttiahon mukaan tulevan hallituksen pohjapapereissa on sellaista tekstiä esimerkiksi Natosta ja säästöistä, mikä ei sovi hänelle eikä vasemmistoliitolle.

- Kuntapuolella tullaan hakemaan mittavat säästöt sosiaali- ja terveydenhuollon piiristä, jotka ovat jo valmiiksi surkeimmassa jamassa. Vanhuksia ollaan siirtämässä kotihoitoon. En sellaista hyväksy.

- Vasemmistoliiton toinen neuvottelija Annika Lapintie oli poissa ollessani mennyt hyväksymään Stubbin ehdottamat muotoilut niin Nato-kysymyksessä kuin Afganistan-linjauksessakin, Laakso sanoo.

Puhakka toteaa, että Laakso voi yksityishenkilönä olla linjauksista eri mieltä, mutta puolue on ne hyväksynyt.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061 ... 9_uu.shtml

Paavolla on kova hinku päästä vallankahvaan kun ei erota vasemmistoakaan kokoomuksesta.
Kaikki käy kaikille kunhan perussuomalaiset saadaan oppositioon
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: Vasemmisto

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Suomessa vaalit menivät, ja samoin hupaisa, hallitusneuvotteluiksi nimetty riemuidioottien farssi. Tuloksetkin alkavat jo näkyä.

Takkiraudan ja vastaväittelijänsä Actuspurusen kirjoituksista voi kuitenkin todeta sen, että ei pidä luottaa ihmisiin, jotka piilottavat epäpätevyytensä epämääräisten ja ontuvien latinismien taakse. Jos kirjoitus ei ole ilman sanakirjaa ymmärrettävissä, on sen kirjoittaja niin täynnä omaa erinomaisuuttaan, ettei tekstiä yksinkertaisesti kannata yrittää lukea.

Akateemisessa maailmassa toisinaan peitetään omat luuloihin perustuvat väitteet "sivistyksen" kaavun alle "hienoja" sanoja käyttäen. Samalla osoitetaan ylimielisesti oma paremmuus niitä kohtaan, jotka eivät "pysty" keskustelemaan asiasta samoilla epäkielisillä sanahirviöillä.

Ylimielisyys, itserakkaus ja vallantäyteys ovat suomeksi sanottuna täyttä paskaa, tulipa se tuulettimeen vasemmalta, oikealta tai siitä välistä.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

Vastaa Viestiin