Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Viesti Kirjoittaja vempele »

Päivi Räsänen pyysi sisäasiainministeriön poliisiosastoa selvittämään, miksi hänen tuttavansa tyttären polkupyörävarkautta ei selvitetty.
Sisäasiainministeri Päivi Räsänen ehtii hoitaa työajallaan myös polkupyörävarkauksia.

Kristillisdemokraattien Hämeen piirin puheenjohtajan Timo Sinivuoren teini-ikäisen tyttären tuliterä Jopo varastettiin Riihimäen seurakuntakodin pihalta elokuisena kesäiltana. Alueella oli kameravalvonta.

Rikosilmoituksen tehnyt Sinivuori kyllästyi poliisin hitaaseen toimintaan asiassa ja otti yhteyttä tuttavaansa, sisäasiainministeri Päivi Räsäseen. Räsänen luki sähköpostin ja halusi ottaa selvää, miksi varkautta ei ollut selvitetty.

Lue tiistain 13.12.2011 Iltalehdestä, miten polkupyöräjuttu päätyi Poliisihallituksen käsittelyyn ja mitä oikeustieteen professori sanoo Räsäsen toiminnasta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121 ... 4_uu.shtml
Olisi todella mielenkiintoista jos jollain sattuu lehti olemaan ja voisi kirjoittaa pienen tiivistelmän aiheesta. Eikö heillä ole sen suurempia murheita kuin pakasta vedetty jopo? tälläistä sattuu joka päivä tavallisille tallaajille ja uskallan väittää että monesti jää fillarit sille tielle :lol:

Kansanedustajan ja entisen ministeri Päivi Räsäsen toiminta sai vuosien saatossa aikaan kolme eri ketjua, sekä useamman viestin "Juha Mäenpään vieraslaji" -ketjussa. Ketjut ja viestit yhdistetty yhdeksi ketjuksi, joka nimetty uudelleen. Keskustelu otsikon henkilöstä ja häneen kohdistuvista uutisista vast`edes vain tässä ketjussa.
-NILS-
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Viesti Kirjoittaja Kylli »

:D , Kylli taitaa tykätä tästä vempeleestä.

Tämä juttu olisi kyllikin sopinut myös Päivä(i)n nauruihin.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Viesti Kirjoittaja vempele »

Kieltämättä pääsi pieni kahviin tukehtumisen ja paskasen röhötyksen yhdistelmä kun tätä luki :lol:
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Heh, jännää jos tämä varkaus selvitetään painostuksen ja julkisuuden alla mutta vastaavaa Pentti Perunanenälle sattuvaa sitten taas ei, onhan se poliiseillekkin ikävää jos joutuu heräämään ansaitulta lepohetkeltä putkatiloista tai jättämään donitsin syömisen kesken työaikana :mrgreen:

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja teppo »

Minun ymmärtääkseni tässä nimenomaan haluttiin selvittää, miksi jonkun riihimäkeläisen nobodyn polkupyörävarkautta ei heti tutkittu.

Kaahari
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:22 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Veikkaan, ettei kestä kauaa, kun PR selittää, että halusi toiminnallaan kiinnittää julkista huomiota siihen, kuinka nuorison täytyy voida luottaa yhteiskunnan turvallisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen. Odotellaan lausuntoa.

Ruu
Sabrina Duncan
Viestit: 366
Liittynyt: To Marras 25, 2010 12:10 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Kuinkakohan moni muu ottaa nyt yhteyttä Räsäseen ja tiedustelee miksei hänenkin pyörää ole jo löydetty... :D

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kylläpä tuolla seurakuntapihoilla pyörii hämärää porukkaa.... :o

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja taavetti »

US:n uutisointia:

IL: Päivi Räsäseltä outo temppu – ”Ei todellakaan kuulu hänelle”

Yleisen oikeustieteen ja oikeushistorian professori Rauno Halttunen ihmettelee sisäasianministeri Päivi Räsäsen (kd.) toimintaa, kertoo Iltalehti.

Iltalehden mukaan ministeri Räsänen pyysi ministeriönsä poliisiosastoa selvittämään, miksi hänen tuttavansa tyttären polkupyörävarkautta ei selvitetty.

Räsäsen tuttava, kristillisdemokraattien Hämeen piirin puheenjohtaja Timo Sinivuori, otti ministeriin yhteyttä saatuaan poliisilta ilmoituksen, ettei hänen tyttäreensä kohdistuneen varkauden tutkimiselle ole aikaa. Räsänen myöntää Iltalehdelle, että hän tämän jälkeen pyysi sihteeriään ”selvittämään tilannetta virkamiehiltämme”.

–Sihteerini on varmaan lähettänyt asian poliisiosastollemme, sanoo Räsänen.

Professori Halttusen mukaan Räsäsen toiminta on hyvin poikkeuksellista sisäministerille.

–Poliisin operaatiiviseen toimintaan puuttuminen ei todellakaan kuulu ministerin tehtäviin, hän sanoo.

Halttunen muistuttaa, että on aivan normaalia, etteivät poliisin resurssit riitä polkupyörävarkauksien tutkimiseen.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118602- ... e%E2%80%9D
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja vempele »

teppo kirjoitti:Minun ymmärtääkseni tässä nimenomaan haluttiin selvittää, miksi jonkun riihimäkeläisen nobodyn polkupyörävarkautta ei heti tutkittu.
Nobody ja nobody, jos vaikka otetaan esimerkiksi että minä soittaisin kyseiselle XXXXXX (Päivi), alkaisin kyselemään ja vaatimaan että se mun monarki etsitään, niin mitä luulet kuuntelisiko edes tämä XXXXXXXXXXXX minua? Kyseessä oli tämän Päivin ystävä ja sen takia sen piti alkaa jeesustelemaan jonkun fillarin ritsauksen takia, XXXXXXXXXX. :x

EDIT: Muokattu epa-asiallisuudet pois ;-) - RAID
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3848
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Kai tässä sentään on tarkoitus kiinnittää huomio yleisesti tunnettuun ongelmaan esimerkkitapauksen avulla. Eli ongelma ei ole se että nyt on tuttavan tyttären polkupyörä lähtenyt kävelemään vaan se miksi polkupyöriä voi yleensäkin varastella sanktioita pelkäämättä.

Varkaudethan lisääntyvät ilman muuta kun leviää tieto ettei niitä selvitellä vaikka rikosilmoitus tehtäisiinkin. Jos rötökset yleistyvät eikä niitä tutkita niin nehän aletaan mieltää ihan normaaliin elämänmenoon kuuluviksi. Mikä on itse asiassa jo tapahtunut polkupyörävarkauksienkin suhteen. Siis juuri näin:
vempele kirjoitti:tälläistä sattuu joka päivä tavallisille tallaajille ja uskallan väittää että monesti jää fillarit sille tielle
On hyvä houkutin konnille kun ei ole olemassa edes rangaistuksen uhkaa. Ellei nyt onnistu jäämään rysän päältä kiinni.

Tämä koskee tietysti kaikkia varkauksia, ei vain polkupyöriin kohdistuvia.
Kun linkität niin kopioi teksti samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Kai se nyt on hyvä, jos sisäministeri asian havaittuaan puuttuu siihen, etteivät hänen alaisensa hoida laissa määriteltyjä tehtäviään. Syynähän tähän on varmastikin resurssipula, mutta juuri sisäministerin toimenkuvaan kuuluu tällaisten asioiden selvittäminen ja korjaaminen.

Se olisi minusta paljon huolestuttavampaa, jos hän antaisi asioiden suosiolla olla rempallaan.

vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja vempele »

Vaikka tämä Päivi saisi poliisit tutkimaan tämän tapauksen ja ehkä jopa ratkaisemaan niin en usko että se tulee muuttamaan mihinkään suuntaan polkupyörävarkauksien tilastoja. Viikonloppu koittaa ja baarista ei ole saatu kyytiä kotiin joten se on ensimäinen avonainen fillari ja matka taittuu mukavasti loppu matkan, näin se tulee olemaan niin kauan kuin polkupyöriä on. Mikäli fillari on lähtenyt viikonloppu lainaajan matkaan sen useinmiten löytää 5 kilometrin säteeltä. Mun fillari on pöllitty monia kertoja ja aina se on löytynyt ihan sellaisessa kunnossa kun olikin, sitten on taas ne vandaalit keiden penikset alkaa seisomaan toisen fillarin paloittelemisen johdosta, mutta osa lainaa fillareitä ihan järkevästi, ilman lupaa tosin eikä palauta mutta jos ja kun löytyy jostain pihalta niin ainakin se on kunnossa. :)

Mitä niihin niin sanoittuihin "liigoihin" tulee, mitkä varastelee pyöriä lähes ammatikseen ja myyvät eteenpäin, se pistää nakertamaan koska silloin fillari on pysyvästi poissa. olipa sekava juttu :lol:
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja teppo »

vempele kirjoitti:.. Kyseessä oli tämän Päivin ystävä ja sen takia sen piti alkaa jeesustelemaan jonkun fillarin ritsauksen takia, XXXXXXXXXX. :x
Otetaas nyt ihan rauhallisesti. Ei tässä ole oleellista se, löytyykö ministerin tutun pyörä vai ei. Hommahan meni niin, että poliisi ei ollut tutkinut rikosta. Poliisiasioista vastaavan ministerin tulee olla perillä hallinnonalansa yleistilanteesta. Se onnistuu kätevästi esimerkiksi kysymällä ne asiat, joihin oma osaaminen ja tieto eivät riitä. Tässä tapauksessa ministeri selvitti itselleen, miksi rikosta ei tutkittu. Nyt hän tietää, että kaikkia rikoksia ei ehditä tutkia.

palakon
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 11:47 pm

Re: Päivi Räsänen ja suuri polkupyörävarkaus

Viesti Kirjoittaja palakon »

Sisäasiainministerin tulisi tietää kysymättäkin tutkitaanko polkupyörävarkauksia.
Tätä nyt on aivan turha tulkita joksikin yritykseksi ohjata poliisin operatiivista toimintaa kohti polkupyörävarkausten tutkintaa. Eiköhän Räsäsellä riitä toimivaltaa perustaa vaikka oma laitos polkupyörävarkausten tutkimiseen, jos hän kokee tämän suureksi yhteiskunnalliseksi ongelmaksi, johon on kohdistettava suuret resurssit.

Hyväveli verkosto on nyt aivan normaalissa toiminnassa. Se nyt on vaan niin, ettei näistä passaa jäädä kiinni tai paheksutaan.

Vastaa Viestiin