Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

jaakkima
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 3:04 pm

Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Ministeri Heidi Hautala (vihr) unohti maksaa remontissa ainakin eläkemaksun. Hautala myöntää Iltalehdelle, että hän maksoi kotinsa oviremontin vuonna 2009 tekijälle suoraan käteen. Hautalan oman muistikuvan mukaan lasku oli korkeintaan sata euroa.

Eläketurvakeskuksen mukaan yli 49 euron palkasta olisi pitänyt maksaa eläkemaksu. Hautala ilmoitti myöhemmin keskiviikkoiltana avustajansa välityksellä, että hän oli eläkevelvoitteesta tietämätön.

Iltalehti tavoitti remontin tehneen henkilön, joka väittää saaneensa ministeriltä yli 600 euron pimeän korvauksen työstään ja tarvikkeet vielä tähän päälle.

Meillä on tieto, että olisitte maksanut runsaat 600 euroa oviremontista?

- Ei varmasti ole voinut olla näin. Ei missään nimessä. Kyse oli enemminkin kympeistä, korkeintaan satasesta, Hautala sanoo Iltalehdelle.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml
"Pääministeri ei näe syytä spekuloida Hautalan ministeritehtävien hoidolla."

Pääministeri Jyrki Katainen (kok) sanoo, että kehitysministeri Heidi Hautala (vihr) voi jatkaa tehtävässään kotiremonttiin liittyvistä epäselvyyksistä huolimatta.

- En näe mitään syytä spekuloida hänen ministeritehtävistään. Hän voi jatkaa työtään. Jokaisen pitää tietysti maksaa työnantajavelvoitteensa ihan sen mukaan kuin on säädetty, Katainen sanoi EU-huippukokouksessa Brysselissä.

Iltalehti paljasti tänään, että Hautala oli maksanut pimeästi kotiremonttia ja siivoustyötä. Hautala on pyytänyt anteeksi menettelyään.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 7_uu.shtml

Ministerin tarina muuttui eilisestä.

Heidi Hautala antoi tänään julkisen anteeksipyynnön.

Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Hautala myöntää: Maksoin siivoojalle pimeästi

Ministeri Heidi Hautala (vihr) myönsi torstaina eduskunnassa, että hän on teettänyt pimeää työtä. Hautala aikoo jatkaa ministerinä.

- Olen pyytänyt anteeksi hallituksen kokouksessa, että olen aiheuttanut uskottavuusongelman hallituksen harmaan talouden ohjelmalle.

Hautala sanoo uskoneensa, että remonttimies teki työn urakoitsijana ja hoiti työnantajavelvollisuudet.

- Totta kai olen tehnyt väärin siinä, etten pyytänyt kuittia.

Vielä eilen Hautala vakuutti Iltalehdelle, että remontin hinta jäi niin halvaksi, ettei siitä tarvinnut maksaa eläkemaksuja tai veroja.

Pimeä siivooja

Hautala myönsi maksaneensa pimeästi myös siivoojalleen.


- Hän on turvapaikan Suomesta saanut tsetseeninainen, jota yritin monin tavoin auttaa. Hän oli luonani siivoamassa ja siitä olisi ilman muuta pitänyt maksaa työeläkemaksu.

Hautala sanoo maksavansa siivoojan eläkemaksut jälkikäteen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml

Eli tästäkö ennakkotapaus. Verot ja sotut ja muut maksellaan sitten kun ja jos jäädään kiinni.
Kunhan pyytää anteeksi menettelyään.

Nyt pitäisi jonkun tutkia kuka Hautalan asunnon on siivonnut kaikki nämä vuodet. Kaikille lienee selvää ettei tässä ollut vielä koko tarina. Miten joku Kanerva saa kenkää kun vonkaa bimsaa tekstareilla ja tää hörhö saa jatkaa..?
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Vihreiden puheenjohtajan selittely se vasta huvittaakin:
Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 34202.html

Ville Niinistö Hautala-sotkusta: "Ollaan inhimillisiä, vaikka kyse on virheestä"

Julkaistu: 14.3.2013 19:27

Vihreiden puheenjohtaja ja ympäristöministeri Ville Niinistö pyytää, ettei Heidi Hautalaa tuomittaisi tämän tekemien rikkeiden vuoksi.

Ville Niinistö luottaa siihen, mitä Heidi Hautala on sanonut epäselvistä remontti- ja siivousmaksuista.

– Kun hänellä ei ole ollut mitään tarkoituksellista pyrkimystä väärinkäyttöön, niin on syytä olla inhimillinen ja hyväksyä hänen pahoittelunsa, Niinistö sanoi torstaina.

Voiko sellaista tapahtua vahingossa tällä tasolla?

– Ollaan nyt kanssaihmisiä kohtaan inhimillisiä, kun asian mittaluokka on tällainen.

– Vaikka kysymyksessä on selkeästi virhe, niin ehkä voi kuitenkin ymmärtää sitä, että aina ihmiset eivät pysty hyvistä tarkoituksistaan huolimatta toimimaan oikein, Niinistö sanoi.

STT
Vihreät nähtävästi näyttävät vihreää valoa harmaalle taloudelle.
jaakkima
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 3:04 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

https://www.tem.fi/files/34843/textsize ... o_2_su.jpg

Aika osuva kuva

Hautala tahtoo jatkaa harmaan talouden ministeriryhmässä
Ministeri ymmärtää herattäneensä ärtymystä jäätyään kiinni pimeän työn teettämisestä.


Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr.) haluaa jatkaa harmaan talouden ministeriryhmässä, mikäli hänelle se sallitaan. Torstaina ministeri pyysi anteeksi sitä, että oli teettänyt pimeää siivous- ja remonttityötä.

- Harmaan talouden torjunta on keskeinen osa hallitusohjelmaa.

Ministeri myöntää, että jupakka näyttää raskaalta. Hän ymmärtää herattäneensä ärtymystä, mutta huomauttaa, että asian ilmitulon taustalla lienee miesystävän oikeusjuttu.

Taannoin Finnairin toimitusjohtajan asuntoedusta puhuttaessa Hautala korosti, että tärkeää on myös se, miltä asiat ulospäin näyttävät, ei vain lain kirjaimista.
Että tämmönen työryhmä.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Onneksi Jyrki "Himanen" Katainen kerkesi jo tulla julkisuuteen toppuuttelemaan spekulointia ministeri "kierrätyksestä" tämän Hautalan kusetuksen takia. No tässä hallituksessa ei taida olla sitä mätää omenaa joka pilaa kaikki omenat. Taktisesti oikein rakennettu hallitus mädistä omenista niin kukaan ei voi pilaantua.
Missä tahansa sivistysvaltiossa Katainen ja Hautala olisi nostettu korvista vittuun samantien, mutta Suomi nimisessä "korruptio vapaassa" valtiossa nämäkin paskahousut vaan porskuttaa pikku palkalla ja junailevat omia juttujaan laista tai moraalista piittaamatta.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Hautala jatkaa selittelyään: "Nämä asiat liittyvät toisiinsa"


Torstai 14.3.2013 klo 18.49

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr) sanoo, että Iltalehden tänään paljastama pimeänä työnä teetetty oviremontti liittyy laajempaan remonttikokonaisuuteen.



PIMEÄÄ TYÖTÄ Hautala teetätti Korkeavuorenkadun asuntoonsa remontin, jossa osa rahoista maksettiin pimeänä. (KARI PEKONEN)

- Hän teki aikaisemmin isomman taloremontin, jonka kautta tutustuin häneen. Nyt tästä isommasta remontista on meneillään oikeusjuttu, kun remontin teettäjä oli tyytymätön tehtyyn työhön, Hautala kertoo taustoista.

- Viime viikolla käräjäoikeus määräsi urakoitsijan korvauksiin rakennusvirheistä. Päätös tosin ei ole vielä lainvoimainen.

Remontin oikeuteen vienyt henkilö on Hautalan nykyinen miesystävä.

Hautala ei halua arvioida, onko hänen pimeänä maksetun oviremonttinsa vuotaminen julkisuuteen remonttimiehen kosto käräjäoikeuden päätöksestä.

- No, nämä asiat liittyvät toisiinsa. Sen voin vain sanoa.

Hautala muistelee, että hänen oviremonttinsa oli jo tehty syksyllä 2009 kun isomman remontin virheet alkoivat paljastua.


"Läheinen suhde"

Hautalan mukaan remonttimies ja ministerin kotona niin ikään pimeästi maksetun siivouksen tehnyt naishenkilö tuntevat toisensa.

- Hänellä oli erittäin läheinen suhde tähän urakoitsijaan. Naisen tunsin siis ennestään.

Hautala sanoo, että tsetseenitaustainen maahanmuuttajanainen siivosi hänen luonaan vain yhden kerran.

- Hyvin nopeasti huomasin, että sillä tavalla ei voi jatkuvaa kotisiivousta hoitaa.

Hautala ei eduskunnassa vastannut suoraan kysymykseen kumpi ehdotti tai pyysi siivousmaksun suorittamista pimeänä.

- Se ei ollut aivan selvä asia miten se tapahtui, koska olin tehnyt hänelle erilaisia palveluita. Siinä oli kyse myös tuttavuudesta.

- Mutta totta kai minun olisi pitänyt hoitaa nämä työnantajan velvollisuudet. Työeläkemaksuja on jäänyt saamatta ehkä muutama kymmenen euroa.

Hallituksessa harmaan talouden torjunnan työryhmään kuuluva Hautala sanoo ymmärtävänsä tilanteen vakavuuden.

- Ymmärrän hyvin yksityiselämän ja viranhoidon yhteyden. Ei minulla ole tässä mitään puolusteltavaa.

Hautala sanoo kertoneensa torstaina tapauksesta ja sen taustoista sekä hallitukselle että vihreiden ministeriryhmälle.

- Vielä ei ole eteen tullut sellaista, että luottamus ministeritoimintaan olisi kyseenalaistettu.

Mutta esimerkiksi naapurimaa Ruotsissa on erottu hallituksesta jo maksamattoman televisiolupamaksun vuoksi?

- Ei tätä luottamusta pelkästään median taholta tarvita, vaan sitä tarvitaan myös eduskunnasta, hallituksesta ja omasta eduskuntaryhmästä. Toistaiseksi ei ole merkkejä, että luottamus olisi vaakalaudalla. Mutta tietysti suhtaudun tilanteeseen vakavasti ja nöyrin mielin.

Mutta omia johtopäätöksiä eroamisen suhteen ei ole odotettavissa?

- No ei.

TOMMI PARKKONEN
[email protected]
EDUSKUNTA
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 8_uu.shtml
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Remonttimies: Hautala ei puhu vieläkään totta
Perjantai 15.03.2013 klo 06:36

Remontin tekijä ei suostu kertomuksen konnaksi.



Iltalehden haastattelema remonttimies ei halua nimeään julkisuuteen. KARI PEKONEN

Ministeri Heidi Hautala (vihr) vieritti torstaina vastuun pimeästä remontista sen tekijälle. Hän sanoi olettaneensa, että remontin tekijä hoiti työnantajan velvollisuudet.

Remonttimies vastaa, että Hautala tiesi kyllä, ettei hänellä siihen aikaan ollut mitään yritystä. Hän pitää kiinni Iltalehdessä eilen julkaistussa kertomuksestaan.


Lue perjantain (15.3.2013) Iltalehdestä, mitä remonttimies kertoo Hautalan remontista ja palkasta käydystä keskustelusta.

Tilaa päivän lehti


PEKKA TIINANEN
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 6_uu.shtml
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

"Mitä jos Hautalan siivooja olisi pudonnut tuolilta?"


Torstai 14.3.2013 klo 21.22

Kustantaja Niklas Herlin ottaa Uuden Suomen blogissaan kantaa ministeri Heidi Hautalan (vihr) pimeästi maksamiin palkkoihin.


Alma Median suuromistaja toteaa Hautalan olevan kokenut poliitikko sekä ihmisoikeuksien puolestapuhuja.

- Hänen pitäisi kerta kaikkiaan ymmärtää, että pimeän palkan maksaminen Hautalan yhteiskunnallisessa asemassa olevalta on aivan sopimatonta. Itse asiassa, törkeää, ei mikään inhimillinen erehdys, Herlin paukuttaa.

Lisäksi Herlin nostaa esille vakuutusnäkökulman.

- Jos Hautalan käyttämä pimeä siivooja olisi ylähyllyä puhdistaessaan pudonnut keittiöjakkaralta, taittanut niskansa ja joutunut pyörätuoliin, mikä vakuutus olisi hoitanut ihmisen loppuelämän? Ei mikään.

Iltalehti on osa Alma Mediaa.

Herlinin blogi Uudessa Suomessa

IL
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 4_uu.shtml


Pahoittelen, että olen pannut jokaisen uutisen eri viestiin, mutta niiden liitteleminen mobiililla on tarpeeksi hankalaa muutenkin... Olkaa armollisia :)
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Voi vittu tätä paskaa mitä polittiset henkilöt tekee tässä maassa, ihan avoimesti kansan silmien edessä. Luulisi lehdistön kerrankin käyttävän sille suotua viestinnän valta-asemaa oikein ja liisteröivän Jyrki "Himanen" Kataisen sekä harmaantalouden kehitysministeri Heidi Hautalan sellaisella liisterillä ettei nää paskat siitä irti pääse.
Jos näillä vihreillä olisi yhtään enempää selkärankaa kuin etanalla niin ne itse potkis pois Hautalan. Jos kokoomuksella olisi yhtään enempää selkärankaa kuin iilimadolla niin "Himanen"Kataisen ministeri päivät olisivat jo muisto vain.
Ihan oikeasti, miten vitussa tolla hallituksella voi olla minkäänlaisia toiminta edellytyksiä enää?
No sillä tavoin voi olla kun jokaisella oma lehmä tai "Himanen", tai remonttireiska tai kotisiivoja on kaapissa. Ja eihän tässä mitään väärää lain silmissä tai moraalisesti ole tapahtunut, ainakaan kyseisten ministereiden mielestä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

kakkosurpo kirjoitti:Ja eihän tässä mitään väärää lain silmissä tai moraalisesti ole tapahtunut, ainakaan kyseisten ministereiden mielestä.
Onpa sittenkin, sillä kyllähän Hautala pyysi tekoaan anteeksi ja myönsi, että uskottavuus on kärsinyt.

Mielestäni uskottavuus on kärsinyt sen verran, että hänen pitäisi erota. Politiikassa tosin selkärangattomuudella on aika pitkät perinteet ja eduskunnassa kansan luottamusta nauttii tälläkin hetkellä useampi kuin yksi rikoksesta tuomittu.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

PaxCow kirjoitti:Mielestäni uskottavuus on kärsinyt sen verran, että hänen pitäisi erota. Politiikassa tosin selkärangattomuudella on aika pitkät perinteet ja eduskunnassa kansan luottamusta nauttii tälläkin hetkellä useampi kuin yksi rikoksesta tuomittu.
Ei pidä erota. Maalla on juuri sellainen hallitus kun se ansaitseekin. Hallitus ja eduskunta ovat läpileikkaus kansasta. Täällä jokainen itse pimeää työtä tehnyt tai teettänyt vaatii Hautalaa eroamaan. Erotkaa samalla itse, sillä olemmehan tasa-arvoisia. Täällä jokainen kaveriaan jeesannut vaatii Kataista vastuuseen. Menkäämme itse vastuuseen. Olemmehan tasa-arvoisia. Samat oikeudet kuuluvat kaikille.

"Suomi kuuluu kaikille". Niinhän edellistä edellinen sattumapääministeri Matti Vanhanen aikoinaan sanoi. Yhtä lailla somalilla on oikeus nauttia suomalaisten verovaroista kun koko ikänsä veroja maksaneella pienituloisella keittiöapulaisellakin. Olemmehan tasa-arvoisia. Muistakaa myös Esa Åkerlundin ja Anders Breivikin sekä Touko Tarkin ja Heidi Hautalan ihmisoikeudet. Olemmehan tasa-arvoisia älkäämme vaatiko muilta sitä mihin emme itse pysty.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Doctor Lecter kirjoitti:Erotkaa samalla itse, sillä olemmehan tasa-arvoisia.
Ymmärrän kyllä, että sormesi jälleen syyhysivät viemään keskustelu naurettaville laduille (Breivik mainittu!), mutta tasa-arvoisia on oltava myös siinä suhteessa, että töppäilyistä rangaistaan myös poliittista eliittiä. Jos menettää luottamuksen, tehtävästä on erottava.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

PaxCow kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Erotkaa samalla itse, sillä olemmehan tasa-arvoisia.
Ymmärrän kyllä, että sormesi jälleen syyhysivät viemään keskustelu naurettaville laduille (Breivik mainittu!), mutta tasa-arvoisia on oltava myös siinä suhteessa, että töppäilyistä rangaistaan myös poliittista eliittiä. Jos menettää luottamuksen, tehtävästä on erottava.
Halusin muistuttaa vain siitä, että asemastamme riippumatta olemme tasa-arvoisia ja elämme maailman parhaassa valtiossa ja täällä on maailman paras koululaitos sekä maailman paras sosiaaliturva :mrgreen:

Eihän kukaan vaadi rakennusmiestäkään eroamaan työpaikastaan jos hän tekee vapaa-ajallaan pimeitä töitä. Mikä Hautalasta tekee vähemmän tasa-arvoisen?

Itse tein työelämässä ollessani samoja töitä pimeänä toiselle työnantajalle ja niillä vähillä rahoilla sain maksettua vuokran ja virallinen pieni palkka jäi muuhun elämiseen. Ei tarvinnut mennä kyykistelemään asumistukitoimistoon. En kokenut olevani rikollinen sen enempää kuin Hautalakaan. En tosin pyytele anteeksi enkä ole julkisuuden henkilö.
- Mutta kuten Hautalakin, minäkin kuuluin harmaan talouden työryhmään - kuuluin ryhmään joka teki harmaita töitä...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

lisää vettä myllyyn :D

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031 ... 3_uu.shtml
Kehitysministeri Heidi Hautala kritisoi vuonna 2007 kovin sanoin silloisen oikeusministeri Leena Luhtasen vaalirahoitusepäselvyyksiä.


Hautalan mukaan Leena Huhtala toimi aikoinaan väärin, kun ministeri oli maksanut osan graafikkoyrittäjän laskusta käteisellä pöydän alta ilman arvonlisäveroa. (EERO LIESIMAA)

Iltalehti uutisoi vuonna 2007 silloisen oikeusministerin Leena Luhtasen (sd) vaalirahoitusepäselvyyksistä.

Luhtasen kunnallisvaalikampanjassa oli kahta ja puolta vuotta aiemmin maksettu osa graafikkoyrittäjän laskusta käteisellä pöydän alta ilman arvonlisäveroa.

Setelipinon oli luovuttanut Pakilan Teboililla Luhtasen aviomies.

Silloinen vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Heidi Hautala ripitti Iltalehdessä Luhtasta kovin sanoin:

- Leena Luhtasen olisi pitänyt myöntää, että hän on toiminut väärin. Hänen on korkea aika myöntää teot eikä selitellä, Hautala ripitti.


- Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä. Luhtanen reagoi asiaan niin kuin hän ei lainkaan tietäisi näistä lakipykälistä, Hautala äimisteli.

Luhtanen putosi eduskunnasta pian Iltalehden uutisen jälkeen.

OLLI WARIS
aaahahahah sallikaa mun nauraa, eroa nyt jo prkl hautalan haahka!
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja joey »

Olen tilanteesta riemuissani, sillä olen aina syvästi halveksunut Heidi Hautalaa. Mutta yritän kuitenkin kommentoida mahdollisimman neutraalisti.

Mielestäni ei ole mahdotonta välttää pimeiden töiden teettämistä. En haluaisi kiillotella omaa kruunuani, mutta sanon silti, että itse olen selvinnyt useammastakin remontista sun muusta projektista ihan ilman, että on kellekään tarvinnut tai tullut mieleenkään maksaa pimeänä. Näin siksi, että hyvin tuntemieni ihmisten kanssa palvelusten korvaamisen hoidan mieluiten vastapalveluksin, ja tuntemattomalta työntekijältä taas haluan kuitin ikään kuin takuutodistukseksi. Jos taas jonkun alan ammattilaisena toimiva ystäväni käy työajallaan tekemässä töitä minulle, on minusta kaikkien osapuolten etu että maksukin hoidetaan asianmukaisesti.

Tietysti tässä on sekin puoli, että pyrin menettelemään tavalla, jota itse pidän oikeana. Mikäli toimisin julkisessa virassa, seulani oikean ja väärän suhteen olisi varmasti vielä tiukempi, sillä voisin joutua vääränlaisesta menettelystä edesvastuuseen. Siksi ihmettelenkin, että miten typerä kasvoiltaan koko Suomelle tutun Hautalan täytyy olla, jotta on maksanut työn kuititta? Voi tietysti olla että kyse ei ole typeryydestä, vaan ahneudesta. Mutta kummassakin tapauksessa on syytä epäillä, ettei Hautala ole oikea ihminen hoitamaan vastuullisia tehtäviä. Minusta Hautalan ei pidä erota, mutta Hautalana häpeäisin itseäni niin helvetisti, että eroaisin varmaan vapaaehtoisesti. Siis mikäli ahneudeltani pystyisin ministeriauton kyydistä luopumaan.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ministeri Hautala teetti pimeän oviremontin

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

joey kirjoitti:Siis mikäli ahneudeltani pystyisin ministeriauton kyydistä luopumaan.
Sepäs se. Valta on humalluttavaa ja harva sitä maistanut pystyy sen kutsua vastustamaan... vaikka olisikin mielestään lähtenyt mukaan ihan vain yhteisen hyvän vuoksi. Luovutetusta asemasta on vaikea luopua.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Vastaa Viestiin