Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

nipsunapsu kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 1:14 pm
nipsunapsu kirjoitti:
Ti Heinä 27, 2021 6:21 pm
Aika jännä. Kerrotko minkälainen "tieteellinen perustelu" sinulle kelpaisi? Voit ihan itse valita väittämän esimerkiksi.
Kun et sitä esimerkkiä halunnut antaa, niin otin sinun kirjoittelusi esimerkiksi.
Olet valitettavasti nähnyt vaivaa turhan takia: eivät minun eri keskusteluihin liittyvistä kommenteistani tehdyt poiminnat muodosta mitään tieteellistä perustelua. Ylipäänsä tieteellistä keskustelua ei käydä nettifoorumeilla. Täällä voidaan ainoastaan viitata tieteellisiin julkaisuihin, joissa tieteellinen keskustelu tapahtuu. Olisin siis halunnut sinun mainitsevan jossakin tieteellisessä lehdessä julkaistun artikkelin, joka sisältäisi tieteellisiä perusteluja kulttuurimarxismin olemassaolosta.


*poistettu lautamiehiin kuuluvaa pohdintaa toisesta nimimerkistä*t:mode

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Kulttuurimarxismi on ihan samanlainen käsite kuin äärioikeisto. Jokaisella on oma mielipiteensä, mitä käsitteesen sisällytetään.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

Salmari
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: To Marras 22, 2018 3:37 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja Salmari »

^niinpä ja "lähteenä" käytetään vasemmistolaisen valemedian artikkeleja ja opinnäytetöitä 😄
Jep jep

Avatar
nipsunapsu
Vic Mackey
Viestit: 1965
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 3:29 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

^
Aikalailla malliesimerkkiä on annettu tässä muutamassa viestissä :lol:

=====
^
Tuota, vedit nämä sitten tuolta wikipedian artikkelin lähdeluettelosta?

Cultural Marxism conspiracy theory
https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_ ... acy_theory

Mutta et sitten viitsinyt niin pitkälle asiaa tutkia, että noista samoista paikosta löytyy aika paljon artikkelia...vilkaisepa...

https://link.springer.com/search?query=cultural+marxism
https://www.tandfonline.com/action/doSe ... al+marxism

Ja kun tuon Atlantis - Critical Studies in Gender, Culture, and Social Justice sivuston (viimeinen linkki omassa listassasi) miellät näihin mainitsemiisi "tieteellisiin julkaisuihin", niin voin suositella vastaavasti sinulle eeposta nimeltä The Specter of Communism - sen saa (tai ainakin sai vielä joku aika sitten, en tiedä mikä tilanne nyt on) The Epoch Times nimisen lehden kautta...
https://www.theepochtimes.com/ :)
someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 1:51 pm
Ongelmana on, että sinulla ei ole tieteellistä sivistystä, mutta minulla on. Et siten voi ymmärtää, mitä minä tai muut tieteellisen sivistyksen omaavat tarkoittavat tieteellä, tieteellisillä julkaisuilla, tieteellisillä perusteluilla jne. Kuvittelet, että minä hyväksyn vain jotain sopivanlaisia tieteellisiä perusteluja, kun kyse on oikeasti siitä, että en hyväksy epätieteellisiä perusteluja, jotka sinun tapauksessasi ovat vielä sangen epäselvästi esitettyjä.
Niin, no tämä nyt oli jo aika paksua...mutta, niin se maailma muuttuu, nykyään "tieteellisen sivistyksen" saa sitten vaikka lukemalla wikipedian artikkeleita.
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
🧐

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

nipsunapsu kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 5:17 pm
Tuota, vedit nämä sitten tuolta wikipedian artikkelin lähdeluettelosta?
Muutama on myös siellä lähdeluettelossa, koska ovat asiaa käsitteleviä tieteellisiä artikkeleita. Olisiko Wikipedian pitänyt jättää se mainitsematta tai meneekö se pilalle siitä että se mainitaan wikipediassa? Esim. tuo Jaminin artikkeli, joka on listassani ensimmäisenä, löytyi hakemalla Google Scholarista, joka on helpoin tapa etsiä tieteellistä tietoa. Jos aihe kiinnostaa niin lue vaikka se.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 1:51 pm
Ongelmana on, että sinulla ei ole tieteellistä sivistystä, mutta minulla on. ...
Loistavasti olet kyllä onnistunut "tieteellisen sivistyksesi" meiltä piilottamaan, kun olen olettanut nimimerkin takana olevan joku alakoululainen, jolla on ongelmia yhdistää näkemiään asioita ja ilmiöitä toisiinsa! :shock:

Kulttuurimarxismia esiintyy nykyään melkein missä vain ja ollaan saatu aikaan naittamalla marxismin perusoppi eli on olemassa alistaja ja alistettu sekä globalismimädätys, missä monikulttuurisuus nähdään auvoisena ja ongelmattomana kulttuurien yhteiselona (vaikka voidaan tieteellisesti todistaa, että näin ei ole. Riittää, kun poimitaan mikä tahansa hyvinvoinnin mittari kahden eri kulttuurin välillä).

Viime vuosina on alettu esittämään kaikki kulttuurit samanarvoisina ja jos tietyn kulttuurin edustajat eivät näyttäisi pärjäävän, syynä voi olla ainoastaan paha valkoinen rasisti, joka heitä alistaa. On melko koomista, kun jopa joukkomurhan ammattilaiset eli USA:n sotateollisuuden yritykset, kuten alan suurin, Lockheed Martin
https://townhall.com/tipsheet/spencerbr ... e-n2590057
ja toiseksi suurin eli Raytheon, vannovat nykyään kulttuurimarxismin nimeen ja pakottavat työntekijöitään tunnustamaan rotunsa ja etuoikeutensa!
https://nypost.com/2021/07/06/documents ... ce-theory/

Miksikö? Jotta voisivat tehokkaammin murhata vähemmistöjä USAn ulkopuolella, ilmeisesti.

Kulttuurimarxismi kulkee eri nimien alla, missä erilaisia painotuksia ja näitä ovat mm. "wokismi" eli woke-kulttuuri, kriittinen rotuteoria CRT tai intersektionaalinen feminismi, mutta kaikissa on yhdistävänä tekijänä marxilaisuuden kulmakivi alistajaluokka ja alistettu luokka. Christopher Rufo on eräs, joka on kerännyt materiaalia aiheesta:
https://christopherrufo.com/articles/

Jos ei seuraa mitä maailmalla tapahtuu, niin tuskin on myöskään tietoinen ilmiön laajamittaisuudesta ja kuinka se on vallannut jopa sotateollisuuden pörssiyhtiöt, saati sitten valtavirtakulttuurin ja -uutiset, kun kaikki on nykyään täynnä rotukiintiöitä. Tännekin on tägätty kulttuurimarxismin luukutusta:
https://www.winterwatch.net/tag/cultural-marxism/

Hyvä esimerkki, miten kulttuurimarxismi näkyy uutisissa on tiettyjen rikosuutisten peittely, toisten (eli valkoisten tekemien) voimistaminen. Esimerkiksi USAn viharikoksista aasialaisia kohtaan lopetettiin uutisointi välittömästi, kun demokraatitkin ymmärsivät niiden olevan 99%:sti mielisairaiden neekereiden tekosia (ollut jo kauan ennen Trumpin kiinavirus-puheita, muuten). St. Georgen överikuolemaa liioiteltiin, kuten 6.1. rauhallista mielenosoitusta, missä ainoa kuolettava väkivalta tapahtui, kun neekeripoliisi teloitti valkoisen aseettoman naisen Ashli Babbitin. Mitähän, jos valkoinen poliisi olisi teloittanut mustan aseettoman naisen ilman mitään varoituksia?

Tuore esimerkki kulttuurimarxismin mukaisesta uutisoinnista Lontoosta, ette varmaan kuulleet, kun islamkriittinen nainen yritettiin murhata julkisella paikalla, vaikka teko tallentui videolle? Aussiuutinen oli ainoa, missä tähän törmäsin.
Islamia kritisoinutta intialaistaustaista naista puukotettiin päähän keskellä Lontoota - ei kohua, vaan poliisi kuskasi naisen pois ja pyysi anteeksi musuilta.jpg
Islamia kritisoinutta intialaistaustaista naista puukotettiin päähän keskellä Lontoota - ei kohua, vaan poliisi kuskasi naisen pois ja pyysi anteeksi musuilta.jpg (52.87 KiB) Katsottu 1182 kertaa
https://youtu.be/W5uSpU4chAY
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

On Anoi Kaa kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 6:34 pm
someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 1:51 pm
Ongelmana on, että sinulla ei ole tieteellistä sivistystä, mutta minulla on. ...
Loistavasti olet kyllä onnistunut "tieteellisen sivistyksesi" meiltä piilottamaan, kun olen olettanut nimimerkin takana olevan joku alakoululainen, jolla on ongelmia yhdistää näkemiään asioita ja ilmiöitä toisiinsa! :shock:

Kulttuurimarxismia esiintyy nykyään melkein missä vain ja ollaan saatu aikaan naittamalla marxismin perusoppi eli on olemassa alistaja ja alistettu sekä globalismimädätys, missä monikulttuurisuus nähdään auvoisena ja ongelmattomana kulttuurien yhteiselona (vaikka voidaan tieteellisesti todistaa, että näin ei ole. Riittää, kun poimitaan mikä tahansa hyvinvoinnin mittari kahden eri kulttuurin välillä).

..diipadidaapadi...
Niin, olen kyllä perillä tästäkin salaliittoteoriasta ja sen sisällöstä. Se, että en tee havainnoistani samoja johtopäätöksiä kuin sinä, johtuu siitä, että käsittelen asioita puolueettomasti tietoa etsien enkä hakien vahvistusta omille ennakkokäsityksilleni, mikä on varma tapa olla oppimatta mitään. Näin toimin myös kaikkien muiden asioiden suhteen. En esimerkiksi usko koronavirukseen liittyviä salaliittoteorioita enkä muuta epätieteellistä koronamateriaalia, koska olen ottanut selvää asioista hakemalla tietoa esim. google scholarista ja lääketieteellisistä lehdistä ja lukemalla näin löytämäni artikkelit. Kulttuurimarxismista on vähänlaisesti mitään tieteellisiä julkaisuja, mutta löytämissäni julkaisuissa perustellaan hyvin, että kyseessä on salaliittoteoria eikä todellinen ilmiö. Tämä lähestymistapa on mahdollinen, koska olen tottunut siihen erään toisen alan tutkijana.

Tieteessä ei yleensä voida todistaa asioita. Todistuksia esiintyy matematiikassa ja logiikassa, mutta ei luonnontieteissä tai humanistisissa tieteissä. Niissä käsitellään teorioita ja hypoteeseja tukevia tai kumoavia havaintoja.

Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2222
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 7:35 pm
Kulttuurimarxismista on vähänlaisesti mitään tieteellisiä julkaisuja, mutta löytämissäni julkaisuissa perustellaan hyvin, että kyseessä on salaliittoteoria eikä todellinen ilmiö.
Voisiko kulttuurimarxismi olla samanlainen peikko kuin erimieltä kanssasi oleville on natsiksi kutsuminen vaikka sellaiseksi ei itseään yhtään miellä?

Vielä 20v. sitten politiikka varsinkin suomessa oli melko tasapaksua kun kaikki puolueetkin muistutti toinen toisiaan. Tänä päivänä ei voi enää sanoa samaa. Selkeää polarisaatiota on tapahtunut ja tuskin ihan syyttä.
Ainoan aikanaan globaalin rahantuojan Nokian myötä uskotellaan että rikkaita ollaan ja vielä tästä noustaan vaikka valtion vuotuinen velka kasvaa joka vuosi.
Samaan aikaan maailmalta pakkaa elintasoturistia suomeen millon missäkin päin maailmaa kriisi sattuu olemaan. Itsensä tässä rumbassa nettomaksajaksi kokevat keskiluokkaiset kyllä ovat anturit pystyssä näissä asioissa. Silti meille luodaan kuvaa että kaikki on hyvin vaikka syöksykierteen reunalla pyöritään.
Todella moni asiaan hieman perehtynyt huomaa että kulttuurimarxismi tai tässä tapauksessa hallitusohjemassa oleva intersektionaalinen feminismi on omiaan eriarvoistamaan meidänkin yhteiskuntaa entisestään.
Tai ainakin siten että ne ketkä tekee joutuu tekemään vielä enemmän ja ne ketkä ei tee, niiden määrä vain lisääntyy.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

Säde-Sisko kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 9:05 pm
someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 7:35 pm
Kulttuurimarxismista on vähänlaisesti mitään tieteellisiä julkaisuja, mutta löytämissäni julkaisuissa perustellaan hyvin, että kyseessä on salaliittoteoria eikä todellinen ilmiö.
Voisiko kulttuurimarxismi olla samanlainen peikko kuin erimieltä kanssasi oleville on natsiksi kutsuminen vaikka sellaiseksi ei itseään yhtään miellä?
En henkilökohtaisesti miellä asiaa näin, koska en kuulu kulttuurimarxisteiksi mainittuihin ryhmiin varsinaisesti. Olen tosin yliopistotutkija ja yliopistoissahan nämä kulttuurimarxistit kuulemma väijyvät, mutta olen matemaattisluonnontieteellisellä/tekniikan alalla, mikä ei taida oikein osua haarukkaan tässä. Kannatan kaikkinaista tasa-arvoa ja vähemmistöjenkin oikeuksia, mutta en ole BLM-aktivisti. Tiedän mitä intersektionaalisuus tarkoittaa, mutta se ei ole minulle henk. koht. mikään tärkeä asia. Identiteettipolitiikka ei myöskään ole minun juttuni, koska olen mieluummin minä kuin joku identiteetti.

Tarkastelen tätä kulttuurimarxismia samaan tapaan kuin mitä tahansa muuta ilmiötä ja kuten sanottu, en pidä sitä uskottavana selityksenä asioille. Sen sijaan se vaikuttaa tyypilliseltä salaliittoteorialta, jossa monimutkaisille asioille on keksitty yksinkertainen selitys.

Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2222
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 9:54 pm
Kannatan kaikkinaista tasa-arvoa
Tällaisen kannalla on varmasti suurin osa ihmisistä. Intersektionaalinen feminismi mikä luetaan kulttuurimarxismin sisälle ei tue tasa-arvoa. Se on selkeästi rodullistettu ideologia mikä yrittää kääntää jopa tieteenkin päälaelleen ihmisbiologiassa omine pyrkimyksineen.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”

Salmari
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: To Marras 22, 2018 3:37 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja Salmari »

OAK servasi 6-0. Kuten yleensä.

Näin siinä käy, kun oma mielipide mielletään totuudeksi ja luetaan vain lähteitä, jotka tukevat omaa agendaa. Se on ihan sama, kuinka akateeminen on, jos aivot ovat kääntyneet vasemmalle eikö mitään muuta nähdä. Esimerkkinä alkoholismin takia potkut saanut katkera Saku Timonen, jonka ura pysähtyi kuin seinään 20 vuotta sitten. Nyt hänen elämäänsä sisältyy vain viha eri mieltä olevia kohtaan.

Voisiko kulttuurimarxismi olla samanlainen peikko kuin erimieltä kanssasi oleville on natsiksi kutsuminen vaikka sellaiseksi ei itseään yhtään miellä.

Tämä ylläoleva kuvaa hyvin asiaa.

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

Salmari kirjoitti:
To Heinä 29, 2021 7:41 am
OAK servasi 6-0. Kuten yleensä.

Näin siinä käy, kun oma mielipide mielletään totuudeksi ja luetaan vain lähteitä, jotka tukevat omaa agendaa. Se on ihan sama, kuinka akateeminen on, jos aivot ovat kääntyneet vasemmalle eikö mitään muuta nähdä. Esimerkkinä alkoholismin takia potkut saanut katkera Saku Timonen, jonka ura pysähtyi kuin seinään 20 vuotta sitten. Nyt hänen elämäänsä sisältyy vain viha eri mieltä olevia kohtaan.

Voisiko kulttuurimarxismi olla samanlainen peikko kuin erimieltä kanssasi oleville on natsiksi kutsuminen vaikka sellaiseksi ei itseään yhtään miellä.

Tämä ylläoleva kuvaa hyvin asiaa.
Ettei peräti jauhottanut? Netin ääriporukoiden tuttu strategia: esitetään väitteitä, joita ei vaivauduta perustelemaan, ei kuunnella mitä toinen sanoo, ja lopuksi julistaudutaan voittajaksi. Ei yritetäkään ottaa selvää asioista objektiivisesti vaan ainoastaan haetaan omia näkökantoja tukevaa materiaalia, jota löytyy toisten samanhenkisten tuottamana netistä. Näin toimimalla ei opita koskaan mitään uutta ja maailmankuva pysyy tutun ja turvallisen kapeana.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja palokirves »

HS Kuukausiliitteen artikkelin mukaan sitä, mikä nykyään on normaalia, kutsuttiin suomettumisen aikana äärioikeistolaiseksi ja se johti tulevaisuuden menetykseen. Aihetta tutkineen tohtori Riku Keski-Rauskan mukaan tällaisista ihmisistä tuli helppoja kiusanteon kohteita.[10]

Neuvostoliitto ja Venäjä tukijoineen onkin laajalti kutsunut poliittisia vastustajiaan "äärioikeistolaisiksi" tai "fasisteiksi".

someraivoaja kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 9:54 pm

En henkilökohtaisesti miellä asiaa näin, koska en kuulu kulttuurimarxisteiksi mainittuihin ryhmiin varsinaisesti. Olen tosin yliopistotutkija ja yliopistoissahan nämä kulttuurimarxistit kuulemma väijyvät, mutta olen matemaattisluonnontieteellisellä/tekniikan alalla, mikä ei taida oikein osua haarukkaan tässä.
Ei millään pahalla,mutta tuota väittämääsi minun on mahdoton uskoa.
Viimeksi muokannut palokirves, To Heinä 29, 2021 1:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja Gurney »

someraivoaja kirjoitti:
To Heinä 29, 2021 10:51 am
Salmari kirjoitti:
To Heinä 29, 2021 7:41 am
OAK servasi 6-0. Kuten yleensä.

Näin siinä käy, kun oma mielipide mielletään totuudeksi ja luetaan vain lähteitä, jotka tukevat omaa agendaa. Se on ihan sama, kuinka akateeminen on, jos aivot ovat kääntyneet vasemmalle eikö mitään muuta nähdä. Esimerkkinä alkoholismin takia potkut saanut katkera Saku Timonen, jonka ura pysähtyi kuin seinään 20 vuotta sitten. Nyt hänen elämäänsä sisältyy vain viha eri mieltä olevia kohtaan.

Voisiko kulttuurimarxismi olla samanlainen peikko kuin erimieltä kanssasi oleville on natsiksi kutsuminen vaikka sellaiseksi ei itseään yhtään miellä.

Tämä ylläoleva kuvaa hyvin asiaa.
Ettei peräti jauhottanut? Netin ääriporukoiden tuttu strategia: esitetään väitteitä, joita ei vaivauduta perustelemaan, ei kuunnella mitä toinen sanoo, ja lopuksi julistaudutaan voittajaksi. Ei yritetäkään ottaa selvää asioista objektiivisesti vaan ainoastaan haetaan omia näkökantoja tukevaa materiaalia, jota löytyy toisten samanhenkisten tuottamana netistä. Näin toimimalla ei opita koskaan mitään uutta ja maailmankuva pysyy tutun ja turvallisen kapeana.
Samaa mieltä, täydellinen kuvaus silakoista ja äärivasemmistosta.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

someraivoaja
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: La Elo 15, 2015 10:51 am

Re: Nollatoleranssi kulttuurimarxismille

Viesti Kirjoittaja someraivoaja »

palokirves kirjoitti:
To Heinä 29, 2021 1:21 pm
Ei millään pahalla,mutta tuota väittämääsi minun on mahdoton uskoa.
Kerrotko miksi sinun on mahdoton uskoa?

Vastaa Viestiin