NATO

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Pitäisikö Suomen liittyä sinun mielestäsi natoon?

Kyllä
127
54%
Ei
107
46%
 
Ääniä yhteensä: 234

Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 835
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

LexVeritas kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 12:21 am Olen onnellinen oltuani väärässä arviossani, ettei Unkari ratifioi Suomen jäsenyyttä lähikuukausien aikana.

Toistan vaatimukseni Senaatintorin Aleksanteri II:n patsaan korvaamisesta Sauli Niinistö-monumentilla.
Kannatetaan.
Don MC

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Ja täältä vielä ääni Salen patsaalle. Ja vielä arvoisensa näköispatsas, eikä mikään muodoton kasa vääntynyttä romurautaa.
OnyxPhoenix
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5348
Liittynyt: Pe Syys 25, 2020 12:16 am

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

Heh, Turkin äänet: 276-0 Suomen ratifioinnin puolesta.

Ryssätrollit ja muut vatnikit eivät taaskaan olisi voineet olla enemmän väärässä.

Kremlin Bätmäniä ja tankki-Leena tuskin enää tänään naurattaa tähän tapaan. :lol: :lol: :lol:

Viimeksi muokannut OnyxPhoenix, Pe Maalis 31, 2023 12:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 835
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

stirlock_187 kirjoitti: To Maalis 30, 2023 11:59 pm "Turkin parlamentti hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden
Ääniä annettiin 276. Kaikki äänestivät puolesta Suomen Nato-jäsenyyden puolesta.

- Toivotamme hyvää Suomen kansalle."

Mitä selityksiä nyt ryssätrolleilta tulee?
Piti olla varmoja sisäpiiritietoja siitä ettei Suomea hyväksytä Natoon. :mrgreen:
Tämä lumierä 276-0 oli kyllä yllätys, mutta hyvä näin. En juuri politiikkaan puutu, mutta voin todeta, että ennen Venäjän hyökkäyssodan aloittamista olin natokielteinen, mutta heti sen jälkeen (ja siitä lähtien) en ole toivonut mitään muuta kuin Suomen liittymistä NATO'on. Eli siinä mielessä asia alkaa olemaan nyt kunnossa. Putin tosiaan sai, mitä tilasi :lol:

Nyt kunnon viskipaukku tämän kunniaksi.
stirlock_187
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: La Elo 15, 2020 8:32 pm

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja stirlock_187 »

Ryssätrollien osumisprosentti ollut koko ajan tasan nolla.
Silti kai vieläkin jaksavat suoltaa propagandaansa vaikka kaikki jo nauravat.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4064
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei mitään hajua kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 12:33 am
LexVeritas kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 12:21 am Olen onnellinen oltuani väärässä arviossani, ettei Unkari ratifioi Suomen jäsenyyttä lähikuukausien aikana.

Toistan vaatimukseni Senaatintorin Aleksanteri II:n patsaan korvaamisesta Sauli Niinistö-monumentilla.
Kannatetaan.
Tämäkin tavallansa yksi maailman korneimmista tekeleistä on NATO-jäsenyyden ansiosta nyt ihan kiva. Hauskahan se on toki aina ollut.

https://www.youtube.com/watch?v=1gJE7RzNZ-g

Yeah.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Don MC

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Minä olen ollut NATO-myönteinen koko ikäni.
Ohessa ote Don MCn lapsuudesta (istuu lattialla leikkimässä Legojen kanssa):
-Isä, miksei me olla NATOssa, kuin tuo iso ja paha CCCP on tuossa niin lähellä?
-Jaa-a. Sanopa se. Sitä olen pitkään ihmetellyt itsekin.
maalittaja
Nikke Knakkertton
Viestit: 175
Liittynyt: Su Tammi 22, 2023 6:50 pm

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja maalittaja »

Don MC kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 12:42 am
-Isä, miksei me olla NATOssa, kuin tuo iso ja paha CCCP on tuossa niin lähellä?
Koska Suomi noudatti vanhaa kunnon puolueettomuuslinjaa, eli oli YYA-sopimuksen mukaisesti sitoutunut puolustamaan Neuvostoliittoa.

En itse myöskään ymmärrä, miten vitun sokeita ihmiset olivat, jos eivät nähneet ryssän uhkaa. Ehkä heiltä oli jäänyt kotimaan historia lukematta. Ei siitä ole kuin pari vuotta kun tälläkin palstalla oli ihmisiä kuorossa kertomassa kuinka ihania ihmisiä ne venäläiset ovatkaan.
Holmesin Haamu on esimerkki pienestä osasta Venäjän vaikuttamista suomalaiseen poliittiseen keskusteluun. Sivistyneempi versio sikakoirasta.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja janis »

niin, muistelen lukeneeni täältä useaan otteeseen että on päivänselvää jottei mihinkään natoon tulla pääsemään ikinä :lol: . melkein harmittaa, ettei erikoismeriporsas pääse tuoreeltaan kommentoimaan. mutta vain melkein.
allekirjoitus.
Don MC

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Don MC »

”Pitäisikö Suomen liittyä sinun mielestäsi Natoon?”, kyselyn EI-vastaukset:
Turkki: 0%
Minfo: 40%

Häpeällistä.
IMG_0560.jpeg
IMG_0560.jpeg (115.17 KiB) Katsottu 369 kertaa
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3247
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Mitkä mahtaakaan olla nyt näiden "Suomi ei ikinä mene natoon"- henkilöiden fiilikset kun Suomi ON NATOssa?
Vaikka liittyminen kestikin odotettua pitempään parista venkoilijasta johtuen niin hommahan meni hienosti Suomen päässä ja suurin kiitos siitä kuuluu ehdottomasti Presidentillemme Sauli Niinistölle.

-Ja sekin oli hyvä ettei Bilesannista päästetty sotkemaan tätäkin asiaa. :mrgreen:
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
OnyxPhoenix
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5348
Liittynyt: Pe Syys 25, 2020 12:16 am

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja OnyxPhoenix »

Don MC kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 9:13 am ”Pitäisikö Suomen liittyä sinun mielestäsi Natoon?”, kyselyn EI-vastaukset:
Turkki: 0%
Minfo: 40%

Häpeällistä.

IMG_0560.jpeg
Tuosta olisi voinut pistää uuden pollin pystyyn ryssän hyökkäyksen jälkeen, koska mielipiteet muuttuivat sen jälkeen oleellisesti.
Noh, enää tuolla ei ole niin väliä.
Don MC

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Don MC »

OnyxPhoenix kirjoitti: Pe Maalis 31, 2023 1:21 pm Tuosta olisi voinut pistää uuden pollin pystyyn ryssän hyökkäyksen jälkeen, koska mielipiteet muuttuivat sen jälkeen oleellisesti.
Noh, enää tuolla ei ole niin väliä.
Mun mielipiteeni ei ole muuttunut mihinkään. Olen aina ollut Pro-NATO ja hyvin vahvasti anti-ryzzä.
Tää sota oikeastaan vain vahvistaa koko maailmalle, että olen aina ollut oikeassa.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11378
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja URSA »

En ollut tehnyt päätöstä Naton suhteen ennen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja sitten se oli päivänselvä. Muistan kuitenkin ihmetelleeni miksi Naton vastustaminen oli Suomessa niin oudon fanaattista. Kuitenkin kyse on yksiselitteisesti puolustusliitosta. Nyt ei ole enää pelkoa että jouduttaisiin Venäjän etupiiriksi.

Pieniä uudenlaisia ilonaiheita. :D
Puolustusvoimat hankkii uusia amerikkalais­kypäriä Naton kautta

Puolustusvoimat hankkii kypäriä noin 25 miljoonalla eurolla. Hankinta tehdään Naton logistiikka- ja hankintaviraston kautta

Kuva
Puolustusvoimat hankkii amerikkalaisen Galvion Ballistics LTD:n valmistamia Caiman Ballistic Helmet System -kypäriä 25 miljoonalla eurolla.

15:29 | Päivitetty 15:56

PUOLUSTUSVOIMAT tilaa jalkaväelle kypäriä sekä niiden varusteita ja varaosia Naton logistiikka- ja hankintaviraston (NSPA) kautta.

Puolustusministeriö kertoo asiasta tiedotteessaan. Puolustusministeriön erityisasiantuntija Frans Peltonen kertoo HS:lle, että osto on kilpailutettu Nato-viraston kautta ja lopullinen kypärämäärä tulee vielä tarkentumaan.

”Hankimme niitä niin paljon kuin rahalla saa, määrä on arviolta parikymmentätuhatta”

Ministeriön mukaan ergonomiset ja kevyet kypärät keventävät taistelijan kuormitusta entisestään ja mahdollistavat esimerkiksi pimeätaisteluvälineiden kiinnittämisen.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009491833.html
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8132
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: NATO

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Unkari toimitti Nato-asiakirjat Washingtoniin – Salko odottaa jo Suomen lippua

Unkari on toimittanut ratifiointiasiakirjan Washingtoniin. Brysselissä varaudutaan jo Suomen lipun nostoon.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... ae862df7a7
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Vastaa Viestiin