Jussi Halla-Aho (PS) sekä kirjoituksensa mm. Scriptaan

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Jussi Halla-Aho (PS) sekä kirjoituksensa mm. Scriptaan

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Piti laittaa oma ketju tälle Halla-Aholle,löytyy sedältä sen verran mielenkiintoisia kommentteja blogistaan jotka varmasti herättää keskustelua.
Laitan tähän alkuun nyt kohua herättäneen kirjoituksen raiskauksista.

Halla-aho kirjoitti 20.12.2006 Scripta-blogissaan:

"Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan."


Yllä olevan kirjoituksen vuoksi Vihreät naiset harkitsee rikosilmoituksen tekemistä perussuomalaisten kaupunginvaltuutetusta Jussi Halla-ahosta.
Halla-aho pohtii parhaillaan bloginsa vieraskirjassa pitäisikö hänen tehdä tutkintapyynto Vihreistä naisista.

- Mielestäni Vihreät naiset melko suoraan väittävät minun yllyttävän raiskauksiin. Koska rikokseen yllyttäminen on rikos, he siis syyttävät minua rikoksesta, mikä puolestaan vailla perusteita tehtynä on rikos.

Halla-aho nousi Helsingin kaupunginvaltuustoon äänivyöryllä. Hänen ainoa agendansa vaaleissa oli maahanmuuttovastaisuus.

Halla-Ahon henkilökohtainen historiikki löytyy alta

http://jussi.halla-aho.com/

Ja blogin kirjoituksia pääsee ihmettelemään tuolla --->

http://www.halla-aho.com/scripta/

Ketjun päähenkilöstä oli avattu myöhemmin Politiikka osastolle oma ketju. Se yhdistetty tähän ja ketjun nimi muutettu. Samalla siirretty Husu-ketjusta pari viestiä. Ketju siirretty Polittiikka osastolle koska päähenkilö on ollut poliittinen henkilö jo useamman vuoden.
-NILS-
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Jussi Halla-Ahon kootut kirjoitukset

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Chopper kirjoitti:Hänen ainoa agendansa vaaleissa oli maahanmuuttovastaisuus.
Vaaleista en tiedä, mutta Halla-ahohan ei ole ulkomaalais vastainen, vaan katsoo, että ko. porukassa esiintyy kovin paljon erinäisiä ongelmia, mitä ei ole täällä lintukodossa osattu ottaa huomioon aikanaan...


Ja Radio Rockin haastattelu...
Jussi Halla-aho @Radio Rock osa 1/3
Jussi Halla-aho @Radio Rock osa 2/3
Jussi Halla-aho @Radio Rock osa 3/3

Ei se mikään ihan tyhmä sälli oo ja ennen kaikkea sitä "kaikki vitun lakupellet kuoppaan" -paskaa ei esiinny ollenkaan, vaan ajatukset/näkökulmat saa myös perustelunsa ilman mutu-tuntumaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

ääriviherpunauusvasemmisto käy taisteluun Halla-ahoa vastaan näemmä vain koko kirjoituksesta irrotetuilla lauseilla tai kappaleilla. Kun lukee tuonkin blogi kirjoituksen "Monikulttuurisuus ja nainen" kokonaisuudessaan niin ymmärtää mistä on kyse.

Suomessa politiikka on perustunut tähän asti konsensukseen ja suomettumiseen, onneksi Halla-ahon tapaiset tyypit tuulettavat politiikkaa.

Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Ihan fiksusti ja asiallisestihan tämä herra asiansa ilmaisee, mutta sohii varmasti ampiaispesää, sillä nämähän ovat niitä asioita joista ei saa puhua.
Itse en usko, että ongelmista vaikeneminen niitä poistaa.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Vihreät naiset harkitsee rikosilmoitusta Jussi Halla-ahoa vastaan
Julkaistu: 12:16
Päivitetty: 17:28
HELSINGIN SANOMAT

Jussi Halla-aho

Vihreät naiset harkitsee rikosilmoituksen jättämästä perussuomalaisten kaupunginvaltuutetusta Jussi Halla-ahosta. Vihreät Naiset vaativat myös puolueenpuheenjohtajalta Timo Soinilta selkeämpää kannanottoa siitä, mikä on puolueen linja ja mitä yksittäiset puolueenjäsenet puolueen nimissä esittävät.

"Halusimme selvittää asian, sillä tulemme istumaan perussuomalaisten kanssa samassa valtuustossa ja tekemään työtä yhdessä tasa-arvon puolesta", pääsihteeri Sirpa Hertell sanoi.

Timo Soini ei halunnut torstaina kommentoida tapausta. Asia on hänen mukaansa Halla-ahon ja Vihreiden naisten välinen.

Soini korosti myös, ettei Halla-aho ole Perussuomalaisten jäsen.

Perussuomalaisten Helsingin kaupunginvaltuutetuksi lokakuussa valittu Halla-aho kirjoitti 20. joulukuuta 2006 blogissaan maahanmuuttajista ja raiskauksista viitaten työministeriön maahanmuuttopolitiikan johtajaan Mervi Virtaseen, Rkp:n kansanedustajaan Eva Biaudet’hen sekä työministeri Tarja Filatoviin (sd).

”Koska kaikki naiset eivät ole sellaisia kuin Virtanen, Biaudet ja Filatov. Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan”, Halla-aho kirjoitti. Rikosilmoituksen jättämisestä kertoi ensin Vihreä lanka.

Vihreät naiset muistuttaa, että raiskaus on aina rikos ja rikokseen yllyttäminen on tuomittavaa.

Helsingin Sanomat tavoitti Jussi Halla-ahon sähköpostitse lomaltaan.

”Kyse on kaksi ja puoli vuotta vanhoista kirjoituksista, jotka ovat olleet vihreiden tiedossa kaiken aikaa”, Halla-aho kirjoittaa. ”Se, että asiat nostetaan esille nyt, menestyttyäni vaaleissa, kertoo paljon Vihreiden naisten todellisista motiiveista.”

Vihreiden naisten puheenjohtajan Heli Järvisen mukaan Halla-aho kirjoitti vieraskirjassaan myös olevansa iloinen, jos maahanmuuttojengi raiskaisi vihreiden ex-kansanedustajan Rosa Meriläisen. Teksti poistettiin myöhemmin blogista.

”Yksittäisten henkilöiden mainitseminen tällaisissa yhteyksissä on epäviisasta, ja siksi poistin kommentin. Itse periaatteesta olen toki edelleen samaa mieltä”, Halla-aho kertoi torstaina.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Periaatteessa olen sama mieltä Halla-ahon kanssa. Jos joku haluaa haalia Suomeen (lisää) raiskareita, niin olisi toki oikeudenmukaisempaa, että teko osuisi ennemmin heihin itseensä, kuin johonkin viattomaan osapuoleen.
Every ship must sail a world.

Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Täysin samaa mieltä. Luulen, että kaikki pääkaupunkiseudun ulkopuolella asustelevat eivät aivan ymmärrä ongelman todellista laatua. Tervetuloa käymään Helsingissä vaikka iltapäivästä lähtien. Suositeltavia excursio-matkoja voi suunnata pimeän tullen Kaisaniemen puistoon, Kampin kauppakeskuksen tuntumaan..

Miettikäähän miten Tukholmassa kävi??

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

ABC kirjoitti:Periaatteessa olen sama mieltä Halla-ahon kanssa. Jos joku haluaa haalia Suomeen (lisää) raiskareita, niin olisi toki oikeudenmukaisempaa, että teko osuisi ennemmin heihin itseensä, kuin johonkin viattomaan osapuoleen.
Mikä taho hommaa raiskareita Suomeen? :shock:

Saattaisin olla Halla-ahon EHKÄ jostain samaa mieltä mutta kirjoitustavasta/tyylistä saa mielikuvan, että tässä on kunnon Kotiteollisuus-juntti huutamassa, ei noita jaksa lukea ees oikein sen takia.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Bombay kirjoitti:
ABC kirjoitti:Periaatteessa olen sama mieltä Halla-ahon kanssa. Jos joku haluaa haalia Suomeen (lisää) raiskareita, niin olisi toki oikeudenmukaisempaa, että teko osuisi ennemmin heihin itseensä, kuin johonkin viattomaan osapuoleen.
Mikä taho hommaa raiskareita Suomeen? :shock:

Saattaisin olla Halla-ahon EHKÄ jostain samaa mieltä mutta kirjoitustavasta/tyylistä saa mielikuvan, että tässä on kunnon Kotiteollisuus-juntti huutamassa, ei noita jaksa lukea ees oikein sen takia.
Eipäs haukuta kotiteollisuutta..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Sori, kyllähän sitä kuuntelee ja tarkoitin lähinnä sen laulajaa (mutta en muistanut sen nimee, mikä lie hynynen?) ja hänen tapaansa esittää mielipiteitään.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bombay kirjoitti:kirjoitustavasta/tyylistä saa mielikuvan, että tässä on kunnon Kotiteollisuus-juntti huutamassa, ei noita jaksa lukea ees oikein sen takia.
Osuit aika lähelle:

-Kielitieteilijä (slavisti).
-Koulutukseltaan filosofian tohtori.
-Kirjoittanut väitöskirjansa slaavilaisten kielten historiallisesta muoto-opista.

jne jne jne...

Wikipedia - Jussi Halla-Aho
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Luitkohan nyt oikein mun postaukseni? Kannattaa huomioida sanat "mielikuva" ja "kirjoitustapa"? En minä sen koulutusta tai mitään muutakaan vastaavaa verrannut Hynyseen. Eh.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Tutkintapyyntö Halla-ahon raiskaustekstistä
18.11.2008 22:02, päivitetty 19.11. 00:20
Kuva
Vihreät Naiset jättää tutkintapyynnön Helsingin kaupunginvaltuustossa ensi vuonna aloittavan Jussi Halla-ahon raiskauskirjoituksesta.

Vihreät Naiset jättää tutkintapyynnön valtuutetun kirjoituksesta, jossa tämä toivoo, että kun "raiskaukset lisääntyvät joka tapauksessa, raiskatuksi tulisivat oikeat ihmiset eli vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä".

Jussi Halla-aho on puolestaan kertonut tekevänsä Vihreistä Naisista tutkintapyynnön.

Tutkintapyynnön jättämisestä päätti Vihreiden Naisten hallitus.

- Tutkintapyynnöllä haluamme selvityttää, syyllistyikö Halla-aho tässä rikokseen. Mahdollisia rikosnimikkeitä voivat olla rikokseen yllyttäminen, yllyttäminen kansanryhmää vastaan tai kunnianloukkaus, Vihreiden Naisten puheenjohtaja Heli Järvinen sanoo.

Vihreät Naiset vaativat
Soinilta kommenttia

Vihreät Naiset toivoo myös, että perussuomalaisten puheenjohtaja sanoutuisi selvästi irti puolueensa valtuutetun linjauksista viimeistään tässä vaiheessa.

Timo Soini on kieltäytynyt useaan otteeseen kommentoimasta Halla-ahon kirjoituksia.

- Jussi Halla-aho on vahvistanut tuoreessa haastattelussaan, että jos naisia kuitenkin raiskataan, vihervasemmistolaiset naiset olisi syytä raiskata ennen muita. Kyse ei ole sananvapauden harjoittamisesta tai viattomasta monikulttuurisuuskritiikistä, vaan raiskauksiin ja vihaan lietsomisesta, Järvinen toteaa.

- Nyt on aika perussuomalaisten sanoutua selkeästi irti, sen sijaan, että puheenjohtaja työntää päänsä pensaaseen ja toistelee, ettei halua kommentoida asiaa.

- Maahanmuuttokriittisten perussuomalaisten näkyvä poliitikko on nyt avannut konkreettisesti siitä, mitä tämä kriittisyys käytännössä tarkoittaa. Perussuomalaisten hiljaisuudesta voi tehdä sen tulkinnan, että kenet raiskataan ensin -puhe on ihan linjassa puolueen periaatteiden kanssa. En olisi uskonut, että joudun vielä 2000-luvulla ylipäätään käymään tällaista keskustelua, hämmästelee Järvinen.

Halla-aho aikoo tehdä
oman tutkintapyynnön

Vihreät Naiset vaatii, että uusien valtuustojen tulee toimia aktiivisesti ja määrätietoisesti naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.

- Oleellisinta olisi nyt puhua siitä, miten naisiin kohdistuva väkivalta - sekä maahanmuuttajien että suomalaisten miesten tekemä - saataisiin loppumaan. Tämä on todellinen ongelma, johon perussuomalaiset eivät ole osoittaneet kiinnostusta tai ratkaisuja, Vihreiden Naisten pääsihteeri Sirpa Hertell toteaa.

Halla-aho puolestaan aikoo tehdä tutkintapyynnön Vihreistä Naisista.

- Mielestäni he melko suoraan väittävät minun yllyttävän raiskauksiin. Koska rikokseen yllyttäminen on rikos, he siis syyttävät minua rikoksesta, mikä puolestaan vailla perusteita tehtynä on rikos, Halla-aho kirjoitti blogissaan.

Hän aikoo tehdä rikosilmoituksen Vihreistä Naisista palattuaan ulkomaanmatkaltaan.

Halla-aho vertasi
itseään Soininvaaraan

Halla-aho puolustautui maanantaina blogissaan ja siteerasi vihreiden ääniharavan Osmo Soininvaaran vuoden takaista kirjoitusta, jossa Soininvaara kommentoi Tehyn työtaistelua:

"Sen sijaan olen ollut huolissani Tehyn symppareiden mielipiteistä. Jos joku kuoleekin, niin sehän on työnantajan vika. Tuli spontaani vihanpuuska, jonka aikana ajattelin, että jos jonkun on pakko kuolla, niin toivottavasti tämä on joku kirjoittajan omaisista", Soininvaara kirjoitti tuolloin.

- Hassu juttu, melkein samat sanankäänteet kuin minulla, mutta kukaan ei syyttänyt Osmoa yllytyksestä mihinkään tai minkään ihannoimisesta, Halla-aho kirjoitti blogissaan maanantaina.

Soininvaara: valtuustotyöstä
voi tulla vaikeaa

Soininvaara arvelee, että valtuustotyöskentelystä Halla-ahon kanssa tulee vaikeaa.

- Voi olla hankalaa hänen kanssaan vakavaa yhteistyötä tehdä, kyllä hän sillä tavalla on itsensä maahanmuuttokysymyksissä maalannut, tehnyt itsestään tavallaan symbolin, Soininvaara totesi IS:lle.

- Mutta katsotaan, minkä asenteen perussuomalaiset maailmaan ottavat. Hän on toki osa sitä ryhmää, enkä tiedä hänen muista mielipiteistään vielä mitään. Valtuusto käsittelee lähinnä kaavoja eikä ulkomaalaiskysymyksiä.

Halla-aho nousi Helsingin kaupunginvaltuustoon äänivyöryllä.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1617453
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

turakainen
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 11:48 am

Viesti Kirjoittaja turakainen »

No joo on sitten otettu poliisikin politiikkaan avuksi.

Werwolf
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: To Loka 09, 2008 9:38 pm
Paikkakunta: Somewhere In Time

Viesti Kirjoittaja Werwolf »

Bombay kirjoitti:
ABC kirjoitti:Periaatteessa olen sama mieltä Halla-ahon kanssa. Jos joku haluaa haalia Suomeen (lisää) raiskareita, niin olisi toki oikeudenmukaisempaa, että teko osuisi ennemmin heihin itseensä, kuin johonkin viattomaan osapuoleen.
Saattaisin olla Halla-ahon EHKÄ jostain samaa mieltä mutta kirjoitustavasta/tyylistä saa mielikuvan, että tässä on kunnon Kotiteollisuus-juntti huutamassa, ei noita jaksa lukea ees oikein sen takia.
Mun mielestä Halla-Ahon kirjoitustyyli on varsin lukemiskelpoista ja havainnollista asiakieltä. Lisäksi hän käyttää joitakin sivistyssanoja, joiden ei uskoisi mahtuvan "kotiteollisuus-juntin" suuhun.

Mutta tuo siis asian vierestä ja mielipideasioitahan nämä toki ovat. :wink:

Itse pidän Halla-Ahon kirjoituksista. Tyylihän on samanlainen kuin tusinassa muussakin blogissa eli avoimen provokatiivinen, mutta sopii näinkin vaietulle asialle kuin maahanmuuttopolitiikalle ja ilmoille heitetyt provotkin ovat äärimmäisen hyvin perusteltuja. Viherpunauusvasemmisto, jota vastaan Halla-Aho osittain käy "ristiretkeään" pyrkii aktiivisesti leimamaan Halla-Ahon julkisuudessa rasistiksi (tätä tukevat aatteen äänitorvet, kuten NYT-liite) ja näin minäkin ensiksi luulin kun miehestä ensikerran kuulin, mutta hänen blogeja luettuani huomasin että kyllähän hän ihan asiaakin puhuu. Eikä siis todellakaan ole rasisti. Tuon leimanhan saa heti otsaansa, jos uskaltaa puhua suunsa puhtaaksi maahanmuuttopolitiikan todellisista ongelmista eikä tyydy lakaisemaan niitä maton alle.

Monikulttuurisuus-dilemma tulisikin nostaa mukaan ihan päiväpolitiikkaan, mutta ei taida kenelläkään kansanedustajalla olla todella niin paljon "munaa". Onko monikulttuurisuus todellakin niin suuri itseisarvo, että sen vanavedessä Suomeen saa lipua myös epämiellyttävät lieveilmiöt? (kunniamurhat, raiskaukset, "nuoriso"mellakat, gettoutuminen, ryöstöt sekä silkka huliganismi)

Vastaa Viestiin