Jenna Lepomäki, 18 v, katosi - surmattiin Espanjassa 2011

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Hei, kun jutut eivät täsmää tai niissä on ristiriitoja, eikä niihin usko, niin se on mielestäsi paranoidia skitsofreniaa - minun loogisessa maailmassani se kyllä on realismia.

Ja sitten hän jatkaa ihmettelyä, heh.
Alethes doksa meta logu
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tapauksen käsittely jatkuu Pirkanmaan käräjäoikeudessa ke ja to 13.-14.6.
Kelloportinkatu, sali 1, alkaen 09:00, vapaa pääsy. Tervetuloa!

Samaan vyyhtiin kuuluvan törkeän huimausainerikoksen käsittely on viikon kuluttua ma 18.6.

Ja; vaikka se raha tulisi sekunnissa tilille, niin ei sitä sieltä saa jos ei ole papereita, korttia mukana tai ulos WU/GM:stä jos ei ole passia.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

otusolio kirjoitti:
Ehkäpä siksi kun "Ällä" ja "äffä" on eripaikoilla.. roLf ja roFl? :wink:

:oops: :oops: :oops: Ei mulla pitäsi lukihörää olla? Hups. Mikä häpeä... :lol: Ja vielä monta kertaa.
No, hyvä että oli pieni härö, Kiltan ehdotus R U Loyal Friend on ihan, no, varteenotettava. Itsekin mietin tota "are you" , mutta en keksinyt mitään ällälle ja äffälle. Eiku miten päin ne nyt olikaan...
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Poikani aloittaa syksyllä monen vuoden opinnot, siitä tuli mieleen. Ehkä tämä odotettavissa oleva vankilatuomio on jannuille ikäänkuin korkeakoulututkinto haavealalla - ammattirikolliseksi. Jos parikymppisenä tapat jonkun ja istut siitä linnassa, niin kolmikymppisenä olet sitten alasi tunnustettu osaaja. Ehkä tämä kaikki on vain vitsiä pojille, jolla he yrittävät näyttää rikollismaailmalle kuinka kovia tulokkaita he ovat ("vuoden tulokas"). Ehkä he eivät ole viitsineet paljoa surmaa peitellä, koska heistä 10 vuotta linnassa on pieni hinta siitä respektistä, jonka he sillä kuvittelevat alamaailmassa saavansa. (Jos siis Jennaa ei olisi koskaan löydetty, niin hänet olisi tapettu "turhaan", koska pojat eivät olisi saaneet teon synnyttämää "kunniaa").
poikkeus
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 3:42 pm

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

Teleksi kirjoitti:Poikani aloittaa syksyllä monen vuoden opinnot, siitä tuli mieleen. Ehkä tämä odotettavissa oleva vankilatuomio on jannuille ikäänkuin korkeakoulututkinto haavealalla - ammattirikolliseksi. Jos parikymppisenä tapat jonkun ja istut siitä linnassa, niin kolmikymppisenä olet sitten alasi tunnustettu osaaja. Ehkä tämä kaikki on vain vitsiä pojille, jolla he yrittävät näyttää rikollismaailmalle kuinka kovia tulokkaita he ovat ("vuoden tulokas"). Ehkä he eivät ole viitsineet paljoa surmaa peitellä, koska heistä 10 vuotta linnassa on pieni hinta siitä respektistä, jonka he sillä kuvittelevat alamaailmassa saavansa. (Jos siis Jennaa ei olisi koskaan löydetty, niin hänet olisi tapettu "turhaan", koska pojat eivät olisi saaneet teon synnyttämää "kunniaa").
Niinpä.... tappoihan eräskin myöhemmin Lahden pizzeriassa ammuttu kaveri ihan vaan randomina jonkun tyypin porttikongiin, kun "piti saada nimeä" tms selityksellä... Taisi olla useita kymmeniä puukon iskuja (jopa yli 100???).

En sitten tiedä miten suureksi "ansioksi" näiden jannujen toiminta lasketaan??? Itsellä ei ainakaan kovin suuret rispektit irtoo... mut voihan olla että minä ajattelen aiheesta ihan väärin :wink:
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Blues »

Doctor Lecter kirjoitti: Ja; vaikka se raha tulisi sekunnissa tilille, niin ei sitä sieltä saa jos ei ole papereita, korttia mukana tai ulos WU/GM:stä jos ei ole passia.
Tämä ei nyt ihan täysin pidä paikkansa, Western Unionilla pystyy monessakin maassa saamaan alle 1000 $:n siirrot ilman henkilöllisyystodistusta, testikysymyksen avulla, jos on esittää rikosilmoitus, josta käy ilmi että henkilöllisyystodistus on varastettu tms.

Käsi sydämellä en vanno, että Espanja kuuluu niihin valtioihin, kun en ole ko.palvelua käyttänyt.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Toinen ottaa varmaankin elinkautisen jutussa ja istuu sen 10 vuotta jos ei joudu kusiseen paikkaan linnassa mistä tulis lisiä.
Toinen taitaa saada yhdistelmänä 7-8 vuotta kun niputetaan kaikki tekoset yhteen.
Isukki selviää varmaan 4-5 vuoden käkkimisellä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Blues »

Teleksi kirjoitti:Poikani aloittaa syksyllä monen vuoden opinnot, siitä tuli mieleen. Ehkä tämä odotettavissa oleva vankilatuomio on jannuille ikäänkuin korkeakoulututkinto haavealalla - ammattirikolliseksi. Jos parikymppisenä tapat jonkun ja istut siitä linnassa, niin kolmikymppisenä olet sitten alasi tunnustettu osaaja. Ehkä tämä kaikki on vain vitsiä pojille, jolla he yrittävät näyttää rikollismaailmalle kuinka kovia tulokkaita he ovat ("vuoden tulokas"). Ehkä he eivät ole viitsineet paljoa surmaa peitellä, koska heistä 10 vuotta linnassa on pieni hinta siitä respektistä, jonka he sillä kuvittelevat alamaailmassa saavansa. (Jos siis Jennaa ei olisi koskaan löydetty, niin hänet olisi tapettu "turhaan", koska pojat eivät olisi saaneet teon synnyttämää "kunniaa").
Näiden mätäpaiseiden kohdalla tämä tuntuu jopa loogiselta. Niin, että "ura" on valittu ja sitä tietä täyttä höyryä eteenpäin, josko vaikka saataisi sitä respectia aikaan.
Toisaalta, kun en tiedä, kuinka suuresta huumeringistä tässä on kysymys, tuntuu että tällä yritellään todistella sinne "ylemmäs" että kyllä me pojat istutaan, muttei lauleta!
Todistellaan siis olevansa luotettavia diilereitä, vaikka reisille menikin?

Tässä asiassa minun arvaamiseni on tuskin juuri se oikea asia ja niin hölmöltä, kuin minusta tuntuukin, niin kuulin juttua (ihan siis pihanperältä out of nowhere) että näille pojille jopa "maksettaisi" linnassaistumisesta. Toisaalta kuulin huhua, että "velkoja annettaisi anteeksi" toisaalta taas ihan summista.
Nämä siis aivan kuultuja ns "hevosmiesten juttuja", joiden todenperästä ei ole mitään todisteita.

Mutta toisaalta taas, jos itse pähkäilen, niin miksi joku ottaa tuomionsa vastaan noin kevyesti?
Jotenkin tuntuu, että siitä voisi jotain "hyötyä" olla?

Noh, huhut on huhuja ja niitä liikkuu aina, onhan se kuitenkin mukava spekuloida sillä, että "Mitäpä JOS olisikin niin...", eikö?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja fangs »

Blues kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti: Ja; vaikka se raha tulisi sekunnissa tilille, niin ei sitä sieltä saa jos ei ole papereita, korttia mukana tai ulos WU/GM:stä jos ei ole passia.
Tämä ei nyt ihan täysin pidä paikkansa, Western Unionilla pystyy monessakin maassa saamaan alle 1000 $:n siirrot ilman henkilöllisyystodistusta, testikysymyksen avulla, jos on esittää rikosilmoitus, josta käy ilmi että henkilöllisyystodistus on varastettu tms.

Käsi sydämellä en vanno, että Espanja kuuluu niihin valtioihin, kun en ole ko.palvelua käyttänyt.
Ei taida kuulua, Espanjan WU:n sivuilta:

Los destinatarios deberán presentar un documento de identificación emitido por una entidad gubernamental, con foto reciente, como un pasaporte o tarjeta de residencia. (Vastaanottajan täytyy esittää viranomaisen myöntämä valokuvallinen henk.todistus, kuten passi tai oleskelulupa(?)

La pregunta de prueba no está disponible en España. (Testikysymys ei ole käytössä Espanjassa.)

La opción de pago sin identificación en una pregunta de prueba no está disponible en España. (Maksu testikysymyksen avulla ilman (henkilöllisyyden) tunnistusta ei ole käytössä Espnajassa.)

Vaikuttaisi siis, että mahdotonta on ilman passia saada Espanjan WU:sta rahaa ulos. Joissain maissahan se tosiaan onnistuu.
poikkeus kirjoitti: En sitten tiedä miten suureksi "ansioksi" näiden jannujen toiminta lasketaan??? Itsellä ei ainakaan kovin suuret rispektit irtoo... mut voihan olla että minä ajattelen aiheesta ihan väärin :wink:
Tätä minäkin mietin.... "Jaa tapoit teinitytön, rispektii!" :roll: Tosin enpä ole koskaan väittänytkään elämäntaparikollisten ajatuksenjuoksua ymmärtäväni.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Jennan surmasta syytetyt huijasivat netissä

Viesti Kirjoittaja Luupää »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 42845.html
Jenna Lepomäen, 18, murhakäräjillä luettiin murhasta syytetyille parikymppisille miehille uusia syytteita muun muassa petoksista.

Syyttäjän mukaan miehet kauppasivat netissä tavaraa, jota ei ollut tarkoituskaan toimitaa.

Rahat kylläkin perittiin. Uhreja on kymmenen.

Miehet "myivät" muun muassa 550 euron arvoisen läppärin, 430 euron puhelimen, 110 euron sormuksen sekä noin 200 euron arvoisia lahjakortteja.

Saaliikseen he saivat lähes 2500 euroa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ihan mielenkiinnosta, onko nämä petokset tapahtuneet myös Espanjassa olon aikana?
Jostain syystä (huono sisälukutaito?) en ole olevinani yhtään tietoinen siitä, että milloin tämä perhe, tai nämä kaksi isänmaantoivoa ovat tänne maailman kolkkaan saapuneet?

Vastaus on varmaan tuolla jossain, ja etsinkin sen, mutta jos joku osaa näin lonkalta kertoa?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Blues »

Olen nyt ajellut ja ajatellut. Ja tullut siihen tulokseen, että harvinaisen idiooteista tyypeistä on tässäkin tapauksessa kysymys :roll: (ihan kuin se nyt suurempikin uutinen olisi :lol: )
Toisaalta hyvä, sillä Jennan ruumis löydettiin suhteellisen nopeasti, mutta kun katselee ja vertailee noiden luusereiden edesottamuksia, niin melkein voisin kyyneleen tirauttaa.

Sitä ollaan niin helevetin suuria rikollisia olevinaan, että vallan "salakirjoitusten" kautta viestitellään ja kovaa poikaa esitetään. Mutta jos nyt niin suurista sankareista olisi kysymys, niin olisihan sen ruumiin voinut hävittää muutenkin, kuin "omaan pihaan" :roll:

Oikeastaan pistää naurattamaan tuo käytös ja tosiaankin nuo suuresti salatut yhteydenotot, jos kuitenkaan järki ei leikkaa edes sen vertaa, että lähellä, alle 10 kilometrin säteellä olisi löytynyt noin 50 parempaa paikkaa kropsun dumppaamiselle. Ja vielä niin, ettei varmasti olisi löytynyt!

Pihalla seisoi kuitenkin auto, eikä tuo ruumis nyt niin paljon paina, etteikö sitä olisi voinut vaikka nykäistä syrjempään kohtaan, siellä viskata rinteestä alas ja varmasti ei olisi ihan heti löytynyt.

Mutta ei. Nämä "suuret rikolliset" hautaavat ruumiin melkein kukkapenkkiin.
Oikeesti, kuka helevetin idiootti niin tekee?

Onnea vaan haluamallenne "rikollisen uralle", idiootit :roll:

Toivottavasti saatte miettiä tyhmyttänne kauan.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

^Näinpä! Nauroin ääneen kun luin töissä ekan kerran lööpistä näistä mestarirkollisten "salaviesteistä". Valitettavasti toisen ihmisen hengen viemiseen ei älynlahjoja tarvita, näkyy onnistuvan tyhmemmältäkin tallaajalta. No, jos koko suku on samanlaista sakkia niin eihän näillä pojilla ole ollut edes muuta vaihtoehtoa, rikollisuuteen lapsesta asti kasvaneet. Toivottavasti älyävät edes itse olla lisääntymättä jonkun pubiruusun kanssa, kun joskus vapautuvat.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

V.V.82 kirjoitti:Miks näiden sankareiden nimijä ja naamoja ei ole vieläkään julkistettu?
Kyllä on Alibissa kerrottu herrojen nimet ja naamakuvat käräjäoikeuden istunnosta julkaistu. Totista poikaa sitä ollaan mutta pitääkin, niin raukkamaiseen tekoon syyllistyneet ovat. Uskoisin kummankin syyllistyneen itse hengenriistoon joten joku kahdella miehellä toteutettu "valkoinen haulikko" lienee kyseessä ollut. Nyt Joona haluaa pelastaa "veljensä" elinkautiselta mikä varmaan raukkojen naisentappajien koodistossa onkin ihan ruhtinaallista.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jenna Lepomäki, 18 v, kadonnut lomalla Espanjassa (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

stm kirjoitti: Yksikään tavan pulliainen ei laadi sellaista salakirjoitusta, etteikö sitä joku vähänkään asiaa tunteva avaa. Jonkun maailmanluokan matemaatikon laatima ennennäkemätön salakirjoitus on jo jonkinmoinen haaste, muttei mahdoton selvitettävä sekään, jos vain joku toinen yhtä pätevä mies maailmassa on.
Ei liity tähän topicciin juurikaan mutta yksityisen-ei-matemaatikon on helppo laatia (lähes) ratkaisematon salakieli. Vaatii vain pientä viitseliäisyyttä että ei ota toistuvasti samalta sivulta ja samalta riviltä kirjaimia.

Tämä menetelmä vaatii kummankin osapuolen omistavan saman teoksen saman painoksen.

Jos siis tiedän että sinulla on sama teos (Tässä tapauksessa Väinö Linna: Sotaromaani, WSOY, 11. painos, Juva 2007) saatan tietoosi että nyt puhutaan tästä teoksesta, tämä kirja on koodimme avain. Aivan yksinkertaisimmillaan ilman vääntöjä ja kääntöjä viesti voisi olla:

25307
41618
66104
73601

61101
97208
21209
411510
85502
99302
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin