Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ihmetyttää minuakin, etteikö kukaan ole lasta koko päivänä huomannut? Outo lapsentappamistapahan tuo on, mutta jos kerta harvinaista oli, että isä lapsen hoitoon vei, niin luulisi olleen sen verran erikoinen aamu, että minä en ainakaan niele tuota "unohtamista". Ja vielä päivän mittaan muistellut, että tuliko se lapsi vietyä sinne vai ei. Kyllä tuo nyt vähintään pitää muistaa, etenkin kun ei ole muutenkaan tapana ollut sitä lasta kuskailla. Olisi edes soittanut jollekin lähempänä olleelle, että käy katsomassa onko se lapsi autossa vai ei. Mikä alzheimer vai dementia sillä isällä on ja miten pystyy tuollaisen muistin kanssa edes töitä tekemään?! Miten se osaa työpäivien jälkeen edes takaisin kotiinsa?

Että niin pistää vihaksi lapsiraukan puolesta. Ja äitinsä. Isälle minulta ei myötätuntoa heru. Toivottavasti kärventyy tunnontuskiinsa - jos nyt edes muistaa lastaan tappaneensa :evil: Ja kyllä kyseisen maan lainsäädäntöön petyn niin pahasti, jos ei tuo sankari minkäänlaista tuomiota tuosta saa. Uskotteko, että sen jälkeen alkaa kuolleita lapsia löytyä autoista, kun jälkikasvuunsa kyllästyneille vanhemmille oikein tarjottimella ojennetaan keino lastensa tappamiseen ilman mitään seurauksia.

Ja jos työ aiheuttaa tuollaista stressiä, ettei edes muista tuollaista asiaa hoitaa, niin suosittelisin sairauslomaa, irtisanoutumista tai vaikka itsensä tappamista. Vaikka tätä kuka yrittää jollain työstressillä puolustella, niin minä en sitä selitystä osta. Eihän nyt j***lauta kukaan voi lastaan unohtaa tuolla lailla!!
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Scilla kirjoitti:Miten kukaan ulkopuolinen ei ole tähän kiinnittänyt huomiota? Jossain vaiheessa lapsi on varrmasti itkenyt että huomiota on saattanut herättää ohikulkijoissa. Vai onko ollut muka niin autio parkkis ettei kukaan ole sattunut auton ohi koko päivän aikana kulkemaan?
Työpaikalle normisti tullaan aamulla ja lähdetään pois alkuillasta. Ei se kuitenkaan ole mikään yleinen parkki, jossa on liikennettä koko ajan. Uskon, että tässä on isälle käynyt oikea vahinko ja hän tulee kärsimään asiasta enemmän, kuin liikaa, tuli mitään tuomioita, tai ei.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Samuli kirjoitti:
Ja jos työ aiheuttaa tuollaista stressiä, ettei edes muista tuollaista asiaa hoitaa, niin suosittelisin sairauslomaa, irtisanoutumista tai vaikka itsensä tappamista. Vaikka tätä kuka yrittää jollain työstressillä puolustella, niin minä en sitä selitystä osta. Eihän nyt j***lauta kukaan voi lastaan unohtaa tuolla lailla!!
Valitettavasti kyllä voi. Ei tämä ole ainoa laatuaan, eikä takuulla tarkoituksella tehty. Toi sun ehdotus itsensä tappamisesta meni jo säälitytävyyden puolelle. :roll:
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Kysymys on elämän tärkeys järjestyksestä.Työ ei saa koskaan ohittaa lapsia.
Lasten hyvinvointi turvallisuus ja muut tarpeet on aikuisten vastuulla.
Ei lasta unohdeta autoon,kyseessä on täydellinen välinpitämttömyys.
Tämän kanssa on nyt sitten iskän elettävä.Ei käy kateeksi.
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Scilla »

WalkingDisaster kirjoitti:
Scilla kirjoitti:Miten kukaan ulkopuolinen ei ole tähän kiinnittänyt huomiota? Jossain vaiheessa lapsi on varrmasti itkenyt että huomiota on saattanut herättää ohikulkijoissa. Vai onko ollut muka niin autio parkkis ettei kukaan ole sattunut auton ohi koko päivän aikana kulkemaan?
Työpaikalle normisti tullaan aamulla ja lähdetään pois alkuillasta. Ei se kuitenkaan ole mikään yleinen parkki, jossa on liikennettä koko ajan. Uskon, että tässä on isälle käynyt oikea vahinko ja hän tulee kärsimään asiasta enemmän, kuin liikaa, tuli mitään tuomioita, tai ei.
Jos on "suljettu" parkkipaikka (onko jossain ollut asiasta infoa millainen ja missä? Ruotsi ei itseltäni taivu että voisin noita ruotsinkielisiä juttuja lukea) niin kyllä siellä joku kuitenkin aina liikkuu. Kaikki ei tule samaan aikaan töihin (vaikka alkaisi samaan aikaan työt), eri vuoroja voi olla, joku lähtee aikaisemmin töistä jne. Onko mitään tietoa tuosta oliko joku syrjäinen paikka?
Uskon itsekin että unohtaa voi, jos stressi ja väsymhys painaa, ikävä kyllä.
Mutta että yksikään sivullinen kahdeksan tunnin aikana ei ole kulkenut auton lähellä?
Sääli, olisi voinut lapsi pelastua.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

WalkingDisaster kirjoitti:
Samuli kirjoitti:
Ja jos työ aiheuttaa tuollaista stressiä, ettei edes muista tuollaista asiaa hoitaa, niin suosittelisin sairauslomaa, irtisanoutumista tai vaikka itsensä tappamista. Vaikka tätä kuka yrittää jollain työstressillä puolustella, niin minä en sitä selitystä osta. Eihän nyt j***lauta kukaan voi lastaan unohtaa tuolla lailla!!
Valitettavasti kyllä voi. Ei tämä ole ainoa laatuaan, eikä takuulla tarkoituksella tehty. Toi sun ehdotus itsensä tappamisesta meni jo säälitytävyyden puolelle. :roll:
Voi olla, että meni. Mutta pienempi vahinko siitä olisi seurannut. Ja edelleenkään en usko, että tuollaista asiaa voi vahingossa unohtaa. Sitä en tiedä, miten harvinaista oli se, että isä lapsen hoitoon vei. Mutta voisin kuvitella, että ainakaan viikottainen tehtävä se ei ole ollut. Kerran kuussa? Sitä suuremmalla syyllä sen muistaa. Miten se on muistanut edes ottaa lapsen mukaansa?

Pyydän anteeksi, jos olen asiaton. Pistää vain niin vihaksi :cry:
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Samaa mieltä Samuli.
Ei lasta noin vain unohdeta. Ei mene läpi, ainakaan minulla.
Kuinka noin hajamielinen tai huonmuistinen kykenee edes töihin?
Ja jos kerran vielä tuli mieleen, että veinkö lapsen vai en, niin olisi tarkistanut. Jokainen yleensä käy tarkistamassa sellaisen asian, jonka epäilee unohtaneensa.

Jos olisin syyttäjä, nostaisin syytteen.
Jos tuon tempun olisi äiti tehnyt, niin kyllä olisi sen helvetinmoisessa ryöpytyksessä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
nuuskija
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 4:11 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

Jos on pelkästään muistiongelmista kyse, niin yleensähän ne tulevat vähitellen. Jossain vaiheessa, aika pitkälläkin aletaan vasta huolestua. Kilpirauhasen vajaatoiminnassa muistiongelma menee ohi, kun vajaatoiminta löydetään ja saadaan lääkittyä. Töissä ei siis ehditä välttämättä huomata, kunhan ne työt tulee hoidettua.

On jo mainittu, että stressi myös aiheuttaa hajamielisyyttä ja unohtelua, ja edelleen siihen että miten voi olla töissä, jos on noin hajamielinen ja unohteleva: stressihän juuri aiheuttaa sen, että kaikki huomio on esim. siinä työnteossa. Aivojen kapasiteetti on rajallinen.

Minun taas on hyvin vaikea, melkein mahdoton uskoa että joku tekisi tuollaisen tempun tahallaan omalle lapselle. Tosiaankin helpompiakin tapoja on päättää jonkun päivät. Eläimiä kuolee myös usein autoon unohdettuina, onko nekin mielestänne tahallaan tapettu? Eläimen kun voi lopettaa tai siitä luopua paljon helpommin kuin lapsen.

Mitä tulee tuohon, että äiti saisi pahemman ryöpytyksen, tavallaan ihan totta ja aiheellistakin, ainakin teoriassa. Sen voisi ajatella niin että äidillä on kuitenkin yleensä se äidinvaisto, jos on tiiviisti ollut päävastuussa lapsesta tällaiseen tapaukseen asti. Isällä ei samanlaista vaistoa ole. Olkoon se sitten biologinen vaisto tai ihan puhdas tottumus siihen että se päävastuu lapsesta on äidillä. Äidillä siis on yleensä enemmän takaraivossa se huoli lapsesta. Tapauskohtaista tietenkin.

Tämä on taas näitä: vaikka itse ei voisi kuvitella unohtavansa lastaan minnekään, niin sitä voi kuitenkin jollekin toiselle tapahtua. Eihän se lapsen unohtaminen kenellekään normaalia ole, eikä tavallista, mutta väsymys, stressi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Ei lasta voi unohtaa autoon!!
Kun aikuinen nousee autosta,näkee jo takapenkillekkin mitä siellä on!
Lapsi ei ole vaan hiljaa vaikka nukkuiskin.Ja on sen verran iso että kyllä hänet huomaa.Kokeilkaa vaikka.
Mistä sen tietää vaikka kyseessä olisi tahallinen juttu.Avoiero ym.silloinhan näitä lapsi surmia tehdään.Tahallinen teko.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Atlanta kirjoitti:Samaa mieltä Samuli.
Ei lasta noin vain unohdeta. Ei mene läpi, ainakaan minulla.
Oma isäni aikoinaan unohti mut. Lähti vaihtamaan kaverinsa kanssa autoon virranjakajaa ja mä vinguin mukaan, kun ko. kaverin poika oli taas mun kavereitani. Mä olin tän oman kaverini kanssa sisällä ja kun isät saivat auton kuntoon, mun isä vaan lähti kotiin muistamatta yhtään että mä olin ollut mukana. Oli vielä kotiin päästyään kysynyt äidiltä missä mä olen.

Ihmiset yleensäkään eivät usko että moista voisi mitenkään heille tapahtua, ennen kuin se sitten tapahtuu.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja vandt »

mielikki kirjoitti:Ei lasta voi unohtaa autoon!!
Voipas. Kaikkea voi unohtaa, eikä se ole asioiden tärkeysjärjestyksestä tai rakastettavuudesta kiinni.
mielikki kirjoitti:Kun aikuinen nousee autosta,näkee jo takapenkillekkin mitä siellä on!
Niin, näkee että siellä on vaikkapa se selkä-menosuuntaan -istuin kuskin paikan takana. Se sama mikä siinä aina on, vietiin lapsi sinä aamuna hoitoon tai ei. Ei näy lasta, ja istuinkin vain näkyy, ei sitäkään katsota, että onhan se, rekisteröi sivusilmä ehkä.
mielikki kirjoitti:Lapsi ei ole vaan hiljaa vaikka nukkuiskin.
Onko sinulla lapsia? Oletko tarkistuttanut heidän kitarisansa? Meidän kitarisaleikattu lapsi ei tosiaan ollut nukkuessaan hiljaa ennen leikkausta, vaan kuorsasi. Toinen on hiljaa. Ei hengitys kuulu, ellei sitä tarkoituksella kuuntele.
mielikki kirjoitti:Ja on sen verran iso että kyllä hänet huomaa.Kokeilkaa vaikka.
Ai se n. 90-senttinen näkyy, vaikka olisi suositusten mukaisesti selkämenosuuntaan -istuimessa, joka on lapselle tarpeeksi korkea, ettei pää tule yli, ja niin hyvillä sivutörmäyssuojilla varustettu, ettei näy? Ei se näy.
mielikki kirjoitti:Mistä sen tietää vaikka kyseessä olisi tahallinen juttu.Avoiero ym.silloinhan näitä lapsi surmia tehdään.Tahallinen teko.
Niin, ei voi tietää. Minä en siihen ainakaan usko.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
ViaNegativa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: La Maalis 16, 2013 5:51 am

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja ViaNegativa »

ite olin kerran hätäapuna lapsen kaihtemises, olin vetäny pirii, viinaa ja nappei ja mentiin pennun kaa ympäri kaupunkii ja kokoajan oli mieles et juniorii ei unoheta... ja siis kavereiden lapsi. tuhannen kujal ku kierreltii tourulaa. en ymmärrä kyl et unohtas autoo pennun, kai joku latvalaho vois mut normi jannu ei vitus

ja siis vanhemmat ties et mul kova suojeluvaisto avuttomii kohtaan vaikka olivat arponeet et oonko sopiva vahtii pentuu päiväs.
kirjoitusasuni on paska ja vaikeuksia on myös isojen kirjaimien kanssa, jos et saa selvää ni käytä google translatea:)
Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja Saga »

Kiitos Kapteeni Karhulle linkistä Washington Postin loistavaan artikkeliin, joka todella tyhjentävästi valottaa näitä tapauksia ja syitä niihin. Kannattaisi lukea jokaisen joka on sitä mieltä että lastaan ei missään olosuhteissa voi kertakaikkiaan unonhtaa autoon, vaikka olisi kuinka hyvä vanhempi ja kuinka rakastettu lapsi, vaan että nämä aina ovat harkittuja murhia. En sano etteikö niin koskaan olisi; aivan varmasti osa tapauksista on tahallisia, tai unohtamiseen on syynä esim. alkoholi, huumeet tms. Mutta osa todellakin on traagisia onnettomuuksia, niin vaikea kuin se voikin olla hyväksyä. Lapsensa tahallisesti kuumaan autoon jättänyt ja hänen kuolemansa tietoisesti aiheuttanut isä tuskin yrittää tavoitella paikalle tulleen poliisin asetta ampuakseen itsensä (viitatakseni yhteen artikkelissa mainittuun tapaukseen).

Täällä on useampikin kirjoittaja kauhistellut sitä miten isä olisi "päivän mittaan muistellut, että tuliko se lapsi vietyä sinne vai ei" eikä ole vaivautunut käymään katsomassa.

Minusta tässä on käynyt ymmärrysvirhe. Itse luin kyseisen uutisen niin, että isälle oli vasta iltapäivällä tullut mieleen, oliko hän tosiaan vienyt lapsen päivähoitoon vai ei, ja tämän ajatuksen tultua hänen mieleensä hän oli välittömästi mennyt tarkistamaan auton ja löytänyt lapsen kuolleena.

On muuten aika törkeää että tämä ketju on "Henkirikokset" osastossa, kun ei ole vielä mitään varmuutta siitä onko kyseessä tahallinen teko ja henkirikos.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Moniko unohtaa viinakaupassa käynnin ,kun viinaa tekee mieli??Ei kukaan.
Minulla on niin paljon kokemusta lapsista että tiedän:Lasta ei voi unohtaa autoon.
Tai voi jos ei välitä lapsesta.Silloin voi unohtaa.Tuollainen isä ei ansaitse kunnioitusta.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ruotsi: Isä "unohti" 2-vuotiaan autoon 7.5.2013

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ikävä kyllä voi. Ja kauppaan. Ja kirjastoon. Ja Ikean leikkihuolttoon.

Itse en ole ipanoita unohtanut, mutta mieheni on pari kertaa ajanut piltit kyydissä töihin asti. Joka kerta on lapset kuitenkin havahtuneet riemuitsemaan ''jee, me päästään iskän töihin''.

Eikä kyse ole ollut muistiviasta, stressistä tai muustakaan. Ihan vaan on pää jo päivän töissä hurutellut päiväkodin ohi. Ja meillä se meni niin, että vietiin vuoroin kumpi paremmin ehti, eli ei koskaan ollut säännöllistä tuo päiväkodille poikkeaminen.

Ko.ruotsin tapauksen isä on sairaalahoidossa. Eli on ottanut tapauksen kaiketi aika raskaasti.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin