Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1621
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Jospa tyttö onkin kidnapattu ja aikeena toimittaa ulkomaille prostituoiduksi.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
humulus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 9:19 am

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja humulus »

http://i.imgur.com/VQZ0ZDp.jpg

Lisa Holm pienet kuvat.jpg
Lisa Holm pienet kuvat.jpg (93.38 KiB) Katsottu 1145 kertaa
Kuva lisätty
-NILS-
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Rebdomine kirjoitti:"Se, että on epäilty tai epäilyttävä, ei tarkoita, että olisi syyllinen. Ihan vaan muistutuksena, kun tuntuu minfon keskusteluissa turhan usein unohtuvan. Kyllä jokainen epäiltykin on syytön niin kauan kunnes oikeuden tuomio on langetettu ja sekin voi olla vapauttava."

En minä sitä tarkoittanutkaan vaan sitä että poliisilla varmasti on syynsä heitä kuulustella.
Ok :) Itsekin otaksun, että on syitä, miksi poliisi haluaa heitä kuulla, mutta ei vielä sellaista konkreettista näyttöä, että olisi riittäviä perusteita virallisesti epäillä. Tai sitten poliisi vaan pelaa aikaa, ettei tarvitse vastata median kinkkisiin kysymyksiin, miksi heitä epäillään ja millaista näyttöä on, etenkin jos sitä ei vielä ole. Kuulemisissa voi toki tulla esille jotain, minkä johdosta heistä tai joku heistä voi joutua myös virallisesti epäillyn alaiseksi, siis jos ei muuta sitä tukevaa näyttöä ole niin sitten heidän itse kertomansa perusteella, tai päinvastoin, kuulemisten perusteella ei ole syytä epäillä mistään.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

jukuripää kirjoitti:Jospa tyttö onkin kidnapattu ja aikeena toimittaa ulkomaille prostituoiduksi.
Mulla kävi tää ihan sama mielessä mutten jaksanut kirjoittaa, ihmiskauppa on tosi iso bisnes. Kuulostaa ihan järkyttävältä mutta mitä olen ymmärtänyt niin vaaleat nuoret tytöt menevät kuin kuumille kiville kaikkialla.
Viimeksi muokannut Rebdomine, La Kesä 13, 2015 1:01 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
sine qua non

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Lehdistötilaisuus siirretty alkamaan vasta 00.15 (meillä 01.15). Flashbackissä Lisa Holmin katoamisketjua on lukemassa nyt yli 33 000 ihmistä, jotka koko ajan päivittävät ketjua, joten foorumi siellä jo välillä lagaa hieman...
mary1234
Harjunpää
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 2:48 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

Rebdomine kirjoitti:Katsoinko äskön oikein että yhdellä poliiseista/tutkijoista olisi ollut hengityssuoja suullaan? Viittaisi ruumiiseen?
Silloin kun poliisin tutkinta on paikalla, on poliiseilla täys vaatetus, myös hengityssuojain. Otetaan ilmeisesti dna näytteitä, silloin yskäsykin voi pilata näytteen tai kohdan. Hengityssuojain on aina. Mun mies kuoli kotiin (sairaskohtaus) poliisit tuli kertakäyttöhaalareissa ja hengityssuojaimissa. Eli voi liittyä ihan tutkintaankin nää suojaimet, ei ruumiiseen. Omaa spekua tässä asiassa, mutta itse suomessa nähnyt tutkimuksissa käytettävän.
monroe
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 8:29 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja monroe »

Rebdomine kirjoitti:
jukuripää kirjoitti:Jospa tyttö onkin kidnapattu ja aikeena toimittaa ulkomaille prostituoiduksi.
Mulla kävi tää ihan sama mielessä mutten jaksanut kirjoittaa, ihmiskauppa on tosi iso bisnes. Kuulostaa ihan järkyttävältä mutta mitä olen ymmärtänyt niin vaaleat nuoret tytöt menevät kuin kuumille kiville kaikkialla.
Ihmiskauppiaat tuskin tulevat ruotsista ketään hakemaan.Liian iso riski että koko ketju jää kiinni, Espanja ja Romania yms on maita jossa sellasta harjotetaan ja johon tyttöjä houkuttelaan. Pohjosmaalaisia tyttöjä ja poikia harvoin niillä markkinoilla nähdään
sine qua non

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Expressenin livelähetyksen mukaan lisää teknisen tutkimuksen väkeä on mennyt tallille. Kyllä siellä nyt tosiaan jotakin merkittävää on, ei sinne kai keskellä yötä muuten lisää väkeä virtaisi ja tutkittaisi kiihkeästi.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja wonderland »

monroe kirjoitti:
Rebdomine kirjoitti:
jukuripää kirjoitti:Jospa tyttö onkin kidnapattu ja aikeena toimittaa ulkomaille prostituoiduksi.
Mulla kävi tää ihan sama mielessä mutten jaksanut kirjoittaa, ihmiskauppa on tosi iso bisnes. Kuulostaa ihan järkyttävältä mutta mitä olen ymmärtänyt niin vaaleat nuoret tytöt menevät kuin kuumille kiville kaikkialla.
Ihmiskauppiaat tuskin tulevat ruotsista ketään hakemaan.Liian iso riski että koko ketju jää kiinni, Espanja ja Romania yms on maita jossa sellasta harjotetaan ja johon tyttöjä houkuttelaan. Pohjosmaalaisia tyttöjä ja poikia harvoin niillä markkinoilla nähdään
Ihmiskauppaa todettu olevan jo pohjoismaissakin, tapauksia suomessakin. Tuo tyttö ruotsin kansalaisena menisi helposti turistista vaikkapa matkalla ruotsista espanjaan.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
monroe
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 8:29 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja monroe »

^ ikävä tuottaa pettymys mutta suurin osa suomen ihmiskaupan uhreista on vierasperäisiä kuten thaimaalaisia tai juurikin romanialaisia. Paikallisten kidnaappaaminen tuottaa liikaa media hässäkkää. Ihmiskauppa toimii muutenkin paljon kieroutunemmin manipuloinnin avulla. Mitä itse olen asiasta tietoinen niin kidnappaus on paljon epätodennäköisempää kun houkuttelu vaihtoehto. Toki mahdollinen. Mutta haluaisin vielä muistuttaa että seksuaaliset tarpeet ei ole ainoa asia miksi naisia siepataan ja tapetaan,mistä sitä tietää jos Lisan tappoikin vaikka toinen nainen.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

kattooko joku tuota suoraa tilaisuutta ja suomentais tänne kun kaikkee en ymmärrä ehkä...siis kaikki oleelliset :roll:
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja mitzy »

wonderland kirjoitti:
Ihmiskauppaa todettu olevan jo pohjoismaissakin, tapauksia suomessakin. Tuo tyttö ruotsin kansalaisena menisi helposti turistista vaikkapa matkalla ruotsista espanjaan.
Joo, ihmiskauppaa on pohjoismaissa, mutta niiden uhreina ei kyllä todellakaan ole suomalaiset ja ruotsalaiset tytöt. Oikeasti, miettikää nyt itekkin maalaisjärjellä. Täältä siepataan nätti pohjoismaalainen tyttö niin koko saakelin eurooppa etsii ja valjastetaan kaikki voimat, vastapainona saat poimia romaniasta yms monta vähintään yhtä nättiä tyttöä joita ei mikään poliisi saati interpol etsi.En näe mitään syytä miksi mikään rikollisliiga riskeerais prostituution takia koko hommaa ja hakis ruotsista väkisin tytön. Ei nekään noita romani tyttöjä yleensä sieppaa väkisin vaan tytöt pääasiassa houkutellaan eri syin mukaan.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Kuolleena löytyi. Siinä keskeisin sisältö.
sine qua non

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Poliisi tiedottaa juuri, että Lisa on löytynyt kuolleena. Tutkinta jatkuu läpi yön. Kiinniotettujen kuulustelut ovat käynnissä ja jatkuvat yön aikana - tämä kyllä viittaisi siihen, kyllä vahvasti epäillään, että heillä jotakin tekemistä asian kanssa on.

Ruumis on löytynyt tämän illan aikana etsintäalueelta, enempää tiedottaja ei kerro löytöpaikasta tai -ajasta. Poliisien ja tutkijoiden keskittymä ja työskentely tallilla keskellä yötä toki paljastaa, mistä ruumis on löytynyt.

Huomenna lounasaikaan tiedotetaan lisää.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Skootterityttö katosi oudosti Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

RIP, Lisa.
Vastaa Viestiin