Juha Valjakkala & Marita Routalammi, Åmsele 1988

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
amppa
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:21 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja amppa »

Kuulin tuossa huhuja, jotta Nikita olisi muuttanut Kajjjaaniin. Osaako kukaan sanoa pitääkö tarina paikkansa ja onko hällä ollut ennestään jotain yhteyksiä Kainuun suuntaan?
Albin
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 11:31 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Albin »

surfergirl kirjoitti:Nikita on ollut reissun päällä:
Nikita Fouganthine sai sakot kortitta ajamisesta
5.3.2009 8:12
Helsingin Sanomat

Helmikuun alusta elinkautisesta vankeudesta ehdonalaiseen vapautunut Nikita Fouganthine on jäänyt kiinni ajokortitta ajosta, kertoo Savon Sanomat.

Poliisi pysäytti Fouganthinen puolen yön jälkeen helmikuun loppupuolella viitostiellä Mikkelissä.

Fouganthine sai 32 päiväsakkoa, joista kertyy hänelle maksettavaa 192 euroa.
Mitenköhän kauan menee, että Valjakkala joutuu taas linnaan? Veikkaan että tämän vuoden puolella vielä.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Albin kirjoitti:
surfergirl kirjoitti:Nikita on ollut reissun päällä:
Nikita Fouganthine sai sakot kortitta ajamisesta
5.3.2009 8:12
Helsingin Sanomat

Helmikuun alusta elinkautisesta vankeudesta ehdonalaiseen vapautunut Nikita Fouganthine on jäänyt kiinni ajokortitta ajosta, kertoo Savon Sanomat.

Poliisi pysäytti Fouganthinen puolen yön jälkeen helmikuun loppupuolella viitostiellä Mikkelissä.

Fouganthine sai 32 päiväsakkoa, joista kertyy hänelle maksettavaa 192 euroa.
Mitenköhän kauan menee, että Valjakkala joutuu taas linnaan? Veikkaan että tämän vuoden puolella vielä.
Saattaa olla että kun mies on jo niin laitostunutkin niin tämän vuoden puolella ollaan taas "kotona". :)
Tässä herran toilailuista hiukka enempi eli eipä ollut eka eikä vika kerta kun kortitta ajaa.
"Fouganthine vapaaksi - samassa kuussa sakot
Torstai 5.3.2009 klo 09.23

Helmikuun alussa ehdonalaiseen vapauteen päässyt Nikita Fouganthine on saanut 192 euron sakot ajokortitta ajosta.

(KAUKO VARIS)

Savon Sanomien mukaan poliisi pysäytti Fouganthinen puolen yön jälkeen helmikuun loppupuolella viitostiellä Mikkelissä. Lehden mukaan ajokortitta ajo oli kolmas vuoden sisällä. Poliisi kirjoitti tapauksesta 32 päiväsakkoa.

Fouganthine, entiseltä nimeltään Juha Valjakkala, tuomittiin 1980-luvun lopulla elinkautiseen vankeuteen kolmesta murhasta Ruotsissa. Vankeusaikanaan hän pakeni tai yritti paeta vankilasta useita kertoja.

Viime keväänä Fouganthine pääsi valvottuun koevapauteen, joka kuitenkin peruttiin, kun hän rikkoi sääntöjä lähtemällä omille teilleen anastetulla autolla. Korkein oikeus määräsi hänet joulukuussa vapautettavaksi muun muassa pitkään istutun tuomion vuoksi.

STT"
Child Of Scythe
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja apollo »

amppa kirjoitti:Kuulin tuossa huhuja, jotta Nikita olisi muuttanut Kajjjaaniin. Osaako kukaan sanoa pitääkö tarina paikkansa ja onko hällä ollut ennestään jotain yhteyksiä Kainuun suuntaan?
Tuskin pitää paikkansa, sillä Nikitan pitää käydä kerran viikossa ilmottautumassa Helsingin kriminaalihuollossa sekä Pasilan poliisitalolla.

Näitä huhujahan aina syntyy, aikoinaan poliisi sai ilmoituksen Valjakkalasta ja Routalammesta näiden pakomatkan aikana: Pariskunta oli nähty ajamassa tandemilla Jyväskylän keskustassa :D
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Nikita on sitten muuttanut Kajaaniin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Loka »

Huhujen mukaan kaatunut muutaman kymmentä kertaa puukkoon ja makaa KAKS:lla tehon letkuissa? Huhu.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Blues »

^No mutta, onpahan kompuroinut :lol:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Tää vaan taitaa ikävä kyllä myöskin jäädä huhuksi... :(
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Blues »

^
Luettuani suhteellisen monta ruotsalaista foorumia läpi, on aika monessa toivehena, notta kiinni jostakin jää ja taas kilisevät kalisevat portit Nikitan takana.
Enpä kyllä itsekään usko hänen yhteiskuntakelpoisuuteensa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Niinpä. Vaan onhan se Nikita kuitenkin tavallisen oloinen kriminaali. Tavallista kuuluisemmaksihan hän tuli surmaamalla Ruotsissa ja kolme ihmistä samana päivänä. Yksi vielä nuori ja syyt tietenkin tavattoman keveitä.

Ei silti luulisi Ruotsalaisten kokevan noin suurta komplikaatiota näin vanhassa jutussa. Varsinkin kun heillä itsellään riittää erittäin sairaita monimurhaajia, ja toisekseen taas monen "tärkeän" surmaajan selvittämisessäkin näyttäisi olevan lähes ylipääsemättömiä ongelmia.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Ei silti luulisi Ruotsalaisten kokevan noin suurta komplikaatiota näin vanhassa jutussa.
Yep, mutta tää kaveri tuli suomesta...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
amppa
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 9:21 pm

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja amppa »

apollo kirjoitti:
amppa kirjoitti:Kuulin tuossa huhuja, jotta Nikita olisi muuttanut Kajjjaaniin. Osaako kukaan sanoa pitääkö tarina paikkansa ja onko hällä ollut ennestään jotain yhteyksiä Kainuun suuntaan?
Tuskin pitää paikkansa, sillä Nikitan pitää käydä kerran viikossa ilmottautumassa Helsingin kriminaalihuollossa sekä Pasilan poliisitalolla.
Kylläpä se vain taitaa olla kuin ollakin muuttanut Kajjjaaniin. Tuttu oli toimittanut hälle ostamiaan tavaroita.

Tuon viikottaisen ilmottaumispaikan saanee muuttaa.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8133
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Vai niin se Nikita on jo sakot ehtinyt hankkimaan. Kertoo jo osaltaan siitä että mitenkä vaikka nyt tuollaisen seikan noudattaminen, että jos ajokorttia ei ole niin et autolla aja ei näemmä jaksa miestä kiinnostaa. Ei ollut ensimmäinen kerta ja lieköhän viimeinenkään...

Vaikka häkki heilahtaisi uudestaan kenties lähitulevaisuudessakin, niin enpä jaksaisi olla mitenkään pahoillanikaan miehen puolesta.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Asian kyselijöille - Asuu Kajjaanin (ei ole enää kolmen J:n, kun Jojensuu vei yhden) Oksatiellä...

Ja jossain lehdessä oli maininta (tai jos kyseessä oli kusenkeltainen lehdistö, niin - spekulaatio), että Valjakkala ois saanut jo kolmet sakot tienpäällä linnasta päästyään...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Juha Valjakkala & Marita Routalammi

Viesti Kirjoittaja Blues »

^
Muisteleisin lukeneeni Ruotsin lehdistä, että asiasta olisi Suomessa uutisoinut Savon Sanomat.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin