Zodiac killer

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Huopa
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2020 10:44 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja Huopa »

dazu kirjoitti:
Ma Loka 11, 2021 9:14 pm
Huopa kirjoitti:
To Loka 07, 2021 9:30 am
Taas perustetaan koko teoria Bates kytköksiin. Voin olla väärässä, mutta ainakin pari vuotta takaperin poliisi väitti tietävänsä Batesin murhaajan ja hän ei ollut Zodiac eikä häntä Zodiaciksi epäiltykään.
Taas tätä samaa vääntöä, että Batesin murha ei liittyisi Zodiakiin. Tuo sinun väitteesi on sitä niin kutsuttua skeidaa. Siis homma meni niin, että siinä vaiheessa, kun Batesin murhasta tuli vinkki Zodiak-tutkijoille, niin Batesin tapauksen tutkijat uskoivat tietävänsä, kuka Batesin tappoi, eikä tuo henkilö voinut olla Zodiak.
Mitään vahvoja todisteita tuota epäiltyä vastaan ei ole koskaan ollut ja enemmistö Zodiakia tutkineista poliiseista, oikeammin lähes kaikki, uskovat, että Zodiak juurikin tappoi Batesin.

Jostain syystä täällä minfossa on ollut monellakin kova vastustus sen suhteen, että Zodiak olisi tappanut Batesin...

Huopa kirjoitti:
Pe Loka 08, 2021 10:44 am
Näin on. Eikä sinänsä itse pöytäkirjoitus todista yhtään mitään. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta kun Zodiac ottaa kunnian muiden teoista. Lähinnä tällöin voidaan ajatella, että Zodiacilla olisi jotain yhteyksiä ollut Riversideen.
Tässä kommentissa nyt ei ole taaskaan mitään logiikkaa. Pöytäkirjoitus löydettiin pulpetista heti Batesin surman jälkeen ja surmaaja soitti puheluita Batesin isälle ja mm. poliisille. Nämä puhelut muistuttivat Zodiakin tekemiä puheluita.

Pidän myös tuota 1962 Ocean Siden taksikuskimurhaa Zodiakin tekemänä.
Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta. Tämä viesti oli jotenkin mennyt minulta ohi.

En minä sinänsä vastusta ajatusta, että juuri Zodiac murhasi Batesin. Lähinnä vastustan sitä kuinka varsinkin amatööripiireissä milloin ketäkin yhdistetään Zodiac murhiin juuri Bates kytköksen kautta. Eipä niin väliä jos muihin tapauksiin tämä epäilty ei niin sovi. Mielestäni Bates murha ei mitenkään ole se avaintapaus Zodiac murhissa.

Mutta tosiaan ainakin vielä kaksi vuotta takaperin Riversiden poliisi väitti tietävänsä tekijän. En tiedä onko asiasta kuulunut sen enempää. Zodiac keskustelua en ole enää aktiivisesti seurannut.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

isoäiti kirjoitti:
Su Maalis 18, 2018 11:58 am
kuvassa DARLEEN FERRIN ja Unknown Man, DARLENELLA on yllään villapaita jossa ZODIAKIN kuviota muistuttava koriste kuvio, tuosta voi rakennella kosto motiivin.

kuvissa UNKNOWN MANIN korva näyttäisi retusoidulta, korva on vähän kuin sormen jälki,
ei kahta samanlaista paria, kummallista ettei tuntemattoman miehen henkilöllisyys ole selvinnyt.....
Kuvan mies on melkoisella varmuudella Darlenen ex-aviomies James Douglas Phillips Crabtree.

Mutta se kuvio/symboli...

Tässä, mm. ajassa 4:40 Don Van Vlietin sormuksessa:

https://www.youtube.com/watch?v=5wi_hP7wkoE
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Zodiac-elokuva tuli taas katsottua. Siinäpä elokuva joka kestää useammankin katsomisen tai suorastaan vaatii. Draamallisesti Zodiac teki kolmen eri henkilön elämästä tuskaa koska he kokivat kutsumuksekseen selvittää mysteeri.

Mutta asiantuntijat: Kuinka paljon elokuvassa perustui todellisuuteen lähinnä todisteiden osalta, oliko tekijä saurauskohtaukseen ennen finaalipidätystä kuollut Arthur Leigh Allen?
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Jack the Ripper kirjoitti:
La Touko 28, 2022 4:08 pm
Zodiac-elokuva tuli taas katsottua. Siinäpä elokuva joka kestää useammankin katsomisen tai suorastaan vaatii. Draamallisesti Zodiac teki kolmen eri henkilön elämästä tuskaa koska he kokivat kutsumuksekseen selvittää mysteeri.

Mutta asiantuntijat: Kuinka paljon elokuvassa perustui todellisuuteen lähinnä todisteiden osalta, oliko tekijä saurauskohtaukseen ennen finaalipidätystä kuollut Arthur Leigh Allen?
Allen olisi saanut syytteen, mutta vain laittomien aseiden ja putkipommien takia. Robert Graysmith perusti teoriansa suurelta osin hatarien aihetodisteiden varaan kuten esim. Donald Cheneyn muuttuviin kertomuksiin ja Michael Mageaun kaksikymmentä vuotta myöhempään tunnistukseen.
Tosiasia on, etteivät Zodiacista annetut tuntomerkit, käsiala, oletettu DNA eivätkä sormenjäljet sopineet Alleniin.

Vallejon poliisilaitoksen etsivä John Lynch jututti Allenia ensimmäisen kerran lokakuun 6. päivänä 1969 Lake Berryessan hyökkäyksen jälkeen - poliisin saatua hänestä vihjeen. Ikävä kyllä, kukaan ei tiettävästi kirjannut ylös vihjeen sisältöä eikä sen antajaa. Allenin noistua ykkösepäillyksi paria vuotta myöhemmin ja mm. etsivä Jack Mulanaxin yritettyä selvittää vihjeasiaa Lynchiltä, selvisi ainoastaan, ettei tämä kyennyt muistamaan sitä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Tässä vielä linkki Jack Mulanaxin vuoden 1971 raporttiin Arthur Leigh Allenista:

https://www.zodiackiller.com/MulanaxReport1.html

Lynchin muistamattomuus löytyy raportin sivulta 5. Itse asiassa Lynch ei muistanut edes jututtaneensa Allenia.

"Writer (Mulanax) researched VPD (Vallejo Police Department) files and unable to locate any report where Allen had previously been questioned regarding being Zodiac suspect. Also contacted Sgt. Lynch and he does not recall having questioned Allen."

On siis mysteeri, miten Allen alkujaan liitettiin juttuun. Ellei sitten usko Allenin omaa käsitystä, jonka mukaan hänen naapurinsa nimeltään "White" oli ehkä tehnyt hänestä ilmiannon ("nähtyään kanantapossa käytetyt veriset veitset autossa") . Sellaisestakaan vihjeestä ei tosin löydy poliisin ylöskirjaamia tietoja.
Voisi melkein luulla, että Allen antoi tarkoituksella itse itsestään vihjeen väittäessään kenties valheellisesti tulleensa vihjaistuksi ja kuulustelluksi Zodiac-epäiltynä jo ennen vuotta 1971. Sanoisin, että se olisi ollut siinä tapauksessa silkkaa poliisin härnäystä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Löysin Zodiackillerfacts.com-sivustolta jutun koskien John Lynchin suorittamaa Allenin kuulemista 6.10.1969. Tässäkään ei kerrota, mikä/kuka johdatti poliisin Allenin jäljille:

Sergeant John Lynch of the Vallejo Police department was one of the detectives assigned to investigate the shooting at Blue Rock Springs Park. Like his fellow investigators, Lynch spent as much of his time sifting through the relentless reports from private citizens who were convinced that they knew the identity of the Zodiac. Most of these reports were the result of nothing but suspicions, and many of the claims proved false upon further examination. Daily entries in the Vallejo police reports indicated that Lynch sometimes checked on as many as five or six suspects a day.

For reasons that have never been adequately explained (=syistä, joita ei koskaan ole tyydyttävästi selitetty), Detective Lynch traveled to the Elmer Cave Elementary School on October 6, 1969, and spoke to a man identified as “Arthur Lee ALLEN.”

The one paragraph entry in Lynch’s report did not offer any explanation as to HOW or WHY he came to know of Allen in the first place. However, the brief entry does indicate that the questioning concerned Allen’s whereabouts on the date of the Zodiac’s attack at Lake Berryessa, which had occurred little more than a week prior to the interview.

According to Lynch, “On 9 26 69 Arthur went skin diving on salt point ranch, stayed overnight and returned to Vallejo on 9 27-69. This approximately 2 to 4:30 PM.” Salt Point Ranch is located 119 kilometers northwest of San Francisco, along the coastline west of Sonoma. The report adds, “Arthur stated that on 9 27-69 after he returned from skin diving he stayed at home the remainder of the day. Unable to recall whether or not his parents were home on that day.”

Lynch described Allen as “6’1”, 241, heavy build and is bald,” and reported him to be a “WMA 35 years dob 12 18 33. Resides 32 Fresno St., is single lives with his parents.”

The report does not indicate whether detective asked Allen to account for his whereabouts during any of the other crimes attributed to the Zodiac, particularly those crimes investigated by the Vallejo Police Department. Lynch noted the interview in his entries, and Allen’s name joined those of the many other suspects in the police files.

Five days after Lynch interviewed Allen, the Zodiac killed cabdriver Paul Stine in San Francisco.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mutta. Graysmithin kirjassa Shooting Zodiac kertoo mm. VPD:n etsivä, Allenin syyllisyyteen uskonut George Bawart seuraavaa:

Yet, there was one question he or Bawart had never been able to answer.

"Sergeant John Lynch wrote a memo that has Arthur Leigh Allen's name in the body of it, the first time in my life that I ever heard that name. But it doesn't say why Lynch went there."

"That's the biggest question mark of the case," Fincher said. "Why did you go out to a school to interview a janitor about a shooting?"

"You guys don't have an answer to that?" Conway said.

"We didn't have an answer while Lynch was still alive," Bawart added. "I would like to know why Lynch got ahold of Arthur Leigh Allen in the first place.
I talked to John Lynch a number of times, but I was never in his house. He would meet me at the front door and you'd talk to him at the front door. That was his thing. He never, never showed up drunk at work, but he would go home and soon as he got in the house would turn out the lights and start hitting the sauce. I went over and knocked on his door.

"Lynch, why did you speak to Allen?"

"I don't know. I don't remember. I don't know how I got Allen's name in the first place," he said.

"You know, the way things were going then there were so damn many people to talk to and we were getting so many phone calls and letters and clues. Some of those reports left a lot to be desired. That was the way they hid things in those days. There is nothing in any Lynch's reports."

"In one interview, Lynch eventually remembered that the anonymous tips had come by phone from an unknown woman who said Leigh told friends he was going to be up at Lake Berryessa on Saturday, September 27, 1969, the day of the knife attacks.
There had to have been other calls because Lynch was interested enough to seek Allen out in person and talk to him at great lenght a number of times
within one or two months of the Blue Rock Springs shootings"

"On October 6, 1969, he visited Leigh Allen at the Elmer Cave School where he was employed as a janitor. "I went up to the school", Lynch said, " and told him someone thought you might be the Zodiac killer and reported you. His response was "I was with three or four other guys on the Fourth of July".

I got so, I almost looked at the guy and said to myself: " That's not him."

.....

"The identity of the female tipster remained unknown. Lynch's informant could have been Linda Del Buono, Darleen's sister, or Sue Ayers, a public defender who spoke with Blue Rock Springs survivor Mike as he recuperated in the hospital, and may have been learned something.
It could have been Bobbie, a young swimmer who rebuffed Allen and feared him, or victim Darlene Ferrin who said she knew the two kids out on Lake Herman Road and said she knew who murdered them. Or it could have been another woman."


Graysmithin mukaan vihjeen Allenista antoi John Lynchille puhelimitse siis henkilöllisyydeltään tuntemattomaksi jäänyt nainen.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja ässähai »

^
Kommenttini on tähän varmaan vähemmän tai enemmän OT, mutta menköön jakoon kuitenkin.

Kun olen täällä minfossa seurannut pimeiksi jääneiden murhien ja katoamistapausten setvintää, ja nyt L-S:n KRP:n vanhojen juttujen avaamiseen liittyvää tiedotusta, niin huomioni on kiinnittynyt siihen, että aiemmin annettuja vihjeitä pyydetään ilmoittamaan poliisille uudestaan. Johtuisiko L-S:n KRP:n pyyntö paitsi siitä, että annettuja vihjeitä menee vahingossa hukkaan, niin myös siitä, että kaikissa vanhoissa vihjeissä ei ole varmistettu sen osuvuutta tapahtumaan, tai ei ole tiedossa tai edes saatu selville vihjeen antajan henkilöllisyyttä? Mutta sitten myöhempien esim. uusien vihjeiden ja poliisin omien havaintojen vuoksi, ja koska ehkä on löytymässä uusi tulokulma pimeään tapaukseen, poliisin täytyy tarkistaa viimeisen päälle myös vanhoista vihjeistä kaikki seikat, vihjeitä keskenäänkin vertaillen, joiden perusteella selviää, mitkä vihjeet ovat tapauksen ratkaisemisen kannalta tärkeitä, ja myös luotettavia. Vanhatkin vihjeet voidaan tarkistaa nykyään menestyksekkäästi uuden kehittyneen tietoteknologian ja ohjelmistojen avulla - oletan.

Näin Zodiac-leffan nyt eka kertaa, kun se tuli perjantaina telkkarista. Sitä katsoessa mietin Suomen niin sanottua JSM-keissiä, josta olen lukenut täällä minfossa, ja tässä tapauksessa olen kerta toisensa jälkeen palannut etenkin nimimerkkien 'hannu hanhi' ja 'metsätonttu' kommentointiin, ja muutamien muidenkin monista syistä. JSM-tapauksesta lukiessa tuntuu koko ajan erikoiselta se, että ei ole tavoitteellisesti selvitetty mahdollista syytä tai syitä sille, että tapauksessa ei ole päästy alussa eikä missään vaiheessa oikean tekijän jäljille, tai että oikeasta tekijästä ei ole saatu riittävää näyttöä... Hmh, nonih, tämä kommenttini on tässä näköjään nyt ihan kokonaan OT:ta, koska Zodiac-tapaus on minulle vain leffasta tuttu. Muttamutta. Kiinnostavaa olisi nähdä poliisissa työskentelevien tietoanalyytikkojen varmistamia aikajana-ja tapahtumakuvioita, joiden perusteella pimeitä murhia tutkivat poliisit hakevat varmistusta aiemmille vihjeille ja uutta tulokulmaa vanhaan murhatapaukseen. Muutamasta poliisin kirjoittamasta dekkarista olen päätellyt, että tämmöinen menetelmä on poliisilla käytössä. Pelkällä datan keräämisellä ei rikostutkinnassa pitkälle pötkitä. Data pitää saada laulamaan. Ja niin tapahtuu kun poliisissa työskentelevät murhatutkijat ja tietoanalyytikko-ammattilaiset tietävät mitä tekevät kun dataa keräävät.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja dazu »

Kiitoksia LexVeritasille mielenkiintoisesta matskusta. Totean tuosta Allenin syyllisyydestä, että Allen oli sekä profiloinnin näkökulmasta, että monien aihetodisteiden perusteella täydellinen ehdokas Zodiakiksi, mutta että hän ei kuitenkaan ollut Zodiak. Minä luulen, että oikea Zodiak ei ole kukaan niistä esiintuoduista "epäillyistä".

Sen Järvenpään sarjamurhaajan henkilöllisyys sen sijaan on minulla tiedossa.

Zodiak -leffan olen nähnyt aika monta kertaa ja taitaa olla jopa DVD:kin jossain olemassa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

dazu kirjoitti:
Ke Kesä 01, 2022 11:38 pm
Kiitoksia LexVeritasille mielenkiintoisesta matskusta. Totean tuosta Allenin syyllisyydestä, että Allen oli sekä profiloinnin näkökulmasta, että monien aihetodisteiden perusteella täydellinen ehdokas Zodiakiksi, mutta että hän ei kuitenkaan ollut Zodiak. Minä luulen, että oikea Zodiak ei ole kukaan niistä esiintuoduista "epäillyistä".

Sen Järvenpään sarjamurhaajan henkilöllisyys sen sijaan on minulla tiedossa.

Zodiak -leffan olen nähnyt aika monta kertaa ja taitaa olla jopa DVD:kin jossain olemassa.
Ole hyvä. Kuten jo totesin minäkin tosissani, tosiasia tosiaankin on, etteivät Zodiacista annetut tuntomerkit, käsiala, oletettu DNA eivätkä sormenjäljet sopineet Alleniin.

Itse pidän Zodiacina jotakuta pedofiili Allenin tavat hyvin tuntenutta, esim. hänen hyväksikäyttönsä uhriksi joutunutta oppilastaan esim. Atascaderosin peruskoulusta tai potilastaan Atadascadon valtionsairaalan psykiatriselta osastolta, esim. Don Van Vlietiä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Minun mielestäni Zodiacilla oli jonkinlaista sotilastaustaa ja luulen, että hän on jossain oppinut salakieli/koodihommia. Uskon myös, että Zodiak vaikutti Etelä-Kaliforniassa ennen, kuin saapui tuonne North Bay -alueelle.
Olen aika vakuuttunut siitä, että Darlene Ferrin jotenkin tunsi Zodiakin ja mielestäni tosiaan Cheri Jo Bates olisi voinut olla myös sellainen Zodiakin uhri, johon Zodiakilla oli aiempi yhteys.

Punkk_ari kirjoitti:
To Kesä 02, 2022 8:33 am
Varmasti on.
Tehdäänkö sellainen minfon miitti, että käydään porukalla koputtamassa miehen ovelle? Luulen, että tarjoaisi kahvit, jos mentäisiin kylään ja saattaisi tarjota myös luumulikööriä ja kapseleita, joissa on muovi kuori.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

dazu kirjoitti:
To Kesä 02, 2022 8:00 pm
^Minun mielestäni Zodiacilla oli jonkinlaista sotilastaustaa ja luulen, että hän on jossain oppinut salakieli/koodihommia. Uskon myös, että Zodiak vaikutti Etelä-Kaliforniassa ennen, kuin saapui tuonne North Bay -alueelle.
Olen aika vakuuttunut siitä, että Darlene Ferrin jotenkin tunsi Zodiakin ja mielestäni tosiaan Cheri Jo Bates olisi voinut olla myös sellainen Zodiakin uhri, johon Zodiakilla oli aiempi yhteys.

Punkk_ari kirjoitti:
To Kesä 02, 2022 8:33 am
Varmasti on.
Tehdäänkö sellainen minfon miitti, että käydään porukalla koputtamassa miehen ovelle? Luulen, että tarjoaisi kahvit, jos mentäisiin kylään ja saattaisi tarjota myös luumulikööriä ja kapseleita, joissa on muovi kuori.
Yhdysvalloissa sotilastaustaa on jollain tasolla joka toisella ja moni oppii kotonaan kaikenlaista, ihan itsekseenkin opiskellen. Wing Walkerit oli mahdollista hankkia esim. välikäsien kautta. Ferrinin yhteydestä Zodiaciin ei ole mitään varsinaista näyttöä, ainoastaan siskon vaihtelevia tarinoita ja epämääräinen lausahdus Mageaulle. Ferrinillä oli paljon miehiä tuttavapiirissään. Luulen, että Zodiac tiesi Ferrinin muttei toisin päin. Zodiac oli stalkkeri ja huono ampuja. Batesin mahdollinen yhteys Zodiaciin perustuu luultavimmin murhaajan itsensä kirjoittamiin runoiluihin, joita ei voi pitää asiasisällöltään luotettavina.
Uskon, että Zodiacilla oli yhteys vihaamaansa Charles Mansoniin Los Angelesin muusikkopiirien kautta. Don Van Vlietin kotitalo sijaitsi kivenheiton päässä LaBiancojen murhapaikalta Waverly Drivella.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Mulla on se perstuntuma tästä Zodiakista, että hän koki olevansa tällainen väärinymmärretty nero. Tyyppi on siis ollut tosielämässä aivan tavallista massaa ja suhteellisen näkymätön hahmo, mutta hän on kokenut, että hän olisi ansainnut enemmän tunnustusta lahjakkuudelleen. Kyseessä on myös todella kontrollinjanoinen tyyppi ja hän eli jonkinlaisessa omnipotentissa fantasiassa.
Naisiin tämä tyyppi suhtautui hyvin kontrolloivasti. Olen tätä jo aiemminkin eri alustoilla heittänyt, että Zodiak tutustui itseään huomattavasti nuorempiin naisiin ja tyttöihin ja käyttäytyi näitä kohtaan kontrolloivasti. Kun tytöllä tuli muita miehiä kuvioihin, Zodiak tappoi tytön. North Bay -alueen iskuissa Zodiak hyökkäsi tämän tytön ja tytön treffikumppanin kimppuun...
Myös näissä lähetetyissä kirjeissä ja koodeissa näkyy tämä kontrollinjanoisuus, siinä mies yrittää kontrolloida koko yhteiskuntaa ja kieriskelee tässä omnipotentissa fantasiassa, kun saa koko yhteiskunnan hyppimään pillinsä mukaan...

Wille zur Macht!
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Olen osittain samaa mieltä. Don Van Vlietin menestyksennälästä ja kontrollifriikkiydestä saa osviittaa tutustumalla hänen läpimurtolevynsä tekovaiheisiin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Trout_Mask_Replica

Löytyy suoria yhtymäkohtia mm. Zodiacin kirjeiden fantasioihin mm. kidutettavista orjista.

"In preparation, the band rehearsed Van Vliet's difficult compositions for eight months, living communally in a small rented house in Woodland Hills, Los Angeles. Van Vliet implemented his vision by asserting complete artistic and emotional domination of his musicians. At various times, one or another of the band members were put "in the barrel", with Van Vliet berating him continually, sometimes for days, until the musician collapsed in tears or in total submission to Van Vliet. According to John French and Bill Harkleroad, these sessions often included physical violence. French described the situation as "cultlike", and a visiting friend said that "the environment in that house was positively Manson-esque". Their material circumstances also were dire. With no income other than welfare and contributions from relatives, the band survived on a bare subsistence diet. French recounted living on no more than a small cup of soybeans a day for a month, and at one point, band members were arrested for shoplifting food (whereupon Zappa bailed them out). A visitor described their appearance as "cadaverous" and said that "they all looked in poor health". Band members were restricted from leaving the house and practiced for fourteen or more hours a day. Van Vliet once told drummer John French that he had been diagnosed with paranoid schizophrenia, and he would see nonexistent conspiracies that explained this behavior."'

Zodiacin kirjeestä:

"Being that you will not wear some nice Zodiac Killer symbol buttons, how about wearing some nasty Zodiac-logo buttons. Or any type of Zodiac-logo buttons that you can think up. If you do not wear any type of Zodiac-logo buttons,I shall torture all 13 of my slaves that I have wateing for me in Paradice. Some I shall tie over ant hills and watch them scream & twich and sqwirm. Others shall have pine splinters driven under their nails & then burned. Others shall be placed in cages & fed salt beef untill they are gorged then I shall listen to their pleass for water and I shall laugh at them. Others will hang by their thumbs & burn in the sun then I will rub them down with deep heat to warm them up. Others I shall skin them alive & let them run around screaming. And all billiard players I shall have them play in a darkened dungen cell with crooked cues & Twisted Shoes. Yes I shall have great fun inflicting the most delicious of pain to my slaves"

Mainittakoon, että Woodland Hillsin talossa oli biljardipöytä, joka tarjosi bändin jäsenille ainoan viihdykkeen.

Äärimmilleen treenattua Captain Beefheartin ja Magic Bandin neroutta:

https://www.youtube.com/watch?v=TzXUzW9wpok
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Pegasos
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Touko 26, 2021 1:08 pm

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja Pegasos »

Vähän OT, mutta kuka mahtoi olla viimeinen ns. tunnettu sarjamurhaaja? Taisivat nämä mysteeritekijät loppua 90-luvulla?

Vastaa Viestiin