Karla Homolka ja Paul Bernardo

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Karla Homolka ja Paul Bernardo

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Oletteko tutustuneet tähän tapaukseen, muistan kun tätä aikoinaan puitiin, oli Suomenkin lehdissä juttuja. Täällä lyhyesti suomeksi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Karla_Homolka

Englanniksi löytyy sitten enemmän tietoa mm. CrimeLibrarysta. Mutta onko kenelläkään tietoa mitä Karlalle nykyään kuuluu? Hänhän vapautui jo parisen vuotta sitten, Bernardo istuu elinkautistaan.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jaaha, akka on päässyt vapaaksi... :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

karlasta olen nähnyt yhden haastiksen, jossa kertoi kuinka pelottavaa on tulla ulos ja ihmiset kyylää. niistähän on tehty nyt leffakin, jossa karlaa esittää 70´s showsta laura prepon.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Vaikuttaa tapaukselta, jossa tämä Homolka pääsi helpommalla sukupuolensa takia... Olivathan Lucas ja Toolekin pari, muttei kummallekaan mitään sopimuksia tarjoiltu, vaikka Lucas todennäköisesti tunnustikin joitain Toolen rikoksia.

Nyt näkyy olevan uusissa naimisissa ja lapsikin on, tänä vuonna syntynyt. Mitähän kersa ajattelee, kun kuulee äitinsä menneisyydestä? Ja miten Karla kestää mahdolliset tulevaisuuden vaikeudet, avioeron tai vastaavan... sellaisissa tilanteissa punnittaneen, onko parantunut vanhoista tavoistaan vai ei.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mä luin kanssa aikoinaan juttuja/artikkeleita Homolkasta, siis sillon kun se vapautui. Karmivan tavallisen näköinen nainen. Pelottavaa, sitä niin kuvittelee näiden olevan jotenkin "murhaajan" näköisiä.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mulla tuli kanssa mieleen, et miten voikin olla noin sairaan tavallisen näköinen nainen, eikä se mieskään mitenkään erityisen näköinen ole. jotenkin sitä vaan aina ajattelee et kyllähän noi hullut nyt tunnistaa ja erottaa mut ei kai sitten. mut luulis nyt kuitenkin....
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Fuhrer
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Fuhrer »

Loka kirjoitti:Mä luin kanssa aikoinaan juttuja/artikkeleita Homolkasta, siis sillon kun se vapautui. Karmivan tavallisen näköinen nainen. Pelottavaa, sitä niin kuvittelee näiden olevan jotenkin "murhaajan" näköisiä.
Totta. Molemmat niin tavallisen näköisiä, ettei näitä voisi kyllä ulkonäön perusteella ajatella murhaajiksi...

http://www.occhirossi.it/Serial_Killer/ ... olka-1.jpg

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Mun mielestä kaikki murderit on aika tavallisen näkösiä...Kai ne juuri siksi ei ole osannut herättää epäilyksiä ja tuntuvat ensin luotettavilta kunnes karmiva totuus paljastuu :?

Eipä tästäkään heti uskoisi...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Eipä kai nainen voikaan vakavissaan kuvitella, että ihmiset vain uohtavat... Moninkertainen kiduttaja ja tappaja kuitenkin kyseessä.. :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Fuhrer kirjoitti:
Loka kirjoitti:Mä luin kanssa aikoinaan juttuja/artikkeleita Homolkasta, siis sillon kun se vapautui. Karmivan tavallisen näköinen nainen. Pelottavaa, sitä niin kuvittelee näiden olevan jotenkin "murhaajan" näköisiä.
Totta. Molemmat niin tavallisen näköisiä, ettei näitä voisi kyllä ulkonäön perusteella ajatella murhaajiksi...

http://www.occhirossi.it/Serial_Killer/ ... olka-1.jpg
*virn* toi on se leffaposteri...jossa on laura prepon... 8) :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kalessin kirjoitti:
Fuhrer kirjoitti:
Loka kirjoitti:Mä luin kanssa aikoinaan juttuja/artikkeleita Homolkasta, siis sillon kun se vapautui. Karmivan tavallisen näköinen nainen. Pelottavaa, sitä niin kuvittelee näiden olevan jotenkin "murhaajan" näköisiä.
Totta. Molemmat niin tavallisen näköisiä, ettei näitä voisi kyllä ulkonäön perusteella ajatella murhaajiksi...

http://www.occhirossi.it/Serial_Killer/ ... olka-1.jpg
*virn* toi on se leffaposteri...jossa on laura prepon... 8) :lol:
No mää jo katsoin että on nainen kyllä eri näkönen mitä mun näkemissä kuvissa (joita "tavallisella") tarkoitin!! :lol:

Fuhrer
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Fuhrer »

Kalessin kirjoitti:
*virn* toi on se leffaposteri...jossa on laura prepon... 8) :lol:
Oho, totta tosiaan.. :D

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

no ei se mitn, itse laitoin tänään (eilen) turkua käsittelevän ketjun ulkomaan rikoksiin.. :lol: taitaa mennä samaan kategoriaan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Löyty tähänkin aika hyvät sivut tuolta
http://www.francesfarmersrevenge.com/st ... omolka.htm
Suht hyvin kuvia yms.

Ja mä komppaan kyllä tota Homolkan huonoa tuomiota, mä luulen että se on yhtälailla ollut mukana (No ei, ihan tosi! Kuka perkele muuten "uhraa" pikkusiskonsa?? Kyllä mä uskon, että melkein jokainen ois valmis vaikka kuolemaan suojellakseen pienempiä sisaruksiaan.) mutta kun on itse ottanut pahasti turpaansa, niin on ajatellut laulaa, ja tiennyt ihan hyvin, että pääsee vähemmällä juuri tuon turpareissun takia.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6649
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

http://www.cbc.ca/news/background/bernardo/:

June 28, 1993:
Homolka's trial begins.

July 1993:
Homolka pleads guilty to two counts of manslaughter and receives a 12-year jail sentence. Her pleas and the statement of facts agreed to by her lawyer and the Crown are both covered by a publication ban ordered by the judge to ensure a fair trial for Bernardo.

May 18, 1995:
Bernardo's trial begins.

June 29, 1995:
Homolka testifies against Bernardo.

Sept. 1, 1995:
Bernardo is found guilty of all nine charges against him, including two counts of first-degree murder for killing French and Mahaffy.

Sept. 15, 1995:
Bernardo is sentenced to life in prison without possibility of parole for 25 years.

November 1995:
Bernardo is declared a dangerous offender, meaning he will likely spend the rest of his life in jail.

-------------------------------------------------------------------------------------

Tuntuu sinänsä uskomattomalta, että Homolka pääsi huomattavasti vähemmällä vaikka oli yhtä syyllinen kuin Bernardo.

Kuva <---- english wikipedia

Vastaa Viestiin