14 on kylmiössä.
Yli 50 on loukkaantunut, osa vaikeasti.
Silminnäkijät kertovan nähneen irroneita raajoja, "toivottavattavasti" ovat olleet kuolleilta peräisin.
Tuo oli oikein hyvä aika suorittaa isku, reippaasti, mutta ei liikaa, ihmisiä kuitenkaan, koska juna ei ollut ihan täpötäynnä, jolloin sirpaleille jäi tilaa löytää kohteensa. Lähellä oleva kehomassa vaimentaa sirpalevaikutusta. Tämähän on tuttua sotatoimimalueilla käymättömillekin elokuvista tms sarjoista, kun sankari hyppää räjähteen päälle ja kohta heiluu se eräs lippu. Tekijöiden sanottu saavan Usan militaarikamaa helpommin, kun usa näytää hyvälle. Mikäli räjähdypisteen klähellä ei ole ihmisiä, sipaleet aiheuttavat pahempaa tuhoa.Tracker kirjoitti:(Ps. mielipuoli rättipää olisi tehnyt iskun ruuhka-aikaan.)
Tässä kuvaaja, missä kerrotaan painevaikuksestaa, joka riippuu paikasta ja tietenkin niin uhrin kuin räjähteen sijainnista ja suunnasta. Juna on samankaltainen paikka kuin lentokone, "hyvä paikka" jyräyttää pommi, koska painevaikutus on ikävämpi suljetussa tilassa. Tuossa alla on pieni ongelma termien kanssa mielestäni, tuo iso P kuuluisi olla Pa tai ehkkä myös p olisi hyvä termi paineelle vai menikö väsyneenä päin peetä tämä, tuo d minua hämää? Seuraavassa kuva vahingoista, pienensin hieman alkuperäistä, turhat betonit pois. Tuosta kuvasta pääteltynä, pommi ei ole ollut "kovin voimakas", kun ikkunaat jääneet pääosinehjiksi, oisko joku rikottu hätäkuluksi? Tuo ovi vasemmalla lienee uhrien tekosia, yrittäneet saada auki?
Eikös noissa ole monesti vipu tms, missä ovi hätätilassa aukaistavissa. Enpä muista miten tuolla, aina pitäisi katsoa, mutta Ranskassa ollut muutakin tekemistä, kuin pommeja ja hätäovia miettiä...
Lähteet:
- https://www.cdc.gov/niosh/docket/archiv ... ambers.pdf
- https://www.metabunk.org/attachments/bl ... -pdf.2578/
- http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04 ... tro-train/
- http://edition.cnn.com/2017/04/03/europ ... explosion/