mielenkiintoista

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Damien »

janita kirjoitti:niin onko petoksen yritys rangaistava ja millaiset kriteerit sille on? Tää mies yritti saada allekirjoittamaan talokaupasta tarjouksen ja kyseessä oli sen verran arvokas talo (melkein 900 000€), että siitä sitovasta tarjouksesta olisi kai tullut maksettavaksi 10% kauppahinnasta, mikä on aika helkutin paljon rahaa se.
On.Omistiko äijä tai joku tuttunsa sitten tuon myytävän talon?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja janita »

Damien kirjoitti: On.Omistiko äijä tai joku tuttunsa sitten tuon myytävän talon?
Ei tietääkseni. Mutta hän soitti kiinteistövälittäjälle, sopi näytöstä, kävimme siellä. Sen jälkeen hän pyysi vielä meilitse välittäjää lähettänään lisätietoa talosta (kesäkuvia, sähköpiirustukset ja muuta). Sitten oli sopimassa välittäjän kanssa aikaa toimistolle kirjallisen tarjouksen tekemiseen, mutta koko homma alkoi tuntua niin hämärältä että kieltäydyin lähtemästä sinne.

Sain kuitenkin kuulla aikaisemmin huijatuksi tulleelta naiselta (yhdeltä niistä, jotka löysin netin kautta tällä viikolla) että hän oli allekirjoittanut tarjouksen ja joutunut sittemmin maksamaan asunnon myyjälle virallisen tarjouksen perumisesta 10% talon myyntihinnasta. Koska hän oli tosiaan allekirjoittanut tarjouksen uskoessaan miehen selitykset, että hällä on rahaa ja hän maksaa, muttei vaan voi ottaa taloa omiin nimiinsä.

En ole tajunnut oliko ideana aiheuttaa vain vahinkoa minulle, vai myös hyötyä huijarille itselleen ja jos niin mitä.

Tästä asiasta siis, vaikkei minun kohdallani toteutunut, kananttaa siis ilmeisesti tehdä tutkintapyyntö? Jos kerran yrityskin on rangaistava. Olen tosiaan maanantaina menossa joka tapauksessa poliisilaitokselle, kun mieheltä jäi tänne joitain prepaid-kortteja, jotka saattavat kiinnostaa poliisia.
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Janita, meinasin sulle laittaa yvnä muutaman kysymyksen, mutta huomasin ettei niin voi tehdä...? :roll:
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Damien »

Joku ehkä tietää paremmin mutta en usko että ajan varaamisesta ja tarjouksen allekirjoittamispyynnöstä
vielä minkäänlaista tuomiota tulee, jos syytettäkään.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja janita »

Pahoittelen tuota sekavaa avausviestiäni (ymmärrän hyvin vastaanoton :D ). Olin tosiaan tuossa vaiheessa itsekin ihan ymmälläni kaikesta, eikä ollut oikein selkeää kokonaiskuvaa viimeisen 3 viikon aikaisista tapahtumista päässä ja ne ovat auenneet vasta nyt pikkuhiljaa. Enkä ehtinyt tänne foorumille viikolla, kun oli niin paljon kaikkea järjestettävää ja selvitettävää.

Tänne foorumiin ei tämän luonteen vuoksi tee mieli ihan hirvittävän yksityiskohtaisesti avautua oman elämän asioista, mutta tässä pääpiirteittäin:
Tapasin miehen, joka oli alkuun ok. Sen jälkeen alkoi tapahtua kaikenlaista epämääräistä ja alkoi tuntua, että se yrittää kusettaa multa rahaa.

Kun ei juonet onnistuneet, alkoi puhua kaikenlaisita kytköksistä ikäänkuin vaivihkaa. Kertoi "latesta" jonka on tuntenut lapsesta saakka, jonka auto räjäytettiin ja joka on nyt uskossa. Sen jälkeen alkoi nämä Bandidos-jutut ja miten tuntee paljon ihmisiä ja ettei ole ihan puhdas poika. Ja sitten yhtenä päivänä kertoi tarvitsevansa vaatekaappia, pyysi mua tyhjentämään alimman hyllyn ja hups laittoi sinne aseita, jotka sitten toimitutin salaa pois (kun vähän karmi). Kun miehelle selvisi, etteivät ne ole täällä, alkoi varsinainen pelottelu, miten ne ovat Bandidosin aseita ja vain hällä myynnissä. Ja miten hän joutui nyt suureen vaaraan, jos aseet eivät ole takaisin samantien, kun "Tapsa" niitä kaipaa ostajalle. Ja että miten mä olen nyt asettanut sekä itseni, että kaikkii perheenjäseneneni, ystäväni ja vanhempani suureen vaaraan tehtyäni tyhmyyksiä. Ja sanoipa se vielä, että mun pitäisi mennä jonnekin Sompasaareen tallille selvittämään tilanne. Kaveri ilmoitti tekstarilla, että ovat leluja, joten pyysin soittamaan poliisit poistamaan miehen asunnosta (en halunnut ottaa selvää, alkaako väkivaltaiseksi vielä uhkailujen päälle).

Tän jälkeen selvisi sitten aika nopeasti, että se on ihan elänyt näin (oli yllättävän helppoa löytää netistä muita). Kusettanut ihmisiä ja jos jutut eivät ole uponneet, on alkanut pelottelu ja uhkailu.

*

Sillä oli kaikenlaista muutakin tarinaa mikä ei pitänyt paikkansa, mutta ei niistä tässä. Itse asiassa oikein mikään sen puheista ei ollut totta. Ei siis tosiaan edes nimi.
arikos
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 8:24 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja arikos »

Aina näitä"kytkös hemmoja"on ollut,ja tulee olemaan.Lehdistön syytä,paljon kirjotetaan moottoripyöräjengeistä,ym.Meneehän siinä pupin istujalla faktat ja fiktiot sekaisin.Samaa oli havaittavissa jo 70 luvun lopulla,jenkillä pupin eteen ja oluelle,kohta oli joku siinä "soittamassa suutaan"ja Elvistelemässä että hän tuntee ton "letukka"porukan jos harmia haluatte :lol:
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja janita »

Sellasta vielä, että tää mies ei käynyt kapakeissa, eikä varmaan sellaisissa huutele. Ei itse asiassa käytä alkoholia varmaan alkuunkaan (en nähnyt kertaakaan eikä muutkaan ole nähneet). Ja puhui tosiaan siihen tapaan alun jälkeen, että itse kuuluu Bandidosiin. Ensin puhui ympäripyöreämmin ja pelkistä kytköksistä, mutta sitten tarina muuttui ja hän olikin itse.
arikos
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 8:24 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja arikos »

No hullu mikä hullu,enivei :lol:
Crombie
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 11:49 pm
Paikkakunta: Hellsinki

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Crombie »

Epäilen että viestin aloittajan "linnaan lähteny" heebo on joku pentu joka kovistelee sillä Tapion ja Laten nimet on tullu kaikille tutuiksi youtubeen pistetyistä Laten ja Bandidos pressan haastatteluista. Mutta kun kerran mainitsit tossa moren niin miksi et more:n johtajan nimeä maininnu vai eikös kaverisi heebo sitä tieny? Monet tenavat hakevat "kunnioitusta" väittämällä että heillä on yhteyksiä alamaailmaan jne.. :D
mutta myös muut kuten kerran eräs pilleristi juoppo väitti että hän tuntee Helvetin Enkeleitä vaikka kyseisellä paikkakunnalla missä pilleristi asui ei varmaan ikinä edes ole käyny minkään sortin rikollisia.. sillä niin pieni ja kaukainen kylä lapissa. :D
Saharan eteläpuolisen Afrikan väkiluku on eri määritelmien mukaan 622–840 miljoonaa, ja se kaksinkertaistuu 25 vuodessa. Syntyvyys on keskimäärin 6,1 lasta naista kohde.
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja janita »

Crombie kirjoitti:Epäilen että viestin aloittajan "linnaan lähteny" heebo on joku pentu joka kovistelee sillä Tapion ja Laten nimet on tullu kaikille tutuiksi youtubeen pistetyistä Laten ja Bandidos pressan haastatteluista. Mutta kun kerran mainitsit tossa moren niin miksi et more:n johtajan nimeä maininnu vai eikös kaverisi heebo sitä tieny? Monet tenavat hakevat "kunnioitusta" väittämällä että heillä on yhteyksiä alamaailmaan jne.. :D
Tämä "tenava" on hieman yli 40-vuotias ammattihuijari.

Tämä hra on ylivoimaisesti paras tarinankertoja, johon olen henkilökohtaisesti milloinkaan törmännyt. Kyllä hän mainitsi vaikka mitä nimiä, mutta mainitsi niin paljon kaikenlaista muutakin, että en luonnollisestikaan pysty kaikkea tänne postaamaan. Kaikkiin valheisiin oli tarinansa ja vielä varsin uskottava sellainen. Ja jotenkin jäi vaikutelma, että jollain tasolla hän jopa uskoo niihin itse ja monissa kertomissaan asioissa ja tapahtumissa on osoittautunut olevan ihan oikeaa totuuttakin pohjalla - joskin hyvin hyvin hyvin kaukaa kiertäen.
Vastaa Viestiin