" Katso ihmistä.. "

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Black Phoenix
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Joulu 26, 2013 10:10 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Black Phoenix »

HrZ kirjoitti:
Black Phoenix kirjoitti:.... Itselläni huonoja kokemuksia SSRI-lääkkeistä.....
ja saman verran löytyy ihmisiä joilla hyvät kokemukset..
Täh, yksi vai? Varmasti on joillekin sopivia. Hälyttävän moni massamurha vaan liittyy SSRI-lääkkeisiin ja Suomessakin tämä on yleistyvä ilmiö (kouluampumiset, hiltunen jne.). Mielestäni niitä jaetaan liikaa tietämättä sen sopivuutta ja varsinkin kun ne voivat aiheuttaa äärimmäisiä tekoja. Lääkebisnes on karujuttu, kuten sikapiikin kanssa moni huomasi.

Coltrane
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Loka 11, 2013 2:07 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Coltrane »

Mites Teacherin suhde Mr. Ripperiin? Onko tullut tutkittua enemmänkin kuin pintapuolisesti?

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Black Phoenix kirjoitti:
HrZ kirjoitti:
Black Phoenix kirjoitti:.... Itselläni huonoja kokemuksia SSRI-lääkkeistä.....
ja saman verran löytyy ihmisiä joilla hyvät kokemukset..
Täh, yksi vai? Varmasti on joillekin sopivia. Hälyttävän moni massamurha vaan liittyy SSRI-lääkkeisiin ja Suomessakin tämä on yleistyvä ilmiö (kouluampumiset, hiltunen jne.). Mielestäni niitä jaetaan liikaa tietämättä sen sopivuutta ja varsinkin kun ne voivat aiheuttaa äärimmäisiä tekoja. Lääkebisnes on karujuttu, kuten sikapiikin kanssa moni huomasi.
Noista kouluampumisista tuntuu liikkuvan aika paljon huhu- ynnä mutu-puhetta, mikä on lähtenyt liikkeelle joistakin lööpeistä tai lehtijutuista, joissa on mainittu lääkkeiden tai joidenkin mt-ongelmien yhteys näihin tapauksiin. Kaivan tarkempia lähteitä ja tietoja, jahka ennätän, mutta jo nyt kommenttina: esim. Auvisen tapauksessa lääkitys oli nimenomaan jätetty käyttämättä. Lääkäri oli määrännyt nuorelle lääkehoitoa, mutta tämä lopetti hoidon kesken, ennen aikojaan.

On aivan selvää, että kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille, josta syystä lääkehoidon lisäksi olla myös muuta hoitoa ja tukea, sekä lääkityksen tulee olla lääkärin seurannassa. Ongelma on usein siinä, että tämä seuranta jää hoitamatta ja muu hoito on riittämätöntä.

On myös selvä, että on myös ihmisiä, joille lääkehoidottomuus ei sovi. Sairaus tai häiriö voi olla sitä luokkaa, että normaali elämä ei onnistu ilman hoitoa. Joskus lääkkeet ovat suuri apu ja turvaavat sekä työkyvyn että mahdollisuuden elää normaalia, hyvää elämää.
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

Black Phoenix
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Joulu 26, 2013 10:10 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Black Phoenix »

Googleen SSRI murders tai jotain hakusanaksi niin löytyy jos jonkinlaista listaa. Ei ole mikään muutamasta lööpistä alkanut huhu vaan näitä tapauksia on pilvin pimein. On arvioitu että ne aiheuttavat pahoja itsetuhoajatuksia ja aggressiivisuutta alle 20-vuotiaissa, ja usein ne liittyvät lääkkeen aloitus ja lopetusvaiheeseen. Jotkut ssri:t, kuten Cymbalta voivat aiheuttaa pahoja vieroitusoireita lopetettaessa. Mietinpä vaan lääkäreidenkin moraalia, kun riskit on olemassa ja tiedossa.

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Black Phoenix kirjoitti:Googleen SSRI murders tai jotain hakusanaksi niin löytyy jos jonkinlaista listaa. Ei ole mikään muutamasta lööpistä alkanut huhu vaan näitä tapauksia on pilvin pimein. On arvioitu että ne aiheuttavat pahoja itsetuhoajatuksia ja aggressiivisuutta alle 20-vuotiaissa, ja usein ne liittyvät lääkkeen aloitus ja lopetusvaiheeseen. Jotkut ssri:t, kuten Cymbalta voivat aiheuttaa pahoja vieroitusoireita lopetettaessa. Mietinpä vaan lääkäreidenkin moraalia, kun riskit on olemassa ja tiedossa.
Vieroitusoireita voi tulla. Siksipä lääkityksen (minkä tahansa pitkäaikaisen) lopetus pitää hoitaa lääkärin ohjeistuksen mukaan.

Googlella löytyy kyllä listaa jos jonkinlaista. Lähdekritiikkiä sit niiden kanssa. :)

Jos asiallinen tieto aihealueesta kiinnostaa, kannattaa lukea esim.:
http://www.wsoy.fi/kirjat/-/product/no/9789510349953
ja Peter Langmanin kirja "Kouluampujat: miksi nuori tappaa?"
sekä Punamäki, Tirri, Nokelainen, Marttunen: "Koulusurmat: yhteiskunnalliset ja psykologiset taustat ja ehkäisy".
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

Black Phoenix
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Joulu 26, 2013 10:10 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Black Phoenix »

Sen verran vielä kommentoin, että ihmettelen kun painotetaan että lopettaminen lääkärin ohjeistuksella. Mutta kun se ei asiaa auta laisinkaan, lopettaminen pitää silti tehdä joko pikkuhiljaa pienentämällä annosta tai kerrasta poikki kuten itse tein. Oireet tulee jokatapauksessa. Cymbalta aiheutti pahoinvointia jo muutaman tunnin jälkeen jos aamulla jäi ottamatta. Juurikin lähdekritiikin takia en linkittänyt tänne mitään sivua, jokainen tutkikoon ja päätelköön itse. Itselleni määrättiin isoin annoksin cymbaltaa ilman kunnollista diagnoosia, söin kyllä lääkkeet mutta jossain vaiheessa huomasi menevänsä niiden takia ihan huonoksi. Soitin tälle hoitoihmiselle joka lääkkeet määräsi ja kerroin että en tule enää tapaamaan. 3KK kuurin jälkeen ei tätä edes kiinnostanut miten jatkan lääkityksen kanssa ilman hoitosuhdetta ja lääkettä oli jäljellä iso määrä. Vein loput ongelmajätteisiin.

Verna
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 1:16 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Verna »

Kaikkiin lääkkeisiin voi liittyä ongelmia (mm. sivuvaikutuksia), mutta psyykelääkkeisiin liittyy varmaankin eniten mystifisointia ja väärinymmärrystä. Jos kouluampuja X on kerran saanut mielialalääkkeen, hän erittäin todennäköisesti kärsii jostakin mielenterveyden ongelmasta. On hyvä, että yhteys lääkkeisiin tutkitaan, mutta eiköhän suurimmassa osassa esim. kouluampumisista teon selittää ko. ihmisen perusongelma, ei lääke.

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Mielialalääkekeskustelua voi jatkaa:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=3516
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

NCW
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: To Joulu 19, 2013 2:48 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja NCW »

Teacher kirjoitti:
NCW kirjoitti:Uutena jäsenenä odotin eilen muiden vastaavan Teacherille ja oletin myös ettei hänen kirjoitusta mitätöitäisi, niinkuin nyt ehti tapahtua useammalta taholta :(

Pakko oli laittaa lusikka soppaan kun tänä aamuna luin vastaukset Teacherille. Onneksi oli niitäkin jotka ottivat hänet tosissaan, koska se mitä Teacher kirjoitti oli sydäntäsärkevää, ei tuollaista toivoisi kenellekään koskaan!

Teacher, voin kertoa että oma lapsuuteni oli sellainen että yritin itsemurhaa neljävuotiaana. Kestin lapsuuteni koska joskus kaupassa joku vieras ihminen katsoi ystävällisesti ja hymyili, niiden voimalla ja lujalla päätöksellä että isona tekisin kaiken päinvastoin minusta kasvoi ihan normaali ja rakastava ihminen. Joku sanoi kerran: Et ole voinut vaikuttaa millaisiin olosuhteisiin synnyit, mutta on vain ja ainoastaan omaa ansiotasi että selvisit siitä ;)

Jos englanti sujuu niin kannattaa käydä lukaisemassa tämä foorumi, sieltä löydät kohtalotovereita jotka kamppailevat samojen asioiden kanssa:

http://www.psychforums.com/antisocial-personality/
Pakko kuitenkin vielä vastata tähän; :)

Aivan aluksi, niin kiitos linkistä, ja ennenkaikkea myötätunnosta. Rakentavaa palautetta
sinulta. :)

Olet oikeassa, en toivo tätä kenellekkään. On kuin kävelisi pimeässä tunnelissa joka vain
pitenee ja pitenee sitämukaa kuin pimeys ympärillä tiivistyy.

Voin sano että on todella traagista mitä sinulle tapahtui lapsena, mutta hyvä jos sait elämäsi
pysymään raiteilla. :) Olet vahva, etkä mikään nukke joka tanssii kun halu vetää langoista.

Hymyllä-- tai oikein ajoitetulla positiivisella lauseella voi olla valtava merkitys juuri lapsena,
joten olen iloinen kun sait niitä.
Hei ja kiitos myötätunnostasi, se kosketti ja meni suoraan sydämeen, olet tunteva ihminen ja uskon siksi että kaikki vielä järjestyy kohdallasi :)

Maalaukset ovat muuten erittäin kiinnostavia, kiitos kun toit niitä tänne!

En tiedä onko tästä mitään apua sinulle, aikuisena jouduin vastaavanlaiseen olotilaan (pimeä tunneli) missä en päässyt eroon negatiivista ajatuksista. Sitten tajusin että se mihin keskittyy laajenee, joten päätin keskittyä johonkin hyvään, se oli minun pelastusrenkaani, valitsin pienen ja yksinkertaisen asian johon tartuin kun tuli yksikin negatiivinen ajatus mieleen. En enää taistellut negatiivisia ajatuksia vastaan vaan sivuutin ne keskittämällä johonkin hyvään. Alussa jouduin monta kertaa päivässä väkisin keskittymään johonkin hyvään, sitten yhtenä päivänä se ei vaatinut ponnisteluja... olin keskittänyt huomioni johonkin hyvään niin kauan että sivuutin alitajuisesti kaikki negatiiviset ajatukset ja olin aika yllättynyt siitä kuinka helposti ja nopeasti pääsin tunnelista valoon. Yhtäkkiä elämä oli taas ihanaa ja löysin aina jotakin positiivista kaikista ja kaikesta. Kukaan ei opettanut sitä, se oli viimeinen oljenkorteni.

Ymmärsin mitä tarkoitit kun olit kirjoittanut WONDERLAND maalaukseen vaikkei meillä ole yhteinen lapsuus.

Sain pienestä pitäen kuulla että olen paha, olin kuulemma paha jo äidin kohdussa. Ei lapsi osaa ajatella, sitä ottaa kaiken täytenä totena. Tavallaan oli siunaus että pidin itseäni pahana koska se tarkoitti että kaikki ihmiset olivat hyviä - kaikki ihmiset. Jos joku teki pahaa minulle niin se oli minun syytä, ansaitsin vain huonoa kohtelua. Näin ajattelin melkein kaksi vuosikymmentä ja se tuntui hyvältä ja oikealta ajatukselta. Elämä oli ihanaa koska ihmiset olivat hyviä ja maailma oli hyvä enkä koskaan kyseenalaistanut itseäni. Se oli minun totuuteni.

Kaikki loppui kun törmäsin sadistiin, en ymmärtänyt miten mies voi sanoa rakastavansa minua ja samalla nauttia kun tekee minulle pahaa?! Olin siihen asti aina ajatellut ettei kukaan koskaan tee pahaa tarkoituksella, ei koskaan!

Se johti epäilykseen siitä etteivät kaikki ihmiset ole vain ja ainoastaan hyviä, että kaikilla on varjo. Mikä merkitsi sitä että myös minussa oli hyvää. Yhtäkkiä asiat monimutkastuivat kun näki ihmiset erilailla kuin aiemmin, kun muisteli menneitä tapahtumia uudessa valossa sydän särkyi. Olin tunnelissa mistä en löytänyt ulos, ahdistus ei koskaan lakannut ja muistan ajatelleeni ettei edes kuolema auta, sama ahdistus jatkuu kuolemankin jälkeen. Yritin keksiä ulospääsyä mutta mikään ei toiminut. Saatoin saada hetkellisesti hyvän olon tunteen mutta sitä ei kestänyt pitkään. Näin vain ihmisten huonot puolet ja viis veisasin jos ihmisillä oli ongelmia, asia joka oli aina ollut sydäntä lähellä, ihmisten tuskan tunteminen oli yhtäkkiä hävinnyt. Lapsena jumala oli ainoa johon turvautua ja ehkä juuri sen takia lapsuus ei ollut niin rankkaa kun se ehkä kuulostaa. Mutta tunnelissa rukouksetkaan eivät auttaneet. Kutsun sitä vieläkin sielun pimeäksi yöksi ja oli ihmeellistä miten lopulta päätös keskittyä pelkästään hyvään olikin ulospääsy tunnelista.

En tiedä ymmärrätkö mitä yritän selittää? Minä oikeasti olisin halunnut elää lapsena läpi koko elämän missä minä olin paha ja muut olivat hyviä :(

Anteeksi tämä sepustus, yritän ymmärtää sinua paremmin ja jos meillä on yhteisiä kokemuksia on siitä valtavasti apua. En itse usko psykologeihin koska heillä harvemmin on vaikeita elämänkokemuksia eivätkä siksi tunne empatiaa ja heillä varsinkin pitäisi olla kyky olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.

Hyvää uutta vuotta kaikille ja Teacher, sinulle toivon että tämä vuosi on Onnen, Rauhan ja Rakkauden vuosi *halaus*
Mark. 9 : 42

Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Täällähän on tilanne päällä. :shock:

Teacher: Ihan ensimmäiseksi suosittelen pullollista koskenkorvaa. Jos se laukaisee tilanteen suuntaan tai toiseen, niin siitä voi tehdä tarkempia johtopäätöksiä.

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Arlene »

reijoreipas kirjoitti:Täällähän on tilanne päällä. :shock:

Teacher: Ihan ensimmäiseksi suosittelen pullollista koskenkorvaa. Jos se laukaisee tilanteen suuntaan tai toiseen, niin siitä voi tehdä tarkempia johtopäätöksiä.
reijoreipas: Psykiatrin kautta, kiitos.

poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

Ymmärrän sinua. Omalla tavallani. "Ulkopuolisena oleminen" on sitä pahinta shaibaa, mitä kuvitella saattaa. Miksei silloin kääntyä muita vastaan jos ei koe kuuluvansa joukkoonsakaan? Ei vain ole 'syytä'. Normaalisti(?) nämä ajatukset menevät ohitse, mutta ei sinulla. Itselläni auttoi se, kun muutin Helsinkiin ja sain PALJON positiivista huomiota. Ulkonäöstäni. Jokaisen kuuluisi myös saada kuulla äidiltään, että on kaunis ja haluttu lapsi. Myös muut voivat tätä käsitystä pönkittää, jos oma äiti ei ole mahdollinen..tosin se olisi paras.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-

fränkkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 3:19 pm

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

Keskustelun aloittaja taitaa nyt hieman tramatisoida. Ei se nyt niin vakavaa ole tämä elämä ja tuossa vaiheessa, kun nyt ehkä olet tasan 27-28 vuotta. Oletko nyt siinä vaiheessa, että elämäsi nainen löysikin toisen miehen. Siinä voi tietty luulla itsensä pieneksi, ei ehkä mieheksikään. Helposti alkaa kaivaan elämän erinlaisia epäkohtia ja syitä siihen miksi minä minä olen tai mitä minä olen. Äläpäs huoli ne menee ohi. Eikä se mitenkään ihmeellistä ole jos tulee elämän varrella mieleen pahatkin teot, tosin ne ovat niitä helpoimpia valintoja ja seuraamuksetkin, ainakin huonoimpia. Kyllä se nyt on parempi keskittyä siihen mikä olisi se sinun polkusi, ilman että tekisit pahaa toisille. Tuli mieleen, että ethän vaan valehtele itsellesi ja meille, isästä ja äidistä?

Teacher
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Su Joulu 29, 2013 1:24 am

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Teacher »

Hei NCW,

Anteeksi kun kesti vähän tämä vastaaminen. En pyöri näillä sivuilla paljoa, joten kun huomasin
että vastauksia oli tullut niin ajattelin kirjoitaa hieman omiakin.

Joten ensin sinulle;

Kiva kun ehdit tarkastella niitä minun maalauksiani. Oikeassa koossa ne ovat isompia, mutta
kai niistä nytkin jotain erottaa. :)

Ihailen myös sinun optimismia, ja kuinka kirjoitat että asiat vielä järjestyvät kohdallani. Jos aikoo parantua niin on kai se sitten on uskottava että paranee vielä jonakin päivänä.
Yritin muuten ottaa yhteyttä muutamaan paikalliseen psykologiin erään palvelun kautta
mutta vastasivat että joko aijat olivat täynnä, tai he eivät olleet oikeita henkilöitä minulle.
Arvostan rehellisyyttä, ja sitä että ottivat aikaa ja lukivat pitkän kirjoitukseni lävitse.

Kiitos kun kerroit ns. pelastusrenkaastasi näin avoimesti ja suoraan. Se ei ollut varasti helppoa.
Mutta hyvä kun pysyt sen avulla pinnalla, etkä vajonnut. Tai jos tunnelia käytetään, niin voisin
kai sanoa että löysit pienen kynttiän jonka avulla onnistuit saavuttamaan tunnelin pään, siitäkin
huolimatta että liekki lepattikin välillä rajusti.

Ikävä kuulla että sinua pidettiin pahana jo vauvasta, ja jopa sitä nuoremmasta saakka. Myönnän
etten ole törmännyt koskaan vastaavanlaiseen kohteluun, enkä suoraan sanoen ymmärrä että miksi jotkut edes ajattelevat tuolla tavalla lapsesta. Vieläkin ikävämpää on se että tämä ajattelu vuoti myös omiin ajatuksiisi myöhemmällä iällä. :(

Ja tätäkin vielä ikävämpää on se että törmäsit sellaiseen mieheen joka käytti sinua hyväkseen,
ja vielä alistikin sinua tekemällä pahaa. En kuitenkaan utele tästä sen enempää sillä vanhan
tonkiminen voi herättää kipeitä muistoja.

Quote: " En tiedä ymmärrätkö mitä yritän selittää? Minä oikeasti olisin halunnut elää lapsena läpi koko elämän missä minä olin paha ja muut olivat hyviä :( "

- Ymmärrän mitä juuri kerroit, kuten myös senkin että et sinä paha ollut, etkä koskaan varmasti
ole ollutkaan. Paha harvoin ajattelee olevansa paha. Jos tiedät mitä tarkoitan?

Joka tapauksessa, niin pidä itsestäni huolta. Kirjoita lisää jos siltä tuntuu. Tai jos siltä ei tunnu, niin toivotan sinulle NCW, oikein hyvää ja rauhallista vuotta 2014.
" The Sandman's coming in his train of cars
With moonbeam windows and with wheels of stars
So hush you little ones and have no fear
The man-in-the-moon he is the engineer "

Teacher
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Su Joulu 29, 2013 1:24 am

Re: " Katso ihmistä.. "

Viesti Kirjoittaja Teacher »

reijoreipas kirjoitti:Täällähän on tilanne päällä. :shock:

Teacher: Ihan ensimmäiseksi suosittelen pullollista koskenkorvaa. Jos se laukaisee tilanteen suuntaan tai toiseen, niin siitä voi tehdä tarkempia johtopäätöksiä.
Tähän oli ehdottomasti vastattava. :lol:

Ehdoton huumorivastaus numero 1. , jonka olen tähän mennessä saanut. Kävisi ihan lääkärin
neuvosta. Joten peukut tälle. :)
" The Sandman's coming in his train of cars
With moonbeam windows and with wheels of stars
So hush you little ones and have no fear
The man-in-the-moon he is the engineer "

Vastaa Viestiin