Poliisien käyttäytyminen...

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Ihan varmasti poliisi on Suomen historiassa toiminut monta kertaa väärin. Mutta siitä ei seuraa että tässä nimenomaisessa tapauksessa olisi toimittu väärin tai että teinitytön kertomus olisi kaikilta osin tarkka. Se voi olla tai olla olematta. Ennen poliisin mollaamista haluaisin kuitenkin kouriintuntuvampia todisteita, muuten asia jää huhupuheen tasolle.

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Joo, kyllä täällä heti uskotaan, jos joku kertoo toisen käden tietona asioita, joita joku on kertonut jollekin ja tuntee perheenkin. Tottakai uskotaan. Ja jos ei uskota, se tarkoittaa heti sitä, että uskomme kaikkien virkaimiesten aina ja ikuisesti toimivan jokaisessa tilanteessa kaikkien sääntöjen mukaan ja virheitä ei tapahdu. Maailma on mustavalkoinen. Internetissä kaikki on totta mitä kirjoitetaan. Tottakai on kun minä nyt niin sanon.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

WarWas
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 12:53 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja WarWas »

En voi tietää tilannetta, mutta kuvaillun mukaisesti jos mennyt, ei mitään väärää.
Voi miettiä tilannetta, missä poliisi antaisi alaikäisten näyttävien olla kapella ja jättää homman siihen ja joku loukkaantuu sen jälkeen omista toimistansa, reakointi: miksi vitussa se poliisi ei puuttunut jo aikaisemmin jne...
Ja kaikki pääsi tässä tilanteessa turvallisesti kotiin, joten mitä väärää tapahtunut?

Mifelik
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Heinä 03, 2014 12:17 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja Mifelik »

Täällä osa epäilee tyttöjen tarinaa, mutta vaikka se pitäisikin paikkansa, ei poliisin toimissa silti olisi mitään väärää, kuten WarWaskin tuossa jo kirjoitti. Se on tietysti harmi, että huumetesterin saaminen paikalle kesti kauan, mutta minkäs sille mahtaa. Tyttöjen käytös herätti poliisien epäilykset, ja sen takia pitää tietysti homma selvittää. Tällä kertaa olivat tytöt puhtaita, jollain toisella kerralla ja jotkut toiset tytöt taas eivät välttämättä ole.

rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja rokka »

Korjaan vielä aiempaan tekstiini senverran, että en mielestäni ottanut kantaa tähän keissiin kommentillani, vaan reagoin lähinnä otsikkoon "poliisien käyttäytyminen..". Siis puhuin polliisien toimista YLEENSÄ(kkin) ottaen.
Sori, jos joku taas pahoitti mielensä.
-Heittämällä läpi-

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Veriviemäri kirjoitti:Irmurska heittää kyllä täyttä legendaa, tai no, onhan jotkut niitä ufojakin nähnyt?

Valepoliisi,valelääkäri jne. Näitä löytyy kyllä Suomen historiasta mutta...
Itse sitä sotkua ja soppaa hoitaneena voin todeta, että oikeastaanhan se on ihan sama mitä muut uskoo. Vakuutusyhtiö toimi hienosti ja riitautti koko homman ja tänä päivänäkään ei yhtä ainoaa pöytäkirjaa löydy mistään poliisin päästä. Ei ole tutkittu, ei mittailtu sen enempää jarrutusjälkiä kuin promillejakaan. Itsellenikin koko juttu on täysi mysteeri mutta sen kanssa nyt pitää vain elää.

Ja nyt kun poliisien touhuista puhutaan niin sunnuntaille osui jälleen, ilmeisesti htin onnettomien tähtien alla syntyneelle pennulle, outo tapahtuma. Aivan takuuvarmasti oli oikeat poliisit kyseessä.

Myi auton pois vuosi takaperin kaverille jonka vuoksi on jo kertaalleen ollut etsintäkuulutettuna sen jälkeen (ostanut kaveri ei ole siis hoitanut papereita kuntoon) ja olin itse mukana kun oli kuulusteluissa. Kesti ihan hemmetin pitkään ne silloin, samalla kertaa jätettiin penskan kakkosvaiheen suoritustodistus ja lopullisen ajokortin hakemus poliisille.

Kortin piti tulla postissa muutamassa viikossa mutta eipä ole edelleenkään näkynyt, itse epäilin että samoihin aikoihin tapahtuneet penskan muutot on sotkeneet kuviota ja kortti seilaa "jossain". Kävi tenava sitä aina välillä kysymässäkin sieltä poliisilaitokselta jonne paperit jätettiin viime kesänä ja vastaus oli aina "on jo lähetetty ja posti varmaan hukannut".

Pyhänä tenava sitten ajeli kaikessa rauhassa kärryllään (ammatiltaan rekkakuski mutta ei sillä hetkellä ollut työajossa) ja poliisi tuli mondeolla vastaan. Kääntyi ympäri, poliisi siis ja lähti perään. Ajeli perässä penskan määränpäähän vähän matkan päähän ja samantien tenava takapenkille (no joo, ei se nyt ihan märkäkorva enää ole mutta toki mulle tenava).

Etsintäkuulutus perässä ja kas, kuulusteluihin. No se osa meni ihan jees, valvontanauhaa katsoivat ja kas, kaveri jolle myi aikanaan auton ei ole edelleenkään hoitanut papereita kuntoon ja kuvanauhalla tankkasi auton joka on siis edelleen tenavan nimissä ja kaasutteli pois paikalta maksamatta.

Etsintäkuulutus luonnollisestikin poistettiin tenavan perästä kun homma selvisi tältä osin, muuttui epäillystä todistajaksi. Vaan sittenpä tuli se todella kiva osa. Eihän sillä ole enää ajokorttia! Annettasko sille sakot? On mennyt umpeen kun ei kakkosvaihetta ole suoritettu. Justaansa.

Toinen poliiseista oli ollut varsin jees ja puhuttanut sakkohimokkaan ympäri, ei sakkoja mutta ehdoton ajokielto kunnes tuo jotain todistusta siitä että kakkosvaihe on ajettu.

Ehdin jo siinä kotvan miettiä että mitä ihmettä tässä nyt tekee, amis (opiskeli siis logistiikalla ja valmistui sieltä) kun ei ole auki näin loma-aikaan, olisko katsastuskonttorilla todistusta siitä että kaikki tutkinnon osat on hoidettu.

Tenava sitten vietti eilen liki tunnin poliisilaitoksella, sai ajokieltoa silloin sunnuntaina ja meni sinne fillarilla koska itse olin tietysti sillä hetkellä kesälomareissussa ihan toisella puolella maata. Poliisi oli kaivellut arkistoja ja paperipinkkoja ja mitä sieltä löytyikään?! Viime vuoden heinäkuussa jätetty ajokorttihakemus liitteineen päivineen!

Ja on se tenava ehtinyt sillä rekalla paukuttaa aika helvetisti kilometrejä tässä välissä. Hemmetin hienoa. No, nyt ajelee sitten väliaikaisella kortilla ja uusi kortti tulee kuulemma parin viikon päästä... Näinköhän, alkaa usko horjua pahasti.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

viola riviniana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2014 11:20 am

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja viola riviniana »

Tietysti poliiseissa on ihan mukavia tyyppejä ja vastaavasti myös niitä paukapäitä, molempiin olen törmännyt. Ei yhden tai kahden kokemuksen perusteella voi leimata koko porukkaa eli luotetaan vaan edelleen poliisiin.

Avatar
siesta
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2014 7:00 am

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja siesta »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195011 ... 1450744222
Aamulehti

Nuori diabetestä sairastava nainen kirjoittaa tiistaina 22. joulukuuta ilmestyvän Aamulehden Lukijalta-palstalla rehellisesti ja avoimesti yöstään juoppoputkassa. Aamulehti julkaisee kirjoituksen jo etukäteen verkkosivuillaan.

- Luettuani putkaan ympäri maailmaa kuolleista diabeetikoista ja Suomessakin tapahtuneista vääryyksistä en enää voi olla aukaisematta suutani, nainen kirjoittaa mielipidekirjoituksessaan.

Kirjoitus julkaistaan poikkeuksellisesti nimimerkillä.

Naisen mielipidekirjoitus:

Olen ykköstyypin diabetesta sairastava nuori nainen. Päädyin hölmöyttäni viime syksynä alkoholia huomattavasti yli sietokykyni nauttineena yöksi juoppoputkaan. Typerästä käytöksestäni huolimatta minulle olisi lain mukaan kuulunut oikeus huolehtia kroonisesta perussairaudestani, jonka tarkka seuraaminen erityisesti alkoholin vaikutuksen alaisena on hyvin tärkeää.

Sain juuri ja juuri luvan mitata verensokerini ennen kuin minut suljettiin selliin. Verensokerini oli sillä hetkellä 20.5, joka merkitsee huomattavasti liian korkeaa veren glukoosipitoisuutta. Diabeetikon voi huomata kärsivän korkeasta verensokerista, mikäli tämä käyttäytyy kiukkuisesti, epäloogisesti ja jopa aggressiivisesti. Lukuunottamatta tätä pientä armopalaa jätettiin sairauteni huomiotta koko yöksi. Läpi yön rukoilin vartijoilta lupaa monitoroida verensokeriani, hakkasin ovea ja itkin lohduttomasti.

Verensokerini
oli onnekseni putkaanviemishetkellä korkea. Veren korkea glukoosipitoisuus alkaa tietyn pisteen jälkeen keräännyttää diabeetikon kehoon happamoittavia ketoaineita ja aiheuttaa ajan kuluessa hypoketogeenisen kooman. Alkoholin vaikutuksen aikana ja vailla mahdollisuuksia päästä käsiksi verensokeria nostattavaan välipalaan se oli kuitenkin siunaus.

Runsaan alkoholinkäytön ja syömättömyyden rasittamalla diabeetikolla paljon todennäköisempi kuolemaan johtava komplikaatio on hypoglykemia eli liian alhainen verensokeri. Minulle kävi onni onnettomuudessa, sillä olin illan aikana unohtanut pistää pitkävaikutteisen insuliinini. Ellei näin olisi käynyt, olisi yön aikana aina aivovaurioon tai jopa kuolemaan asti johtanut hypoglykemia ollut paljon todennäköisempää kuin selviäminen elossa.

Kakkostyypin diabeteksesta varoitteleminen ja sitä sairastavien parjaaminen tekee karhunpalveluksen sairauden autoimmuunimuotoa poteville. Ykköstyypin diabeteksen hoito edellyttää jatkuvaa työtä, jonka keskeytyminen aiheuttaa välittömän hengenvaaran. Tampereen poliisiasemalle kaivattaisiin kipeästi lääkäriä tai diabeteshoitajaa esittämään tietoiskuja sairaudesta, mikäli halutaan turvata se, ettei yö putkassa osoittautuisikin pienen näpäytyksen sijaan kuolemantuomioksi.

Nimimerkki Huolestunut
Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioieltuja.

Juhani Saari
Harjunpää
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:34 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

Poliisit eivät tykkää, kun ihmiset tietävät oikeutensa ja esim. huomauttavat nimikylttien puuttumisesta, jotka on uniformussa oltava virantoimituksen eli esim. kotihälytystehtävän aikana. Sitä virkamerkkiäkin yleensä pitää kysyä kaksi-kolme kertaa ennenkuin toinen suostuu sen näyttämään.

Ei näillä yhteiskunnan palvelijoilla ole asiakaspalvelusta, käytöstavoista, tai omaan työhönsä liittyvistä velvollisuuksista välillä hajuakaan.

Ilmeisesti kusipäisen asiakaspalvelijan, jota poliisiksikin kutsutaan tunnistaa siitä, että nimikyltti puuttuu rinnuksista. Sehän vaikeuttaa kovasti valituksen tekemistä, jos ei konstaapeli kyrvän sukunimikään ole tiedossa.

Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 966
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

Hahhah, oikein rehellinen ja avoin kirjoitus diabeetikolta. Olisi ihan kiva kuulla taas sitä vastapuoltakin. Sitä ennen en loiki ihan noin varmoihin tunnelmiin rehellisyydestä.

Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Poliisi on aina lähtökohtaisesti "kyrpä".

Juha J.
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 14, 2014 9:33 am

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja Juha J. »

Vaikka törttöillyt olen useamman kerran ja ollut poliisien kanssa tekemisissä, mitään ongelmia ei ole ollut. Olen itse käyttäytynyt rauhallisesti ja kohteliaasti ja niin myös poliisit. Mulla kun edes viina ei aiheuta rähinäreaktiota.

Ymmärrän, että väärinkäytöksiä voi joskus tapahtua, mutta joka kerta kun itse olen ongelmatilanteita todistanut, on syy ollut asiakkaassa. Yleensä se on niin, että sitä saa mitä tilaa.

jamsidedown
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Marras 08, 2013 11:17 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja jamsidedown »

"Vaikka törttöillyt olen useamman kerran ja ollut poliisien kanssa tekemisissä, mitään ongelmia ei ole ollut. Olen itse käyttäytynyt rauhallisesti ja kohteliaasti ja niin myös poliisit. Mulla kun edes viina ei aiheuta rähinäreaktiota.

Ymmärrän, että väärinkäytöksiä voi joskus tapahtua, mutta joka kerta kun itse olen ongelmatilanteita todistanut, on syy ollut asiakkaassa. Yleensä se on niin, että sitä saa mitä tilaa."

Samanlaiset kokemukset itsellä. Onkohan se niin, että asiat kun on asioita ja ihmiset ihmisiä, eli ammatinvalintakysymys, jos käry käy, oma vika eikä kenenkään muun.....

rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja rokka »

En luota polliisiin, vaikka tulis ite Jesse puolustelee. Aarniosta jos lähdetään, vaikka sekään ei oo, ku jäävuoren huippu. Tyhmiä jymäytetään, että poliisiin pitää/voi luottaa.
-Heittämällä läpi-

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Poliisien käyttäytyminen...

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Oma näkemykseni on, että peruspoliisitoiminta on hyvin suurelta osaltaan Suomessa hyvällä tasolla. Toki myös luonnehäiriöisiä löytyy kaikista työpaikoista.

Sitten jos vaatimus kasvaa yhtään niin kaikki on täysin persiillään, koska poliiseilla ei ammattitaito eikä myöskään motivaatio riitä.

Vastaa Viestiin