Jari Aarnion elinkautinen

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Never kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 7:18 pm

Olen lukenut Pieni liekki kirjoittamia Aarnion puolustuspuheita tällä osiolla niin paljon kuin pahoinvoimatta pystyin. En kyllä voi ymmärtää mistä kumpuaa se että yhtä kaikkien aikojen törkeintä rikollista voi alati puolustaa.( poislukien raiskaajat ym tappajat) En tiedä miten hyvin pili tuntee tämän mulkeron,mikä syy on puolustaa.Itse olen jo vanha ruuna enkä ole aktiivi näissä tapahtumissa mutta minulla on ollut ed ns kosketuspintaa ja joitakin tuttuja jotka tavalla tai toisella liittyvät Aarnioon.
Poliisipäällikkö joka toimii huumekuninkaana ja toimittaa toisia huumerikollisia pitkiin rangaistuksiin,vetää etsinnöissä löydettyjä rahoja/huumeita ohi,siis itselleen.jatkaa yhdessä Vilhusen porukan kanssa huumeiden välitystä,pitää pitkää tyhmää Runebergiä käsikassaranaan ym muutamaa muuta myrkkyä.Tunteeko pieni liekki tuntee tämän narsisti-Aarnion henk.kohtaisesti
Vai onko syy jossain muualla? En kyllä ymmärrä,en tosin myöskään ymmärtänyt A.A:n loputonta puolustusta.No se siitä.
Odotan sitä päivää kun narsisti-Aarnion hymy hyytyy ja tulee oikea tuomio.Täällä on kymmeniä tyyppejä jotka ovat lusineet pitkiä tuomioita tämän mulkeron vuoksi.Se on oikein,vaan se ei ole oikein että Aarnion/Vilhusen mafia ovat jatkaneet samaan aikaan rikoksiaan ilman kiinnijäämisen riskiä,huumepoliisin suojeluksessa.Kunnes!!!!
Minä en ole saanut tähän mennessä riittävää näyttöä siitä, että Aarnio olisi oikeasti huumerikollinen. Lähinnä olen mielestäni puolustanut täällä murhainfossa poliiseja, jotka ovat vuosien varrella saaneet kohtuuttomia syytteitä osakseen. Itselläni ei ole mitään suoraa kosketuspintaa Aarnioon. Olen lukenut hänen Myrkky-kirjansa ja seurannut häneen kytkeytyviä oikeudenkäyntejä. En ole siis koskaan tavannut häntä tai hänen läheisiään henkilökohtaisesti. Minusta näyttö Aarnion huumekuninkuudesta on todella kevyttä. Otan kyllä mielelläni näyttöä vastaan Aarnion syyllisyydestä ja olen valmis muuttamaan käsityksiäni, jos tällaista todistetta toimitetaan.

Odotan, että saan Keijo Vilhusen kirjan luettavakseni, koska aina sieltä saattaa tulla esiin jotain uutta tietoa entisten lisäksi. Onko kukaan muuten kysynyt Vilhuselta, miksi hän totesi aikoinaan Anderssonin Ramille, että äksöni on Ramista kiinni, kun kaverit suunnittelivat toteuttavansa Ünsalin murhan? Miksi Vilhunen ei todennut kavereille, että ruotsinturkkilaisen konnan tappaminen on typerä teko ja kannattaa jättää suunnitelmat sikseen, ettei joudu istumaan elinkautista? Eikö hän olisi ennemmin kuin Aarnio voinut omilla toimillaan ja omalla arvovallallaan rikollisten keskuudessa estää Ünsalin murhan?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Never »

Pieni liekki kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 8:24 pm
Never kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 7:18 pm

Olen lukenut Pieni liekki kirjoittamia Aarnion puolustuspuheita tällä osiolla niin paljon kuin pahoinvoimatta pystyin. En kyllä voi ymmärtää mistä kumpuaa se että yhtä kaikkien aikojen törkeintä rikollista voi alati puolustaa.( poislukien raiskaajat ym tappajat) En tiedä miten hyvin pili tuntee tämän mulkeron,mikä syy on puolustaa.Itse olen jo vanha ruuna enkä ole aktiivi näissä tapahtumissa mutta minulla on ollut ed ns kosketuspintaa ja joitakin tuttuja jotka tavalla tai toisella liittyvät Aarnioon.
Poliisipäällikkö joka toimii huumekuninkaana ja toimittaa toisia huumerikollisia pitkiin rangaistuksiin,vetää etsinnöissä löydettyjä rahoja/huumeita ohi,siis itselleen.jatkaa yhdessä Vilhusen porukan kanssa huumeiden välitystä,pitää pitkää tyhmää Runebergiä käsikassaranaan ym muutamaa muuta myrkkyä.Tunteeko pieni liekki tuntee tämän narsisti-Aarnion henk.kohtaisesti
Vai onko syy jossain muualla? En kyllä ymmärrä,en tosin myöskään ymmärtänyt A.A:n loputonta puolustusta.No se siitä.
Odotan sitä päivää kun narsisti-Aarnion hymy hyytyy ja tulee oikea tuomio.Täällä on kymmeniä tyyppejä jotka ovat lusineet pitkiä tuomioita tämän mulkeron vuoksi.Se on oikein,vaan se ei ole oikein että Aarnion/Vilhusen mafia ovat jatkaneet samaan aikaan rikoksiaan ilman kiinnijäämisen riskiä,huumepoliisin suojeluksessa.Kunnes!!!!
Minä en ole saanut tähän mennessä riittävää näyttöä siitä, että Aarnio olisi oikeasti huumerikollinen. Lähinnä olen mielestäni puolustanut täällä murhainfossa poliiseja, jotka ovat vuosien varrella saaneet kohtuuttomia syytteitä osakseen. Itselläni ei ole mitään suoraa kosketuspintaa Aarnioon. Olen lukenut hänen Myrkky-kirjansa ja seurannut häneen kytkeytyviä oikeudenkäyntejä. En ole siis koskaan tavannut häntä tai hänen läheisiään henkilökohtaisesti. Minusta näyttö Aarnion huumekuninkuudesta on todella kevyttä. Otan kyllä mielelläni näyttöä vastaan Aarnion syyllisyydestä ja olen valmis muuttamaan käsityksiäni, jos tällaista todistetta toimitetaan.

Odotan, että saan Keijo Vilhusen kirjan luettavakseni, koska aina sieltä saattaa tulla esiin jotain uutta tietoa entisten lisäksi. Onko kukaan muuten kysynyt Vilhuselta, miksi hän totesi aikoinaan Anderssonin Ramille, että äksöni on Ramista kiinni, kun kaverit suunnittelivat toteuttavansa Ünsalin murhan? Miksi Vilhunen ei todennut kavereille, että ruotsinturkkilaisen konnan tappaminen on typerä teko ja kannattaa jättää suunnitelmat sikseen, ettei joudu istumaan elinkautista? Eikö hän olisi ennemmin kuin Aarnio voinut omilla toimillaan ja omalla arvovallallaan rikollisten keskuudessa estää Ünsalin murhan?

Mikäli Pieni liekki ei ole vielä saanut näyttöä Aarnion massiivisesta huumerikollisuudesta poliisipäällikkönä toimiessaan,duunissa jonka piti nimenomaan estää ko rikollisuutta,jonka jopa oikeusasteet alimmasta ylimpään tuominneet tämän mulkeron ,niin minun on pakko kysyä että Pieni liekki,onko sinulla kaikki ”kotona”? Mitä sinä tiedät Aarnion porukan ”kotietsinnöistä” esim kun löytyi 100000 e fyrkkaa ja kilo kamaa.Pöytäkirjoissa lukee 20000 e fyffee ja 200gr huumetta.Kakkua tulee kaverille tietysti vähemmän mutta saako Aarnio Runeberg käsikassaranaan poliisina toimia näin.Niin ... ja vetää loput välistä.
Lisäksi Vilhusen opastamaan kohteeseen. Täällä on kymmeniä pitkän kakun lusineita ,jotka ovat Aarnio/Vilhunen yhteistyöllä käräytetty.Hyvä niin,tuomionsa ovat ansainnneet mutta suurin vääryys on se että Aarnio/Vilhunen polttivat vain kilpailijansa. :
o
Odotan sitä päivää kun tämän suuren egon omistavan narsisti-Aarnion hymy hyytyy ,kun tulee se lopullinen tuomio !!!!!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Never kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 9:36 pm

Mikäli Pieni liekki ei ole vielä saanut näyttöä Aarnion massiivisesta huumerikollisuudesta poliisipäällikkönä toimiessaan,duunissa jonka piti nimenomaan estää ko rikollisuutta,jonka jopa oikeusasteet alimmasta ylimpään tuominneet tämän mulkeron ,niin minun on pakko kysyä että Pieni liekki,onko sinulla kaikki ”kotona”? Mitä sinä tiedät Aarnion porukan ”kotietsinnöistä” esim kun löytyi 100000 e fyrkkaa ja kilo kamaa.Pöytäkirjoissa lukee 20000 e fyffee ja 200gr huumetta.Kakkua tulee kaverille tietysti vähemmän mutta saako Aarnio Runeberg käsikassaranaan poliisina toimia näin.Niin ... ja vetää loput välistä.
Lisäksi Vilhusen opastamaan kohteeseen. Täällä on kymmeniä pitkän kakun lusineita ,jotka ovat Aarnio/Vilhunen yhteistyöllä käräytetty.Hyvä niin,tuomionsa ovat ansainnneet mutta suurin vääryys on se että Aarnio/Vilhunen polttivat vain kilpailijansa. :
o
Odotan sitä päivää kun tämän suuren egon omistavan narsisti-Aarnion hymy hyytyy ,kun tulee se lopullinen tuomio !!!!!
Jos Aarnion porukoiden "kotietsinnöissä" on rikottu lakia, niin toki niistä asioista syylliset vastatkoon omalta osaltaan teoistaan. En osaa ottaa kantaa tuohon esille ottamaasi tapaukseen, kun en tiedä siitä riittävästi yksityiskohtia. Luulisi, että useampi poliisi olisi ollut istumassa tuomiota, jos asiat olisivat menneet kuten edellä väität. Mistä huumeesta tuossa väittämässäsi välistävedossa on ollut kyse?

En tiedä, mitä tuomiota Aarniolle povailet. Käsittääkseni Ünsalin tapauksessa ei kukaan tule enää saamaan elinkautistuomioita, mutta kaikilla meillä elossa olevilla on edessä lopullinen tuomio, eli keskustelu viikatemiehen kanssa jossain vaiheessa. Oliko se muuten Raninen, joka väitti kirjassaan, että Aarnio ja Vilhunen olisivat olleet rikoskumppaneita ja polttaneet ainoastaan kilpailijoitaan? Luulen, että hänellä on ollut asioista hieman vääristynyt kuva pitkän vankilassaolonsa aikana tai että hän on puhunut kirjassaan tuossa kohtaa jonkun toisen katkeroituneen kaverin suulla.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1113
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Rundi kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 12:20 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 7:22 am
Rundi kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 12:30 am


Pyytämällä asiantuntijalääkärin lausunnon kuultavan terveydentilasta.
Todistaja mielentilatutkimukseen, syytetty vapaaksi.
Luulen, että tässä mielessäni olevassa tapauksessa riittäisi ikäihmisille tarkoitettujen muistitestien tekeminen sen toteamiseksi, voidaanko katsoa todistajan kertomuksilla olevan näyttöarvoa kyseessä olevassa tapauksessa oikeudessa. Seuraavassa esimerkkejä muistitesteistä, joita varmaan tulee itse kullekin eteen ikääntymisen ja muistiongelmien myötä:

https://www.mehilainen.fi/muisti/muistitestit
Itsellä alkaa olla mittarissa ikää 70, mutta muistan asioita paljonkin.
Esimerkiksi 70-luvulta selvittämättömiä rikoksia, joiden vanhenemisaika oli 5 - 10 vuotta. (Siis ei mitään väkivaltaa).
Mutta jos sieltä ajoilta putkahtaisi esiin joku, joka tekisi muistelmiaan, löytyisi muistitietoa hyvinkin.
Se vaan, että sen aikaisista nimitutuista noin 100% lienee haudoissa. Toki edelleen on elossa olevia, mutta ei minun elämää sivunneita,
kuin kongituttavuuksina maximissaan.

Että jos olisin ollut paikalla jossain väkivallassa, tapossa jopa murhassa, muistaisin kyllä kirkkaasti yksityiskohtia myöten. Ne on kuitenkin sellaisia asioita jotka piirtyy mieleen varmasti, ellei ole tolkuttomissa päihteissä.
Muistaahan monet aikuisetkin lapsuudessaan tapahtuneista negatiivisista asioista vielä vuosikymmenten jälkeen.
Sulla onkin täällä olevien tekstiesi ja kirjasi perusteella erityisen hyvä muisti todella moniin verrattuna. Vanha isäukkoni on kyllä aikamoinen guru myös tietyissä asioissa, mutta vain tietyissä.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Aloin tässä pohtia, minkälaisia seurauksia olisi sillä, jos Aarnio tuomittaisiin elinkautiseen epävarsinaisen laiminlyöntirikoksen seurauksena Ünsalin murhatapauksessa. Eikö se samalla tarkoittaisi sitä, että joku/jotkut virkamiehet joutuisivat syytteeseen epävarsinaisen laiminlyöntirikoksen johdosta Raimo Anderssonin murhatapauksessa?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
EricBlair
Axel Foley
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Elo 18, 2021 6:44 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja EricBlair »

Pieni liekki kirjoitti:
To Huhti 28, 2022 8:25 am
Aloin tässä pohtia, minkälaisia seurauksia olisi sillä, jos Aarnio tuomittaisiin elinkautiseen epävarsinaisen laiminlyöntirikoksen seurauksena Ünsalin murhatapauksessa. Eikö se samalla tarkoittaisi sitä, että joku/jotkut virkamiehet joutuisivat syytteeseen epävarsinaisen laiminlyöntirikoksen johdosta Raimo Anderssonin murhatapauksessa?
Jos Aarnio tuomitaan noilla perustein, se tarkoittaa sitä, että hyvin moni kyttä tulisi laittaa koppiin, sillä tietävät paljon tulevia tapahtumia, ja lavastavat näitä itsekin oikein luvan kanssa. Lavastus on kyllä katalaa touhua, eikä eroa Aarnion menetelmistä mitenkään.
-Kaikki on nykyään ok-

Pula-ahoko
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Su Helmi 20, 2022 10:59 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pula-ahoko »

Voi helkkari mä olen pyöritellyt päätäni monet kerrat, kun se jossai lehdissä tai telkkarissa puhui juttujaan pokerinaamalla. Väitän, että se on niin psykopaatti, että uskoo itsekin omat puheensa ja kykenee sen vuoksi sellaiseen, mitä edes minä en ole koskaan urallani nähnyt, Vilhunen sanoo Aarniosta.
Toisintoajattelija

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Seuraavassa pieni lainaus "Vilhunen"-kirjasta sivulta 137 Volkan Ünsalista kertovasta luvusta:
Kuten Vilhusen puolustus 2020-luvun oikeudenkäynneissä on sittemmin pyrkinyt tuomaan esiin, Vilhunen oli tietoinen tapahtumista, mutta pyrki nimenomaan estämään murhatyön.

"Siinä meni alusta asti niin moni asia päin vittua! Rami Andersson oli pieni mies, jolla oli valtava tarve päteä. Sillä oli Ruotsiin hyvät suhteet, ja se oli sinne luvannut hoitaa homman, vaikka pidin koko juttua aivan typeränä jo senkin takia, että meillä oli M.O.R.E:ssa hyvin tuottava huumebisnes menossa. Aivan turhaa aiheuttaa mitään ylimääräistä hämminkiä, kun asia ei Anderssonillekaan mitenkään kuulunut", Keijo Vilhunen vuodattaa.
Osaisiko joku kertoa, mikä Aarnion ja hänen alaistensa kannalta erittäin oleellinen asia käy ilmi edellä olevasta lainatusta tekstinpätkästä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mietin tässä yhtenä päivänä, mitä mahtaa kuulua Jari Aarniolle ja Alibista löytyi siihen vähän valaistusta:

https://alibi.fi/uutiset/jari-aarnio-lu ... oi-vapaus/
Jari Aarnio luopui jalkapannasta: ”Nyt alkoi vapaus!”

Alibi oli seuraamassa, kun entisen huumepoliisin päällikön Jari Aarnion valvottu koevapaus päättyi, ja Rikosseuraamuslaitoksen työntekijä poisti jalkapannan hänen jalastaan.

Miltä nyt tuntuu?

– Olo tuntuu vapaalta, tyytyväisen oloinen Aarnio vastasi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Onko tietoa, millaista työtä Aarnio teki vankilassa tekoälyyn liittyen?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja MEG »

Luin Aarnion vankilakirjan. Ikävää ,ettei tutkintaa pystytä mitenkään järjestämään ilman tutkitun eristämistä pitkiksi ajoiksi. Resussikysymys sekin ,pitäisi lisätä tutkijoita. Muuten vaikuttaa vankilatouhu sikäli samalta kuin muissakin ihmis yhteisöissä ,valta asemassa olevien luonteesta riippuu paljon.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Oikea päätös:
Jari Aarnion vapauttava tuomio Volkan Ünsalin murhajutussa jää voimaan

Koska KKO ei antanut valituslupaa syyttäjälle, Helsingin hovioikeuden vapauttava tuomio pysyy voimassa.

KORKEIN oikeus (KKO) ei myöntänyt syyttäjälle valituslupaa asiassa, jossa Helsingin huumepoliisin ex-päällikköä Jari Aarniota syytettiin murhasta.

Helsingin hovioikeuden vapauttava tuomio pysyy siis voimassa.

Helsingin käräjäoikeus tuomitsi vuonna 2020 Aarnion murhasta elinkautiseen vankeuteen.

KÄRÄJÄOIKEUS katsoi selvitetyksi, että Helsingin poliisilaitoksen rikosylikomisariona ja huumerikosyksikön johtajana toiminut Aarnio oli laiminlyönyt Helsingin Vuosaaressa vuonna 2003 tehdyn Volkan Ünsalin murhan estämisen.

Käräjäoikeuden mukaan Aarnio oli tiennyt murhasta ennalta ja hänellä olisi poliisina ollut velvollisuus estää se.

Hovioikeudessa tilanne muuttui.

HOVIOIKEUS hylkäsi vuonna 2022 syytteen ja vapautti Aarnion tuomitusta rangaistuksesta. Hovioikeus katsoi päätöksessään, että Aarniolla ei ollut erityistä oikeudellista velvollisuutta estää uhrin kuolemaa.
– Aarnio ei ollut tiennyt, että uhri olisi välittömässä hengenvaarassa. Hän ei myöskään ollut tiennyt, missä ja milloin tai millä tavoin henkirikos tapahtuisi, KKO kertoo tiedotteessa.

KKO:ssa syyttäjä vaati, että Aarnio tuomitaan murhasta tai taposta, tai avunannosta rikokseen. Syyttäjän valituslupahakemus KKO:ssa hylättiin.
IltaSanomat
7.3.2023 9:09
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Korkein oikeus ei ottanut käsittelyyn Vuosaaren palkkamurhaa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009437563.html

Psykopaatti
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 12:14 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Tämä on ehkä jopa hulluin tapaus koko Suomen rikoshistoriassa. Tämä osoitti sen, että Suomi on aivan perustellusti täydellinen banaanivaltio, mitä tulee käsitteeseen oikeus. Aivan järjetöntä, että syyte tulee murhasta, jos olet ainoastaan oletettavasti kuullut huhun murhasta tai jostain rikollisten väännöistä. Tässä tapauksessa poliisin roolissa. Poliisithan tunnetusti eivät päivittäinen kuule mitään huhuja rikoksista. Tässä tapauksessa lähdettiin Suomen oikeuslaitoksen puolesta ajamaan uutta oikeustapaa, jossa voidaan syyttää ja tuomita henkilö, ettei hän estänyt rikosta. Tällä perusteella Suomen poliisi joutuisi totaaliseen kuseen, kun syytteitä tulisi joka päivä, joka suunnasta, kun poliisit saisivat syytteitä siitä, että eivät estäneet pahoinpitelyjä, raiskauksia, ryöstöjä, tappoja jne...Aika erikoinen oikeusvaltio. Poliisin siis kuuluisi estää kaikki rikokset etukäteen.
Sama asia, jos Pekka oletettavasti kuulee kaupungilla Matilta huhun, että Jorma, jota kumpikaan ei tunne, ehkä varastaa maitopurkin kaupasta jossain vaiheessa. Kun Jorma sitten varastaa maitopurkin, niin Pekka saa syytteen varkaudesta. Ei ihan mene täydestä. Tuollaista mistä Aarnio sai murhasyytteen, ei ole edes Suomen laki tunne. Tästä huolimatta syyte meni käräjille asti ja korkeampiin oikeusasteisiin. Siis asia, mitä ei lakikirja tunne, eikä teko ole kriminalisoitu missään ja teko oli se, että oletettavasti olet kuullut huhun. Suomi on oikeusasioissa aivan kehitysmaan asteella, jossa rikotaan kaikkia mahdollisia ihmisen oikeuksia. Korkeinoikeus ihme kyllä tajusi, ettei tässä nyt aivan kaikki mennyt kohdilleen. Ihme sekin, että tajusivat.

Alphamale
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2009 8:45 pm

Re: Jari Aarnion elinkautinen

Viesti Kirjoittaja Alphamale »

Tähän farssin tuli piste.
Itse uskon, että vielä suuremman oikeudellisen vitsin, eli Aarnion huumepuolen tuomiokin tulee saamaan vielä uutta julkisuutta.
Oikeuvaltio käsite on murentunut jo moneen kertaan, kuten Auerinkin asia osoitti.

Vastaa Viestiin