Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Mikki Hiiri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 11, 2017 7:38 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja Mikki Hiiri »

Kerrotko vielä kohtaan 6) eli paljonko rahaa on tarvinnut olla ostovaiheessa, että monien tynnyreiden ostaminen Hollannista olisi ollut edes mahdollista. Luulen, ettei 0,5 M€ ei riitä edes lähellekään?

Miten ne rahat on siirretty Hollantiin ennen kuin toimitus tulee? Onko siitä joku tilisiirto tai muuta näyttöä?

Luulen, että tämä oikeuskeissi kaatuu vain näytön puutteeseen.
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Mikki Hiiri kirjoitti: Vastaan kohtaan 5) Näyttöä huumeista ei ole.
Aika yksinkertainen täytyy olla jos uskoo tuohon. Kyllähän nyt Aarnio tietää että tuo on täyttä paskaa, mutta jotain pitää yrittää.

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/5a8e ... 33046a7126
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Mikki Hiiri kirjoitti:Kerrotko vielä kohtaan 6) eli paljonko rahaa on tarvinnut olla ostovaiheessa, että monien tynnyreiden ostaminen Hollannista olisi ollut edes mahdollista. Luulen, ettei 0,5 M€ ei riitä edes lähellekään?

Miten ne rahat on siirretty Hollantiin ennen kuin toimitus tulee? Onko siitä joku tilisiirto tai muuta näyttöä?

Luulen, että tämä oikeuskeissi kaatuu vain näytön puutteeseen.
Ei sillä ole mitään väliä vaikka ne huumeet olisi saatu lahjana.
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

1 § (30.5.2008/374)
Huumausainerikos

Joka laittomasti



3) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

5) pitää hallussaan tai yrittää hankkia huumausainetta
Mikki Hiiri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 11, 2017 7:38 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja Mikki Hiiri »

oldstyle kirjoitti:
Mikki Hiiri kirjoitti: Vastaan kohtaan 5) Näyttöä huumeista ei ole.
Aika yksinkertainen täytyy olla jos uskoo tuohon. Kyllähän nyt Aarnio tietää että tuo on täyttä paskaa, mutta jotain pitää yrittää.

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/5a8e ... 33046a7126
No,

tämä oli tapahtunut Suomen rajojen sisällä sekä selkeä virkarikos.

Oikeus tuomitsee, koska oletettavasti on ollut huumeita.
Mikki Hiiri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 11, 2017 7:38 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja Mikki Hiiri »

Kohtaan 6) Tämän luokan huumekauppaan tarvitaan moninkertaisesti enemmän rahaa kuin 0,5 M€. Nämä rahat ovat siis todistetusti käytetty kulutukseen, eikä huumekauppaan. Jostain muusta rahasta tältä ajankohdalta pitäisi olla poliisilla näyttöä, millä on huumeita ostettu, jotta tämä juttu olisi pitävä.
Mikki Hiiri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 11, 2017 7:38 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja Mikki Hiiri »

oldstyle kirjoitti:1 § (30.5.2008/374)
Huumausainerikos

Joka laittomasti



3) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

5) pitää hallussaan tai yrittää hankkia huumausainetta
Tässä tapauksessa huumeet eivät nimenomaan ole tulleet Suomeen. Eli tämän pykälän rikosta ei ole tapahtunut, koska huumeet eivät ole olleet Suomessa koskaan, vaan Hollannin poliisiin hallussa. Siis huumeet eivät ole koskaan koskettaneet Suomen maaperää, vaan ovat jääneet Hollantiin takavarikkoon. Onko tämä nyt niin vaikeaa ymmärtää? Rikos on katkennut Hollantiin. Voidaan syyttää tiiliskivien yrittämisestä ja tuomisesta Suomeen, koska ne ovat tulleet perille.
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Mikki Hiiri kirjoitti:
oldstyle kirjoitti:1 § (30.5.2008/374)
Huumausainerikos

Joka laittomasti



3) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

5) pitää hallussaan tai yrittää hankkia huumausainetta
Tässä tapauksessa huumeet eivät nimenomaan ole tulleet Suomeen. Eli tämän pykälän rikosta ei ole tapahtunut, koska huumeet eivät ole olleet Suomessa koskaan, vaan Hollannin poliisiin hallussa. Siis huumeet eivät ole koskaan koskettaneet Suomen maaperää, vaan ovat jääneet Hollantiin takavarikkoon. Onko tämä nyt niin vaikeaa ymmärtää? Rikos on katkennut Hollantiin. Voidaan syyttää tiiliskivien yrittämisestä ja tuomisesta Suomeen, koska ne ovat tulleet perille.
:lol: Ootko säkin oikeasti noin hidas? Tuollaisille nyt on turha edes yrittää selittää mitään, kun kognitiiviset taidot on mitä on..

Huom! yritin, vaikken siinä onnistunutkaan. :mrgreen:

Yrittää on Miikki Hiirelle uusi sana. :lol:
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Pyydän anteeksi. Ei ihmisiä saa pilkata uskontonsa takia . Ja jos usko on vahva, yö muittuu päiväksi, ja vasen oikeaksi. :mrgreen:
Mikki Hiiri
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Marras 11, 2017 7:38 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja Mikki Hiiri »

oldstyle kirjoitti:Pyydän anteeksi. Ei ihmisiä saa pilkata uskontonsa takia . Ja jos usko on vahva, yö muittuu päiväksi, ja vasen oikeaksi. :mrgreen:
En tiedä, keskusteleeko täällä yhtä viisas porukka kuin syyttäjät.

Otetaan ihan 'helppo' esimerkki. Joku on tilannut lenkkarit Kiinasta. Kiinan tulli pysäyttää paketin ja laittaa tilalle pesusieniä ja seurantalaitteen Suomen poliisin pyynnöstä. Paketti saapuu perille Suomeen ja otat sen vastaan ja siirrät sen varastoon. Kohta Poliisi ottaa kiinni jonkun ja sua syytetään avunannostosta huumerikokseen.

Tiesitkö, että paketissa on pesusieni ja seurantalaite?

Poliisi syyttää, että siellä on huumeita ao. pykälän perusteella.

3) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

Oletko silloin syyllinen? Jos paketissa on tiiliskiviä?
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Mikki Hiiri kirjoitti:
oldstyle kirjoitti:Pyydän anteeksi. Ei ihmisiä saa pilkata uskontonsa takia . Ja jos usko on vahva, yö muittuu päiväksi, ja vasen oikeaksi. :mrgreen:
En tiedä, keskusteleeko täällä yhtä viisas porukka kuin syyttäjät.

Otetaan ihan 'helppo' esimerkki. Joku on tilannut lenkkarit Kiinasta. Kiinan tulli pysäyttää paketin ja laittaa tilalle pesusieniä ja seurantalaitteen Suomen poliisin pyynnöstä. Paketti saapuu perille Suomeen ja otat sen vastaan ja siirrät sen varastoon. Kohta Poliisi ottaa kiinni jonkun ja sua syytetään avunannostosta huumerikokseen.

Tiesitkö, että paketissa on pesusieni ja seurantalaite?

Poliisi syyttää, että siellä on huumeita ao. pykälän perusteella.

3) tuo tai yrittää tuoda maahan taikka vie tai yrittää viedä maasta taikka kuljettaa tai kuljetuttaa tai yrittää kuljettaa tai kuljetuttaa huumausainetta,

Oletko silloin syyllinen? Jos paketissa on tiiliskiviä?
Tässä pitäisi olla "Joku on tilannut huumeita kiinasta". :mrgreen:

Ok. Tunnetut rikolliset tilaavat tekaistujen firmojen nimissä kyllästeainetta Hollannista. Kyllästysaineen käytrötarkoitus on *?????? Joku Hollannin päässä laittaa vahingossa 140kg huumeita yhteen tynnyriin.
Kuulostiko uskottavalta tarinalta?
Oikeus tekee kyllä omat johtopäätöksensä.
Helppoa jos omaa loogista ajattelukykyä.

Sitäpaitsi Fagerholm puhui jo vähän liikaa, ja sen takia häntä uhkailtiinkin.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/0 ... ikirjoitus

MOT:
"Mitkä olivat reaktiosi, kun ensimmäinen tynnyri avattiin?"

Peter Fagerholm:
"No, mä ensimmäiseks, kun mä katoin, et siel on aika paljon jotain tavaraa sisällä. Ja sit kun mä tajusin, mitä siellä on, niin mä sanoin niille pojille, mä sanoin, että täähän on ihan käsittämätöntä, että tästä tulee vielä pitkä kakku kaikille, jos tästä jää kiinni. Pojat sano, et pöh, suunnilleen, siihen."
gumbler
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 10:10 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja gumbler »

Mikki Hiiri kirjoitti:Kerrotko vielä kohtaan 6) eli paljonko rahaa on tarvinnut olla ostovaiheessa, että monien tynnyreiden ostaminen Hollannista olisi ollut edes mahdollista. Luulen, ettei 0,5 M€ ei riitä edes lähellekään?

Miten ne rahat on siirretty Hollantiin ennen kuin toimitus tulee? Onko siitä joku tilisiirto tai muuta näyttöä?

Luulen, että tämä oikeuskeissi kaatuu vain näytön puutteeseen.
Samaa miettinyt itse, vastauksena tullut aarniotrolli, 30e mies, aarniouskovainen yms. Ja että ei nyt joka tynnyriä ole tarvinnut kerralla maksaa :mrgreen:

Mielestäni tämä on keskustelupalsta KESKUSTELU.

Sitten kun pohtii että onko tapahtunut jotain muuta kuin tuohon mosaiikkipalapelitodistuksella tullutta 13.v kakkua niin sitten kerrotaan ettei ole perehtynyt tuomioon, pöytäkirjoihin, ei näe metsää puilta vai toisinpäin.

Toi auditointi krpn menetelmiin olis kyllä asiallinen, pitäiskö laittaa aarnion LUOTTOTOIMITTAJILLE pikku tipsi, sit kun painosta tulee niin menee öykkäröimään valtakunnan syyttäjän virastolle, tuliskohan vastakaikua?
gumbler
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 10:10 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja gumbler »

Hanskatkädessä, kuten alalla on tapana! :lol:
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

gumbler kirjoitti:
Mikki Hiiri kirjoitti:Kerrotko vielä kohtaan 6) eli paljonko rahaa on tarvinnut olla ostovaiheessa, että monien tynnyreiden ostaminen Hollannista olisi ollut edes mahdollista. Luulen, ettei 0,5 M€ ei riitä edes lähellekään?

Miten ne rahat on siirretty Hollantiin ennen kuin toimitus tulee? Onko siitä joku tilisiirto tai muuta näyttöä?

Luulen, että tämä oikeuskeissi kaatuu vain näytön puutteeseen.
Samaa miettinyt itse, vastauksena tullut aarniotrolli, 30e mies, aarniouskovainen yms. Ja että ei nyt joka tynnyriä ole tarvinnut kerralla maksaa :mrgreen:

Mielestäni tämä on keskustelupalsta KESKUSTELU.
Yhden tynnyrin hinta voisi olla sadantuhannen euron paikkeilla? Maksu varmaan käteisellä. Vaikea näitä on arvailla minun tiedoilla. Tuomion kannaltahan nämä ei ole sinäänsä tärkeitä tietoja. Kiinnostaisi toki minuakin. Mitkä ovat teidän arvauksenne?
gumbler
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 10:10 pm

Re: Porvoon tontilta löytynyt rahakätkö

Viesti Kirjoittaja gumbler »

oldstyle kirjoitti:
gumbler kirjoitti:
Mikki Hiiri kirjoitti:Kerrotko vielä kohtaan 6) eli paljonko rahaa on tarvinnut olla ostovaiheessa, että monien tynnyreiden ostaminen Hollannista olisi ollut edes mahdollista. Luulen, ettei 0,5 M€ ei riitä edes lähellekään?

Miten ne rahat on siirretty Hollantiin ennen kuin toimitus tulee? Onko siitä joku tilisiirto tai muuta näyttöä?

Luulen, että tämä oikeuskeissi kaatuu vain näytön puutteeseen.
Samaa miettinyt itse, vastauksena tullut aarniotrolli, 30e mies, aarniouskovainen yms. Ja että ei nyt joka tynnyriä ole tarvinnut kerralla maksaa :mrgreen:

Mielestäni tämä on keskustelupalsta KESKUSTELU.
Yhden tynnyrin hinta voisi olla sadantuhannen euron paikkeilla? Maksu varmaan käteisellä. Vaikea näitä on arvailla minun tiedoilla. Tuomion kannaltahan nämä ei ole sinäänsä tärkeitä tietoja. Kiinnostaisi toki minuakin. Mitkä ovat teidän arvauksenne?
Tuo satatonnia/n.150kg vois olla aika lähellä totuutta. Maksu melko varmasti käteisellä. Yksi hyvä bulvaani tapa olisi joku taidekauppias, jolla on selitys miksi on +100k€ cäsh kun vaihtaa maata. Ei kuitenkaan tarvi kuin sen yhden kuitin/selityksen ja voi monen monta kertaa mennä 100k€ salkussa, sitten kun pysäytetään ja kysytään rahoista niin on selvä real selitys.

Melko varmaahan on se että sievelä on ollut tynnyreissä näppeineen välissä, nyt vain itsestä tuntuu että aarniolle laitettiin kokin hattu päähän. Sievelä kiistänyt ottaneensa tynnyreitä vastaan yms. on mielestäni paskapuhetta. No "ammattikonna" kun on ollut niin niillä harvemmin on tapana myöntää.
Vastaa Viestiin