Mansikkanainen

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Millä tavalla mansikka määritellään, jos se liittyy tietolähdetoimintaan?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
La Kesä 13, 2020 5:16 pm
Millä tavalla mansikka määritellään, jos se liittyy tietolähdetoimintaan?
Aarnio on syyllistynyt erääseen törkeimmistä suomalaisista rikoskokonaisuuksista ja on nyt syytteessä myös murhasta. Palstalla on kaksi kirjoittajaa, joita kuitenkin lähinnä huolestuttaa se pahin, että miehellä olisi saattanut olla merkityksellisiä ihmissuhteita. Todistajaksi joutuneesta naisystävästä väännetään vitsiä ja vihjaillaan, että ehkä tämä olikin rikollinen ja vain Aarnion tietolähde.

En ole oikein koskaan käsittänyt rikoksista tuomittujen fanittamista, mikä siihen ajaa, mikä sitä selittää ja miksi myös sivullisten täytyy alkaa puolustaa tekijää ja pilkata mustasukkaisesti uhreja tai todistajia.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 8:59 am
Pieni liekki kirjoitti:
La Kesä 13, 2020 5:16 pm
Millä tavalla mansikka määritellään, jos se liittyy tietolähdetoimintaan?
Aarnio on syyllistynyt erääseen törkeimmistä suomalaisista rikoskokonaisuuksista ja on nyt syytteessä myös murhasta. Palstalla on kaksi kirjoittajaa, joita kuitenkin lähinnä huolestuttaa se pahin, että miehellä olisi saattanut olla merkityksellisiä ihmissuhteita. Todistajaksi joutuneesta naisystävästä väännetään vitsiä ja vihjaillaan, että ehkä tämä olikin rikollinen ja vain Aarnion tietolähde.
Minä en ole henkilökohtaisesti voinut vakuuttua Aarnion syyllisyydestä huumerikoksiin. Jotenkin minulle on omaan päähän hahmottunut, miten Helsingin huumepoliisissa on asioita hoidettu ja kuinka tietolähdepuhelinrinkiin kuuluneista huumepoliiseista on tehty Suomessa lainsuojattomia. On varmasti erittäin haasteellista toimia sellaisessa yhteisössä, jossa ei ymmärretä toisten toimintatapoja eikä edes haluta niitä ymmärtää.

Teppo hyvä, se olet kyllä sinä, joka tuossa edellä vihjailee jotakuta naishenkilöä rikolliseksi. Itse en ainakaan ole mielestäni tätä Aarnion naisystäväksi väitettyä henkilöä väittänyt rikolliseksi, mutta olen epäillyt häntä Saaran ystävättäreksi - enkä sulje pois sitä mahdollisuutta, etteikö hän olisi voinut toimia poliisin tietolähteenä. Jos sinäkin olet sitä mieltä, että kyseessä voisi olla tietolähde, niin se antaisi kyllä selityksen vähän hämärän peittoon jääneisiin käynteihin erilaisilla varastoilla ja autotalleilla.
teppo kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 8:59 am
En ole oikein koskaan käsittänyt rikoksista tuomittujen fanittamista, mikä siihen ajaa, mikä sitä selittää ja miksi myös sivullisten täytyy alkaa puolustaa tekijää ja pilkata mustasukkaisesti uhreja tai todistajia.
Fanitan tosi paljon sinua Teppo ja totta puhuen taidan kyllä fanittaa muutamaa poliisikunnan edustajaakin. Kerro nyt minulle selkokielisesti, keitä uhreja tai todistajia olen mielestäsi mustasukkaisesti täällä murhainfossa pilkannut. En oikein tunnista itseäni mustasukkaisesti toisia pilkkaamassa, mutta jos näin olisi käynyt, niin sitten pitää keskittyä parantamaan tapojaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 10:33 pm
Teppo hyvä, se olet kyllä sinä, joka tuossa edellä vihjailee jotakuta naishenkilöä rikolliseksi. Itse en ainakaan ole mielestäni tätä Aarnion naisystäväksi väitettyä henkilöä väittänyt rikolliseksi, mutta olen epäillyt häntä Saaran ystävättäreksi - enkä sulje pois sitä mahdollisuutta, etteikö hän olisi voinut toimia poliisin tietolähteenä. Jos sinäkin olet sitä mieltä, että kyseessä voisi olla tietolähde, niin se antaisi kyllä selityksen vähän hämärän peittoon jääneisiin käynteihin erilaisilla varastoilla ja autotalleilla.
Käräjillä todistajan asemassa valehtelu on rikos ja sellaiseen syyllistynyt rikollinen. Mikäli kerrot epäileväsi todistajan kertomuksen todenperäisyyttä, pidät tätä rikokseen syyllistyneenä. Saaran ystävättäryys ja vastaavat ovat täysin perusteettomia juttuja, jotka olet jostain keksinyt. Tietolähteeksi todistajaa ei ole lisäksesi väittänyt tietääkseni kukaan muu. Erilaisilla varastoilla ja autotalleilla käynnit ovat puolestaan tässä keississä niitä vähiten hämärän peittoon jääneitä asioita, minkä aikuisena ihmisenä varmasti halutessasi ymmärrät.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 12:42 am
Käräjillä todistajan asemassa valehtelu on rikos ja sellaiseen syyllistynyt rikollinen. Mikäli kerrot epäileväsi todistajan kertomuksen todenperäisyyttä, pidät tätä rikokseen syyllistyneenä. Saaran ystävättäryys ja vastaavat ovat täysin perusteettomia juttuja, jotka olet jostain keksinyt. Tietolähteeksi todistajaa ei ole lisäksesi väittänyt tietääkseni kukaan muu. Erilaisilla varastoilla ja autotalleilla käynnit ovat puolestaan tässä keississä niitä vähiten hämärän peittoon jääneitä asioita, minkä aikuisena ihmisenä varmasti halutessasi ymmärrät.
Syyttäjä on aikanaan määrännyt lisätutkinnan, jossa on pyydetty kuulustelemaan "mansikkanaista" yhteydenpidostaan ja tapaamisistaan Jari Aarnion kanssa. Valitettavasti esitutkintapöytäkirjaan on jätetty liittämättä useamman kuulustelukerran sisältö, joiden perusteella olisin mahdollisesti kykenevä tekemään jonkinlaista arviota kyseisen todistajan luotettavuudesta. Itselläni tällä hetkellä olevan aineiston perusteella ei pysty arvioimaan "mansikkanaisen" todistajakertomuksen luotettavuutta. Todistajakertomus voi itse asiassa olla hyvinkin luotettava, mutta sen tulkinta voi mennä tai olla mennyt metikköön, koska se on irrotettu erilleen muusta asiakokonaisuudesta.

Miten usein muuten poliisissa harrastetaan tavallisten Matti Meikäläisten kuulustelua kiireettömissä tapauksissa todistajan asemassa virka-aikojen ulkopuolella sellaisissa paikoissa, jotka salataan kuulustelupöytäkirjoista?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:21 am
Valitettavasti esitutkintapöytäkirjaan on jätetty liittämättä useamman kuulustelukerran sisältö, joiden perusteella olisin mahdollisesti kykenevä tekemään jonkinlaista arviota kyseisen todistajan luotettavuudesta.
Olet aiemmin kirjoittanut tällaista: "Minusta meillä ei ole todisteellisesti selvillä, kuka vei Saaran kamat ja milloin mansikkanaiselle."

Ei todisteellisesti? Todistaja todisti käräjillä, että kyseessä oli Jari Aarnio ja ajankohta oli ennen kiinniottoaan marraskuussa 2011.

Olet omasta päästäsi keksinyt, että naisten on täytynyt olla toistensa ystävättäriä ja että Aarnion on ollut tarkoitus toimittaa kamat Saaralle. Mitään järkeä tällaisessa sepitteessä ei ole.

Saaran tavaroita Aarnion kuriirina on todistuksensa mukaan kuskaillut Aarnion perhetuttu, joka oli todistamassa murhajutussa. Siinä hän myönsi lasketelleensa luikuria yhteydenpidostaan Aarnion kanssa, mutta valtakunnansyyttäjän mielestä se ei niin iso asia ollut, että syytettä olisi tarvinnut nostaa.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:53 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:21 am
Valitettavasti esitutkintapöytäkirjaan on jätetty liittämättä useamman kuulustelukerran sisältö, joiden perusteella olisin mahdollisesti kykenevä tekemään jonkinlaista arviota kyseisen todistajan luotettavuudesta.
Olet aiemmin kirjoittanut tällaista: "Minusta meillä ei ole todisteellisesti selvillä, kuka vei Saaran kamat ja milloin mansikkanaiselle."

Ei todisteellisesti? Todistaja todisti käräjillä, että kyseessä oli Jari Aarnio ja ajankohta oli ennen kiinniottoaan marraskuussa 2011.
Nyt minulla on tiedossa kaksi ajankohtaa, jolloin todistaja on arvellut ottaneensa tavaroita vastaan Aarniolta. Haluatko tarkentaa tuota antamaasi ajankohtaa? Missä muuten Nurmijärven keskustassa kasvaa niitä mansikoita?
teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:53 am
Olet omasta päästäsi keksinyt, että naisten on täytynyt olla toistensa ystävättäriä ja että Aarnion on ollut tarkoitus toimittaa kamat Saaralle. Mitään järkeä tällaisessa sepitteessä ei ole.

Saaran tavaroita Aarnion kuriirina on todistuksensa mukaan kuskaillut Aarnion perhetuttu, joka oli todistamassa murhajutussa. Siinä hän myönsi lasketelleensa luikuria yhteydenpidostaan Aarnion kanssa, mutta valtakunnansyyttäjän mielestä se ei niin iso asia ollut, että syytettä olisi tarvinnut nostaa.
Esitä minulle todistusaineisto, jolla suljet pois epäilykseni siitä, että "Saara" ja "mansikkanainen" ovat kavereita keskenään.

Monesti pitkäaikaisista työkavereista saattaa hyvinkin tulla perhetuttuja keskenään. Usein työt tulee hoidettua hyvien työkavereiden kanssa jopa yleistä tasoa huolellisemmin ja toiset saattavat neuvoa vapaalla ollessaankin tarpeen vaatiessa kinkkisemmissä tapauksissa apua tarvitsevaa työkaveriaan. Luulen, että meistä jokainen on syyllistynyt jossain elämänvaiheessaan valkoisten valheiden esittämiseen - myös sinä, Teppo.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:13 pm
Esitä minulle todistusaineisto, jolla suljet pois epäilykseni siitä, että "Saara" ja "mansikkanainen" ovat kavereita keskenään.
Kerro itse, mistä sait näin reikäpäisen idean? Liittyikö tämä jotenkin siihen, että et halua käsittää Aarnion ja tämän naisystävän suhdetta?
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:13 pm
Luulen, että meistä jokainen on syyllistynyt jossain elämänvaiheessaan valkoisten valheiden esittämiseen - myös sinä, Teppo.
Sen voin kunniakseni sanoa, että en ole murhatutkinnassa todistajan asemassa lasketellut väärää todistusta enkä peitellyt törkeitä huume- ja virkarikoksia, enkä laske sellaisia valkoisiksi valheiksi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:53 am
Olet aiemmin kirjoittanut tällaista: "Minusta meillä ei ole todisteellisesti selvillä, kuka vei Saaran kamat ja milloin mansikkanaiselle."

Ei todisteellisesti? Todistaja todisti käräjillä, että kyseessä oli Jari Aarnio ja ajankohta oli ennen kiinniottoaan marraskuussa 2011.
Pidätkö edelleen kiinni marraskuusta ja vuodesta 2011?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:56 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:13 pm
Esitä minulle todistusaineisto, jolla suljet pois epäilykseni siitä, että "Saara" ja "mansikkanainen" ovat kavereita keskenään.
Kerro itse, mistä sait näin reikäpäisen idean? Liittyikö tämä jotenkin siihen, että et halua käsittää Aarnion ja tämän naisystävän suhdetta?
Kyllä minä omasta mielestäni käsitän Aarnion ja tämän naistuttavan suhteen, koska se vaikuttaa hyvin samankaltaiselta kuin oli Aarnion suhde Saaraan. Mistä sinä tiedät, etteivät "mansikkanainen" ja Saara olleet työkavereita keskenään? Mistä minä tiedän vaikka nämä naisihmiset olisivat työskennelleet samalla mansikkatilalla? Ja siitä muistuu mieleeni, ettet ole muistanut selvittää minulle mansikan määritelmää.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 11:09 pm
teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:56 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 8:13 pm
Esitä minulle todistusaineisto, jolla suljet pois epäilykseni siitä, että "Saara" ja "mansikkanainen" ovat kavereita keskenään.
Kerro itse, mistä sait näin reikäpäisen idean? Liittyikö tämä jotenkin siihen, että et halua käsittää Aarnion ja tämän naisystävän suhdetta?
Kyllä minä omasta mielestäni käsitän Aarnion ja tämän naistuttavan suhteen, koska se vaikuttaa hyvin samankaltaiselta kuin oli Aarnion suhde Saaraan. Mistä sinä tiedät, etteivät "mansikkanainen" ja Saara olleet työkavereita keskenään? Mistä minä tiedän vaikka nämä naisihmiset olisivat työskennelleet samalla mansikkatilalla? Ja siitä muistuu mieleeni, ettet ole muistanut selvittää minulle mansikan määritelmää.
Mitä sekoilua tämä on? Mitään viitettä työkaveriuteen tai muuhunkaan tuttuuteen ei ole Aarnion rikosoikeudenkäynnin yhteydessä tullut ilmi. Aarnion naisystävää koskevat vihjailusi ovat loukkaavia, alatyylisiä ja törkeitä. Onko tässä motiivina se, että kyseinen ihminen on poikkeuksellisesti uskaltanut rehellisesti todistaa ihailemaasi murhasti epäiltyä henkilöä koskevassa rikostutkinnassa?

Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

teppo kirjoitti:
Ke Kesä 17, 2020 10:22 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 11:09 pm
teppo kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 9:56 pm

Kerro itse, mistä sait näin reikäpäisen idean? Liittyikö tämä jotenkin siihen, että et halua käsittää Aarnion ja tämän naisystävän suhdetta?
Kyllä minä omasta mielestäni käsitän Aarnion ja tämän naistuttavan suhteen, koska se vaikuttaa hyvin samankaltaiselta kuin oli Aarnion suhde Saaraan. Mistä sinä tiedät, etteivät "mansikkanainen" ja Saara olleet työkavereita keskenään? Mistä minä tiedän vaikka nämä naisihmiset olisivat työskennelleet samalla mansikkatilalla? Ja siitä muistuu mieleeni, ettet ole muistanut selvittää minulle mansikan määritelmää.
Mitä sekoilua tämä on? Mitään viitettä työkaveriuteen tai muuhunkaan tuttuuteen ei ole Aarnion rikosoikeudenkäynnin yhteydessä tullut ilmi. Aarnion naisystävää koskevat vihjailusi ovat loukkaavia, alatyylisiä ja törkeitä. Onko tässä motiivina se, että kyseinen ihminen on poikkeuksellisesti uskaltanut rehellisesti todistaa ihailemaasi murhasti epäiltyä henkilöä koskevassa rikostutkinnassa?
Ehkä kannattaisi muistaa, että kyseinen todistus on jo itsessään ristiriitainen. Sen lisäksi se on ristiriidassa oikeastaan kaikkien todistajanlausuntojen kanssa, joissa kerrottiin tavaroista jotakin.

Kysyttiinkö mansikkanaiselta oikeudessa, että tunsiko hän Saaraa mistään olosuhteista aiemmin? Entäpä jos väittäisin niin, että asiasta ei varmaankaan oltu kovin kiinnostuneita tietämään taustoja?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nicht schuldig kirjoitti:
Ke Kesä 17, 2020 2:13 pm
Ehkä kannattaisi muistaa, että kyseinen todistus on jo itsessään ristiriitainen. Sen lisäksi se on ristiriidassa oikeastaan kaikkien todistajanlausuntojen kanssa, joissa kerrottiin tavaroista jotakin.

Kysyttiinkö mansikkanaiselta oikeudessa, että tunsiko hän Saaraa mistään olosuhteista aiemmin? Entäpä jos väittäisin niin, että asiasta ei varmaankaan oltu kovin kiinnostuneita tietämään taustoja?
Parissa lehtiartikkelissa oli todettu, että syyttäjät pyrkivät yhdistämään Aarnion ja Pasilan miehen liikkumisia "mansikkanaisen" kertomuksen avulla. Kyllä mansikkanaisen jutut ja käyttäytyminen mielestäni muistuttavat paljon enemmän mahdollisen tietolähteen toimintatapoja kuin salarakkaan toimintaa.

Mansikkanaista on kuulusteltu 26.6.2015, 5.7.2015, 25.8.2015, 28.8.2015 ja 21.10.2015. Jostain syystä takavarikko kellarikomerolle on tehty vasta 19.8.2015. Trevoc-jutussa Helsingin käräjäoikeuden tuomio annettiin 2.6.2015, mutta mansikkanainen löydettiin todistamaan Trevoc-jutussa vasta Helsingin hovioikeuteen 1.6.2016.

Tutkittiinko niistä mansikkanaiselta takavarikoiduista tavaroista sormenjälkiä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Kesä 17, 2020 11:50 pm
Parissa lehtiartikkelissa oli todettu, että syyttäjät pyrkivät yhdistämään Aarnion ja Pasilan miehen liikkumisia "mansikkanaisen" kertomuksen avulla. Kyllä mansikkanaisen jutut ja käyttäytyminen mielestäni muistuttavat paljon enemmän mahdollisen tietolähteen toimintatapoja kuin salarakkaan toimintaa.
Onko tämä nyt taas niitä hetkiä, että esität tietämätöntä, koska asian todellinen laita muistuttaisi ikävästi Aarnion merkityksellisestä ihmissuhteesta? Se tuntuu olevan sinulle ja NS:lle vaikeampi paikka kuin ihailemanne sankarin syyllistyminen törkeisiin rikoksiin. Siksikö todistajaa pitää mustamaalata?

Aarnion naisystävä tiesi ja todisti, että Aarnio oli ollut yhtenä tiettynä päivänä Crowne Plazassa. Sinne linkittyi myös huumepuhelimia. Naisystävä todisti myös Aarnion Hangon reissusta. Sinne paikantui sekä Aarnion työpuhelin että huumepuhelin. Teletiedoista saatiin selville Aarnion muitakin paikantumisia, jotka sattuivat yhteen huumepuhelimien kanssa.

Se, että henkilö todistaa rikollista koskevassa oikeudenkäynnissä, ei tee hänestä tietolähdettä vaan todistajan. Aarnion naisystävällä ei ollut myöskään mahdollisuutta kieltäytyä todistamasta eikä intoa valehdella, kuten muutamilla muilla Aarniota lähellä olevilla henkilöillä.

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Mansikkanainen

Viesti Kirjoittaja teppo »

Nicht schuldig kirjoitti:
Ke Kesä 17, 2020 2:13 pm
Ehkä kannattaisi muistaa, että kyseinen todistus on jo itsessään ristiriitainen. Sen lisäksi se on ristiriidassa oikeastaan kaikkien todistajanlausuntojen kanssa, joissa kerrottiin tavaroista jotakin.
Todistus täsmää oikein hyvin sen kanssa, että Aarnio piti hallussaan Saaran kamoja ja jemmasi ne piiloon naisystävänsä hoteisiin oman kiinnijäämisensä varalta. Naisystävä olisi ollut luotettavin taho salaisuuden säilyttäjäksi. Aarnion kannalta valitettavaa oli, että hän itse ryssi puhelimensa kanssa ja poliisi pääsi jäljille.

Ainoa ja sinänsä vähäinen epäselvyys tässä on, miten tavarat teknisesti ottaen päätyivät Aarniolle. Saaran mukaan Aarnio otti ne häneltä itse. Yksi todistaja, joka sittemmin jäi kiinni väärän todistuksen antamisesta Aarnion murhasyytteen tutkinnassa, kertoi toimineensa ilmeisesti Aarnion asiapoikana ja tämän pyynnöstä hakeneensa Saaralta jotain kamaa. Samaa tai eri ryönää, ei varsinaista ristiriitaa.

Vastaa Viestiin