Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2960
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: Su Syys 18, 2022 4:16 pm
Aldrig kirjoitti: Su Syys 18, 2022 1:47 pm
Pieni liekki kirjoitti: Su Syys 11, 2022 9:05 am Huumeiden vastainen työ jatkuu. Ohessa asiaa valaiseva tuore juttu:


En osaa ottaa kantaa käyttöhuoneiden vaikuttavuuteen huumeiden vastaisessa toiminnassa, mutta toivon, että löydetään erilaisia keinoja kannustaa ihmisiä päihteettömään elämäntapaan.
No niin,Runeberg on kyllä vähän outo valinta Iltalehdeltä ns asiantuntijana.Toki hän huumeista tietää ja paljonkin.On ollut huumerikoksia toteuttamassa Aarnion oikeana kätenä.Nykyajan valitettava trendi medialla on että tehdään rikollisista julkkiksia ja sankareita.
Uskotko tosiaan siihen väitteeseen, että Runeberg olisi ollut Aarnion oikeana kätenä toteuttamassa huumerikoksia. Jos uskot, niin mikä sai sinut vakuuttumaan asiasta. Pidätkö mahdottomana ajatuksena sitä, että Suomessa voitaisiin antaa syytetyille vääriä tuomioita?
Alatko taas Pili parkua että ihan syyttömiä kaikki olivat, eivätvvaan muistaneet kirjoittaa muistiin töitään ja valtava salaliitto sitten järjesti heille tuomiot?

Vaikka aika viihdyttäviä nuo kuvitelmasi ovatkin niin voisit pikku hiljaa alkaa luopua fantasioistasi, vaikka ne varmasti hienoja sinusta ovatkin ja ottaa enemmän tosiasioita huomioon. Tai ainakin voisit keksiä uusia villejä tarinoita jo pahasti kuluneiden tilalle niin olisi täälläkin hauskempaa.
Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Ihan ensiksi.Naurettava tuo sinun tekstisi:Huumeiden vastainen työ jatkuu. Ainakin silloin mikäli tarkoitat Runebergin kärpäskuolemia.
Runeberg ei tehnyt huumepoliisin urallaan huumeen vastaista työtä vaan edesauttoi pomoaan tuomaan maahamme huuumeita.Lainasin Iltalehden 28.8.2019 otsikkoa Aarnion oikeasta kädestä,siis ei oma keksintöni..Runeberg sai kaikissa kolmessa oikeusasteessa vankeustuomion( valitettavasti vain ehdollinen) ja sen lisäksi fudut poliisista.Siis kiistaton näyttö Aarnion tynnyrijuttuun sekä Runebergin valehteluun ja väärään valaan,ei auttanut maamme parhaimmat ja kalliimmat avustajakaartikaan Kysyit voiko Suomessa saada tuomion syyttömänä.Vastaan että kyllä voi mutta tässä keississä ei ole syyttömiä tuomittu.Siis kiistaton näyttö.
Kuten kaikki varmaan ymmärtävät,jokainen joka on vuosia tehnyt omaisuusrikoksia,huumerikoksia ym lain rikkomista ei ole koskaan saanut tuomiota kaikista tekemistään rikoksista.En myöskään minä itse vaikka esim kertalaisuuksia taitaa olla n 10.
Tämäkin keissi on jäävuoren huippu.Paljon jää paljastumatta,paljon enemmän tietävät Aarnio,Vilhunen,Runeberg &co mitä kaikkea onkaan tullut touhuttua.Vaan pidä Pieni Liekki uskosi näiden tuomittujen syyttömyyteen.Kunnian miehiä he mielestäsi ovatkin.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9171
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti: Su Syys 18, 2022 6:06 pm
Alatko taas Pili parkua että ihan syyttömiä kaikki olivat, eivätvvaan muistaneet kirjoittaa muistiin töitään ja valtava salaliitto sitten järjesti heille tuomiot?

Vaikka aika viihdyttäviä nuo kuvitelmasi ovatkin niin voisit pikku hiljaa alkaa luopua fantasioistasi, vaikka ne varmasti hienoja sinusta ovatkin ja ottaa enemmän tosiasioita huomioon. Tai ainakin voisit keksiä uusia villejä tarinoita jo pahasti kuluneiden tilalle niin olisi täälläkin hauskempaa.
Muistaakseni lupasit jokin aika sitten antaa minun pitää mielipiteeni, mutta nyt alat jälleen pistää sanoja suuhuni pyytämättä. Olenko minä puhunut jossain vaiheessa salaliitoista? En nimittäin tällaista muista tehneeni, mutta jos olen, niin näyttäkää viestit, missä näin olisi päässyt tapahtumaan.

Montaa viranomaisedustajaa taitaa Suomessa vaivata runsauden pula töistä. En yhtään ihmettele, että poliisilta jää kirjaamatta asioita järjestelmiin, koska aika on rajallista ja ihmiset eivät ole koneita.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9171
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Aldrig kirjoitti: Su Syys 18, 2022 6:13 pm Ihan ensiksi.Naurettava tuo sinun tekstisi:Huumeiden vastainen työ jatkuu. Ainakin silloin mikäli tarkoitat Runebergin kärpäskuolemia.
Runeberg ei tehnyt huumepoliisin urallaan huumeen vastaista työtä vaan edesauttoi pomoaan tuomaan maahamme huuumeita.Lainasin Iltalehden 28.8.2019 otsikkoa Aarnion oikeasta kädestä,siis ei oma keksintöni..Runeberg sai kaikissa kolmessa oikeusasteessa vankeustuomion( valitettavasti vain ehdollinen) ja sen lisäksi fudut poliisista.Siis kiistaton näyttö Aarnion tynnyrijuttuun sekä Runebergin valehteluun ja väärään valaan,ei auttanut maamme parhaimmat ja kalliimmat avustajakaartikaan Kysyit voiko Suomessa saada tuomion syyttömänä.Vastaan että kyllä voi mutta tässä keississä ei ole syyttömiä tuomittu.Siis kiistaton näyttö.
Kuten kaikki varmaan ymmärtävät,jokainen joka on vuosia tehnyt omaisuusrikoksia,huumerikoksia ym lain rikkomista ei ole koskaan saanut tuomiota kaikista tekemistään rikoksista.En myöskään minä itse vaikka esim kertalaisuuksia taitaa olla n 10.
Tämäkin keissi on jäävuoren huippu.Paljon jää paljastumatta,paljon enemmän tietävät Aarnio,Vilhunen,Runeberg &co mitä kaikkea onkaan tullut touhuttua.Vaan pidä Pieni Liekki uskosi näiden tuomittujen syyttömyyteen.Kunnian miehiä he mielestäsi ovatkin.
Olen kyllä itsekin käyttänyt Runebergista jossain kohtaa nimitystä Aarnion oikea käsi. Valitettavasti en ymmärrä, mitä tarkoitat kärpäskuolemilla. Minua voi vapaasti haukkua naurettavaksi, mutta silti olen sitä mieltä, että Helsingin huumepoliisissa on tehty Aarnion aikana huumeiden vastaista työtä ja lisäksi on yritetty kehittää työmenetelmiä ja -välineitä työtehtävien asianmukaiseksi hoitamiseksi. Ei ole ehkä mielekästä alkaa näistä asioista kiistelemään, koska olen käyttänyt aika paljon aikaa perehtyäkseni Aarnion tapaukseen eikä minulle ole tullut toistaiseksi tarvetta vaihtaa mielipidettäni. Pitäisi saada enemmän kovaa faktaa henkilöiden syyllisyydestä, jotta voisin uskoa poliisien hairahtuneen lain väärälle puolelle huumeita levittämään. Toivottavasti Vilhunen on entinen rikollinen ja jatkaa elämää kaidalla tiellä. Hänen tekemisistään tai tekemättä jättämisistään ei minulla ole oikeastaan mielipidettä.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2960
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: Su Syys 18, 2022 10:50 pm
Aldrig kirjoitti: Su Syys 18, 2022 6:13 pm Ihan ensiksi.Naurettava tuo sinun tekstisi:Huumeiden vastainen työ jatkuu. Ainakin silloin mikäli tarkoitat Runebergin kärpäskuolemia.
Runeberg ei tehnyt huumepoliisin urallaan huumeen vastaista työtä vaan edesauttoi pomoaan tuomaan maahamme huuumeita.Lainasin Iltalehden 28.8.2019 otsikkoa Aarnion oikeasta kädestä,siis ei oma keksintöni..Runeberg sai kaikissa kolmessa oikeusasteessa vankeustuomion( valitettavasti vain ehdollinen) ja sen lisäksi fudut poliisista.Siis kiistaton näyttö Aarnion tynnyrijuttuun sekä Runebergin valehteluun ja väärään valaan,ei auttanut maamme parhaimmat ja kalliimmat avustajakaartikaan Kysyit voiko Suomessa saada tuomion syyttömänä.Vastaan että kyllä voi mutta tässä keississä ei ole syyttömiä tuomittu.Siis kiistaton näyttö.
Kuten kaikki varmaan ymmärtävät,jokainen joka on vuosia tehnyt omaisuusrikoksia,huumerikoksia ym lain rikkomista ei ole koskaan saanut tuomiota kaikista tekemistään rikoksista.En myöskään minä itse vaikka esim kertalaisuuksia taitaa olla n 10.
Tämäkin keissi on jäävuoren huippu.Paljon jää paljastumatta,paljon enemmän tietävät Aarnio,Vilhunen,Runeberg &co mitä kaikkea onkaan tullut touhuttua.Vaan pidä Pieni Liekki uskosi näiden tuomittujen syyttömyyteen.Kunnian miehiä he mielestäsi ovatkin.
Olen kyllä itsekin käyttänyt Runebergista jossain kohtaa nimitystä Aarnion oikea käsi. Valitettavasti en ymmärrä, mitä tarkoitat kärpäskuolemilla. Minua voi vapaasti haukkua naurettavaksi, mutta silti olen sitä mieltä, että Helsingin huumepoliisissa on tehty Aarnion aikana huumeiden vastaista työtä ja lisäksi on yritetty kehittää työmenetelmiä ja -välineitä työtehtävien asianmukaiseksi hoitamiseksi. Ei ole ehkä mielekästä alkaa näistä asioista kiistelemään, koska olen käyttänyt aika paljon aikaa perehtyäkseni Aarnion tapaukseen eikä minulle ole tullut toistaiseksi tarvetta vaihtaa mielipidettäni. Pitäisi saada enemmän kovaa faktaa henkilöiden syyllisyydestä, jotta voisin uskoa poliisien hairahtuneen lain väärälle puolelle huumeita levittämään. Toivottavasti Vilhunen on entinen rikollinen ja jatkaa elämää kaidalla tiellä. Hänen tekemisistään tai tekemättä jättämisistään ei minulla ole oikeastaan mielipidettä.
Niin, Aarniota vastaan oli vahva ja runsas tekninen näyttö. Lisäksi oli henkilöiden lausumia, kuten hänen kanssaan yhdessä huumerikoksia tehneiden rikoskumppanien, jotka olivat olleet itse tapahtumissa mukana.
Tältä osin en osaa kuvitella vahvempaa näyttöä. Monesti huomattavasti vähempi riittää. Näin massiiviseen, pitkään ja kalliiseen tutkintaan oli yksi painava syy juuri se että epäiltynä oli pitkän uran tehnyt kunnianarvoisa korkea poliisimies, ja syyttäjät halusivat että missään tapauksessa ei saa syntyä tilannetta että näyttö ei riittäisikään. Ja tässä onnistuttiinkin varsin hyvin. Esimerkiksi hovioikeuden käsittelyyn saatiin vielä lisää näyttöä joka liitti entistäkin varmemmin Aarnion "Pasilan miehen" puhelimiin.

Ainoa joka jäi puuttumaan oli tekijän oma tunnustus. Aarnio kiisti kaiken loppuun asti. Eikä hän myöskään ollut halukas auttamaan rikostensa selvittämisessä. Tämäkään ei kuitenkaan ole ollenkaan harvinaista. Silloin näyttö on hankittava muilla keinoilla. Tässä jutussa tehtiin juuri niin. Ja perusteellisesti tehtiinkin.

Myös moni poliisi on ilmaissut että Aarnio siirtyi rikolliselle puolelle. Moni on myös ollut tästä hyvinkin harmissaan. Ja jos he eivät olisi tätä mieltä oikeasti, olisi hyvin helppo ollut jättää sanomatta yhtään mitään. Tämä on merkittävää. Kenenkään en myöskään edes rivien välissä ole kuullut puolustelevan Aarniota, tai epäilevän oikeuden päätöstä.

Saat Pieni liekki kaikin mokomin pitää mielipiteesi, enkä ole tätä kieltänytkään. Kysyin vain että alatko taas kertoa "vaihtoehtoisia totuuksiasi". Koska ne on jo useimpien tiedossa, ei niitä kannata jankuttaa jos sinulla ei ole esittää mitään uutta joka tukisi esittämääsi. Ja esitin myös että voisit keksiä uudet tarinat, koska vanhat on jo luettu. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Hyvä idea voisi olla jos aloittaisit Aarnio- osiossa uuden keskustelun vaikka nimellä: Pienen liekin tutkimukset. Näin halukkaat löytäisivät helpommin kirjoituksesi, ja toisaalta vähemmän halukkaat voisivat ne helpommin sivuuttaa. Mitäs tuumit tästä?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9171
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

^
Joosua kirjoitti: Ma Syys 19, 2022 9:49 am Saat Pieni liekki kaikin mokomin pitää mielipiteesi, enkä ole tätä kieltänytkään. Kysyin vain että alatko taas kertoa "vaihtoehtoisia totuuksiasi". Koska ne on jo useimpien tiedossa, ei niitä kannata jankuttaa jos sinulla ei ole esittää mitään uutta joka tukisi esittämääsi. Ja esitin myös että voisit keksiä uudet tarinat, koska vanhat on jo luettu. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Hyvä idea voisi olla jos aloittaisit Aarnio- osiossa uuden keskustelun vaikka nimellä: Pienen liekin tutkimukset. Näin halukkaat löytäisivät helpommin kirjoituksesi, ja toisaalta vähemmän halukkaat voisivat ne helpommin sivuuttaa. Mitäs tuumit tästä?
Luulen, että minun juttuni täällä Aarnio-osiossa on aikalailla taputeltu. Erään murhainfoystäväni viime syksyisen kuolintapauksen johdosta katkesi pahin innostukseni Aarnio-tapauksen tutkimiseen. Asioita oli mukava tehdä ja pohtia yhdessä, mutta yksin puurtaminen on raskaampaa. Lisäksi aika on rahaa ja ainakin itselläni jonossa paljon mielenkiintoista tekemistä, joten jollei jotain piristävää tällä saralla ilmene, niin keskityin toistaiseksi muihin juttuihin.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2960
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: Ma Syys 19, 2022 7:08 pm ^
Joosua kirjoitti: Ma Syys 19, 2022 9:49 am Saat Pieni liekki kaikin mokomin pitää mielipiteesi, enkä ole tätä kieltänytkään. Kysyin vain että alatko taas kertoa "vaihtoehtoisia totuuksiasi". Koska ne on jo useimpien tiedossa, ei niitä kannata jankuttaa jos sinulla ei ole esittää mitään uutta joka tukisi esittämääsi. Ja esitin myös että voisit keksiä uudet tarinat, koska vanhat on jo luettu. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Hyvä idea voisi olla jos aloittaisit Aarnio- osiossa uuden keskustelun vaikka nimellä: Pienen liekin tutkimukset. Näin halukkaat löytäisivät helpommin kirjoituksesi, ja toisaalta vähemmän halukkaat voisivat ne helpommin sivuuttaa. Mitäs tuumit tästä?
Luulen, että minun juttuni täällä Aarnio-osiossa on aikalailla taputeltu. Erään murhainfoystäväni viime syksyisen kuolintapauksen johdosta katkesi pahin innostukseni Aarnio-tapauksen tutkimiseen. Asioita oli mukava tehdä ja pohtia yhdessä, mutta yksin puurtaminen on raskaampaa. Lisäksi aika on rahaa ja ainakin itselläni jonossa paljon mielenkiintoista tekemistä, joten jollei jotain piristävää tällä saralla ilmene, niin keskityin toistaiseksi muihin juttuihin.
Varmasti monessakin mielessä hyvä ajatus tehdä jotain muuta. Kannatan tällaista lämpimästi. Itselle ei missään vaiheessa ole tullut mieleen alkaa yksityisesti tutkia Aarnio- juttua. Toiset tahot ovat tehneet sen paljon paremmin, ja onkin riittänyt kun on tutustunut heidän työnsä tuloksiin. On hyvä että meillä on budjettivaroin toimiva poliisi.
Vastaa Viestiin